eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
228 ویدیو
55 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
👌کانالهای وهابی تاکید ویژه ای در مورد روزه روز عاشورا دارند , در ذیل این قضیه را از نظر روایات شیعی و سنی بررسی کرده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1292 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2723
❗️معاندین اشکال کرده اند که در جنگ بدر , پیامبر اسلام آب را به روی ابوسفیان بست و در عاشوراء نوه ابوسفیان , این قضیه را تلافی کرد , در ذیل پاسخشان را داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3475
بررسی دیدگاه شهید مطهری پیرامون قاتلین امام حسین ع 🤔 ❓براى اينكه مشتى ديگر بر دهان شیعیان بزنيم به سراغ يكى از دانشمندان آنها يعنى مرتضى مطهرى ميرويم. مطهرى در ص ٤٨ از جلد اول كتاب حماسه حسينى در مورد اهل كوفه و قاتلان حسين مينويسد: بى شك مردم كوفه شيعيان على بودند و امام حسين را شيعيانش كشتند. ❗️❗️ 💠💠 👌مقصود شهید مطهری از تعبیر فوق آن است که شیعیان کوفه به واسطه عدم حمایت و ترک یاری امام حسین ع , ایشان را به کشتن دادند , نه آنکه مستقیما خود شیعیان آمده باشند امام حسین ع را کشته باشند , شاهد این سخن آن است که شهید مطهری در ادامه سخنش می گوید همین شیعیان پس از واقعه عاشورا آمدند توبه کردند و قاتلین امام حسین ع را کشتند , در حالی که اگر خود شیعیان قاتل امام حسین ع بودند , باید خودشان را می کشتند و قیام کردنشان در برابر قاتلین امام حسین ع بی معنا است . ❕شهید مطهری چنین می گوید : " بى‏شك مردم كوفه از شيعيان على بن أبي طالب بودند و امام حسين را شيعيانش كشتند ... اما همين كوفه بعد از مدت سه سال انقلاب كرد و پنج هزار نفر توّاب از همين كوفه پيدا شد و سر قبر حسين بن على رفتند و در آنجا عزادارى كردند، گريه كردند و به درگاه الهى از تقصيرى كه كرده بودند توبه كردند و گفتند ما تا انتقام خون حسين بن على را نگيريم از پاى نمى‏نشينيم، يا بايد كشته بشويم يا انتقام بگيريم، و عمل كردند و قتله كربلا را همينها كشتند. و شروع اين نهضت از همان عصر عاشورا و از روز دوازدهم محرم بود. چه كسى اين كار را كرد؟ حسين بن على. شخصيت دادن به يك ملت به اين است كه به آنها عشق و ايده‏آل داده شود و اگر عشقها و ايده‏آلهايى دارند كه رويش را غبار گرفته است، آن گرد و غبار را زدود و دومرتبه آن را زنده كرد. " 📚مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ، ج‏17، ص: 57 ❕بنابراین طبق بیان شهید مطهری , قاتلین امام حسین ع غیر شیعیان کوفه بوده اند که شیعیان کوفه پس از توبه بر علیه آنان قیام کردند و آنان را کشتند . ❕در جای دیگر شهید مطهری تصریح می کند که گناه این شیعیان کوفه کشتن امام حسین ع نبوده است , بلکه ترک یاری امام حسین ع بوده است , او می گوید : " بعد از شهادت امام حسين عليه السلام عده‏اى در كوفه توبه كردند. آنها از كوفيانى بودند كه از كوتاهى كردن در نصرت امام حسين سخت پشيمان شدند و خود را ملامت كردند و خودشان را مستحق عذاب دانستند. در خانه سليمان بن صُرَد خُزاعى جمع شدند و گفتند حالا كه ما اين توفيق را پيدا نكرديم كه همراه حسين بن على باشيم پس براى اينكه اين لكه سياه را از دامن خودمان پاك كنيم، به انتقام خون حسين با قاتلان او مى‏جنگيم. چهار هزار نفر به كربلا آمدند و روى قبر حسين بن على عليه السلام هم‏پيمان شدند و سوگند ياد كردند. اينها را «توّابين» مى‏نامند و اين جريان قبل از جريان مختار است. با شاميها جنگيدند و البته شهيد شدند. شعارشان اين بود: «يا لَثاراتِ الحسين» يعنى انتقام خون حسين را مى‏خواهيم. " 📚مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ، ج‏25، ص: 360 ❕بنابراین بر اساس دیدگاه شهید مطهری , شیعیان کوفه با ترک یاری امام حسین ع , امام حسین ع را کشتند ( یعنی به کشتن دادند ) نه آنکه مستقیما رفته باشند و امام حسین ع را کشتند , کسانی که امام حسین ع را کشتند , منافقینی بودند که در کوفه گرد آمده بودند که شهید مطهری در توصیف آنان می گوید : " منافقين زيادى در كوفه پيدا شده بودند و كوفه يك وضع ناهنجارى پيدا كرده بود كه معلول علل و حوادث تاريخى زيادى بود.يكى از بلاهاى بزرگى كه در كوفه پيدا شد مسأله پيدايش خوارج بود كه خود خوارج را امير المؤمنين معلول آن فتوحات بى‏بند و بار مى‏داند، آن فتوحاتِ پشت سر يكديگر بدون اينكه افراد يك تعليم و تربيت كافى بشوند، كه در نهج البلاغه هست: مردمى كه تعليم و تربيت نديده‏اند، اسلام را نشناخته‏اند و به عمق تعليمات اسلام آشنا نيستند آمده‏اند در جمع مسلمين، تازه از ديگران هم بيشتر ادعاى مسلمانى مى‏كنند. به هر حال در كوفه يك چند دستگى پيدا شده بود . اين جهت را هم همه اعتراف داريم كه دست كسى كه پايبند به اصول اخلاق و انسانيت و دين و ايمان نيست، بازتر است از دست كسى كه پايبند اين‏جور چيزهاست. معاويه در كوفه يك پايگاه بزرگى درست كرده بود كه با پول ساخته بود. جاسوسهايى كه مرتب‏ مى‏فرستاد به كوفه، از طرفى پولهاى فراوانى پخش مى‏كردند و وجدانهاى افراد را مى‏خريدند و از طرف ديگر شايعه پراكنى‏هاى زياد مى‏كردند و روحيه‏ها را خراب مى‏نمودند. " 📚مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ج‏ 16، ص: 640 ❕در ذیل در مورد شیعیان کوفه که شهید مطهری از آنان یاد می کند یعنی کسانی که امام حسین ع را یاری نکردند و بعد از عملکرد خود پشیمان شدند , توضیحات کافی را داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2775 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
❕چنان که گفتیم کفگیر معاندین برای شبهه پراکنی به ته دیگ خورده است و در تصویر فوق می بینید که معاند شبهات ماههای گذشته خودش را مجددا مطرح کرده اما اینبار مطالب مذکور را ربط به عزاداری و محرم داده است , این نشان از آن است که با روشنگری های صورت گرفته و پاسخ های داده شده , دست معاندین برای شبهه پراکنی و طرح شبهات جدید کوتاه شده است : 1⃣پاسخ معاند در مورد این که امام حسین ع در دوره رجعت کفار را می کشد , در ذیل بخوانید : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4137 2⃣می گوید امام حسین ع که در بهشت است , پس چرا ما برای ایشان عزاداری می کنیم , در ذیل فلسفه عزاداری بر امام حسین ع را توضیح داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1346 3⃣اشکال کرده است که چرا خداوند در قرآن از حوریانی با اندام زیبا سخن به میان آورده است و به بهشتیان وعده داده است , آیا این استفاده ابزاری از زن نیست ? در ذیل پیرامون این موضوع نیز توضیح داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1973
توضیحی پیرامون سن حضرت علی اصغر ع 🤔 ❓آیا روایتی که میگن حضرت علی اصغر شش ماهه بود درسته یا نه؟ ❗️❗️ 💠💠 ❕مطابق آنچه در نصوص تاریخی آمده است , نام اصلی علی اصغر ع " عبد الله " بوده است , چنان که شیخ مفید نقل می کند : " امام حسين عليه السلام، شش فرزند داشت: ... عبد اللّه بن حسين، كه در كودكى با پدرش كشته شد. تيرى آمد و او را در دامان پدرش ذبح كرد .... " ... وعَبدُ اللّهِ بنُ الحُسَينِ، قُتِلَ مَعَ أبيهِ صَغيرا؛ جاءَهُ سَهمٌ وهُوَ في حِجرِ أبيهِ فَذَبَحَهُ .... " 📚الإرشاد: ج 2 ص 135، مجموعة نفيسة: ص 110 ، إعلام الورى: ج 1 ص 478 ❕مورخین دیگر از " عبدالله " با نام دیگر " علی اصغر ع " یاد کرده اند : " أمّا عَلِيٌّ الأَصغَرُ جاءَهُ سَهمٌ وهُوَ طِفلٌ فَقَتَلَهُ ... " " أمّا عَلِيٌّ الأَصغَرُ جاءَهُ سَهمٌ وهُوَ طِفلٌ فَقَتَلَهُ ... " 📚مطالب السؤول: ص 73؛ كشف الغمّة: ج 2 ص 250، بحار الأنوار: ج 45 ص 331 الرقم 5 وراجع: ذخائر العقبى: ص 258 وتذكرة الخواصّ: ص 277 ومجموعة نفيسة: ص 177 _ دلائل الإمامة: ص 181. ❕در زیارت ناحیه مقدسه نیز از جانب امام عصر ع آمده است : " سلام بر عبد اللّه بن الحسين، كودك شيرخواره تير خورده ضربت خورده به خون تيپده كه خونش به آسمان، پرتاب شد و در دامان پدرش، با تير، سر بُريده شد! خدا لعنت كند حَرمَلَه بن كاهِل اسدى و همراهانش را كه به او تير زدند! " " السَّلامُ عَلى عَبدِ اللّهِ بنِ الحُسَينِ الطِّفلِ الرَّضيعِ، المَرمِيِّ الصَّريعِ، المُتَشَحِّطِ دَما، المُصَعَّدِ دَمُهُ فِي السَّماءِ، المَذبوحِ بِالسَّهمِ في حِجرِ أبيهِ ، لَعَنَ اللّهُ رامِيَهُ حَرمَلَةَ بنَ كاهِلٍ الأَسَدِيَّ وذَويهِ. " 📚المزار الکبیر , ص ٤٨٨ _ اقبال الاعمال ج ٢ ص ٥٧٤ _ المزار , شهید اول , ص ١٤٩ ❕سایر مورخین هم از طفل شهید شده در دشت کربلا با عنوان " عبد الله " یاد کرده اند : " اتِيَ بِصَبِيٍّ صَغيرٍ مِن أولادِهِ اسمُهُ عَبدُ اللّهِ " 📚البداية والنهاية: ج 8 ص 186 _ تاريخ الطبري: ج 5 ص 448 ❕در رابطه سن ایشان , این نکته قطعی است که ایشان شیر خواره بوده اند , اما برای تعیین سن دقیق ایشان اختلافاتی است . 👌در مقتل منسوب به ابو مخنف در مورد سن علی اصغر یا عبدالله ع آمده است : " «از عمر او (على اصغر) شش ماه گذشته بود». " و له العمر سته اشهر " 📚مقتل منسوب به ابومخنف ص ٨٣_ معالی السبطین ج ١ ص ٤٢٤ _ ینابیع الموده , قندوزی حنفی , ص ٣٤٦ _ ابصار العین ص ٢٤ _ العیون العبری ص ٧٣ ( به نقل از موسوعه الامام الحسین ج ١٣ ص ٩ ) ❕در کتاب دانش نامه امام حسین ع بر این قول نقدی وارد شده و می نویسد : " آنچه مكرّر شنيده مى‏شود كه آن كودك، شش ماهه بوده، سند معتبرى ندارد. منشأ اين سخن، احتمالًا نسخه منتشر شده مقتل ضعيف منسوب به ابو مِخنَف باشد كه در آن آمده: «از عمر او (على اصغر) شش ماه گذشته بود». گفتنى است كه اين سخن، نه تنها در هيچ منبع معتبرى نيامده است؛ بلكه در نسخه خطى‏اى از همين كتاب نيز كه در كتاب‏خانه تخصّصى حديث (قم/ دار الحديث)، موجود است اين جمله نيامده است البته گزارشى از «يك‏ساله بودن» وى، در تاريخ بلعمى آمده است. " " جاء في تاريخ البلعمي (ج 4 ص 710) أنّ «الرضيع» كان «ابن سَنة». " 📚دانشنامه امام حسين «عليه السلام» بر پايه قرآن، حديث و تاريخ، ج‏7، ص: 33 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
❕معاند اشکالی تکراری را از وهابیون کپی کرده است که چرا دختران بنی هاشم و امام حسین ع با برخی از معاندان ازدواج می کردند , در ذیل پاسخش را داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/572
❗️بررسی ادعای معاندین پیرامون تحریم عزاداری توسط اهلبیت علیهم السلام : 👌در نمایه های ذیل توضیح داده ایم که امامان علیهم السلام به عزادای و گریه بر امام حسین ع توصیه می کردند و خودشان هم برای امام حسین ع گریه و عزاداری می کردند و تاکید می کردند که جزع و فزع کردن و لطمه زنی در مصیبت امام حسین ع عملی نیکو است و نیز مشروعیت عزاداری را از قرآن نیز ثابت کرده ایم : 🏴https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3086 🏴https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4226 🏴https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2686 🏴https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2553 🏴https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2703 👌در نمایه های ذیل نیز روایاتی که به آن بر حرمت عزاداری استدلال می شود را بررسی کرده ایم : 🏴https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2686 🏴https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3066 🏴https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3065 🏴https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1797 🏴https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2391 🏴https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1561
اصحاب پیامبر اسلام ص قاتلین امام حسین ع بودند . 🤔 ❓این که عده ای می گوید در کربلا صحابه پیامبر بر علیه امام حسین بودند چقدر مستند است ❗️❗️❗️ 💠💠 👌اهلسنت معتقدند که اصحاب پیامبر همگی عادل و بهشتی و برگزیدگان الهی و برترین مخلوقین بعد از پیامبرانند و همگی از اولیاء الهی اند , چنان که قرطبی از بزرگان اهلسنت می گوید : " تمام صحابه عادلند و از اولیاء الهی و برگزیدگان او و برگزیدگان خداوند از میان خلقش بعد از انبیاء و رسولانند و این است مذهب اهلسنت و اجماع ائمه این امت " " فالصحابة كلهم عدول، أولياء الله تعالى و- أصفياؤه، و- خيرته من خلقه بعد أنبيائه و- رسله. هذا مذهب أهل السنة، و- الذي عليه الجماعة من أئمة هذه الامة. " 📚الجامع لاحکام القرآن ج ١٦ ص ٢٩٩ ❕اهلسنت به قدری بر روی این صحابه بهشتی تعصب دارند که می گویند : " اگر ديدى كسى يكى از اصحاب رسول خدا را مورد انتقاد قرار مى‏دهد، پس بدان كه وى زنديق است‏ " " إذا رأيت الرجل ينتقص أحداً من أصحاب رسول الله فاعلم أنّه زنديق " 📚مسند ابن راهویه ج ١ ص ٢٦ ❕حال همین صحابه بهشتی و اولیاء الهی و تالی تلو پیامبران , قاتلین امام حسین علیه السلام در کربلا بودند که به برخی از آنان اشاره می کنیم : 1⃣عبدالرحمان بن ابی سبره جعفی : ❕نام وی در کتابهای اهلسنت که به منظور بیان اسامی صحابه نوشته شده آمده است : " اسم او عزیر بود و پیامبر او را عبدالرحمان نامید " ... فسماه رسول الله عبد الرحمان " 📚الاستیعاب ج ٢ ص ٨٣٤ ❕کتابهای تاریخی به مشارکت او در واقعه کربلا شهادت داده اند . 👌طبری و دیگران نقل می کنند : " چون عمر بن سعد، با لشكر به راه افتاد، بر افرادى كه اهل مدينه بودند، عبد اللّه بن زُهَير بن سليم ازْدى و بر قبيله مَذحِج و اسد، 👈عبد الرحمن بن ابى سَبره جُعْفى 👉و بر قبيله ربيعه و كِنْده، قيس بن اشعث بن قيس و بر قبيله تميم و همْدان، حُرّ بن يزيد رياحى، فرمانده بودند. اينان، همگى در كشتن حسين عليه السلام حضور داشتند، جز حُرّ بن يزيد كه به سوى حسين عليه السلام رفت و همراه او كشته شد " " لَمّا خَرَجَ عُمَرُ بنُ سَعدٍ بِالنّاسِ، كانَ عَلى رَبعِ أهلِ المَدينَةِ يَومَئِذٍ: عَبدُ اللّهِ بنُ زُهَيرِ بنِ سُلَيمٍ الأَزدِيُّ، وعَلى رَبعِ مَذحِجٍ و أسَدٍ: عَبدُ الرَّحمنِ بنُ أبي سَبرَةَ الجُعفِيُّ، وعَلى رَبعِ رَبيعَةَ وكِندَةَ: قَيسُ بنُ الأَشعَثِ بنِ قَيسٍ، وعَلى رَبعِ تَميمٍ وهَمدانَ: الحُرُّ بنُ يَزيدَ الرِّياحِيُّ، فَشَهِدَ هؤُلاءِ كُلُّهُم مَقتَلَ الحُسَينِ إلَا الحُرَّ بنَ يَزيدَ؛ فَإِنَّهُ عَدَلَ إلَى الحُسَينِ عليه السلام وقُتِلَ مَعَهُ." 📚 تاريخ الطبري: ج 5 ص 422، الكامل في التاريخ: ج 2 ص 560 💠ادامه 👇
💠ادامه 👇 2⃣عزره بن قیس احمسی : ❕ابن حجر او را به عنوان صحابی معرفی کرده است : 📚الاصابه ج ٥ ص ١٢٥ رقم " ٦٤٣١ " ❕او در لشکر دشمن امام حسین ع بود و سعی داشت تا یاران امام حسین ع را از دفاع باز دارد . ❕مورخین می نویسند : " حبيب بن مُظاهر، به آنان گفت: بدانيد كه- به خدا سوگند-، فرداى قيامت و نزد خدا، چه بد مردمى هستند كه بر او در مى‏آيند، در حالى كه فرزندان پيامبرش خاندان و اهل بيت او، و نيز عابدان اين سرزمين و سحرخيزانِ كوشا و فراوانْ يادكنندگانِ خدا را كُشته‏اند! 👈عَزرَة بن قيس به او گفت: تا مى‏توانى، از خودت بگو و تعريف كن!👉 ❕زُهَير به او گفت: اى عَزره! خدا از او تعريف كرده و ره‏نمونش شده است. از خدا پروا كن- اى عَزره- كه من، خيرخواه تو هستم! تو را به خدا سوگند مى‏دهم- اى عزره- كه مبادا در كشتن جان‏هاى پاك، از ياوران گم‏راهى باشى! 👈او گفت: اى زُهَير! تو نزد ما، از پيروان اين خاندان، به شمار نمى‏رفتى. تو عثمانى بودى!👉 ❕زُهَير گفت: آيا تو از موضعگيرى و ايستادنم در اين جا، به اين راه نمى‏برى كه از آنها هستم؟! بدانيد كه- به خدا سوگند-، من هيچ گاه نامه‏اى به حسين عليه السلام ننوشته‏ام و پيكى روانه نساخته‏ام و به او وعده يارى نداده‏ام؛ امّا راه، ما را با هم گِرد آورد و هنگامى كه او را ديدم، پيامبر خدا صلى اللَّه عليه و آله را و جايگاه حسين را در نزد او، به ياد آوردم و آنچه را از دشمنش و گروه شما به او رسيده، دانستم. پس انديشيدم كه يارى‏اش كنم و در گروه او باشم و جانم را فدايش كنم تا حقّ خدا و پيامبرش را كه شما تباه كرده‏ايد، پاس بدارم. " " فَقالَ لَهُ عَزرَةُ بنُ قَيسٍ: إنَّكَ لَتُزَكّي نَفسَكَ مَا استَطَعتَ! فَقالَ لَهُ زُهَيرٌ: يا عَزرَةُ! إنَّ اللَّهَ قَد زَكّاها وهَداها، فَاتَّقِ اللَّهَ يا عَزرَةُ، فَإِنّي لَكَ مِنَ النّاصِحينَ، أنشُدُكَ اللَّهَ يا عَزرَةُ أن تَكونَ مِمَّن يُعينُ الضَّلالَ عَلى قَتلِ النُّفوسِ الزَّكِيَّةِ! قالَ: يا زُهَيرُ! ما كُنتَ عِندَنا مِن شيعَةِ أهلِ هذَا البَيتِ. إنَّما كُنتَ عُثمانِيّاً! " 📚تاريخ الطبري: ج 5 ص 416، أنساب الأشراف: ج 3 ص 391 ❕همینطور در مورد او نوشته اند که فرماندهی سواره نظام لشکر عمر بن سعد را به عهده داشت : " عمر بن سعد بر میمنه , عمروبن حجاج را , بر میسره , شمر بن ذی الجوشن را و بر سواره نظام , عزره بن قیس احمسی را گمارد " " علی الخیل عزره بن قیس الاحمسی " 📚انساب الاشراف ج ١ ص ٤١٩ ❕و نیز درباره او نوشته اند که حمل سر شهداء به سوی ابن زیاد را بر عهده داشت : 📚انساب الاشراف ج ١ ص ٤٢٤ " ... و عزره بن قیس الاحمسی من بجیله ... " 3⃣اسماء بن خارجه : ابن حجر او را نیز به عنوان صحابی می آورد : 📚الاصابه ج ١ ص ٣٣٩ شماره ٤٥٠ ❕او از سران فرماندهان لشکر عمر سعد بود که پس از واقعه کربلا زنده بود و از دست مختار فرار کرد و مخفی شد : 📚انساب الاشراف ج ١ ص ٤١٦ " ثم دعا ابن زیاد ... اسماء بن خارجه الفزاری " _ ج ٢ ص ٣٦٠ " کان اسماء بن خارجه مستخفیا فقال المختار ... " 4⃣حجار بن ابجر : ابن حجر او را نیز در زمره صحابی پیامبر می آورد : 📚الاصابه ج ٢ ص ١٦٧ شماره ١٩٥٧ ❕او نیز از فرماندهان لشگر عبیدالله و عمر سعد بود : " و وجه ایضا الی الحسین حجار بن ابجر العجلی فی الف " 📚انساب الاشراف ج ١ ص ٤١٦ 5⃣عبد الله بن حصن بن سهل : 👌او نیز از صحابیان بود : 📚الاصابه ج ٤ ص ٦١ رقم ٤٦٣٠ ❕او در لشکر عمر سعد با زخم زبان امام حسین ع را مورد شماتت قرار می داد : ❕ نقل می کنند : 🔸" از قبيله بَجيله بود با حسين عليه السلام رو در رو شد و گفت: اى حسين! آيا به آب نگاه نمى‏كنى كه همچون سينه آسمان [، صاف و بى‏كران‏] است؟ به خدا سوگند، جرعه‏اى از آن را نخواهى چشيد تا تشنه بميرى. حسين عليه السلام فرمود: «خداوندا! او را تشنه بميران و هرگز او را نيامرز!». به خدا سوگند، پس از آن، او را در حال بيمارى، عيادت كردم. به خدايى كه معبودى جز او نيست، ديدم كه بى‏مهابا آب مى‏خورد و سپس بر مى‏گرداند و دوباره مى‏خورد، و مى‏خورد، بدون اين كه سيراب شود و همچنان ادامه داد تا جانش در رفت." " ونازَلَهُ عَبدُ اللّهِ بنُ أبي حُصَينٍ الأَزدِيُّ وعِدادُهُ في بَجيلَةَ فَقالَ: يا حُسَينُ، ألا تَنظُرُ إلَى الماءِ كَأَنَّهُ كَبِدُ السَّماءِ! وَاللّهِ، لا تَذوقُ مِنهُ قَطرَةً حَتّى تَموتَ عَطَشا. فَقالَ حُسَينٌ عليه السلام: اللّهُمَّ اقتُلهُ عَطَشا، ولا تَغفِر لَهُ أبَدا! قالَ حُمَيدُ بنُ مُسلِمٍ: وَاللّهِ، لَعُدتُهُ بَعدَ ذلِكَ في مَرَضِهِ، فَوَاللّهِ الَّذي لا إلهَ إلّا هُوَ، لَقَد رَأَيتُهُ يَشرَبُ حَتّى بَغِرَ ثُمَّ يَقي‏ءُ، ثُمَّ يَعودُ، فَيَشرَبُ حَتّى يَبغَرَ فَما يَروى، فَما زالَ ذلِكَ دَأبَهُ حَتّى لَفَظَ عَصَبَهُ؛ يَعني نَفسَه‏ " 📚تاريخ الطبري: ج 5 ص 412، أنساب الأشراف: ج 3 ص 389 💠ادامه 👇
6⃣شبث بن ربعی : او نیز از صحابه بود : 📚الاصابه ج ٣ ص ٣٠٣ شماره ٣٩٧٤ ❕او اعتراف می کرد : " ما بر حسین تاختيم و با او به همراه خاندان معاويه و پسر سميّه بدكاره جنگيديم؟ " " نُقاتِلُهُ مَعَ آلِ مُعاوِيَةَ، وَابنِ سُمَيَّةَ الزّانِيَةِ " 📚تاريخ الطبري: ج 5 ص 436، الكامل في التاريخ: ج 2 ص 566 7⃣کثیر بن شهاب حارثی : ❕نام او نیز به عنوان صحابی ضبط شده است : 📚الاصابه ج ٥ ص ٤٢٧ شماره ٧٣٩٣ ❕او نیز در لشکر عبیدالله و عمر سعد بود : " ثُمَّ دَعَا ابنُ زِيادٍ كَثيرَ بنَ شِهابٍ الحارِثِيَّ ... " 📚انساب الاشراف ج ٣ ص ٣٨٦ 8⃣عمرو بن حجاج زبیدی ; او نیز از صحابه بود : 📚اسد الغابه ج ٣ ص ٧٠٩ شماره ٣٨٩٥ ❕او نیز از فرماندهان لشکر عمر سعد بود : " ابن سعد، مردى به نام عمرو بن حَجّاج زُبيدى را فرا خواند و سواران فراوانى را با او همراه كرد و به او فرمان داد تا بر راه‏آبى كه كنار لشكرگاه امام حسين عليه السلام بود، فرود آيد. سواران، بر راه‏آب، فرود آمدند. " " دَعا [ابنُ سَعدٍ] بِرَجُلٍ يُقالُ لَهُ: عَمرُو بنُ الحَجّاجِ الزُّبَيدِيُّ، فَضَمَّ إلَيهِ خَيلًا كَثيرَةً، و أمَرَهُ أن يَنزِلَ عَلَى الشَّريعَةِ الَّتي هِيَ حِذاءَ مُعَسكَرِ الحُسَينِ عليه السلام، فَنَزَلَتِ الخَيلُ عَلَى شَريعَةِ الماءِ. " 📚مقتل الحسين عليه السلام للخوارزمي: ج 1 ص 244، الفتوح: ج 5 ص 91 9⃣محمد بن الاشعث بن قیس : 👌او نیز از صاحبیان بود : 📚اسد الغابه ج ٤ ص ٣٠٤ شماره ٤٦٩٧ ❕او فرمانده نيروهايى بود كه مسلم بن عقيل را دستگير كردند. وى در روز عاشورا، فضيلت امام حسين عليه السلام و منزلت انتساب ايشان را به پيامبر ، منكر شد و از اين رو، امام عليه السلام نفرينش نمود كه با ذلّت بميرد. طبق برخى گزارش‏ها، در پى نفرين امام عليه السلام، همان روز، عقربى سياه، او را نيش زد و با خوارىِ تمام، مُرد. " رَفَعَ الحُسَينُ صَوتَهُ، وقالَ: اللّهُمَّ إنّا أهلُ بَيتِ نَبِيِّكَ وذُرِّيَّتُهُ وقَرابَتُهُ، فَاقصِم مَن ظَلَمَنا وغَصَبَنا حَقَّنا، إنَّكَ سَميعٌ قَريبٌ. فَسَمِعَها مُحَمَّدُ بنُ الأَشعَثِ، فَقالَ: يا حُسَينُ، و أيُّ قَرابَةٍ بَينَكَ وبَينَ مُحَمَّدٍ؟ فَقالَ الحُسَينُ: اللّهُمَّ إنَّ مُحَمَّدَ بنَ الأَشعَثِ يَقولُ: إنَّهُ لَيسَ بَيني وبَينَ رَسولِكَ قَرابَةٌ، اللّهُمَّ فَأَرِني فيهِ هذَا اليَومَ ذُلّاً عاجِلًا. فَما كانَ بِأَسرَعَ مِن أن تَنَحّى مُحَمَّدُ بنُ الأَشعَثِ وخَرَجَ مِنَ العَسكَرِ، فَنَزَلَ عَن فَرَسِهِ، وإذا بِعَقرَبٍ سَوداءَ خَرَجَت مِن بَعضِ الجُحرَةِ، فَضَرَبَتهُ ضَربَةً تَرَكَتهُ مُتَلَوِّثا في ثِيابِهِ مِمّا بِهِ. " 📚مقتل الحسين عليه السلام للخوارزمي: ج 1 ص 249؛ ❕از آنچه گذشت نکاتی روشن می شود : 1⃣شبهه پوشالی وهابیت نقش بر آب می شود که شیعیان بودند امام حسین ع را کشتند , در حالی که دیدیم اصحاب پیامبر که اهلسنت آنان را برترین انسانها می دانند , امام حسین ع را شهید کردند . 2⃣تمام اصحاب پیامبر بهشتی و اولیاء الهی نیستند , زیرا قاتلین امام حسین ع مبغوض و مطرود درگاه الهی اند و مانند کسانی اند که با پیامبر ص نبرد کرده اند . ❕مطابق نقل علمای اهلسنت , : پيامبر خدا ص به على و فاطمه و حسن و حسين عليهم السلام فرمود: «من با هر كه با شما سرِ جنگ داشته باشد، سرِ جنگ دارم و با هر كه با شما در صلح باشد، در صلحم». " عن رسول اللّه لِعَلِيٍّ وفاطِمَةَ وَالحَسَنِ وَالحُسَينِ : أنَا حَربٌ لِمَن حارَبتُم، وسِلمٌ لِمَن سالَمتُم. " 📚سنن الترمذي: ج 5 ص 699 ح 3870، سنن ابن ماجة: ج 1 ص 52 ح 145، المستدرك على الصحيحين: ج 3 ص 161 ح 4714، المعجم الكبير: ج 3 ص 40 ح 2619 و 2620، المعجم الأوسط: ج 5 ص 182 ح 5015، سير أعلام النبلاء: ج 10 ص 432، اسد الغابة: ج 7 ص 220، تاريخ دمشق: ج 14 ص 158 ح 3482 ❕و باز از پیامبر گرامی ص نقل می کنند : "شبى كه مرا به آسمان بردند، ديدم بر درِ بهشت، نوشته است: «خدايى جز خداوند [يگانه‏] نيست. محمّد، پيامبر خداست. على، دوست خداست. حسن و حسين، برگزيدگان خدا هستند. فاطمه، برگزيده خداست. لعنت خدا بر دشمن ايشان باد!» " لَيلَةَ عُرِجَ بي إلَى السَّماءِ رَأَيتُ عَلى بابِ الجَنَّةِ مَكتوبا: لا إلهَ إلَا اللّهُ، مُحَمَّدٌ رَسولُ اللّهِ، عَلِيٌّ حِبُّ اللّهِ، وَالحَسَنُ وَالحُسَينُ صَفوَةُ اللّهِ، فاطِمَةُ خِيَرَةُ اللّهِ، عَلى باغِضِهِم لَعنَةُ اللّهِ. " 📚تاريخ بغداد: ج 1 ص 259 الرقم 88، تاريخ دمشق: ج 14 ص 170 ح 3511، المناقب للخوارزمي: ص 302 ح 297؛ @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir