40.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥نقدی جامع بر احمد الحسن بصری !!!!
👁دیدن با کیفیت اصلی :
https://www.aparat.com/v/zXUKS
👌تهیه شده در مجموعه پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
#پرسمان_اعتقادی
#شیعه_پاسخ
@Rahnamye_Behesht
https://instagram.com/porsemane_eteghadi
کیفیت بیعت مردم با امیر مومنان علیه السلام در غدیر خم !!!!
🤔#پرسش :
❓برخی از وهابی ها می گویند که اگر در روز غدیر از اون جمعیت ١٢٠ هزار نفری بیعت گرفته شده است باید حدود ١٥ روز کار بیعت گیری طول کشیده باشد !!!!! پاسخ شما چیست !!!!
💠#پاسخ💠
👌در مورد جمعیت چندین هزار نفری حاضر در غدیر خم در ذیل بر اساس منابع شیعه و سنی توضیحات مفصلی داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1308
❕در مورد کیفیت بیعت گیری در روز غدیر هم گفتنی است :
👌بیعت گیری از دو گروه عام و خاص مسلمین در واقعه غدیر صورت گرفته است .
❕خواص مسلمین از مهاجرین و انصار به صورت بیعت حضوری و شخصی و مثلا با دست دادن , بیعت کردند که این بیعت سه روز طول کشید , عموم مسلمین هم به صورت اقرار زبانی در یک زمان بیعت خود را ایراد کردند .
👌در مورد بیعت عمومی مسلمین , پیامبر گرامی اسلام فرمود :
"ای مردم، شما بیشتر از آنید که در یک زمان به نشانه بیعت به من دست دهید و خدای عزّوجل به من فرمان داده است که در این مورد از زبانتان اقرار بگیرم، به آنچه من درباره علی و امامان پس از وی در خصوص امیرمؤمنان بودنشان قرار گذاشتم، پس جملگی یک صدا بگویید: ما شنیدیم، فرمانبرداریم، راضی و خشنودیم، در مورد آنچه از خدا به ما ابلاغ فرمودی، درباره امارت علی علیه السّلام و فرزندانش که پیشوایان آینده اند، مطیع و منقاد هستیم و در این مورد با شما از دل و جان و زبان و با دستانمان بیعت میکنیم؛ بر این بیعت زنده خواهیم ماند و خواهیم مرد و برانگیخته خواهیم شد. نه آن را تغییر میدهیم و نه جا به جا میکنیم و نه در مورد آن تردید خواهیم کرد، از پیمانی که بسته ایم باز نخواهیم گشت و عهدشکنی نمی کنیم و از خدا و علی امیرالمؤمنین و فرزندانش، امامانی که گفتی از ذریّه شما و صلب علی که پس از حسن و حسین علیهما السلام میآیند، هستند، اطاعت خواهیم کرد .... سپس آن قوم یک صدا فریاد برآوردند: شنیدیم و فرمان خدا و رسول را با دل ها، زبانها و دست هایمان اطاعت میکنیم" " إِنَّكُمْ أَكْثَرُ مِنْ أَنْ تُصَافِقُونِي بِكَفٍّ وَاحِدَةٍ فِي وَقْتٍ وَاحِدٍ وَ أَمَرَنِيَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْ آخُذَ مِنْ أَلْسِنَتِكُمُ الْإِقْرَارَ بِمَا عَقَدْتُ لِعَلِيٍّ مِنْ إِمْرَةِ الْمُؤْمِنِينَ وَ مَنْ جَاءَ بَعْدَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ مِنِّي ...فَنَادَاهُ الْقَوْمُ سَمِعْنَا وَ أَطَعْنَا عَلَى أَمْرِ اللَّهِ وَ أَمْرِ رَسُولِهِ بِقُلُوبِنَا وَ أَلْسِنَتِنَا وَ أَيْدِينَا "
📚الاحتجاج ج ١ ص ٦٥ _ روضه الواعظین ج ١ ص ٩٨ _ الیقین باختصاص مولانا علی بامره المومنین ص ٣٥٩ _ العدد القویه ص ١٨١ _ اثباه الهداه ج ٢ ص ١٨٦
❗️در مورد بیعت خواص و بزرگان مهاجرین و انصار هم در روایت آمده است که پیامبر گرامی اسلام فرمود :
" برخیز ای ابابکر و با علی بر امیری مؤمنان بیعت کن! پس ابوبکر برخاست و بیعت نمود. سپس فرمود: برخیز عمر و با وی به عنوان امیرمؤمنان بیعت کن! پس وی برخاست و بیعت کرد. سپس به همه آن نه نفر و بعد از آن ها، بزرگان مهاجرین و انصار را فراخواند و همگی بیعت کردند، سپس عمر بن خطاب از میان جماعت برخاسته و گفت: مبارک باد، مبارک باد بر تو ای پسر ابوطالب، تو مولای من و مولای هر مرد و زن مؤمن شدی! سپس پراکنده شدند، در حالی که عهد و میثاقهای محکم بر این امر از ایشان گرفته شده بود. "" ... ثُمَّ قَالَ بَعْدَ ذَلِكَ لِتَمَامِ التِّسْعَةِ ثُمَّ لِرُؤَسَاءِ الْمُهَاجِرِينَ وَ الْأَنْصَارِ فَبَايَعُوا كُلُّهُمْ فَقَامَ مِنْ بَيْنِ جَمَاعَتِهِمْ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ وَ قَالَ بَخْ بَخْ لَكَ يَا ابْنَ أَبِي طَالِبٍ ... "
📚تفسیر امام عسکری ص ١١٢ _ اثباه الهداه ج ٣ ص ١٥٧ _ بحار الانوار ج ٣٧ ص ١٤٢
👌یا در نقل دیگر آمده است :
" اولین کسانی که به رسول خدا به نشانه بیعت با علی علیه السّلام دست دادند، ابوبکر، عمر، عثمان، ابو عبیده جرّاح و سالم مولای ابو حذیفه بودند و پس از ایشان مهاجرین و انصار و بقیه مردم به حسب مراتب و طبقاتی که داشتند، بیعت نمودند؛ به گونه ای که نماز ظهر و عصر باهم و مغرب و عشا باهم اقامه شدند و بیعت کردن آنها سه روز به طول انجامید " فَكَانَ أَوَّلُ مَنْ صَافَقَ رَسُولَ اللَّهِ ص الْأَوَّلُ وَ الثَّانِي وَ الثَّالِثُ وَ الرَّابِعُ وَ الْخَامِسُ وَ بَاقِي الْمُهَاجِرِينَ وَ الْأَنْصَارِ وَ بَاقِي النَّاسِ عَلَى طَبَقَاتِهِمْ وَ قَدْرِ مَنَازِلِهِمْ ... والْمُصَافَقَةَ ثَلَاثا "
📚الاحتجاج ج ١ ص ٦٦ _ روضه الواعظین ج ١ ص ٩٩ _ طرف من الانباء و المناقب ص ٣٦٢ _ تفسیر صافی ج ٢ ص ٦٢ _ البرهان فی تفسیر القرآن ج ٢ ص ٢٣٨
#پرسمان_اعتقادی
#شیعه_پاسخ
@Rahnamye_Behesht
https://instagram.com/porsemane_eteghadi
👌کانال ورشکسته ملحد روشنگر که چند ماهی می شود از فعالیت افتاده است و شبهات تکراری گذشته خود را باز نشر می کند , مدعی شده است که امیر مومنان ع دستور داده است که اگر کسی به شما فحاشی کرد , شما هم به او فحاشی کنید , در ذیل پاسخ او را داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2959
👌اینجا هم مناظره ما با ملحد روشنگر را ببینید , مناظره ای که موجب رسوایی ملحد و ورشکستگی کانال تحت اداره اش شد.
بررسی اشکال نحوی در قرآن در دو کلمه : " الصابئون _ الصابئین "
🤔#پرسش :
❓در قرآن دو آیه وجود دارد که از هر نظر مانند هم هستند یکی آیه 62 سوره بقره و دیگری آیه 69 مائده با اینکه همه مفردات و کلمات دو آیه باهم یکی هستند ولی در یک آیه کلمه الصابئون ولی در دیگری الصابئین آمده علت این چه می باشد؟ عده ای این قضیه را به عنوان یک اشکال نحوی در قرآن مطرح می کنند ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌مرحوم محمد هادی معرفت به خوبی در کتاب نقد شبهات پيرامون قرآن كريم، به این اشکال پاسخ می دهد و می گوید :
"بىگمان قرآن از كهنترين اسناد معتبر زبان عربى است و جاى هيچ گونه ترديد درباره حجّيت و اعتبار آن نيست؛ زيرا در زمانهاى نازل شد كه عرب در اوج تمدن ادبى پيشرفته خود بود. افزون بر اين، قرآن سرسختترين دشمنان را در ميان عربهاى اصيل عصر نزول داشت و آنان در كمين بودند تا نقطه ضعفى را در قرآن بيابند و آن را بهانه و دستمايه بدگويى از قرآن قرار دهند، ليكن نه تنها موردى براى خردهگيرى از قرآن نيافتند، بلكه صريحاً اعتراف كردند كه اين كتاب آسمانى از ادبى فرازمند و دست نايافتنى برخوردار است. با اين وصف، آيا معقول است كه در قرآن راههايى براى عيبجويى و اشكال گرفتن بر قرآن باشد، ولى از چشم عربهاى اصيل دور مانده باشد تا اينان بر آنها اطلاع يابند؟!
🔸از اين گذشته، معيار استوارى هر زبان، اسناد موجود آن زبان است؛ چرا كه اسناد مذكور، سنجه و ميزان جدايى سره از ناسرهاند. ابن مالك، يكى از پيشوايان نحو و ادب عربى را بنگريد كه چه سان در به نظم كشيدن قواعد زبان عربى، قرآن كريم را الگوى خود قرار داده است:
وَسَبْقُ حالٍ ما بحرفٍ جُرَّ قَدْ _ أَبَوا ولا أَمنعُه فقَدْ وَرَد
❗️آنان كه مىپندارند در قرآن كريم اشتباه نحوى وجود دارد، بيش از هر چيز، از تنك مايگى و ناآگاهى خود خبر مىدهند.
👌مرفوعبودن اسمىكه بر خبر «إنّ» درآيه: «إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَ الَّذِينَ هادُوا وَ الصَّابِئُونَ» ( مائده ٦٩ ) پيش از تكميل خبر، معطوف شده،👈 به دليل عطف بر محلّ اسم «إنّ» است كه بنابر ابتدائيّت، مرفوع است👉 و اعراب اين واژه در اين آيه از دو جهت ترجيح دارد:
🔸يكم: تناسب لفظى ميان «هادوا» و «الصّابئون»؛ بدين معنا كه هر دو واژه داراى «واو» هستند؛ زيرا «هادوا» فعل ماضى و مبنى است و اعراب در آن ظاهر نمىشود و گويا «الصابئون» نيز اسمى است مبنى كه اعراب آن ظاهر نمىشود.
❕اعراب «رفع» در آيه بهتر است؛ زيرا با «واوِ» «هادوا» تناسب دارد همان گونه كه عطف بر جوار در ادب عربى نيز نوعى تناسب به حساب مىآيد. كسايى مىگويد: عطفِ «الصابئون» بر «هادوا» عطف نسق است؛
📚مجمع البیان ج ٣ ص ٢٢٤
❗️زيرا معطوف، جمع مذكر و معطوف عليه هم حاوى ضمير جمع مذكر است.
👌همان سان كه نصب اين واژه در آيه ديگر و با همين ساختار به مناسبت هم جوارى، ترجيح داده شده است و آن آيه «إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَ الَّذِينَ هادُوا وَ النَّصارى وَ الصَّابِئِينَ» ( بقره ٦٢ ) است؛ چرا كه «ياء» در «نصارى» كه مفردش نصرانى است، شبيه مفرد آن است كه صابئى باشد.
📚مجمع البیان ج ٣ ص ٢٢٥
🔸دوم: ديدگاه ابن قتيبه؛ وى بر اين باور است كه راز مرفوع بودن «صابئون» اين است كه مفهوم ابتدائيت در آن، هم پيش از دخول «إنّ» و هم پس از آن به قوّت خود باقى است؛ چرا كه كاركرد «إنّ» صرفاً افزودن معناى تحقيق بر جملهاى است كه بر آن داخل مىشود؛ برخلاف «لعلّ» يا «ليت»؛ زيرا اين دو به ترتيب معناى ترجّى و تمنّى (اميد و آرزو) را بر مفهوم كلام مىافزايد.
❕وى مىافزايد: رفع «الصابئون» به دليل عطف بر محل اسم «إنّ» است؛ زيرا «انّ» مبتداست و برخلاف ديگر حروف مشبهةبالفعل، تغييرى درمفهوم كلام ايجادنكرده است؛ از اين رو ميان گزاره «زيدٌ قائمٌ» و «إنّ زيداً قائمٌ» به لحاظ معنا، فرقى وجود ندارد؛ جز اينكه جمله دوم تأكيد شده است و تأكيد يك جمله، تغيير معنوى به حسابنمىآيد؛ زيرا تغيير ساختارى و ماهوى مراد است؛ مانند تبديل خبر بهانشا يا بالعكس، ليكن ميان گزارههاى «زيدٌ قائمٌ»، «لعلّ زيداً قائمٌ» و «ليت زيداً قائمٌ» از نظر معنا فرق است؛ چراكه جمله دوم مفيد شك وسوم، مفيد تمنّى است. بههمين دليل نمىتوان بر محل اسم اين دو و بقيه حروف مشبهة بالفعل (جز «إنّ») عطف گرفت. "
📚نقد شبهات پيرامون قرآن كريم، ص: 449
❗️بنابراین مرفوع بودن " الصابئون " بنابر عطف بر محل اسم " ان " است که بنابر ابتدائیت مرفوع است و منصوب بودن " الصابئین " بنابر عطف بر لفظ اسم " ان " است زیرا اسم " ان " لفظا منصوب است , و هر دو نوع اعراب مطابق با قواعد ادبیات عرب است که جهت آگاهی از دو قسم عطف یعنی عطف بر لفظ و عطف بر محل رجوع کنید :
📚بدائه النحو ص ٢٥٩ _ ترجمه و شرح مغنی الادیب ج ٤ ص ١٠٢
#پرسمان_اعتقادی
#شیعه_پاسخ
@Rahnamye_Behesht
https://instagram.com/porsemane_eteghadi
👌معاند مفلوک مدعی شده است که امیر مومنان علیه السلام به ابوموسی اشعری توهین و فحاشی کرده است , در ذیل پاسخش را داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2313
💠ویژه نامه #حجاب_اجباری
❕با توجه به تحرکاتی که #اخیرا در جامعه مبنی بر حجاب اجباری صورت می گیرد و همچنین با توجه به برخی اظهار نظرهای غیر عالمانه مبنی بر حجاب اجباری بر آن شدیم در این رابطه #ویژه نامه ای منتشر کنیم ؛
1⃣آیا براستی دلیلی از آیات و روایات مبنی بر #وجوب رعایت حجاب وجود دارد ❕❕
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3279
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3280
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3282
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3281
2⃣فلسفه وجوب حجاب بر #بانوان در چیست ❕
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3283
3⃣اخیرا متنی گسترش پیدا می کند که در فقه اسلامی دلیلی بر تنبیه بی حجابی نمی باشد و #حکومت موظف نیست که حجاب را اجباری کند زیرا فتوای امام خمینی آن است که تعزیر تنها در گناهان کبیره است درحالی که در هیچ روایتی بی حجابی جزء گناهان کبیره تلقی نشده است ❕براستی دلیل شرعی حجاب اجباری در #جامعه در چیست ❕
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3285
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3287
💠 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3288
4⃣چرا #حکومت اسلامی از روی امر به معروف می آید حجاب را در جامعه اجباری می کند ❗️آیا این با آزادی انسان منافاتی ندارد ❕❕
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3288
5⃣خداوند در قرآن پیامبر را به صراحت و روشنی تمام از خودکامگی و استبداد رای و دیکتاتوری منع کرده و گفته که حق هیچ گونه #اجبار در دین را نداری و تنها وظیفه پیامبر در ارتباط با ناس (مردم) چه مشرک چه مومن تبلیغ و #رساندن پیام است ❗️چرا امروزه به این دستور عمل نمیشود و واجباتی مانند حجاب و ...را بر تمام آحاد جامعه لازم می دانند ❕
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3290
6⃣استدلال متقن رهبر انقلاب بر لزوم حجاب بانوان در جامعه :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2849
7⃣ مهدی نصیری سوال کرده که حجت شرعی برای اجبار بر مردم بر حجاب چیست؟ همه می دانیم که در مذهب اهل بیت ٬ سلوک این نیست.حتی یک نمونه برخورد از آنان که تحمیلگر نظر آنها باشد بر مردم٬ در تمام این سالهای زندگی چارده معصوم دیده نشده.چه در زمان حکومت و غیر از آن. اما این رویه٬ در تمام مدل های حکومتی مدعی دین در تمام تاریخ دقیقا تکرار شده است.
مطلب به روشنی خورشید است.هرکس مدعی خلاف است دلیل بیاورد ❗️❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2868
8⃣پیامدهای بی حجابی طبق آمارهای غربی :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4997
#پرسمان_اعتقادی
#شیعه_پاسخ
@Rahnamye_Behesht
https://instagram.com/porsemane_eteghadi
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
🌺به مناسبت فرا رسیدن ایام عید الله الاکبر ، عید سعید غدیر خم کانال پرسمان اعتقادی تقدیم می کند ؛
🌸پاسخ به برخی شبهات و سوالات پیرامون غدیر خم و ولایت علی علیه السلام ؛
1⃣چرا پیامبر در موضوع ولایت علی از واژه مولا استفاده می کند که بیست و هفت معنای مختلف دارد و هیچیک از آنها معنای خلیفه و جانشین را نمی دهد ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3093
2⃣بر پایه چه مستنداتی شیعه معتقد است که کلمه مولی در حدیث غدیر به معنای ولایت و امامت است ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3094
3⃣اگر علی معتقد به ولایت و امامت الهی خود در غدیر بوده است چرا در نامه 6 نهج البلاغه برای امامت خود به شوری و اجماع استدلال می کند ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3096
4⃣چرا پیامبر به محتوای سوره بقره عمل نکرد و در مورد جانشینی امام علی وصیتنامه ای ننوشت تا اختلاف نشود ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3097
5⃣آیا مساله تبریک گفتن ابوبکر و عمر به حضرت علی در روز غدیر ، در منابع اهل سنت آمده است یا خیر ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3099
6⃣آیا براستی آیه اکمال دین مربوط به واقعه غدیر می باشد ❕بر پایه چه مستنداتی ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3100
7⃣چگونه روز غدیر عید می باشد در حالی که روزه آن مستحب می باشد اما در عید فطر و قربان روزه حرام است ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3101
8⃣دلیل این که عموم مردم علی را نخواستند چیست ❕آیا ممکن است چند هزار نفر که در غدیر بودند همگی دست از علی بردارند ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3102
9⃣اهل سنت شبهه می کنند که غدیر در اواخر اسفند یا اوائل فروردین اتفاق افتاده است و در آن ایام هوا زمستانی و سرد بوده است چگونه می گویید پیامبر در گرما مردم را برای ولایت علی جمع کرد ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3103
🔟آیا راست است که حدیث غدیر مربوط به شکایت سپاهیان یمن از علی بوده و دلالت بر دوستی با علی دارد ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3104
1⃣1⃣آیا راست است که پس از آن که پیامبر علی را در غدیر به عنوان امام معرفی کرد کسی اعتراض کرد خداوند هم سنگی از آسمان فرو فرستاد و بر سرش خورد و مرد ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3105
2⃣1⃣اگر خلفا حق علی را در امامت غدیر غصب کردند چرا علی با آنان همکاری میکرد و به آنان مشورت می داد ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3106
3⃣1⃣اگر عمر غاصب خلافت الهی علی در غدیر بود چرا علی دخترش ام کلثوم را به عقد او در آورد❗️
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3108
🌷https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1772
4⃣1⃣چرا علی نام فرزندانش را به اسامی غاصبان خلافتش نام نهاد❗️مگر غاصب خلافتش نبودند❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3109
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
5⃣1⃣ چرا علی در زمان خلافتش بدعت های غاصبین خلافتش را از بین نبرد❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3110
6⃣1⃣چرا علی پشت سر غاصبین خلافتش نماز می خوانده است ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3111
7⃣1⃣چرا علی فرزندانش حسن و حسین را برای دفاع از عثمان فرستاد تا کشته نشود ❕مگر عثمان غاصب خلافت علی نبود ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3112
8⃣1⃣اگر علی در غدیر به عنوان امام و سرپرست مشخص شده بود چرا پس از قتل عثمان وقتی مردم خواستند که او خلیفه شود گفت مرا رها کنید و دیگری را بجویید ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3113
9⃣1⃣چرا علی از عمر که غاصب خلافتش بوده است در خطبه 228 نهج البلاغه تمجید می کند ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3115
0⃣2⃣چرا علی پس از غصب خلافتش دست به اقدام نظام نزد و خلافتش را پس نگرفت ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3116
1⃣2⃣چرا نام علی به عنوان امام در قرآن نیامده است ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3117
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3118
2⃣2⃣یکی از دوستان می گفت ما چرا الکی بر سر غدیر که حتی خود علی حتی یکبار در نهج البلاغه از آن صحبت نکرده است با اهل سنت بجنگیم ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3119
3⃣2⃣شما می گویید پس از آن که نعمان جریان غدیر را انکار کرد سنگی ازآسمان فرود آمد و مرد در حالی که خداوند می گوید تا زمانی که پیامبر در میان امت است آنان عذاب نمی شوند ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3120
4⃣2⃣برخی اهل سنت می گویند محتوای حدیث غدیر مربوط به ولایت باطنی علی است و ولایت ظاهری برای خلفا است ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3121
5⃣2⃣مولوی اهل سنت می گوید علی در حجه الوداع در یمن بوده است و اصلا در مکه نبوده و حدیث غدیر دروغ است ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3125
6⃣2⃣آیا بحث از غدیر و ولایت علی علیه السلام پاداش هم دارد ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3126
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
7⃣2⃣برخی می گویند حتی در منابع ما هم از روز غدیر به عنوان عید یاد نشده است و عید مسلمین تنها فطر و قربان است ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3127
8⃣2⃣شیعه بر پایه چه دلائل و مستنداتی می گوید که آیه ابلاغ در رابطه با جریان غدیر خم نازل شده است ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3128
9⃣2⃣مخالفان می گویند شما که این قدر سنگ غدیر و ولایت علی را به سینه می زنید ، اگر علی خلیفه می شد چه می کرد و چه خدمتی انجام می داد که خلفا انجام ندادند ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3129
0⃣3⃣چرا علی فرزندانش حسن و حسین را در فتوحات خلفا شرکت داد مگر آنان غاصب خلافتش نبودند ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2260
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2736
1⃣3⃣اگر پیامبر علی را در غدیر جانشین خود معرفی کرد پس چرا در روزهای آخر عمرشان ابوبکر را به جای خود جهت اقامه نماز به مسجد فرستاد ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3131
2⃣3⃣اگر حدیث غدیر دلالت بر ولایت و سرپرستی علی به همراه پیامبر می کند لازم می آید که در یک زمان دو سرپرست و ولی مطلق برای مردم باشد و این محال است ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3132
3⃣3⃣یک سنی اشکال کرد که ولایت علی میان آیات مربوط به خون و خوک و نجاست چه می کند ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3133
4⃣3⃣آیا کسانی از علمای اهل سنت تصریح کرده اند که حدیث غدیر دلالت بر امامت و ولایت علی می کند ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3134
5⃣3⃣آیا در منابع اهل سنت آمده است که در روز غدیر پیامبر بر سر مبارک علی تاج گذاری کرد ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3135
6⃣3⃣برخی از سنی ها می گوید ما ولایت علی در غدیر را قبول داریم و او جانشین پیامبر است اما جانشین چهارم نه اول ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3122
7⃣3⃣اشکال می شود که اگر حدیث غدیر با این عظمت واقعیت دارد چرا علی و اهل بیت او و یارانش در موارد لزوم به آن استدلال نکردند ❗️آیا بهتر نبود که آنها برای اثبات خلافت بلافصل علی به چنین مدرک مهمی استناد می جستند ❕❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3136
8⃣3⃣چرا پیامبر علی را در مکه به عنوان امام معرفی نکرد و صبر کرد تا به غدیر برسند ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3137
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
9⃣3⃣آیا شیعیان مخالفان ولایت علی را حرام زاده می دانند ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3138
0⃣4⃣آیا حسان بن ثابت در غدیر برای ولایت علی شعر سرود ❕آیا او عاقبت به خیر شد ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3139
1⃣4⃣اگر علی در غدیر به امامت رسید ، چگونه حاضر شد که از امامتش چشم بپوشد و با ابوبکر بیعت کند ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3140
2⃣4⃣ آیا لقب « امیر المومنین » تنها اختصاص به علی علیه السلام دارد و حتی دیگر امامان هم به این لقب نامیده نمی شوند ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2864
3⃣4⃣ اگر آیه ابلاغ مربوط به جریان غدیر خم است چرا این نکته در آیات ماقبل آن نیامده است و آیه ابلاغ با آیات قبل و بعد بیگانه است و چرا در پایان آیه منکران ولایت علی کافر خوانده شده اند مگر صحابه مخالف کافر بودند ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3142
4⃣4⃣اعتراف رجال #شناس شيعه الكشی در صفحه 101 از كتاب رجال تصريح ميكند : كه عده اي از اهل علم ذكر كرده اند كه عبدالله بن سبأ شخصي يهودي بود و مسلمان شد واو در زمان يهوديتش قائل به امامت يوشع بن نون بوده و در اسلام بعد از وفات رسول خدا صل الله عليه وآله وسلم مانند همين نظر رامطرح كرد و او #اولين كسي بود كه فرض بودن امامت علي عليه السلام را مشهور كرد و براءت از دشمنانش را ظاهر كرد جای #تأمل دارد : او اولين كسي بود كه فرض بودن ولايت و برائت از مخالفين را مشهور كرد❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3143
5⃣4⃣آیه 110 سوره آل عمران در مورد امت زمان رسول خدا می فرماید : شما بهترین #امتی هستید که برای مردم خلق شده..اما دوستان چه میگن1-پهلوی دختر پیامبر را شکستند،و خانه او را به آتش کشیدند،و علی را. دست بسته بردند تا بیعت کند و هیچ کس چیزی نگفت3-علی و فاطمه شبها در خانه مهاجر و انصار رو میزدن و از بیعت آنها در غدیر خم می گفتند ولی در جواب می شنیدند که ترس دارند و فضای رعب آوری.است.همه این اتفاقها افتاد و هیچ کس اعتراض نکرد و این همان امت بود ،حال حرف قرآن.را باور کنیم که یاران پیامبر را بهترین امت میداند که تا به حال خلق شده یا کسانی که یاران رسول خدا را لعن و نفرین میکنند❗️❗️❗️
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3144
6⃣4⃣یکی از اهل سنت این پرسش را مطرح کرده که پاداش و جزای اعتقاد به توحید، نبوت و معاد در قران مشخص شده، اگر امامت اصل چهارم دین است پس پاداش اعتقاد به آن در قران کجاست؟ #عقوبت عدم اعتقاد به امامت در قران کجاست ❗️❗️
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3145
7⃣4⃣❓خواستم ببینم شیعه چه دلیل عقلی دارد که خداوند باید بعد از پیامبر امامی را برای مردم معین کند❕❕دلیل عقلی بر لزوم امامت چیست❗️❗️
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1765
8⃣4⃣چگونه امامت از اصول دین شیعه هست؟ آیا آیهای از قرآن وجود دارد که به این موضوع دلالت کند؟اصلا اصول دین شیعی چگونه و توسط چه کسی وضع شده است❗️❗️
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2984
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
9⃣4⃣❔آیا در آیه ای از قرآن صراحتا تصریح شده است که امام علی هادی و #هدایت کننده امت است ❗️❗️
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3000
0⃣5⃣این که می گویند خلافت به امام علی نرسید چون اهل مزاح و #شوخی بود و آدم جدی نبود چقدر سندیت دارد ❗️❗️
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3148
1⃣5⃣ببخشید من از یک روحانی شنیدم که آیه #حکمت قرآن در شان امام علی نازل شده است ❗️با دوستان اهل سنتم وقتی این قضیه را مطرح می کنم ازم دلیل می خواهند ❕لطفا روشنگری کنید ❕❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3149
2⃣5⃣درادامه حديث غدیر آمده « وال من والاه وعاده من عاداه يعني هركس دوست او شود توهم دوستش باش ودشمن دشمنانش باش » خوب اگردراول حديث مقصود از مولاسرپرست است چطوردرادامه امده هرکس که دوست اوباشد بلکه باید می امد هرکس #مطیع او باشد وهمین كلمه (وال من والاه )نشان میدهدکه ان کلمه مولا درابتدای حديث هم معنی دوست میدهد چون اگرغیراز این بود باید در ادامه میگفت وال من یطیعه (دوست هرکسی باش که مطیع اوباشد) ولی امده وال من والاه دوست هرکسی باش که دوست او باشد »
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3150
3⃣5⃣خداوند در قرآن می گوید مومنین امورشان را با شوری پیش میبرند (شوری37) ، مردم نیز پس از #رحلت پیامبر با شوری ابوبکر را انتخاب کردند و دیگر جایی برای خلافت علی باقی نماند ❗️❗️
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2144
4⃣5⃣ آیا حضور امیرالمؤمنین علیه السلام در شورای شش نفره بیانگر قبول نظام شورایی در امامت و خلافت نیست؟
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1155
5⃣5⃣ظاهرا برخی از اهل سنت منکر آن هستند که واقعه غدیر را چندین هزار از مسلمین شاهد بودند ❗️برای جمعیت چند ده هزار نفری که شیعه ادعا می کند مستندی هم است ❗️❗️
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3025
6⃣5⃣قیام حضرت حسین؛ مهر تاییدی بر خلافت خلفای راشدین!
✅ شیخ الحدیث مولانا عبدالرحمن حفظه الله: «من همیشه این موضوع را بیان میکنم که قیام حضرت حسین بن علی رضی الله عنه در مقابل یزید، در واقع یک مهر تایید بر منشور خلافت خلفای راشدین میباشد، اگر خلافت و سیستم حکمرانی بزرگانی همچون حضرت ابوبکر صدیق، حضرت عمر فاروق، حضرت عثمان بن عفان، رضوان الله علیهم اجمعین اشکال داشت و غصبی بودند، قطعا حضرت حسین رضی الله عنه این کربلا را در همان زمان اجرا میکرد و جانش را برای برپایی نظام اسلامی آن زمان فدا میکرد.»
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3023
7⃣5⃣اگر امامت، بالاتر از نبوّت است؛ پس چرا حضرت علی 👈🏻برای حفظ اتحاد و جلوگیری از خونریزی👉🏻 از این حقّ خود گذشت و آنرا به شیخین سپرد؛
اما پیغمبرﷺ نیز 👈🏻برای حفظ اتحاد جامعه و جلوگیری از خونریزی👉🏻 از حقّ خود نگذشت! و حقّ خود را به ابوجهل و ابولهب و مسیلمه نداد؟!
شاید بگویند : جامعهی حضرت علی، مسلمان بودند و جامعهی پیامبر، کافر.
اما اینجا، سؤال بزرگتری میآید :
چرا انکار نبوّت، بلااستثنا باعث کفر است. اما انکار امامت، باعث کفر نیست؟! مگر امامت، بالاتر و مهمتر از نبوت نبود ‼️
و اگر امامت را پایینتر از نبوت بدانند؛ اینک عقیدهی ما اهلسنت را اثبات نمودهاند. که امامت وخلافت را یک امرِ شورایی (وغیر الهی) میدانیم ❗️
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3015
8⃣5⃣امامت مورد ادعاى شيعيان، ادعائى بى اساس و دروغين!علی بن ابیطالب گفته است:
"إنما الخیار للناس قبل یبایعوا"
یعنی: پیش از بیعت کردن، اختیار با مردم است(تا چه کسی را انتخاب کنند)
#منابع:
بحارالانوار جلد ۳۲ صفحه ۳۳ ط موسسه الوفا
مستدرک نهج البلاغه صفحه ۸۸
به روشنی مشخص است که خود علی هم گفته است که انتخاب حاکم و خلیفه توسط مردم است
حال میبینیم که همان مردم، علی را بعنوان خلیفه ی چهارم انتخاب کرده بودند و دروغگویی روحانیون مشخص میشود ❗️❗️
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3012
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
9⃣5⃣ دو تا سوال داشتم خواهشمندم که جواب بدهید
سوال اول: آیا ما شیعیان می توانیم که دوازده امام را از کتب اهل سنت ثابت کنیم ؟
سوال دوم: آیا اسامی دوازده امام در کتب اهل سنت آمده است ؟
لطفا بر این دو سوال جواب زیاد بدهید تا حق مطلب ادا شود ❗️❗️
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3010
0⃣6⃣عقیل عاشمی ؛ گر حضرات ابوبکر و عمر و عثمان دنیاپرست بودند چرا مثل حضرت علی خلافت را به فرزندانشان نسپردند ❗️❗️
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3008
1⃣6⃣آیا حقیقت دارد که پیامبر به خلافت ابوبکر و عمر بشارت داده است ❗️می گویند درتفسیر قمی این مطلب آمده است ❕❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3007
2⃣6⃣سوال حقیر این است که بنابر روایات صحیحه و متواتره در کتب شیعه و عامه ٬ دشمن حضرت امیرالمومنین ارواحنا فداه صراحتا دشمن حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله و دشمن خدای متعال قلمداد شده و تصریح
فرموده اند که چنین شخصی کافر و جهنمی است.
حال آنکه بنابر این آیه شریفه و روایت مورد اشاره ٬ دشمنان امیرالمومنین در جنگ جمل طایفه ای از مومنان قلمداد شده اند !!!
این روایات چگونه قابل جمع میباشند؟
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3005
3⃣6⃣شیخ صدوق از بزرگترين علماى تاريخ تشيع و صاحب يكى از ٤ كتاب معتبر شيعه(كتب اربعه) در مورد لفظ(اشهد ان على ولى الله) در اذان ميگويد:
كسانى كه اين لفظ را وارد اذان كرده اند جعل كرده اند. لعنت خدا بر آنها باد، آنها غاليانى هستند كه به دروغ خودشان را شيعه جا زده اند.
▪️حالا؛ تكليف اين مردم بينوا كه فريب خورده و در اذان على ولى الله ميگويند، چيست؟
▪️ايشان يكى از كسانى است كه مذهب تشيع را تدوين كرده است و ٥٠ درصد فقه شيعه مديون ايشان است، ميگويد اين لفظ به جعل وارد اذان شده است.
▪️فقها و مراجع ، چه پاسخى دارند به اين جعل و فريب تاريخى مردم؟
#منبع: من لايحضر الفقيه ج ١ ص ٢٩۰ ❗️❗️
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3003
4⃣6⃣یکی از مخالفان می گوید استدلال به آیه ولایت ، مخالف با یکی از اساسی ترین معتقدات مذهب اثنی عشری می باشد. چون همانگونه که علمای شیعه در استدلالات خود به این نکته اشاره کرده اند، کلمه «إنما» در زبان #عربی برای حصر بکار برده می شود. و بدین ترتیب اگر بخواهیم این آیه را آنگونه که بزرگان شیعه می پندارند تفسیر کنیم بایستی از آنها بخواهیم #امامت را تنها منحصر به #علی_بن_ابی_طالب بدانند و از اعتقاد با امامت سایر ائمه دست بکشند… و بدیهیست بزرگان #شیعه هرگز به قبول آنچه که خود مقرر داشته اند تن در نخواهند داد ❕❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3001
5⃣6⃣کتاب معراج السعاده کتابی است که همه طلبه ها در بدو ورود به حوزه آن را می خوانند ، اما متاسفانه مولف آن مانند اهل سنت اعتقاد به خلفا #راشدین دارد و در چندین جا آن را مطرح می کند ❗️پاسخ شما چیست ❕❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2999
6⃣6⃣وهابیون و اهل سنت به ما می گویند #رافضی معنای این کلمه چیست ❗️نظر اهل بیت در مورد استعمال این کلمه در مورد شیعیان چیست ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2998
7⃣6⃣آخوندی می گفت که در روایات اومده اگر مردم همه بر حب امام علی اجتماع می کردند و همه مردم ولایت او را قبول داشتن خداوند جهنم را خلق نمی کرد ❗️با این وجود عذاب و به جهنم رفتن #گناهکاران قبل از اسلام چه جور می شود این نوعی تناقض نیست ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2996
8⃣6⃣آیا روایت علی خیر البشر، من شک فیه فقد کفر که می گوید علی بهترین مردم است و هرکه در این واقعیت تردید کند کافر شده است روایتی #قطعی است و در کتب اهل سنت آمده است ❗️برخی از اهل سنت #منکرند ❕
🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2995