خوانده شدن غیر شیعیان به نام مادرشان در روز قیامت !!!!
🤔#پرسش :
❓توهین زشت و دور از اخلاقِ عالمان شیعی به غیر شیعیان و جعل احادیث بر اهل بیت رسول اللهﷺ !!!!
"مجلسی" روایتی را که طوسی از اهل بیت نقل کرده است را در کتابش چنین می آورد:
[شیخ طوسی به سند معتبر از حضرت امام محمد باقر علیه السلام روایت کرده است که: حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم با علی بن ابی طالب گفت: میخواهی تو را بشارتی دهم؟ گفت بلی یا رسول الله. حضرت فرمود: من و تو از یک طینت خلق شده ایم و از زیادتی طینت ما، شیعیان ما خلق شده اند. چون روزِ قیامت شود، مردم را به نام مادرهای ایشان طلب نمایند مگر شیعیان تو، که ایشان را به نام پدرهای ایشان طلب میکنند زیرا که حلال زاده اند]
📚 جلاء العيون؛ مجلسي، محمد باقر؛ ٢٣٤
شیعیان منصف... آیا این چیزی جز توهین و بی احترامی است؟ آیا اهل بیت مردمان جهان را حرام زاده خوانده اند؟ ما از شما میخواهیم که بیزاری خود را از چنین روایتهایی اعلام کنید چرا که قطعا چنین سخنان زشت و زننده ای از اهل بیت بدور است ❗️❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌شیعه معتقد است که تمام مردمان جهان از هر قوم و مذهب و اعتقاد , اگر طبق مبانی عرفی یا مذهبی خودشان ازدواج کنند و صاحب فرزند شوند , ازدواج آنان صحیح است و فرزندانشان هم حلال زاده اند .
❕راوی می گوید ؛
« امام صادق ع را دوستى بود كه هرجا حضرت ميرفت از آقا جدا نميشد و غلامى از اهل سند داشت , روزى در بازار كفشدوزان همراه حضرت در حركت بود و غلام پشت سرشان مي آمد پس آن مرد سه مرتبه به پشت سرش نگاه كرد و غلام را كه دنبال كارى مى خواست بفرستد، نديد در مرتبه چهارم كه او را ديد گفت «يا ابن الفاعله» اى پسر زن زانيه كجا بودى آن حضرت دست به پيشانى مباركش زد و فرمود سبحان اللّه مادرش را قذف ميكنى من گمان مى كردم تو صاحب ورع هستى و پيدا شد كه هيچ و رعى با تو نيست.
❕عرض كرد: فدايت شوم مادرش از اهل سند و از كفار است. حضرت فرمود: آيا نميدانى كه هر طايفه اى را عقد و نكاحى است (يعنى هر قومى به اصطلاح خودشان نكاح صحيحى و زنائى دارند مادامى كه ثابت نشود كه مطابق مذهب خودشان زنا نموده اند نمى شود آنها را قذف كرد و به زنازادگی نسبت داد ) پس فرمود از من دور شو، راوى حديث مى گويد ديگر تا حضرت زنده بود نديدم كه با او رفيق شود » "
📚الکافی ج 2 ص 324
👌و در روایت دیگر فرمود :
" هر قوم و گروهی برای خود نکاح و ازدواجی دارند که به وسیله آن از زنا جلوگیری می کنند "
📚همان منبع " عَمْرِو بْنِ نُعْمَانَ الْجُعْفِيِّ قَالَ: كَانَ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع صَدِيقٌ لَا يَكَادُ يُفَارِقُهُ إِذَا ذَهَبَ مَكَاناً فَبَيْنَمَا هُوَ يَمْشِي مَعَهُ فِي الْحَذَّاءِينَ وَ مَعَهُ غُلَامٌ لَهُ سِنْدِيٌّ يَمْشِي خَلْفَهُمَا إِذَا الْتَفَتَ الرَّجُلُ يُرِيدُ غُلَامَهُ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ فَلَمْ يَرَهُ فَلَمَّا نَظَرَ فِي الرَّابِعَةِ قَالَ يَا ابْنَ الْفَاعِلَةِ أَيْنَ كُنْتَ قَالَ فَرَفَعَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع يَدَهُ فَصَكَّ بِهَا جَبْهَةَ نَفْسِهِ ثُمَّ قَالَ سُبْحَانَ اللَّهِ تَقْذِفُ أُمَّهُ قَدْ كُنْتُ أَرَى أَنَّ لَكَ وَرَعاً فَإِذَا لَيْسَ لَكَ وَرَعٌ فَقَالَ جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنَّ أُمَّهُ سِنْدِيَّةٌ مُشْرِكَةٌ فَقَالَ أَ مَا عَلِمْتَ أَنَّ لِكُلِّ أُمَّةٍ نِكَاحاً تَنَحَّ عَنِّي قَالَ فَمَا رَأَيْتُهُ يَمْشِي مَعَهُ حَتَّى فَرَّقَ الْمَوْتُ بَيْنَهُمَا.
- وَ فِي رِوَايَةٍ أُخْرَى إِنَّ لِكُلِّ أُمَّةٍ نِكَاحاً يَحْتَجِزُونَ بِهِ مِنَ الزِّنَا. "
👌در روایت دیگر آمده است که فردی نزد امام صادق به یک فرد مجوسی گفت او فرزند زن بدکاره است . امام به او نگاه تندی کرد . او گفت فدایت شوم او مجوسی است مادر و خواهرش یکی هستند .
👌امام فرمود:
«مگر همین عمل در دینشان نکاح نمی باشد ( تو حق نداری زنازادگی را به آنان نسبت دهی ) " " .... او لیس ذلک فی دینهم نکاحا "
📚الکافی ج 7 ص 240
▫️ادامه 👇
❕روایاتی که می گوید غیر شیعیان در روز قیامت به نام مادرشان خوانده می شوند به دو معنا می تواند باشد :
🔸١ _ این که غیر شیعیان روز قیامت به نام مادرشان خوانده می شوند , لزوما به این معنا نیست که همه آنان حرامزاده اند , بلکه مطابق روایتی فلسفه این کار چنین بیان شده که خداوند این کار را صورت می دهد تا ستر و پوششی بر آنان بیفکند : "سِتْراً مِنَ اللَّهِ عَلَيْهِمْ. "
📚علل الشرائع، ج2، ص: 564
👌یعنی ممکن است در واقع در نسب برخی از غیر شیعیان ناپاکی باشد , اما خداوند به همه غیر شیعیان لطف می کند و این ستر و پوشش را بر همه می گستراند و همه را به نام مادرشان ندا می دهد تا آنان از این جنبه که ممکن است در ولادتشان ناپاکی بوده باشد , خجالت زده نشوند .
🔸٢ _ مطابق روایات شیعه و سنی , نطفه دشمنان اهلبیت علیهم السلام از نطفه حرام منعقد شده است , چنان که علی ع خطاب به نوف فرمود :
" دروغ می گوید کسی که گمان می کند حلال زاده است اما بغض مرا و ائمه از فرزندان مرا دارد " " يَا نَوْفُ كَذَبَ مَنْ زَعَمَ أَنَّهُ وُلِدَ مِنْ حَلَالٍ وَ هُوَ يُبْغِضُنِي وَ يُبْغِضُ الْأَئِمَّةَ مِنْ وُلْدِي. "
📚امالی صدوق ص ٢٠٩
❕مطابق روایات اهلسنت هم بغض و دشمنی با علی علیه السلام , نشانه حرامزادگی فرد است ❗️❗️
👌در حديث عبادة ابن صامت آمده است: «كُنّا نُبوِّرُ اوْلادَنا بِحُبِّ عَلِىِّ ابْنِ ابيطالب عليه السلام فَاذا رَايْنا احَداً لايُحِبُّ عَلِىَّ ابْنَ ابيطالِبٍ عليه السلام عَلِمْنا انَّهُ لَيْسَ مِنّا وَ انَّهُ لَغَيْرِ رُشْدِهِ» «ما وضع فرزندان خود را با محبت على بن ابيطالب عليه السلام روشن مىساختيم؛ هنگامى كه كسى را مىديديم على ابن ابيطالب عليه السلام را دوست ندارد مىدانستيم از ما نيست».
📚مختصر تاریخ دمشق ج ١٧ ص ٣٧٠ _ ٣٧١ طبع دار الفکر دمشق
❕و در حديث محبوب بن ابى الزناد از زبان طائفه انصار آمده است: «انْ كُنّا لَنَعْرِفُ الرِّجُلِ الى غَيْرِ ابيْهِ بِبُغْضِهِ عَلِىَّ ابْنَ ابيطالِبٍ عليه السلام»
«هر گاه كسى بغض و عداوت على عليه السلام را داشت مىفهميديم فرزند پدر خود نيست».
📚همان مدرک
👌روز خيبر پيامبر اكرم بيان مفصّلى درباره على عليه السلام كرد و در ضمن آن فرمود:
❕ «يا ايُّهَا النّاسُ امّتَحِنُوا اوْلادَكُمْ بِحُبِّهِ، فَانَّ عَلِيّاً لايَدْعُو الى ضَلالَةٍ وَلايُبْعِدُ عَنْ هُدىً، فَمَنْ احَبَّهُ فَهُوَ مِنْكُمْ وَمَنْ ابْغَضَهُ فَلَيْسَ مِنْكُمْ!»
«اى مردم فرزندان خود را با محبّت او بيازمائيد، زيرا على عليه السلام دعوت به گمراهى نمىكند، و از هدايت دور نمىشود، كسى كه او را دوست دارد از شما است، و كسى كه بغض و عداوت او را داشته باشد از شما نيست. "
📚همان مدرک
👌بنابراین روایتی که می گوید مردم روز قیامت به نام مادرشان خوانده می شوند , مقصود از مردم یا " الناس " دشمنان اهلبیت علیهم السلام هستند که نطفه شان از حرام است , یعنی " ال " موجود بر " الناس " " ال " عهد است که اشاره به برخی از مردم یعنی دشمنان اهلبیت ع دارد : " دُعِيَ النَّاسُ بِأَسْمَاءِ أُمَّهَاتِهِمْ سِوَى شِيعَتِنَا فَإِنَّهُمْ يُدْعَوْنَ بِأَسْمَاءِ آبَائِهِمْ لِطِيبِ مَوْلِدِهِمْ. " ( امالی طوسی ص ٤٥٦ )
#پرسمان_اعتقادی
#شیعه_پاسخ
@Rahnamye_Behesht
http://ipasookh.ir
شیعه پاسخ
پاسخی به مولوی نقشبندی امام جمعه راسک در مورد معاویه !!!!
🤔#پرسش :
❓در پی اهانت والاترین مقام عدالت کشور، به ساحت سیدنا امیر معاویه رضی الله عنه که از مقدسات و شخصیت های مورد احترام عموم اهلسنت می باشد مولانا عبدالغفار نقشبندی امام جمعه موقت راسک بیانیه ای صادر کردند .
در بخشی از این بیانیه آمده است :
سریال اهانت ها به مقدسات اهلسنت نه تنها پایانی ندارد بلکه این تراژدی دردناک از مرز روزنامه نگاران، مطبوعات، فیلم نامه نویسان، مجریان، بازیگران، فوتبالیست ها، مداحان و روضه خوانان، عبور و والاترین مناصب مملکت همچون دستگاه قضایی را نیز درگیر ساخته است!
براستی وقتیکه شمشیر عدالت اینگونه بی غلاف باشد کیست که فرمان رهبری را بر منع توهین به مقدسات اهلسنت اجرایی کند؟!❗️❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌رییس دستگاه قضایی جناب اژه ای اخیرا سخنان بجایی را در مورد معاویه ملعون ایراد کردند و فرمودند :
"خاصیت نظام اسلامی است که در آن، انسانهای پاک طینت و نیکو سرشت، رشد و ارتقاء مییابند و افراد منافق و دارای باطن خبیث که معاویه صفت و یزید صفت هستند رسوا میشوند و ماهیت آنها برملا میگردد؛ آنها که در مقاطعی با چهره دیگری ظاهر میشدند و امروز حرمت شکنی میکنند "
🌐https://b2n.ir/f88210
❕جناب اژه ای از معاویه به عنوان فردی منافق و دارای باطنی خبیث یاد کرده است و حق هم همین است و ما نیز اندکی در مورد معاویه تقیه نمی کنیم زیرا معاویه را فردی مقدس در نزد اهلسنت نمی دانیم .
👌امیر مومنان در نهج البلاغه با صراحت معاویه و یارانش را منافقینی معرفی می کند که لحظه ای ایمان نیاوردند و فرمود :
"«سوگند به آن كس كه دانه را شكافته و انسانها را آفريده معاویه و یارانش اسلام را هرگز نپذيرفتند، بلكه در ظاهر تسليم شدند و كفر را در درون پنهان داشتند و هنگامى كه ياورانى بر ضد اسلام يافتند، آنچه را پنهان كرده بودند آشكار كردند»؛ "فَوَ الَّذِي فَلَقَ الْحَبَّةَ، وَ بَرَأَ النَّسَمَةَ ، مَا أَسْلَمُوا وَ لَكِنِ اسْتَسْلَمُوا، وَ أَسَرُّوا الْكُفْرَ، فَلَمَّا وَجَدُوا أَعْوَاناً عَلَيْهِ أَظْهَرُوهُ."
📚نهج البلاغه نامه ١٦
👌در روایات اهلسنت هم می خوانیم که پیامبر گرامی اسلام معاویه را لعنت و نفرین میکرد و می فرمود کافر می میرد و در تابوتی از آتش در پایین ترین طبقه دوزخ است و هرگاه معاویه را بر منبرم دیدید بکشید , در ذیل مفصل توضیح داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2894
🔸طبق نص صحیح مسلم معتبرترین کتاب اهلسنت , معاویه دستور به حرام خوری و قتل و آدمکشی می داد !!!!
❕در صحيح مسلم آمده است كه عبد الرحمان بن عبد رب الكعبه مىگويد:
"وارد مسجد الحرام شدم ديدم عبداللَّه بن عمرو عاص در سايه كعبه نشسته و مردم گرد او جمع شدهاند به او گفتم: پسر عمويت معاويه دستور مىدهد كه ما اموالمان را در ميان خود به باطل بخوريم و مسلمانان را به قتل برسانيم در حالى كه خداوند مىفرمايد: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَأْكُلُوا أَمْوالَكُمْ بَيْنَكُمْ بِالْباطِلِ ...» و مىفرمايد: «وَ لا تَقْتُلُوا أَنْفُسَكُم ...» عبداللَّه ساكت شد سپس گفت: در اطاعت خدا از او اطاعت كن و در معصيت خدا با او مخالفت نما. "
" .. .هَذَا ابْنُ عَمِّكَ مُعَاوِيَةُ يَأْمُرُنَا أَنْ نَأْكُلَ أَمْوَالَنَا بَيْنَنَا بِالْبَاطِلِ. وَ نَقْتُلَ أَنْفُسَنَا. "
📚صحيح مسلم، ج 6، ص 18
▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇
❗️ابن ابى الحديد عالم بزرگ اهلسنت در شرح نهجالبلاغه خود مىگويد: «قد طعن كثير من اصحابنا فى دين معاويه و لم يقتصروا على تفسيقه و قالوا عنه: انه كان ملحدا لا يعتقد النبوة و نقلوا عنه فى فلتات كلامه و سقطات الفاظه ما يدل على ذلك؛
" اصحاب ما ( یعنی بزرگان اهلسنت ) معاويه را فقط فاسق نمىدانند، بلكه اعتقادات او را نيز مخدوش مىشمارند و گفتهاند او ملحد بود و اعتقادى به نبوّت پيغمبر اكرم نداشت و سخنانى كه گاه از زبان او مىپريد و دلالت بر اين معنا داشت را نقل كردهاند». "
📚شرح نهج البلاغه ابن ابىالحديد، ج 5، ص 129.
❗️ابن ابى الحديد در شرح نهجالبلاغه از كتاب اخبار الملوك چنين نقل مىكند:
"روزى معاويه شنيد مؤذن مىگويد: «اشهد ان لا اله الا اللَّه» معاويه سه بار آن را تكرار كرد؛ ولى هنگامى كه مؤذن گفت: «اشهد أنّ محمداً رسول اللَّه» معاويه گفت: عجب اى فرزند عبداللَّه (منظورش پيغمبر اسلام بود) تو همت بلندى داشتى راضى نشدى جز اينكه اسم خودت را در كنار اسم خدا قرار دهى و شهادت به نبوّت را تكرار نكرد. " روى أحمد بن أبي طاهر في كتاب أخبار الملوك أن معاوية سمع المؤذن يقول أشهد أن لا إله إلا الله فقالها ثلاثا فقال أشهد أن محمدا رسول الله فقال لله أبوك يا ابن عبد الله لقد كنت عالي الهمة ما رضيت لنفسك إلا أن يقرن اسمك باسم رب العالمين. "
📚شرح نهجالبلاغه ابن ابى الحديد، ج 10، ص 101
❕برخی از جهال اهلسنت می خواهند در مذهب ابن ابی الحدید تشکیک کنند در حالی که بزرگان اهلسنت تصریح کرده اند که ابن ابی الحدید , عالم بزرگ اهلسنت است و در اصول دینش پیرو مذهب اعتزال بوده و در فروع دینش , شافعی مسلک بوده است .
" عبد الحميد بن هبة اللّه بن محمد بن محمد ابن أبي الحديد، عز الدين أبو حامد المدائني المعتزلي الفقيه الشاعر أخو موفّق الدين. "
📚الوافي بالوفيات، ج18، ص: 76
❕" أخوه عز الدين الآتي ذكره في أسماء عبد الحميد كان معتزليا. "
📚الوافي بالوفيات، ج8، ص: 225
❕"عبد الحميد بن هبة اللَّه بن محمد بن الحسين بن أبي الحديد، أبو حامد، عز الدين: عالم بالأدب، من أعيان المعتزلة "
📚الأعلام(قاموس تراجم لأشهر الرجال و النساء من العرب و المستعربين و المستشرقين)، ج3، ص: 289
👌چنان که گفتیم ابن ابی الحدید در فروعات پیرو امام شافعی بوده است :
❕" عز الدين ابن أبي الحديد ... و اشتغل بفقه الإمام الشافعي "
📚وفيات الأعيان و أنباء أبناء الزمان، ج7، ص: 342
❕" اشتغل بفقه الإمام الشافعي "
📚موسوعة أعلام العلماء و الأدباء العرب و المسلمين، ج6، ص: 274
❕بنابراین به مولوی نقشبندی می گوییم که به دروغ مقدس تراشی نکن و معاویه را به عنوان یک فرد مقدس به عوام اهلسنت معرفی نکن زیرا مذهب اهلسنت از معاویه بیزار است .
▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇
👌امام خمینی هم که مبتکر وحدت اسلامی است در مورد معاویه تقیه نمی کرد زیرا معتقد بود که معاویه نزد اهلسنت قداستی ندارد و با صراحت از معاویه بدگویی می کرد و او را لعنت می کرد و می فرمود :
" ميثم تمار، اين زبان گوياى اسلام تا آنجا گفت و گفت كه جلادان معاويه- عليه اللعنه- زبانش را بريدند، دستهايش را قطع كردند و بدترين شكنجهها را به او دادند. "
📚صحيفه امام، ج1، ص: 164
❗️یا در بدگویی دیگر از معاویه چنین فرمود :
" معاويه يك سلطان بود در آن وقت؛ حضرت امام حسن بر خلافش قيام كرد در صورتى كه 👈آن وقت همه هم با آن مردك بيعت كرده بودند 👉و سلطانش حساب مىكردند. حضرت امام حسن قيام كرد تا آن وقتى كه مىتوانست. وقتى كه يك دسته علاف نگذاشتند كه كار را انجام بدهد، با آن شرايط صلح كرد كه مفتضح كرد معاويه را. آن قدرى كه حضرت امام حسن معاويه را مفتضح كرد به همان قدر بود كه سيد الشهداء يزيد را مفتضح كرد "
📚صحيفه امام، ج2، ص: 371
❕و در بدگویی دیگر معاویه را منافق معرفی می کند و می گوید :
"چون قيام امير المؤمنين در مقابل معاويه مىباشد كه عملى بيش از اعمال آن ديكتاتور مرتكب نشده بود. على در مقابلِ ستمكارى بود كه با امامت جمعه و جماعت و تشبث به اسلام، خون مردمان را مىمكيد؛ قيام در مقابل ظلم و ظالم بود و چندين هزار فدايى داد كه عمار ياسر يكى از آنها بود"
📚صحيفه امام، ج3، ص: 465
👌و در بدگویی دیگر معاویه را از کافر هم بدتر می داند و می گوید :
" حضرت امير وقتى كه مواجه مىشود با لشكر معاويه كه از كفار هم بدتر بودند، با خوارج كه آنها هم به همان طور بودند، با كمال شدت [برخورد مىكرد]. "
📚صحيفه امام، ج9، ص: 385
❗️یا باز در مورد نفاق معاویه می گوید :
" با معاويه بايد چه كرد كه امام جماعت است. و براى خدا- به قول خودش- براى اسلام، براى خودش مىخواهد هم جنگ بكند براى اسلام و هم [خدمت] بكند و اينها!👈 منافق است.👉 به مردم شام حالى كرده است كه من يك آدم مسلمانى هستم، و مخالف امير المؤمنين هم كه اصلًا مسلمان نيست. اين كه امير المؤمنين را آنجا مىگويد مسلمان نيست. به طورى كه وقتى مىگويند به اهل شام كه على را كشتند در محراب عبادت، مىگويند مگر او نماز مىخواند؟ تو مسجد چه مىكرد على؟ با اينها بايد چه كرد؟ جز پناه به خداى تبارك و تعالى. و جز افشاگرى؟ ملت بايد افشا كند. "
📚صحيفه امام، ج11، ص: 235
❕مرحوم امام خمینی با صراحت می گوید که معاویه نزد اهلسنت جایگاهی ندارد , بیان ایشان چنین است :
"معاويه قبلًا اگر بعض از برادرهاى اهل سنت ما نمىخواستند راجع به معاويه مثلًا چيزى بگويند، لكن حالا ديگر معلوم نيست اين طور باشد. معاويه ديگر اين قدر رسوا شده است كه مسلمين ديگر او را قبول ندارند. پس در عين حالى كه در جنگ صفين، امير المؤمنين بالاخره شكست خورد، لكن پيروز شد؛ براى اينكه مكتب محفوظ بود. و معاويه هم ماهيتش معلوم شد براى آن اشخاصى كه نمىدانستند، ماهيتش معلوم شد، منكشف شد. "
📚صحيفه امام، ج10، ص: 107
❕بنابراین جناب نقشبندی !!!!
👌عوام اهلسنت را فریب نده و به خاطر رضایت وهابیون عربستان از معاویه مقدس سازی مکن چرا که بی آبرو میشوی و اهلسنت دیگر فریب تو و امثال تو را نمی خورند !!!!
❕رهبر انقلاب نیز با صراحت از معاویه بدگویی می کند و می فرماید :
"معاويه به دهاء و مكر در حكومت معروف بود "
📚بيانات، جلد: ۳۱، صفحه: ۳۲ خطبههاى نماز جمعهى تهران (۱۳۸۸/۰۶/۲۰)
❗️یا رهبر انقلاب در بدگویی دیگر از معاویه می گوید :
" در مورد معاويه مسئله فقط اين نبود كه او آدم فاسق و فاجر و ظالمى است؛ بلكه معاويه كسى بود كه اميرالمؤمنين ميدانست كه هدف او تغيير مسير است و او به هيچ قيمت در جهت اميرالمؤمنين حركت نخواهد كرد، اگر استاندار اميرالمؤمنين هم بماند، كار خودش را خواهد كرد. كمااينكه در زمان عثمان و در زمان عمر هم كار خودش را ميكرد. معاويه حتّى زير بار عمر هم نميرفت و زير بار عثمان هم نميرفت، و بدون ترديد، اگر حضرت او را ابقاء ميكرد، زير بار اميرالمؤمنين هم نميرفت. واقعاً مسئلهى معاويه مسئلهى يك حاكم معمولى نبود، مسئلهى يك غدّهى فاسد و خطرناك بود. براى اين بود كه حضرت به اين نتيجه رسيد كه بايد او را بردارد. "
📚نقش نگار، ص: ۱۵۲
👌با توجه به آنکه جناب نقشبندی با صدور بیانیه و اعلامیه سعی در تحریک منطقه و ایجاد فتنه مذهبی دارد , به جناب اژه ای توصیه می کنیم که با او مماشات نکند و او را همانجایی ببرد که چند سال قبل مولوی کوهی امام جمعه پشامگ بلوچستان را بردند تا بلکه کمی این مولوی جاهل هم به خودش بیاید و زبانش کوتاه شود !!!!!
#پرسمان_اعتقادی
#شیعه_پاسخ
@Rahnamye_Behesht
http://ipasookh.ir
مولوی نقشبندی و معاویه!!!.pdf
4.2M
▫️عنوان مقاله :
✍پاسخی به مولوی نقشبندی امام جمعه راسک در مورد معاویه !!!!
❕مولوی نقشبندی امام جمعه موقت راسک بیانیه ای در تخریب رییس دستگاه قضایی و دفاع از معاویه ملعون صادر کرد که مورد استقبال شبکه های وهابی چون کلمه و ... قرار گرفت . در مقاله فوق سعی شده است که به این مولوی فتنه جوی وهابی پاسخی درخور داده شود !!!!!
#پرسمان_اعتقادی
#شیعه_پاسخ
@Rahnamye_Behesht
http://ipasookh.ir
22.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥کلیپ جدید و جذاب :
✍پاسخی به علی کریمی در مورد عزاداری و نذری دادن و کمک به فقرا
❕ارائه توسط عضو همکار در مجموعه ما جناب حجت الاسلام یوسفی
▫️تهیه شده در مجموعه پرسمان اعتقادی _ شیعه پاسخ
@Rahnamye_Behesht
http://ipasookh.ir
یاد کردن از امامان با تعبیر " علیه السلام " !!!!
🤔#پرسش :
❓چرا شیعیان وقتی از امامان یاد می کنند از تعبیر علیه السلام استفاده می کنند ? بعضی شبهه می کنند که این مدل سلام دادن از بدعتهای آخوندای غالی است !!!!
💠#پاسخ💠
👌تعبیر " علیه السلام " که ما در مورد امامان ع به کار می بریم , تعبیری دعایی است یعنی از خداوند می خواهیم امنیت و سلامت از آفات و بلیات در تمام مراحل هستی برای امامان باشد و این چنین دعا کردنی , منشا قرآنی دارد , چرا که خداوند در قرآن در موارد متعددی بر انبیاء گذشته سلام می فرستد : " سلم على نوح فى العالمين_ إنّا كذلك نجزى المحسنين. (صافات 79 و 80 ) "سلام على إبرهيم_كذلك نجزى المحسنين. (صافات 109 و 110) " سلام على موسى وهارون_ إنّا كذلك نجزى المحسنين. (صافات 120 و 121 ) _ "سلام على المرسلين. " (صافات 181 )
👌همینطور در آیه ای خداوند بر آل یاسین سلام می فرستاد و ما در ذیل گفته ایم که یکی از معانی آیه این است که آل یاسین شامل ائمه ع می شود و یاسین هم نام پیامبر اسلام است , یعنی سلام بر آل محمد " سلم على إل ياسين _ إنّا كذلك نجزى المحسنين. (صافات 130 و 131 )
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1237
❕همینطور در آیه ای دیگر بر بندگان صالح خداوند سلام فرستاده می شود : " وعباد الرّحمن ..._ أولك يجزون الغرفة بما صبروا ويلقّون فيها تحيّة وسلما. " ( فرقان 63 و 75 )
❕روشن می شود که سلام فرستادن بر بندگان صالح خداوند , سنتی قرآنی است و خداوند با چنین سلام دادنهایی به ما آموزش می دهد که ما نیز بر بندگان صالح خداوند به مانند امامان علیهم السلام , سلام بفرستیم و از این طریق آن بزرگواران را تکریم و احترام کنیم .
👌در روایات اسلامی نیز می بینیم که به سلام فرستادن بر پیامبر و ائمه تاکید شده است و پیامبر اسلام می فرمود که بر من سلام بفرستید زیرا سلام شما به وسیله فرشتگان به من می رسد : " فَابْعَثُوا إِلَيَّ السَّلَامَ فَإِنَّهُ يَبْلُغُنِي _ إِنَّ لِلَّهِ مَلَائِكَةً سَيَّاحِينَ فِي الْأَرْضِ يُبَلِّغُونِّي عَنْ أُمَّتِيَ السَّلَامَ. "
📚کامل الزیارات ص 14 _ امالی صدوق ص 312
👌یا در روایت دیگر امام صادق علیه السلام فرمود که بر ائمه ع از دور سلام بفرست و علم داشته باش که سلام تو به آنان می رسد : " تُسَلِّمُ عَلَى الْأَئِمَّةِ ع مِنْ بَعِيدٍ كَمَا تُسَلِّمُ عَلَيْهِمْ مِنْ قَرِيبٍ غَيْرَ أَنَّكَ لَا تَقُولُ أَتَيْتُكَ بَلْ تَقُولُ مَوْضِعَهُ قَصَدْتُكَ بِقَلْبِي زَائِراً إِذْ عَجَزْتُ عَنْ حُضُورِ مَشْهَدِكَ وَ وَجَّهْتُ إِلَيْكَ بِسَلَامِي لِعِلْمِي بِأَنَّهُ يَبْلُغُكَ "
📚کتاب المزار مفید ص ٢١٥ _ وسائل الشیعه ج ١٤ ص ٥٧٧
#پرسمان_اعتقادی
#شیعه_پاسخ
@Rahnamye_Behesht
http://ipasookh.ir
زیادی مصائب امامان ع از مصائب انبیاء سابق !!!!
🤔#پرسش :
❓اثبات افضل بودنِ پیامبران بر امامانِ شیعه در کتب شیعه !!!!
▪️"شیخ طوسی" از بزرگترین عالمان شیعه میگوید:
[فإن منازل الأئمة و كذلك الأنبياء ع إنما تعظم لتحملهم المشاق العظيمة في ذات الله تعالى]
{مقام و منزلت ائمه و انبیاء به علت مشقتھایی بوده که به خاطر خدا تحمل کرده اند} الغيبة؛ الشيخ الطوسي؛ 1 / 329
همچنین در روایتی واضح و صریح در کتب شیعه آمده است که هرچقدر ایمان قوی تر باشد ، آزمایش و بلا نیز سخت تر است:
من أشد الناس بلاء في الدنيا فقال النبيون ثم الأمثل فالأمثل ويبتلى المؤمن بعد على قدر إيمانه وحسن أعماله
مرآة العقول؛ العلامة المجلسي؛ 9 / 326
در روایتی صریح تر آمده است که انبیا بیشتر از جانشین و اوصیای آنها دچار بلا و آزمایش می شوند:
[أبي جعفر عليهالسلام قال أشد الناس بلاء الأنبياء ثم الأوصياء ثم الأماثل فالأماثل] مرآة العقول؛ العلامة المجلسي؛ 9 / 326
✔️ پس طبق سخن شیخ طوسی ، مقام و منزلت انبیا و امامان ، از طریق مشقت ها و سختی ها تعیین می شود. با توجه به روایات شیعه ، مشقت انبیا بیش از امامان شیعه است. پس انبیا ، برتر از امامان شیعه اند !!!
💠#پاسخ💠
👌از آیات قرآن استفاده می شود که کسانی به مقام امامت می رسند که ابتلائات و سختی های زیادی را پشت سر گزارده باشند , چنان که خداوند متعال میفرماید: " وَجَعَلْنا مِنْهُمْ أَئِمَّةً یهْدُونَ بِأَمْرِنا لَمّا صَبَرُوا وَکانُوا بِآیاتِنا یوقِنُونَ ؛ " «و از آنان امامان و پیشوایانی قرار دادیم که به فرمان ما [مردم را ]هدایت میکردند؛ چون شکیبایی نمودند، و به آیات ما یقین داشتند. » ( سجده ٢٤ )
👌و نیز میفرماید: " وَإِذِ ابْتَلی إِبْراهِیمَ رَبُّهُ بِکَلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قالَ إِنِّی جاعِلُکَ لِلنّاسِ إِماماً... "؛ «[به خاطر آورید] هنگامی که خداوند، ابراهیم را با وسایل گوناگونی آزمود. و او به خوبی از عهده این آزمایشها برآمد. خداوند به او فرمود: من تو را امام و پیشوای مردم قرار دادم. » ( بقره ١٢٤ )
❕از این آیه استفاده میشود که حضرت ابراهیم علیه السلام بعد از تحمّل صبر و سربلند بیرون آمدن از امتحانات و مشقتهای سخت الهی، به درجه و مقام امامت نایل شده است.
❕بر همین اساس در روایات ما تصریح شده است که امامان علیهم السلام بیشترین سختی ها و مصائب را داشته اند و هیچ کس حتی انبیاء سابق در میزان این مصائب با آنها شریک نبوده اند , چنان که در علی علیه السلام آمده است :
" بزرگترین اجرها در آخرت برای کسانی است که در دنیا بزرگترین مصیبت ها را داشته اند و اهل بیت از همه مردم مصیبتشان بیشتر بوده است "
" إِنَّ أَعْظَمَ النَّاسِ أَجْراً فِي الْآخِرَةِ أَعْظَمُهُمْ مُصِيبَةً فِي الدُّنْيَا، وَ إِنَّ أَهْلَ الْبَيْتِ أَعْظَمُ النَّاسِ مُصِيبَة "
📚امالی طوسی ص ٢٦٩ _ بحار الانوار ج ٢٧ ص ٢٠٧
❗️یا خداوند در مورد علی ع فرمود :
" من او را گرفتار بلایی می کنم که هیچ خلقم را به مانند آن بلا مبتلا نکرده ام " " إِنِّي مُسْتَخِصُّهُ بِبَلَاءٍ لَمْ يُصَبْ بِهِ أَحَدٌ مِنْ خَلْقِي "
📚امالي طوسي ص: 514
❕امام عصر ع نیز پیرامون این مصائب و گرفتاری های طاقت فرسای اهلبیت ع فرمود :
" پس كشته شد آن كه كشته شد و به اسيرى رفت آن كه به اسيرى رفت و تبعيد شد آن كه تبعيد شد و قضاى الهى بر آنان چنان رفت كه اميد نيكفرجامى آن مىرود .... پس بر پاكان اهل بيت پيامبر و على- كه درود خدا بر آن دو باد- بايد كه گريه كنندگان گريه كنند و ندبهگران بايد بر آنان ندبه كنند و براى همچون ايشان بايد اشكها ببارند و نالهكنندگان، ناله سر دهند و شيونكنندگان، از دل، شيون بر آورند. " " فَقُتِلَ مَن قُتِلَ، وسُبِيَ مَن سُبِيَ، واقصِيَ مَن اقصِيَ، وجَرَى القَضاءُ لَهُم بِما يُرجى لَهُ حُسنَ المَثوبَةِ... فَعَلَى الأَطائِبِ مِن أهلِ بَيتِ مُحَمَّدٍ وعَلِيٍّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيهِما وآلِهِما فَليَبكِ الباكونَ، وإيّاهُم فَليَندُبِ النّادِبونَ، ولِمِثلِهِم فَلتُذرَفِ الدُّموعُ، وَليَصرُخِ الصّارِخونَ، ويَعِجَّ العاجّونَ "
📚مصباح الزائر: ص 449، المزار الكبير: ص 578
▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇
❕همینطور در روایاتی تصریح شده است که بلا و مصیبت پیامبر اسلام از همه پیامبران و نیز همه خلائق بیشتر بوده است :
"قَالَ الْمُصْطَفَى مَا أُوذِيَ نَبِيٌّ مِثْلَ مَا أُوذِيتُ. " " فَإِنَّ الْخَلْقَ لَمْ يُصَابُوا بِمِثْلِهِ ع قَطُّ. "
📚مناقب آل أبي طالب ، ج3، ص: 247 _ الكافي ج8، ص: 168
❕طبق روایات مورد استناد وهابی , بلا و مصیبت نشانه فضل و برتری فرد صاحب مصیبت است و چون بلا و مصیبت پیامبر اسلام از همگان حتی از انبیاء بیشتر بوده است , پس فضل و مقامش هم از همه انبیاء بالاتر است .
👌در روایات ما تصریح شده است که همان فضلی که برای پیامبر اسلام است برای همه امامان علیهم السلام هم است , یعنی همان گونه که مصائب پیامبر از همه انبیاء بالاتر بوده , مصائب امامان ع هم بالاتر بوده , لذا فضل پیامبر اسلام و امامان ع برابر معرفی شده است :
" إِنَّ فَضْلَ أَوَّلِنَا يَلْحَقُ فَضْلَ آخِرِنَا وَ فَضْلَ آخِرِنَا يَلْحَقُ فَضْلَ أَوَّلِنَا "
📚الغيبة للنعماني، ص: 85
❗️" أنه جرى لهم من الفضل و الطاعة مثل ما جرى لرسول الله ص و أنهم في الفضل سواء "
📚بحار الأنوار ج25، ص: 352 باب 12
👌بنابراین مصیبتهای پیامبر اسلام و امامان علیهم السلام از همه انبیاء سابق و اوصیاء آنان بالاتر بوده , لذا مقامشان هم از آنان بالاتر است .
❕این که در روایات مورد استناد وهابی آمده است که انبیاء در درجه نخست مصیبتها بودند , سپس اوصیاء و جانشینان آنها , این روایات ناظر به امم گذشته است و امامان برای آنکه بیان کنند که به حسب مقام و درجه افراد است که بلا و مصیبت به آنها می رسد , بر این سخن شاهد می آورند که بر همین اساس بوده است که در امم گذشته انبیاء در درجه اول بلا و مصیبت بودند و در درجه دوم جانشینان آنان , زیرا مقام انبیاء گذشته از مقام اوصیاء بالاتر بوده است .
👌اما در مورد امت اسلام تصریح می کردند که مقام و مصیبت پیامبر اسلام و امامان علیهم السلام از مقام و مصیبت همه انبیاء سابق و اوصیاء آنان بالاتر بوده است , چنان که در روایات فوق الذکر این قضیه را ثابت کردیم .
🔸ما در ذیل برتری امامان بر پیامبران را از روایات خود اهلسنت هم اثبات کرده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4157
👌از آیات قرآن و روایات شیعی هم در ذیل اثبات کرده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2178
#پرسمان_اعتقادی
#شیعه_پاسخ
@Rahnamye_Behesht
http://ipasookh.ir