eitaa logo
شیعه پاسخ
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
234 ویدیو
59 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  شیعه پاسخ
معاویه را بیشتر بشناسیم !!!.pdf
9.94M
✍عنوان مقاله : ❕معاویه را بهتر بشناسیم !!!! 👌در مقاله فوق از موارد ذیل بحث کرده ایم : ❗️شراب خواری معاویه _ ربا خواری معاویه _ پوشش طلا و ابریشم معاویه _ حرام خواری معاویه _ جنایات معاویه در کشتن شیعیان و حجر بن عدی و جنگیدن با امیر مومنان ع و کشتن عمار یاسر _ خارج کردن باد معده بر منبر رسول الله _ خرید و فروش بت توسط معاویه در دوران حکومتش _ حرامزاده بودن معاویه و بدعتهای معاویه در دین ( مانند خواندن نماز جمعه در روز چهارشنبه _ بدعت در دیه _ تمام خواندن نماز در سفر _ ملحق کردن زیاد به ابوسفیان و ... ) ▫️طبق روایات اهلسنت پیامبر گرامی اسلام معاویه را لعنت و نفرین میکرد و می فرمود کافر می میرد و در تابوتی از آتش در پایین ترین طبقه دوزخ است و هرگاه معاویه را بر منبرم دیدید بکشید . ▫️همینطور توضیح داده ایم که معاویه در طول تاریخ در نزد اهلسنت جایگاه و احترامی نداشته است به گونه ای که مثلا قبر معاویه به قدری مطرود بوده که فردی به مدت یک سال بر مقبره معاویه مدفوع می کرد و کسی متوجه نبود !!!! @Rahnamye_Behesht
9.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 موشن گرافیک| آیا اسلام معتقد است که در عقل و ایمان زنان ، نقصان و کاستی وجود دارد ? ❕برخی با استناد به برخی خطبه های نهج البلاغه یا برخی نقلهای دیگر مدعی اند که از دید اسلام تمام زنان مصداق نواقص العقول و الایمان هستند و در عقل و ایمان آنان نقص و ضعف است . 👌ما در کلیپ فوق این ادعا را مورد بررسی قرار داده ایم . @Rahnamye_Behesht
مقصود از اینکه می‌گوییم خداوند در همه مکانها حضور دارد‌ چیست ? 🤔 : ❓برخی از وهابیون اشکال می کنند که شیعیان می‌گویند خداوند در همه جا هست یعنی خدا در زباله دان و سرویس بهداشتی و ... هم هست ? آیا این سخنان اهانت به خداوند نیست ? 💠:💠 ▫️در این مطلب شکی نیست که " خداوند متعال از هر گونه محل و مکان منزه است و اصولًا دارا بودن محل، لازمه جسمانى بودن است، و در بحث‏هاى گذشته دانستيم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3074 ❕كه خدا نه جسم است، و نه صفات جسمانيّات را دارد، نه مكانى او را در بر گرفته، و نه زمانى بر او مى ‏گذرد، و در عين حال احاطه به تمام مكان‏ها و زمان‏ها دارد . " 📚پیام قرآن ج 4 ص 286 ❕"ما معتقديم: صفات مخلوقات را براى خدا قائل شدن از جمله اعتقاد به مكان و جهت و جسميّت و مشاهده و رؤيت، سبب دور افتادن از معرفت خداوند و آلوده شدن به شرك است، آرى او برتر از همه ممكنات و صفات آنهاست و چيزى همانند او نمى‏باشد." 📚اعتقاد ما، ص: 18 ❕خداوند می فرماید : " مشرق و مغرب، از آن خداست! پس به هر سو رو كنيد، رو به خدا كرده ايد. خداوند داراى قدرت وسيع و (به همه چيز) داناست " "وَللَّهِ الْمَشْرِقُ وَ الْمَغْرِبُ فَايْنَما تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ انَّ اللَّهَ واسِعٌ عَليمٌ. " ( سوره بقره آیه 115 ) ❕" اين تعبير كه به «هر سو رو كنيد خدا آنجا است» تعبير زنده و روشن و جالبى براى «لامكان» بودن خدا است، زيرا همه جا بودن، يا به اين است كه موجودى داراى ابعاد وسيع و اجزاء زيادى باشد و فضا را پر كند و هر جزيى از او در سويى قرار گرفته باشد، و مى‏دانيم چنين چيزى درباره خداوند محال است، چرا كه او اجزاء ندارد بعلاوه قرآن مى‏گويد: خداوند در آنجا است، نه اين‏كه جزيى از وجود خدا در آنجا است (دقّت كنيد) و يا به اين است كه مكانى نداشته باشد، يعنى مافوق زمان و مكان باشد، و طبعاً چنين چيزى، همه مكان‏ها و زمان‏ها براى او يكسان است و دور و نزديك و بعيد براى او مفهومى ندارد. " 📚پیام قرآن ج 4 ص 289 ❕در حديثى از امام صادق عليه السلام مى‏خوانيم: «انَّ اللَّهَ تَبارَكَ وَ تَعالَى لا يُوْصَفُ بِزَمانٍ وَ لا مَكانٍ وَ لا حَرَكَةٍ وَ لا انْتِقالٍ وَ لا سُكُوْنٍ، بَلْ هُوَ خالِقُ الزَّمانِ وَ الْمَكانِ و الْحَرَكَةِ وَ السُّكُوْنِ وَ الْانْتِقالِ، تَعالى‏ عَمّا يَقُوْلُ الظّالِمُوْنَ عُلَوًّا كَبيراً» " خداوند متعال توصيف به زمان و مكان و حركت و انتقال و سكون نمى‏شود، بلكه او خالق زمان و مكان و حركت و سكون و انتقال است، خداوند برتر از آن است كه ظالمان مى‏گويند " 📚بحارالانوار، ج 3، ص 309 ▫️در حديث ديگرى از امام صادق عليه السلام مى‏خوانيم كه شخصى بنام سليمان بن مهران از حضرتش پرسيد: آيا صحيح است بگوئيم خدا در مكانى قرار دارد؟ امام فرمود: «سُبْحانَ اللَّهِ وَ تَعالَى‏ عَنْ ذلِكَ انَّهُ لَوْ كانَ فى مَكانٍ لَكانَ مُحْدَثاً، لأِنَ‏ الْكائنَ فى مَكانٍ مُحْتاجٌ الى‏ الْمَكانِ وَ اْلاحْتِياجُ مِنْ صِفاتِ الْمُحْدَثِ، لا مِنْ صِفاتِ الْقَدِيْمِ! " «منزه است خداوند و برتر از اين است (كه مى‏گويى) اگر او در مكانى بود حادث بود، زيرا موجود در مكان محتاج به مكان است، و احتياج از صفات حادث است، نه از صفات خداوند قديم و ازلى». 📚توحيد صدوق، صفحه 178، باب 28، حديث 11 ▫️" نتيجه مجموع آيات و روایات فوق این است که خداوند همه‏جا حاضر و ناظر است و در عين اين‏كه مكانى ندارد، و وجودش برتر از زمان و مكان است، و از آنجا كه همه چيز وابسته به وجود او است و هرگز از او جدا نيست، او احاطه وجودى به همه موجودات جهان دارد، همان احاطه قيّومى و ربوبى (دقّت كنيد) ." ❕"مفهوم حضور خداوند در تمام جهان اين است كه او مافوق مكان است، و به همين دليل هيچ مكانى نسبت به او دورتر از مكان ديگر نيست، و اگر بخواهيم مثالى- هرچند ناقص - براى اين معنا در نظر بگيريم، بايد آن را تشبيه به حضور معادلات علمى و مسائل عقلى در همه‏جا بدانيم، مثلًا مى‏گوييم: كل بزرگتر از جزء است، و اجتماع نقيضين ممكن نيست، و دو ضرب در دو مساوى به چهار است. اين قبيل قضايا در زمين، در كره ماه، در كره مريخ، در ماوراء كهكشان‏ها همه‏جا صدق مى‏كند، در تمام اين مكان‏ها، كل بزرگتر از جزء است، و در تمام اين كرات، اجتماع نقيضين غير ممكن است، و در عين حال مكان و محلّى براى آنها نيست. " 📚پیام قرآن ج 4 ص 299 _ 301 _ 302 ▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇 👌بنابراین مفهوم بودن خداوند در همه مکانها به معنای حاضر بودن مکانها نزد اوست بدون آنکه خودش مکانی را اشغال کرده باشد که متاسفانه اهلسنت و وهابیت به این مطلب مهم توجه نداشته و معتقد شده‌اند که خداوند در آسمانها و بالای عرش قرار دارد !!! ▫️ابن تیمیه می گوید : " خداوند هرشب از آسمان به زمین می آید ... کسی که منکر این سخن گردیده و یا آن را توجیه کند , بدعتگذار و گمراه است " " ... فمن انکر النزول او تاول فهو مبتدع ضال " 📚مجموع الفتاوی ج 5 ص 61 ❗️در روایات جعلی اهلسنت آمده است که پیامبر اسلام می فرمود خداوند بر بالای آسمانها و ابرها و بالای عرش قرار دارد : " فَقَالَ لَهَا «أَيْنَ اللَّهُ؟» قَالَتْ: فِي السَّمَاءِ. قَالَ «مَنْ أَنَا؟» قَالَتْ: أَنْتَ رَسُولُ اللَّهِ. قَالَ «أَعْتِقْهَا. فَإِنَّهَا مُؤْمِنَةٌ»" _ " وَيْحَكَ! أَتَدْرِي مَا اللَّهُ؟ إِنَّ عَرْشَهُ عَلَى سَمَاوَاتِهِ لَهَكَذَا»، وَ قَالَ بِأَصَابِعِهِ: «مِثْلَ الْقُبَّةِ عَلَيْهِ، وَ إِنَّهُ لَيَئِطُّ بِهِ أَطِيطَ الرَّحْلِ بِالرَّاكِبِ». قَالَ ابْنُ بَشَّارٍ فِي حَدِيثِهِ: «إِنَّ اللَّهَ فَوْقَ عَرْشِهِ، وَ عَرْشُهُ فَوْقَ سَمَاوَاتِهِ» _ " أَيْنَ كَانَ رَبُّنَا قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَ خَلْقَهُ؟ قَالَ: كَانَ فِي عَمَاءٍ مَا تَحْتَهُ هَوَاءٌ، وَ مَا فَوْقَهُ هَوَاءٌ، وَ مَا ثَمَّ خَلْقٌ، عَرْشُهُ عَلَى الْماءِ». 📚صحيح مسلم، ج‏1، ص: 382 _ سنن أبي داود، ج‏4، ص: 2019 _ سنن ابن ماجه، ج‏1، ص: 184 ❕در رد تفکر اهلسنت و رهبران آنان پیرامون مکان داشتن خداوند , در نقلی می خوانیم : "  يكى از دانشمندان يهود به نزد ابوبکر  آمد و گفت: تو جانشين پيامبرى؟ گفت: آرى، گفت: ما در تورات خوانده‏ايم كه جانشينان انبياء اعلم امت‏اند، به من از خداوند خبر ده، او در كجا است؟! آيا در آسمان است يا در زمين؟ ابوبکر گفت: در آسمان بر عرش قرار دارد! يهودى گفت: بنابراين زمين از او خالى است؟ و مطابق اين سخن او در مكانى است و در مكان ديگرى نيست! خليفه گفت اين سخن زنديق‏ها است از من دور شو! و الّا تو را به قتل مى‏رسانم! يهودى به نزد عمر هم رفت و با همین پاسخ مواجه شد . او با تعجب بازگشت و اسلام را مسخره مى‏كرد. على عليه السلام با خبر شد و به ملاقات او آمد، فرمود: اى يهودى! من از سؤال تو و جوابى كه شنيده‏اى با خبرم، ولى ما مى‏گوئيم: خداوند متعال مكان را آفريد بنابراين ممكن نيست خودش مكانى داشته باشد، و برتر از آن است كه مكانى او را در خود جاى دهد ... آيا در يكى از كتاب‏هاى خود اين سخن را نديده‏اى كه موسى بن عمران روزى نشسته بود فرشته‏اى از شرق آمد، فرمود از كجا آمده‏اى؟گفت از نزد پروردگار. سپس فرشته‏اى از غرب آمد، فرمود: تو از كجا آمده‏اى؟ گفت از نزد پروردگار. فرشته ديگرى آمد فرمود: تو از كجا آمده‏اى گفت از آسمان هفتم از نزد پروردگار. باز فرشته ديگرى آمد فرمود تو از كجا آمده‏اى گفت از زمين هفتم از نزد پروردگار! در اينجا فرمود: منزه است كسى كه هيچ مكانى از او خالى نيست و هيچ مكانى نزديكتر به او از مكانى ديگر نمى‏باشد.یهودى گفت: من گواهى مى‏دهم كه حق مبين همين است و تو از همه شايسته‏تر به مقام پيامبرت هستى!" " فَلَمَّا دَخَلَا الْمَدِينَةَ وَ سَأَلَا عَنِ الْخَلِيفَةِ أُرْشِدَا إِلَى أَبِي بَكْرٍ فَلَمَّا نَظَرَا إِلَيْهِ قَالا لَيْسَ هَذَا صَاحِبَنَا ثُمَّ قَالا لَهُ مَا قَرَابَتُكَ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ ص قَالَ إِنِّي رَجُلٌ مِنْ عَشِيرَتِهِ وَ هُوَ زَوْجُ ابْنَتِي عَائِشَةَ قَالا هَلْ غَيْرُ هَذَا قَالَ لَا قَالا لَيْسَتْ هَذِهِ بِقَرَابَةٍ قَالا فَأَخْبِرْنَا أَيْنَ رَبُّكَ قَالَ فَوْقَ سَبْعِ سَمَاوَات‏ ... " 📚توحید صدوق ص 180 @Rahnamye_Behesht