هدایت شده از شیعه پاسخ
معاویه را بیشتر بشناسیم !!!.pdf
9.94M
✍عنوان مقاله :
❕معاویه را بهتر بشناسیم !!!!
👌در مقاله فوق از موارد ذیل بحث کرده ایم :
❗️شراب خواری معاویه _ ربا خواری معاویه _ پوشش طلا و ابریشم معاویه _ حرام خواری معاویه _ جنایات معاویه در کشتن شیعیان و حجر بن عدی و جنگیدن با امیر مومنان ع و کشتن عمار یاسر _ خارج کردن باد معده بر منبر رسول الله _ خرید و فروش بت توسط معاویه در دوران حکومتش _ حرامزاده بودن معاویه و بدعتهای معاویه در دین ( مانند خواندن نماز جمعه در روز چهارشنبه _ بدعت در دیه _ تمام خواندن نماز در سفر _ ملحق کردن زیاد به ابوسفیان و ... )
▫️طبق روایات اهلسنت پیامبر گرامی اسلام معاویه را لعنت و نفرین میکرد و می فرمود کافر می میرد و در تابوتی از آتش در پایین ترین طبقه دوزخ است و هرگاه معاویه را بر منبرم دیدید بکشید .
▫️همینطور توضیح داده ایم که معاویه در طول تاریخ در نزد اهلسنت جایگاه و احترامی نداشته است به گونه ای که مثلا قبر معاویه به قدری مطرود بوده که فردی به مدت یک سال بر مقبره معاویه مدفوع می کرد و کسی متوجه نبود !!!!
#شیعه_پاسخ
@Rahnamye_Behesht
9.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 موشن گرافیک| آیا اسلام معتقد است که در عقل و ایمان زنان ، نقصان و کاستی وجود دارد ?
❕برخی با استناد به برخی خطبه های نهج البلاغه یا برخی نقلهای دیگر مدعی اند که از دید اسلام تمام زنان مصداق نواقص العقول و الایمان هستند و در عقل و ایمان آنان نقص و ضعف است .
👌ما در کلیپ فوق این ادعا را مورد بررسی قرار داده ایم .
@Rahnamye_Behesht
مقصود از اینکه میگوییم خداوند در همه مکانها حضور دارد چیست ?
🤔#پرسش :
❓برخی از وهابیون اشکال می کنند که شیعیان میگویند خداوند در همه جا هست یعنی خدا در زباله دان و سرویس بهداشتی و ... هم هست ? آیا این سخنان اهانت به خداوند نیست ?
💠#پاسخ:💠
▫️در این مطلب شکی نیست که " خداوند متعال از هر گونه محل و مکان منزه است و اصولًا دارا بودن محل، لازمه جسمانى بودن است، و در بحثهاى گذشته دانستيم ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3074
❕كه خدا نه جسم است، و نه صفات جسمانيّات را دارد، نه مكانى او را در بر گرفته، و نه زمانى بر او مى گذرد، و در عين حال احاطه به تمام مكانها و زمانها دارد . "
📚پیام قرآن ج 4 ص 286
❕"ما معتقديم: صفات مخلوقات را براى خدا قائل شدن از جمله اعتقاد به مكان و جهت و جسميّت و مشاهده و رؤيت، سبب دور افتادن از معرفت خداوند و آلوده شدن به شرك است، آرى او برتر از همه ممكنات و صفات آنهاست و چيزى همانند او نمىباشد."
📚اعتقاد ما، ص: 18
❕خداوند می فرماید :
" مشرق و مغرب، از آن خداست! پس به هر سو رو كنيد، رو به خدا كرده ايد. خداوند داراى قدرت وسيع و (به همه چيز) داناست " "وَللَّهِ الْمَشْرِقُ وَ الْمَغْرِبُ فَايْنَما تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ انَّ اللَّهَ واسِعٌ عَليمٌ. " ( سوره بقره آیه 115 )
❕" اين تعبير كه به «هر سو رو كنيد خدا آنجا است» تعبير زنده و روشن و جالبى براى «لامكان» بودن خدا است، زيرا همه جا بودن، يا به اين است كه موجودى داراى ابعاد وسيع و اجزاء زيادى باشد و فضا را پر كند و هر جزيى از او در سويى قرار گرفته باشد، و مىدانيم چنين چيزى درباره خداوند محال است، چرا كه او اجزاء ندارد بعلاوه قرآن مىگويد: خداوند در آنجا است، نه اينكه جزيى از وجود خدا در آنجا است (دقّت كنيد)
و يا به اين است كه مكانى نداشته باشد، يعنى مافوق زمان و مكان باشد، و طبعاً چنين چيزى، همه مكانها و زمانها براى او يكسان است و دور و نزديك و بعيد براى او مفهومى ندارد. "
📚پیام قرآن ج 4 ص 289
❕در حديثى از امام صادق عليه السلام مىخوانيم: «انَّ اللَّهَ تَبارَكَ وَ تَعالَى لا يُوْصَفُ بِزَمانٍ وَ لا مَكانٍ وَ لا حَرَكَةٍ وَ لا انْتِقالٍ وَ لا سُكُوْنٍ، بَلْ هُوَ خالِقُ الزَّمانِ وَ الْمَكانِ و الْحَرَكَةِ وَ السُّكُوْنِ وَ الْانْتِقالِ، تَعالى عَمّا يَقُوْلُ الظّالِمُوْنَ عُلَوًّا كَبيراً» " خداوند متعال توصيف به زمان و مكان و حركت و انتقال و سكون نمىشود، بلكه او خالق زمان و مكان و حركت و سكون و انتقال است، خداوند برتر از آن است كه ظالمان مىگويند "
📚بحارالانوار، ج 3، ص 309
▫️در حديث ديگرى از امام صادق عليه السلام مىخوانيم كه شخصى بنام سليمان بن مهران از حضرتش پرسيد: آيا صحيح است بگوئيم خدا در مكانى قرار دارد؟ امام فرمود: «سُبْحانَ اللَّهِ وَ تَعالَى عَنْ ذلِكَ انَّهُ لَوْ كانَ فى مَكانٍ لَكانَ مُحْدَثاً، لأِنَ الْكائنَ فى مَكانٍ مُحْتاجٌ الى الْمَكانِ وَ اْلاحْتِياجُ مِنْ صِفاتِ الْمُحْدَثِ، لا مِنْ صِفاتِ الْقَدِيْمِ! " «منزه است خداوند و برتر از اين است (كه مىگويى) اگر او در مكانى بود حادث بود، زيرا موجود در مكان محتاج به مكان است، و احتياج از صفات حادث است، نه از صفات خداوند قديم و ازلى».
📚توحيد صدوق، صفحه 178، باب 28، حديث 11
▫️" نتيجه مجموع آيات و روایات فوق این است که خداوند همهجا حاضر و ناظر است و در عين اينكه مكانى ندارد، و وجودش برتر از زمان و مكان است، و از آنجا كه همه چيز وابسته به وجود او است و هرگز از او جدا نيست، او احاطه وجودى به همه موجودات جهان دارد، همان احاطه قيّومى و ربوبى (دقّت كنيد) ."
❕"مفهوم حضور خداوند در تمام جهان اين است كه او مافوق مكان است، و به همين دليل هيچ مكانى نسبت به او دورتر از مكان ديگر نيست، و اگر بخواهيم مثالى- هرچند ناقص - براى اين معنا در نظر بگيريم، بايد آن را تشبيه به حضور معادلات علمى و مسائل عقلى در همهجا بدانيم، مثلًا مىگوييم: كل بزرگتر از جزء است، و اجتماع نقيضين ممكن نيست، و دو ضرب در دو مساوى به چهار است. اين قبيل قضايا در زمين، در كره ماه، در كره مريخ، در ماوراء كهكشانها همهجا صدق مىكند، در تمام اين مكانها، كل بزرگتر از جزء است، و در تمام اين كرات، اجتماع نقيضين غير ممكن است، و در عين حال مكان و محلّى براى آنها نيست. "
📚پیام قرآن ج 4 ص 299 _ 301 _ 302
▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇
👌بنابراین مفهوم بودن خداوند در همه مکانها به معنای حاضر بودن مکانها نزد اوست بدون آنکه خودش مکانی را اشغال کرده باشد که متاسفانه اهلسنت و وهابیت به این مطلب مهم توجه نداشته و معتقد شدهاند که خداوند در آسمانها و بالای عرش قرار دارد !!!
▫️ابن تیمیه می گوید :
" خداوند هرشب از آسمان به زمین می آید ... کسی که منکر این سخن گردیده و یا آن را توجیه کند , بدعتگذار و گمراه است " " ... فمن انکر النزول او تاول فهو مبتدع ضال "
📚مجموع الفتاوی ج 5 ص 61
❗️در روایات جعلی اهلسنت آمده است که پیامبر اسلام می فرمود خداوند بر بالای آسمانها و ابرها و بالای عرش قرار دارد :
" فَقَالَ لَهَا «أَيْنَ اللَّهُ؟» قَالَتْ: فِي السَّمَاءِ. قَالَ «مَنْ أَنَا؟» قَالَتْ: أَنْتَ رَسُولُ اللَّهِ. قَالَ «أَعْتِقْهَا. فَإِنَّهَا مُؤْمِنَةٌ»" _ " وَيْحَكَ! أَتَدْرِي مَا اللَّهُ؟ إِنَّ عَرْشَهُ عَلَى سَمَاوَاتِهِ لَهَكَذَا»، وَ قَالَ بِأَصَابِعِهِ: «مِثْلَ الْقُبَّةِ عَلَيْهِ، وَ إِنَّهُ لَيَئِطُّ بِهِ أَطِيطَ الرَّحْلِ بِالرَّاكِبِ». قَالَ ابْنُ بَشَّارٍ فِي حَدِيثِهِ: «إِنَّ اللَّهَ فَوْقَ عَرْشِهِ، وَ عَرْشُهُ فَوْقَ سَمَاوَاتِهِ» _ " أَيْنَ كَانَ رَبُّنَا قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَ خَلْقَهُ؟ قَالَ: كَانَ فِي عَمَاءٍ مَا تَحْتَهُ هَوَاءٌ، وَ مَا فَوْقَهُ هَوَاءٌ، وَ مَا ثَمَّ خَلْقٌ، عَرْشُهُ عَلَى الْماءِ».
📚صحيح مسلم، ج1، ص: 382 _ سنن أبي داود، ج4، ص: 2019 _ سنن ابن ماجه، ج1، ص: 184
❕در رد تفکر اهلسنت و رهبران آنان پیرامون مکان داشتن خداوند , در نقلی می خوانیم :
" يكى از دانشمندان يهود به نزد ابوبکر آمد و گفت: تو جانشين پيامبرى؟ گفت: آرى، گفت: ما در تورات خواندهايم كه جانشينان انبياء اعلم امتاند، به من از خداوند خبر ده، او در كجا است؟! آيا در آسمان است يا در زمين؟ ابوبکر گفت: در آسمان بر عرش قرار دارد!
يهودى گفت: بنابراين زمين از او خالى است؟ و مطابق اين سخن او در مكانى است و در مكان ديگرى نيست!
خليفه گفت اين سخن زنديقها است از من دور شو! و الّا تو را به قتل مىرسانم! يهودى به نزد عمر هم رفت و با همین پاسخ مواجه شد . او با تعجب بازگشت و اسلام را مسخره مىكرد.
على عليه السلام با خبر شد و به ملاقات او آمد، فرمود: اى يهودى! من از سؤال تو و جوابى كه شنيدهاى با خبرم، ولى ما مىگوئيم: خداوند متعال مكان را آفريد بنابراين ممكن نيست خودش مكانى داشته باشد، و برتر از آن است كه مكانى او را در خود جاى دهد ... آيا در يكى از كتابهاى خود اين سخن را نديدهاى كه موسى بن عمران روزى نشسته بود فرشتهاى از شرق آمد، فرمود از كجا آمدهاى؟گفت از نزد پروردگار. سپس فرشتهاى از غرب آمد، فرمود: تو از كجا آمدهاى؟ گفت از نزد پروردگار. فرشته ديگرى آمد فرمود: تو از كجا آمدهاى گفت از آسمان هفتم از نزد پروردگار. باز فرشته ديگرى آمد فرمود تو از كجا آمدهاى گفت از زمين هفتم از نزد پروردگار! در اينجا فرمود: منزه است كسى كه هيچ مكانى از او خالى نيست و هيچ مكانى نزديكتر به او از مكانى ديگر نمىباشد.یهودى گفت: من گواهى مىدهم كه حق مبين همين است و تو از همه شايستهتر به مقام پيامبرت هستى!" " فَلَمَّا دَخَلَا الْمَدِينَةَ وَ سَأَلَا عَنِ الْخَلِيفَةِ أُرْشِدَا إِلَى أَبِي بَكْرٍ فَلَمَّا نَظَرَا إِلَيْهِ قَالا لَيْسَ هَذَا صَاحِبَنَا ثُمَّ قَالا لَهُ مَا قَرَابَتُكَ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ ص قَالَ إِنِّي رَجُلٌ مِنْ عَشِيرَتِهِ وَ هُوَ زَوْجُ ابْنَتِي عَائِشَةَ قَالا هَلْ غَيْرُ هَذَا قَالَ لَا قَالا لَيْسَتْ هَذِهِ بِقَرَابَةٍ قَالا فَأَخْبِرْنَا أَيْنَ رَبُّكَ قَالَ فَوْقَ سَبْعِ سَمَاوَات ... "
📚توحید صدوق ص 180
#شیعه_پاسخ
@Rahnamye_Behesht