❕ما گفتیم که از آیات قرآن به دست می آید مجموعه اين جهان به صورت توده واحد عظيمى از بخار سوزان بود كه بر اثر انفجارات درونى و حركت، تدريجا تجزيه شد و كواكب و ستاره ها از جمله منظومه شمسى و كره زمين به وجود آمد ، این سخن مطابق با کشفیات دانشمندان امروزی است ، معاند اشکال کرده است که قرآن خبر از خلقت آسمان و زمین در شش روز داده است و این با خلقت جهان بر اساس انفجار درونی هماهنگ نیست ، در حالی که توجه ندارد که مطلبق با کشفیات کنونی ، پس از انفجار درونی نخستین ، میلیادرها سال بر جهان گذشته است تا به شکل کنونی در آمده است ، این میلیادرها سال همان است که قرآن از آن تعبیر به شش روز و دوره می کند ( « سته ایام » ) که در طول این دوره ها ، آسمان و زمین به شکل کنونی در آمده است ، در ذیل بیشتر بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3257
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌پاسخی به یک روحانی که سخنانش مورد تمسک معاندان قرار گرفته و مدعی است که حکومت علی علیه السلام پر از اختلاس خواص بوده است و یک سوم نهج البلاغه پیرامون اختلاس خواص است 👇
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
👌پاسخی به یک روحانی که سخنانش مورد تمسک معاندان قرار گرفته و مدعی است که حکومت علی علیه السلام پر از
#اختلاس_در_حکومت_علی_علیه_السلام
🤔#پرسش
❔اين آخوند تمامى ادعاهاى ما در مورد حكومت على را تاييد ميكند و ميگويد:
پر اختلاس ترين حكومت تاريخ، حكومت على بوده است.
در واقع حكومتى كه پر از فساد و اختلاس باشد يعنى اينكه كسى كه در راس حكومت است يا خودش فاسد است و يا اينكه عرضه مديريت مجموعه زير دستش را ندارد.
اينكه تمامى خواص در زمان على فاسد بوده اند دليلش بى عرضگى على و عدم كنترل او بر حكومتش بوده است.
پس ادعاى علم غيب على و يا حكومت عدل على همه دروغ و داستان سازى است.
اين اعتراف خود آخوندهاست براى توجيه فساد در حكومت آخوندهاى شيعه
💠#پاسخ💠
👌علی علیه السلام عادل ترین فرد امت طبق تصریح همگان بوده است و این مطلب چیزی نیست که تنها مورد تاکید شیعه باشد ، بلکه اهل سنت هم در نصوص متعددی ، علی علیه السلام را به این ویژگی ستوده اند .
❕ابونعیم در حلیه الاولیاء نقل می کند که پیامبر گرامی خطاب به علی علیه السلام می فرمود ؛
« تو از همه بهتر عدالت را میان مردم رعایت می کنی »
📚حلیه الاولیاء ج 1 ص 65 _ الریاض النضره ج 2 ص 198
❕در نقل دیگر فرمود ؛
« تو ازهمه بهتر به رعیت مهربان هستی »
📚حلیه الاولیاء ج 1 ص 66
❕هیثمی نقل می کند که پیامبر گرامی خطاب به فاطمه زهرا سلام الله علیهما می فرمود ؛
« تو را به همسری مردی در آوردم که مهربانیش به مردم از همه زیادتر است و در میان همه آنها عدالت را به بهترین وجه اجرا می کند و داوری او از همه بهتر است »
📚مجمع الزوائد ج 9 ص 165
❕علی علیه السلام وقتی حکومت را به دست گرفت ، در اولین اقدام ، خیانتهایی که در دوران عثمان به بیت المال شده بود را اصلاح کرد و درباره بازگرداندن زمينهايى كه عثمان به تيول بنى اميه درآورده بود می فرمود ؛
« به خداوند سوگند، اگر هر تيولى را بيابم كه با آن، زنان به تزويج درآمده و كنيزكان خريدارى شده باشند، آن را بازخواهم گرداند. به درستى كه در عدالت، گشايش است و آن كه عدالت بر او تنگ باشد، ستم بر او تنگ تر خواهد بود. »
📚نهج البلاغه خطبه 15 _ مناقب ابن شهر آشوب ج 2 ص 110
❕علی علیه السلام از به کارگیری کارگزاران فاسد امتناع کرده و فرمود ؛
« مغيرة بن شعبه، به من پيشنهاد كرد معاويه را بر شام بگمارم و خود در مدينه باشم؛ ولى از آن، سر باز زدم، و هرگز خداوند نبيند كه گمراهان را به يارى گرفته ام »
📚تاریخ دمشق ج 59 ص 131
❕در هنگام انتخاب کارگزاران هم به آنان گوشز می کرد که در صورت خیانت ، شدیدترین مجازات در انتظار آنان است چنان که به اشعث بن قيس فرمود ؛
«آنچه بر عهده توست، ادا نما؛ و گرنه تو را با شمشير خواهم زد».
📚نثر الدر ج 1 ص 292
❕علی علیه السلام در نامه اش به زياد بن ابيه نوشت ؛
« به خدا سوگند ياد مى كنم، سوگندى راستين، كه اگر به من خبر رسد كه در ثروت مسلمانان خيانت كرده اى، كم يا زياد، چنان بر تو سخت بگيرم كه تو را اندك ْمال كند، و بارِ هزينه عيال بر دوشت سنگينى كند و خوار و پريشان ْحال شوى. والسلام »
📚نهج البلاغة نامه 20 _ بحار الأنوار: ج 33 ص 489
❕ابن عبد البر عالم مشهور اهل سنت می نویسد ؛
« على عليه السلام بر شهرها، دينداران و امانت پيشگان را مى گماشت و اگر خيانتى از يكى از آنان به وى مى رسيد، برايش مى نوشت: «در حقيقت، شما را از جانب پروردگارتان پند و اندرزى آمده است. پس پيمانه و ترازو را دادگرانه تمام نَهيد، و اموال مردم را كم مدهيد و در زمين، به فساد سر برمداريد. اگر مؤمن باشيد، باقى مانده [حلالِ] خداوند براى شما بهتر است » هنگامى كه نامه ام به تو رسيد، وظايفى كه بر عهده ات بود، سامان ده تا شخصى را روانه كنيم و از تو تحويل بگيرد». آنگاه رويش را به سوى آسمان مى كرد و مى گفت: «بار خدايا! تو مى دانى كه من نه آنان را به ستم كردن بر بندگانت فرمان دادم و نه به كنار گذاردن حقوق تو». سخنرانى ها، موعظه ها و سفارشهاى او به كارگزارانش هنگامى كه آنان را به سوى كارها روانه مى كرد، بسيار است و از بازگو كردنش صرف نظر كردم تا كتابم طولانى نشود؛ گرچه تمامى آنها زيباست »
📚الاستیعاب ج 3 ص 210
🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇
❕على عليه السلام هنگامى كه خيانت ابن هَرمَه، مأمور بازار اهواز را دريافت، به رفاعه چنين نوشت ؛
« هنگامى كه نامه ام را خواندى، ابن هرمه را از بازار، بركنار كن و او را به خاطر [حقوق] مردم از كار، باز دار و سپس زندانى نما و خبر آن را اعلان عمومى كن و به كارگزارانت بنويس و نظرم را به آنان ابلاغ نما. درباره ابن هرمه، غفلت يا كوتاهى نكنى كه نزد خداوند، هلاك شوى و من هم به بدترين شيوه بركنارت خواهم كرد كه از اين كار، تو را به خدا پناه مىدهم. هنگامى كه جمعه شد، او را از زندان بيرون آر و 35 تازيانه بر او بزن و در بازارها بچرخان. اگر كسى از او شكايت كرد و شاهد آورد، او را به همراه شاهدش سوگند ده و از درآمد ابن هرمه، طلبى را كه شاهد آورده، به او بپرداز. فرمان ده تا او را با خوارى و زشتى و فرياد كشيدن بر سرش، به زندان ببرند، با طنابى پاهايش را ببند »
📚دعائم الإسلام ج 2 ص 532
❕و در سفارشی به مالك اشتر در مراقبت از كارگزاران نوشت ؛
« اگر يكى از آنان دست به خيانتى زد و گزارش بازرسان تو بر آن خيانت، همداستان بود، بدين گواه بسنده كن و كيفر او را با تنبيه بدنى بدو برسان و از كارى كه كرده است، بازخواست كن. سپس او را خوار بدار و خيانتكار شمار و طوق بدنامى را بر گردنش بياويز »
📚نهج البلاغة نامه 53 _ تحف العقول ، ص 137
👌بنابراین ؛
1⃣علی علیه السلام اسوه عدالت و تقوا است ، ایشان در انتخاب کارگزاران تمام دقت را می نمودند تا افراد کاردار را به مناصب بگمارند .
2⃣ایشان کارگزاران را به رعایت عدالت مامور کرده و در صورت تخطی آنان شدیدترین عقوبت ها را برایشان اعمال می کردند .
3⃣این که روحانی مزبور در کلیپ منتشر شده می گوید یک سوم نهج البلاغه پیرامون اختلاس اطرافیان و خواص علی علیه السلام است ، کذب محض است و تنها افراد محدود و انگشت شماری بوده اند که خیانت مالی کرده و علی علیه السلام هم با آنان شدیدترین برخوردها را داشته است ، کسانی چون زیاد بن ابیه ، نعمان بن عجلان ، یزید بن حجیه ، مصلقه بن هبیره و قعقاع بن شور که از خواص هم محسوب نمی شدند .
📚دانش نامه امیر المومنین ج 13 ص 10
❕مثلا علی علیه السلام پس از اطلاع از خیانت منذر برای او نوشت ؛
«به من خبر رسيده كه فراوان، كارت را رها مى كنى و تخت حكومت را به بازيچه وا مى نهى و دنبال شكار و سگبازى مى روى. سوگند مى خورم كه اگر اين خبرْ حقيقت داشته باشد، سزاى كارت را بدهم و نادانِ خاندانت، از تو بهتر خواهد بود. پس چون نامه ام را ديدى، نزد من بيا. والسلام!».منذِر آمد و على عليه السلام هم او را بر كنار كرد و سى هزار درهم [بدهى اش] را طلب كرد »
📚تاريخ يعقوبي ج 2 ص 203
❕یا در نقل دیگر آمده است على عليه السلام يزيد بن حجيّه را به حكومت رى گماشت. از خراج كم آمد و او بيت المال را براى خود برداشت. على عليه السلام او را زندانى كرد و غلام خود، سعد را [براى نگهبانى] همراه او قرار داد. در حالى كه سعد خواب بود، يزيد اسب خود را نزديك آورد و سوار شد و به معاويه پيوست. شعرى هم در نكوهش على عليه السلام گفت و دشمنى خود با امام عليه السلام را به وى خبر داد. لعنت خدا بر او باد! اين خبر كه به على عليه السلام رسيد، نفرينش كرد و به ياران خود فرمود: «شما هم دست برآوريد و نفرينش كنيد». على عليه السلام نفرين كرد و يارانش آمين گفتند. ابوصلت تيمى گفته است كه على عليه السلام گفت: «بار خدايا! يزيد بن حجيّه مال مسلمانان را برداشته و گريخته و به فاسقان پيوسته است. ما را از مكر و نيرنگ او كفايت كن و او را به كيفر ستمگران برسان».
📚الغارات ج 2 ص 525
4⃣در گذشته توضیح دادیم که علی علیه السلام مامور به استفاده از علم غیب در انتخاب کارگزاران نبوده است و مطابق علم ظاهری ، افراد دارای صلاحیت را به مناصب می گماشت ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/463
❕اگر چه عده محدودی از کارگزاران به اعتماد امام علیه السلام خیانت می کردند و گرفتار مفاسد مالی می شدند ، امام علیه السلام هم بدون هیچ گونه مجالی آنان را برکنار و تنبیه کرده و اموال بیت المال را از آنان بازستانی می کرد که این برخورد ، بارزترین نشانه عدالت علی علیه السلام و حکومت ایشان بوده که بر محور حق و عدالت دور میزده است .
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند در مورد « حلال کردن فرج کنیز توسط مالک برای دیگران » را در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2021
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند تحت عنوان ؛ « اهانت به کنیز در اسلام و جواز نزدیکی با او در جمع » را در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2048
❕یکی از کانال های معاند ، حکم اسلام در مجازات لواط کننده را وحشیانه دانسته است و میگوید افرادی به خاطر تفاوت گرایش جنسی به این عمل روی می آورند ، چرا مجازات اعدام درانتظار آنان باشد ❗️
👌اسلام به خاطر مفاسد عدیده ای که این عمل دارد ، آن را ممنوع و حرام اعلام کرده است که می توانید در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3258
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3259
❕اما راه اثبات جرم را بسیار سخت قرار داده است که تنها افراد بی باک و بی پرده اند که مشمول آن می شوند که در ذیل می توانید در این رابطه و فلسفه مجازات چنین گناهکارانی ، بیشتر بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3260
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3261
❕افرادی هم که اختلالات جنسی دارند ، مطابق برخی فتاوا می توانند با بهره گیری از روشهای پزشکی ، جنسیت واقعی خود را آشکار کنند و صرف اختلال جنسی مجوز تن دادن به محرمات نمی گردد ، در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3262
❕برخی از کاربران درخواست دارند که متن عربی روایات نیز در پاسخها درج شود .
👌ما هم دوست داریم که متن عربی را بیاوریم ، اما محذور دیگری ایجاد می شود و آن طولانی شدن پاسخها است . از آنجایی که تقریبا تمام پاسخهای ما مبتنی بر آیات و روایات است ، درج متن عربی آیات و روایات موجب می شود که هر پاسخ در چندین بخش ارائه شود که این موجب طولانی شدن پاسخها می شود با توجه به آنکه اکثر کاربران تقاضا دارند که پاسخها در یک بخش یا نهایتا در دو بخش باشد .
❕هر یک از دوستان می توانند هر روایتی را که می خواهند در شخصی اعلام کنند تا متن عربی آن را بفرستیم .
#وجوب_زیارت_قبر_حسین_علیه_السلام
🤔#پرسش
❔آیا زیارت امام حسین علیه السلام بر همگان واجب است و متن ذیل واقعیت دارد❕
🔸...از آنچه گذشت، نتیجه گرفته میشود که زیارت امام حسین ع واجب است. دلیل وجوب، روایاتی هستند که با صراحت از وجوب آن برای هر زن و مردم مسلمانی سخن گفته اند. در مقابل این روایات، روایتی که ظهور در جواز ترک باشد، وارد نشده است. به عبارتی؛ اگر در مقابل روایت یا روایاتی که دلالت بر وجوب میکنند، روایات دیگری وارد شود که دلالت بر جواز ترک بکنند، میان آنها تعارض حاصل میشود که یا قابل حلّ و جمع هستند که جمع میشوند و یا قابل جمع نیستند که باید طبق قواعد مربوطه عمل شود. اما در این بحث چنین چیزی وجود ندارد.
🔸ورود روایات فراوانی که تنها از ثواب زیارت گفته اند، دلالت بر استحباب نمیکند. زیرا هر عمل واجبی که در شرع وارد شده، در روایات بسیاری از ثواب آن گفته شده است. مثلا ثواب جهاد، نمازهای یومیه، نماز جمعه و صدها واجب دیگر که ثوابهای بسیاری برای آنها ذکر شده است. بنابراین نمی توان گفت که میان روایات دالّ بر وجوب و روایاتی که تنها ثواب ذکر کرده اند، کوچکترین تعارضی وجود دارد.
📚 برگرفته از کتاب «فقه عزا و زیارت اهل بیت» استاد اکبر نژاد
💠#پاسخ💠
👌واجب را به دو نوع عينى و كفائى تقسيم نموده اند.
❕واجبات عينى آن دسته از واجباتى هستند كه بر تك تك مكلفين واجب است و با انجام دادن بعضى از افراد از بقيه ساقط نمى شوند مانند نماز و روزه و ... كه بر تك تك افراد واجب است و هركس لازم است امر خداوند را نسبت به خودش امتثال نمايد و با انجام دادن ديگران تكليف از بقيه ساقط نمى شود اما واجب كفائى واجباتى هستند كه در ابتداى امر بر همه مكلفين واجب است اما با انجام دادن بعضى از افراد از بقيه ساقط مى گردند و به عبارت ساده تر اينكه در واجب كفائى آنچه مهم است اين است كه بايد اين كار انجام شود ولى انجام دهنده آن متعين در فرد يا شخص خاصى نيست مانند غسل دادن و كفن و دفن ميت كه ابتداعا بر تمام مكلفين واجب است كه بر اين كار اقدام نمايند اما با انجام دادن بعضى از افراد از گردن بقيه ساقط مى گردد و البته در صورتى كه هيچكس به انجام آن كار اقدام نكند نيز همه مكلفينى كه نسبت به آن علم پيدا كرده اند گناهكار محسوب مى شوند.
📚شرح فارسی الموجز ، علی عدالت ، ص 233
❕در روایاتی تصریح شده است که زیارت قبر حسین علیه السلام و نیز سایر امامان علیهم السلام واجب است .
👌 امام باقر عليه السلام فرمود ؛
« پيروان ما را به زيارت قبر حسين عليه السلام، فرمان دهيد كه آمدن به آن جا ... بر هر باايمانى كه امامت او را از سوى خداوند باور دارد، واجب است. »
📚تهذیب الاحکام ج 6 ص 42
❕ امام صادق عليه السلام فرمود ؛
« اگر يكى از شما، در تمام روزگارش حج بگزارد، امّا حسين بن على عليه السلام را زيارت نكند، حقّى از حقوق پيامبر خدا را وا گذاشته است؛ زيرا حقّ حسين عليه السلام، فريضه اى است از سوى خداى متعال و بر هر مسلمانى، واجب است. »
📚همان ص 42 _ المزار مفید ص 27
❕ امّ سعيد احمَسى می گوید امام صادق عليه السلام به من فرمود: «اى امّ سعيد! آيا قبر حسين عليه السلام را زيارت مى كنى؟». گفتم: آرى. امام عليه السلام به من فرمود: «او را زيارت كن، كه زيارت قبر حسين عليه السلام بر مردان و زنان، واجب است».
📚کامل الزیارات ص 237
❕امام رضا عليه السلام فرمود ؛
« هر امامى به گردن دوستان و شيعيان خود عهدى دارد كه وفاى كامل به اين عهد، و بجاى آوردن نيكوى آن، با زيارت قبور آنان است. پس، كسانى كه با رغبت و علاقه به زيارت ايشان و باور داشتن آنچه آنان ترغيب كرده اند، زيارتشان كنند، امامانِ آنها در روز قيامت شفيعشان باشند »
📚بحار الانوار ج 100 ص 116
🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇
❕از این روایات استفاده می شود که زیارت قبر امام حسین و سایر امامان علیهم السلام واجب است . حال پرسش اینجاست که آیا این وجوب ، وجوب عینی است یا وجوب کفایی ؛ ❗️
1⃣طبق بیان علامه مجلسی ، هیچ یک از علمای شیعه در طول تاریخ از این روایات وجوب عینی زیارت را برداشت نکرده اند ؛« لم یقل به احد »
📚 ملاذ الاخیار ج 9 ص 111
2⃣و از سوی دیگر اگر مقصود وجوب عینی بود ، باید به نحو تفصیلی مورد بحث قرار می گرفت و احکام مختلف آن بیان می شد ، چنان که در مورد نماز ، روزه ، زکات ، حج ، خمس و ... که از واجبات عینی است ، تفصیلا تمام احکام آن مورد بحث امامان علیهم السلام قرار گرفته است .
👌بنابراین باید بگوییم مقصود روایات فوق وجوب کفایی زیارت قبر امام حسین و سایر امامان علیهم السلام است ، یعنی واجب است که در هر زمانی ، افرادی قبر آن بزرگواران را هر چند به صورت محدود زیارت کنند و حرم آن بزرگواران به صورت کلی از زائر خالی نشود ، چنان که این سخن در مورد خانه خدا و قبر پیامبر گرامی نیز صادق است ، به خاطر سخن امام صادق عليه السّلام که فرمود ؛
« اگر مردم، حجّ خانه خدا را ترك كنند، وظيفه زمامدار است كه آنان را به حج و اقامت نزد خانه خدا وادار كند و اگر مردم زیارت قبر پیامبر را ترک کنند ، وظیفه زمامدار است که آنان را به زیارت قبر پیامبر و اقامت نزد آن وادار کند و اگر پول نداشتند، از بيت المال مسلمانان، خرج آنان را بپردازد. »
📚الفقیه ج 2 ص 420
👌شیخ حر عاملی ، حدیث شناس برجسته شیعه نیز از روایات فوق ، وجوب کفایی زیارت قبر امام حسین و سایر امامان علیهم السلام را فهمیده و مطابق آن فتوا داده است ؛
📚وسائل الشیعه ج 14 ص 443 باب 44 « وجوب زیاره الحسین و الائمه ع علی شیعتهم کفایه _ هدایه الامه ج 5 ص 480 باب 7 « تجب زیاره الحسین و الائمه علیهم السلام کفایه »
❕البته وظیفه اخلاقی تمام شیعیان است که نسبت به زیارت قبر امام حسین علیه السلام بی توجه نباشند و از روی سستی و بی مبالاتی زیارت ایشان را ترک نکنند که اگر ترک کنند ، از فضیلتی بزرگ محروم شده است .
👌امام صادق عليه السلام فرمود ؛
« هر كس به زيارت قبر حسين عليه السلام نرود تا بميرد، دين و ايمانش ناقص است، و اگر وارد بهشت شود، پايين تر از ديگر مؤمنان است. »
📚تهذیب الاحکام ج 6 ص 44
👌و فرمود ؛
« زيارت قبر حسين عليه السلام را وا مگذار كه هر كس آن را وا گذارد، چنان حسرتى مى خورد كه آرزو مى كند كاش قبر او (حسين عليه السلام) نزدش بود».
📚بحار الانوار ج 101 ص 9
❕و فرمود ؛
«شگفتا از گروهى كه ادّعا مى كنند شيعه ما هستند؛ ولى آن گونه كه گفته مى شود، كسى در ميانشان هست كه در تمام عمرش، از سرِ جفا و سستى و ناتوانى و تنبلى، يك بار هم به زيارت قبر حسين عليه السلام نمى آيد! هشيار باشيد كه به خدا سوگند، اگر فضيلت (ثوابِ) آن را مى دانست، سستى و تنبلى نمى كرد» گفتم: فدايت شوم! فضيلت آن چيست؟ فرمود: «فضيلت و خير فراوانى دارد. بدانيد كه نخستين چيزى كه به او مى رسد، آمرزش گناهان گذشته اش است و به او گفته مىشود ؛ « عمل، از سر گير ».
📚كامل الزيارات ص 488 ح 747
❕کسانی هم که شرایط و محذوریت ها ، اجازه زیارت قبر امام حسین علیه السلام و سایر امامان را نمی دهد ، اما دل و نیتشان زیارت قبور آن بزرگواران است ، پاداش زیارت آن بزرگواران را میبرند و از این جهت نباید دچار سرخوردگی و افسردگی شوند ، در ذیل توضیح داده ایم ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1524
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
❕کانال معاند احکامی را که در مورد کنیز در اسلام است را مورد حمله قرار داده و آن را توهین به شخصیت انسانی کنیز می داند که چون کالایی خرید و فروش می شود ، در ذیل مفصلا در این رابطه و فلسفه جواز برده داری در اسلام توضیح داده ایم و تقریر کرده ایم که جواز خرید و فروش بردگان و ازدواج با آنان ، یکی از برنامه های کلی اسلام برای آزاد سازی تدریجی بردگان بوده است که تفصیل مطلب را می توانید در سه نمایه ذیل مطالعه فرمایید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/901
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1008
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2364
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❕یک منبری در این کلیپ می گوید در مجالس امام حسین علیه السلام ویروس کرونا تحت فرمان امام حسین علیه السلام است و کرونا سگ چه کسی باشد که بخواهد در این مجالس عرض اندام کند ❗️
👌این سخنان اشتباه محض است که موجب وهن شیعه می گردد .
❕ اهل بیت علیهم السلام ما را مامور به انجام اقدامات پیشگیرانه در برابر بیماریهای مسری کرده اند ، و خودشان هم نهایت مواظبت را در برابر بیماری های مسری انجام می دادند ، در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2317
👌و خود آن بزرگواران تصریح کرده اند که زمانی دعا و توسل به آنان موثر است و مثلا زمانی با عنایت اهلبیت علیهم السلام از کرونا نجات پیدا میکنیم که ما نیز سعی و تلاش کرده و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم ، چنان که در ذیل توضیح داده ایم ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1971
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1995
❕مراجع تقلید نیز تاکید کرده اند که برگزاری مراسم عزاداری باید با رعایت تمام توصیه های بهداشتی باشد ، در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2477