eitaa logo
شیعه پاسخ
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
229 ویدیو
57 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
❕ملحد مدعی است که علی علیه السلام فرموده که زن نمی تواند شرط کند که حق طلاق با او باشد ❗️و این نادیده گرفتن حقوق بانوان است ، در حالی که توجه ندارد که مطابق روایات ، زن اگر چه نمیتواند حق طلاق را از مرد بگیرد و به خود واگذار کند ، اما می تواند وکیل مرد در امر طلاق شود که هر زمانی که صلاح ببینید ، خودش را از طرف مرد ، طلاق دهد ، در ذیل در این رابطه توضیح مفصلی داده ایم ؛ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3276
❕ملحد ادعا می کند که امام حسن علیه السلام از شیعیانش نفرت و بیزاری داشته است ، در حالی که مخاطب امام حسن علیه السلام کسانی هستند که به دروغ ادعای تشیع می کردند اما در واقع کارگزار معاویه بودند ، و حتی قصد قتل امام حسن ع را داشتند ، کسانی که اطراف امام را خالی کردند و امام را وادار به صلح کردند ، امام حسن در مورد آنان تعبیر « یزعمون لی شیعه » به کار می برد ، یعنی کسانی که شیعه نیستند ، اما خود را شیعه معرفی می کنند ، در ذیل در مورد این شیعه نمایان منافق توضیح داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2780 ❕و توضیح داده ایم که همین منافقین ، اطراف امام حسن ع را خالی کردند و امام را وادار به صلح کردند ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2780
❕وهابی مدعی شده است که در روایت شیعه آمده است که انسان نباید بر چیزی سجده کند که سایر اعضای بدنش بر آن قرار نگرفته است ، و مطابق عقیده خودشان مثلا باید بر روی فرش سجده کرد که سایر اعضاء نیز بر روی فرش قرار دارند ، در حالی که مطابق روایات خودشان پیامبر گرامی از سجده کردن بر روی فرش و مانند آن نهی کرده است و مقید بر سجده کردن بر روی زمین و خاک بوده است ، این مساله در روایات متعدد شیعه نیز آمده است در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1499 ❕و در روایات دیگری نیز آمده است هیچ اشکالی ندارد که انسان بر چیزی سجده کند که سائر اعضای بدنش بر روی آن قرار ندارند ؛ 📚وسائل الشیعه ج 5 ص 356 باب 8 « باب جواز السجود علی شيئ لیس علیه سائر الجسد ❕روایتی هم که وهابی به آن استناد کرده است ، موافق اعتقاد خودشان است و از روی تقیه صادر شده است چرا که خلاف روایاتی است که از سجده بر روی فرش و امثال آن نهی می کند و می گوید اشکالی ندارد که بر چیزی سجده کرد که سائر اعضا بر روی آن قرار ندارد . 📚الاستبصار ج 1 ص 335 ❕راوی از امام صادق علیه السلام سوال کرد که ؛ « دو خبر از شما می بینیم که یکی از آنها موافق اهل سنت و دیگری مخالف عقیده اهل سنت است ، کدام خبر را اخذ کنیم ؟ امام علیه السلام فرمود آن خبری را که با اهل سنت مخالف است ، آن را اخذ کنید چرا که رشد و هدایت در آن است » 📚 الکافی ج 1 ص 68 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
❕ملحد میگوید که چرا خداوند از کعبه در جریان ابرهه دفاع می کند و سپاه ابرهه را نابود می کند ، اما در موارد دیگر که کعبه توسط عوامل انسانی و غیر انسانی تخریب شده است ، از کعبه دفاع نمی کند ، در ذیل پاسخ مفصلی به این اشکال داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2052 ❕و می گوید خداوند از کعبه در زمانی که بت خانه بود ، دفاع کرد ، در حالی که جریان ابرهه در زمانی واقع شد که زمام کعبه به دست عبدالمطلب بود ، و ایشان یکتاپرست و از اوصیاء پیامبران الهی بودند و دامان کعبه را از آلودگی های شرک و خرافات حفظ کرده بودند ، در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2214 ❕اگر چه بعدها ، تولیت کعبه به دست مشرکین می افتد و کعبه را بت خانه می کنند ، اما باز همین کعبه در مدت 13 سال حضور پیامبر در مکه محل عبادت و طواف ایشان وپس از آن قبله برای مسلمین بوده است . این که عده ای از موقعیت کعبه سوء استفاده کردند غباری بر دامن خانه کعبه نمی نشیند . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
شیعه پاسخ
❕ملحد مدعی شده است که فلان سایت گفته است که فتوحات خلفاء مورد تایید علی علیه السلام بوده است ، چگونه شما می گویید مورد تایید نبوده است ❗️ 👌جناب ملحد فلان سایت و فلان سایت تحقیقاتشان کامل نبوده است ، و تحقیق ناقص آنان که برای ما قابل اعتناء نیست ، ما در ذیل ثابت کردیم که این فتوحات مورد تایید اهل بیت ع نبوده است ❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2735 👌 اگر فتوحات خلفاء مورد تایید علی ع بوده است ، چگونه خود ایشان در این فتوحات شرکت نکرد با این که هیچ شمشیری برنده تر از شمشیر علی ع نبوده است تا جایی که علمای اهلسنت نقل می کند که پیامبر گرامی فرمود ؛ « على، شير خدا و شمشير از نيام كشيده ، خداوند است كه دشمنان او را از پاى درمى ‏آورد » 📚ذخائر العقبی ص 92 👌از ابن عباس نیز نقل می کنند که می گفت ؛ « على كسى بود كه در هر نبردى پرچمدارى رسول خدا را به عهده داشت؛ على كسى است كه در هنگام پا به فرار گذاشتن ديگران، پايدارى كرد و از كارزار دست نكشيد » 📚الاستیعاب ، ابن عبد البر ، ج 2 ص 457 ❕سفیان می گفت ؛ « علی بن ابی طالب مانند کوهی بین مسلمین و مشرکین بود ، خداوند به وسیله او به مسلمین عزت و به مشرکین ذلت داد » 📚بحار الانوار ج 41 ص 62 👌اگر این فتوحات مورد تایید علی ع بوده است ، طبیعتا خودشان شرکت می کردند و موجب عزت مسلمین می شدند ، اما می بینیم که هیچ نقلی حتی ضعیف و بدون سند وجود ندارد که بگوید علی ع در فتوحات خلفاء شرکت کرده باشد ❗️ ❔آیا امیر مومنان جهاد با مشرکین را واجب نمی داند یا فتوحات خلفا را مشروع نمی داند که خود را از جنگ ها کنار کشیده و خانه نشینی را اختیار نموده است ❗️ 👌در مورد مشورت دادن علی ع به عمر در نبرد نهاوند و جملاتی که علی ع در این رابطه ایراد کردند ، پاسخ گذشته ما را بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/637
❕ما وقتی می خواهیم مطلبی را از کانال معاندین نقد کنیم تمام آنچه گفته اند را می آوریم تا در نقل مطلب آنان تقطیع نکرده باشیم و به میل خودمان نقدشان نکرده باشیم ، یک نمونه را در عکس بالا از کانال خویش آورده ایم . 👌اما در عکسهای بالا ، کانالهای ملحد و وهابی را می بینید که جرات ندارند تمام آنچه گفتیم را نقل و نقد ، کنند و از روی ترس و ناتوانی ، تنها از یک یا چند خط از پاسخ ما عکس می گیرند و با تقطیع مطلب ما به دلخواه به نقد باطل خود می پردازند ❗️و در بسیاری از موارد ، نقد آنان به قدری سطحی است که ارزش پاسخ ما را ندارد ، به خاطر همین در مواردی به نقد پاسخ آنان نمی پردازیم .
شیعه پاسخ
🤔 ❔استاد اکبرنژاد: 🔔 افرادی که می گویند منظور از «السلام ... و علی علی بن الحسین» علی اکبر است کمترین معرفتی از امامت ندارند. 🔻این حرف مصداق غلوّ درباره امامزادگان است ❗️❗️ 💠💠 ❕با توجه به آنکه از دو تن از فرزندان امام حسین ع یعنی امام سجاد و علی اکبر ع با نام علی بن الحسین یاد شده است ، چنان که در نقلی آمده است ، يزيد امام زين العابدين عليه السلام را خواست و به او گفت: نامت چيست؟ فرمود: «على بن الحسين». گفت: مگر خدا، على بن الحسين را نكُشت؟ فرمود: «من برادر بزرگ‏ترى داشتم كه على ناميده مى‏ شد و شما او را كُشتيد». 📚مقاتل الطالبيّين: ص 119، نسب قريش: ص 58، الطبقات الكبرى (الطبقة الخامسة من الصحابة): ج 1 ص 480، الطبقات الكبرى: ج 5 ص 212، تاريخ دمشق: ج 41 ص 367 عن مصعب بن عبداللّه، الفتوح: ج 5 ص 123؛ الحدائق الورديّة: ج 1 ص 24 ❕این اختلاف ایجاد شده است که مقصود از « علی بن الحسین » در زیارت عاشورا که بر او سلام می گوییم ، کدام یک از این دو بزرگوار می باشد ، آیا مقصود امام سجاد ع است یا علی اکبر ع ❕از قرائنی استفاده می شود که مقصود علی اکبر ع است که در میدان کربلا مظلومانه به شهادت رسید ؛ 1⃣چرا که زیارت عاشوراء ، برای شهدای کربلا می باشد و امام باقر علیه السلام می فرمودند کسانی که از راه دور این زیارت را می خوانند ، به سوی کربلا و قبر امام حسین علیه السلام اشاره کنند ؛ 📚كامل الزيارات ص 327 ح 556، بحار الأنوار: ج 101 ص 291 ح 1 ❕بر این اساس ، چون در زیارت عاشورا ، شهدای کربلا مورد زیارت واقع می شوند و از آنان یاد می شود ، قاعدتا مقصود از علی بن الحسین ، همان علی اکبر است که از شهدای کربلا می باشد . 2⃣و با توجه به آنکه در زیارت عاشوراء غیر معروفه ، صراحتا پس از سلام بر امام حسین ع بر علی اکبر شهید ، سلام داده شده است ؛ « السَّلامُ عَلَى الحُسَينِ بنِ عَلِيٍّ الشَّهيدِ، السَّلامُ عَلى‏ عَلِيِّ بنِ الحُسَينِ الشَّهيد » 📚مستدرك الوسائل: ج 10 ص 308 ح 12066 و ص 412 ح 12273 3⃣و یا در زیارت وارث نیز ، پس از سلام بر امام حسین ع بر علی اکبر شهید سلام داده می شود ؛ « السَّلامُ عَلَى الحُسَينِ بنِ عَلِيٍّ الشَّهيدِ، السَّلامُ عَلى‏ عَلِيِّ بنِ الحُسَينِ الشَّهيدِ » 📚مصباح الزائر: ص 245، بحار الأنوار: ج 101 ص 222 ح 34. ❕روشن می شود که مقصود از علی بن الحسین در زیارت عاشوراء معروفه نیز ، همان علی اکبر شهید ع دشت کربلا می باشد . 4⃣لذا می بینیم که وقتی از مرجع عالی قدر ، مکارم شیرازی سوال کردند ؛ « منظور از «السلام على علىّ بن الحسين» در سلام‏هاى انتهاى زيارت عاشورا، امام سجاد عليه السلام است يا حضرت على اكبر عليه السلام؟ چرا؟ ❕ایشان پاسخ دادند ؛ «بنابر قول صحيح، منظور حضرت على اكبر عليه السلام است كه جزء شهداى كربلا مى ‏باشد. » 📚احکام عزاداری ص 85 🔸ادامه 👇