پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
#نقد_زئوس
👌زئوس در این کلیپ انتقاداتی به سخنان رهبر انقلاب وارد می کند که فرموده بودند ، دشمنان از اجنه برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده می کنند ، در ذیل در این رابطه و وجود جن ، توضیحات مفصلی دادیم ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2031
❕او در دروغگویی دیگری می گوید مسلمین معتقدند که بیماری واگیر به خودی خود وجود ندارد و این اجنه هستند که بیماری واگیر را منتشر می کنند ، در ذیل پاسخش را داده ایم ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2317
❕او برای اثبات ادعای خود به روایتی استناد می کند که فرمودند ، شیطان بر قسمت شکسته ظرف می نشیند ، لذا از آن محل آب ننوشید و می گوید بر اساس این روایت ، مسلمین معتقدند که شیطان و جن هستند که ویروس ها و میکروب ها را منتشر می کنند .
❕در حالی که او توجه ندارد که شیطان در لغت عرب ، به هر موجود موذی که به دیگری ضرر و نقص می رساند ،خواه انسان باشد خواه غیر انسان ، اطلاق می شود ؛
📚لسان العرب ، ج 13 ص 238
❕بنابراین به میکروب و ویروس نیز ، شیطان گفته می شود زیرا به دیگران ، آسیب و ضرر می رساند ، لذا در تفسیر نمونه می خوانیم ؛
«كلمه شيطان از ماده « شطن » گرفته شده، و « شاطن » به معنى « خبيث و پست » آمده است و شيطان به موجود سركش و متمرد اطلاق مىشود، اعم از انسان و يا جن و يا جنبندگان ديگر ....شيطان به هر موجود موذى و منحرف كننده و طاغى و سركش، خواه انسانى يا غير انسانى مى گويند ...علاوه بر اينها گاهى كلمه شيطان بر ميكربها نيز اطلاق شده است .
❕به عنوان نمونه امير مؤمنان ع مى فرمايد ؛
« از قسمت شكسته و طرف دستگيره ظرف، آب نخوريد، زيرا شيطان بر روى دستگيره و قسمت شكسته شده ظرف مى نشيند »و نيز امام صادق ع مى فرمايد ؛
« از دستگيره و قسمت شكسته كوزه آب مخوريد كه جايگاه آشاميدن شيطانها است »
📚الکافی ج 6 ص 38۵
👌از قول پيامبر اسلام ص مى خوانيم ؛
« موهاى شارب (سبيل) خويش را بلند مگذاريد، زيرا شيطان آن را محيط امن براى زندگى خويش قرار مى دهد، و در آنجا پنهان مى گردد »
👌 به اين ترتيب روشن شد كه يكى از معانى شيطان ميكربهاى زيان بخش و مضر است.
❕ولى بديهى است منظور اين نيست كه شيطان در همه جا به اين معنى باشد، بلكه منظور اين است كه شيطان معانى مختلفى دارد، كه يكى از مصداقهاى روشن آن ابليس و لشكريان و اعوان او است و مصداق ديگر آن انسانهاى مفسد و منحرف كننده، و احيانا در پاره اى از موارد به معنى ميكربهاى موذى آمده است (دقت كنيد).
📚تفسیر نمونه ، ج 1 ص 191
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
#ثواب_زیارت_امام_ع_در_زمان_حیات
🤔#پرسش
❔ببخشید این همه روایت در فضیلت زیارت ائمه پس از شهادتشون داریم ایا روایتی صحیح هم داریم هر کس ائمه رو در زمان حیات شان و قبل از شهادتشان زیارت کنن فلان پاداش را به دست میاورد ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌در رابطه با زیارت قبور ائمه ، پس از شهادتشان و فلسفه آن ، پاسخ گذشته ما را بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1355
❕حال در پاسخ به پرسش مطرح شده ، گفتنی است ؛
👌از آن جا كه پيوند با پيامبر خدا و خاندان پاك او، بيشترين نقش را در سعادت و خوشبختى انسان در دنيا و آخرت دارد، زيارت كردن آنان در حياتشان نیز ، مورد تاکید و توصیه فراوان ، قرار گرفته است .
❕خداوند می فرماید ؛
« يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ »« اى كسانى كه ايمان آورده ايد شکیبا باشید و ایستادگی کنید و مرابطه داشته باشید » ( آل عمران 200 )
👌در روایات متعددی ، مقصود از « مرابطه » ، ارتباط و پیوند داشتن با امام علیه السلام ، معرفی شده است ، چنان که امام صادق عليه السلام درباره آيه مذکور فرمود ؛
« در انجام فرايض شكيبا باشيد و در برابر مصيبتها ايستادگى كنيد و با امامان عليهم السلام پيوند برقرار كنيد. »
📚الکافی ج 2 ص 81
❕این مضمون در روایات متعدد دیگری نیز ، تاکید شده است ؛
📚البرهان ، فی تفسیر القرآن ، ج 1 ص 730
👌پیامبر گرامی فرمود ؛
« هرکس می خواهد به من توسل کند و من شفاعت او را روز قیامت کنم ، با اهلبیتم ارتباط برقرار کند و سرور و شادی را بر آنان وارد کند »
📚امالی صدوق ، ص 379 _ امالی طوسی ، ص 424
👌امام صادق ع فرمود ؛
« هرکس با ما ارتباط داشته باشد ، گویی با رسول خدا ارتباط داشته و هرکس با رسول خدا ارتباط داشته باشد ، گویی با خداوند ارتباط دارد »
📚المحاسن ، ج 1 ص 62
❕در نقل دیگر آمده است که امام حسين عليه السلام از جدّش پيامبر خدا پرسيد ؛ « پدر جان! كسى كه شما را زيارت كند، چه [پاداشى] خواهد داشت؟ پیامبر گرامی ، در پاسخ فرمود ؛
« پسركم! هر كه زنده و مُرده من يا پدرت يا برادرت يا تو را زيارت كند، بر من است كه در روز قيامت، ديدارش كنم و او را از گناهانش نجات دهم. »
📚الکافی ج 4 ص 548
❕امام باقر عليه السّلام فرمود ؛
« حجّ تمام، ديدار با امام است. »
📚الفقیه ج 2 ص 578
❕ امام صادق عليه السّلام فرمود ؛
« هرگاه يكى از شما به حج رود، بايد حجّ خود را با ديدار ما به پايان بَرَد؛ چرا كه اين (ديدار با امام)، براى كامل شدن حجّ است. »
📚عیون الاخبار ج 2 ص 262
❕سَدير می گوید ؛
« درحالى كه امام باقر عليه السّلام به خانه خدا وارد مى شد و من بيرون مى آمدم، دست مرا گرفت، سپس رو به كعبه كرد و فرمود ؛ اى سدير! همانا مردم، مأمور شده اند كه نزد اين سنگها آمده، طواف كنند، سپس نزد ما بيايند و همبستگى و ولايتشان را با ما اعلام كنند». و اين، همان گفته خداوند است: (من آمرزنده كسى هستم كه توبه كند و ايمان آورَد و عمل صالح انجام دهد و آنگاه، هدايت شود). امام عليه السّلام در اينجا، اشاره به سينه اش كرد [و افزود]: «به سوى ولايت ما».
📚الکافی ج 1 ص 392
👌و فرمود ؛
« سزاوار است مردم، اين خانه را زيارت كنند و بزرگ بدارند؛ چرا كه خداوند، آن را بزرگ داشته است. و سزاوار است هرجا كه هستيم، به ديدار ما بيايند. ما راهنمايان [مردم] به سوى خداونديم. »
📚الکافی ج 4 ص 549
❕در نقل دیگری پيامبر گرامی به امام على فرمود ؛
« اى على! هر كه مرا در زندگى ام يا پس از مرگم زيارت كند، يا تو را در زندگى ات يا پس از مرگت زيارت كند، يا دو پسرت را در زمان حياتشان يا پس از مرگشان زيارت كند، برايش ضمانت مى كنم كه در روز قيامت، او را از هراسها و سختى هاى آن، نجات دهم و با خودم هم درجه اش گردانم. »
📚الكافي ج 4 ص 579 _ كامل الزيارات ، ص 40
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
👌معاند دروغگو ، مدعی است که شیعه می گوید امام زمان ع در سرداب سامراء پنهان شده است ، پاسخش را در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3327
❕در رابطه با فلسفه عریضه نوشتن در چاه جمکران نیز ، پاسخ گذشته ما را بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3328
⚫️شهادت امام عسکری علیه السلام را تسلیت می گوییم ؛
✔️برخی از پرسش و پاسخ های مرتبط با امام عسکری علیه السلام ؛
1⃣آیا علمای اهل سنت هم درباره #عظمت و بزرگی امام عسکری چیزی گفته اند یا خیر ❕اگر گفته اند برایمان بیاورید❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2200
2⃣آیا حقیقت دارد که وکیل امام عسکری لواط کار بوده است ❗️چرا امام حسن عسکری که طبق ادعای علماى شیعه داراى #علم_غیب_الهى هستند،
نماینده و قائم مقامش لواط کارش را مجازات نكرده ؟ و اصولاً چرا یک شخص شرابخوار و همجنس باز را قائم مقام خود كرده بود ❗️❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2201
3⃣پرسش_کانال_ضد_شیعه ؛ در کتاب شیعه یعنی کتاب اصول #کافی آمده است که در آن امام حسن عسگری از علم غیب خود سو استفاده می کند و برای جلوگیری از ضرر مالی شیعیانش ، اخلاق را زیر پا می گذاشته است ...❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2202
4⃣امام_حسن_عسكرى: كردها را فقط با شمشير تنبيه كنيد
در معتبرترين كتاب روائى شيعيان روايت صحيح السندى آمده كه در آن از #امام_حسن_عسكرى در مورد رفتار با #كردها سئوال ميشود كه ايشان دستور قتل عام كردها را صادر ميكند ❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1977
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
❕ما در رابطه با وجه تقدس سرداب سامراء گفتیم ؛
❕« اين سرداب براى شيعيان اهل بيت عليهم السّلام از آن جهت مقدّس شمرده شده است كه امام زمان و پدر و جدّش عليهم السّلام در آن سرداب به سر برده و عبادت به جاى آورده اند و از همان #مكان نيز حضرت مهدى عليه السّلام غايب شده است . »
📚بحار الانوار ج 99 ص 81
?h💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3327
❕حال معاند دروغگو مدعی شده است که شیخ عباس قمی گفته است که امام زمان ع در زمان غیبت ، در وسط سرداب است ، یک دروغ واضح و آشکار که در هیچ کجای مفاتیح الجنان چنین جمله ای نیست .
👌این ، نشان می دهد این جماعت برای رسیدن به خواسته های خود ، از هیچ دروغ و تهمتی ابا ندارند ، در حالی که شیخ عباس قمی ، صراحتا تصریح می کند که ارتباط سرداب با امام زمان ع از این جهت است که ایشان از سرداب به غیبت رفتند ، نه آنکه در زمان غیبت در سرداب باشند ، چنان که می گوید ؛
« پس برو به نزد سرداب غیبت آن حضرت و میان دو در بایست و درها را به دست خود بگیر و تنحنح کن ، مانند کسی که رخصت داخل شدن طلبد ...»
📚کلیات مفاتیح الجنان ص 529
❕شیخ عباس قمی در کتاب دیگرش ، به روشنی این نسبتی که برخی به شیعه می دهند که امام زمان ع در زمان غیبت ، در سرداب به سر می برد و از همانجا نیز ، ظهور می کند ، یک دروغ و افتراء به شیعه دانسته که هیچ شیعه ای چنین اعتقادی ندارد و می گوید ؛
« كافه علماى اهل سنت به معاشر اماميه در كتب خود نسبت مى دهند كه ايشان معتقدند ؛ حضرت صاحب الامر عليه السلام در كودكى داخل آن سرداب شد و مادرش نرجس خاتون ايستاده و نگاه مى كرد، تا از نظرش غايب شد. و مقام آن حضرت تاكنون در آنجاست و احدى در طول اين مدت آن جناب را نديده و در آنجا باقى است، تا از آنجا بيرون آيد و دنيا را پر از عدل و داد گرداند.
👈و شيخ ما علامه نورى، طاب ثراه، در چند سال قبل در رساله كشف الاستار، كه در جواب ابن آلوسى بغدادى است، بر اصل ولادت حضرت حجةبن الحسن عليه السلام مكشوف داشته كه تمام آنچه نسبت مى دهند به ما در اين مقام، افتراست و در كتب ما اثرى از هيچيك از اينها نيست، هركس خواست به آن كتاب شريف رجوع نمايد 👉
📚هدیه الزائرین و بهجه الناظرین ، شیخ عباس قمی ، ص 97
❕ملحد دروغگو ، در یک دروغ و تهمتی ، دیگر ، مدعی شده است که قضیه بنای مسجد جمکران در خواب محقق شده است ، در ذیل پاسخش را داده ایم ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/41
👌قرآن به زیبایی ، عاقبت چنین افرادی را که با دروغ و تهمت ، در صدد گمراه کردن افراد هستند ، به تصویر کشیده و می فرماید ؛
«وَ لَيَحْمِلُنَّ أَثْقالَهُمْ وَ أَثْقالًا مَعَ أَثْقالِهِمْ وَ لَيُسْئَلُنَّ يَوْمَ الْقِيامَةِ عَمَّا كانُوا يَفْتَرُونَ» « آنها بار سنگين گناهان خويش را بر دوش مى کشند و همچنين بارهاى سنگين ديگرى را علاوه بر بارهاى سنگين خويش ( گناهان کسانی که گمراهشان کرده اند ) و روز قيامت به يقين از تهمتهايى كه مى بستند سؤال خواهند شد» ( عنکبوت 13)
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
❕ملحد دروغگو مدعی شده است که امام صادق ع فرزندش اسماعیل را جانشین خود کرد و وصیت کرد که پس از من هر چه احتیاج دارید از اسماعیل بخواهید ، زیرا او امام این امت ، بعد از من است .
👌این مضمون که او به امام صادق ع نسبت می دهد ، کذب محض است و در هیچ نقلی نیامده است ، بلکه چنان که در گذشته توضیح دادیم ، امام صادق ع بارها تصریح کردند که امام کاظم ع امام است نه اسماعیل ، تا برای کسانی که این توهم پیش آمده بود که فرزند بزرگتر یعنی اسماعیل امام است ، دفع توهم و شبهه کند ، در ذیل بخوانید ❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2916
❕معاند نقلی از کتاب غیبت شیخ طوسی مورد استناد قرار داده است که امام هادی ع می گوید ؛
« برای خداوند در مورد اسماعیل بداء حاصل شد ، بعد از آنکه امام صادق ع به او راهنمایی کرد و او را نصب کرد » « بدا له فی اسماعیل بعد ما دل علیه ابو عبد الله و نصبه »
❕در نمایه بالا ، توضیح داده ام که بداء وقتی به خداوند نسبت داده می شود به معنای « ابداء » و آشکار کردن است ، یعنی خداوند برای مردم آشکار کرد که اسماعیل امام نیست ، بلکه امام کاظم ع امام است ، و این آشکار کردن بعد از آن بود که امام صادق ع به امامت امام کاظم ع راهنمایی کرد و امام کاظم ع را به امامت نصب کرد ، بنابراین ضمیر در « دل علیه و نصبه » بازگشت می کند ، به امام کاظم ع نه اسماعیل .
❕شیخ طوسی که ناقل روایت است نیز معتقد به همین نکته بوده است و می گوید ؛ « خداوند با مرگ اسماعیل ابداء و آشکار سازی کرد که او امام نیست ، زیرا مردم گمان می کردند که اسماعیل ( چون فرزند بزرگتر ) است امام است ، وقتی او مرد ، فهمیدند این سخن صحیح نیست و قائل به امامت امام کاظم شدند » « بدا من الله فان الناس کانوا یظنون فی اسماعیل بن جعفر انه الامام بعد ابیه فلما مات علموا بطلان ذلک و تحققوا امامه موسی ع »
📚الغیبه طوسی ، ص 83
❕اگر شبهه افکن این سخن را نیز نپذیرد و اصرار داشته باشد که ضمیر در « دل علیه و نصبه » به اسماعیل بازگشت می کند ، باز هم نمی تواند مقصود خود را ثابت کند ، زیرا روایت مورد استناد او سندا ضعیف است .
👌شیخ طوسی روایت را مستقیما از سعد بن عبد الله الاشعری نقل می کند ، در حالی که سعد بن عبدالله ، متوفای سال 299 یا 301 است ؛
📚رجال نجاشی ، ص 177
👌و شیخ طوسی متولد 385 هجری و متوفای 460 هجری است .
📚موسوعه طبقات الفقهاء ، ج 5 ص 280
❕و شیخ طوسی بعد از حدود هشتاد سال از ، وفات سعد بن عبد الله الاشعری ، تازه متولد شده است ، و نمی توانسته مستقیما از او نقل روایت کند .
👌بنابراین میان این دو راویانی بوده است که ساقط شده اند و عدم ذکر راویان واسطه ، نقل مذکور را مرسل می کند که چنین روایتی در زمره روایات ضعیف سندی ، محسوب می شود که قابل اعتماد نمی باشد .
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
#بودن_فرزند_از_بیضه_چپ
🤔#پرسش
❔فلسفه ی عدم تساوی دیه ی بیضه ی چپ و راست در اسلام
🖋یکی از احکام عجیب دین اسلام،عدم تساوی دیه ی قطع بیضه ی چپ و راست است.
دلیل این عدم تساوی در حدیثی از امام صادق چنین بیان شده است: {چون فرزند از بیضه چپ به وجود می آید}
این در حالیست که این مسئله از منظر علم پزشکی واضح البطلان است!
ترجمه:
عبدالله بن سنان از امام صادق روایت میکند که گفتم: يكى از بيضههاى مردى از بين مىرود.
فرمود: اگر بيضه سمت چپ بوده باشد دو سومِ ديه کامل دارد.
گفتم: چرا؟ مگر نفرموديد اعضايى كه در بدن جفت هستند هركدام از آنها نصف ديه دارد؟!
فرمود: 👈براى اينكه فرزند از بيضه چپ به وجود مىآيد.👉
📓تهذيب الأحكام(شيخ طوسی)-ج۱۰-ص۲۵۰
🖋این حکم در قانون مجازات اسلامی کشور هم وارد شده است
💠#پاسخ💠
👌چنان که ملحد به آن اشاره کرد ، در روایات اهلبیت ع ، میان دیه دو بیضه تفاوت قائل شده اند و دیه از دست رفتن بیضه سمت راست ، یک سوم دیه کامل ، و دیه از دست رفتن بیضه سمت چپ ، دو سوم دیه کامل ، محسوب شده است ، با این دلیل که فرزند از بیضه چپ است « لان الولد من البیضه الیسری »
📚الفقیه ج 4 ص 152 _ وسائل الشیعه ، ج 29 ص 283 باب 1
❕حال ملحد اشکال کرده است که این سخن از نظر علم پزشکی واضح البطلان است ، زیرا علم پزشکی تفاوتی میان دو بیضه در تولید اسپرم قائل نیست ، حال چگونه می توان پذیرفت که اسپرم سازی و تولید فرزند ، کار بیضه چپ است ❗️❗️
👌ما به این اشکال دو پاسخ می دهیم ؛
1⃣در این شکی نیست که هر دو بیضه در تولید اسپرم موثرند ، اما چه مانعی دارد که نقش بیضه چپ در این فرآیند بیشتر از بیضه راست باشد ، به گونه ای که اگر بیضه چپ نباشد ، عمل اسپرم سازی با کندی قابل توجهی مواجه شود که احتمال تولید فرزند به کمترین احتمال برسد ❗️
👌این پاسخ در بیان علامه مجلسی ، مورد توجه قرار گرفته است ؛
📚بحار الانوار ج 57 ص 377
❕این که علم کنونی ، هنوز به نقش حساس و بیشتر ، بیضه چپ در تولید اسپرم و تولد فرزند ، واقف نگردیده است خللی به آنچه گفتیم وارد نمی کند ، چرا که معلومات فعلى انسان نسبت به مجهولات او بسيار كم و بى ارزش است و در پيرامون هر مسأله حل شده علمى، هزاران مسأله مجهول وجود دارد كه به تدريج با مجاهدات فراوان دانشمندان پرده از روى آنها برداشته مى شود.
❕از همه چيز نزديكتر به خود ما، حيات و زندگى ماست و بايد با كمال تأسّف اعتراف كرد كه هنوز از حقيقت آن كمترين اطّلاعى نداريم. يكى از دانشمندان مى گويد زندگى و كيفيّات حياتى جانداران، مانند درياى وسيع و پهناورى است كه ما فقط از دور، پرتوى از امواج آن را مشاهده مى كنيم.
👌الكسيس كارل- دانشمند بزرگ فرانسوى- در كتاب انسان موجود ناشناخته مى گويد ؛
«انسان در واقع يك مجموعه سرا پا راز و ابهام است كه نمى توان او را به سادگى درك كرد.» و در جاى ديگر مى گويد: «در واقع جهل ما از خود، زياد و هنوز نواحى وسيعى از دنياى درونى ما ناشناخته مانده است و بيشتر پرسش هايى كه محقّقين و مطالعه كنندگان زندگى انسان، طرح مى كنند بدون پاسخ مى ماند».
📚خدا را چگونه بشناسیم ، ص 218
❕بنابراین ، صرف اینکه نقشی حیاتی و بیشتر ، بیضه چپ در تولد فرزند و اسپرم سازی ، هنوز مورد کشف علم پزشکی واقع نشده است ، ضرری به آنچه گفتیم وارد نمی کند و ای بسا روزی بشر با پیشرفت علم و دانش ، بتواند به این مساله دست پیدا کنند .
2⃣بیضه ها ، با اسپرمی که تولید می کنند ، هم وظیفه تولد فرزند را به انجام می رسانند و هم وظیفه شکل و صورت و بنیه صحیح و مزاج سالم دادن به فرزند را اجرایی می کنند ، چنان که شاید بتوان این نکته را این کلام ابن سینا استنباط کرد که می گوید ؛
« بيضه ها مى باشد كه وجود آن در بدن يك جنبه ضرورى دارد و يك جنبه انتفاعى؛ اما ضرورت وجود بيضه ها در بدن، توليد منى (اسپرم) ، نگه دارنده نسل مى باشد، و جنبه انتفاعى وجود آنها در بدن تماميت بخشى به شكل و مزاج نرينه و مادينه كه (دو صفت و) عارضه لازم براى همه انواع حيوانات مى باشد »
📚ترجمه قانون در طب ، ص 372
❕بنابراین ، استخوان بندی سالم و مزاج صحیح بدن ، در گرو فعالیت مناسب ، اسپرم ها است ❗️چه مانعی دارد که مقصود روایتی که می گوید فرزند از بیضه چپ است ، این باشد که تولد فرزندی با استخوان بندی و مزاجی سالم و استوار در گرو وجود ، بیضه چپ باشد ، به گونه ای که اگر بیضه چپ نباشد ، نباید توقع تولد فرزندی سالم با مزاجی رو به سلامت را انتظار کشید ❗️
👌چنان که گفتیم ، این که علم پزشکی تا کنون به این کارکرد بیضه چپ ، آگاهی تفصیلی پیدا نکرده است ، خللی به آنچه گفتیم وارد نمی کند .
❕بنابراین بر اساس پاسخ اخیر ، مقصود امام ع از این که می گوید ؛ فرزند از بیضه چپ است ، یعنی تولد فرزندی سالم با مزاجی مناسب در گرو وجود بیضه چپ است ❗️
@Rahnamye_Behesht
ipasookh.ir
🌸فرا رسیدن نهم ربیع الاول ( فرحه الزهراء و عید الغدیر الثانی ) را تبریک می گوییم ؛
💐پرسش و پاسخ های مرتبط با نهم ربیع الاول ؛
1⃣آیا براستی به امامت رسیدن امام زمان جشن و شادی دارد ❗️آیا این که امروز روز هشتم ربیع برای شهادت امام عسکری عزاداری می شود ، اما شب نهم ربیع با روز آن برای به امامت رسیدن امام زمان شادی می شود #مستند شرعی دارد ❕❕
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1856
2⃣بیشتر تاریخ نگاران گفته اند که عمر بن خطاب در روز بیست و ششم ذی الحجه کشته شد ❗️حال شما چرا می گویید تاریخ کشته شدن او روز نهم ربیع بوده است ❕❕
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1857
3⃣ من از هرجا که تحقیق کردم به این نتیجه رسیدم که حدیث رفع #القلم جعلیه چون راویانش مجهول و ضعیف هستن و دو اینکه اگه هم درست باشه با عقل شیعه جور در میاد که سه روز هرکاری که دوس دارن بکنن و #گناه هم واسشون نوشته نمیشه این مجالسی هم که میگیرن و میرقصن و فحش میدن از همین روایته ❕❕
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1860
4⃣شنیدم که فردی به نام #ابولؤلؤ که در کاشان دفن است قاتل عمربن خطاب بوده و بعد از قتل او نزد امیرالمومنین رفته و ایشان به ابولؤلؤ میگویند به #کاشان برو که دوستاران من آنجایند ❗️❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1861
5⃣کسانی که از مجالس عید الزهراء و این قضیایای جانبی آن طرفداری می کنند آیا نمی دانید که همه ساله چقدر شیعه به خاطر این مجالس کشته می شوند ❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/651
6⃣نظر رهبر انقلاب در مورد کیفیت شادی کردن های نهم ربیع ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1618
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
#کشته_شدن_عمر_در_ربیع_الاول_توضیح_بیشتر
❕تاریخ کشته شدن عمر بن خطاب ، نهم ربیع الاول است ؛
❕علاوه بر اسناد و مدارکی که در نمایه ذیل در این رابطه ارائه دادیم و روایتی که از امام هادی ع در این باره نقل کردیم که ایشان دستور به عید گرفتن و غسل روز نهم ربیع دادند و بزرگان شیعه نیز مطابق روایت مذکور فتوا دادند و روایت را پذیرفته اند ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1857
👌گروه کثیری از علماء و بزرگان شیعه ، نیز روایت مذکور را قبول کرده اند و فتوا به استحباب غسل روز نهم ربیع الاول ، یعنی روز کشته شدن عمر بن خطاب داده اند ؛
1⃣مرحوم صاحب عروه ، فتوا به استحباب غسل روز نهم ربیع می دهد ، و علمایی که بر عروه تعلیقه زده اند ، با این فتوای صاحب عروه مخالفت نکرده اند و آن را قبول کرده اند ؛
📚العروه مع التعلیقات ، ج 1 ص 371
❕علمای مذکور از قرار ذیلند ؛
👌امام خمینی _ خویی _ گلپایگانی _ مکارم شیرازی _ ( همان منبع ) _ منتظری ( العروه مع التعلیقات المنتظری ج 1 ص 358 ) _ فیاض ( تعالیق مبسوطه علی العروه الوثقی ، فیاض ، ج 2 ص 296 _ سید محسن حکیم ( مستمسک العروه ، سید محسن الحکیم ، ج 4 ص 281 _ شیخ محمد تقی آملی ( مصباح الهدی فی شرح عروه الوثقی ، ج 7 ص 94 ) _ فاضل لنکرانی ( العروه مع التعلیقات الفاضل اللنکرانی ج 1 ص 321 ) _ سید محمد صادق روحانی ( العروه الوثقی ، ج 1 ص 270 ) _ میرزا جواد تبریزی ، در تنقیح مبانی العروه ، کتاب الطهاره ، ج 7 ص 454 _ سید سیستانی در تعلیقه علی العروه الوثقی ، ج 1 ص 366
2⃣سید سبزواری در مهذب الاحکام ، ج 4 ص 293 به استحباب غسل روز نهم ربیع فتوا می دهد _ سید محمد صدر در ماوراء الفقه ، ج 1 ص 154 به استحباب غسل روز نهم ربیع ، فتوا می دهد _ و همین فتوا را سایرین هم داده اند ، کسانی چون سید گلپایگانی در هدایه العباد ج 1 ص 94 _ محمد تقی بهجت در وسیله النجاه ج 1 ص 67 _ صافی گلپایگانی در هدایه العباد ، ج 1 ص 79
3⃣سید سیستانی ، در فتوایی اجازه دست زدن در مجالسی که نهم ربیع برای اهلبیت ع برگزار می شوند را دادند ؛
📚استفتاءات ، سیستانی ، ص 585 « هل یجوز ... التصفیق فی مجالس اهل البیت مثل یوم التاسع من ربیع ... الجواب : یجوز التصفیق »
4⃣دسته ای دیگر از علماء ، روز قتل عمر بن خطاب را نهم ربیع دانسته و به روایتی که به آن اشاره کردیم ، در این مساله استدلال می کنند ؛
📚العقد النضید ، محمد بن الحسن القمی ، ص61 _ منهاج البراعه ، حبیب الله خوئی ، ج 3 ص 77 _ الشعائر الدینیه ، شیخ محمد سند ، ص 134 _ الذریعه ، آقا بزرگ تهرانی ، ج 25 ص 303 _ مستدرک سفینه البحار ، شیخ علی نمازی ، ج 5 ص 279 _ میرزای نوری ، مستدرک الوسائل ، ج 2 ص 522 _ سید هاشم بحرانی در مدینه المعاجز ج 2 ص 97 _ عبد الجلیل قزوینی در النقض ، ص 353 _ علامه عاملی بیاضی در الصراط المستقیم ، ج 3 ص 29 _ شیخ حسین آل عصفور در سداد العباد ، ص 375 و ...
💠ادامه 👇