eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
226 ویدیو
53 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
صرف هزینه زیارت امام حسین ع برای کمک به فقراء !!!! 🤔 : ❓آیا بهتر نبود که پولی که برای زیارت امام حسین خرج می شود صرف فقرا می شد و مشکلی از فقرا برطرف می شد !!!!! 💠💠 👌زیارت امام حسین علیه السلام یک وظیفه واجب اخلاقی است که انجام آن بر عهده تمام شیعیان است , چنان که امام صادق عليه السلام فرمود : " اگر يكى از شما، در تمام روزگارش حج بگزارد، امّا حسين بن على عليه السلام را زيارت نكند، حقّى از حقوق پيامبر خدا را وا گذاشته است؛ زيرا حقّ حسين عليه السلام، فريضه‏اى است از سوى خداى متعال و بر هر مسلمانى، واجب است. " " لَو أنَّ أحَدَكُم حَجَّ دَهرَهُ، ثُمَّ لَم يَزُرِ الحُسَينَ بنَ عَلِيٍّ عليه السلام، لَكانَ تارِكا حَقّا مِن حُقوقِ رَسولِ اللّهِ صلى الله عليه و آله؛ لِأَنَّ حَقَّ الحُسَينِ عليه السلام فَريضَةٌ مِنَ اللّهِ تَعالى واجِبَةٌ عَلى كُلِّ مُسلِمٍ. " 📚تهذيب الأحكام: ج 6 ص 42 ح 87، المزار للمفيد: ص 27 ح 2 ❕اتفاقا مطابق روایات , زیارت امام حسین علیه السلام موجب افزایش رزق و روزی می گردد و پولی که خرج زیارت شده به انسان بازگشت می کند و در مقابل ترک زیارت ایشان برای انسان فقر را به دنبال می آورد !!!!! ❕راوی می گوید : "امام صادق عليه السلام‏ به من فرمود: «اى عبد الملك! زيارت امام حسين عليه السلام را وا مگذار و يارانت را به آن، فرمان بده كه خداوند، عمرت را طولانى مى‏كند و بر روزى‏ات مى‏افزايد و تو را خوش‏بخت مى‏دارد و جز خوش‏بخت، از دنيا نمى‏روى و تو را جزو نيك‏بختان مى‏نويسد». " قالَ لي: يا عَبدَ المَلِكِ! لا تَدَع زِيارَةَ الحُسَينِ بنِ عَلِيٍّ عليه السلام ومُر أصحابَكَ بِذلِكَ، يَمُدُّ اللّهُ في عُمُرِكَ، ويَزيدُ اللّهُ في رِزقِكَ، ويُحييكَ اللّهُ سَعيدا، ولا تَموتُ إلّا سَعيدا، ويَكتُبُكَ سَعيدا. " 📚كامل الزيارات: ص 286 ح 461، بحار الأنوار: ج 101 ص 47 ح 12. ❕یا در روایت دیگر فرمودند : " پس زیارت حسین را وا مگذاريد كه خداوند، بر عمر و روزى‏تان مى‏افزايد؛ و چون زيارت او را وا نهاديد، خداوند، از عمر و روزى‏تان كم مى‏كند. " "فَلا تَدَعوها يَمُدُّ اللّهُ في أعمارِكُم، ويَزيدُ في أرزاقِكُم، وإذا تَرَكتُم زِيارَتَهُ نَقَّصَ اللّهُ مِن أعمارِكُم و أرزاقِكُم " 📚تهذيب الأحكام: ج 6 ص 43 ح 91، المزار للمفيد: ص 32 ح 2، كامل الزيارات: ص 284 ح 457، المزار الكبير: ص 343 ح 2، بحار الأنوار: ج 101 ص 47 ح 11. 👌و در نقل دیگر آمد : "اين زيارت، روزى را به سوى بنده مى‏كِشد و آنچه را هزينه كرده، جبران مى‏كند و به سوی او باز می گرداند , برايش در برابر هر درهمى كه هزينه كرده، ده هزار درهم مى‏دهند و آن را برايش مى‏اندوزند، و چون محشور شود، به او گفته مى‏شود:" براى تو در برابر هر درهمى، ده هزار درهم است. خداوند، سود تو را در نظر داشته و آن را نزد خود، برايت اندوخته است"». " " إنَّهُ يَجلِبُ الرِّزقَ عَلَى العَبدِ، ويُخلِفُ عَلَيهِ ما يُنفِقُ ... وإن سَلِمَ فُتِحَ لَهُ البابُ الَّذي يَنزِلُ مِنهُ رِزقُهُ، ويُجعَلُ لَهُ بِكُل دِرهَمٍ أنفَقَهُ عَشَرَةُ آلافِ دِرهَمٍ، وذُخِرَ ذلِكَ لَهُ، فَإِذا حُشِرَ قيلَ لَهُ: لَكَ بِكُلِّ دِرهَمٍ عَشَرَةُ آلافِ دِرهَمٍ، إنَّ اللّهَ نَظَرَ لَكَ فَذَخَرَها لَكَ عِندَهُ. " 📚تهذيب الأحكام: ج 6 ص 45 ح 96، كامل الزيارات: ص 246 ح 366 و ص 554 ح 843، 👌بنابراین با زیارت امام حسین علیه السلام بهتر می توانیم به فقراء کمک کنیم زیرا در صورت زیارت ایشان رزق و روزی ما برای کمک کردن افزایش پیدا می کند و در مقابل ترک زیارت ایشان سبب فقر و تنگدستی ما شده که به تبع قدرت ما برای کمک به فقراء کاهش پیدا می کند . ▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇 ❕از سوی دیگر امام حسین علیه السلام اسوه ایثار و بخشش و کمک به فقراء بوده اند و ما با زیارت ایشان از این امام بزرگوار درس ایثار و انفاق و کمک به نیازمندان را می آموزیم . 👌نقل می کنند : " اعرابی وارد مدینه طیبه شد و از کریم ترین مردم جویا شد. امام حسین علیه السّلام را به وی معرفی کردند. او داخل مسجد شد و دید که امام حسین مشغول نماز است. مقابل آن حضرت ایستاد و این اشعار را سرود: کسی که الان چشم امید به تو دارد و حلقه درب خانه تو را حرکت دهد ناامید نخواهد شد. تویی که بخشنده و مورد اعتماد هستی ... راوی می‌گوید: امام حسین علیه السّلام سلام کرد و به قنبر فرمود: آیا چیزی از مال حجاز باقی مانده؟ گفت: آری، مبلغ چهار هزار اشرفی باقی مانده است. فرمود: آن‌ها را بیاور. زیرا کسی که از ما بیشتر به آنها احتیاج دارد آمده است. سپس برد یمانی را از تن خویش در آورد و آن اشرفی‌ها را در میان آن پیچید و آن را به این خاطر که به نظر مبارکش اندک بود و بدین جهت که از اعرابی خجل بود، از شکاف در به آن اعرابی عطا کرد و این اشعار را خواند: این اشرفی‌ها را بگیر و من به خاطر اینکه به تو پول مختصری عطا کردم پوزش می‌طلبم. بدان که من نسبت به تو مهربان هستم. اگر حق ما را به ما می‌دادند باران بذل و بخشش از آسمان‌ها بر تو فرو می‌ریخت. ولی چه باید کرد که حوادث روزگار وضع انسان را تغییر می‌دهند و دست من فعلا خالی از پول است. راوی می‌گوید: اعرابی آن اشرفی‌ها را گرفت و شروع به گریه کرد. امام حسین به وی فرمود: آیا برای اینکه بخشش ما قلیل و اندک بود گریه می‌کنی؟ گفت: نه. برای این گریه می‌کنم که چگونه خاک تو را می‌رباید و این گونه بذل و بخشش هایت را از بین می‌برد. " "فَسَلَّمَ الْحُسَيْنُ ع وَ قَالَ يَا قَنْبَرُ هَلْ بَقِيَ شَيْ‏ءٌ مِنْ مَالِ الْحِجَازِ قَالَ نَعَمْ أَرْبَعَةُ آلَافِ دِينَارٍ فَقَالَ هَاتِهَا ... ... " 📚مناقب آل ابی طالب ج ٤ ص ٦٦ ❗️یا در نقل دیگر آمده است : " شعيب بن عبد الرحمن خُزاعى می گوید : در روز واقعه عاشورا، اثر چيزى را بر دوش حسين بن على عليه السلام يافتند و [علّت‏] آن را از امام زين العابدين عليه السلام جويا شدند. فرمود: «اين، اثر بارهایی است كه بر دوش خويش مى‏كشيد و براى بيوه‏زنان، يتيمان و بينوايان، [آذوقه‏] مى‏بُرد». " " وُجِدَ عَلى ظَهرِ الحُسَينِ بنِ عَلِيٍّ يَومَ الطَّفِّ أثَرٌ ..." 📚المناقب ابن شهرآشوب: ج 4 ص 66، بحار الأنوار: ج 44 ص 190 ح 3. ❗️یا علمای اهلسنت نقل می کنند : " گزارش‏هاى متعدّدى رسيده كه حسين عليه السلام، ميهمان را اكرام مى‏كرد و به خواهان مى‏بخشيد و با خويشاوند مى‏پيوست و به فقير مى‏رساند و به نيازخواه، كمك مى‏كرد و برهنه را مى‏پوشاند و گرسنه را سير مى‏كرد و به بدهكار، عطا مى‏نمود و ناتوان را دستگيرى مى‏كرد و بر يتيم، دلسوزى مى‏كرد و به نيازمند، يارى مى‏رساند و كمتر مى‏شد كه مالى به او برسد و آن را تقسيم نكند. " " قَدِ اشتَهَرَ النَّقلُ عَنهُ أنَّهُ كانَ يُكرِمُ الضَّيفَ، ويَمنَحُ الطّالِبَ، ويَصِلُ الرَّحِمَ، ويُنيلُ الفَقيرَ، ... ، ويُعينُ ذَا الحاجَةِ، وقَلَّ أن وَصَلَهُ مالٌ إلّا فَرَّقَهُ. " 📚مطالب السؤول: ص 73 ❕بر همین اساس مرحوم امام خمینی در مورد چرایی افعالی چون زیارت امام حسین علیه السلام می گوید : "البته يك مطلبى هم كه بايد بين همه ما بايد باشد اين است كه اين نكته را به مردم بفهمانيم همه‏اش قضيه اين نيست كه ما مى‏خواهيم ثواب ببريم، قضيه اين است كه ما مى‏خواهيم پيشرفت كنيم‏ ( و از امام حسین ع درس بگیریم ) " 📚صحيفه امام، ج‏8، ص: 529 ❕یا شهید مطهری می گوید : "صحبت ثواب نیست. صحبت بالاتر از ثواب است. می گوید برو مکه و زنده شو. برو زیارت قبر پیامبر، نیرو بگیر! محبت پیدا کن! برو با حسین بن علی علیه السلام معاشقه کن و روحت را زنده کن! برو با علی بن ابیطالب علیه السلام معاشقه کن و روحت را زنده کن! آن وقت با روح زنده بیا ایران و وقتی با روح زنده آمدی، آن وقت بیمارستان هم می سازی؛ ۱۰۰ تا بیمارستان هم می سازی، حسینیه هم می سازی، پل هم می سازی، مدرسه هم می سازی، هزار کار خیر هم می کنی. " 🌐https://b2n.ir/t04666 ❕کسانی که در بحث زیارت امام حسین ع سخن از کمک به نیازمندان را پیش می کشند بهتر است خودشان اندکی از خرج و مخارجشان برای کمک به نیازمندان بزنند , به عنوان نمونه همین گونه از افرادند که به جای کمک کردن به فقراء سرمایه های خود را خرج مصارف آنچنانی خود می کنند و تنها در کشور ترکیه برخی از ایرانیان حدود چهارمیلیارد و ۸۰ میلیون دلار به اقتصاد ترکیه کمک کرده‌اند و در ترکیه خرج سفر و .... کرده اند !!!!! 🌐https://b2n.ir/m15614 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
زیارت امام حسین ع یا کمک به فقراء !!!!.pdf
3.11M
⁉️آیا بهتر نبود که پولی که برای زیارت امام حسین خرج می شود صرف فقرا می شد و مشکلی از فقرا برطرف می شد !!!!! ✍پاسخ را در فایل بالا بخوانید . @Rahnamye_Behesht
👌در ذیل طبق آیات و روایات توضیح داده ایم که حکومت اسلامی موظف است با بی حجابی و بی بند و باری زنان در جامعه برخورد کند و مانع به فساد رفتن جامعه گردد , چنان که موظف است با تمامی مفاسد اجتماعی برخورد کند : ▫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2868 ❕حال شایان مصلح که به حق از آن بیسوادان خوارج مسلک است , مدعی شده است که برخورد با بی حجابان کار اسلام سقیفه ای است , و مثلا اسلام من می گوید که زنان را آزاد بگذارید که برهنه و بی حجاب در جامعه بگردند و جامعه را در منجلاب فرو برند !!!! 👌مطابق تصاویری که ضبط شده است , نیروی انتظامی مطابق وظیفه قانونی خود به فرد فوت شده متذکر وظیفه حجاب و عدم برهنگی می شود , بدون آنکه آن فرد را مورد ضرب و شتمی قرار دهد , اما شایان مصلح دروغگو مدعی شده است که نیروی انتظامی فرد مذکور را کشته است !!!!! , در ذیل کلیپ مذکور را ببینید : https://eitaa.com/akhbar2030_ir/62931
44.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣فلسفه عقلی و دلیل شرعی وجوب حجاب چیست ? ✍پیامدهای برهنگی زنان به تصریح آمارهای غربی چگونه است ? 🎥پاسخ این سوالات را در کلیپ بالا ببینید . تهیه شده در مجموعه پرسمان اعتقادی _ شیعه پاسخ @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi
43.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا الزام حکومت به حجاب بانوان در جامعه قابل توجیه و دفاع است ?!!!! چرا نباید به مانند بسیاری از کشورهای اسلامی , حجاب در ایران هم اختیاری باشد ?!!! دیدگاه پیامبر اسلام و امامان علیهم السلام در مورد حجاب اجباری چیست ?!!!! استدلال رهبر انقلاب در مورد حجاب اجباری در جامعه چگونه است ? آیا ایشان موافقند یا مخالف ?!!!! بی حجابی چه آثار شومی بر فرد و جامعه می گذارد و چه عواقب شوم اخروی دارد ?!!!! آیا الزام به حجاب با آزادی افراد در جامعه تضاد ندارد !!!!! اگر می خواهید پاسخ این سوالات را بدانید , حتما کلیپ فوق را ببینید و منتشر کنید . تهیه شده در مجموعه پرسمان اعتقادی _ شیعه پاسخ @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
عدم اکراه در دین و اجبار در حجاب ( پاسخی به بیات زنجانی ) !!!! 🤔 : ▫️بی بی سی فارسی : آیت‌الله اسدالله بیات زنجانی، از مراجع تقلید شیعه، برخورد با مهسا امینی را محکوم کرده و با ابراز تاسف از مرگ او، گشت ارشاد را «نامشروع» خوانده است. 🔹آقای بیات زنجانی گفته: «"آیۀ کریمه لا إکراه فی الدین" با اطلاقی که دارد به صراحت و شفافیت تمام، مؤمنان را از توسعه قهری و ترویج ستم‌گرانه و ظالمانه‌ارزش‌هایی که آنها را دینی و اخلاقی می‌پندارند بازداشته است.» 🔹او همچنین گفته که گشت ارشاد به جز غیرشرعی بودن، غیرقانونی و غیرعقلانی نیز هست. ❗️❗️❗️ 💠💠 👌متاسفانه افرادی چون بیات زنجانی به اولیات فقه اسلامی و احکام قرآنی اطلاع و آگاهی ندارد اما چون در مخالفت با نظام اسلامی سخن می گوید , اربابان انگلیسی و آمریکایی اش او را آیت الله می کنند و دیدگاهای باطلش را منتشر می کنند . 👌آیه شریفه مورد بحث چنین است : " لا إِكْراهَ فِي الدِّينِ قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ " " در قبول دين، اكراهى نيست. (زيرا) راه درست از راه انحرافى، روشن شده است. " ( بقره ٢٥٦ ) ❗️ این آیه ناظر به حوزه عقیده و باور است یعنی اسلام مخالف است که به زور کسی را معتقد به دین اسلام کرد , چنان که روایاتی که در شان نزول آیه وارد شده است , به روشنی این سخن را اثبات می کند . ❕مفسر معروف اسلامى" طبرسى" در" مجمع البيان" در شان نزول آيه نقل مى‏كند: مردى از اهل مدينه بنام" ابو حصين" دو پسر داشت برخى از بازرگانانى كه به مدينه كالا وارد مى‏كردند هنگام برخورد با اين دو پسر آنان را به عقيده و آيين مسيح دعوت كردند، آنان هم سخت تحت تاثير قرار گرفته و به اين كيش وارد شدند و هنگام مراجعت نيز به اتفاق بازرگانان به شام رهسپار گرديدند. " ابو حصين" از اين جريان سخت ناراحت شد و به پيامبر ص اطلاع داد و از حضرت خواست كه آنان را به مذهب خود برگرداند و سؤال كرد آيا مى‏تواند آنان را با اجبار به مذهب خويش باز گرداند؟ آيه فوق نازل گرديد و اين حقيقت را بيان داشت كه:" در گرايش به مذهب اجبار و اكراهى نيست". 📚مجمع البیان ج ٢ ص ٦٣١ ❕در نقلی آمده است که امام رضا ع به نقل از پدران بزرگوار خود فرمود : " مسلمانان به پيامبر خدا گفتند: اى پيامبر خدا! اگر كسانى را كه بر آنان چيره گشتى، به پذيرش اسلام مجبور مى‏ساختى، شمارِ ما افزون مى‏گشت و در برابر دشمنان، نيرومند مى‏شديم. پيامبر خدا فرمود:" من حاضر نيستم خداوند عز و جل را با بدعتى كه در باره آن به من دستورى نرسيده است، ديدار كنم «و من، از خودسران نيستم» . در اين هنگام، خداوند- تبارك و تعالى- نازل كرد: اى محمّد! «اگر پروردگارت مى‏خواست، بى گمان، همه كسانى كه در زمين هستند، سراسر، ايمان مى‏آوردند»؛ يعنى همه در دنيا، از سرِ اجبار وناچارى ايمان مى‏آوردند، همچنان كه در آخرت، با ديدن و مشاهده عذاب، ايمان مى‏آورند، و اگر من اين كار را با آنان مى‏كردم، ديگر سزاوارِ پاداش و ستايش از جانب من نمى‏بودند؛ بلكه مى‏خواهم كه با اختيار و آزادانه، ايمان بياورند تا سزاوار تقرّب [به من‏] و كرامت و جاودانگى در بهشتِ جاويدان شوند. «پس آيا تو مردم را مجبور مى‏كنى كه مؤمن باشند؟». " أنَّ المُسلِمينَ قالوا لِرَسولِ اللَّهِ صلى الله عليه و آله لَو أكرَهتَ يا رَسولَ اللَّهِ مَن قَدَرتَ عَلَيهِ مِنَ النّاسِ عَلَى الإِسلامِ لَكَثُرَ عَدَدُنا وقَوينا عَلى‏ عَدُوِّنا. فَقالَ رَسولُ اللَّهِ صلى الله عليه و آله: ما كُنتُ لِأَلقَى اللَّهَ عَزَّ وجَلَّ بِبِدعَةٍ لَم يُحدِث إلَيَّ فيها شَيئاً «وَ ما أَنَا مِنَ الْمُتَكَلِّفِينَ» فَأَنزَلَ اللَّهُ تَبارَكَ وتَعالى‏: يا مُحَمَّدُ «وَ لَوْ شاءَ رَبُّكَ لَآمَنَ مَنْ فِي الْأَرْضِ كُلُّهُمْ جَمِيعاً» عَلى‏ سَبيلِ الإِلجاءِ وَالاضطِرارِ فِي الدُّنيا كَما يُؤمِنونَ عِندَ المُعايَنَةِ ورُؤيَةِ البَأسِ فِي الآخِرَةِ ولَو فَعَلتُ ذلِكَ بِهِم لَم يَستَحِقُّوا مِنّي ثَواباً ولا مَدحاً لكِنّي اريدُ مِنهُم أن يُؤمِنوا مُختارينَ غَيرَ مُضطَرّينَ لِيَستَحِقّوا مِنِّي الزُّلفى‏ وَالكَرامَةَ ودَوامَ الخُلودِ في جَنَّةِ الخُلدِ «أَ فَأَنْتَ تُكْرِهُ النَّاسَ حَتَّى يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ». 📚عيون أخبار الرضا عليه السلام: ج 1 ص 136، تفسير نور الثقلين: ج 2 ص 331 ▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇 👌از آنجا كه دين و مذهب با روح و فكر مردم سر و كار دارد و اساس و شالوده ‏اش بر ايمان و يقين استوار است خواه و ناخواه راهى جز منطق و استدلال نمى ‏تواند داشته باشد و جمله" لا إِكْراهَ فِي الدِّينِ" در واقع اشاره ‏اى به همين است. ❕بنابراین مضمون آیات فوق الذکر به این سخن بر می گردد که در قبول دین و اعتقاد به آن هیچ گونه اجباری در کار نیست و پیامبر هم تنها موظف به رساندن پیام الهی است و کسی را مجبور به پذیرش و اعتقاد به آیین اسلام نمی کند زیرا اصولا اسلام و هر مذهب حق از دو جهت نمى‏ تواند جنبه تحميلى داشته باشد: 🔸١ _ بعد از آن همه دلائل روشن و استدلال منطقى و معجزات آشكار، نيازى به اين موضوع نيست، آنهایی متوسل به زور و تحميل مى‏ شوند كه فاقد منطق باشند، نه اسلام با آن منطق روشن و استدلالهاى نيرومند. 🔸٢ _ اصولا دين كه از يك سلسله اعتقادات قلبى ريشه و مايه مى ‏گيرد ممكن نيست تحميلى باشد زور و شمشير و قدرت نظامى در اعمال و حركات جسمانى ما مى‏ تواند اثر بگذارد نه در افكار و اعتقادات ما. 📚تفسیر نمونه ج2 ص281 ❕اما باید توجه کرد که بین اجبار در حوزه عقیده و اجبار در حوزه عمل فرق است ، در عقیده فرد آزاد است و می تواند هر راهی را که بخواهد برگزیند ، اما در عمل چنین نیست ، زیرا اعمال افراد بهم پیوند خورده است با زندگی اجتماعی آنها و در زندگی اجتماعی هم سرنوشت افراد به هم مربوط است و اعمال زشت خواه و ناخواه اثر طبیعش را بر اجتماع خواهد گذاشت . 👌 اسلام درعین حال که آزادی عقیدتی را برای همگان ثابت می داند ، و معتقد است که در آن هیچ اجباری نیست ، اما برای سامان یافتن اجتماع و افعال و عملکردهای افراد , قوانین لزومی وضع کرده است زیرا در اجتماع چیزی به عنوان ضرر فردی وجود ندارد و هر زیان فردی امکان این را دارد که به صورت یک " زیان اجتماعی" در آید و به همین دلیل منطق و عقل به افراد اجازه می دهد که در پاک نگه داشتن محیط زیست خود از هرگونه تلاش و کوششی خود داری نکنند. 👌پیامبر گرامی فرمود: « یک فرد گنهکار در میان مردم همانند کسی است که با جمعی سوار کشتی شود و به هنگامی که در وسط دریا قرار گیرد تبری برداشته وبه سوراخ کردن موضعی که در آن نشسته بپردازد و هرگاه به او اعتراض کنند در جواب بگوید من در سهم خود تصرف می کنم اگر دیگران او را از این عمل خطرناک باز ندارند طولی نمی کشد که آب دریا به داخل کشتی نفوذ کرده ویکباره همگی در دریا غرق می شوند » " مثل القائم في حدود اللَّه و الواقع فيها كمثل قوم استهمّوا على سفينة فأصاب بعضهم أعلاها و بعضهم أسفلها فكان الّذين في أسفلها إذا استقوا من الماء مرّوا على من فوقهم فقالوا لو أنا خرقنا في نصينا خرقا و لم نوذ من فوقنا فإن هم تركوهم و ما أرادوا هلكوا جميعا و إن أخذوا على أيديهم نجوا جميعا " 📚 مسند احمد ج4 ص268 _ نهج الفصاحه ص836 👌بنابراین حق نظارت بر اجتماع یک حق طبیعی است و اسلام نیز با وضع احکام و قوانینی مانند حدود ، امر به معروف ، نهی از منکر ، آن را به رسمیت شناخته است و این منافاتی هم با آزادی در عقیده ندارد . ▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇 ❕از جناب بیات زنجانی بیسواد سوال می کنیم که اگر طبق قرآن همگان را باید آزاد بگذاریم تا هر کار و غلطی که دلشان می خواهند انجام دهند , با این استدلال که در دین اکراهی نیست , پس چگونه است که خداوند مانع آزادی مطلق افراد در اجتماع می شود و دستور می دهد که با هنجار شکنان اجتماعی برخورد شود و در دینش برای افراد احکام اجباری وضع می کند !!!!! 👌مثلا در در آيه 2 سوره «نور» مى‏خوانيم: الزّانِيَةُ وَالزّانى فَاجْلِدُوا كُلِّ واحِدٍ مِنْهُما مِأةَ جَلْدَةً وَلا تَأخُذُكُمْ بِهِما رَأفَةَ فى دِيْنَ اللَّهِ انْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَومِ الآخِرِ وَلْيَشْهَدْ عَذابِهُما طائِفَة مِنْ الْمُؤمِنينَ " «هر يك از زنان و مرد زناكار را صد تازيانه بزنيد، و نبايد رأفت (و محبّت كاذب) نسبت به آن دو شما را از اجراى حكم الهى مانع شود اگر به خدا و روز جزا ايمان داريد! و بايد گروهى از مؤمنان مجازات آن دو را مشاهده كنند»! 👌یا در آيه 38 سوره «مائده» مى‏خوانيم: وَالسّارِقُ وَالسّارِقَةُ فَاقْطَعُوا ايْدِيَهُما جَزاءً بِما كَسَبا نَكالًا مِنَ اللَّهَ وَ اللَّهِ عَزيزٌ حَكيمٌ: «دست مرد دزد و زن دزد را، به كيفر عملى كه انجام داده‏اند، به عنوان مجازات الهى قطع كنيد؛ و خداوند توانا و حكيم است». ❕یا در مورد مجازات كسانى كه عمل منافى عفّت را به افراد پاكدامن نسبت مى‏دهند؛ در آيه 4 سوره «نور» چنين مى‏خوانيم: وَالَّذينَ يَرْمُونَ الُمحصَناتِ ثُمَّ لَمْ يَأتُوا بِارْبَعَةِ شُهَداءَ فَاجْلِدُوهُمْ ثَمانِينَ جَلْدَةً وَلا تَقْبَلُوا لَهُمْ شَهادَةً ابَدَاً وَ اولئِكَ هُمُ الْفاسِقُون: «كسانى كه زنان پاكدامن را (به زنا) متّهم مى‏كنند، سپس چهار شاهد (بر مدّعاى خود) نمى‏آورند، آنها را هشتاد تازيانه بزنيد، و شهادتشان را هرگز نپذيرد؛ و آنها همان فاسقان اند»! ❕یا در قرآن مجيد در مورد اخلال گران به امنيّت اجتماعى و آنها كه حمله مسلّحانه به جان و مال و ناموس مردم مى‏كنند، مجازات بسيار شديدى ذكر شده است؛ كه مى‏تواند افراد شرور را بر سر جاى خود بنشاند. 👌در آيه 33 سوره «مائده» چنين مى‏خوانيم: "انَّما جَزاءُ الَّذينَ يُحابُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ يَسْعَوْنَ فى الارْضِ فَساداً انْ يُقَتَّلُوا اوْ يُصَلِّبُوا اوْ تُقَطَّعَ ايْديهِمْ وَ ارْجُلُهُمْ مِنْ خِلافٍ اوْ يُنْفَوا مِنَ الارْضِ ذلِكَ لَهُمْ خِزْى فِى الدُّنْيا وَ لَهُمْ فِى الآخِرَةِ عَذاب عَظيم: «كيفر كسانى كه با خدا و پيامبرش به جنگ بر مى‏خيزند و اقدام به فساد در روى زمين مى‏كنند (و با تهديد اسلحه به جان و مال و ناموس مردم حمله مى‏برند،) فقط اين است كه اعدام گردند؛ يا به دار آويخته شوند؛ يا (چهار انگشت از) دست (راست) را و پاى (چپ) آنهابه عكس يكديگر بريده شود؛ و يا از سرزمين خود تبعيد گردند، اين رسوايى در دنيا است و درآخرت مجازات عظيمى دارند» ▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇 ❓همینطور در سنت پیامبر نیز چنین احکامی را در برخورد با هنجار شکنان اجتماعی مشاهده می کنیم , مثلا حد و مجازات مرتد قتل اعلام می شود : ( الفقیه ج ٤ ص ١٠٤ ) یا مجازات شراب خواری هشتاد تازيانه اعلام می شود : ( الکافی ج ٧ ص ٢١٤ ) , یا مجازات لواط و همجنسبازی مردان اعدام معرفی می شود : (التهذیب ج ١٠ ص ٥٣ ) , یا مساحقه و همجنسبازی زنان صد ضربه شلاق یا در صورت احصان قتل اعلام می شود : ( وسائل الشیعه ج ٢٨ ص ١٦٥ باب ١ ) , یا قيادت و واسطگى در ميان زنان و مردانى كه مرتكب اعمال منافى عفّت مى‏شوند، حدّ آن، 75 تازيانه يعنى سه چهارم حدّ زنا معرفی می شود : ( الکافی ج ٧ ص ٢٦١ ) یا حد ساحر قتل و کشتن او معرفی می شود : ( الکافی ج ٧ ص ٢٦٠ ) ❕اگر در دین اجبار و اکراهی نیست و مردم باید آزادانه هر کار ناشایسته ای می خواهند انجام دهند , پس چگونه چنین مجازاتی در دین برای افراد هنجار شکن در نظر گرفته شده است و تاکید هم شده است که حتما این حدود و کیفرها را باید اجرایی کنید , چنان که امامان و پیامبر اسلام می فرمودند : "«حَدّ يُقامُ فِى الارْضِ ازْكى مِنْ مَطَرِ ارْبَعينَ لَيْلَةً وَ ايّامِها» «حدّى كه در زمين اجرا شود پر بارتر از چهل شبانه روز باران است!»" 📚وسائل الشیعه ج ٢٨ ص ١٢ ❕یا امیر مومنان ع در مورد زن شوهر داری که زنا کرده است و حدش سنگسار بود فرمود : "بار الها چهار بار شهادت علیه این زن نزد تو ثابت شد و تو خود به فرستاده ات از جمله آنچه که به او از دینت وحی کردی فرمودی: ای محمد! هر کس حدی از حدود مرا تعطیل کند پس بی شک با من ستیز کرده و از فرمان من سر پیچیده و در برابر قدرت من ایستاده. پروردگارا من نمی خواهم که حدود تو را تعطیل کنم و طالب مخالفت با تو نیستم و ستیزه کننده با تو و ضایع کننده احکامت نخواهم بود بلکه مطیع فرمان تو هستم و تابع سنت رسولت. "" أَنَّ امْرَأَةً أَتَتْ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ ع- فَأَقَرَّتْ عِنْدَهُ بِالزِّنَا أَرْبَعَ مَرَّاتٍ قَالَ فَرَفَعَ رَأْسَهُ إِلَى السَّمَاءِ وَ قَالَ اللَّهُمَّ إِنَّهُ قَدْ ثَبَتَ عَلَيْهَا أَرْبَعُ شَهَادَاتٍ وَ إِنَّكَ قَدْ قُلْتَ لِنَبِيِّكَ ص فِيمَا أَخْبَرْتَهُ مِنْ دِينِكَ يَا مُحَمَّدُ مَنْ عَطَّلَ حَدّاً مِنْ حُدُودِي فَقَدْ عَانَدَنِي وَ طَلَبَ بِذَلِكَ مُضَادَّتِي.... " 📚الکافی ج ٧ ص ١٨٧ 👌بنابراین روشن می شود که مقصود از آیه شریفه : " لا اکراه فی الدین " اجبار در حوزه عقیده و باور است , اما در حوزه عمل در دین اجبار است و هرکسی آزاد نیست که هر غلط و فسادی که می خواهد در جامعه انجام دهد . ❕در مورد بی حجابی علنی در جامعه نیز در دین اجبار است و اسلام اجازه نمی دهد که افراد لخت و برهنه و بی حجاب در جامعه حاضر شوند و در صورتی که افراد از این حکم حجاب تخطی کنند از باب تعزیر باید مجازات شوند , چنان که در ذیل مفصلا در این رابطه طبق قرآن و احادیث بحث کرده ایم و مستندات را آورده ایم : https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2868 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3285 ❕گشت ارشاد هم وظیفه قانونی و شرعی خود را انجام می دهد و سعی می کند که با برهنگان و هنجار شکنان اجتماعی برخورد کند , حال اگر فردی برهنه و بد حجابی از گشت ارشاد مثلا بترسد و سکته کند , دلیل نمی شود که بگوییم گشت ارشاد خوب نیست و باید جمع شود !!!! 👌آیا اگر فردی از بیمارستان و پزشک و درمان بترسد و سکته کند , دلیل بر بد بودن بیمارستان و پزشک است !!!! یا اگر راهنمایی و رانندگی ماشین فردی را به علت سرعت غیر مجاز متوقف کند و راننده ماشین بترسد و سکته کند , دلیل بر بد بودن راهنمایی و رانندگی و لزوم جمع کردن این نهاد است !!!! 👌خبرهایی می بینیم که تماشاگر فوتبال بر پایه استرس فوتبالی سکته می کند و می میرد ? آیا در این هنگام باید بازی فوتبال از اساس تعطیل شود !!!! یا دانش آموز از استرس امتحان سکته می کند و می میرد !!!! آیا باید آموزش و پرورش تعطیل شود !!!!! ❕مطابق تصاویری که ضبط شده است و بر خلاف دروغگویی های رسانه ای , نیروی انتظامی مطابق وظیفه قانونی خود به فرد فوت شده یعنی خانم مهسا امینی متذکر وظیفه حجاب و عدم برهنگی می شود , بدون آنکه آن فرد را مورد ضرب و شتمی قرار دهد , در ذیل کلیپ مذکور را ببینید : https://eitaa.com/akhbar2030_ir/62931 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir