29.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آقامیری، شیعه یا سنی؟!
پاسخ حجت الاسلام دکتر محمدرضا #جباری به سخنان شبهه آلود و ضد شیعی آقامیری که منکر مذهب و مکتب اهل بیت علیهم السلام شده.
برای دفاع از مکتب اهل بیت علیهم السلام نشر دهید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واکنش مردم عراق در پیادهروی اربعین وقتی با انگشتر حاج قاسم غافلگیر شدند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ویدیو
🔻جهل مرکب در شناخت خدا
آیت الله مهدوی
🏴 پیام تسلیت در پی درگذشت عالم ربانی و سالک توحیدی آیتالله آقای حسنزاده آملی
◾ حضرت آیتالله خامنهای در پیامی درگذشت عالم ربّانی و سالک توحیدی آیتالله آقای حسنزاده آملی را تسلیت گفتند.
📝 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با تأسف خبر درگذشت عالم ربّانی و سالک توحیدی، آیةالله آقای حسنزادهی آملی رحمةاللهعلیه را دریافت کردم.
◾ این روحانی دانشمند و ذوفنون از جملهی چهرههای نادر و فاخری بود که نمونههای معدودی از آنان در هر دوره، چشم و دل آشنایان را مینوازد و توأماً دانش و معرفت و عقل و دل آنان را بهرهمند میسازد. نوشتهها و منشأت این بزرگوار منبع پر فیضی برای دوستداران معارف و لطائف بوده و خواهد بود انشاءالله.
▫️ اینجانب به همهی دوستان و شاگردان و ارادتمندان ایشان بویژه به مردم مؤمن و انقلابی آمل و جوانان مشتاقی که مجذوب مواضع انقلابی و خلقیات والای انسانی آن مرحوم بودند تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت مینمایم.
سیّدعلی خامنهای
۴ مهر ۱۴۰۰
هدایت شده از حلاج
این کتاب که به بررسی و تجزیه و تحلیل وقایع سیاسی - نظامی جنگ از زمینهسازی تهاجم نظامی عراق تا آتشبس میپردازد تا کنون ۱۸ بار تجدید چاپ شده است. اگرچه اين كتاب درتقسيمبندی آثار مركز مطالعات ششمين جلد از مجموعه سیری در جنگ ايران و عراق محسوب شده، اما كتابی است مستقل كه كل دوران جنگ، از زمينهسازی هجوم ارتش عراق تا آتشبس را شامل میشود.
📥 سوال:
نظر مراجع عظام در مورد سود بانکی چیست؟
📤 پاسخ:
✍ آیت الله خامنه ای:
عمليات بانكى که بانکها بر اساس قوانين مصوّب مجلس شوراى اسلامى و مورد تأييد شوراى محترم نگهبان، انجام مىدهند، بىاشكال است.
✍ آیت الله مکارم:
با توجه به اين که بانک ها طبق قوانين و مقررات حکومت اسلامي موظف به رعايت قراردادها و عقود شرعيه (از قبيل مضاربه و شرکت و مانند آن) هستند دريافت سود سپرده از آنها مانعي ندارد.
✍ آیت الله وحید خراسانی:
به نظر معظم له چنانچه سپرده گذاری دراین بانک ها به شرط فایده و سود باشد ربا و حرام است و اگر شرط سود نشود و خود را طلب کار سود ندانید - اگرچه بانک به شما سود بدهد - گذاشتن پول نزد بانک جایز است. و اگر به شما سود دادند بنابراحتیاط واجب یک پنجم آن سود را به نیت ما فی الذمه به سادات فقیر بدهید و بقیه سود از منافع آن سال است که اگر در مؤونه آن سال صرف نشود باید خمس آن را بپردازید. و اصل پول هم بعد از گذشتن سال متعلق خمس است.
✍ آیت الله سیستانی:
بانک بر دو قسم است سود بانکهای دولتی به شرطی که سپرده گذار شرط سود نکند و نصف آن را به فقیر متدین بدهد صحیح است.
در مورد بانکهای خصوصی سود صحیح نیست مگر اینکه معامله شرعى صحيح با رعايت شرايط باشد و احتمال بدهند که بانک طبق قرارداد با مبلغ سپرده معامله شرعى انجام مى دهد در این صورت سود حلال است و نیاز به دادن نصف آن به فقیر نیست
✍ آیت الله صافی:
اگر پول را بر مبنای یکی از عقود شرعی مثل مضاربه و مشارکت و... در اختیار مؤسسه میگذارند، با رعایت شرایط شرعی معامله، گرفتن سود اشکال ندارد. همچنین است اگر مؤسسه را وکیل کنند که با سپرده ایشان معاملات مشروع انجام دهد و قسمتی از سود را به عنوان حق الوکاله بردارد و بقیه را به سپرده گذار بدهد، امّا اگر به شرط گرفتن سود به مؤسسه، قرض میدهد، ربا و حرام است.
✍ آیت الله شبیری:
اگر بر اساس عقود شرعیه پرداخت شود اشکال ندارد شما می توانید بانک را وکیل در اجرای قرارداد شرعی کنید و اگر احتمال بدهید بانک طبق آن عمل می کند سود گرفته شده حلال است.
🔰باما همراه باشیددرکانال راه ورسم بندگی🔰
@Rahorasmebandegy
نگذارید برای زمان پیری #توبه را ، نگویید که ما وقتی که حالا رسیدیم به بالاتر، آن وقت، دیگر نمیشود، همین طور شیطان تا آخر وسوسه میکند که نگذارد ما با ایمان وارد (عالم آخرت) بشویم .
(از فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#واکسن_اجباری #کرونا
🔴 امام خمینی: هر امری را که غرب برای ما بیاورد یک امر استعماری است.
♻️ اگر طب بیاورند، استعماریست. اگر دارو بیاورند، استعماریست. اگر دانشگاه برای ما درست کنند، آن هم استعماریست.
🔻..بحمدلله ما از این قید و بند خارج شدیم، مبادا ما دوباره در این قید و بندها قرار بدهند...
هدایت شده از حلاج
پذیرش ولایتعهدی از جانب امام رضا(ع) یکی از وقایع مهم تاریخ سیاسی اسلام است که در این پژوهش مورد بررسی قرار می گیرد. جغرافیای تاریخی، سیاسی و اجتماعی شهرهایی است که امام رضا(ع) در
مسیر مدینه تا مرو از آنها عبور کرده است. به اعتقاد نویسنده ی این مجلد وزیری، ترسیم جغرافیایی تاریخی عزیمت امام رضا(ع) و حوادثی که در طول این سفر رخ می دهد یکی از دلایل پذیرش ولایتعهدی از
امام رضا(ع) بوده و به بسیاری از پرسش ها و سوء تعبیرها در این باره خاتمه می دهد.
پیامبر ترسو!!!
چرا پیامبر به مدینه گریخت؟
حضور پیامبر اسلام(ص) و پیروان حضرتشان در مکه، با اذیت و آزار، شکنجه، تهدید و ... همراه بود. عموم مسلمانان شرایط سخت و طاقتفرسایی را تحمل میکردند. در سال دهم بعثت، اندکى پس از خارج شدن بنى هاشم از شعب، ابوطالب و خدیجه، از دنیا رفتند و به دنبال آن بود که فشار قریش بر مسلمانان افزایش یافت. (۱)
از طرفی از مهمترین رویکردهای تبلیغی پیامبر(ص)، گسترش دین در میان شهرها و قبایل دیگر بود و در همین راستا مسافرتی به شهر طائف نیز داشت. (۲)
یکی از نقاطی که پیامبر(ص) برای تبلیغ دین، توجه خاصی به آن داشت، شهر یثرب بود. حضرتشان شش تن از اهالی این شهر را در عقبه مکه به اسلام فرا خواند و از ایشان خواست تا او را یارى کنند و ایشان نیز پذیرفتند. در نهایت و پس از عقبه اولی و عقبه ثانی و فرستادن مبلغ اسلامی به مدینه، محیط مدینه برای هجرت آماده شد. لذا علت هجرت پیامبر(ص) را میتوان در این موارد ذکر کرد:
۱. اگر در حادثه هجرت پیامبر اسلام(ص) درست بیندیشیم به این نکته برخورد میکنیم که یکی از علتهای هجرت پیامبر گرامی اسلام(ص) از مکه به مدینه، آزار و اذیت کفار قریش بود. گرفتاریها و دشواریهایى که مشرکان در سر راه مسلمانان ایجاد میکردند روز بروز افزایش مییافت؛ از اینرو پیامبر خدا(ص) به مسلمانان رخصت داد به مدینه هجرت کنند. مسلمانان به مدینه رفتند و در خانههاى انصار ساکن شدند. مسلمانان مدینه مهاجران را پناه دادند و یاریشان کردند و میان خود و آنان مساوات برقرار نمودند. (۳)
۲. پیامبر در شبی این هجرت را آغاز کرد که قریش تصمیم به قتل او داشتند و ظاهر امر چنین است که اگر پیامبر(ص) نمیرفت، در آنجا کشته میشد. (۴)
۳. پیامبر سیزده سال در مکه بود و هرچه که باید در مکه به دست میآمد، به دست آمده بود. مکه دیگر جایی برای پیشرفت اسلام نداشت. اگر اسلام تنها در مکه میماند، تنها معدود مسلمانان این شهر بودند که پیرو این دین میشدند که ممکن بود با گذشت زمان، اثری از آنان نیز باقی نماند.
۴. اسلام به دنبال گسترش بود. هجرت پیامبر در واقع برای حفظ اسلام و مسلمانان بود و حتی میتوان گفت، نجات اسلام در گرو هجرت پیامبر(ص) خلاصه شده بود.
پی نوشت ها:
1. ابن شهر آشوب مازندرانی، مناقب آل أبی طالب(ع)، ج 1، ص 174.
2. مقدسی، مطهر بن طاهر، البدء و التاریخ، ج 4، ص 154 – 155.
3.امین عاملی، سید محسن، سیره معصومان(ترجمه أعیان الشیعة)، ، ج 1، ص 78.
4. انفال، 30.
شبهه:
یک نگاه به مفاتیح الجنان بکنید میبینید اگر کسی بخواهد مسلمان باشد باید کامل زندگی را تعطیل کند و از صبح تا شب دعا بخواند! همینهاست که پیشرفت نمیکنیم.
پاسخ:
گرچه در کتابهای دعا، همچون مفاتیح الجنان، برای تمام ساعات روز و تمام روزهای سال دعا نقل شده است، اما این مثل آن است که وقتی شما به ترمینال اتوبوس یا فرودگاه یا ایستگاه قطار مراجعه میکنید، میبینید که در تابلو نوشته شده است: برای تمام ساعات شبانه روز، وسیله آماده سفر دارند، ساعت ۸ صبح، ۹ صبح، ۱۰ صبح تا آخر شب. معنای این تابلو این نیست که همه مردم در همه ساعات مسافرت کنند، بلکه به معنای آن است که هر مسافری در هر ساعتی تصمیم سفر گرفت وسیله هست. در دعا هم شاید منظور این باشد که هر کس در هر ساعت، قصد خواندن دعایی داشت، دعای مخصوص آن ساعت هست.
به علاوه، دعاهای کوچک، به خصوص اگر انسان آنها را حفظ کند لطمه ای به کسی نمیزند و میتواند در ضمن کار و فعالیتهای روزانه اش به دعا هم مشغول باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حداکثر فاصله بین نمازگزاران در نماز جماعت