eitaa logo
رنگین کمان 🌈
471 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
43 فایل
کشکول (سیاسی،اجتماعی،دینی،عکس نوشته و...) لینک دعوت کانال ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/929759250C9dcea431bf برآے تبـادلـ و پیشنهادات بہ آیدے زیر مـراجـعـہ ڪنـید💐 @Mf4506 @Sobhan59 👌برداشتن هر گونه مطلبی از کانال جایز است #حَلالاًطَیّباً
مشاهده در ایتا
دانلود
💕 💕 👇👇 ۱پرسش: حکم خالکوبی یا تاتو یا هاشور ابرو برای خانمها چیست؟ آیا مانع غسل و وضو است؟ ایا نشان دادن آن به نامحرم جایز است؟ : 👇👇 خالکوبى زیر پوست فی حد ذاته اشکال ندارد❌ ومانع وضو وغسل نیست❌ ولی اگر عرفا زینت به حساب بیاید زن باید ان را از مرد نامحرم بپوشاند.✅ ♦️♦️♦️♦️♦️♦️ پرسش: تاتو کردن ابروها ولبها چه حکمی دارد؟ و آیا تاتو مانع غسل و وضو می شود؟ پاسخ: خالکوبی زیر پوست فی حد ذاته اشکال ندارد❌ ومانع وضو وغسل نیست❌ ولی اگر عرفا زینت به حساب بیاید زن باید ان را از مرد نامحرم بپوشاند.✅ •┈┈••✾❀✿💜✿❀✾••┈┈•
🧐حکم نگاه بدون قصد لذت به خانم های بی حجابی و بی پروا چیست؟ ∞═༻•✾✿❤️✿✾•༺═∞
🔹استفاده از اسپری تنفسی هنگام روزه ⁉️ سوال: مبتلا به هستم و در روز چند مرتبه باید از استفاده کنم، مصرف اسپری هنگام روزه داری چه حکمی دارد؟ ✅ جواب: استعمال اسپری که حاوی داروی رفع است برای روزه دار اشکال ندارد و موجب بطلان نمی شود. ∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞
📚 خوردن قرص در حال روزه🙄 ∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓پرسش 1. اگر زن درآمد کافى داشته باشد، آیا شوهر مى تواند از پرداخت نفقه به همسر خود امتناع ورزد؟ 2. آیا علاوه بر نفقه و نیازهاى ضرورى زن، نیازهاى دیگر او نیز از قبیل خرید کتاب، انفاق به فقیران، برپا کردن مجالس روضه، بر شوهر واجب است؟ ✅ پاسخ 1- همه مراجع: خیر؛ هر چند زن درآمد کافى نیز داشته باشد، باز نفقه او بر شوهر واجب است. 2- همه مراجع: خیر، تأمین نیازهاى یاد شده، براى شوهر واجب نیست.
دوازده فضيلت کوتاه و گویا از حضرت اميرالمومنين علي عليه السلام 1. حضرت اميرالمومنين علی علیه السلام در هیچ جنگ و جهادی شرکت نکرد مگر این که پیروز برگشت. (1) 2. رسول خدا صلی الله علیه و آله می گفت: «عَلی اَشْجَعُ النّاسِ قَلْبا علی، شجاع ترین و قویدل ترینِ مردم است.» (2) 3 .حریف را فقط با یک بار زدن می کشت و در حدیث است که: «کانت ضرباتة وترا ضربت شمشیر او همیشه تک ضرب بود.»(3) 4. پیامبر اسلام می گفت: «علی سیفُ اللّه عَلی اَعْدائِهِ / علی، شمشیر خدا است که بر روی دشمنان خدا کشیده می شود.»(4) 5. حضرت اميرالمومنين علی علیه السلام بیشتر پیاده می جنگید و اگر هم سوار اسبی می شد، چندان برایش مهم نبود. به حضرتش گفته شد که چرا سوار اسب نمی شود؟ پاسخ داد: اسب یا برای تعقیب حریفی است که از میدان بگریزد و یا برای این است که کسی بخواهد خود بگریزد و من نه کسی هستم که پشت به دشمن کنم و بگریزم و نه کسی هستم که اگر کسی گریخت تعقیبش کنم. پس اسب را برای چه می خواهم؟(5) 6. حضرت زرهش تنها سینه اش را می پوشاند و هرگز پشت نداشت. از او پرسیدند که چرا زرهش پشت ندارد؛ آیا نمی ترسد که کسی از پشت به او ضربتی بزند؟ در پاسخ فرمود : من هرگز به دشمن پشت نمی کنم و از میدان نمی گریزم و خدا هرگز آن روز را نخواهد آورد.(6) 7. شجاعت و استواری حضرت علی علیه السلام در جنگ ها چنان بود که هرگاه مشرکان و کافران او را در جنگ می دیدند به همدیگر وصیت می کردند مثل این که مرگ را با چشم خود دیده باشند.(7) 8. هرگاه که دو صف برای جنگ مقابل هم صف می کشیدند، مردم به یکدیگر می گفتند: ملک الموت در همان صفی باید باشد که علی با آن صف است و صف مقابل خواهی نخواهی باید خود را برای مرگ آماده کنند.(8) 9. روزی یکی از سرداران سپاهش به او گفت که اگر اسب ها آشفتند و ما از همدیگر دور شدیم، تو را کجا بیابیم؟ در پاسخ فرمود: در همان جایی که از من دور شده اید. حاکی از این که در همین جایی که هستم خواهم بود.(9) 10. وقتی که در جنگ جمل پرچم را به پسرش محمّد حنفیه داد، به او چنین فرمود: «کوه ها هم از هم بپاشند، تو از خود مپاش؛ دندان هایت را به هم بفشار؛ کاسه سرت را به خدا بسپار؛ پاهایت را چون میخ به زمین بکوب؛ به انتهای سپاهیان دشمن چشم بدوز؛ و از تنگ نظری و دون همّتی چشم بپوش؛ و بدان که پیروزی بی گمان پیش خداوندِ سبحان است.»(10) 11. حضرت اميرالمومنين علی علیه السلام از نان دنیا به نان جو بسنده کرده بود و از نان گندم نمی خورد تا آنجا که مردم از تعجّب می پرسیدند: پسر ابوطالب با این غذا و خوراک اندک چگونه در کشتن هم آوردان و پهلوانان ناتوان نمی شود؟! مولا علی علیه السلام در پاسخ فرمود: بدانید آن درختی را که در بیابان خشک می روید، شاخه اش سخت تر باشد. ولی سبزه ها و گیاهان خوش نما را پوست نازک تر باشد. آری خارها و بوته های صحرایی را آتشی افروخته تر باشد و خاموشی آنها دیرتر رخ دهد، ولی گیاهی که در ناز و نعمت روییده باشد، چون بیدی به هر بادی بلرزد(11) 12. از سخنان آن حضرت است که می فرمود : «وَ اللّه لَو تَظاهَرَتِ الْعَرَبُ عَلی قِتالی لَمّا وَلَّیتُ عَنها... / به خدا سوگند اگر همه عرب ها پشت به پشت هم دهند و به جنگ با من بشتابند، هرگز از آنان روی برنتابم و اگر فرصتی دست دهد، به پیکار همه بشتابم.»(12) منابع 📚(1) - طبرانی، معجم الاوسط 3/87 📚(2176)؛ مسند احمد 1/199 (1720). 📚(2) - ابن مغازلی، مناقب علی بن ابی طالب / 143 (188). 📚(3) - ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه 1 / 20. 📚(4) - شیخ صدوق، الامالی / 61. 📚(5) - ابن شهر آشوب، مناقب آل ابی طالب 3 / 298. 📚(6) - ابن بکار، الاخبار الموفقیات / 343 (194)؛ ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه 20 / 280. 📚(7) - ابن مغازلی، مناقب علی بن ابی طالب / 140 (109)؛ زمخشری، ربیع الابرار 3 / 319. 📚(8) - راغب اصفهانی، المحاضرات 3 / 138. 📚(9) - ابشیهی، المستطرف 1 / 178 باب 41. 📚(10) - نهج البلاغه، خطبه 11. 📚(11) و (12) - نهج البلاغه، نامه 45.
💅 💅 ⭕️متن سوال 👇 🔹1- آیا کسی که کاشت ناخن برای او ضرورت ندارد و برای وضو و غسل، برداشتن آن برای او ممکن نیست و یا برداشتن آن ضرر و یا مشقت زیاد دارد و لذا آن را بر نمی دارد، جایز است اقدام به کاشت ناخن کند⁉️ 🔹2- کسی که ناخن مصنوعی کاشته است، وظیفه اش نسبت به وضو یا غسل و نماز چیست⁉️ ↙️پاسخ 👇👇 ج1) در فرض سؤال اقدام به کاشت ناخن جایز نیست. ✅ج2) اگر برداشتن ناخن مصنوعی ممکن باشد، وضو یا غسل باطل است و در نتیجه نماز هم باطل است و چنانچه برداشتن آن تا پایان وقت نماز ممکن نباشد یا مشقت غیر قابل تحمل داشته باشد، باید علاوه بر وضو یا غسل جبیره ای، تیمم کند و بعد از برداشتن ناخن، بنا بر احتیاط واجب قضای نمازها را نیز بخواند. ∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞
‼️ حکم چرکی که از خارج می شود چیست؟ آیا نجس است؟👆👆 Join👇 🆔 @Rangiinkaman
.: 🌺سؤال : فطریه مهمان در چه صورت به عهده میزبان است؟ مقام معظم رهبری : فطره مهمان يك‌ شبه بر عهده خود اوست. آیت الله سیستانی : بنابر فتوی ، اگر قبل از غروب وارد شود و شب را بماند و بنا‌براحتیاط واجب ، اگر بعد از غروب وارد شود و شب را بماند. آیت الله مکارم : اگر چهار ، پنج روز بماند به عهده میزبان است. آیت الله زنجانی : اگر قبل‌از غروب آفتاب وارد شود و تصمیم دارد مدتی طولانی نزد میزبان بماند. آیات عظام خوئی، وحید : مهمان بودن برای مدت کوتاهی کافی است، مثل مهمانی که شب عید را نزد میزبان می‌ماند. ☺️ کانال ترویج احکام ☺️