eitaa logo
آیت الله علی اکبر رشاد
1.7هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
124 ویدیو
38 فایل
🔶 مجالی برای بازتاب افکار، آراء و رویدادهای مرتبط با استاد #علی_اکبر_رشاد؛ به همت جمعی از شاگردان ایشان 🔶 ارتباط با مدیر کانال و تبادل: @Akharinsardar 🔶 وبگاه رسمی: Rashad.ir 🔶 آدرس صفحه اینستاگرام: instagram.com/aliakbarrashad
مشاهده در ایتا
دانلود
aliakbarrashadosool4bahman99.mp3
زمان: حجم: 11.76M
🔊 🔰 / جلسه هشتصد و نود و هفتم 📌 مبحث تقسیم الواجب / جلسه چهل و دوم 🎙آیت الله 📅 شنبه 4 بهمن ماه ۹۹ 🏬 برگزاری آنلاین و مجازی 🆔 @Rashad_ir
AliAkbarRashadGhaza24.mp3
زمان: حجم: 15.15M
🔊 🔰 / جلسه یکصد و چهاردهم 📌 النظام القضائي الإسلامی / جلسه بیست و چهارم 🔸 الگوی عملی نظام قضائی اسلامی 🎙آیت الله 📅 یکشنبه ۵ بهمن ماه ۹۹ 🏬 برگزاری آنلاین و مجازی 🆔 @Rashad_ir
aliakbarrashadosool6bahman99.mp3
زمان: حجم: 15.78M
🔊 🔰 / جلسه هشتصد و نود و هشتم 📌 مبحث تقسیم الواجب / جلسه چهل و سوم 🎙آیت الله 📅 دوشنبه 6 بهمن ماه ۹۹ 🏬 برگزاری آنلاین و مجازی 🆔 @Rashad_ir
AliAkbarRashadOsool6bahman.mp3
زمان: حجم: 15.78M
🔊 🔰 / جلسه هشتصد و نود و هشتم 📌 مبحث تقسیم الواجب / جلسه چهل و چهارم 🎙آیت الله 📅 دوشنبه ۶ بهمن ماه ۹۹ 🏬 برگزاری آنلاین و مجازی 🆔 @Rashad_ir
AliAkbarRashadGhaza25.mp3
زمان: حجم: 14.13M
🔊 🔰 / جلسه یکصد و پانزدهم 📌 النظام القضائي الإسلامی / جلسه بیست و پنجم 🔸 الگوی عملی نظام قضائی اسلامی 🎙آیت الله 📅 سه شنبه ۷ بهمن ماه ۹۹ 🏬 برگزاری آنلاین و مجازی 🆔 @Rashad_ir
🔰 درس زیست فن آوری و مهندسی ژنتیک آیت الله از این هفته روز های پنجشنبه ساعت ۱۶ درسامانه (همکلاسی) بصورت آنلاین برگزار می گردد. 🆔 @Rashad_ir
🔶 آیت الله پیش از درس خارج فقه عنوان کرد: 🔰 اسلام چیزی به عنوان دوگانه ندارد ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 Rashad.ir/solh 🆔 @Rashad_ir
My RecordingOsool8Bahman.mp3
زمان: حجم: 14.23M
🔊 🔰 / جلسه هشتصد و نود و نهم 📌 مبحث تقسیم الواجب / جلسه چهل و ‍پنجم 🎙آیت الله 📅 چهارشنبه ۸ بهمن ماه ۹۹ 🏬 برگزاری آنلاین و مجازی 🆔 @Rashad_ir
🔰 رویدادهای ماه بهمن 📌 ترجمه کتاب اثر ارزشمند آیت الله به زبان انگلیسی / بهمن ماه ۱۳۸۸ 📘 برای تهیه نسخه فارسی این اثر اینجا کلیک کنید: 🌐 poiict.ir/?p=4838 🆔 @Rashad_ir
‼️📣 با غرفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در همراه باشید... 📖 کتاب «نظام علمی ـ آموزشی پرورش مآل» ✍🏼 اثر آیت الله 🔺نظام علمی ـ آموزشی پرورش مآل، دستگاه تعلیماتی ـ تربیتی ای است فطرت بنیاد، استعداد محور، جامع نگر و جامعه گرا، که بر پروردن استعدادهای فطری گونه گون متربیان، با نقش آفرینی فعال خود آنان تمرکز دارد. برایند این نظام به فعلیت درآمدن قوا و قابلیت های ذاتی افراد تحت تربیت، شکل گیری ملکات پایدار علمی و عملی در وجود آنان و فراهم آمدن توانایی های معنوی، معرفتی و مهارتی لازم، معطوف به نیازهای جامعه ی اسلامی است. ⚜️ هم اکنون برای سفارش این اثر ارزشمند اقدام کنید: 📦 ۲۰ درصد تخفیف و ارسال رایگان 🌐 b2n.ir/po25 🆔 @iictchannel 🆔 @Rashad_ir
🔻آدرس سایت و شبکه‌های مجازی استاد خسروپناه: 🌐 khosropanah.ir/ 🆔 instagram.com/khosropanah_ir2 🆔 t.me/khosropanah_ir 🆔 eitaa.com/khosropanah_ir 🆔 sapp.ir/khosropanah_ir
آیت الله علی اکبر رشاد
#گاه_نگار 🔰 رویدادهای ماه بهمن 📌 ترجمه کتاب #فلسفه_دین اثر ارزشمند آیت الله #علی_اکبر_رشاد به زبان
🔰 در روزگار ما سه پرسش زیر سؤال های حیاتی دین پژوهی و معرفت دینی است: 💠 «آیا فهم دین، ممکن است؟ » 💠 اگر آری «آیا فهم دین روشمند است؟» 💠 اگر روشمند است «منطق فهم دین چیست؟» 💢 دانش های دین پژوهی کنونی – از جمله علم اصول، به رغم مزایا و مواهب بدیل ناپذیرش – در پاسخ گویی به این پرسش ها(به خصوص با توجه به نیازها و نظرهای نوپیدا) از کمال و کفایت درخور برخوردار نیستند، و نه تنها در روش شناسی فهم دین با کاستی ها و کژیهایی مواجهیم، از حیث جامع نگری در غایت و قلمرو دین، همچنین در بابت مدارک درک گزاره ها و آموزه های دینی و قواعد تنقیح و بازشناخت معرفت دینی، بغایت حاجتمند بازنگری و بازنگاری هستیم؛ 💢 تقسیم ثلاثی سنتی معارف(به عقاد، احکام و اخلاق) تقسیم شاملی نیست؛ برخی مدارک مانند اجماع(به مثابه منبع) فاقد حجیت و کارایی است؛ تقسیم سنتی سنت(به قول، فعل و اقرار) دقیق نیست؛ سنت فعلی و فعل هِداییِ معصوم(که دارای سه قسم است: ایجادی، امساکی و امضایی) می تواند در عرض سنت قولی، حجت مستقلی قلمداد شود؛ عقل آن چنان که شایان شأن الاهی او – به مثابه حجت موجه حق – مصب اهتمام برخی دین پژوهان نیست؛ سهم فطرت در درک دین و بازشناخت سره از ناسره در معرفت دینی مغفول مانده است؛ سنجش و آسیب شناسی معرفت دینی نیازمند بسط و قاعده گذاری جامع تری است؛ علی هذا برای سد خلأها و رفع خطاهای پیشگفته و ایجاد امکان دسترسی به فهم جامع و صائب، روزآمد وکارآمد دین، باید دانش کامل تر و کارآمدتری سامان یابد؛ این دانش می تواند منطق فهم دین نامیده شود. 💢 «پدیده » عنصر کانونی مباحث منطق فهم دین است، برایند ماهیت و مختصات متغیرهای پنجگانه «مبدأ دین»، «مدارک دین»، «مُدرَک(ساحت و غایات) دین»، «مُدرِک»(مخاطب و مفسر) و «متد ادراک دین»، در مقام گزینش و کارگماشت روش ها و قواعد فهم باید به نحوی مضبوط و معقول منظور گردد؛ پدیده فهم دین، برآمد و پی آورد کاربرد درست و دقیق رهیافت جامع نگر به دین است؛ مؤلف محترم بر آن است با پذیرش نقادانه بخش هایی از دست آورد علوم دین شناسی و متن پژوهی سنتی و جدید می توان به یک سامانه کارآمد و روزآمدی در فهم دین دست یافت؛ در مقاله دوم در این راه سعی بلیغ صورت یافته است. 💢 مقاله سوم، (در حقیقت به مثابه نمونه)، شرح نسبی جزء کوچکی از یکی از مدعیات منطق فهم دین به عهده گرفته است؛ فهم قرآن که اولین مدرک درک معارف دینی است بدن درک و لحاظ یک سلسله نهادهای پیش انگاشته میسر نمی گردد. این نهادها به دو گروه اصلی و اصطیدی قابل تقسیم است، نهادهای اصلی عبارتند از: ۱. وحیانیت متن و محتوای قرآن، ۲. هدایت مآلی قرآن، ۳. عقلایی بودن ساخت زبانی قرآنی، ۴. حکیمانگی ومعقولیت قرن، ۵. فطرت نمونی آموزه های قرآنی. سایر نهادها از نهادهای اصلی قاب اصطیاد است. 💢 در مقاله چهارم پیامدهای فلسفی کلامی نظریه تکثرگرایی دینی بازگفته شده، مقاله پنجم که متمم مقاله چهارم است گزارش چکیده است از مباحثه ای بین مؤلف و پروفسرور جان هیک(صاحب نظریه پلورالیسم دینی) صورت بسته است. مطلب ششم به یکی از مهم ترین مباحث فلسفه دین یعنی نسبت دین و ایدئولوژی پرداخته است. 🆔 @Rashad_ir