4_5832667232664028683.mp3
1.96M
🔸ترتیل صفحه 433 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده
قرآن ترجمه المیزان
سوره 34
سوره مبارکه سبا
صفحه 433
وَيَوْمَ يَحْشُرُهُمْ جَمِيعًا ثُمَّ يَقُولُ لِلْمَلَائِكَةِ أَهَٰؤُلَاءِ إِيَّاكُمْ كَانُوا يَعْبُدُونَ (40)
و روزى که خدا همگى آنان را محشور مى کند، سپس به فرشتگان مى گويد: آيا اينان شما را پرستش مى کردند؟ (40)
قَالُوا سُبْحَانَكَ أَنْتَ وَلِيُّنَا مِنْ دُونِهِمْ ۖ بَلْ كَانُوا يَعْبُدُونَ الْجِنَّ ۖ أَكْثَرُهُمْ بِهِمْ مُؤْمِنُونَ (41)
مى گويند: از شريک منزّهى، تو ولىّ مايى نه آنها; بلکه جنّيان را پرستش مى کردند، بيشترشان به آنها ايمان داشتند. (41)
فَالْيَوْمَ لَا يَمْلِكُ بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ نَفْعًا وَلَا ضَرًّا وَنَقُولُ لِلَّذِينَ ظَلَمُوا ذُوقُوا عَذَابَ النَّارِ الَّتِي كُنْتُمْ بِهَا تُكَذِّبُونَ (42)
پس امروز برخى از شما براى بعضى ديگر مالک سود و زيانى نيستند و به آنان که ستم کرده اند مى گوييم: بچشيد عذاب آتشى را که آن را تکذيب مى کرديد. (42)
وَإِذَا تُتْلَىٰ عَلَيْهِمْ آيَاتُنَا بَيِّنَاتٍ قَالُوا مَا هَٰذَا إِلَّا رَجُلٌ يُرِيدُ أَنْ يَصُدَّكُمْ عَمَّا كَانَ يَعْبُدُ آبَاؤُكُمْ وَقَالُوا مَا هَٰذَا إِلَّا إِفْكٌ مُفْتَرًى ۚ وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِلْحَقِّ لَمَّا جَاءَهُمْ إِنْ هَٰذَا إِلَّا سِحْرٌ مُبِينٌ (43)
و چون آيات روشنگر ما بر آنان خوانده شود مى گويند: اين [محمد] نيست مگر مردى که مى خواهد شما را از آنچه پدرانتان مى پرستيدند، منصرف کند و مى گويند: اين قرآن جز دروغى پرداخته شده نيست و آنان که کفر ورزيدند، درباره حقّ وقتى که [به ]سويشان آمد گفتند: اين جز سحرى نمايان نيست. (43)
وَمَا آتَيْنَاهُمْ مِنْ كُتُبٍ يَدْرُسُونَهَا ۖ وَمَا أَرْسَلْنَا إِلَيْهِمْ قَبْلَكَ مِنْ نَذِيرٍ (44)
اين در حالى است که هيچ کتابى به آنان نداده ايم که آن را بخوانند و پيش از تو هيچ اخطارکننده اى به سوى آنان نفرستاده ايم. (44)
وَكَذَّبَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَمَا بَلَغُوا مِعْشَارَ مَا آتَيْنَاهُمْ فَكَذَّبُوا رُسُلِي ۖ فَكَيْفَ كَانَ نَكِيرِ (45)
و کسانى که پيش از اينان بودند به تکذيب پرداختند و اينان به ده يک آنچه [از قدرت و شوکت] به آنان داده بوديم نرسيده اند; پس رسولان مرا تکذيب کردند [و هلاکشان کردم] پس عقوبت من چگونه بود؟ (45)
۞ قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ ۖ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا ۚ مَا بِصَاحِبِكُمْ مِنْ جِنَّةٍ ۚ إِنْ هُوَ إِلَّا نَذِيرٌ لَكُمْ بَيْنَ يَدَيْ عَذَابٍ شَدِيدٍ (46)
بگو: من تنها با يک جمله شما را موعظه مى کنم که: دوتا دوتا و يک يک براى خدا قيام کنيد، سپس بينديشيد [تا بدانيد] صاحب شما هيچ گونه جنونى ندارد; او نيست جز اخطار کننده اى براى شما پيش از آمدن عذابى سخت [در قيامت]. (46)
قُلْ مَا سَأَلْتُكُمْ مِنْ أَجْرٍ فَهُوَ لَكُمْ ۖ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَى اللَّهِ ۖ وَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ (47)
بگو: هرگونه مزدى از شما خواستم آن مال خودتان، مزد من جز بر عهده خدا نيست و او بر هر چيزى گواه است. (47)
قُلْ إِنَّ رَبِّي يَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَّامُ الْغُيُوبِ (48)
بگو: همانا پروردگار من که داناى غيب ها است، حقّ را [بر قلب پيامبران] القا مى کند. (48)
🌷 نکته تفسیری صفحه ۴۳۳🌷
اسلام؛ آیین تفکّر:
بدون تردید هیچ مکتب و آیینی به اندازه ی اسلام بر اهمّیّت تفکر و اندیشیدن تأکید نکرده است؛ تا جایی که این آیه به پیامبر دستور می دهد که به مردم بگوید: من فقط شما را به یک مطلب پند می دهم، و آن این که دو نفر دو نفر یا تک تک و دور از هر گونه غوغا و شلوغی محیط های احساسی، با خود خلوت کنید و برای خشنودی خدا و نه هیچ کس دیگر تصمیم بگیرید که بیندیشید؛ اندیشه ای دور از تعصّب و پیشداوری های ناآگاهانه. آری، نخستین و مهم ترین توصیهی دین ما، دعوت به تفکّر و اندیشیدن در سایهی توجّه به خداست؛ زیرا هیچ تحوّل و پیشرفتی بدون تفکّر ایجاد نمی شود. اسلام از مردم می خواهد که در باره ی آفریدگار خویش، در باره ی این که در کجای هستی قرار دارند، در بارهی این که به کجا می روند و برای چه هدفی خلق شده اند، بیندیشند. اسلام، مردم را به تفکّر در بارهی مخلوقات خدا بهویژه وجود خودشان فرا خوانده و نیز از آنان خواسته که در باره ی سخنان خدا و آیات بی شمار او بیندیشند. اسلام همچنین از انسان ها می خواهد که در رفتار خود بیندیشند و آن را اصلاح کنند. آری، اسلام، آیین تفکّر است. در روایاتِ پیشوایان معصوم ما نیز فکر و اندیشه در درجه ی نخست اهمیّت قرار گرفته(ع) است. امام علی می فرماید: «آگاه باشید که هیچ خيری در عبادتِ بدون تفکّر نیست.» گاهی می شود که عبادت برای انسان به صورت عادت در می آید؛ یعنی چون عادت کرده ایم، نماز می خوانیم. در این صورت، عبادت ما فقط عمل و حرکتی ظاهری است. در روایتی از امام رضا(ع) می خوانیم: «عبادت به فراوانی نماز و روزه [بی تفکّر] نیست. عبادت حقیقی، اندیشیدن در کار خدا [و اسرار جهان آفرینش] است.» در حدیث دیگری از امیر مؤمنان علی می خوانیم: «این تفکّر است که [انسان را] به کارهای خوب و انجام دادن آن ها دعوت می کند. »
♨️ ثـواب وضــوی قبل از خــواب :
✍رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند؛
«هر کس به هنگام خواب با وضـو به رختخواب رود، تا زمانی که از خواب برخیزد،ثواب شب زنده داری و مناجات به او می دهند».
همچنین فرمودند:
«کسی که با وضو بخوابد گویا شب تا صبح بیدار (و به عبادت مشغول بوده) است.»
📚 وسائل الشیعه،
🔴حرز امام هادى عليه السلام
↩️اين حرز براي دفع شياطين خوانده مي شود :⇩⇩
🔸بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ، يا عَزيزَ الْعِزِّ فى عِزِّه، ما اَعَزَّ عَزيزَ الْعِزِّ فى عِزِّه، يا عَزيزُ اَعِزَّنى بِعِزِّکَ، وَ اَيِّدْنى بِنَصْرِکَ، وَ ادْفَعْ عَنّى هَمَزاتِ الشَّياطينِ، وَ ادْفَعْ عَنّى بِدَفْعِکَ، وَ امْنَعْ عَنّى بِصُنْعِکَ، وَ اجْعَلْنى مِنْ خِيارِ خَلْقِکَ، يا واحِدُ يا اَحَدُ، يا فَرْدُ يا صَمَد.🔸
↩️پس از نافله ي مغرب خواندن اين حرز مناسب است↪️
📗(مهج الدعوات / 44 ـ الباقيات الصالحات ، باب پنجم ، امر هشتم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 فیلم دیده نشده از شهید #آیت_الله_رئیسی در دوران #دفاع_مقدس
👈خدا دین خودش را یاری خواهد کرد، این سنت خداست. ما باید در خودمان آمادگی ایجاد کنیم. ما باید خودمان را مصداق صالح و متقی قرار دهیم که «أَنَّ اَلْأَرْضَ يَرِثُهٰا عِبٰادِيَ اَلصّٰالِحُونَ»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ عَلِيِّ بْنِ مُوسَىٰ الرِّضَا الْمُرْتَضَىٰ الْإِمامِ التَّقِيِّ النَّقِيِّ وَحُجَّتِكَ عَلَىٰ مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَمَنْ تَحْتَ الثَّرَىٰ الصِّدِيقِ الشَّهِيدِ صَلاةً كَثِيرَةً تامَّةً زاكِيَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً كَأَفْضَلِ مَا صَلَّيْتَ عَلَىٰ أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ
#به_وقت_زیارت
💠روز خود را با #یک_جرعه_نور آغاز کنیم
تفسیر مختصر سوره مبارکه یونس. آیهی ۶
🔹نكتهها:
در آيهى قبل، نشانههاى الهى و تفصيل آيات، براى دانشمندان بيان شده بود، «لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ» و در اين آيه، براى اهل تقوا «لِقَوْمٍ يَتَّقُونَ» ، نتيجه آنكه كسانى كاميابند كه هم بدانند و هم پروا پيشه و متّقى باشند، وگرنه متّقين ناآگاه و يا دانشمندان گناهكار، از آياتِ الهى بهرۀ كافى نمىبرند.«اِخْتِلاٰفِ» هم به معناى رفت و آمد و هم به معناى تفاوت است.شب و روز از جهاتى با هم اختلاف دارند:
الف: جايگزينى نسبت به يكديگر.
ب: شب براى آرامش و روز براى تلاش.
ج: كاهش و ازدياد ساعات آنها در فصول مختلف سال.
د: تغيير ساعات آنها در مناطق مختلف جهان.
سؤال: چرا گروهى از دانشمندان منكر خدايند؟
پاسخ: علم به تنهايى كافى نيست، بلكه نگاهها بايد از صاحبانِ هدف و انگيزه و برخاسته از انسانهايى باشد كه در پى دريافت حقّ و حقيقت باشند. «لِقَوْمٍ يَتَّقُونَ»
🔹پيامها:
1- تمام هستى در حال تغيير و تغيّر است. إِنَّ فِي اِخْتِلاٰفِ اَللَّيْلِ وَ ...
2- از كنار پديدهها، به سادگى نگذريم. مٰا خَلَقَ اَللّٰهُ ... . لَآيٰاتٍ
3- گناه و آلودگى، در شناخت، تشخيص و تحليل انسان اثر منفى دارد. «لَآيٰاتٍ لِقَوْمٍ يَتَّقُونَ» (تقوا، وسيلهى بينش صحيح در هستى است)
به نام خدا
السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
🌺اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم🌺
✅ سلام و ادب
روز چهار شنبه زیبایتان به خیر
🌺
✅ ذکر روز چهار شنبه :
(یا حی یاقیوم)(۱۰۰مرتبه)
💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
🌹🌷🌼
آیات صفحه🌹( ۴۳۴)🌹
به نیت: بر طرف شدن موانع ظهور جان جهان، مهدی صاحب الزمان(عج)
☀️ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
4_5834919032477714657.mp3
1.87M
🔸ترتیل صفحه 434 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده
قرآن ترجمه المیزان
سوره 34
سوره مبارکه سبا
صفحه 434
قُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَمَا يُبْدِئُ الْبَاطِلُ وَمَا يُعِيدُ (49)
بگو: حق آمد و باطل نه [چيزى را] آغاز مى کند و نه بازمى گرداند. (49)
قُلْ إِنْ ضَلَلْتُ فَإِنَّمَا أَضِلُّ عَلَىٰ نَفْسِي ۖ وَإِنِ اهْتَدَيْتُ فَبِمَا يُوحِي إِلَيَّ رَبِّي ۚ إِنَّهُ سَمِيعٌ قَرِيبٌ (50)
بگو: اگر من گمراه شده باشم تنها به زيان خودم گمراه شده ام و اگر هدايت يافته باشم به سبب آن است که پروردگار به من وحى مى کند، بى شک او شنوا و نزديک است. (50)
وَلَوْ تَرَىٰ إِذْ فَزِعُوا فَلَا فَوْتَ وَأُخِذُوا مِنْ مَكَانٍ قَرِيبٍ (51)
و اگر ببينى وقتى که [کافران] وحشت زده مى شوند و گريزى در کار نيست و از مکانى نزديک بازداشت مى گردند! (51)
وَقَالُوا آمَنَّا بِهِ وَأَنَّىٰ لَهُمُ التَّنَاوُشُ مِنْ مَكَانٍ بَعِيدٍ (52)
و مى گويند: به آن ايمان آورديم و کجا اين دستيابى به ايمان از مکانى دور به سودشان خواهد بود؟! (52)
وَقَدْ كَفَرُوا بِهِ مِنْ قَبْلُ ۖ وَيَقْذِفُونَ بِالْغَيْبِ مِنْ مَكَانٍ بَعِيدٍ (53)
در حالى که قبلاً آن را انکار کرده بودند و از جايى دور به تاريکى مى انداختند [و از روى گمان باطل سخن مى گفتند]. (53)
وَحِيلَ بَيْنَهُمْ وَبَيْنَ مَا يَشْتَهُونَ كَمَا فُعِلَ بِأَشْيَاعِهِمْ مِنْ قَبْلُ ۚ إِنَّهُمْ كَانُوا فِي شَكٍّ مُرِيبٍ (54)
و ميان آنان و آنچه مى خواهند جدايى انداخته مى شود، چنان که پيش از اين با امثالشان رفتار شد همانا آنها در شکّى شديد بودند. (54)
سوره 35
سوره مبارکه فاطر
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
به نام خداوند بخشنده مهربان
الْحَمْدُ لِلَّهِ فَاطِرِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ جَاعِلِ الْمَلَائِكَةِ رُسُلًا أُولِي أَجْنِحَةٍ مَثْنَىٰ وَثُلَاثَ وَرُبَاعَ ۚ يَزِيدُ فِي الْخَلْقِ مَا يَشَاءُ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ (1)
ستايش مختص خداوند است که پديدآورنده آسمان ها و زمين است و فرشتگان را رسولانى قرار داده است داراى بال هايى دوتا دوتا و سه تا سه تا و چهارتا چهارتا، هر چه را بخواهد در آفرينش زياد مى کند بى شک خدا بر هر چيزى توانا است. (1)
مَا يَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِنْ رَحْمَةٍ فَلَا مُمْسِكَ لَهَا ۖ وَمَا يُمْسِكْ فَلَا مُرْسِلَ لَهُ مِنْ بَعْدِهِ ۚ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ (2)
هر رحمتى را که خدا براى مردم بگشايد بازدارنده اى براى آن نيست و هرچه را بازدارد بعد از او فرستنده اى براى آن نيست و او است عزّتمند و حکيم. (2)
يَا أَيُّهَا النَّاسُ اذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ ۚ هَلْ مِنْ خَالِقٍ غَيْرُ اللَّهِ يَرْزُقُكُمْ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ ۚ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۖ فَأَنَّىٰ تُؤْفَكُونَ (3)
اى مردم! نعمت خدا را بر خودتان به ياد داشته باشيد، آيا جز خدا هيچ آفريدگارى هست که از آسمان و زمين به شما عطا بدهد؟ معبودى جز او نيست پس چگونه [از حق] گردانده مى شوید
🌷 نکته تفسیری صفحه ۴۳۴🌷
هیچ کس نمی تواند مانع لطف و رحمت خدا شود:
جهان، مجموعه ای از هست ها و نیست هاست. چیزهایی که هستند، به فرمان پروردگار مقتدر عالم وجود دارند، و چیزهایی که اصلاً پدید نیامده یا از بین رفته اند، به خواست خدا وجود ندارند. در حقیقت، منشأ تمام اتّفاقات، حوادث، زندگی ها و مرگ ها، «خواست و اراده ی خدا» است. موضوع این آیه نیز از همین حقیقت مهم سرچشمه گرفته است. خداوند در این آیه بیان می کند که «هر رحمتی را که خدا برای مردم بگشاید، هیچ کس نمی تواند جلوی آن را بگیرد، و آنچه را که خدا از مردم باز دارد، هیچ کس نمی تواند آن را برای مردم بفرستد.» زندگی بسیاری از انسان ها در دوران های دور و نزدیک، به روشنی به این واقعیّت گواهی می دهد؛ چنان که نمرود و نمرودیان می خواستند ابراهیم را به خاکستر تبدیل کنند و نام و یاد او را محو کنند؛ ولی هیزم افروخته، به گل و گیاه تبدیل شد و نام ابراهیم همواره در آسمان تاریخ همچون خورشید درخشیده و می درخشد. برادران یوسف می خواستند او را از یاد پدر ببرند و آواره ی کوه و بیابان کنند؛ غافل از این که بر خلاف خواست آنان و مطابق اراده ی خدا، با توطئه ی خویش، جادّه ی عزّت و سربلندی او را هموار می کردند. دشمنان محمّد برای تکّه تکّه کردنش نقشه کشیدند و او برای حفظ جانش، شبانه مکّه را ترک کرد؛ امّا پس از چند سال، مکّه و تمام اهالی آن در اختیار او قرار گرفت. دشمنان علی با تمام وجود برای پاک کردن فضایل او از تاریخ اسلام کوشیدند؛ ولی به خواست خدا، نام او در صدر بزرگمردان تاریخ بشریّت قرار گرفته است. یزید و یزیدیان، سر مبارک حسین را از بدن جدا کرده، بر سر نیزه کردند، و با همین اشتباه، نام او را تا قیام قیامت بر سر زبان ها و یادش را در اعماق جان ها نشاندند. شاید خود ما نیز در زندگی خود یا نزدیکانمان این تجربه را لمس کرده باشیم که گاهی بر خلاف تمام اسباب و علل ظاهری، لطف و مهربانی خدا شامل حالمان می شود و گاهی با وجودِ تلاش و کوششِ فراوان و در نظر گرفتنِ تمامِ جوانب، به هدف خود نمی رسیم. اینجاست که انسان درمی یابد که فراتر از هر دستی، دستی نیرومند قرار دارد که در عین پنهانی، قلمرو فرمان روایی خود یعنی عالم هستی را با حکمتی فراگیر اداره می کند. ایمانِ به این مطلب، چنان آرامشی در وجود انسان ایجاد می کند که دیگر از سختی ها نمی هراسد و با دیدن مشکلات، پا پس نمی گذارد؛ زیرا می داند که وظیفه ی او، اطاعت از فرمان خداست، و رسیدن یا نرسیدن به هدف، به خدا مربوط می شود، و نه به او. چنین انسانی، مردم و هر سبب دیگری را تنها یک وسیله می شمارد و در عین تلاش و کوشش و استفاده از ابزار و وسایل زندگی، نتیجه ی کار را به خدا واگذار می کند و با تمام وجود می گوید: «اُفَوِّضُ اَمری اِلی اللهَ اِنَّ اللهَ بَصیرٌ بِالعِباد» ؛ یعنی: کار خویش را به خدا می سپارم؛ زیرا خدا بر احوال بندگانش بیناست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دستی به روی قلب و سلامی به روی لب
دیده به خاک دوخته، تعظیم میکنم
سلام ای هشتمین آرامش!
ﺍﻟﻠﻬّﻢَ ﺻَﻞّ ﻋَﻠﻲ ﻋَﻠﻲ ﺑﻦْ ﻣﻮﺳَﻲ ﺍﻟﺮّﺿﺎ ﺍﻟﻤﺮﺗَﻀﻲ ﺍﻻﻣﺎﻡِ ﺍﻟﺘّﻘﻲ ﺍﻟﻨّﻘﻲ ...
#چهارشنبه_های_امام_رضایی
تقویم نجومی،اسلامی
چهارشنبه
👈 4 مهر / میزان 1403
👈21 ربیع الاول 1446
👈25 سپتامبر 2024
🏛 مناسبت های دینی و اسلامی.
📛تقارن نحسین و روز بسیار نحسی هست و صدقه صبحگاهی رفع نحوست کند.
🌙⭐️ احکام دینی و اسلامی.
❇️امروز برای امور زیر مناسب نیست:
📛مسافرت.
📛وصلت.
📛شراکت.
📛و از دیدارها و منازعه پرهیز گردد.
👶زایمان هم مناسب نیست.
🚘مسافرت: مسافرت خوف حادثه دارد و در صورت ضرورت همراه صدقه و قرائت آیه الکرسی باشد.
🔭 احکام و اختیارات نجومی.
🌓 امروز قمر در برج سرطان و از نظر نجومی روز مناسبی برای امور زیر است:
✳️امور کشاورزی و زراعی.
✳️بذر پاشی و کاشت.
✳️کندن چاه و کانال
✳️درختکاری.
✳️لباس نو پوشیدن.
✳️سر تراشیدن.
✳️و حمام کردن نیک است.
📛ولی امور ازدواجی.
📛و بنایی و خشت بنا نهادن خوب نیست.
📛 نگارش ادعیه و برای نماز حرز و بستن آن خوب نیست.
👩❤️👨 حکم مباشرت امشب.
( شب پنج شنبه ) فرزند چنین شبی دانشمندی از دانشمندان گردد.
💉حجامت
خون دادن و فصد باعث روشنی دل می شود.
💇♂💇 اصلاح سر و صورت باعث دولت می شود.
😴🙄 تعبیر خواب:
خوابی که (شب پنجشنبه) دیده شود تعبیرش طبق ایه ی 22 سوره مبارکه "حج " است.
کلما ارادوا یخرجوا منها من غم اعیدوا فیها...
و از مفهوم این آیه چنین استفاده می شود که برای خواب بیننده پیش آمدی است که موجب ملال خاطر وی می شود و هر چه سعی کند از آن خلاص نگردد. شما مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید.
✂️ ناخن گرفتن
🔵 چهارشنبه برای #گرفتن_ناخن، روز مناسبی نیست و باعث بداخلاقی میشود.
👕👚 دوخت و دوز
چهارشنبه برای بریدن و دوختن #لباس_نو روز بسیار مناسبی است و کار آن نیز آسان افتد و به سبب آن وسیله و یا چارپایان بزرگ نصیب شخص شود. ان شاالله
✴️️ وقت #استخاره در روز چهارشنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ ظهر و بعداز ساعت ۱۶عصر تا عشای آخر( وقت خوابیدن)
❇️️ #ذکر روز چهارشنبه : یا حیّ یا قیّوم ۱۰۰ مرتبه
✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۵۴۱ مرتبه #یامتعال که موجب عزّت در دین میگردد
💠 ️روز چهارشنبه طبق روایات متعلق است به #حضرت_امام_موسی_کاظم_علیه_السلام#امام_رضا_علیه السلام_#امام_جواد_علیه_السلام و #امام_هادی_علیه_السلام . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد .
هدایت شده از 💕ارتباط باخدا💕☝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔔🦚نمازامام جواد🦚🔔بعدنماز عصر
🌺🌿دستور العمل توسل به آقا امام جواد علیه السلام در چهارشنبه های هر هفته بعد از خواندن نماز عصر برای گرفتن حاجت
1_1079185491.mp3
1.16M
┄┅═✧﷽✧═┅
#سوره_واقعه
🎤 استاد #ماهر_المعیقلی(زیبا و دلنشین )
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
alghameh-samavati.mp3
13.03M
📝صوت دعای علقمه
*دعایی که مستحب است پس از خواندن زیارت عاشورا خوانده شود*
*"این دعا در مفاتیح الجنان بعد از زیارت عاشورا هم آمده است"*
#دعای_علقمه
#امام_حسین
💞🕊💞🕊💞🕊💞🕊
🔻هر وقت خیلی غصه دار شدی🔻
درباره امام زين العابدين علیه السلام نيز نقل شده است كه هر گاه چيزى ايشان را ناراحت مىكرد، بدترين و خشنترين لباسهاى خود را مىپوشيد و در انتهاى شب، دو ركعت نماز مىخواند و در سجده آخر آن، صد بار ذكرهاى سبحان الله، الحمد لله، لا إله إلا الله و الله اكبر را تكرار مىكرد. سپس به گناهان خود اعتراف مىكرد و بعد به دعاكردن مشغول مىشد
📚مكارم الأخلاق/ج2/ص132/ح2342
💠 دروغ
🔹 پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله:
عادت کردن به دروغ، روزى را کم میکند.
✨ اعتِیادُ الکذبِ یورِثُ الفَقرَ
📚 جامع الخبار/ص125
✍🏼 دروغگویی باعث دوری مردم و پراکنده شدن دوستان می شود. قلوب را از یکدیگر دور و روابط بین افراد جامعه را سرد میکند.
چنین جامعه ای مطلوب خداوند نیست و خدا نظر لطف به افرادی که باعث این وضعیت می شوند ندارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ عَلِيِّ بْنِ مُوسَىٰ الرِّضَا الْمُرْتَضَىٰ الْإِمامِ التَّقِيِّ النَّقِيِّ وَحُجَّتِكَ عَلَىٰ مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَمَنْ تَحْتَ الثَّرَىٰ الصِّدِيقِ الشَّهِيدِ صَلاةً كَثِيرَةً تامَّةً زاكِيَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً كَأَفْضَلِ مَا صَلَّيْتَ عَلَىٰ أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ
💠روز خود را با #یک_جرعه_نور آغاز کنیم
تفسیر مختصر سوره مبارکه یونس. آیهی 8
🔹نكتهها:
رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: «مَن اَحبّ لقاء اللّٰه احبّ اللّٰهُ لقائه»، هركس ديدار خدا را دوست بدارد، خداوند نيز ملاقات با او را دوست دارد. و در آيهى آخر سورهى كهف مىخوانيم: «فَمَنْ كٰانَ يَرْجُوا لِقٰاءَ رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلاً صٰالِحاً» معتقدان به قيامت و ديدار پروردگار، بايد عمل صالح انجام دهند.
🔹️پيامها:
۱- اميد و يأس، در اصلاح و افساد انسان، نقش مؤثّرى دارد. «لاٰ يَرْجُونَ لِقٰاءَنٰا»
۲- انسان، هرچه بيشتر از قيامت غافل و مأيوس شود، دنياگراتر مىشود. پس معتقدان به قيامت نبايد دنياگرا باشند. «لاٰ يَرْجُونَ لِقٰاءَنٰا وَ رَضُوا بِالْحَيٰاةِ اَلدُّنْيٰا»
۳- اطمينان واقعى تنها با ياد خداست و دنيا، آرامبخش كاذب آن هم براى غافلان است. اِطْمَأَنُّوا بِهٰا ... غٰافِلُونَ
۴- عوامل دوزخى شدن عبارت است از
:الف: انكار معاد و پاداشهاى اخروى. «لاٰ يَرْجُونَ لِقٰاءَنٰا»
ب: راضى شدن به دنياى زودگذر. «رَضُوا بِالْحَيٰاةِ اَلدُّنْيٰا»
ج: غفلت از آيات الهى. «هُمْ عَنْ آيٰاتِنٰا غٰافِلُونَ»
د: عملكرد ناپسند. «بِمٰا كٰانُوا يَكْسِبُونَ»
۵- جهنّم، دستاورد خود انسان است. «بِمٰا كٰانُوا يَكْسِبُونَ»