هدایت شده از شاهد | عطا یاوری
🔦 استاد معتمدنژاد که «پدر علم ارتباطات» در ایران هستند، تو کتاب «وسایل ارتباط جمعی» سابقه تولید کاغذ و اختراع چاپ رو نوشتن و نهایتا هم گلایه میکنند که چرا اروپاییها مخترع چاپ شناخته میشن!
🔹 فقط صنعت چاپ نیست، شما از هر چیزی در فلسفه، هنر، سیاست و خیلی از علوم دیگه بپرسید، میگن: ریشه این برمیگرده به یونان باستان!😳
📌 جدی میفرمایید؟! یا برای اینکه اروپا رو مهد علم و تمدن جا بزنید این روایتها رو ساختید؟!
#اهمیت_روایت
@atayaa
هدایت شده از تفسیرگر | علیرضا تقوی نیا
13.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حضور ناوشکن ایرانی دنا در رزمایش میلان ۲۰۲۴ چه پیامی دارد ؟
علیرضا تقوی نیا در گفتگو با شبکه خبر :
🔸️ ایران قصد دارد از طریق ساخت شناورهای سنگین، به فراتر از خلیج فارس و دریای عمان رسیده و تا مدار ۷ درجه شمالی را تثبیت کند
🔸️ ایران با این روند تا دهه های آتی به یک قدرت بزرگ دریایی در سطح جهان تبدیل خواهد شد
🔸️ایران و متحدش در یمن بر دو تنگه راهبردی هرمز و باب المندب سیطره پیدا کرده اند
@taghaviniaa
هدایت شده از کانال علامه طهرانی
✍ نظر حضرت آیتالله حاج سید محمدصادق حسینی طهرانی دربارهٔ انتخابات
بسم الله الرحمن الرحیم
حضور محترم احبّه و اعزّه از طلّاب معظّم و غیرهم
سلام علیکم و رحمةالله و برکاته
شرکت در انتخابات لازم و ضروری است و عزیزان به اشخاصی رأی دهند که صلاحیّت تام داشته و در مسیر اسلام و انقلاب حرکت میکنند. توفیق همگان را از درگاه ربوبی مسئلت دارم. والسلام علیکم
اقلّ العباد
السید محمدصادق الحسینی الطهرانی
🆔 @allame_tehrani
هدایت شده از KHAMENEI.IR
⛅️ دنیای بهشتآسا
🔻 رهبر انقلاب: در اعیاد موالید ائمّه، از گذشته تجلیل میکنیم؛ امّا در عید نیمه شعبان، همهى نگاه به آینده است؛ یعنى این نگاه دو چیز را با خود دارد: یکى امید، یکى تلاش. دلهاى افسرده در نهایت گرفتارى و تنگنا، یک روزنهى روشن و درخشانى به یک دنیاى نورانى و بهشتآسا در مقابل چشمشان مىبینند و به آینده امید دارند. ۱۳۹۴/۳/۱۲
💗 ۲ روز تا ولادت مهدیِ موعودِ محبوب، حضرت ولی عصر (عج)
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍 سد آهنین مجوزهای کسبوکار با قانون مجلس یازدهم در هم شکست
📆 تا حالا شده برا گرفتن یه مجوّز ساده، ۹ماه معطل بشی؟!
🥾 با کفش آهنی و صبر ایّوب و هزینههای رفت و آمد؛ 💸
هـِی بری و بیای آخرش هم مجوزت نیاد؟!
⁉️ آخه چرا هیچکس به این مسئله کاری نداره؟! 😞
👈 اگر مجلس دوازدهم هیچ کاری هم نکرده باشه ، این یک مورد مصوبه ، برای همیشه تاریخ به یادگار ثبت شده می ماند .
✅ مصوبه ای که کمر دلالان رو شکست و کاملا مستقیم روی معیشت مردم تاثیر داره.
#مجلس_انقلابی
#انتخابات
🔰انقلابی باید قوی شود🔰
http://eitaa.com/joinchat/4235001869C41c082b340
هدایت شده از بینش راهبردی
1_9875707664.pdf
14.77M
محتوای تواصی به مشارکت
درباره #انتخابات ۲۴
خیلی از رفقایی که بنای تبلیغ و تواصی برای افزایش مشارکت در انتخابات یازده اسفند ۱۴۰۲ را دارند، پیگیر محتوای مناسب بودند.
این همان نشریه ای است که قولش را داده بودم.
به نظرم حتما یک نسخه فیزیکی یا مجازی آن را همراه داشته باشید.
محتوای نشریه همان پرسشهایی است که عموما مرددین برای حضور در انتخابات مطرح میکنند.
چرا رای بدهیم؟
رای دادیم چی شد؟
رای نمیدهیم که اعتراض کنیم.
و خلاصه پرسشهایی از این دست.
تلاش کرده ایم با دو زاویه نگاه «عمیق» و «کلان» به صحنه، مساله های متداول را پاسخ دهیم.
سعی کنید این محتوا را به دست دیگران نیز برسانید.
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 روی کلمه کلمهی منشور روحانیت باید تأمل شود
📝 به مناسبت سالروز صدور منشور روحانیت
🎥 امام خامنهای
❇️ این پیام را مثل یک #درس مثل یک #لوح_آسمانی که انسان #باید مکرّر بخواند، روحانیت و مردم بخوانند!
❇️ خود بنده بارها و بارها خواندهام و اینها #فیوضات_معنوی خداست بر قلب امام!
انسان باید روی کلمه کلمه آن تأمل کند و التذاذ روحی و معنوی ببرد!
#منشور_روحانیت
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روبروی پنجره فولاد گوهرشاد....
دیدم بابامو که روی خاک حرم افتاد
هدایت شده از سیاستودیانت | مهدی ابوطالبی
❇️حق امام و حق مردم
📝نقد دیدگاه آقای سروش محلاتی
🖊 محمد متقیان تبریزی
اشاره
جناب آقای سروش محلاتی، در سخنرانی 25 رجب، با عنوان «نظریه دولت غاصب در فقه امامیه» پیرامون حقوق خدا، امام و مردم سخن گفته و در نهایت با تصویر امکان تزاحم میان حق امام و حق مردم چنین نتیجه میگیرد:
«پرسش این است که اگر بین حق امام و حقوق مردم تزاحم به وجود آید، کدام حق مقدم است؟ وقتی به بیانات اهل بیت(ع) مراجعه می کنیم، آنان حق خود را مقدمه می دانند برای حق مردم، حکومت از نگاه امام علی(ع) مقدمه اجرای عدالت اجتماعی و رعایت حقوق مردم است. امام علی(ع) کفش خود را وصله می زند ابن عباس بر امام وارد شد امام علی(ع) از ابن عباس سوال فرمود این کفش چند قیمت دارد ابن عباس عرض کرد قیمتی ندارد امام فرمود این کفش از حکمرانی بر جامعه برایم ارزشمند تر است مگر اینکه احقاق حق ودفع باطل بتوانم. هُوَ يَخْصِفُ نَعْلَهُ فَقَالَ لِي مَا قِيمَةُ هَذِهِ النَّعْلِ فَقُلْتُ لَا قِيمَةَ لَهَا فَقَالَ (عليه السلام) وَ اللَّهِ لَهِيَ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ إِمْرَتِكُمْ إِلَّا أَنْ أُقِيمَ حَقّاً أَوْ أَدْفَعَ بَاطِلً، امام علی(ع)، حق حکمرانی خود ر ا در جهت حقوق مردم و تامین عدالت اجتماعی می داند. امام(ع) در ماجرای انتخاب خلیفه سوم فرمودند:لَقَدْ عَلِمْتُمْ أَنِّي أَحَقُّ النَّاسِ بِهَا مِنْ غَيْرِي؛ وَاللَّهِ لَأُسْلِمَنَّ مَا سَلِمَتْ أُمُورُ الْمُسْلِمِينَ وَ لَمْ يَكُنْ فِيهَا جَوْرٌ إِلَّا عَلَيَّ خَاصَّةً، الْتِمَاساً لِأَجْرِ ذَلِكَ وَ فَضْلِهِ، وَ زُهْداً فِيمَا تَنَافَسْتُمُوهُ مِنْ زُخْرُفِهِ وَ زِبْرِجِهِ، امام از حق امامت اغماض می کند، ولی از حق مردم که عدالت باشد دفاع می کند، حق مردم را مقدم بر حق خود می داند. در تفکر امامیه در مقام تزاحم، حق مردم مقدم بر حق امام است؛ زیرا حق امام مقدمه و حقوق مردم ذی المقدمه است.»
بر این جمع بندی ایشان اشکالاتی وارد است که طرح میشود.
1️⃣ تقدم رتبی حق امام بر حق مردم
اولاً: آقای سروش محلاتی، برای اثبات اهمیت حق مردم، از مقام تزاحم میان حق امام (سلام الله علیه) با حق مردم استفاده میکند، در حالیکه، تصویر «تزاحم در حقوق» متوقف بر پذیرش تکافؤ دو حق است که، استیفاء هر دو حق با همدیگر امکان-پذیر نبوده و استیفاء هرکدام مزاحم استیفاء حق دیگر باشد. اما اگر، حقی اهم از حق دیگری بوده یا تقدم رتبی بر حق دیگری داشته باشد، تزاحم مستقری وجود نخواهد داشت. حال، این پرسش مطرح میشود که، آیا حق امام (سلام الله علیه) که همان «حق ولایتِ» اوست، در عرض حق مردم است؟
ادله متعددی بر تقدم رتبی حق امام (سلام الله علیه) بر حق مردم دلالت دارد که، از جمله آنها آیه شریفه «النَّبِيُّ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ» است. به بیان فقها، این آیه شریفه، هم نبی و هم امام را در برگرفته و ایشان را اولی بالتصرف در انفس و اموال مردم دانسته است. اولویت در تصرف در این آیه به این معناست که، نبی و امام از حق تصرفی برخوردار هستند – که ممکن است این حق تصرف در قالب حکومت انجام بگیرد- مقدم بر حق تصرفی است که مردم درباره خود و اموالشان دارند. برهمین اساس است که شیخ انصاری (رضوان الله علیه) از «سلطنت مطلقه» امام بر رعیت سخن میگوید: «و بالجملة، فالمستفاد من الأدلّة الأربعة بعد التتبّع و التأمّل: أنّ للإمام عليه السلام سلطنة مطلقة على الرعيّة من قبل اللّه تعالى، و أنّ تصرّفهم نافذ على الرعيّة ماضٍ مطلقاً.» (كتاب المكاسب (للشيخ الأنصاري، ط - الحديثة)، ج3، ص: 548)
و مرحوم ایروانی نیز با استناد به خطبه غدیریه، اولویت در سلطنت را به نفی تزاحم معنا میکند: «فيكون مفاد الحديث ثبوت هذه السلطنة بعينها للنّبي غاية الأمر بنحو آكدّ بحيث لا تزاحم سلطنة سلطنة» (حاشية المكاسب (للإيرواني)، ج1، ص: 155)
ادامه در فرسته بعدی 👇👇👇
هدایت شده از سیاستودیانت | مهدی ابوطالبی
ادامه از فرسته قبلی 👆👆👆
2️⃣ حق امام، مقدمه منحصره برای استیفاء حق مردم
ثانیاً: آقای سروش محلاتی در بیان دیگری، به مقدمه بودن حق امام برای حق مردم اشاره کرده و آن را ذی المقدمه میداند. این بیان نیز در رابطه میان حق امام و حق مردم، مخدوش است که در ادامه خواهد آمد، اما، اگر رابطه میان حق امام با حق مردم، رابطه مقدمه و ذی المقدمه هم باشد، با تکیه بر مسلمات کلامی امامیه باید گفت؛ حق امام (سلام الله علیه) مقدمه منحصره وجودیه برای استیفاء حق مردم است، نه یکی از مقدمات. به عبارت دیگر، با نظر به همان روایت ابن عباس که امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) غرض حکومت خود را «اقامه حق» و «دفع باطل» بیان میکند، باید گفت؛ این دو غرض، فقط در حکومت حضرت قابل تحقق است نه در حکومتهای دیگر. از این روی، استیفاء حق امام مقدم بر استیفاء حق مردم میباشد. اگر ایشان این نکته را نپذیرند به این معناست که، قبول دارند اقامه حق و دفع باطل از طریق شورای سقیفه نیز امکان پذیر است.
علاوه بر اینکه، وقتی به برخی از خطب امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) از جمله خطبه معروف درباره حق والی و رعیت، نظر انداخته میشود، این نکته برجستگی می یابد که، از منظر ایشان، «بقاء دولت» با همه آثار مبارک آن، نتیجه تقوم و به هم پیوستگی دو حق والی و رعیت و اینگونه نیست که، رابطه مقدمی طولی میان دو حق باشد:
« بزرگترين حقى كه خداوند تعالى از آن حقوق واجب گردانيده، حق والى است بر رعيت و حق رعيت است بر والى. اين فريضه اى است كه خدا اداى آن را بر هر يك از دو طرف مقرر داشته و آن را سبب الفت ميان ايشان و عزت و ارجمندى دين ايشان قرار داده است. پس رعيت صلاح نپذيرد مگر آنكه واليان صلاح پذيرند و واليان به صلاح نيايند، مگر به راستى و درستى رعيت. زمانى كه رعيت حق خود را نسبت به والى بگزارد و والى نيز حق خود را نسبت به رعيت ادا نمايد، حق در ميان آنها عزت يابد و پايه هاى دينشان استوارى گيرد و نشانه هاى عدالت برپا گردد و سنتهاى پيامبر (ص) در مسير خود افتد و اجرا گردد و در پى آن روزگار به صلاح آيد و اميد به بقاى دولت قوت گيرد و دشمنان مأيوس گردند. و اگر رعيت بر والى خود چيره گردد يا والى بر رعيت ستم روا دارد، در اين هنگام، ميان آنها اختلاف كلمه پديد آيد و نشانه هاى جور پديدار آيد و تباهكارى در دين بسيار شود و عمل به سنتها متروك ماند و به هوا و هوس كار كنند و احكام اجرا نگردد و دردها و بيماريهاى مردم افزون شود. و كسی از پايمال شدن حق بزرگ و رواج امور باطل بيمى به دل راه ندهد. در اين هنگام نيكان به خوارى افتند و بدان عزت يابند و بازخواستهاى خداوند از بندگان بسيار گردد. »
نهج البلاغه، خطبه 216
پیوستگی دو حق، با نظر به مطلب پیشین که حق اصیل را از آن امام میداند، این تصویر را دارد که، هم حق امام و هم حق مردم باید مراعات گردد، اما با توجه به این نکته که، حق امام برابر و هم کفو با حق مردم نبوده و تقدم رتبی بر آن دارد. با این باور، میتوان مثال برجسته دوران معاصر، یعنی مشروطه را بازاندیشی دوباره ای نمود. دوره ای که فقط به احیاء حق مردم اندیشیده شده و چنین گمان برده شد که این حق را میتوان از طریق مشروطه هم احیاء نمود. در حالیکه، همه آن اهداف مقدسی که بزرگان دینی داشتند، جز از طریق نهاد امامت و ولایت قابل استیفاء نبود.
ادامه در فرسته بعدی 👇👇👇
هدایت شده از سیاستودیانت | مهدی ابوطالبی
ادامه از فرسته قبلی 👆👆👆
3️⃣اغراض حکومت امام، فراتر از حقوق الناس
ثالثاً: اشتباه اساسی آقای سروش محلاتی در این است که، بیان امام (سلام الله علیه) را به «حقوق الناس» تحویل برده و در همان محدوده منحصر ساخته است. در حالیکه، آن بیان اوسع از حقوق مردم است؛ «...إِلَّا أَنْ أُقِيمَ حَقّاً أَوْ أَدْفَعَ بَاطِلً». نظیر آنچه که ایشان در خطبه ای دیگر غرض خویش از پذیرش ولایت را چنین توصیف میکند:
« اللَّهُمَّ إِنَّكَ تَعْلَمُ أَنَّهُ لَمْ يَكُنِ الَّذِي كَانَ مِنَّا مُنَافَسَةً فِي سُلْطَانٍ وَ لَا الْتِمَاسَ شَيْءٍ مِنْ فُضُولِ الْحُطَامِ وَ لَكِنْ لِنَرِدَ الْمَعَالِمَ مِنْ دِينِكَ وَ نُظْهِرَ الْإِصْلَاحَ فِي بِلَادِكَ فَيَأْمَنَ الْمَظْلُومُونَ مِنْ عِبَادِكَ وَ تُقَامَ الْمُعَطَّلَةُ مِنْ حُدُودِك»
(خداوندا! تو مى دانى که آنچه از ما (در طریق تلاش براى بسیج مردم) صورت گرفت، به خاطر رقابت در امر زمامدارى و یا به چنگ آوردن ثروت و مال نبود، بلکه هدف ما آن است که نشانه هاى دین تو را آشکار سازیم و اصلاح و درستى را در همه بلاد بر ملا کنیم تا بندگان مظلومت آسوده باشند و فرایض و سنّت ها و احکامت مورد عمل قرار گیرد)
همانطور که در این عبارت آمده است، غرض از تشکیل حکومت؛ آشکار ساختن نشانه های دین، اصلاح شهرها و سرزمینها است تا امنیت برای مظلومین فراهم آید و حدود معطله الهی اقامه گردد. و معلوم نیست، چرا بر یک مؤلفه (حقوق مردم) اصرار ورزیده شده و همه غرض حکومت امام منحصر به آن گردیده و مقدمه احقاق آن تلقی میشود.
و اگر حضرت در آن خطبه (وَ وَاللَّهِ لَأُسْلِمَنَّ مَا سَلِمَتْ أُمُورُ الْمُسْلِمِينَ وَ لَمْ يَكُنْ فِيهَا جَوْرٌ إِلَّا عَلَيَّ خَاصَّةً) ظلم بر خود را پذیرفته و از سلامت امور مسلمین استقبال میکند، به معنای تقدم حق مردم بر حق امام نیست، بلکه، به معنای تقدم «حق الإسلام و المسلمین» بر شخص حضرت امیر (سلام الله علیه) است. و این همان اندیشه سیاسی امام خمینی (رضوان الله علیه) است که حفظ نظام اسلامی از حفظ یک نفر - حتی اگر امام عصر ارواحنافداه- باشد اهمیتش بیشتر است.
🔹نتیجه گیری
مبتنی بر اندیشه امامیه و با توجه دقیق به کلمات امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) بقاء هر دولت و اجتماعی، در تقوم و به هم پیوستگی حق امام و حق مردم است. در عین آنکه، در همین پیوستگی است که، حق امام تقدم رتبی بر حق مردم دارد. و دوگانه ای که، امثال آقای سروش محلاتی درست کرده و جانب حقوق مردم را سنگین نموده و آن را مقدم بر حق امام میدارند، نه تنها تحریف معنوی نهج البلاغه است، بلکه، خارج از اندیشه سیاسی امامیه است.
ضمن آنکه، استیفاء حق امام، متضمن استیفاء حق مردم است، نه آنکه، استیفاء حق امام، فقط به غرض استیفاء حق مردم باشد. بلکه، حق امام که حقِ ولایت و حکومت باشد، به غرضی اوسع از حقوق الناس تشکیل میشود.
@Tanbiholomah
سیاستودیانت|حجتالاسلامابوطالبی
@aboutalebi57
هدایت شده از شاهد | عطا یاوری
پاسخ به شبهات اقتصادی؛ استاد امیری طیبی.mp3
10.4M
🔦 کارگاه «اقناع انواع مخاطب» با رویکرد شبهات اقتصادی
🎙با ارائه حجت الاسلام امیری طیبی
📍چهار شنبه ۲ اسفند
🕌مسجد مدرسه علمیه معصومیه
#انتخابات
#مشارکت_حداکثری
@atayaa
هدایت شده از صدای قرآن، صدای زندگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.🎬 احسن القصص
🎙️ استادشعبان عبدالعزیزصیاد
🎶 نغمه : بیات
صدای قرآن،صدای زندگی🌱
@qurankarim_30
هدایت شده از کانال علامه طهرانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📿 خودتان را به حلقهٔ یاران خاص حضرت صاحبالزمان برسانید
🎙حضرت آیتالله حاج سید محمدصادق حسینی طهرانی (حفظهالله)
🆔 @allame_tehrani
یه زمانی بود که بعضیها حتی پول بیمه درمان رو نداشتند.
حالا نه تنها همه بیمه شدند، بلکه با تصویب مجلس، ۳ دهک اول مردم، بیمه رایگان دریافت میکنند.
تازه درمان بیماریهای صعب العلاج هم رایگان شد و ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری هم توسط دولت پرداخت میشود.
نتیجه رأی دادن درست همین است
👌 بیخود نیست که تعابیر و تعاریفی که رهبری از این مجلس کردند ، درباره هیچ مجلسی انجام ندادند و برای همین بوده که امسال فرمودند برخی از این قوانین مصوب شما جای #تمجید دارد
#مجلس_انقلابی
#انتخابات
هدایت شده از خبرگزاری فارس
تورم مواد غذاییِ کمدرآمدها به کمترین رقم ۵۲ ماه اخیر رسید
🔹مرکز آمار ایران: تورم ماهانۀ مواد غذایی برای دهک اول (کمدرآمدترین اقشار جامعه) منفی ۱.۷ درصد، دهک دوم منفی ۱.۱ درصد و دهک سوم منفی ۰.۹ درصد بوده.
🔹در این ۳ دهک، مواد غذایی سهم بیش از ۴۰ درصد در سبد کالای خانوارها دارد و منفی شدن تورم ماهانه مواد غذایی این دهکها خبر مثبتی از لحاظ افزایش قدرت خرید محسوب میشود.
🔹خبر خوب دیگر آنکه آهنگ منفی شدن تورم ماهانه مواد غذایی ۳ دهک پایین درآمدی، در بهترین وضع خود از اواسط سال ۱۳۹۸ تاکنون محسوب میشود.
🔹از شهریور ۹۸ تاکنون هیچگاه تورم ماهانۀ مواد غذایی ۳ دهک کمدرآمدی تا این حد کاهشی نشده و این شاخص به کمترین رقم خود در ۵۲ ماه اخیر رسید.
@Farsna - Link
هدایت شده از خبرگزاری فارس
۷ برابر مسکن مهر برای نهضت ملی، زمین تامین شد
🔹رئیس سازمان ملی زمین و مسکن: در مسکن مهر کل زمین تامین شده ۸ هزار هکتار بود، اما در نهضت ملی مسکن تاکنون ۵۰ هزار هکتار زمین اختصاص داده شده که ۷ برابر مسکن مهر است و در تاریخ مسکنسازی کشور بیسابقه بوده.
@Farsna - Link
هدایت شده از سعداء/حجت الاسلام راجی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا ایران نمیتواند مثل امارات پیشرفته باشد؟
⁉️ اصلا سهم مردم از درآمدهای نفتی چقدر است؟
🔰 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی در همایش #یک_صندوق_شبهه
🔸 جهت دریافت فایل صوتی کامل برنامه کلیک کنید
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 رهبر انقلاب: مطمئن هستیم بارِ کج لیبرالدموکراسی غرب به منزل نخواهد رسید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 حاج مهدی رسولی برای دعوت به انتخابات پویش «حالا نوبت توئه» را راه انداخت
❗️ در سیر انتقال قدرت از غرب به شرق باید #ایران_قوی داشته باشیم
@Rezahaghshenas01
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 بسیار شنیدنی...
🔘ما صاحب داریم...
❤️مهدی جان کی هستی تو...!
🗣استاد قرائتی
اللهم عجل لولیک الفرج🤲
میلادباسعادت منجی عالم بشیریت حضرت خاتم الاوصیاء امام مهدی روحی وارواح العالمین له الفداء مبارک🌹
هدایت شده از المرسلات
☀️ اعمال شب نیمه شعبان
✅شب #نیمه_شعبان از با عظمت ترین شبهای تمام سال است که گاهی به عنوان یکی از لیالی قدر نیز معرفی می شود. این شب اعمال بسیار زیادی دارد برخی از این اعمال بر اساس کتاب شریف اقبال در ادامه می آید:
ادعیه و زیارات:
🔺 قرائت دعای کمیل
🔺قرائت دعای «اللهم بحق لیلتنا هذه و مولودها ...» (اقبال الاعمال)
🔺زیارت مخصوص حضرت سید الشهداء (ع) در نیمه شعبان
نمازها:
🔅4رکعت (بین مغرب و عشاء)
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید (10) در روایت دیگر: توحید (11)
👈بعدازنماز: یا رب اغفر لنا (10) + یا رب ارحمنا (10) + یا رب تب علینا (10) + توحید (21) + بگوید: سبحان الذی یحیی الموتی و یمیت الاحیاء و هو علی کل شیء قدیر (10)
🔅4رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید (100)
👈بعدازنماز: اللَّهُمَّ إِنِّي إِلَيْكَ فَقِيرٌ وَ مِنْ عَذَابِكَ خَائِفٌ وَ بِكَ مُسْتَجِيرٌ رَبِّ لَا تُبَدِّلِ اسْمِي وَ لَا تُغَيِّرْ جِسْمِي رَبِّ لَا تُجْهِدْ بَلَائِي رَبِّ لَا تُشْمِتْ بِي أَعْدَائِي أَعُوذُ بِعَفْوِكَ مِنْ عِقَابِكَ وَ أَعُوذُ بِرَحْمَتِكَ مِنْ عَذَابِكَ وَ أَعُوذُ بِرِضَاكَ مِنْ سَخَطِكَ وَ أَعُوذُ بِكَ مِنْكَ جَلَّ ثَنَاؤُكَ أَنْتَ كَمَا أَثْنَيْتَ عَلَى نَفْسِكَ وَ فَوْقَ مَا يَقُولُ الْقَائِلُونَ فِيكَ و بعد هر دعایی دوست داشتی انجام بده.
🔅2رکعت (پس از نماز عشاء)
🔺رکعت اول:حمد(1)+کافرون(1)
🔺رکعت دوم:حمد(1)+توحید(1)
👈بعدازنماز:سبحان الله (33) + الحمدلله (33) + الله اکبر (34) + دعای مذکور در اقبال (ج 3 ص 315) + در سجده: یا ربُّ (۲۰) یا الله (7) + لا حول و لا قوه الا بالله (7) ما شاء الله لا قوه الا بالله (7) + لا قوه الا بالله (10) + صلوات + درخواست حاجت از پروردگار (این سجده به دو روایت دیگر نیز با قدری تفاوت در اقبال نقل شده است)+ دعای «الهی تعرض لک فی هذا اللیل ...»
🔅4رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید (250) (در برخی روایات 50 توحید هم پذیرفته شده)
👈بعدازنماز: اللَّهُمَّ إِنِّي إِلَيْكَ فَقِيرٌ وَ مِنْ عَذابِكَ خائِفٌ وَ بِكَ مُسْتَجِيرٌ، رَبِّ لٰا تُبَدِّلْ اسْمِي، رَبِّ لٰا تُغَيِّرْ جِسْمِي، وَ لٰا تُجْهِدْ بَلائِي، وَ لٰا تُشْمِتْ بِي أَعْدائِي، اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِعَفْوِكَ مِنْ عُقُوبَتِكَ، وَ أَعُوذُ بِرِضاكَ مِنْ سَخَطِكَ، وَ أَعُوذُ بِرَحْمَتِكَ مِنْ عَذابِكَ.وَ أَعُوذُ بِكَ مِنْكَ لٰا إِلٰهَ إِلَّا أَنْتَ، جَلَّ ثَناؤُكَ لٰا احْصِي مِدْحَتَكَ وَ لٰا الثَّناءَ عَلَيْكَ، أَنْتَ كَما أَثْنَيْتَ عَلَى نَفْسِكَ وَ فَوْقَ ما يَقُولُ الْقائِلُونَ، أَنْ تُصَلِّيَ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ افْعَلْ بِي كَذٰا وَ كَذا. (در روایت دیگر در اقبال دعای دیگر هم آمده است ج 3 ص 319)
🔅100 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(10)
👈بعدازنماز: آیت الکرسی (10) + حمد (10) + سبحان الله (100)
🔅2 رکعت (بعد از نماز عشاء) (این عمل در واقع سه نماز هم پیوسته است):
🔺رکعت اول:حمد(1)+سه آیه اول سوره بقره (1) + آیت الکرسی (1) + سه آیه آخر سوره بقره (1)
🔺رکعت دوم:حمد(1)+ناس (7) + فلق (7) + توحید (7)
👈 بعد از سلام نماز: 4 رکعت:
🔺رکعت اول: حمد (1) + یاسین (1)
🔺رکعت دوم: حمد (1) + دخان (1)
🔺رکعت سوم: حمد (1) + سجده (1)
🔺رکعت چهارم: حمد (1) + ملک (1)
👈 بعد از سلام نماز: 100 رکعت:
🔺هر رکعت: حمد (1) + توحید (10)
پیامبر می فرماید: اگر بعد از این نماز دعا کند مرا در آن شب ببیند، می بیند.
🔅نماز مخصوص نیمه شعبان در کربلا ( اقبال ج 3 ص 347)
🔸 میلاد حجه بن الحسن العسکری سلام الله علیه بر تمام مومنان و شیعیان مبارک باشد🔸
#نیمه_شعبان
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از نورمجرّد
📊 #اطلاع_نگاشت | اعمال شب نیمه شعبان
📚 کتاب شریف «مفاتیح الجنان»
🆔 Nooremojarrad_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 کرک و پرشون با این استدلال ریخت😂
❗️ اینجور کلیپها خوبیش اینه در یک لحظه طرف را به فکر وا میداره!
شاید تاثیر لحظهای داشته باشه شایدم طرف با فکر و چندبار تامل بهتر شد
✅کار قشنگی بود و مجبور شدیمکمی فیلم را تار کنیم
هدایت شده از سعداء/حجت الاسلام راجی
مگه سری قبل رأی دادم چیزی عوض شد؟!
🔸داستان چهارم 👇
#بیمه_رایگان_پنج_دهک_اول
#انتخابات
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
هدایت شده از روابط عمومی جامعه مدرسین
1402ASMI_asl.pdf
279.7K
🔗 لیست کاندیداهای جامعه مدرسین در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری
ــــــــــــــــ
روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
🆔 @j_modarresin
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 دشمن «انتخابات» را معیار قبولی نظام و اسلام قرار داده است
👤 استاد فاضل لنکرانی
🔸 دشمن نگاه میکند چه تعداد از مردم پای انتخابات میآیند و همان را معیار قبولی نظام بین مردم قرار میدهد.
🔺 به قول ما طلبهها گاهی یک ملاک به عنوان ثانوی مطرح میشود. اینکه رهبری معظم میفرمایند مخالفت با انتخابات مخالفت با اسلام است، چون امروز دشمن علامت اسلام ناب را در این کشور انتخابات قرار داده، لذا هر کسی هر مقداری که توان دارد باید همه اقشار و گروهها را ترغیب به حضور و مشارکت کند. اعتراض خود نسبت به عملکرد مسئولین را هم به شکل متین اعلام کنید، چون واقعا نگران هستیم آن مشارکت حداکثری مطلوب خدای ناکرده محقق نشود.
🔻 من در دوره قبل بحثی را به نام فقه انتخابات مطرح نمودم، چون در آن زمان عدهای در همین حوزه قم تردید کردند که چه کسی گفته شرکت در انتخابات واجب شرعی است؟ اگر هم امام اول انقلاب فرموده بخاطر شرائط اول انقلاب بوده، الآن انتخابات یک حقّ است اگر کسی خواست شرکت میکند و اگرهم نخواست نمیکند، جواب این حرف خیلی روشن است، انتخابات در عین اینکه یک حقّ است یک تکلیف شرعی مسلم هم هست، قرآن میفرماید «یأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا»، کدام امانت از ریاست جمهوری یا امر قانونگذاری بالاتر؟
✅ وظیفه ما قمیها ازمنِ طلبه گرفته تا طلاب و اساتید اینست که با بخشهای مختلف مردم صحبت کرده تا یک موج گسترده ایجاد شود. دنیا الآن منتظر است ببینید این انتخابات نسبت به قبل چند درصد کمتر یا بیشتر میشود که بر آن اساس با ایران برخورد کند.
🌐 خبرگزاری دانشجو
#انتخابات
@Manahejj
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 فریادرسی به مردم مظلوم غزه
📝 صدقات و کمکهای مالی در ماه #شعبان ثواب بسیار زیادی دارند
✅ بهترین و مطمئنترین راه انتقال کمکها به مردم غزه، دفتر رهبر معظم انقلاب است👇🏻
https://www.leader.ir/fa/monies
🔺 از طریق لینک بالا اقدام کنید:
1⃣ ابتدا گزینه انتخاب وجوهات را بزنید
2⃣ سپس در صفحه جدید: در کشوی بالایی (بابت)، گزینه «کمکها» را انتخاب کنید؛
3⃣ در کشوی پایینی، «کمک به مردم مظلوم غزه» را انتخاب کنید.
#غزه
@Manahejj
✅ اجتهاد و مسائل نوپدید
▫️شهید مطهری:
🔹مشکلات جامعه بشری نو میشود و مشکلات نو، راه حل نو میخواهد. الحوادث الواقعه چیزی جز پدیدههای نوظهور نیست که حل آنها بر عهده حاملان معارف اسلامی است.
🔹سر ضرورت وجود مجتهد در هر دوره و ضرورت تقلید و رجوع به مجتهد زنده همین است و الا در یک سلسله مسائل استاندارد شده، میان تقلید از زنده و مرده فرقی نیست. اگر مجتهدی به مسائل و مشکلات روز توجه نکند او را باید در صف مردگان به شمار آورد.
🔸روششناسی اجتهاد (روشنا)
🆔 @ravesh_ejtehad