eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
479 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷 *بخش‌های مختلف نمایشگاه آبادیران چیست؟* 🔸 نمایشگاه آبادیران شامل پنج بخش مجزا است: مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستایی کشاورزی، دامپروری و شیلات ماشین آلات کوچک مقیاس (جهت ایجاد اشتغال) سلامت، بهداشت و توانبخشی فناوری‌های آموزشی 🌐 اطلاعات بیشتر: abadiranexpo.ir هشتگ راهنما: شبکه دانش بنیان | @daneshbonyan_isti
💡 سومین دوره آموزش مربی مسئله محوری «گوی و میدان» برگزار میگردد 1⃣ بخش اول دوره 🔸کلاس های ادبیات نظری مسئله محوری 🔸کارگاه های آموزش و حل کارخواست های مسئله محوری 🔸آزمون های هفتگی 🔸پروژه های مرتبط با مسئله محوری 2⃣ بخش دوم دوره 🔸ارائه بسته تدریس اساتید در حوزه مبانی زن و خانواده اساتید حاضر در این بخش 👇🏻 🔻سرکار خانم دکتر مریم اردبیلی 🔻سرکار خانم دکتر حمیده طائب 🔻سرکار خانم دکتر شیده صادقی 🔻سرکار خانم سحر دانشور 🔻جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد 🔻جناب آقای دکتر ابوالفضل اقبالی 🔻جناب آقای مقداد اموری 🔻جناب آقای مهدی تکلو ویژه بانوان ⏳مهلت ثبت نام: ۲۲ اردیبهشت تاریخ شروع کلاس‌ها: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ 🌐 لینک ثبت نام : https://survey.porsline.ir/s/B3EBzgX 🔰 مزایا شرکت در دوره: ✅ استفاده از برگزیدگان به عنوان مربی در پروژه‌های مسئله محوری ✅ آشنایی کامل با رویکرد مسئله محوری و به کارگیری این روش در هر عرصه ای برای کشف و حل مسئله مرتبط با حوزه کاری شما نشانی کانال ما در پیام رسان ها 📱 @mtod_ir آیدی ارتباط با ادمین 👤@mtod_admin شماره تماس با ما 📞 09012153957 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
🔸مرا مغنی اللبیبی بود روزی / فقاهت را امیدی بود روزی 🔸چرا موج فتن در ما اثر کرد / مطولهای ما را مختصر کرد 🔸معالم نردبان آسمان بود / چراغ راه استنباطیان بود 🔸چرا برداشتند این نردبان را / چرا بستند راه آسمان را 🔸کتاب علم را تلخیص کردند / به ما بیچارگان تدریس کردند 🔸صرف میر و امثله یادش بخیر / صیغه های مشکله یادش بخیر 🔸حجره تاریک و تنگی داشتیم / سفره بی آب و رنگی داشتیم 🔸بحث، ما را عاشق خود کرده بود / لمعه ما را لایق خود کرده بود 🔸نفرت از هر خودستایی داشتیم /خلق و خوی روستایی داشتیم 🔸راه و رسم بندگی یادش بخیر/ روزگار سادگی یادش بخیر 🔸کجا رفت آیین صوم و سکوت / ابو حمزه خواندن هنگام قنوت 🔸کجایند مردان کشف و شهود / سرایر نشینان یوم الخلود 🔸کجایند مردان شب زنده دار/خدایان اخلاص و علم و وقار 🔸ما به بزم علم نامحرم شدیم / زهر نوشیدیم و بی مرهم شدیم 🔸بس که بر خوان شکم بنشسته ایم/شاهراه علم بر خود بسته ایم 🔸ما که سنگ علم بر سر می زنیم / در سراب "نمره" پر پر می زنیم 🔸به نام امتحان معتاد گشتیم / سراغ علم در خرداد گشتیم 🔸درد مرشد داشتن کمرنگ شد / قلب برخی بهر منصب تنگ شد 🔸گر ز ارزشهای خود غفلت کنیم / خویش را بی ارج و بی قیمت کنیم 🔸ما کجا آسایش و آسودگی/ ما کجا دنیا و این آلودگی 🔸هر که از جا برنخیزد مرد نیست / هر که از میدان گریزد مرد نیست 🔸خدایا دارم از شورا گلایه / شده این حوزه ها عین اداره 🔸چرا پنجشنبه ها تعطیل هستیم؟ / چنین شد راه بر تحصیل بستیم 🔸به حوزه این همه تعطیل ننگ است / الاغ درس و تحصیلات لنگ است 🔸اگر چه سالها در حوزه هستیم /هنوز اندر خم یه کوچه هستیم 🔸ز بهر نمره ما تحصیل کردیم / تجمل را به خود تحمیل کردیم 🔸خداوندا چه علم این چه علم است؟ / که بهر نمره و پاس دو ترم است 🔸ما به خورد و خواب عادت کرده ایم / تکیه بر آرنج راحت کرده ایم 🔸غم برای نوع عنوان می خوریم/ غصه آب و غم نان می خوریم 🔸گفت عالم در کجا گردد هلاک / گفتمش در لقمه های شبهه ناک 🔸شبهه خوارانند بی سوز و گداز / بی نصیب از لذت راز و نیاز 🔸می کنم در عالم آن روز سیر / یاد آن طلاب باهمت بخیر 🔸عادت هر روزشان ایثار بود / قلبشان از نور حق سرشار بود 🔸از چه رو ما خود فریبی می کنیم / با هم احساس غریبی می کنیم 🔸شیوه همسایگی در پیش بود/ حرفهاشان واقعا بی نیش بود 🔸ما چرا این راه را گم کرده ایم / اکثرا در نمره دربست برده ایم 🔸نمره ها ما را اسیر خویش کرد / خلق را یکباره بی تشویش کرد 🔸طفل تحقیق و تعلم خار شد / بحث کردن از عقاید عار شد 🔸از حضور عالمان دین جدا / شد لباس پاک روحانی دو تا 🔸ساعتی از روز را روحانی اند / ساعتی دیگر کت و شلواریند 🔸خلق را در اشتباه انداختند / عزت خود را به چاه انداختند 🔸شده اصل ملاک درس ما بیست / ز درس شیخ طوسی ها خبر نیست 🔸ز مرشدهای رهرو کم خبر هست / که دستورات بعضی کم اثر است 🔸خداوندا چه درد است این چه درد است / که فولاد دلم را آب کرده است 🔸مرا ای دوست، درد طـَلْبگی کشت / چه درد است این، مرا شرمندگی کشت 🔸شان ما بالاتر از این حرفهاست / عزت یک حوزه فوق جمله هاست 🔸ما که باید صاف و مولایی شویم / ننگمان باشد که دنیایی شویم منبع: نشریه حجره، شماره13و14، مهر و آبان1383
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺استفاده از ماکت های بادی جهت فریب اطلاعاتی همین ماکت های ساده و ارزان باعث جلوگیری از یک حمله قریب الوقوع و خسارات میلیون دلاری می‌شود 🇮🇷نیمه پنهان 🇮🇷@nimeyepenhan
برای ثبت در تاریخ 40 جنگنده برای مقابله با این سه شیر به پرواز در آمدند. سی تن از جمله چندین زن و کودک به شهادت رسیدند تا یهود بگوید : موفق به قتل این سه شدیم. کفتار ها بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد... @mrtahlilgar1
🖼 🔸رونمایی از جدیدترین طرح دیوارنگاره میدان فلسطین 🔹جدیدترین طرح دیوارنگاره میدان فلسطین با شعار "شهادت تو فجر پیروزیست" به همراه تصویری از شهید خضر عدنان رونمایی شد. هفته گذشته خضر عدنان پس از ۸۴ روز اعتصاب در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. 🔹اکران این اثر در بین رسانه‌های صهیونیستی نیز بازتاب پیدا کرده است. 💠@sazmantablighaat
🌸🌺🌸🌺 نمونه دریافت یارانه دانشجویان و طلاب که پس از ثبت نام در سایت و تقاضای درخواست یارانه از طریق اطلاعات دانشجویی یا طلبگی انجام شد.👇 https://book.icfi.ir بلافاصله یارانه اختصاص داده شد بدون پرداخت هیچ هزینه ای پس بشتابید تا فرصت تمام نشده است @farzandparvari_mosbat
💠 موسسه معنا با همکاری سازمان تبلیغات استان قم برگزار می‌کند: 🏆کارگاه آموزش مداحی و روضه‌خوانی ویژه محرم 📚محتوای دوره: صداسازی|رديف آوازی|فن‌بیان روضه‌خوانی|فیش‌روضه|نوحه‌خوانی مقتل‌شناسی|روضه‌کلامی|زمزمه 💠مخاطبین کارگاه: نوجوانان|بزرگسال|طلاب برادران|خواهران حضوری | مجازی 🎁همراه با قرعه‌کشی کمک هزینه سفر کربلا ⏳مهلت ثبت نام: تا پنج شنبه ۲۹ اردیبهشت 🔴برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید👇🏻 https://survey.porsline.ir/s/Alz3sEbh •---✾آموزش جامع مداحی معنا👇 https://eitaa.com/joinchat/3585409024C29a819a057
♦️📣 *به‌زودی منتشر می‌شود* 📚کتاب *معناشناسی قرآن*؛ روش ها و نظریه ها 🖌مؤلف: دکتر *محمدباقر سعیدی روشن* (استاد تمام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه) 📝 *چکیده کتاب* : معناشناسی قرآن چه سازوکاری دارد؟ مبانی آن کدام است؟ فرایند آن چیست؟ آیا می‌توان یکی از الگوهای معناشناسی جدید را بر قرآن منطبق و بر اساس آن معانی و مقاصد قرآن را کشف کرد؟ هدف این پژوهش مطالعه علمی معناشناسی قرآن است. این اثر نظریه‌های معناشناسی معاصر و چارچوب‌های ‌معرفتی آنها را تحلیل‌کرده، صائب‌ترین روش معناشناسی قرآن را منطق اجتهادی می‌داند. این روش انسجام‌گرا و نظام‌واره است و اساس معنای زبانی را وضع‌گروى قصدپایه و معنا را معلول عوامل گوناگون می‌داند. بر این نظر واحدهای زبانی و بافت متن نقش خاص در ماهیت معنا دارد. بافت اجتماعی و فرامتن اثرخود را دارد. بازیگر اصلی در تولید معنا، علم و قصد آفریننده متن وحیانی است که زبان را وسیله ارسال پیام خود گرفته است. روش اجتهادى شیوه تلفیقی مستند به همه دلالت‌های زبانی، قرائن درون‌متنی، سیاق کاربرد، سنت معصوم، قرائن فرامتن، زمينه پیدایش متن، شخصیت ماتن، و تدبرعقلی است. . 📚غرفه پژوهشگاه در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران : 💢 مصلی - شبستان اصلی - راهرو 6 - غرفه 26 🌹منتظر حضور سبزتان هستیم.🌹 --------------- 🔻کتاب نما: https://eitaa.com/ketabnama_rihu 🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا: https://eitaa.com/rihu_ac_ir
کتاب «طلبه تمدن‌گرا» منتشر شد. 🔹 طلبۀ تمدن‌گرا در هویت طلبگی‌اش برخوردار از بینش و نگرش کلان است، از اسلام و قرآن فهم اجتماعی و جهانی دارد، رخدادهای بزرگ جهانی و رخدادهای تمدنی در جهان امروز را رصد کرده و آن را از منظر دین و جهان‌بینی دینی تفسیر و تبیین می‌کند، در تبلیغ گفتمان دینی و اخلاقی خود به یک زمان و مکان خاص بسنده نمی‌کند و آنگاه درمرحله اقدام و کنش‌گری هم در مقیاس یک تمدن عمل می‌نماید و در مقیاس یک تمدن نیزموج‌سازی نموده و دست به تغییرات بزرگ می‌زند... @Habibollah_Babai
هدایت شده از کانال طوفان 🌍
🌱🌱🌱 📣 مژده چهارمین برنامه باشگاه دختران طوفان همکاران: 🔷 مدرسه روایت 🔷 سرای راهبردی نورهان 🔷 کارگروه هنری رسانه‌ای مبینا 🔷 امور بانوان اداره کل تبلیغات استان قم 🖌 🖌 با حضور اساتید برتر کشوری 🔰 همراه با : پیوست هم افزایی و هم آهنگی جهت نقش آفرینی گسترده در. 💎 ویژه : علاقه مندان دغدغه مند و مسئولان مجموعه‌های فعال در عرصه‌های: 🔺 روایت 🔺رسانه 🔺 فرهنگ 🔸️ با محوریت: فراگیری و کسب تجربه در روشی پیشگام جهت نقش آفرینی در . 🔸️ با موضوع: «روایت آزادی بانوان در بهشت غرب» 🔸️ همراه با برگزاری کارگاه : مهارت‌های ایجاد جریان تولید روایت جهت گروه های اجتماعی 🗓 زمان: ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت 🕣 ساعت ۸ الی ۱۹ 📌 پل ارتباطی جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت نام @Telavat82 ٠۹۱۲۷۵۲۹۹۵۷ 💼 فرصت ثبت نام: پایان وقت اداری چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه 🌱@toufann
این کار یوسف تیموری و تایید جناب غیاثی قیمت نداره 👏👏👏👏 همواره جریان ملی‌گرای افراطی تلاش میکنه نژادپرستی رو بجای خداپرستی و حق طلبی جایگزین کنه و بگن که ایرانی‌ها (یعنی فارسها) از همه اقوام داخلی و خارجی و ملل گوناگون بالاتر هستن، نژادپرست دیگران رو حقیر و ناچیز میشماره، و با این حرکت ضدخدا همه ادیان و انبیا غیر ایرانی رو طرد میکنه؛ این کار آقای تیموری و جناب غیاثی خاری است بر تفکر نژادپرستی و تحسین شایسته سالاری، آفرین به شما که قهرمان قهرمانان هستید 👏👌🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بازتاب دومین جلسه شورای عالی سیاستگذاری ستاد راهبری علوم انسانی اسلامی در صدا و سیما _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیزر سالن یاس نمایشگاه کتاب واقع در طبق بالا شبستان اصلی که ناشران عمومی حضور دارند. بخش کودک و نوجوان سالن یاس با حضور کارشناسان برای فعالین فرهنگی و تربیتی مرتبط با کودک و نوجوان بسیار مفید است.
هدایت شده از مباحث تربیتی
🌿وقتى كه من گم‏ شدم و ندانستم چه قدر ارزش دارم، هر كس مى ‏تواند مرا به هر قيمتى بخرد، با يك بارك‏ اللَّه از دست مى ‏روم ولى وقتى كه دانستم صد هزار تومان ارزش دارم، ديگر با پنجاه هزار تومان معامله نمى ‏كنم و اگر بدانم به بهشت مى‏ ارزم، با دنيا معامله نمى ‏كنم و اگر بدانم كه خدا خريدار من است و او را خريدار خود ببينم، ديگر حتى با بهشت هم سودا نمى ‏كنم. آن‏هايى كه مى ‏گويند: «يا نَعِيمى وَ جَنَّتى وَ يا دُنياىَ وَ آخِرَتِى»، با اين نگاه همراهند. 🌿رحِمَ اللّه ُ امرَءً عَرَفَ قَدرَهُ وَ لَم يَتَعَدَّ طَورَهُ رحمت كند مردى را كه قدر خويش را بشناسد و از حدّ خود درنگذرد. رحم الله امرأ عرف قدر نفسه . «قِیمَهُ کُلِّ إمرئٍ ما یُحْسِنُهُ» https://eitaa.com/tarbeit
🔴 انتشارات لیله القدر در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 🔴 📚 کلیه آثار در نمایشگاه کتاب حضوری ۲۰ درصد و مجازی با ۱۰ درصد تخفیف و ارسال رایگان عرضه می شود. 🔺علاوه بر این تخفیف از طرف نمایشگاه به دانشجویان و طلاب گرامی ۶۰۰ هزار تومان بن تعلق می گیرد. 📌نشانی نمایشگاه کتاب حضوری: تهران ، مصلی امام خمینی(ره) ، راهروی ۱۴، غرفه ۳ 🔗 لینک نمایشگاه کتاب مجازی : 🌐: bookicfi ir 👈🏻 🛒 ثبت سفارش : 👇🏻 🤳🏻 : @einsadshop_ad 📨 پاسخ به سوالات : 👇🏻 👤 : @ad_einsad
ارزیابی معرفتی تجربه های دینی یا حالات معنوی خاص (مقاله).pdf
92.8K
*ارزیابی معرفتی تجربه های دینی یا حالات معنوی خاص* *ترجمه مقاله انگلیسی ارائه شده در یازدهمین کنفرانس بین المللی فلسفه دین معاصر، با عنوان تجربه های دینی و معنوی،* انجمن علمی فلسفه دین ایران 19 و20 اردیبهشت 1402، ساری بسیاری افراد گزارش هایی از داشتن تجربه های دینی خاص مخصوصا در زمان و مکان بخصوصی داده اند. آیا این تجربه ها ارزش معرفتی دارد؟ درباره صدق و کذب این ادعاها چه باید گفت؟ و آیا محتواهای آن تجربه ها حقیقتی را حجیتی برای خود فرد یا افراد دیگر می کند؟ از این گزارش ها چه نتایج معقولی می توان گرفت؟ موارد بسیاری از آن تجربه ها وجود دارد که تحت تاثیر عوامل زیستی، روانشناختی، و فرهنگی تجربه شده اند یا از نوع خیالات و اوهام بوده اند. یعنی برخی از آن تجربه ها بگونه ای هستند که می توان دلایلی غیر دینی برای دریافت چنان تجاربی بیان کرد. اما آیا می توان به علت آن که برخی از موارد گزارش شده می تواند تحت تاثیر عوامل یاد شده باشد آنها را کاذب یا بی محتوا دانست؟ در این مقاله در نظر است نشان داده شود صرف احتمال برخی دلایل زیستی و روانشناختی نمی تواند دلیل شود که همچون رویکرد طبیعت گرایان آنها را طرد نمود. بلکه به دلایل معرفتی بسیاری باید بسیاری از آنها را بر مدار صحت دانست. سپس دلایل این مدعا با نگاهی به برخی دیدگاه های موجود در معرفت شناسی معاصر ارائه خواهد شد. پس از آن درباره حجیت های معرفتی که از آن موارد حاصل می شود بحث می شود تا نشان داده شود حتی در صورت صحت این تجارب دینی خاص، نمی توان بسیاری استنتاج های معرفتی و دینی از آنها داشت، ولی برخی استنتاج های معقول ضرورت اینگونه تجارب دین
🛑 زمان مراجعه برای بهره مندی از معافیت 3 فرزند و بالاتر 🔹مشمولان برای بهره مندی از معافیت 3 فرزند و بالاتر می توانند از تاریخ یکم خرداد ماه 1402 به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+ 10 ) و کارکنان وظیفه حین خدمت به کارگزینی یگان خدمتی مراجعه کنند. 🇮🇷 کانال استخدام طلبه http://eitaa.com/joinchat/1351352333Cc9724c4774
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حرم علی ❤️علیه‌السلام از نگاه ماهوارۀ خیام این تصویر از ارتفاع حدود ۵۰۰ کیلومتری زمین گرفته شده است! 🌷🇮🇷🌷
یکی از تلخ‌ ترین و عجیب‌ترین سنگ‌ قبرهایی که دیده‌ام؛
هدایت شده از کانال حسین دارابی
🔴 روحانی با برجامش ۲ تا هواپیما وارد کرد گوش عالم را کر کرد!! 🔹 این دولت ۵۰ فروند هواپیما وارد میکنه، حدود ۶۰ جنگنده سوخو 35 خریده و خط تولید هواپیما داخلی هم داره استارت می‌خوره اما هیچ ریپورتاژ خبری نمیشه!! 🔹 واقعا از نظر رسانه‌ای ضعیفه دولت و ضعیفیم
تولد مقاومت در لبنان صهیونیست‌ها در سال 1982 م. بعد از ارتباطات مخفی که از سال 1975 با فالانژهای لبنان برقرار کرده بودند، جنگ‌های داخلی خونینی را بر این کشور تحمیل و تصور می‌کنند فرصت مناسبی برای اشغال لبنان فراهم آمده است و می‌توانند آن را با انتصاب یک والی دست نشانده، عملاً ضمیمه سایر سرزمین‌های اشغالی سازند. واقعیتی که آقای برگمن نیز در کتاب نبرد مخفی علیه ایران تا حدی به آن اذعان دارد: «بگین علناً اعلام کرد که هدف از جنگ، پیشروی «تنها تا 40 کیلومتر» فراتر از مرز، یعنی دقیقاً منطقه برد موشک‌ها (مربوط به فلسطینی‌ها) بود تا تهدید را از بین ببرد، اما طرح واقعی ارتش، که تا حدودی حتی بگین هم از آن اطلاع نداشت، متفاوت بود... و در ورای این تفکر، ایده تغییر جامع در خاورمیانه مطرح گردید.» به‌ کارگیری عبارت «تغییر جامع در خاورمیانه» برای توصیف هدف اصلی اشغال لبنان به حد کفایت گویاست؛ به همین دلیل نیز همه کسانی که چنین درکی داشتند که یک ملت هرگز اشغال را تحمل نخواهد کرد و راه مقاومت پنهان را در پیش خواهد گرفت و این موضوع، پایه‌های اشغالگری در همه سرزمین‌های اشغال شده را سست خواهد کرد در مقام انتقاد از تصمیم به اشغال لبنان برآمدند. با آن که یکی از اهداف تصریح شده در چارچوب طرح تغییر جامع در خاورمیانه، اخراج فلسطینیان آواره از اردوگاه‌هایشان در لبنان بود، نویسنده می‌کوشد جنایت هولناک قتل‌عام در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا به منظور ترساندن و فراری دادن همه فلسطینیان از این کشور را صرفاً به دست نشاندگان اسرائیل نسبت دهد. نکته حائز اهمیت‌ این که مقاومت ملت لبنان علیه اشغالگران صهیونیست قبل از تولد حزب‌الله آغاز می‌شود، اما نویسنده در قالب همان سناریوی کلی تخریب هویت مستقل ایستادگی، حامی و پشتیبان این مقاومت را مردم سوریه عنوان می‌کند؛ به عبارت دیگر سعی می‌شود برای آن منشأ خارجی تراشیده شود تا به سهولت بیشتری سرکوب گردد: «اسرائیلی‌ها خیلی زود مورد هدف تعدادی از نیروهای چریکی قرار گرفتند که توسط مردم سوریه تشویق می‌شدند، و صد البته می‌خواستند هر کار که از دستشان برای آسیب زدن به اسرائیل برمی‌آمد انجام دهند. نیروهای سازمان آزادی‌بخش فلسطین تحت فرماندهی عرفات به سمت بیروت عقب‌نشینی کردند و در آن ‌جا محاصره و توسط تانک‌ها و توپخانه اسرائیل بمباران شدند. مأموران موساد اطمینان حاصل کردند که فرمانده نیروهای مسیحی، یعنی بشیر جمیل، به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شده است، اما دستگاه اطلاعاتی سوریه با بمب‌گذاری در جلسه‌ای واقع در دفتر مقر فالانژ در بیروت به این طرح اسرائیل خاتمه داد. پاسخ فالانژ به این اقدام، قتل‌عام صدها فلسطینی در اردوگاه‌های پناهندگان صبرا و شتیلا در جنوب بیروت بود. اسرائیل در این جنایت شریک نبود، اما نیروهایش نیز هیچ کاری برای جلوگیری یا توقف آن انجام ندادند.» (فصل 4، ص76) آن‌ چه نگاه سطحی صهیونیست‌ها به قدرت را به نمایش می‌گذارد این تصور است که صرفاً شیعه برای آنان تهدید محسوب می‌شود. نویسنده کتاب و به طور کلی اشغالگران فلسطین بر چه پایه و اساسی این تصور را داشتند که می‌توانند کشوری را اشغال و سپس برای آن رئیس‌جمهور تعیین کنند، قتل‌عام‌های فجیعی برای زهرچشم گرفتن، از مردم مرتکب شوند و ... اما با هیچ واکنشی مواجه نگردند. حتی اگر اهالی جنوب لبنان پیرو آیین دیگری بودند آیا در برابر تجاوز به میهنشان کاملاً بی‌تفاوت می‌ماندند؟ مگر در جنگ جهانی دوم کشورهای مسیحی‌نشین اروپایی که به اشغال قوای هیتلر درآمدند هسته‌های مقاومت زیرزمینی تشکیل ندادند و برای آزادی کشورشان به اقدامات ایذایی علیه اشغالگران نپرداختند؟ چرا کشتن سربازان آلمانی با بمب‌گذاری در مقرها یا مسیر آنان اعمالی قهرمانانه ارزیابی می‌شد، اما مقاومت ملت لبنان در برابر اشغالگری هجده ساله صهیونیست‌ها امری ضدانسانی و تروریستی تبلیغ می‌گردد و تلاش می‌شود این میهن‌پرستی، ناشی از وابستگی به قدرت‌های بیرونی القا شود؟ در همین چارچوب آقای برگمن نیز برای منکوب و ملکوک کردن مقاومت لبنان در شرایطی که هنوز حزب‌الله در این کشور اصولاً متولد نشده بود ضمن اذعان به مواجه شدن نیروهای صهیونیست با واکنش شدید، عامل و محرک مقاومت را مردم سوریه!! عنوان می‌کند. منبع: خبرگزاری تسنیم tasnimnews com/fa/news/1400/02/15/2497646/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️۲۲ اردیبهشت سالروز شهادت پدر تاکتیک نظامی جهان اسلام، دریادار حاج محمد ناظری، فرمانده تکاوران نیروی دریایی سپاه گرامی باد. 🔸شور انقلابی، بی قراری و عشق به کاروان عاشورا را در صحبت های این سردار مظلوم ببینیم و لذت ببریم. 🔹شهید خاصی که شبیه هیچ کس نبود! شهیدی که تا کنون طبقه بندی اطلاعات اجازه بیان خدماتش را نداده است! شهیدی که هر جا از این کره خاکی که رد پای حاج قاسم برای دفاع از مظلوم در آن وجود داشت، او نیز حضور داشت! 🔸شهید مظلومی که سرداران سلیمانی، باقری، قاآنی، متوسلیان، کاوه و حتی عماد مغنیه و سیدحسن نصرالله فقط بخشی از شاگردان ایشان برای مبارزه با ظلم بودند! 🔹نقل است که وقتی تکاوران آمریکایی در خلیج فارس دستگیر شدند، حاج محمد بر روی آنها فریاد زد که: «خیال کرده‌‌اید ناو مسافربری ما را زدید، می‌توانید هر غلطی بکنید و ما هم کاری به کارتان نداریم؟ ما پای هر متجاوزی را به آب و خاک ایران قطع می‌کنیم.» شاید به خاطر این صحبت ها بود که آمریکایی ها لباس خود را خیس کردند! 🔸وقتی دزدان دریایی کشتی‌هایمان را در سومالی و خلیج عدن گرفتار کردند، شهید ناظری ماموریت آزادسازی آن را برعهده گرفت و ۱۲۰ روز با آنها جنگید و عزت ملت را زنده نگه داشت و کشتی ها را پس گرفت. 🌹سوره فاتحه به همراه صلوات به روح ملکوتی این دریا دل الهی تقدیم می‌کنیم. 🌹 ╭⊱┄┅═✧❁🍂🌺☀️🌺 🍂❁✧═┅┄⊰╮ خمینی؛ روح اللهِ مکتب 🕌https://eitaa.com/maktab_allah   ╰⊱┄┅═✧❁🍂🌺☀️🌺 🍂❁✧═┅┄⊰╯
هدایت شده از سربازان گمنام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥هوش مصنوعی هرروز ترسناک‌تر از گذشته! ربات سرباز با قدرت تشخیص دشمن و نیرو‌های خودی 🔹متخصصان هوش مصنوعی و نظامی رباتی سرباز را طراحی کرده‌اند که قادر به شناسایی نیرو‌های خودی و سربازان دشمن با دقت بالا است. ☫به جمع سربازان گمنام بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/3617980416C11748e2114