#خبر_زن_و_خانواده
🔻 فراخوان دریافت ایدههای سیاستگذارانه در حوزه زنان و خانواده با اولویت برنامه هفتم توسعه
🔹 فراکسیون زنان و خانواده مجلس به منظور استفاده از ظرفیتهای جامعه کارشناسی با همکاری مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، رویدادی را جهت دریافت ایدههای سیاستگذارانه در حوزه زنان و خانواده با اولویت برنامه هفتم توسعه طراحی و رونمایی کرده است.
🔹 طلاب، اساتید و پژوهشگران می توانند جهت برنامهریزی بهتر و دقیقتر در موضوع زنان و خانواده، در این فراخوان شرکت کنند.
متن کامل:
http://news.whc.ir/news/view/120284
#حوزه_های_علمیه_خواهران
#طلاب_خواهر
#زن_و_خانواده
#خبر_نشر
🌸کانال رسمی حوزههای علمیه خواهران
🆔 @kowsarnews
پیامبر اکرم (ص):
تقوای کامل آن است که آنچه را نمیدانی یاد بگیری و به آنچه میدانی عمل کنی
مبعث، عید شکوفایی خوشبوترین گل هستی، مبارک . . .
🌱🌷🌱🌷🌱🌷🌱
ای نام تو جانبخش تر از آب حیات / محتاج تو خلقی به حیات و به ممات
از بعثت انبیاء و ارسال رسل / مقصود تو بودی، به جمالت صلوات
🌱🌷🌱🌷🌱🌷🌱
📚 دکتر مهدی گلشنی و جستاری در زایش علم
📝 امروز این انستیتوها در آکسفورد و کمبریج فعالند، اما ما در ایران هنوز خوابیم. بنده دو سالی است در ایران، پیشنهاد تشکیل چنین انجمنی را دادهام به نام «علم و دین» با همراهی هفت، هشت نفر شخصیت علمی حوزوی و دانشگاهی، مجوز موقت وزارت علوم را هم گرفتهایم، اما ما مکان و بودجه میخواهیم، به هر جا متوسل شدیم تأمین مالی برگزاری این انجمن را عهدهدار شوند زیر بار نرفتند. در این انجمن میخواستید چه بکنید؟
📝 نگاه کنید آکسفورد و کمبریج هر دو با پول اوقاف ساخته شده است. بخش بزرگی از بودجه امآیتی، بزرگترین دانشگاه صنعتی امریکا وابسته به اوقاف است. درست است که با صنعت هم همکاری و درآمدزایی میکند، اما من ارقام بودجه این دانشگاه را استخراج کردم بخش قابل توجهی از بودجه این دانشگاه از محل اوقاف است. چرا در محیطهای دانشگاهی، امیدوارانه زیستن نزد تحصیلکردگان و روشنفکران ما انگار محل اتهام است.
📝 البته استثنائاتی هم بوده، مثلاً حضرت آیتالله مصباح برخی از طلاب را برای ادامه تحصیل میفرستاندند امریکا و کانادا که دکترا بگیرند، اما این اتفاقات جریان حاکم نبود، استثنائات بود. وقتی میگوییم شرکتهای دانشبنیان- سالهای گذشته سعی شد به آنها بها داده شود- همه فوراً یاد تخصصهای فنی و مهندسی میافتند که قرار است یکسری مرزشکنی و نوآوری داشته باشند. چرا ما در حوزه فلسفه و علوم انسانی شرکت دانشبنیان تعریف نکردیم؟
✅ متن کامل: http://ihkn.ir/?p=27067
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#مبانی_علوم_انسانی_اسلامی
#گزارش
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | وظایف امروز من و شما
✨کوتاه و شنیدنی
🔺 گزیده سخنرانی صبح امروز رهبر انقلاب
در درجه اول
1⃣ تقویت #ایمان_دینی
2⃣ توسعه #نیروهای #مؤمن و #مقاوم و #تلاشگر
3⃣ تقویت و استحکام #نظام اسلامی 🇮🇷
💻 @Khamenei_ir
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از شیدا صدیق | آرامش ماندگار💕
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ چیزی نمی نویسم
✅ خودتون بشنوید
💌دعوت رسول
✨استَجيبوا لِلَّهِ وَلِلرَّسولِ إِذا دَعاكُم لِما يُحييكُم
⭐️@arameshemandegar
هدایت شده از هادیانه ها
🌱حرف حساب🌱
👈مشاوره روانشناسی یا
مشاوره طلبگی؟!👉
✍ به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین #عالم_زاده، معاون تهذیب حوزه های علمیه در نوشتاری به
👈نقد و بررسی جایگاه #مشاوره و #مشاور در #حوزه علمیه پرداخته است.
✅ متن کامل این نوشتار بدین شرح است:✅
🔹تامل در واژه «مشاور»
واژه «مشاور» در ذات خود گرفتار نوعی اجمال و دارای ابهامی سخت و سنگین است. به همین جهت از این جمله که «فلان کس مشاور است» فیذاته چیزی دستگیر مخاطب نمیشود؛ یعنی معلوم نمیشود که او در چه زمینهای مشاوره میدهد؟
مانند واژهی «متخصص» که واژهای میانتهی و بیتعین است. وقتی گفته میشود «فلانکس متخصص است» تصویری در ذهن ما نقش نمیبندد. این واژه ابدا معلوم نمیکند که در چه موضوعی به چنین کسی باید مراجعه کرد! این واژهها تنها با مضافالیه خود، معنا و تعین مییابد. اگر گفتیم «متخصص گوش و حلق و بینی» یا «متخصص برق صنعتی» تازه معنای آن آشکار میشود.
همین کلام درباره کلمه «مشاور» نیز جاری است. معنای مشاور تنها با مضافالیهش روشن میشود و بدون آن، در ابهام و اجمال، غوطهور است. توجه کنید: «مشاور املاک»، «مشاور تغذیه»، «مشاور حقوقی»، «مشاور پزشکی»، «مشاور خانواده»، «مشاور اختلالات روانشناختی» و ... این مضافالیهها هستند که معنای مشاور را روشن میگردانند...
البته در روزگار کنونی کلمه «مشاور» به شکل مطلق در «مشاوره روانشناسی» تبادر و انصراف دارد. یعنی مشاور کسی است که تخصص روانشناسی دارد و میتواند در موضوعات مربوط به این دانش اظهار نظر تخصصی کند؛
🔹ضرورت تناسب تخصص مشاور با موضوع مشاوره
برحسب مضافالیهی که به واژهی «مشاور»، روح و معنا و تعین میدهد، لازم است تحصیلات تخصصی وجود داشته باشد. کسی که میخواهد «مشاورهی تغذیه» بدهد باید «رشتهی تغذیه» خوانده باشد، کسی که میخواهد «مشاورهی حقوقی» بدهد باید «رشتهی حقوق» خوانده باشد و ...
بنابراین نمیتوان توقع داشت که فارغالتحصیلان رشته کلام، مشاوره حقوقی یا اخلاقی بدهند! نیز نمیتوان اجازه داد که فارغالتحصیلان رشته روانشناسی، مشاوران املاک یا تغذیه شوند!
🔹 عدم تناسب تخصص مشاوران مدارس علمیه با موضوع طلبگی
به همین معیار نمیتوان اجازه داد فارغالتحصیل رشته مشاوره که عمدتا تحصیلات تخصصی مرتبط با رشته روانشناسی دارد و واحدهای این رشته را گذرانده است، درباره طلبگی اظهار نظر کند و مشاوره دهد؛ حتی اگر خودش طلبه باشد!
زیرا
اولا در زمینه طلبگی، مطالعه تخصصی ندارد؛
ثانیا تجربیات شخصی او در عالم طلبگی معلوم نیست موفق باشد.
🔹 بایسته های «مشاور» در امور طلبگی
کسی که قرار است به طلبه مشاوره صنفی و طلبگی بدهد باید درباره عالم طلبگی، رسالتهای حوزه و نگاه کلان به فضای روحانیت، تامل، مطالعه تخصصی و مباحثه گسترده داشته باشد.
مشاور طلبگی که از آن به #مربی_راهنما تعبیر میکنیم باید بتواند در #مدرسه_علمیه و در ارتباط با #طلبه، هویت آخوندی را تثبیت کند، ارزشها و افتخارات #طلبگی را انتقال دهد، رسالتها و ماموریتهای #حوزه را روشن کند و طلبه را در مسیر پرشکوه طلبگی باورمند و راسخ گرداند.
🔹 جایگاه مشاور
(روانشناس در مدارس)
حضور متخصصان مشاوره (روانشناس) در مدارس علمیه و راهنمایی طلاب در مسایل طلبگی همان قدر ناروا است که حضور متخصصان حقوق در عرصه روانشناسی به استناد تجربیات فردی و به بهانه معلومات عمومی!
متخصصان رشته مشاوره (روانشناسی) برای این امور آموزش تخصصی ندیدهاند و در آن ورودی ندارند. ورود چنین کسی به این عرصه ورودی بیتخصص، سلیقهای و حداکثر بر اساس تجارب فردی در عالم طلبگی است که معلوم نیست در آن هم موفقیت داشته باشد.
بله؛ حضور مشاور (#روانشناس) در مدرسه علمیه برای حل مسائل روانشناختی و یاری طلاب جوان در مدیریت عواطف و هیجانات و درمان اختلالات مفید است؛ اما مشروط به آنکه این مشاوران متخصص، در عرصه مسایل طلبگی ورود نکنند و پا در کفش👞 مشاوران طلبگی نفرمایند.
🔹اولویت مشاور و #راهنمای_طلبگی بر مشاور #روانشناس در مدرسه علمیه
با تحلیل فوق، حضور هر دو متخصص در مدارس علمیه مغتنم و مفید و بلکه ضروری است؛ نه این جای آن را میگیرد و نه آن کارکرد این را دارد.
حال اگر فرض کنیم مدیر مدرسه به هر دلیل نمیتواند هر دو شأن را تامین کند و باید از این میان، تنها یکی را انتخاب کند، کدام یک را باید مقدم کرد؟
بیهیچ تردیدی مشاور طلبگی بر مشاور روانشناس مقدم است. زیرا در عالم طلبگی ایجاد باور پایه به هویت طلبگی بر هر چیز دیگری مقدم است و اولین قدم در طلبگی به شمار میرود؛
بله؛ مشاور طلبگی، در صورت کشف مسائل روانشناختی، جوان را به مراکز مشاوره روانشناختی ارجاع میدهد. همان گونه که در صورت کشف بیماری جسمی به مراکز درمانی.
@hadianeha
هدایت شده از ◾️تبلیغ نیوز | دفتر تبلیغات اسلامی
🔻سین برنامه اولین پیشنشست همایش «الهیات خدمت»
🔸 به همت دفتر تبلیغات اسلامی
👈 لینک حضور:
🌐http://dte.bz/scscenter
🔔 #تبلیغ_نیوز| پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
🌐 Tablighnews.Dte.ir
🆔 @tablighnews
هدایت شده از ◾️تبلیغ نیوز | دفتر تبلیغات اسلامی
📲 اپلیکیشن فرهنگنامه قرآنی حضرت محمد(صلی الله علیه وآله)
✳️ جامع ترین فرهنگ موضوعی قرآن مربوط به حضرت محمد(صلی الله علیه وآله)
💠تولید شده در اداره فناوری و فراوری اطلاعات پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن
📥لینک دانلود در کافه بازار:
https://cafebazaar.ir/app/isca.quran.mohammad
🔔 #تبلیغ_نیوز| پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
🌐 Tablighnews.Dte.ir
🆔 @tablighnews
هدایت شده از ◾️تبلیغ نیوز | دفتر تبلیغات اسلامی
⬅️ هماندیشی مبانی و آموزههای معنویتهای نوظهور و معنویت اسلامی
🔺ذیل دومین همایش ملی معنویت های نوظهور و معنویت اسلامی🔻
👥 با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاههای تهران، فردوسی، شهید مطهری، شیراز و باقرالعلوم(ع).
⏰ چهارشنبه ۱۱ اسفند ماه-ساعت ۱۳ الی ۱۵
⬅️لینک شرکت در جلسه:
🌐 http://dte.bz/ethicsconf
🔔 #تبلیغ_نیوز| پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
🌐 Tablighnews.Dte.ir
🆔 @tablighnews
هدایت شده از فتح الفتوح کرمان
🔰 نشست فعالان تربیتی به مناسبت ایام شعبان المعظم
🗓 چهارشنبه ۱۱ اسفندماه ساعت ۱۹:۰۰
💠 سخنران: استاد هادیزاده شیرازی
📱 لینک ورود به جلسه👇
https://www.skyroom.online/ch/fatholfotooh/akhlaq
💠 جامعه فعالان تربیتی فتح الفتوح استان کرمان
📲 کانال ایتا 🆔
eitaa.com/fatholfotooh_kerman
📲 کانال واتس آپ 🆔
https://chat.whatsapp.com/Iy9KkPzj4qtI04EczyKEON
هدایت شده از عملیات روشنگری🇵🇸🤝🇮🇷
نمایه سخنان تلویزیونی رهبر انقلاب به مناسبت عید مبعث 1400.pdf
2.48M
📊 نمایه سخنان تلویزیونی رهبر انقلاب به مناسبت #عید_مبعث 1400 pdf
🧐مروری جذاب بر مهم ترین فرازهای سخنان دیروز رهبری🌷
#اوکراین #مبعث
┏━━━━━━━━🌺🍃━┓
📣 عملیات روشنگری
🇮🇷 https://eitaa.com/EmamKhamene
┗━━🌺🍃━━━━━━━┛
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اشاره رهبر انقلاب به ماجرای عکس حاجقاسم و پلیس هند
🔹با وجود اینکه در نیمه راهیم و تا هدف خیلی فاصله داریم، الگوی انقلاب اسلامی ایران برای مردم دنیا یک الگوی جذاب است.
🔹در فاصله چند هزار کیلومتری تهران در کشوری دیگر به عکس شهید سلیمانی اهانت میشود و مردم واکنشی نشان میدهند که پلیس که خودش آن اهانت را انجام داده، مجبور به عذرخواهی میشود.
🔹همان پلیس با مردم همراهی میکند و آن عکس را در جاهایی از شهر نصب میکند. که نشان میدهد این الگو، الگوی جذاب و پرکششی است.
@Farsna
هدایت شده از هادیانه ها
👌به نظر من
جمله منتخب از ادعیه ناب ماه رجب
این تعبیر فوق العاده امام کاظم علیه السلام در این #دعا است👇
وَقَدْ عَلِمْتُ
اَنَّ اَفْضَلَ زٰادِ الرّٰاحِلِ اِلَیْکَ
عَزْمُ اِرٰادَةٍ یَخْتٰارُکَ بِهٰا،
وَقَدْ نٰاجٰاکَ بِعَزْمِ الْإِرٰادَةِ قَلْبى
و دانستم که بهترین زاد و توشه ی
رهسپار به سوى تو،
اراده جدّى است که تو را با آن انتخاب کند،
و به یقین دلم با چنین اراده اى
با تو نجوا مى کند
(دعای موسی بن جعفر علیه السلام
در روز بیست و هفتم ماه رجب)
با این جمله میشه تا ماه رجب سال بعد همراه شد
👈دوباره جمله رو مرور کن
براستی اگر با اراده جدی خدا را انتخاب کنم دیگر چه کم دارم❓
منی که معشوق ها و انتخاب ها و لذت هایم جای دیگر است چگونه به سمت خدا رهسپار شوم⁉️
این که چگونه چنین عزم اراده ای بیابم که با آن خدا را انتخاب کنم و مثل موسی بن جعفر ع با آن خدا را نجوا کنم سوال من است؛ سوالی که باید به آن بیاندیشم 🧐
مگر اراده جدی من دست خودم نیست ⁉️
@hadianeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢🎞📺
#دین_و_خانواده
#ویدئو_موشن
🔰کنفرانس بین المللی «یافته های نوین مناسبات دین و خانواده»
🗓زمان برگزاری کنفرانس: 18و 19 اسفندماه 1400
🌏سایت کنفرانس:
https://rfc.rihu.ac.ir/fa
◀️آدرس مجازی:
https://vc.rihu.ac.ir/ch/rfc
---------------
🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا:
https://eitaa.com/rihu_ac_ir
سیامین نشست خانوادگی ویژه خانواده طلاب مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) با موضوع «شیوههای تبادل مهر و اقتدار زوجین» برگزار شد.
روابط عمومی دفتر | ۱۴۰۰/۱۲/۱۰ سهشنبه
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین مهکام در این نشست خانوادگی با استناد به روایت الرِّفْقُ يُمْنٌ وَ اَلْخُرْقُ شُؤْمٌ از پیامبر گرامی اسلام (ص) اظهار داشت: پیامبر(ص) میفرمایند: نرمى ميمنت دارد و خشونت نحوست. اگر به بحث رضامندی زناشویی نگاه کنیم موضوعات زیادی همچون احترام متقابل، اعتماد، عشق، توجه، وفاداری، ارتباط متقابل، کمک به همسر در خانه، رفتار با خویشان و بستگان مطرح میشود و این مسائل جز مسائلی است که زن و شوهر باهم تبادل میکنند و اگر حل شود بسیاری از مشکلات برطرف میشود.
ادامه 👇
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
سیامین نشست خانوادگی ویژه خانواده طلاب مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) با موضوع «شیوههای
سیامین نشست خانوادگی ویژه خانواده طلاب مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) با موضوع «شیوههای تبادل مهر و اقتدار زوجین» برگزار شد.
👈وی در خصوص ارتباط بین زوجین افزود: یکی از نکات کلیدی بین زن و شوهر ارتباط است و این در بین تمام انسانها صدق میکند. اگر ارتباط بین زن و شوهر یک ارتباط سالم باشد طبیعتا بسیاری از مشکلات به راحتی حل خواهد شد؛ زندگی در ریل خود قرار میگیرد و طبق شرایط مناسبی پیش می رود.
مدیر مرکز تخصصی مشاوره اسلامی حوزه علمیه تهران با پرداختن به وجود بحث قدرت یا محبت در کانون خانواده و سلسله مراتب آن گفت: اینکه در فضای ارتباطی قدرت باید دست چه کسی باشد مسائل مختلفی مطرح میشود..بحث زن ذلیلی، عشق، مردانگی، محبت، درک کردن و بی احساسی از مسائلی است که بین زن و شوهر به وجود میآید و گاهی خانوادههای زوجین ناخواسته و دلسوزانه برای طرفداری از فرزندان خود وارد آن میشوند.
وی تصریح کرد: خانواده یک کشور و سرای حکومتی نیست که دو جناح هرکدام در مقابل یک دیگر قرار بگیرند و به دنبال قدرت خود باشند.
حجت الاسلام والمسلمین مهکام گفت: زن و شوهر آمدهاند تا هر کدام مادر و پدر فرزندان خود باشند و با محبت در کنار هم زندگی کنند، نیاز های عاطفی و انواع نیاز های خود را برطرف کنند.
وی در ادامه سخنان خود گفت: از مولفههای قدرت طلبی بین زوجین تحمیل خواستههای دیگران، تاثیر گذاری آگاهانه بر احساسات و عواطف، در هم شکستن اراده دیگران است.
مدیر مرکز تخصصی مشاوره اسلامی حوزه علمیه تهران تصریح کرد: رضایت و عدم زورگویی، قدرت مشروع، رفتار دموکراتیک و نقشهای توافقی ازجمله خصوصیات اقتدار در خانواده است.
حجت الاسلام والمسلمین مکهام در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در فضای ارتباطی بین زن و شوهر مرد طالب اقتدار و زن طالب مهر ومحبت است در زندگی زناشویی باید شرایطی ایجاد شود که هردو طرف به میزان نیاز خود به اقتدار ومحبت از لحاظ ذاتی راضی شوند و هرکدام آنچه را که طرف مقابل به آن نیاز دارد برآورده کند و در این شرایط است که دعوا و مشاجره کمتر پیش خواهد آمد.
🌀ترويج مفهوم «کمال» بار روانی منفی دارد
➖تبلیغ یعنی تاثیرگذاری بر گرایشات مخاطب
➖اولین هدف عملیات تبلیغ بیدار کردن گرایشهای پنهان است
➖ترکیب نابجای گرایشهای خوب، موجب بد شدن آدم ها می گردد
➖در وجود انسان نمیتوان گرایش تازهای که هیچ ریشهای نداشته باشد ایجاد کرد
📌۷ هدف مهم عملیات تبلیغ دین
👈 سومین جلسه درس «دانش تبلیغ دین» در حوزه علمیه قم:
🔻علیرضا پناهیان در بحث مبانی و اصول تبلیغ، به معنای لغوی تبلیغ اشاره کرد و گفت: «تبلیغ در لغت به معنای رسیدن به دورترین و پایانیترین نقطۀ مقصد است.» وی در ادامه، با طرح این پرسش که مقصد نهایی در وجود انسان کدام بخش است؛ با اشاره به آیه 63 سورۀ نساء، نقطه پایانی و مقصد تبلیغ را گرایشات انسان معرفی کرد.
🔻این مدرس حوزه، به عنوان اولین هدف عملیات تبلیغ را بیدار کردن گرایشهای پنهان بیان کرد و گفت: «معمولاً گرایش های زیبای انسان، پنهان هستند و مبلغ در مقام تبلیغ، گرایشات پنهان انسان را بیدار می کند. بیدار کردن گرایشات فطری عمیق انسان، همان هدف بعثت انبیاء است که امیرالمومنین بدان تصریح کرده است.»
🔻وی، وجه مذکِّر بودن انبیاء را، همان بیدار کننده گرایشات زیبای پنهان انسان مطرح کرد و گفت: «در تبلیغ دین ما نمیخواهیم چیزی از بیرون به مخاطب اضافه کنیم، بلکه باید همان گرایشات درون او را بیدار کنیم. وقتی گرایشات زیبا و پنهان انسان، بیدار شد، تبدیل به حکمت و شکوفایی عقل می شود»
🔻این استاد دانشگاه و حوزه، به شرح کلمات امیرالمومنین درباره فلسفه بعثت انبیاء که همان هدف تبلیغ است پرداخت و گفت: «هدف نهایی تبلیغ، شکوفایی فطرت و گنجینه های پنهان عقل او است»
🔻 وی به عنوان یک مثال مفهوم «کمال» را دارای بار منفی دانست و گفت: «با اینکه کمال، کلمه عربی است اما در قرآن کریم، مفهومی به نام کمال انسان نداریم و به جای آن فلاح و رستگاری و دیگر مفاهیم ذکر شده است. وقتی کلمه کمال به کار می رود، القاء این معنا را می کند که انسان ناقص است و این القاء اثر منفی روی مخاطب میگذارد. در حالی که خداوند انسان را طبق آیات قرآن، در بهترین وضعیت خلق کرده است و مقصد نهایی شکوفایی استعدادهای نهفته انسان است به انسان به دیده نقصان و کاستی نمی نگرد؛ مقصد نهایی شکوفایی استعدادهای انسان است.»
🔻 وی در ادامه دومین عملیات تبلیغی بعد از بیدار کردن گرایشات پنهان مخاطب را، تقویت گرایشات بیدار شده عنوان کرد و که البته اولویت سنجی در تقویت گرایشات بیدار شده مخاطب را امری لازم دانست.
🔻علیرضا پناهیان، سومین عملیات تبلیغی براساس هدف تبلیغ را، تضعیف گرایشات بد انسان معرفی کرد و گفت: «گاهی لازم هست که محبت به دنیا را دل مخاطب، تضعیف کرد همان طور که در برخی از روایات همۀ دنیا را به گونهای خلاصه در خوردن، آشامیدن و سوار مرکب شدن و ... کرده اند و با تعابیری آن را تحقیر میکنند تا مخاطب از دنیا دل بکند.»
🔻وی با اشاره به بحث انسان شناسی، با طرح این پرسش که اگر انسان، فطرتی الهی دارد و تمام گرایشات انسان زیبا است؛ پس علت بد شدن انسان چیست؟ در پاسخ به گام بعدی در عملیات تبلیغ اشاره کرد و گفت: «ترکیب نابجای گرایشهای خوب و بههم ریختن اندازهها موجب بد شدن آدم ها می گردد. پس گام بعدی در عملیات تبلیغ، تفکیک گرایشات خوب، یا ترکیب درست گرایشهای خوب است. مثلا تنوع طلبی که اساسا گرایش خوبی هست اما اگر با لذت طلبی ترکیب شود، فرد دچار افراط در شهوات میشود.»
🔻پناهیان، تعیین مصداق برای گرایشهای خوب و از بینبردن مصادیق بد برای گرایشهای بد را، اقدام دیگری در عملیات تبلیغی برشمرد و گفت: «هر گرایش خوبی که شما بخواهید در فرد ایجاد کنید مسبوق به گرایشهای قبلی است. گرایش تازهای که هیچ ریشهای نداشته باشد را اساساً نمیتوان در انسان ایجاد کرد.»
🔻وی در جمع بندی اهداف تبلیغ، گفت: «بیدار کردن گرایشهای پنهان، تقویت گرایشهای خوب، تضعیف گرایشهای بد، ترکیب مناسب ایجادکردن، ترکیب نامناسب برطرفکردن، مصداق خوب معرفیکردن برای علاقه، از بین بردن یک مصداق بد. اهداف عملیات تبلیغ دین هستند.»
#دانش_تبلیغ_دین #جهاد_تبیین #پناهیان
✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ
@Hawzah_Panahian
هدایت شده از تلویزیون اینترنتی حوزه های علمیه
🔶️ در آستانه برگزاری کنگره دستاوردهای یکصدمین سال باز تأسیس حوزه علمیه قم و نکوداشت مرجع بزرگ و دوراندیش شیعه، حضرت آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی(ره) نخستین پیش نشست کنگره صدسالگی حوزه علمیه قم با عنوان همایش علمی
« آیت الله العظمی صافی گلپایگانی ره ،میراثدار صد سال تاریخ حوزه علمیه قم »
همزمان با اربعین آن مرجع خبیر و شیخ الفقهاء برگزار می شود.
🕘زمان: پنجشنبه ۱۲ اسفند ماه / ۲۹ رجب/ ساعت ۹ تا ۱۲ ظهر
📌مکان: حرم مطهر، مدرسه دارالشفاء، سالن همایش ها
🖥تلویزیون اینترنتی حوزه
پخش آنلاین با ترافیک رایگان
⬇️⬇️⬇️
https://livehowzeh.ir/tv
https://eitaa.com/joinchat/2535194783C1b4125c537
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۲۸ ماه رجب سال ۱۳۳۷
🏳رحلت مرجع مجاهدبصیر
🏳پیشرو مشروطه مشروعه
🏳مبارز با مشروطه انگلیسی
🏳حامی شیخ فضل الله نوری
🏳آية الله سيدمحمدکاظم یزدی/۲
💠رهبر انقلاب:
‼️جهت دیگر شخصیت مرحوم صاحب عروه، مرحوم آسید محمدکاظم یزدی، آن جهت تقوایی و جهات معنوی است؛ در همین قضیّه مشروطه، وقتی مرحوم شیخ فضل الله نوری نوشت که یک چنین کاری در تهران دارد انجام میگیرد، جزو اولین کسانی که این را امضاء کردند، مرحوم آسیّد محمد کاظم بود. بعد که قانون اساسی مطرح شد، ایشان گفت که من باید اینکه بنا است تأیید بکنم را ببینم. مرحوم آشیخ فضل الله نوری از تهران نوشت که ما دیدیم، درست است، خب، آشیخ فضل الله هم معاصر اینها بود، مرد بزرگی بود، به او اطمینان داشتند. ایشان گفت نه، من خودم باید ببینم!
این نهایت اهتمام این مرد را نشان میدهد که با اینکه کسی مثل شیخ فضل الله نوری که مورد قبول اینها بوده تأیید میکند، ایشان میگوید من باید ببینم؛ چون کار، کار بزرگی است، میفهمیده که کار ریشه دار است، بعد هم قضایای بعدی تأیید کرد که همین درست بوده؛ یعنی باید از اول همین کار را میکردند. اگر در مشروطه آن شرط ایشان که نظارت فقهای طراز اول بود، محقق میشد، مسیر مشروطه عوض میشد! ۹۱/۳/۲۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۲۸ ماه رجب سال ۱۳۳۷
🏳رحلت مرجع مجاهدبصیر
🏳پیشروِ مشروطه مشروعه
🏳مبارز با مشروطه انگلیسی
🏳حامی شیخ فضلالله نوری
🏳منادی وحدت امت اسلامی
🏳صاحب کتاب فقهی عروةالوثقى
🏳آية الله سيد محمد کاظم یزدی/۱
💠رهبر انقلاب:
‼️مرحوم سیّد یزدی با اینکه در محفل علمی فقهی ما جزو فقهای درجهی اوّل است یعنی عروهی ایشان در اختیار همه است و همه بر او حاشیه میزنند و در حوزه های علمیه و در بین فقها اینقدر این شخصیت معروف است، ولی در بین مردم این چهره مجاهد علمی و سیاسی، این عالم برجسته و با عظمت، شناخته شده نیست؛ در مرحوم آسیّد محمّد کاظم یزدی سه جهت به نظر من وجود دارد که این سه جهت در کمتر ملّایی در این سطح با همدیگر دیده میشود.
یکی تسلّط و تبحّر و مهارت فقهی این مرد است؛ فقیه انصافاً بزرگی است. آن طور که خواندم من در همین نوشتجات – هم کتاب مرحوم مُنذر هم بعضی جاهای دیگر این را نقل کردند – مرحوم آخوند خراسانی که خب مستغنی از تعریف و توصیف است، ایشان را از لحاظ فقهی بر همهی معاصرین خودش ترجیح میدهد! ۹۱/۳/۲۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢🎞📺
#دین_و_خانواده
#ویدئو_موشن
🔰کنفرانس بین المللی «یافته های نوین مناسبات دین و خانواده»
🗓زمان برگزاری کنفرانس: 18و 19 اسفندماه 1400
🌏سایت کنفرانس:
https://rfc.rihu.ac.ir/fa
◀️آدرس مجازی:
https://vc.rihu.ac.ir/ch/rfc
---------------
🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا:
https://eitaa.com/rihu_ac_ir