eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
478 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
🔻«عبور از سینمای سانسور»؛ تاملی بر فیلم‌سازی غیرطبیعی در ایران 🔹«۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، الیور استون، کارگردان شهیر آمریکایی در سینما فلسطین سوالی را با سینماگران ایرانی در میان می‌گذارد، «چرا سینما را برای روایت انقلابتان به کار نگرفته‌اید؟». یکی از میان جمع فریاد می‌کشد: «حرف سیاسی نزن آمده از هنر بشنویم!» همین یک صحنه برای توضیح وضعیت فعلی سینمای ایران کافی‌ست. سینمایی که حتی الیور استون را به‌خاطر آن که چنین پرسشی در میان نهاده توبیخ می‌کند و به او هشدار می‌دهد که به دستور روشنفکران غربگرا، در ایران، حرف زدن از انقلاب نشانه بی‌هنری است!» 🔹کتاب «عبور از سینمای سانسور» با این مقدمه آغاز می‌‍شود. وحید جلیلی در این کتاب، که الحق عنوان بسیار مناسبی برای آنچه که نوشته شده دارد، به خوبی وضعیت فعلی سینمای ایران را ترسیم می‌کند. 🔹«عبور از سینمای سانسور» حقایق سینمای ایران را به ما نشان ‌می‌دهد؛ حقایق تلخی که در مقابل چشمانمان قرار دارد اما پروپاگاندای جریان شبه‌روشنفکری چُنان ‌آن‌ها را وارونه جلوه داده که تصورات‌ ما فرسنگ‌ها با این حقایق فاصله دارد. ⬅️این گزارش را در سایت رجانیوز بخوانید: http://rajanews.com/node/346639@Rajanews
کرامت زن ✨نگاه کنید ببینید عوامل سَلب آرامش و سکینه‌ی روحی زن در خانواده چه چیزهایی است؟ دنبال این باشید که با قانون، با روشهای تبلیغی، با روشها و شیوه‌های گوناگون، اینها را برطرف کنید. این، اساس قضیّه است. زن در خانه مایه‌ی آرامش است؛ مایه‌ی آرامش مرد، و مایه‌ی آرامش فرزندان؛ دختر و پسر. اگر خود زن برخوردار از آرامش روانی و روحی نباشد، نمیتواند این آرامش را به خانواده بدهد. زنی که مورد تحقیر قرار بگیرد، مورد اهانت قرار بگیرد، مورد فشار کار قرار بگیرد، نمیتواند کدبانو باشد؛ نمیتواند مدیر خانواده باشد؛ درحالی‌که زن، مدیر خانواده است. این مسئله‌ی اصلی است. این یکی از آن اصلی‌ترین مسائل است، که خب در محیط زندگی ما - چه محیطهای قدیمی ما، چه محیطهای جدید ما - چندان مورد توجّه قرار نگرفته است و باید مورد توجّه قرار بگیرد. 📅 ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
هدایت شده از مواسات حاج قاسم
🦋 داستان 🦋 🌸 دعوت کودکان روزی گروهی از کودکان مشغول بازی بودند. تا چشم آنان به امام حسن مجتبی (علیه السلام) افتاد، آن حضرت را به مهمانی خود دعوت نمودند. امام حسن (علیه السلام) نیز به جمع کودکان پیوست و با آنان غذا خورد. بعد هم آن بچه­ها را به خانه خود دعوت کرد و به آنان غذا و لباس نو هدیه داد. با این همه محبت، امام (علیه السلام) فرمود: بخشش این بچه­ها بیشتر از من بود. آنان هرچه داشتند به من دادند، درحالی که من بخشی از آنچه را داشتم، به آنان دادم. منبع: مجموعه داستان دوستان ! ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
❇️ غلبه بر اهمال کاری و روشهای درمان آن ⚡️ افزایش انگیزه ⚡️تقویت مثبت (تشویق مثبت و تنبیه برای خود) ⚡️تغییر محیط و فضا (دوست خوب و منضبط) ⚡️ در اولین فرصت آن کار را انجام دهید. ⚡️یادداشت کردن کارها ⚡️ پیمان بستن با خود یا دیگران برای انجام کارها ⚡️اولویت بندی ⚡️اقدام برای شروع کار ⚡️کارها به جزء جزءکنید (تبدیل کوه به سنگریزه تا بتوان قورتش داد) ⚡️اختصاص یک ربع در هر روز برای انجام کارهای عقب افتاده ✨
هدایت شده از اهمال کاری (تسویف) و تربیت
اهمال کاری.pdf
894K
نمودار مباحث اهمال‌کاری
هدایت شده از طرح «عریف»
کمال گرایی 31.mp3
23.47M
✨👌 درمان بازدارنده های و ..... ✨مؤلفه های یکی از مهمترین موانع (کمالگرایی افراطی): توجه افراطی به جزئیات - - ترس از شکست - انتظار بیش از حد از خویش ✨👌تکنیکها: 1- تفکیک گناه و اشتباه 2- تفکیک افراد موفق و ناموفق 3- تقویت اجساس توانایی و..... 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
الهیات شبانی.pdf
436.9K
✨یک از مبانی ای که مسیحیت بر اساس آن به تربیت کشیشان مراقب معنوی میپردازند. 🌷🇮🇷🌷
💠 برگزاری نشست تبیینی با هدف معرفی رشته کلام گرایش امامت و رشته تربیت دینی کودک و نوجوان 🔷تبیین اهداف رشته امامت ✳️روز دوشنبه ۱۸اسفند ساعت ۱۷ 🔹تبیین اهداف رشته تربیت دینی ✳️روز سه شنبه ساعت۹:۴۵ 💢جهت شرکت مجازی در جلسه از طریق لینک زیر اقدام نمایید:👇 (امامت) https://croom.ir/b/9mh-s03-fl0-9wm (تربیت)https://croom.ir/b/xe7-mxr-idy-vuz 🔰 @hawzah_khaharan_qom مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🔹نشست تبیین اهداف رشته تربیت دینی ق دوم 📅 13991218 🌷🇮🇷🌷
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🔹نشست تبیین اهداف رشته تربیت دینی ق اول 5 دقیقه اول به دلیل اختلال در نت ضبط نشده است. 📅 13991218 🌷🇮🇷🌷
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
#‌مدرسه‌علمیه‌عالی‌حضرت‌آمنه‌س 💠 برگزاری نشست تبیینی با هدف معرفی رشته کلام گرایش امامت و رشته تربی
👌✨فایلهای نشست گر چه به نام رشته تربیت دینی است اما برای سه رشته گروه مفید و شنیدنی است 👆👆🌷
ره توشه ویژه انتخابات منتشر شد اطلاعات بیشتر و دانلود: c88.ir/Z8X
معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید رجایی برگزار می کند: دوره تخصصی اخلاق ویژه استادان و محققان با اعطای گواهی فرهنگی از 12 اردیبهشت تا 22 اردیبهشت ساعت 17 تا 19 لینک ورود به جلسه https://vc.sru.ac.ir/rf9bqxi24m83 اساتید این دوره: دکتر احدفرامرزقراملکی، دکتر اسدالله رحمان زاده،دکتر علی فضلی،دکتر محسن مجاهد،دکتر محسن میرباقری، دکتر عبدالله صلواتی
✨👌تخفیف ۵۰ درصدی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه https://poiict.ir/ از عید نیمه ماه تا عید فطر 🌷🇮🇷🌷
tablighnews.dte.ir.pdf
2.54M
📲 دانلود مستقیم دفتر تبلیغات اسلامی 💮 با ارسال این مطلب برای حداقل ضمن معرفی در ثواب آن شریک باشید. 💡 تبلیغ نیوز | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
هدایت شده از حسینیه شهید محسن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨روز روز توست 🌷🌷 روزت مبارک : ای ای و..... ای ای ای ای باید کرد. تو اول کردی بعد شناخته شدی! در شبهای بی‌تو دعاگویت هستیم تو هم دعایمان کن از صاحب این شبها بخواه: تا دیگر حقیقتا شبهای قدرمان شود، بخواه: تا با دم مسیحایی خود به ما بدمد تا دیر نشده شویم....دیگر شدیم از این بی‌حسی و بی‌حرکتی و ....😢🤲 ۱۴۰۰۰۲۱۱ 🌷🇮🇷🌷
✨ تبریک روز معلم به همه اساتید و معلمان محترم عضو این کانال و آرزوی توفیق روز افزون در عرصه علم و تربیت و فرهنگ این مرز و بوم 💐 🎁معرفی چند مقاله سودمند جدید در باب (فبک) و تربیت عقلانی از همایش آسیبهای اجتماعی تیر 1399 این موضوع از موضوعات مفید و خوبی است که جای کار برای رساله یا مقاله و پژوهش در باب تربیت عقلانی یا مهارتهای تفکر و .... دارد البته هر کدام در فهرست منابع خود شما را با منابع تازه تری آشنا میکند که مراجعه به آن منابع دریچه تازه ای را برای شما خواهد گشود. 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از مهارتهای دقت‌ورزی و تدبر
بررسی نقش آموزش مهارت تفکر انتقادی به دانش آموزان نوجوان در کنترل آسیب های اجتماعی نوپدید
560.9K
✨بررسی نقش آموزش مهارت تفکر انتقادی به دانش آموزان نوجوان در کنترل آسیب های اجتماعی نوپدید 📅 همایش آسیب های اجتماعی؛ چالش ها و راهکارها، تیر ۹۹ ✨چکیده نوجوانی مرحله ی بسیار مهمی از زندگی هر انسانی است که به درستی پشت سر گذاشتن این دوره، در شکل گیری شخصیت فرد وهمچنین آینده ی او تأثیر به سزایی دارد. نوجوان درحالی که در پی یافتن هویت واقعی خویش، مسیری را طی می کند به طور حتم با چالش های فراوانی روبرو می شود که نحوه ی رویارویی با آن ها برای او سرنوشت ساز خواهد بود. در عصر حاضر آسیب های اجتماعی نوپدیدِ حا صل از ف ضای مجازی، چالش قابل توجهی در م سیر نوجوانان ا ست که اگر مهارت برخورد منا سب با آن را ندا شته با شند به طورحتم دچار م شکل می گردند. طبق تحقیقات انجام شده، راهکارهای متفاوتی برای مقابله با این د سته آ سیب ها وجود دارد اما از آنجایی که نوجوانان درگیر یادگیری و آموزش رسمی هستند، آموزش و پرورش به خصوص معلم ها در قبال کمتر شدن اینگونه آسیب ها، مسئولیت بیشتری خواهند داشت. یکی از این راهکارها، آموزش مهارت تفکر انتقادی به نوجوانان به وسیله روش تدریس هایی نظیر بحث سقراطی و الگوهای چرخه یادگیری، سبب کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نوپدید می شود. در مقاله ی مروری حاضر که با روش کتابخانه ای گردآوری شده است، به تبیین این مسئله پرداخته ایم. کلمات کلیدی: مهارت تفکر انتقادی، آسیب اجتماعی نوپدید، آموزش، دانش آموزان نوجوان 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از مهارتهای دقت‌ورزی و تدبر
ارائه ی مدلی از برنامه ی آموزش فلسفه به کودکان بر اساس مبانی اسلامی
1.01M
✨ارائه ی مدلی از برنامه ی آموزش فلسفه به کودکان بر اساس مبانی اسلامی 📅 همایش تیر 99 چکیده هدف از انجام این پژوهش ارائه ی مدلی از آموزش فلسفه به کودکان بر اساس مبانی اسلامی میباشد. پژوهش حاضر از نوع توصیف-استنباط و استخراج از انواع پژوهشهای کیفی است. با توجه به اهمیت و جایگاه آموزش فلسفه به کودکان در تعلیم و تربیت کشور و مهمتر از آن، بومی کردن این برنامه بر اساس مبانی اسلامی در ایران و حتی جهان اسلام و خلأ آن در نظام آموزشی کشور، این پژوهش درصدد آن است تا مدلی بومیشده و اسلامی از برنامه آموزش فلسفه به کودکان ارائه دهد، برای دستیابی به این مهم ابتدا برنامه آموزش فلسفه به کودک از منظر لیپمن )مؤسس این برنامه( سپس این برنامه از منظر اسلام و دانشمندان مسلمان تشریح و تبیین و در مرحله بعد، دیدگاههای لیپمن و اسلام باهم مقایسه گردید و درنهایت مدلی اسلامی و بومیشده از برنامه آموزش فلسفه به کودکان ارائه گردیده است. هدف برنامه آموزش فلسفه به کودکان بر اساس مبانی اسلامی، اصلاح وضعیت تفکر در مدارس و واردکردن عنصر اندیشه به درون نظام آموزشی کشورهای اسلامی است. در مرحله بعد بار آوردن شهروندانی خلاق، نقاد، مبدع، دارای قدرت استدلال و استقلال، خردورز، تحلیلگر و قانونمند و مسئولیتپذیر است که همگی از خصوصیات جامعه کاوشگر و معقول میباشد. این برنامه سعی میکند تا استدلال، تمییز و داوری را از کودکی به افراد آموزش دهد به طوریکه این افراد به این توانایی برسند که تا حد امکان خودشان برای خودشان تفکر کنند و برای خودشان تصمیم بگیرند و بهترینها را انتخاب کنند و درنهایت به توانایی خود یادگیری دست یابند. 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از مهارتهای دقت‌ورزی و تدبر
فلسفه برای کودکان با استاد آل بویه 13991220.mp3
4.77M
فلسفه برای کودکان با استاد آل بویه 13991220
هدایت شده از مهارتهای دقت‌ورزی و تدبر
بررسی تناسب محتوای داستان های ایرانی با مهارتها و مولفه های تفکر فلسفی لیپمن.pdf
2.15M
بررسی تناسب محتوای داستان های ایرانی با مهارتها و مولفه های تفکر فلسفی لیپمن
📚عنوان کتاب: داستان‌های فکری برای کودکان ایرانی (۱) ✏️پدید آورنده(ها): رضاعلی نوروزی، نگین درخشنده، منیره عابدی‌درچه 📝چکیده: این کتاب حاوی داستان‌های ساده‌شده‌ متون نظم و نثر فارسی است که برای مطالعه‌ گروهی و تقویت درک شناختی دانش‌آموزان تدوین شده است. همراه با هر داستان موقعیت‌هایی که نیازمند اندیشیدن بیشترند، به‌صورت سوال‌هایی از متن جدا شده است. همچنین بحث‌های گروهی، پرسش‌و پاسخ و فعالیت‌های عملی از دیگر بخش‌های کتاب است. برای اطلاعات بیشتر از این کتاب و سایر کتاب های تخصصی کودک و نوجوان به آدرس زیر مراجعه کنید. 👈🏼 کلیک کنید 👉🏼 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 مرکز آموزش های کاربردی http://eitaa.com/joinchat/315686930C4d8d228136
🌹سلام 🍀 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همهٔ کتاب‌های الکترونیکش را در سایت و اپلیکیشن طاقچه در دسترس همه قرار داده است: https://taaghche.com/publisher/1828 کتاب صوتی هم داره فرصت و برنامه خوبیست خصوصا برای ایام فراغت