eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
476 دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
دشواری همسرداری - دکترمسعود جان بزرگی.mp3
21.56M
🔹 دشواری های همسرداری 👤 دکتر مسعود جان بزرگی 🔹چگونه با سختی‌های زندگی مشترک کنار بیاییم؟ 🔸بسیاری از زنان و مردان این سوال در ذهنشان نقش می‌بندد و برای حل این معما تلاش بسیاری کرده و راه‌های مختلفی را می‌روند. حال اگر همسر یک فرد پرخاشگر و ناسازگار باشد، این سختی دو چندان می‌شود. 🔹زندگی کردن با یک انسان بد خلق نیاز به مهارت دارد. برای اینکه مشکلات همسرداری دردسرساز نشوند، راه مقابله با آنها این است که زن و مرد جنس مخالف خود را خوب بشناسند و نیازهای همدیگر را برطرف سازند.  🔸در این کارگاه دکتر مسعود جان بزرگی با بیان چند تکنیک و راهکار کاربردی سعی می‌کنند شیوه مواجهه صحیح با دشواری‌های زندگی زناشویی را آموزش دهند.
🔅امام هادی عليه السلام فرمود: ✳️خيرٌ مِن الخَيرِ فاعِلُهُ ، و أجمَلُ مِن الجَميلِ قائلُهُ، و أرجَحُ مِن العِلمِ حامِلُهُ ✅از خوبى بهتر، كسى است كه خوبى مى كند و از زيبايى زيباتر، كسى است كه زيبا مى گويد، و از علم برتر كسى است كه دارنده آن است. 📚بحارالأنوار ج۷۵ ص۳۷۰ اللهم عجل لولیک الفرج 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از طرح «عریف»
✨امام هادی علیه‌السلام: 🔺کسی که در معاشرت با برادران دینی خود، تواضع کند[ و تکبر نداشته باشد]، به راستی چنین کسی نزد خدا از صدّیقین و از شیعیان علی بن ابی طالب (علیه السلام) خواهد بود. 📗بحارالأنوار ج۴۱ ص۵۵ 🌷🇮🇷🌷
وزیر خارجه چین با انتشار این عکس نوشت: دروغ گفتند؛ 🔹۱۹۹۹ به ما درباره‌ی یوگوسلاوی دروغ گفتند، ۲۰۰۳ درباره عراق دروغ گفتند، ۲۰۱۱ درباره لیبی دروغ گفتند، ۲۰۱۸ درباره سوریه دروغ گفتند 🔹ایالات متحده امپراطوری دروغ‌ است.   ‎ @madare0120
✅رونمایی از کتاب «مبانی، اصول و منابع تولید علوم انسانی اسلامی» در شیراز 🔰طی مراسمی از کتاب «مبانی، اصول و منابع تولید علوم انسانی اسلامی» اولین اثر پژوهشکده علوم انسانی اسلامی آیت‌الله حائری شیرازی در شیراز رونمایی شد. 💠بیشتر بخوانید 👇 🌀https://fars.iqna.ir/fa/news/4070874/ 🌷🇮🇷🌷
🎦 مستند "عین صاد" (روایتی از زندگی آیت الله علی صفایی حائری) 🔹 کاری از: سازمان رسانه‌ای هنری اوج 🔸 مجری طرح: مرکز رسانه‌ای عهد 🎞 کارگردان: محمد دریایی 📺 پخش از شبکه دو سیما 🗓جمعه ۲۴ تیر ماه، ساعت ۲۱ هر کی موفق به دیدن نشده 👇👇 تماشای مستند "عینِ صاد" از تلوبیون 👇👇 http://www.telewebion.com/episode/0x2900bb7 🌷@khatereazalisafaee🌷
هدایت شده از قم آنلاین
🛑 افتتاح مدرسه رسانه ای مرحوم استاد فرج نژاد در قم 🔹آثار و کتب این طلبه فرهیخته همچون کتاب دین درسینما ، انیمیشن درسینمای شرق وغرب، نفوذ کابالایسم واسطوره های صهیونیستی در سینما به عنوان درسنامه در این مدرسه تدریس خواهد شد. 🔹محمد حسین فرج نژاد از طلاب حوزه علمیه قم و از اساتید برجسته حوزه دین و سینما به همراه خانواده اش در 29 تیر سال گذشته بر اثر سانحه تصادف درگذشت. 🕌 اخبار قم را ابتدا اینجا ببینید http://eitaa.com/joinchat/3298492416Cc8880c401c اولین و بزرگترین رسانه‌ قمی‌ها☝️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📼 عظمت علی
علیه‌السلام
#️⃣
علیه‌السلام
⏳ ۳۰ ثانیه ⬇️ ۲ مگابایت |اینستاگرام| |ایتا| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| برای دانلود نسخه با کیفیت به آپارات ما بروید👇🏻 https://www.aparat.com/v/nIB60 ╭✤ @Einsad ✤╮
هدایت شده از فضائل 🌙ماه‌من علي علیه‌السلام
2⃣ روز تا عید غدیر ┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 💢 امیرالمؤمنین صلوات الله علیه ✨عن أبی الحسن الرضا(ع) فی فضل یوم الغدیر: وَ مَنْ أَطْعَمَ مُؤْمِناً كَانَ كَمَنْ أَطْعَمَ جَمِيعَ الْأَنْبِيَاءِ وَ الصِّدِّيقِين‏. امام رضا(ع) فرمود: هرکس در روز غدیر به مؤمنی غذا بدهد، مانند کسی است که به تمام انبیا و صدیقین غذا داده باشد. اقبال الاعمال، ج1،ص465 ✨ رهبرم سیدعلی: «این آیه‌ی شریفه‌ «وَ مِن النّاسِ مَن یَشری نَفسَهُ ابتِغاءَ مَرضاتِ اللَّهِ» در شأن امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام است. آیه می‌گوید: در میان مردم کسانی هستند که خودشان را، وجود خودشان، یعنی عزیزترین که هر انسانی دارد، این سرمایه‌ی عزیز انحصاری غیر قابل جبران که اگر این را دادی، دیگر به جای این چیزی نمی‌آید. بعضی‌ها همین سرمایه را، همین را می‌دهند برای این‌که خداوند را به دست بیاورند؛ فقط همین. «وَ مِن النّاسِ مَن یَشری» می‌فروشد، می‌دهد «نفسهُ» جان خود را، وجود خود را «ابتغاءَ مَرضاتِ اللَّهِ». هیچ دیگری، هیچ مقصود دنیوی‌ای، هیچ گرایش و خودخواهانه‌ای، در بین نیست؛ و فقط برای جلب رضایت خدا. اما خدا هم در مقابل این‌چنین ایثار و گذشت، یقیناً بدون عکس‌العمل شایسته نمی‌ماند؛ «وَ اللَّهُ رَئوفٌ بِالعِبادِ». این مصداق کاملش امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابیطالب علیه‌السّلام است‌. من این بُعد را بیان می‌کنم:..» 👇 https://farsi.khamenei.ir/newspart-print?nhid=197&npt=9&nht=1 📅۱۳۶۸۰۲۰۸ 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شهید سلیمانی: خواهش می‌کنم کتاب‌هایی که حول حکومت امیرالمومنین(ع) نوشته شده را بخوانید @Farsna
غدیر خم01.pdf
645.4K
معرفی ۲۴ کتاب درباره غدیر خم
حجاب و عفاف01.pdf
645.1K
معرفی ۲۶ کتاب درباره حجاب و عفاف
هدایت شده از طرح «عریف»
♦️رهبر معظم انقلاب: «سه کار عمده بر عهده‌ی روحانیون است: هدایت فکری و معنوی، هدایت سیاسی و خدمات اجتماعی و غمخواری و خدمت‌رسانی به مردم است.» 📆 ۱۳۹۵/۰۲/۲۵ 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از طرح «عریف»
♦️رهبر معظم انقلاب 📆۱۳۹۸/۱۰/۲۳ 👆 ✨بیانات در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای روحانی https://khl.ink/f/50291 ♦️رهبر معظم انقلاب: «سه کار عمده بر عهده‌ی روحانیون است: هدایت فکری و معنوی، هدایت سیاسی و خدمات اجتماعی و غمخواری و خدمت‌رسانی به مردم است.» 📆 ۱۳۹۵/۰۲/۲۵ 🌷🇮🇷🌷
📚 کتاب «پژوهشی در هنجارپذیری حجاب دختران» منتشر شد ✔️این کتاب، اثر سید محسن میرسندسی است که در پژوهشکده اسلام تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در 339 صفحه منتشر شد. در این پژوهش تلاش شده است پدیده هنجارگریزی و انتخاب نوع حجاب در میان دخترانی که دارای مادرانی با رعایت کامل حجاب بوده اند، از منظر فرآیند اجتماعی شدن آن، مورد بررسی و فهم قرار گیرد. اصل مسئله این تحقیق، تبیین پذیرش یا رد حجاب از سوی دخترانی است که دارای مادرانی معتقد و مقید به رعایت این دستور دینی هستند. از اهداف این پژوهش می توان به، توجه به وجوه اجتماعی و جامعه شناختی حجاب و دستیابی به برساخت های اجتماعی در موضوع حجاب و تحلیل تأثیر آنها بر رفتار و انتخاب افراد مورد مطالعه اشاره کرد. تضعیف ساختاری نهاد خانواده در چند دهه اخیر به عنوانی یکی از زمینه های کاهش تأثیرگذاری آن بر فرزندان قلمداد شده است که متناسب با رویکرد این پژوهش، برای آن راهکارهایی پیشنهاد شده است. 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از فضائل 🌙ماه‌من علي علیه‌السلام
✨امروز فهمیدم که علی علیه‌السلام کیست! 🔺خاطره مقام معظم رهبری: 🔻وقتی منزل شهید ارمنی ماوکیان رفتیم و از شهید تعریف کردند. ما فهمیدیم نام این شهید بزرگوار، شهید «مانوکیان» است و به اندازه شهیدان «بابایی»، «اردستانی» و «دوران»، پرواز عملیاتی جنگی داشته است. خلبان هواپیمایش ۱۴‌F، بمب‌افکن رهگیر بوده و بالای صد سُرتی پرواز موفق در بغداد داشته است. 🔻بعد هواپیمایش را توی دژ آهنی بغداد می‌زنند و شهید، هواپیما را تا آن‌جا که ممکن است، اوج می‌دهد و هواپیما در اوج تا نقطه صفر خودش که اتمسفر است، بالا می‌آید و بقیه‌اش را به سمت ایران سرازیر می‌کند. 🔻موتورهای هواپیما منهدم می‌شوند و هواپیما لاشه‌اش توی خاک ایران می‌افتد؛ ولی چون دیگر سیستم برقی هواپیما کار نمی‌کرده‌، نتوانسته ایجکت کند و نشد که چتر برای شهید کار کند. سرانجام، هواپیما به زمین خورد و وی به شهادت رسید. 🔻او ارمنی‌ای بود که حتی حاضر نشد لاشه هواپیمای جمهوری اسلامی به‌دست عراقی‌ها بیفتد. این بزرگوار در نیروی هوایی، مشهور است. 🔺مادر شهید گفت: آقا! حالا که منزل ما هستید، من می‌توانم جمله‌ای به شما عرض کنم؟ آقا گفت: بفرمایید، من آمدم این‌جا که حرف شما را بشنوم. گفت: ما هر چند با شما از نظر فرهنگ دینی فاصله داریم، اما در روضه‌هایتان شرکت می‌کنیم؛ ولی خیلی مواقع داخل نمی‌آییم. روز شهادت امام حسین ‌علیه‌السلام، روز عاشورا و تاسوعا، به دسته‌های سینه‌زنی امام حسین علیه‌السلام، شربت می‌دهیم و می‌آییم توی دسته‌هایتان می‌نشینیم؛ ظرف یک‌بار مصرف می‌گیریم که شما مشکل خوردن نداشته باشید. توی مجالس شما شرکت می‌کنیم و بعضی از حرف‌ها را می‌شنویم. من تا الآن بعضی چیزها را نمی‌فهمیدم. 🔺می‌گفتند: مسلمان‌ها یک رهبری داشتند به نام علی علیه‌السلام که دستش را بستند و ۲۵ سال حکومتش را غصب کردند؛ نمی‌فهیمدم یعنی چی! می‌گفتند: آخر شب، نان و خرما می‌گذاشت روی کولش می‌رفت خانه یتیمان که این را هم نمی‌فهمیدم؛ 🔺ولی امروز فهمیدم که علی علیه‌السلام کیست؛ امروز با ورود شما به منزلمان، با این همه گرفتاری‌ای که دارید، وقت گذاشتید و به خانه منِ غیر دین خودتان تشریف آوردید. اُسقُف ما، کشیش محله ما هم به خانه ما نیامده است! شما رهبر مسلمین‌ هستید. 🔺من فهمیدم علی علیه‌السلام که خانه یتیم‌هایش می‌رفت، چه‌قدر بزرگ است. 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 🛑 لیبرالیسم نجات‌بخش! ‼️ لیبرالیسم چگونه مردم را کنترل می‌کند؟ ✍️ برگرفته از آخرین یادداشت مرحوم استاد محمدحسین فرج‌نژاد، در شماره‌ی دهم مجله خردورزی 🔻در سکانسی از فیلم «تجارت جهانی» رئیس یکی از بانک‌های واسط بین مافیای اروپایی ـ آمریکایی فروش اسلحه، چنین اعتراف می‌کند: 🔻«قلب سرمایه‌داری غربی، بانک است و بورس؛ و شبکه بانکداری یعنی سوار شدن بر بدهی‌های مردم. بدهی مردم، زمانی بیشتر می‌شود که در درگیری‌های محلی مبتلی شوند. 🔻هرجا ثبات به‌هم ریزد، اقتصاد تضعیف می‌شود؛ هرجا اقتصاد تضعیف شود، مردم وام بیشتری از بانک‌ها می‌گیرند و بدهکارِ سیستم سرمایه‌داری می‌شوند و در نهایت هر کس افسار بدهی‌ها را در دست داشته باشد، افسار زندگی مردم را در دست خواهد داشت و آنها را کنترل می‌کند.» 🔻و حقیقتاً آیا بدون ترکیب اقتصاد سکولار با رسانه و تبلیغات شناختی جدید و نظام آموزش اقتصاد لیبرال در جهان، می‌توان بر مردم حکومت کرد؟! •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
هدایت شده از فضائل 🌙ماه‌من علي علیه‌السلام
1⃣ روز مانده تا 🔰 از افق غدیر در آسمانِ دست‌های محمد خورشیدی طلوع کرد طلوعی بی غروب طلوعی مهربان بر دل‌های مشتاق. چه کسی در روز روشن خواب سیاه می‌بیند؟ مگر با چشم باز نمی‌بینی، خورشیدی را که از دست‌های محمد طلوع کرده است؟ پس گوش کن این تنها طلوع خورشید نیست که در بستر به خون نشستهٔ تاریخ سیلاب کلام رسول هم، علی را زمزمه می‌کند آیا وقتی سیلاب کلام و طلوع خورشید هم‌بستر شدند در دل‌های عاشق، تصمیم نمی‌روید؟ بر شاخه‌های تصمیم، اقدام نمی‌شکوفد؟ هر چند دست‌های سیاه شکوفه‌های سفید را بسوزانند آخر سوختن، زمزمه ساختن را به گوش همان‌ها که از دست هاشان آتش می‌بارد، می‌رساند. در باغ شهادت می‌بینی شکوفه‌هایی را که در آتش هم می‌رویند در دشت تاریکی می‌بینی رویش شادِ چراغ‌های سرخ ولایت را. آیا نمی‌خواهی زندگی شکوفه‌ها را تجربه کنی و از سینهٔ آتش بهشت را صدا بزنی؟ 📚 📝 استاد علے صفایے حائرے #️⃣ 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 زندگی نامه (استاد علی صفایی حائری) 📢 |اینستاگرام| |ایتا| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🔗 لینک دانلود کیفیت‌های مختلف از آپارات: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://www.aparat.com/v/lm2Q1 🌐سایت انتشارات لیله القدر WWW.EINSAD.IR ╭✤ @Einsad ✤╮
در نگاه استاد علی (عین صاد) 🔹من از دیرباز همیشه در جستجوی بودم و از استاد، بیشتر از مطالب، به روش و سبک‌ش نظر داشتم، آن هم روش و سبکی که استاد، ناخودآگاه و از آن استفاده می‌کرد، نه آگاهانه و با توجه. 🔹چه بسا هنگامی که از روش می‌خواستم، می‌لنگید و جواب منظمی نداشت؛ او به رسیده بود، اما از ؟ و ؟ اینها برایش مطرح نشده بود. 🔹جواب دادن‌ به این سوال‌ها به مرور و بازگشت ذهنی نیاز داشت و استاد مجبور بود به تمام راهی که طی کرده، دوباره بازگردد و آن را بررسی کند و سپس بازگو نماید. او نمی‌توانست در یک لحظه به جواب قاطع برسد؛ اما در هر حال طرح سوال،‌ مقدمه ای بود برای تفکر و توجه به روش‌هایی که به آسانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به بازگو می‌شوند. @einsad www.einsad.ir 🔸مجموعه فقهی روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔 @ravesh_ejtehad