eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
478 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از طلبه بانو
✔️فیمینیسم و زن ایرانی در برنامه شیوا امشب🔻 @talabebanooeitaa
هدایت شده از ندای تهذیب
شاخص‌های حوزه انقلابی-6.pdf
221K
📄کوتاه بخوانیم. 🔰 از نگاه امام خامنه‌ای شماره 6 📌حوزه‌ها و روحانیت باید نبض تفکر و نیاز آینده جامعه را همیشه در دست داشته باشند و همواره چند قدم جلوتر از حوادث، مهیای عکس العمل باشند. چه بسا شیوه‌های رایج اداره امور مردم در سال‌های آینده تغییر کند و جوامع بشری برای حلّ مشکلات خود به مسایل جدید اسلام نیاز پیدا کند. علماء بزرگوار اسلام از هم اکنون باید برای این موضوع فکری کنند. 🔹ادامه مطلب را در فایل مطالعه کنیم. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
📚معرفی و دریافت «۲۱۳ راهکار جهت تقویت و ارتقای انگیزه طلبگی» 🔰طولانی بودن فرایند تحصیل در حوزه های علمیه موجب ضعف انگیزه در مسیر تحصیل علم است و در نتیجه منجر به انحراف از مسیر رشد و موجب دور شدن از اهداف عالیه می‌گردد. این امر حاصلی جز سرخوردگی، حسرت و پشیمانی ندارد. معاونت تهذیب حوزه­‌های علمیه با تدوین و انتشار کتاب ۲۱۳ راهکار جهت تقویت و ارتقای انگیزه طلبگی تلاش در رفع این آسیب داشته است. 📍این کتاب شامل یک پیش گفتار و ۴ بخش با عناوین زیر می­باشد: ۱- تعریف انگیزه ۲- راهکارهای ایجاد انگیزه و افزایش نشاط در میان طلاب ۳- راهکارهای ایجاد انگیزه توسط اساتید ۴- راهکارهای ایجاد انگیزه توسط مدیران و مسئولان مدارس. ✍️نویسنده: مدیریت مطالعات تربیتی فرهنگی معاونت تهذیب 📤 مشاهده و دریافت فایل کتاب🔻 https://hojre-nama.ir 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔻 سلسله نشست های "بررسی فقهی وظایف حکومت اسلامی نسبت به وضعیت پوشش در جامعه" 🔺 جلسه سوم: بررسی شرایط حق الزام حجاب از سوی حاکمیت با رویکرد تفسیر تنزیلی 💬 با ارائه نظریه توسط استاد ارجمند؛ حجة الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور زیدعزه 📚 عضو شورای عالی آموزش و پرورش کشور 📚 دارنده دکترای تفسیر با رویکرد تفسیر تنزیلی 📚 نویسنده کتاب «سیر فرهنگ سازی پوشش اسلامی با رویکرد تفسیر تنزیلی» 💬 با نقد استاد ارجمند؛ حجة الاسلام و المسلمین خالد الغفوری زیدعزه 📚 عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیة 📚 مدیر مرکز عین للدراسات و البحوث المعاصرة 📚 سردبیر سابق مجله فقه أهل البیت علیهم السلام ⏳ چهارشنبه 27 مهر، بعداز نماز ظهر و عصر (به روز برگزاری جلسه دقت شود!) 📍 مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام طبقه ۳ سالن سلمان فارسی
💠مراسم استقبال از کاروان نمادین حضرت معصومه سلام‌الله علیها به شهر مقدس قم 🔷🔸💠🔸🔷 کانال رسمی آستان مقدس "حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها" 🆔 @astanqom
❇️ # یاداوری اولین جلسه: چهارشنبه ۲۷ مهرماه ساعت ۱۴
❇️اولین کنفرانس بین المللی خانواده و تربیت معنوی با مشارکت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و موسسه خانواده و تربیت معنوی "خاتم": 🗓️پنل روانشناسی مهمانان: 🌱موضوع: نقش دینداری و معنویت در پیشگیری از طلاق دکتر ناصر آقابابایی( استادیار گروه علوم رفتاری،دبیر گروه روانشناسی پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم انسانی) 🌱موضوع: تاب آوری معنوی زوجین در کنار آمدن با مشکلات پس از طلاق دکتر عباس آیینه چی (عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده) 🌱موضوع: اصول و فنون مدیریت رفتارهای معنوی فرزندان با رویکرد یکپارچه توحیدی دکتر محمدحسین شریفی نیا(عضو هیئت علمی گروه روانشناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه) 🌱موضوع: نقش انعطاف و انسجام خانواده در پیش بینی سلامت معنوی با میانجی­گری هسته های ارزشیابی خود سیده محدثه پیش نمازی(دانشجوی دکتری روانشناسی، پژوهشگاه حوزه ودانشگاه و مدرس دانشگاه) 🌱موضوع: عوامل معنوی پیش گیرنده از پیشرفت زوجین در مراحل شکل گیری طلاق دکتر مهدی عباسی (عضو هیئت علمی گروه روانشناسی اسلامی پژوهشگاه قرآن و حدیث) 🌱موضوع: نقش مداخلات معنوی در کاهش احتمال طلاق مهدیه حیدری زاد(کارشناس ارشد روان شناسی) 🌱موضوع: رابطه سبک فرزندپروری ادراک شده با سلامت معنوی: با میانجیگری رابطه ھمشیران سیده زهرا حسینی نژاد(دانشجوی دکتری روانشناسی) 🌱موضوع: خانواده، به مثابه کارگاه معنویت پروری دکتر عباس پسندیده(رییس پژهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی) 📝دبیر پنل: دکتر محمدرضا سالاری فر(دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه) 🗓️زمان:پنج شنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۱ 🕑ساعت:۱۰ لینک شرکت مجازی: http://vc.rihu.ac.ir/ch/Bayan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مغز خاکستری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تواضع علما در برابر پدرانشان را مقایسه کنید با رفتارهای خودمان در برابر پدرهایمان 🇮🇷 🔺 🔻 @khakestary_amar
گزارش یک از ویژگیهای نسلی امروز که البته خود میتواند قابل نقد و موضوع یک باشد. 👇 ⭕️ نسل کوروش درباره دهه هشتادی‌ها من از 87 تدریس می‌کنم. در مدارس طبقه متوسط تهران. آن موقع، دانش آموزانم، متولد 1370 بودند. تابستان امسال به متولدین 89 که الان پایه هفتم هستند درس دادم. 20 سال را دیدم. نسل 70 و 80. مشاهداتم را از این نسل می‌گویم. لزوما درست نیست، صرفا مشاهده من است: مهم‌ترین ویژگی این نسل "بی تفاوتی" است. حتی شجاعتش هم ناشی از بی تفاوتی است نه نترس بودن به معنایی که ما می‌فهمیم. ناشی از "به حساب نیاوردن" است. زیست آزادانه جنسی‌اش هم لزوما در منطق "آزادی جنسی" نمی‌گنجد. ناشی از همان بی تفاوتی است. ویژگی‌های دیگر این نسل به نظر من این پنج مورد است: 1⃣ کتاب نخوانده ولی اهل فیلم و سینما است. (روایت را بلد است) 2⃣ مطالعه تئوریک ندارد ولی زبان بلد است.  3⃣ در یک شبکه ارتباطی قوی و مستمر با هم‌سالانش زیست می‌کند که حتی از سوی اکثر ما و حاکمیت مشاهده هم نمی‌شود چه رسد به نظارت. به خاطر همین هم وقتی مشاهده پذیر می‌شود، حاکمیت را متعجب می‌کند (مورد تجمع کوروش یا تجمع اسکیت سواران در شیراز) یا وقتی حرف می‌زند و می‌نویسد، زبانش را نمی‌فهمیم. این شبکه ارتباطی در اینترنت به طور مشخص مبتنی بر سه شبکه اجتماعی یوتیوب، تیک تاک و توییچ (و سایر استریم‌های گیم است) در فضای واقعی هم چون پلتفرم مشترک روزمره دارد (مدرسه و سال‌های ابتدای دانشگاه)، همیشه در ارتباط با هم‌سالان است.  4⃣ احساساتی است که البته کاملا مطابق سن است و در سایر نسل‌ها هم مشاهده می‌شود.  5⃣ و نظام ارزشی همگون ندارد. مثلا پسرهایشان در مورد حجاب پارتنرهایشان تقیدی ندارند ولی به شدت غیرتی هستند. یا آن معیارهایی که برای نسل من دهه شصتی به عنوان نماد مردانگی، وجود داشت برایشان بازتولید شده است. تقریبا همه این‌ها خاصیت تربیت این نسل با شبکه‌های اجتماعی و موبایل است. خاصیت توییتر و اینستاگرام و تیک‌تاک، لحظه‌ای بودن است. الگوریتم مبتنی بر مومنت است. آدمی که در لحظه است، در عمق، غور نمی‌کند و بی‌تفاوت می‌گذرد. غواصی نمی‌کند. مثل یک قایق فقط عبور می‌کند. عبور قایق هم البته می‌تواند موج درست کند. مخصوصا وقتی بخواهی یک دریاچه را آرام نگه داری یا نشان دهی.  من هیچ ارزش‌گذاری مثبت یا منفی درباره کلیت این نسل ندارم. خوب دارند و بد مثل نسل ما ولی مشاهده من می‌گوید که این ویژگی‌ها بین‌شان عمومی است.  و یک چیز دیگر. برای این نسل بی تفاوت، تقدس ساختن یک امر محال است. حتی پدر و مادر و معلم هم برایش مقدس نیست؛ چه رسد به بقیه چیزها. این نسل حتی "سلام فرمانده" را ریمیکس می‌کند و در پارتی‌اش می‌خواند و با آن می‌رقصد. من برای خودم اسمشان را گذاشتم "نسل کوروش" یا "نسل مال (نام این روزهای پاساژ)". نسلی به غایت سکولار حتی در دیندارترین‌هایشان. نسلی که هر نظامی در ایران باشد، باید تقریبا از سال 1404، با آن‌ها در عرصه عمومی دست و پنجه نرم کند و به عنوان یک نیمچه معلم می‌گویم! عجب کار سختی!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آزادی در مهد تمدن غربی خاطره تکان دهنده بانوی با حجاب ایرانی ( دکتر پریوش امیری ، دکترای فلسفه) از کازینویی در لاس وگاس آمریکا. @cafe_fekr
هدایت شده از ذَكِّر
🔅السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ رَسُولِ اللّٰهِ سلام بر تو ای دختر رسول خدا 🔅 امام کاظم علیه السلام فرمود🌹 ✅پدر و مادرم به فدایش؛ به آنچه خداوند حکم فرموده است؛ حکم نموده است. ✅ حضرت معصومه علیهاالسلام از قبیل امامزاده‌های مطلق نیست ـ که هنگام زیارت او، زیارت‌نامه ی مطلق امامزاده‌ها خوانده شود، بلکه زیارت مخصوص به خود دارد زیرا در روایت آمده است که، [زیارتنامه ی ایشان نص کلام معصوم(ع) است] و نیز آمده: «مَنْ زارَها وَجَبَتْ لَهُ الْجَنةُ؛ هر کس او را زیارت کند، بهشت بر او واجب می‌گردد». این خیلی کلمه بزرگی است! ✅ نقل شده که روزی حضرت امام موسی کاظم علیه‌السلام در مدینه، در خانه تشریف نداشتند، شخصی آمد که سؤالی از آن حضرت بنماید، حضرت معصومه (س) که در سن کودکی بودند و در خانه تشریف داشتند، می‌فرمایند: آن حضرت تشریف ندارند، چه کار دارید؟ آن شخص عرض کرد: مسئله‌ای دارم. می‌فرماید: بنویس. می‌نویسد، ایشان پاسخ آن را می‌دهد، بعد که حضرت امام کاظم (ع) به خانه برمی‌گردد، مادرش جریان را به آن حضرت عرض می‌کند،🔸🌸 ✨حضرت می‌فرماید: «بِأَبِی هِی وَ أُمی، حَکمَتْ بِما حَکمَ اللهُ!؛ پدر و مادرم به فدایش، به آنچه خداوند حکم فرموده، حکم نموده است».🔸🌸 🌸اللهم عجل لولیک الفرج وفرجنا به ----------🍃✨✨🍃----------- 🌺@qoran114moballge🌺 ----------🍃✨✨🍃----------
هدایت شده از نخل سیاست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💋 صدف بیوتی کارشناس رژِ لب💄یا چریکِ جنگ شهری! واقعیت پیرامون من ❗️ چطوری یهویی دوستم چریک شده‼️ 👇 https://eitaa.com/joinchat/2030239761C2e777ef7cc این کلیپ دیدن داره ✅
هدایت شده از ندای تهذیب
💢 ویژه همسران طلاب و روحانیون آغاز شد؛ 👈 ثبت نام دوره های معارف اسلامي(طرح کوثر) برای سال تحصیلی جدید 🔹 به همت امور خانواده مدیریت تهذیب سطوح عالی و خارج حوزه جهت شرکت در دوره‌های معارف خانواده برای سال تحصیلی جدید از همسران طلاب ثبت‌نام به عمل می‌آید. https://rasanews.ir/0031kj 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔴 زن ایرانی در برابر زن آمریکایی 👆 مقایسه وضعیت زندگی زن ایرانی و آمریکایی 🇮🇷 @Sh_Aviny ✴️ Eitaa.com/Sh_Aviny 🆔 sapp.ir/Sh_Aviny1
هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 یه معترض خیابانی رو با یه نیروی ضدشورش رو به رو کردن، اتفاقی افتاد که خودشونم فکرشو نمیکردن ... خیلی از کسانی که خیابان رو ترک کردند و با اغتشاشگران دیگه همراه نشدند، متوجه همین نکته شدند که راه اشتباهه و سواستفاده گر منتظر اشتباه ماست. و نشرحداکثری ✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
هدایت شده از مرکز مشاوره صدرا
🔶🔹جلسات برگزار شده «نوجوان در جستجوی هویت» 🎧جلسه 1️⃣🔻 ✍️ موضوع : مسیر هویت یابی نوجوان 🌐https://enama.ir/videos/3691547 ____________________________________________ 🎧جلسه 2️⃣🔻 ✍️ موضوع : وظایف اطرافیان در قبال تغییرات دوره نوجوانی👌 🌐https://enama.ir/videos/3691640 ____________________________________________ 🎧جلسه3️⃣🔻 ✍️ موضوع : آسیب ها و چالش های مربوط به شکل گیری هویت های ناقص و معرفی هویت درست در نوجوان 🌐https://enama.ir/videos/3691742 ____________________________________________ 🎧جلسه4️⃣🔻 ✍️ موضوع : راهکار های تقویت ارتباط با نوجوان 🌐https://enama.ir/videos/3693740 ____________________________________________ 🎧جلسه5️⃣🔻 ✍️ موضوع : مدیریت تمایلات جنسی در نوجوانی 🌐https://enama.ir/videos/3693941 ____________________________________________ 🎧جلسه6️⃣🔻 ✍️موضوع: مدریت تمایلات جنسی در دیدگاه غربی2 🌐https://enama.ir/videos/3725000 ____________________________________________ 🎧جلسه7️⃣🔻 ✍️موضوع: رفتارهای مُخِل در نوجوان 🌐https://enama.ir/videos/3822704 ••••••••••••••••••••❈❂🌿🌼🌿❂❈•••••••••••••••••••• @sipa313 به افق بهشت نذر سردار دلهاست
📣 نشست علمی "نسبت اخلاق و فقه با تأکید بر منظر فقه الاخلاق" از سوی گروه اخلاق نظری و کاربردی پژوهشگاه قرآن و حدیث با همکاری گروه اخلاق دانشگاه قرآن و حدیث برگزار می شود سخنران: 🎤 حجت الاسلام دکتر امیر غنوی (عضو هیات علمی گروه اخلاق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی) 🔸دبیر جلسه: حجت الاسلام دکتر سیدمحمدباقر میرصانع (عضو هیات علمی پژوهشگاه قرآن و حدیث) 🗓 زمان: پنج شنبه 28 مهر ماه 🕚 ساعت: 10 تا 12 👈مکان: سالن جلسات موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث 🌐لینک شرکت در جلسه: https://vc1.qhu.ac.ir/p-neshast 🔹ادامه خبر👇👇 http://www.riqh.ac.ir/post/74576 / @quran_hadith
۱۴۰۱۰۷۲۸ غنوی. نسبت فقه و اخلاق.mp3
23.95M
استاد امیر غنوی رابطه فقه احکام و فقه اخلاق دار الحدیث 28 مهر 1401
هدایت شده از ابوالفضل ساجدی
❗️چرا پروفسور بولون مسلمان شد؟ 👈 چون فهمید که اسلام می تواند شاکله وجودی انسان را حقیقتا، خدایی کند. 🔸مقایسه آیت الله میلانی با اسقف کلیسای کانتربری از نگاه این پروفسور 🔸مرحوم آیت الله سیدمحمدهادی میلانی دچار بیماری معده شده بود پروفسور بولون جراح حاذق بلژیکی که درآن زمان (۱۳۸۲ ه ق) درشهر مشهد مشغول کار بود ایشان را عمل کرد. پرفسور پس از یک عمل۳ساعته زمانیکه آن مرجع تقلید درحال به هوش آمدن بود، به مترجمش گفت تمام کلماتی که ایشان درحین به هوش آمدن میگوید را برایش ترجمه کند. 🔸آیت الله میلانی درآن لحظات فرازی از دعای ابوحمزه ثمالی را قرائت میکرد. پروفسور برلون بعد ازدیدن این صحنه گفت: برای مسلمان شدن چه باید بکنم و چه بگویم؟ وقتی علت را پرسیدند،گفت: تنها زمانی که انسان شاکله وجودی خود را بدون این که بتواند برای دیگران نقش بازی کند، نشان میدهد، درحالت به هوش آمدن بعد از عمل است و من دیدم این آقا، تمام وجودش محو خدا بود. 🔸درآن حال به یاد اسقف کلیسای کانتربری افتادم که چندی پیش درهمین حالت و پس از عمل در کنارش ایستاده بودم، دیدم او ترانه های جوانان آن روزگار را زمزمه میکرد، درآن لحظه فهمیدم حقیقت نزد کدام مکتب است. 🔸طبق وصیت پرفسور، او را در شهری که قبرمرحوم میلانی بود دفن کردند. (مشهد،خواجه ربیع) 📙گلشن راز ۲،۷۶۸ کارکرد اسلام کارکرد_اسلام https://eitaa.com/sajedi_ir/ فهرست مطالب كانال: https://eitaa.com/sajedi_ir/672
هدایت شده از زندگی ماهرانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 از آنجا که فقط چند باری برنامه اقیانوس آرامش (که از شبکه دو پخش میشه) را دیده ام، نمی تونم قضاوت کاملی در موردش داشته باشم، اما از دیدن همون چند قسمت حس خوبی دارم. این قسمتش هم که برای خودش محشری بود. @psyhadi
❇️ اولین بین المللی "خانواده و تربیت معنوی" ❇️برگزارکنندگان: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه _ موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی (خاتم) ❇️حامیان علمی: 1-معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده 2-دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 3-سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور 4-سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران 5-کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی 6-مرکز آموزش های غیر حضوری حوزه های علمیه خواهران 7-معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 8-ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور 9-سازمان بهزیستی کشور 10-دانشگاه صداوسیما 11-دانشگاه امام صادق(علیه السلام) 12-پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی 13-دانشگاه علامه طباطبایی 14-دانشگاه الزهرا(سلام الله علیها) 15-جامعه المصطفی العالمیه 16-پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 17-دانشگاه قرآن و حدیث 18-دانشگاه مازندران 19-دانشگاه حضرت معصومه (س) 20-دانشگاه شهید مدنی آذربایجان 21-دانشگاه بین المللی اهل بیت(علیهم السلام) 22-انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم 23-انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم 24-موسسه بین المللی فرهنگ و تمدن 25-موسسه آموزش عالی حوزوی رفیعه المصطفی(ص) 26-پژوهشکده زن و خانواده 27-دانشگاه علوم پزشکی کاشان 28-دانشگاه فردوسی مشهد 29-مرکز پژوهشی مبنا 30-دانشگاه تربیت مدرس 31-دانشگاه آزاد اسلامی 32-مرکز مدیریت حوزه های علمیه ❇️حامیان رسانه ای: ایکنا پیام خانواده 🛑زمان: پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ ⏰از ساعت ۸/۳۰ الی ۱۸ ❇️مکان:قم- پردیسان- پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ▶️ifstngo.ir
29.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 بشنوید👌 ✨سخنان خانم زهرا احتشام دختر حجت الاسلام احتشام امام جمعه موقت کاشان برگزیده طرح شهید احمدی روشن و دانشجوی استعدادهای درخشان در محضر رهبر انقلاب. 🌷🇮🇷🌷
sccsr-frh-v8n3p99-fa.pdf
327.7K
بازتأملی در منابع و روش هدفگذاری در تربیت اسلامی ✨اگر به بحثهای « روش شناسی پژوهش در تربیت اسلامی » و به طور خاص، «روش استنباط معارف تربیت اسلامی» علاقه مندید، مطالعه این مقاله پیشنهاد می گردد 👌 🌷🇮🇷🌷