eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
478 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 دیجیتالی دفتر تبلیغات اسلامی با بیش از 22 هزار پایان نامه حوزوی و 41 هزار پایان نامه دانشگاهی در اختیار پژوهشگران گرامی است. 🔴 اگر نمی دانید موضوعی که برای پایان نامه انتخاب کرده اید تکراری است یا خیر پیشنهاد می کنیم بعد از به این سامانه مراجعه کنید. 👌 ترجیحا با مرورگرهای کروم و فایرفاکس وارد شوید: ✏️http://dl.islamicdoc.com 🍃 🌹🍃🌹 🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
✅آیت الله جوادی آملی حفظه الله: "تا نفَس می‌كشید باید درس بخوانید، آدم می‌گوید که من فارغ‌ التحصیل شدم؟! همین كه انسان گفت بَس است، این در روایات و كلمات بزرگان دینی ماست كه «أُصِیبَتْ مَقَاتِلُه»؛[1] همین كه گفت من فارغ‌التحصیلم، این او گلوله رسید، او مُرده است! ما تا نَفَس می‌كشیم و كتاب باید باشیم، یا درس بخوانیم یا درس بگوییم یا بحث بكنیم یا پژوهش انجام بدهیم، وگرنه آنچه خواندیم، از یادمان می رود" [1]. نهج البلاغه(للصبحی صالح)، حکمت85؛ «مَنْ تَرَكَ قَوْلَ لَا أَدْرِی أُصِیبَتْ مَقَاتِلُه». 📚 سخنرانی در جمع طلاب ورامین تاریخ: 1395/06/13 📚کتب و مقالات حوزه ▶️ @Talkhisbooks
🔹آیت الله حائری شیرازی رحمت الله علیه🔹 🔹امام زمان (عج) معلم کلاس بشریت🔹 در کلاسهای درس دو چیز را میبینید: یکی معلم، یکی کتاب. اگر مثلاً کلاس اول ابتدایی بچه ات را به مدرسه فرستادی و گفتند: کتاب هست و بین همه توزیع میشود، اما متأسفانه معلم نداریم، حتما ناراحت میشوید، چون از کتاب بی معلم، کسی چیزی نمیفهمد. از آن طرف، اگر معلم باشد و کتاب نباشد، معلمها نمیتوانند یکدست و یکنواخت تعلیم بدهند. این معلم از خودش یک چیزی میگوید، آن یکی چیز دیگری؛ پس برای یک کلاس، هم معلم لازم است، هم کتاب. قرآن کتاب درسی مسلمانهاست و اهلبیت معلم این کتاب. ظهور امام زمان(عج) یعنی اینکه دوباره این معلم بیاید سر کلاس و کتاب درسی بشر یعنی قرآن، بی معلم نماند. @haerishirazi
💠 کتاب «تراز خانواده اسلامی؛ اهمیت تشکیل، عوامل تحکیم» 🔸کتاب «تراز خانواده اسلامی؛ اهمیت تشکیل، عوامل تحکیم» نوشته آیت الله سید کاظم نورمفیدی به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۵۵۲ صفحه منتشر شد. 🔹اثر حاضر کوشیده است با نگاه دینی نهاد خانواده را درکانون بررسی قرار دهد و ضرورت تشکیل و عوامل تحکیم آن را طبق آموزه‌های اسلام صورت‌بندی کند. 🔸کتاب «تراز خانواده اسلامی؛ اهمیت تشکیل، عوامل تحکیم» شامل پنج فصل است؛ نویسنده این کتاب در فصل اول «اهمیت تشکیل خانواده» را از طریق تبیین موضوعاتی مانند «خانواده و مسائل جنسی»، «خانواده و بقای نسل» و «واسطه گری در تشکیل خانواده جدید» و در فصل دوم «مقدمات تشکیل خانواده» را با تبیین «برخی از مستحبات ازدواج»، «مهریه یا صداق» و «صفات همسران شایسته» مورد بررسی قرار دهد. 🔹در فصل سوم این کتاب نیز «روابط بین همسران» از طریق تبیین «حسن معاشرت یا هم نشینی پسندیده»، «مدیریت مرد خانواده»، «نشوز همسران» و «خانواده اخلاق مدار» و در فصل چهارم و پنجم آن هم سرفصل های «آداب تحکیم خانواده» و «تربیت اسلامی» شامل مباحثی همچون «احترام متقابل همسران»، قناعت در خانواده»، «عفو و گذشت در خانواده»، «همکاری در خانه»، «رفق و مدارای همسران»، «تربیت فرزند در اسلام» و «نظام تربیتی اسلام» بررسی شده است. 🔸خرید اینترنتی این کتاب از سایت موسسه مشمول 20 درصد تخفیف خواهد بود. 💡 تبلیغ نیوز | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
https://eitaa.com/HODHOD_IW کارگاه رایگان است، آموزش عملی روش اجرای مرور سیستماتیک، انتقال برخی تجربیات کاربردی که در کتاب ها نمی یابید، شرکت در این کارگاه توصیه می شود به: هر کسی که قصد دارد در حوزه علوم انسانی پژوهش انجام دهد. لینک ورود به جلسه: 👇👇👇 webinar.umz.ac.ir/eco
🌀 خواهران طلبه و بحران تجرد ۲ 📝 ضعف مهارت‌آموزی در حوزه علمیه خواهران 🖋 زهرا ابراهیمی 🔹 در یادداشت پیشین در رابطه با یکی از عوامل مؤثر در مسأله‌ی تجرد طلاب خواهر صحبت کردیم. دراین یادداشت قصد داریم به عامل دیگری که در ایجاد این مسئله مؤثر است اشاره کنیم. ازدواج امر مقدسی است و لازمه ی چنین امری، انتخاب می‌باشد. مؤلفه‌ی انتخاب‌شدن یا گزینش کاملا طبیعی است و حتی در سنتی‌ترین ازدواج‌ها نیز مشهود هست. 🔹 یک دختر یا به واسطه‌ی ویژگی‌های ظاهری مورد انتخاب قرار می‌گیرد یا به واسطه‌ی توانمندی‌ها و استعدادهایی که به منصه‌ی ظهور می‌رساند، دیده می‌شود. دیده‌شدن از لوازم لاینفک، انتخاب است. متأسفانه امروزه به دلیل رواج تبرج و خودنمایی برخی از دختران در جامعه، دخترانی که قصد رعایت عفت و حیا در پوشش و رفتار را دارند مورد انزوا قرار می‌گیرند. خواهران طلبه نیز از این گروه مستثنی نیستند. دختران طلبه در جامعه ترجیح می‌دهند که بدون تبرج حاضر شوند. آنها با رعایت حجاب کامل و بدون ذره‌ای خودنمایی و آرایش در اجتماع ظاهر می‌شوند و قطعاً رعایت چنین اصلی برای دختران و زنان مؤمن لازم و واجب است. 🔹 اما مشکل زمانی ایجاد می‌شود که این دختران به واسطه ی محجبه بودن و عدم خودنمایی، شانس گزینش را برای خود پایین می‌آورند وهمین مسئله باعث کمتر دیده‌شدن آنها می‌شود. قطعا پیشنهاد دین برای انتخاب‌شدن، رو آوردن به تبرج نیست چرا که تبرج با تدین، همخوانی ندارد. حال سؤال اینجاست که چه چیزی می تواند جایگزین تبرج گردد؟ 🔹 یکی از معضلاتی که در حوزه‌های علمیه خواهران وجود دارد این است که حوزه با ارائه‌ی دروس متعدد، دختران طلبه را از حیث علمی تقویت می‌کند، اما از لحاظ کشف استعدادها و ایجاد توانمندی و مهارت‌های لازم تلاش محسوسی ندارد. با توجه به اینکه دروس حوزه به اندازه‌ی کافی وقت‌گیر است، فرصت کشف استعداد در خارج از حوزه نیز برای این دختران محدود می‌شود. این در حالی است که دختران طلبه‌ی ما وجودشان مملوّ از استعدادهای متعدد است اما فرصت کشف و بروز آنها را از دست می‌دهند. بخصوص اینکه در عصر انقلاب اسلامی بانوان طلبه قادرند نقش‌های ویژه‌ی اجتماعی ایفا کنند تا زنان جامعه به تراز مد نظر انقلاب اسلامی نائل آیند. طلاب خواهر بعد از فارغ التحصیل شدن باید وارد عرصه‌ی تدریس و تبلیغ شوند و اگر کسی نتواند و یا نخواهد در این فضاها فعالیت کند، خواه ناخواه گرفتار انزوا می‌شود. 🔹 به نظر می‌رسد آنچه وظیفه‌ی حوزه است این است که دختران طلبه را به عنوان دخترانی اثرگذار در جامعه و محیط اطراف خود تربیت کند و نه صرفا اهل علم و بی‌ثمر در جامعه. در واقع خَلق جسارت اثرگذاری در اجتماع بر عهده‌ی حوزه است، که فقط از طریق کشف استعداد و دادن فرصت برای ظهور و بروز آنها امکان‌پذیر خواهد بود. 🔹 اگر کشف استعدادهای بانوان طلبه جدی گرفته نشود ما تنها بعد از درس‌خواندن با بانوانی خانه‌‌نشین روبرو هستیم که جسارت لازم برای حضور در اجتماع را ندارند و یکی از مهمترین عوارض این خانه‌نشینی از دست‌دادن فرصت‌های لازم برای ازدواج خواهد بود. حتی اگر حوزه ها به این آسیب به شکل جدی توجه نکنند و دغدغه‌‌ای برای تأثیرگذاری طلاب خواهر در اجتماع نداشته باشند در آینده ای نه چندان دور خواه ‌ناخواه با ریزش طلاب روبه ‌رو خواهند شد. 🔹 تحصیل بدون کسب مهارت و خلاقیت، نتیجه‌ای جز انزوا نخواهد داشت و راه برون رفت از این معضل باورپذیری استعدادهای طلاب خواهر، پرهیز از نگاه حداقلی به حوزه‌های علمیه خواهران، دوری از شیوه‌ی آموزشی انبوه‌خوان و حفظ محور و اهمیت به برنامه‌های مهارت‌بخش است. حتی اگر برخی خواهران طلبه نخواهند حضور اجتماعی داشته باشند؛ جامعه از آنها انتظار دارد حداقل مهارت‌های همسرداری و تربیت فرزند را آنهم منطبق با آموزه‌های اسلامی دارا باشند؛ نه اینکه محتوای آموزشی حوزه‌های خواهران کاملا با این مسائل بیگانه باشد. @Manahejj
هدایت شده از نظام فکری معرفتی و تربیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ویدیوی جديد ناسا در مورد عظمت جهان! ♦️در شرح آن چنين آمده: "اگر در مشاهده این ویدیو دچار نشدید، از ساخته شده اید." بگرد پیدا کن! تمام هستی برای تو آفریده شده! تو برای چی؟ @Fars_Plus
🔰کتاب «روان‌شناسی اسلامی در سراسر جهان» با مشارکت اساتیدی از ایران و ۱۶ کشور دیگر منتشر شد 🔸وضعیت روان‌شناسی اسلامی در ایران در سطح بین‌المللی در قالب یک فصل از کتاب روان‌شناسی اسلامی در سراسر جهان توسط حجت الاسلام والمسلمین دکتر مسعود استاد گروه روانشناسی و حجت الاسلام دکتر رفیعی هنر عضو هیئت علمی گروه روانشناسی دانشگاه قرآن و حدیث با عنوان Islamic psychology in Iran past present and future تدوین و معرفی گردید. 🔸در فصل مذکور، علاوه بر معرفی اندیشه‌های کمتر معرفی شده اندیشمندان مسلمان شیعی در ایران؛ تلاش شده است تا حد ممکن تمام مراکز علمی، انجمن‌ها، آثار، برنامه‌های آموزشی، و نهادهای خدماتی فعال در عرصه مذکور در ایران معرفی، چالش‌های روان‌شناسی اسلامی مورد بررسی ، و چشم‌انداز آینده نیز ترسیم گردد. 🔸کتاب روان‌شناسی اسلامی در سراسر جهان به سرویراستاری دکتر عنبر حق و دکتر عبداله روزمن و مقدمه دکتر توماس جی پلانت؛ در 17 فصل توسط محققانی از 17 کشور توسط انتشارات انجمن بین المللی روان‌شناسی اسلامی با همکاری مراکز علمی سیاتل واشنگتن در ماه جولای 2021 منتشر شده است. منبع خبر: https://rihu.ac.ir/fa/news/37489 ---------------
✦؛﷽✦ •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•  ✳️ فراخوان مقاله نویسی 🔻بیست و سومین جشنواره بین المللی پژوهش شیخ طوسی بخش ویژه: دین، دین‌داری و فضای مجازی 🔹محورهای همایش ١. کلیات و مبانی ٢. آموزه‌های دینی و فضای مجازی ٣. تبلیغ آموزش‌های دينی و فضای مجازی ۴. خانواده، تربیت‌ دینی‌ و فضای مجازی ۵. جهان‌اسلام، انقلاب‌اسلامی و فضای مجازی ۶. تعاملات ادیانی و فضای مجازی 🔹 مهلت ارسال چکیده مقالات: پایان مهر ١۴٠٠ 🔹 مهلت ارسال اصل مقالات: پایان آذر ١۴٠٠ 🔹 نحوه ارسال مقالات: 🌐 Tousi.miu.ac.ir 📧 Tousi@miu.ac.ir ☎️ 02532133382 ☎️ 02532133363
1.06M
بسیار مهم لطفا اطلاع رسانی بکنید. توضیحات مدیر کل امور دانش‌آموختگان مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور
245K
توضیحات تکمیلی مدیر کل امور دانش‌آموختگان مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور
✅ نشست نخست از سلسله نشست های علمی ⏮ موضوع: روند بناء و در حوزه 🔻 با حضور جمعی از کارشناسان و پژوهشگران حوزه تربیت اسلامی و حوزه های مرتبط (اخلاق، مشاوره و روانشناسی اسلامی) از مراکز و مؤسسات مختلف 🔶 در این نشست بدون ورود به جزئیات و تفاصیل مسائل تربیتی، مراحل ساماندهی به فقه التربیة و نظام تربیتی اسلام، صرفا به مثابه نمونه ای از صورت بندی یک فقه مضاف و نظام سازی اسلامی، بر پایه منطق و منطبق بر الگوی برگرفته از این کلان نظریه، تبیین می گردد. 🗓 زمان: دوشنبه، ۲۱ تیر ۱۴۰۰ ⏰ ساعت: ۱۸ 🕌 مکان: قم، خیابان دور شهر، کوچه۹، پلاک ۱۶ اینجا چراغی روشن است ...! به کانال خانۀ اخلاق‌پژوهان جوان بپیوندید: @EthicsHouse
هدایت شده از تسنیم
🔺 از سوی بسیج اساتید و نخبگان جامعه‌الزهراء(سلام الله علیها) و با همکاری اداره تربیتی، برگزار می‌شود: 🖥 نشست « در سیره امام جواد علیه‌السلام» 🎙 سخنران: استاد حکیم‌زاده، مدیر گروه علمی‌پژوهشی تاریخ اسلام جامعه‌الزهراء(سلام الله علیها) 🖥 نشست «عفت‌ورزی، تکافل اجتماعی، تمدن اسلامی» 🎙 سخنران: استاد امین مجد، استاد جامعه‌الزهراء(سلام الله علیها) و عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران 📱 حضور در نشست با استفاده از پیوند زیر و ترافیک رایگان اینترنت: 📲 https://heyatonline.ir/heyat/1739 🗓 یکشنبه، ۲۰ تیر، ساعت ۱۰ تا ۱۲ https://jz.ac.ir/post/8845 ‌‌‌‌‌‌‌┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ ╭━━━⊰◇⊱━━━╮ eitaa.com/jz_tasnim ╰━━━⊰◇⊱━━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
-641655037_-217661.mp3
4.84M
🎙 بشنوید | رهبر انقلاب: درس بزرگ امام جواد علیه‌السلام این است که در هنگامی که در مقابل قدرتهای منافق و ریاکار قرار می‌گیریم، باید همت کنیم که هوشیاری مردم را برای مقابله‌ی با این قدرتها برانگیزیم.
هدایت شده از هادیانه
هوش مصنوعی و علوم اسلامی.pdf
8.47M
📥هوش مصنوعی و علوم اسلامی ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🌐 www.serajnet.org 🆔 @serajnet 🆔 | @hadianeh
📖 مروری بر کارکردهای فقه تربیت در رادیو معارف ✅ رادیو معارف در برنامه «فقه پویا» به تبیین جایگاه فقه تربیت در نظام تربیت اسلامی می‌پردازد. 🎙 کارشناسان: حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی‌حاجی و دکتر مجید طرقی. 📆 زمان: دوشنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۴:۵۰ ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftaah_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلسله‌نشست‌های صدای مبنا نشست نخست: دین‌داری ایرانیان، وضعیت، چالش‌ها و راهکارها (گزارشی از پژوهش سالنمای وضعیت دین و دین‌داری در ایران) ارائه‌دهنده: دکترحامد عبداللهی سفیدان، مدیر طرح سالنمای وضعیت دین و دین‌داری دبیر علمی: دکتر محمدباقر صدقی، معاون ارتباطات مرکز پژوهشی مبنا زمان:23تیرماه 1400 ساعت10صبح لینک وبینار:http://vclass.onlineamoozan.ir/mabna/ پخش زنده از صفحهٔ مرکز پژوهشی مبنا در اینستاگرام: mabna_center https://b2n.ir/g91827 برای ثبت‌نام و شرکت حضوری در جلسه با ظرفیت محدود، نام و نام‌خانوادگی و شمارهٔ تماس خود را به ایدی @mabna_c در پیام رسان ایتا ارسال کنید. (شرکت غیرحضوری نیازی به ثبت‌نام ندارد.) دینداری @mabna_center