eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
478 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در نظام جمهوری اسلامی، همه مسؤولند؛ اما میان سطح مسؤولیتها تفاوت هست. این مسؤولیت، بالاترین است و قاعدتاً در نظام جمهوری اسلامی، اگر کسی که مسؤولیتی بردوش گرفته، اخلاص و قصد قربت و نیت برای خدا نداشته باشد، تحقیقاً مغبون شده است. اگر اخلاص و عمل للَّه و تلاشِ منهای انگیزه‌های غیر الهی بود، هر مسؤولیتی گوارا، هر کار سنگینی تحمل کردنی، و هر باری برداشتنی است. بالاخره این کار، یا به نتایج مطلوب خواهد رسید، یا نه. علی اىّ حال، وقتی که با نیت صحیح همراه بود، انسان مأجور است و هرچه بار سنگینتر، اجر هم بیشتر خواهد بود. اما اگر در تحمل مسؤولیتها، اغراض و دواعی و انگیزه‌های دیگر دخالت بکند، کار بسیار مشکل خواهد شد؛ چون در نظام اسلامی - که بحمداللَّه ما از آن برخوردار هستیم - طبق معمولِ همه جای عالم، در مقابل مسؤولیتها، مابازای دنیوی نیست. مقام معظم رهبری 🔹فراخط @frakhat
🔴۸اسفند سالگرد هنرمند مردمی و جهانی انقلاب حاج فرج الله سلحشور مقام معظم رهبری: 🔹میتوانیم در مقابل امریکا بایستیم و نگذاریم تحریم های امریکا در ما اثر کند باید کار انقلابی را ترویج کرد و نیروهای انقلابی را گرامی داشت مانند کارهایی که شهدای هسته ای کردند، کارهایی که شهید تهرانی مقدم در موشکی، مرحوم کاظمی در سلولهای بنیادی و شهید آوینی و در امور فرهنگی پیشاهنگ ان بودند 🔴 👇 @bidariymelat
🔹تفکر انتقادی گمشده روان‌شناسان ایرانی دکتر بی. اس. هِلد (Held, B. S)؛ استاد روان‌شناسی و پژوهشگر مطرح کالج بودوین آمریکا: آیا روان‌شناسانِ جریان اصلی، انتقادی فکر می‌کنند؟ تقریباً هیچ! او می‌گوید علی رغم اینکه در روان‌شناسی، تفکر انتقادی به طور مداوم، خاص و آشکارا برای همه دانشجویان و متخصصان مورد تأکید قرار می‌گیرد؛ امّا خود روان‌شناسان معمولاً روان‌شناسی را در معرض ارزیابی انتقادی قرار نمی‌دهند! روان‌شناسانِ جریان اصلی اغلب ، و خود را بدیهی می‌دانند! ⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️ کاش دوباره یک دکتر مرتضی نصفتِ دیگری از روان‌شناسان دانشگاهی برمی‌خاست و نهیبی بر سر دانشجویان می‌کشید که هان چه نشسته‌اید در غرق تقلید از یافته‌های دیگران؟! همو که حدود 60 سال پیش، در 1343 شمسی در مقاله «آینده روان‌شناسی در ایران: تقلید یا تحقیق» این موضوع مهم را به روان‌شناسان ایرانی هشدار داد! کاش دوباره یک دکتر دادستانِ دیگری حواس استادان و پژوهشگران روان‌شناسی را به این موضوع حیاتی جلب می‌کرد که با این روند تقلیدگریِ محض، «روان‌شناسی ایران در معرض سقوط به یک پرتگاه عمیق قرار می‌گیرد!». کاش یک دکتر ملک بدری دیگری در میان کشورهای اسلامی برمی‌خاست و فریاد «العلماءُ النفس المسلمون فی جُحر الضّب: روانشناسان مسلمان در سوراخ سوسمار» را سر می‌داد و روان‌شناسان را از تقلید بی چون و چرا؛ بدون تفکر، و بدون انتقاد از یافته‌های فردگرایانه جریان اصلی باز می‌داشت! کاش لااقل از خود سوال می‌کردیم چرا دکتر ویلیام کیل پاتریک؛ استاد دانشگاه بوستون آمریکا در کتاب «فریفتگی روان‌شناختی» نوشت که روان‌شناسی موجود، با شکست مواجه شده؛ و نتوانسته است مشکلات و آسیب‌های جامعه آمریکا را حل کند! کاش لااقل به حسرت خوردن دکتر سوزان مک دنیل؛ رئیس وقت APA در سال 2016 توجهی می‌کردیم که خطاب به روان‌شناسان آمریکایی نوشت: «به شرق نگاه کنید! روان‌شناسی غربی چیزهای زیادی می‌تواند از سازمان‌های روان‌شناسی شرقی یاد بگیرد!» کاش به قول دکتر فتحعلی مقدم؛ استاد ایرانی دانشگاه جورج تاون (واشینگتن دی‌سی) تحت «سیطره ایدئولوژی فردگرایانه روان‌شناسیِ آمریکایی» نمی‌ماندیم، و از «جهان سومی» بودن خارج می‌شدیم؛ و به داشته‌های فرهنگ ایرانی-اسلامی خود باور می‌کردیم! کاش از این تخدیرشدگی رها شویم؛ و به خود آئیم و دانش خود را، خود بنا کنیم!🌱 ✍️دکتر حمید رفیعی هنر . 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گوشه کوچکی از یک ماجرای بزرگ به عنوان یک مطلع عرض میکنم؛ تصور اینکه مبارزه با مفسدان در دولت سیزدهم در چه سطح و حجمی پیگیری میشود سخت است. @banooyetamadonsaz
هدایت شده از ندای تهذیب
🔰 سومین فصل از دوره پودمانی تعالی ویژه اساتید حوزه های علمیه با حضور اساتید برجسته حوزه در مشهد مقدس برگزار می‌شود. این دوره از روز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه تا روز شنبه ۲۹ بهمن ماه سال جاری، در حال برگزاری است. 🔹ساحت «تربیت هویت صنفی و رسالتی طلاب» موضوع محوری سومین فصل از دوره پودمانی تعالی است. 🔹حجج اسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری، احمد مروی، کفیل، رهدار، نظافت، قنبریان و قنبرزاده و دکتر رحیم پور ازغدی از اساتید این دوره هستند. 🔹گفتنی است، دوره پودمانی تعالی دارای پنج فصل ۴ روزه می باشد که فصل اول آن به کلیات و مباحث مقدماتی می پردازد و در ۴ فصل دیگر نیز به مباحث تکمیلی پرداخته خواهد شد و پس از آن حکم راهنمایان تهذیبی و تربیتی برای شرکت کنندگان صادر می شود. 🔹بعد از صدور حکم نیز فعالیت راهنمایان تهذیبی و تربیتی در مدارس علمیه آغاز خواهد شد و دوره تعالی نیز برای آنها امتداد خواهد داشت. https://tahzib.ismc.ir/?p=2108 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
پیش رفته‌ایم.pdf
14.78M
📌کتاب رفته‌ایم 📗 اثری فاخر و زیبا درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی 🖋نوشتهٔ: دکتر علی سعیدی دکتر حمیدرضا مقصودی 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
کتاب نظام نامه جامع تهذیبی.pdf
3.7M
📘 نظام نامه جامع تربیتی 📌این نسخه در سال ۹۸ تدوین شده است و هم‌اکنون در حال بازنگاری است. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
EBook_1_3.pdf
3.52M
📚 پنج گام اجرایی عملیاتی ظرفیت سازی جبهه میلیونی مردمی 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
تلخیص نظام جامع تهذیبی حوزه های علمیه.pdf
836.2K
📗 کتاب 📚نظام نامه جامع تربیتی 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
🔵 🔻 1️⃣ تربیت معنوی الهی 2️⃣ تربیت فردی 3️⃣ تربیت اجتماعی 4️⃣ تربیت محیطی 🔻 🔹تربیت اعتقادی 🔸تربیت ایمانی 🔹تربیت عبادی 🔸تربیت فکری، ذهنی، عقلانی 🔹تربیت هنری 🔸تربیت خلقی، شخصیتی 🔹تربیت زیستی، بدنی 🔸تربیت سیاسی، انقلابی، تمدنی 🔹تربیت فرهنگی، اجتماعی 🔸تربیت اقتصادی، معیشتی 🔹تربیت جمعی، تشکیلاتی 🔸تربیت صنفی، رسالتی 🔹تربیت خانوادگی 🔸تربیت محیطی 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ای آدمیزاد! ⚠️تو خودت را یک موجود 100 ساله و 1000 ساله نبین! 🎙آیت الله (ره) 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
047.pdf
4.47M
📚فایل PDF و طرح‌های تحولی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه: ۴۷.: ✍ استمرار دانش‌افزایی و ارتقای مهارتی، معنوی، اخلاقی دانش‌آموختگان حوزوی و بهره‌گیری از ظرفیت آنان و حفظ نشاط علمی و بهره‌گیری از ظرفیت و ایفای نقش معنوی و تعامل با یکدیگر در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اعلام نیازهای علمی، اجتماعی و فرهنگی منطقه و پشتیبانی حوزه از آنان از مهم‌ترین اهداف ایجاد «طرح کنونی دانش‌آموختگان» است. 📎اندیشکده دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
048.pdf
4.87M
📚فایل PDF و طرح‌های تحولی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه: ۴۸.: ✍ طرحی که در راستای مطالبات مقام معظم رهبری مدظله و مراجع عظام تقلید تدوین شده‌است و تلاش دارد ضمن استخراج و صورت‌بندی مؤلفه‌های محوری حوزه انقلابی، ظرفیت‌های متنوع حوزوی را در راستای آن سامان‌دهی و جهت‌دهی نماید. 📎اندیشکده دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
049.pdf
4.73M
📚فایل PDF و طرح‌های تحولی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه: ۴۹.: ✍ این طرح با محوریت تقویت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و در راستای رشد و نهادینه‌سازی اخلاق و معنویت در تمامی سطوح فردی، خانوادگی، اجتماعی و اداری استان قم طراحی‌شده و در بخش‌هایی چون «شاخص‌های اخلاق فردی، خانوادگی، اجتماعی و اداری»، «عوامل و موانع»، «راهبردها و راهکارها» و «تقسیم کار بین دستگاه‌های استان قم» تنظیم گردیده است. 📎اندیشکده دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
050.pdf
4.8M
📚فایل PDF و طرح‌های تحولی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه: ۵۰.: ✍ معاونت آموزش حوزه‌های علمیه دارای حجم قابل‌توجهی از قوانین و آیین‌نامه‌ها است که در این مجلد، مهم‌ترین قوانین و مقررات مرتبط با امور اساسی تجمیع شده‌است. قوانینی چون: آیین‌نامه ارزیابی اساتید و واحدهای آموزشی، جذب و گزینش اساتید، کادر علمی مدارس، اساتید دروس خارج، تحصیل غیرحضوری دروس خارج، به‌کارگیری استاد معین و دانش‌افزایی غیرحضوری اساتید و... 📎اندیشکده دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
🌐 سایت‌های معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه 🔹اطلاع رسانی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه: https://tahzib.ismc.ir 🔸محصولات تهذیبی و تربیتی (حجره نما): https://hojre-nama.ir 🔹بانک جامع دروس اخلاق و چندرسانه‌ای (ندای تهذیب): https://nedaye-tahzib.ir 🔸مرکز مشاوره اسلامی سماح: https://samah.ir ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ 📲 کانال‌های معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه در ایتا 📶 ندای تهذیب: @nedaye_tahzib 📶 مدیریت قرآن و حدیث: @mhq114 📶 طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری(ره): @tahzibmotahar 📶 مرکز مشاوره اسلامی (سماح): @samah_ir 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
حوزه‌های علمیه 🔻 🔹باید خود را بدانند، 🔹برای نظام کار کنند، 🔹برای نظام دل بسوزاند، 🔹در خدمت تقویت نظام حرکت کنند؛ ⚠️و این درست عکس آن چیزی است که سیاست سرویسهای امنیتی انگلیس و آمریکا و اسرائیل و دیگران و دیگران دنبال میکنند. ▪️آنها تلاش میکنند بلکه بتوانند یک منفذی پیدا کنند. ▪️یک آخوندی یک گوشه‌ای حرفی میزند، که علی‌الظاهر برخلاف خواست و فهم و عقیده‌ی کلی نظام است، بزرگش میکنند؛ آن آدم را اگر کوچک هم باشد، از او یک تصویر بزرگی درست میکنند، برای اینکه فاصله‌ی بین نظام و روحانیت را برجسته کنند؛ القاء کنند که چنین فاصله‌ای وجود دارد. 💢بنابراین حوزه‌های علمیه نمیتوانند باشند. اینکه ما به مسائل نظام کار نداریم، به مسائل حکومت کار نداریم، این سکولاریسم است 🗓 بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی ؛ ۱۳۹۱/۰۷/۱۹ 📱 به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
🔰توصیه های هفت‌گانه آیت الله اعرافی به اساتید مراکز اسلامی حوزه ۱. مشورت دادن به دیگران در جهت حل مسائل و آسیب های خانوادگی و روان شناختی آنان، فعالیتی انسانی و الهی و ارزشمند و دارای پیچیدگی های فراوان و نیازمند ویژگی های مهم شخصی در مشاوران است و از اینر و ویژگی هایی مانند با توکل به خداوند، نیت خالصانه، استمداد از اولیای الهی و انگیزه ای قوی افزون بر برخورداری از دانش تخصصی ضرورت دارد و باید مشاوران ارجمند حوزوی متخلق به اخلاق اسلامی مشاوره باشند. ۲.تراث دینی و علمی و سنت های اصیل حوزوی در روابط درون و برون حوزوی گنجینه عظیمی است و ظرفیت های قابل استفاده ای در عرصه مشاوره دارد از این گنجینه غنی در تقویت مشاوره اسلامی، نباید غفلت ورزید و همه آنها را باید در عمل و نظر مشاوره بکار گرفت. ۳. اصول و روش های مشاوره را باید با فرهنگ اسلامی و مبانی هستی شناسانه و انسان شناسانه و اهداف و مقاصد اسلامی هماهنگ و منطبق ساخت و البته این امر به تلاش علمی و نیز هوشمندی در عمل نیاز دارد. ۴. کاروان علم و پژوهش دائم در حال پیشرفت است و همواره باید جنبه های علمی و مهارتی خود را تقویت کرد. ۵. لازم است بخشی از مشاوران توانمند و برجسته حوزه های علمیه با تأکید بر منابع و فرهنگ دینی، به تولید دانش مشاوره اسلامی و روش ها و دستورالعمل های کارآمد در عرصه مشاوره بپردازند و در این راستا باید بخشهای پژوهشی مراکز مشاوره حوزههای علمیه تقویت شوند. ۶. لازم است آگاهی و توانمندی راهنمایی و مشاوره در عموم طلاب و استادان در حد قابل قبولی تقویت شود از دست اندرکاران مشاوره حوزه انتظار میرود برای بسط و گسترش دانش راهنمایی و مشاوره در عموم طلاب و اساتید و توانمندسازی آنان تلاش مضاعف داشته باشند. ۷. همکاری و هم افزایی مراکز مشاوره حوزه های علمیه با دیگر مراکز علمی، تربیتی، مشاوره ای و خدمت رسان می تواند منجر به اقدامات مؤثر و گسترده در سطح جامعه و طلاب گردد. امید است با همت مسئولین و دست اندرکاران مشاوره حوزه، این امر محقق گردد. 📄متن کامل پیام آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه به اجلاسیه اساتید مراکز مشاوره اسلامی سماح حوزه های علمیه را از اینجا بخوانید: https://tahzib.ismc.ir/?p=2178 📱 به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
🔰ضرورت آینده‌پژوهی توسط امام خامنه‌ای (مدظله العالی) : «بايد دستگاهى آماده باشد و تمام مشكلات و معضلات نظام را پيش‌بينى كند؛ نسبت به آن‌ها فكر كند، راه حل ارائه كند و جواب و پاسخ آماده را براى آن آماده نمايد. اين، جزو وظايف حوزه‌هاى علميه است؛ لذا متعلق به اسلام است، و اسلام آن چيزى است كه حوزه‌ى علميه براى آن به وجود آمده است.» 🎙بیانات در آغاز درس خارج فقه؛ 31 شهریور1370 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
ZOOM0026.MP3
38.75M
🔊🔊🔊🔊 شاهچراغ قسمت پنجم 💯این قسمت رو حتماً گوش کنید💯 سواد مجموعه شاهچراغ تحلیلی بر حوادث اخیر می‌باشد. اغتشاشات اخیر زیر مجموعه جنبش‌های اجتماعی ریزوماتیک می‌باشد. مانوئل کاستلز عناصر اصلی این جنبش‌ها را در کتاب شبکه‌های خشم و امید بیان کرده است. یکی از مهمترین ویژگی‌های این جنبش‌ها خاصیت ریزوماتیکی بودن آن می‌باشد. مفهوم ریزوم، به شبکه‌های افقی اشاره دارد. بار اصلی این جنبش‌ها را «شبکه» به دوش می‌کشد. انحراف افکار عمومی از «شبکه» به سمت افرادی مانند مصی علینژاد، رضا پهلوی و .... یک اشتباه بزرگ بود که متأسفانه هنوز هم تکرار می‌شود. جنبش‌های ریزوماتیک قبل از آن که اهداف سیاسی را دنبال کنند به دنبال تغییرات فرهنگی هستند. اینجنبش‌ها ابتدا ذهن معترضان را نشانه می‌گیرند. برگرفته از کانال استاد استاد محمد محمدی فرید @madrese_amin اگر قسمت‌های قبلی شاهچراغ را گوش نکردید این رو حتماً گوش کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس اخلاق امام خمینی رحمة الله علیه چرا نصایح اثر نمی کند گول نخوریم و فکر کنیم در راه خدا هستیم اگر خود را تزکیه نکنیم توحید و فقه هم باعث رفتن به جهنم می شود اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
نقش روحانیت در بستر سازی پدافند مردم محور (
پدافند غیر عامل
) 💠تعریف پدافند مردم محور: ✨مجموعه اقدامات و تدابیر راهبردها طرح ها و برنامه ها و زیرساخت هایی که به کشور قدرت حفاظت و صیانت و اداره مردم را می دهد همچنین امکان تامین نیازهای آنها مخصوصاً در زمان بحران و جنگ را فراهم کرده و پیوستگی میان حکومت و مردم را در برابر تهدیدات حوزه دشمن تضمین می کند. 🔍نقش حوزه و روحانیت: ❇️همواره روحانیت در جوامع اسلامی نقش راهبردی و اساسی مدیریت جامعه را به اهداف متعالی اسلام و صیانت از آرمان های مقدس جمهوری اسلامی ایران را داشته است. ✨جهاد تبیین✨ که مقام معظم رهبری به آن تاکید ویژه دارند اساس کار پدافند غیر عامل می باشد. 📌ما را در ایتا دنبال کنید: https://eitaa.com/padafand_hozehkh
هدایت شده از طرح «عریف»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 امیرالمومنین امام علی(علیه السلام) : ✍ أبلَغُ ما تَستَدِرُّ بهِ الرحمَةَ أن تُضمِرَ لِجَميعِ الناسِ الرحمَةَ. 👌 بهترين وسيله ريزش رحمت خدا، مهربان بودن با همه مردمان است.📚 (غرر الحکم) 📌 چرا عده‌ای همیشه خوشحال و عده‌ای همیشه غمگین هستند؟ با تکیه بر تحقیقات خود پاسخ می‌دهد. تحلیلی بسیار جالب از نوع نگرش انسان‌ها و تاثیر آن بر زندگی سخنرانی دکتر علی صاحبی در تد (TED) مشهد فیلم کامل در لینک زیر موجود است : 👇🏻 https://www.aparat.com/v/TO439 ┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓ 🆔 @Aavanehialayhem ┗━━━🍃🕊━
هدایت شده از بچه های مسجد-اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
١٤٠١/١١/٢٩ 📗 آنک آن یتیم نظر کرده ✒️ محمدرضا سرشار 📚 نشر سوره مهر ✅این اثر ارزشمند حاصل تحقیقات در متون معتبر تاریخی مرتبط با زندگی و سیره پیامبر ‌اسلام صلی‌الله علیه و آله از قبل تولد تا بعداز بعثت، در قالب داستانی و به لحنی شاعرانه است. 🍉یه قاچ از کتاب «محمد صلی الله علیه و آله، تن کوفته در زیر فشاری بیرون از طاقت، سنگین و سُست، از مسیر سنگلاخ کوه، راه دامنه و دشت را در پیش گرفت. گامهایش آهسته و درنگ‌آمیز بود. نیز، هرچند گاه، زانوان کم رمق، به زیر بار تن، تا می‌شدند. پس، تا آن کلامهای شگفت که شنیده بود در خاطرش نشیند، با آهنگ صدای هر گام، بازشان می‌گفت: - بخوان به نام پروردگارت که... بیافرید آدمی را... از لخته‌ای خون بیافرید بخوان... و پروردگار تو ارجمندترین است...» 📎تهیه کتاب 📎ثبت نظر شما 🔻🔻🔻🔻🔻 👈کانال فرهنگ و هنر مساجد اصفهان👉