1️⃣3️⃣ «سی و یکمین پیش نشست همایش بین المللی خانواده مقاوم: «ایستادگی بر ارزشهای بنیادین خانواده از منظر اخلاق »
🔻 کارشناسان:
1️⃣ حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدجواد زارعان
2️⃣حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسین دیبا
3️⃣حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن بوسلیکی
🔻 دبیر علمی نشست:
حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدمحمدباقر میرصانع
⏳ زمان: شنبه 30 دی
⏰ ساعت: 9 صبح
📍قم، پردیسان بلوار دانشگاه، دانشگاه باقرالعلوم(علیه السلام) طبقه اول، اتاق 113، سالن شهید صدر
🔹 پخش به صورت مجازی از طریق لینک
📎http://dte.bz/res1
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🌐سایت همایش
🌐https://familyconference.wfrc.ac.ir
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
لیست درسنامههای ماه رجب و اعتکاف بر اساس پایهها:
1️⃣ ابتدایی:
2️⃣ متوسطه اول:
_جلوه تربیتی اعتکاف
3️⃣ متوسطه دوم:
_فضیلت ماه رجب
_سلام بر ماه رجب
_اهمیت ماه رجب
_عظمت ماه رجب
_احکام اعتکاف
_اعتکاف 2
_اعتکاف 3
_اعتکاف 4
_اعتکاف 5
_اعمال ماه رجب
_اعتکاف شبیهترین عبادت به حج
_حفظ عبادت در اعتکاف مهمترین از انجام عمل
_دعای رجبیه
_دعای ماه رجب با تفسیر آن
🌸به کانال #بانک_درسنامه ملحق شوید:
@DarsnamehM
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه با همکاری پژوهشکده تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه فرهنگیان برگزار می کند:
نشست تخصصی
«جریانشناسی تربیت دینی با تکیه بر طبقهبندی علم دینی»
ارائه: جناب آقای دکتر محمّد حسن مرصّعی
دانشجوی دکتری فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف و طلبه درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه
زمان: یکشنبه 1 / 11 / 1402 ساعت 19
مکان: بلوار جمهوری، کوچه 4، ساختمان انجمنهای علمی حوزه، سالن کنفرانس
حضور همه اندیشمندان، پژوهشگران و علاقمندان را ارج مینهیم.
چکیده ارائه و رزومه ارائه دهنده:
http://B2n.ir/b28884
پیوند جهت حضور مجازی در نشست (QR Code):
https://ac.ismc.ir/anjomanhawzah2/
پایگاه اینترنتی انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه:
http://attihe.ir/
کانال انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه در پیام رسان ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/196542481C20ad00b693
هدایت شده از | اندکی اندیشه |
🌀 تزاحم اخلاقی در شبکه های اجتماعی؛ از چالش تا تصمیم
✍️گزارش یک نشست علمی:
این نشست علمی توسط گروه اخلاق مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در تاریخ سه شنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۲ در ساعت ۱۵:۳۰ در این مرکز برگزار شد.
سخنران این نشست آقای دکتر حسینعلی رحمتی عضو «هیئت علمی گروه اخلاق کاربردی پژوهشگاه قرآن و حدیث» و دبیر علمی این نشست آقای رضا شجاعی بودند.
🔻دکتر رحمتی هدف از بحث خود را یکی تبیین مفهوم، اهمیت و راه های حل تزاحم اخلاقی در فضای مجازی «به ویژه شبکه های اجتماعی» عنوان کرد و دیگر آشنایی با شیوه و فرایند پاسخگویی به کسانی که دچار تزاحم شده اند. وی مخاطبان این بحث را، همه مرتبطان با فضای مجازی و هر کسی که ممکن است در معرض سوال از فضای مجازی قرار گیرد عنوان نمود.
🔻ایشان در ادامه بیان کرد در بررسی های مربوط به اخلاق در فضای مجازی، یکی از مهم ترین و جدی ترین چالش ها بحث «تزاحم اخلاقی» می باشد. تزاحم اخلاقی یعنی قرار گرفتن شخص، در برابر انتخاب دو یا چند وظیفه اخلاقی که انجام همه آنها برای او مقدور نیست لذا سر دوراهه یا تزاحم قرار می گیرد. وی با بیان اینکه همه افرادی که به گونه ای با فضای مجازی درارتباطند دچار تزاحم اخلاقی می شوند عنوان کرد که پاسخگویان به فضای مجازی هم می توانند دچار این تزاحم شوند. این تزاحم پیامدهایی چون تردید و تحیر در مرحله عمل و آزردگی روحی و عذاب وجدان را برای فاعل اخلاقی به دنبال دارد.
🔻نویسنده کتاب تزاحم اخلاقی فضای مجازی را یکی از میدان های شکل گیری تزاحم اخلاقی دانست و با بیان این نکته که بر اساس یک تحقیق میدانی و حصر استقرایی تزاحم هایی که مربوط به فضای مجازی هست را می توان به چند گروه تقسیم کرد:
۱. تزاحم های مربوط به استفاده یا عدم استفاده از این فضا (مثلا فرد از یک سو به خاطر کاربردهای مفید این شبکه ها خود را موظف به استفاده از آنها می داند ولی از سوی دیگر، حفظ حریم خصوصی را برای خود لازم می داند)
۲. دشواره دسترسی (اجازه دادن یا ندادن دسترسی دیگران به فضای مجازی مثلا توسط والدین نسبت به فرزندان).
۳. دشواره اعتماد (مثلا از یک سو استفاده از فضای مجازی مستلزم درصدی از اعتماد است و از سوی دیگر شدیدا در معرض سوءاستفاده دیگران از اعتماد فرد.)
۴. دشواره انتشار محتوا در فضای مجازی (مثلا با انتشار خبر یا تصویری از فرد نیازمند، آبروی فرد برده شده و او باید اعاده حیثیت کند، اما توضیحات فرد باعث کنجکاوی دیگران و مطلع شدن از چیزی می شود که او نمی خواسته کسی بداند).
🔻این پژوهشگر فضای مجازی در ادامه نشست، مراحل شکل گیری تزاحم اخلاقی و فرایندی که باید طی شود را بیان کرد. وی در این رابطه به ده گام اشاره نمود :گام اول: آگاهی (به این معنا که فرد باید نسبت به وظایف خود آگاهی داشته باشد)، گام دوم: ترک (انسان به هر دلیلی نخواهد که وظیفه اخلاقی خود را انجام دهد)، گام سوم: جمع (فرد بتواند دو وظیفه اخلاقی که بر عهده دارد را انجام دهد)، گام چهارم: رفع تزاحم (در برخورد دو تزاحم، فرد بدنبال شق سومی باشد که با آن بتواند تزاحم را برطرف نماید)، گام پنجم: ترجیح (فرد ترجیح دهد که کدام وظیفه اخلاقی را انجام دهد)، گام ششم: تخییر(بین دو وظیفه ترجیحی وجود ندارد و دو وظیفه یکسان هستند). دکتر رحمتی ضمن تاکید بر این که در گام پنجم است که تزاحم پیش می آید با اشاره به اینکه چهار گام بعدی در مواجهه با تزاحم اخلاقی در شبکه ها، در ادبیات و آموزه های دینی ما معنا پیدا می کند، این چهار گام را عزم، توکل، اقدام، استغفار بیان نمود.
🔻این مدرس و محقق اخلاق فناوری اطلاعات با بیان این نکته که برای ترجیح یک وظیف مجموعه ای از مرجحات وجود دارد که در سنجه های ترجیح و تصمیم گیری فرد موثر هستند، این موارد را به عنوان مرجح معرفی کرد: ۱. نزدیکی به راس هرم غایات اخلاقی (کسب رضایت خداوند و قرب الاهی) ۲. سازگاری بیشتر با ارزش های اخلاقی پایه (مثل ایمان و تقوا)، ۳. تعلق به حق الناس، ۴. احتمال رشد و تاثیر بیشتر، ۵. تمسک به نظریه های اخلاقی، ۶. تقدم دیگران بر خود، ۷. تقدم آخرت بر دنیا، ۸. امکان انجام کار به صورت بهتر، ۹. تطابق پذیری با سیره اسوه های اخلاقی ، ۱۰. تبدیل «مشکل» به «مسئله».
🔻ایشان در پایان به روش پاسخگویی با افراد دچار تزاحم اشاره کرد و گفت برای این کار باید چند مرحله را طی کرد:
۱. گفتگو با مخاطب درباره دوراهه ای که با آن مواجه شده است،
۲. تقدیر از او به خاطر تقیدش به مراعات اخلاق در فضای مجازی،
۳. دادن امید و اطمینان به او برای این که راه حلی پیدا خواهد شد،
۴. تبیین و قالب بندی مشکل براساس چارچوب نظری فلسفه اخلاق، و مشخص کردن مرجحات
۵. توضیح موقعیت تزاحم آمیز برای مخاطب،
۶. ارایه راهکار یافته شده به مخاطب و راهنمایی او،
۷. معرفی منابع به او برای مطالعه بیشتر.
این نشست علمی با پرسش و پاسخ حاضران به پایان رسید.
#ابزار
تبدیل صدا به متن (به صورت زنده)
بدون نیاز به نصب نرمافزار
در صورتی که از سیستمعامل ویندوز استفاده میکنید، برای دسترسی به زیرنویس زنده ویدئو و فایلهای صوتی، به نصب هیچ نرمافزار اضافهای نیاز ندارید! کافی است قابلیت Live Caption را در تنظیمات ویندوز فعال نموده و هر زمان که به آن نیاز دارید، دکمههای Win+Ctrl+L را با هم بفشارید تا ویندوز به صورت خودکار زیرنویس مربوطه را به زبان اصلی فیلم نمایش دهد. به این ترتیب ضمن کاهش مشکل در استفاده از صوتهای خارجی، مهارت شنیداری (listening) شما نیز تقویت خواهد شد.
نکات مهم
🔹این قابلیت تنها در نسخههای جدید ویندوز ۱۱ ارائه شده است. در صورتی که از نسخههای قدیمیتر ویندوز استفاده میکنید و به این قابلیت دسترسی ندارید، میتوانید از قابلیت معادل آن در مرورگر کروم استفاده کنید که توضیحات آن قبلا در همین کانال ارائه شده است.
🔸برای استفاده از این ابزار لازم نیست که فیلم شما زیرنویس داشته باشد. بلکه این قابلیت با استفاده از توانایی تبدیل خودکار صدا به متن فراهم شده است (و طبیعتا با خطای اندکی هم همراه است)
🔹برای فعال کردن این قابلیت میتوانید از طریق تنظیمات ویندوز (که با فشردن کلیدهای Win+A یا Win+I فعال میشود) و از بخش Accessibility و سپس Captions، گزینه Live Caption را روشن کنید.
#معرفی (۲۰۴)
معرفی منابع و ابزارهای مفید
@sarcheshme_danaee
⭕️امروز جوانان ما به مراتب برای عقب راندن دشمن آماده ترند
🔹آنها (دشمنان) توقّع داشتند و می خواستند که وقتی این نسل، یعنی نسل شماها (جوانان) روی کار میآید و نوبت به شماها میرسد، از #اسلام و از #انقلاب هیچ خبری نباشد در این کشور، و بر #سیاست این کشور، بر #هویّت این ملّت، بر همه چیزِ این #کشور، #آمریکاییها، قدرتمندان عالم و #سرمایهداران_صهیونیست تسلّط داشته باشند؛
🔹توقّعِ آنها این بود؛ با این نیّت مبارزه را شروع کردند، با این نیّت #جنگ را راه انداختند، با این نیّت #حملاتِ_نرم و سخت خودشان را بعد از جنگ ادامه دادند تا امروز. امروز نتیجه چه شده؟ نتیجه این شده که در میان این نسل، کسانی هستند که #استعداد_رشد و شکوفایی شان از نسل اوّل بیشتر است و #اقتدارشان در مقابل #دشمنِ_خبیث و دشمن متعرّض و #متجاوز بیشتر است،
🔹و بلاشک اگر آن روز #جوانان ما توانستند #دشمن را به عقب برانند، امروز جوانان ما به مراتب برای عقب راندن #دشمن آماده ترند. آنها مکر کردند، آنها #نقشه کشیدند، و #اسلام و #جمهوری_اسلامی و #اراده_الهی نقشه های آنها را #باطل کرد، ان شاء الله روز به روز هم بیشتر باطل خواهد کرد.
بیانات مقام معظم رهبری ۹۶/۱۲/۱۹
منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
#امام_خامنه_ای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
📚کانال #انسان_شناسی، تأملاتی است درباره:
🌍#انسان؛ اوصاف و احوال آن.
🔰با رویکرد #فلسفی #دینی #روانشناسی
📌لینک عضویت 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2600337464C9b945cb3d1
__
🌿
🌾💐
🍃☘️🍄
💐🌾🌺🍃🌱
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
📍امتداد پیدا نکردن علوم اجتماعی و علوم انسانی در مدیریتهای عالی کشور
🔻حجت الاسلام سعیدرضا عاملی رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی در نشستی با اساتید علوم انسانی دانشگاه شریف مطرح کرد؛
📌 اکنون هم 48 درصد دانشجویان در رشتههای علوم انسانی و علوم اجتماعی و هنر تحصیل میکنند و بیش از 30 درصد اعضای هیأت علمی دانشگاهها در این دو حوزه هستند، ولی توقعاتی که از این دو حوزه در علم است، برآورده نمیشود.
📌دکتر حدادعادل 14 سال ریاست این شورا را برعهده داشتند. ایشان روی رشتهها تمرکز کردند با این نگاه که اگر ما بتوانیم رشتهها را متحول کنیم، علوم به طور نسبی متحول میشود و از طرفی هم روی متون علوم اجتماعی و علوم انسان اسلامی و بومی تمرکز کردند
📌 17 کارگروه با راهبری شورای تحول و ارتقا علوم انسانی تشکیل شد. این کارگروهها جدا از شورای برنامهریزی وزارت علوم بودند و تکلیف رشتهها در شورا مشخص میشد. حدود 300 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاهها در کارگروهها همکاری داشتند.
📌 واقعیت این است که به علوم انسانی به عنوان علم درجه یک نگاه نمیشود، در صورتی که امروز تمام عرصههای پیشرفت را که نگاه میکنیم، به نوعی تخصص علوم اجتماعی و علوم انسانی در آنها بسیار اثرگذار بوده است
📌 تحول علوم انسانی با رویکرد اسلامی کردن دانشکدهها، کارآمد کردن دانشکدهها، مؤثر کردن دانشکدهها، بومیسازی دانشجویان مدنظر است.
🌐 مشروح خبر: https://ihkn.ir/?p=36520
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#علوم_انسانی_اسلامی
#گزاش_خبری
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از خانه اخلاقپژوهان جوان
#مقاله
میخواهیم بدن بیماران لاعلاج را زنده نگه داریم؛ بد است؟
— بررسی اخلاقی زیست معلق
🔸 #ترجمه_اختصاصی | شماره ۷۴
📝 نویسنده: استیو فولر | مترجم: جواد حسینی
🌐 در سایت خانۀ اخلاقپژوهان جوان متن کامل این مقاله را بخوانید.
اینجا چراغی روشن است...!
به کانال خانۀ اخلاقپژوهان جوان بپیوندید:
@EthicsHouse
هدایت شده از اهل سداد 🇵🇸
🎁🌟 چند گوهر عیدی امروز از حضرت باب الحوائج:
🌟امام جواد علیه السلام می فرماید:
🔺 «خداوند به یکی از پیامبران وحی فرمود: دل بر کندن تو از دنیا، مایه آسودگی زودرس خود توست و دل بستنت به من، موجب ارجمندی تو نزد من خواهد بود. لیکن آیا #بهخاطر_من با کسی #دشمنی ورزیده ای و از #بهر_من با کسی #دوستی کرده ای؟»
🔺«#شریفِ به تمام معنا، کسی است که #دانشش مایه شرف او گردد».
🔺 «نیکوکاران به نیکی کردن #نیازمندترند تا کسانی که به آن نیکی نیازمندند؛ زیرا پاداش، #افتخار و #نیک_نامیاش از آن آنهاست. بنابراین، هر خوبی که آدمی کند، نخست به خود کرده است. پس نباید به خاطر خوبیاش که به #خود کرده، از دیگران #سپاسگزاری بخواهد».
🌷🇮🇷🌷
🍀 #پوستر | بهشتِ قم
🔻 قالَ الجَوَادُ عَلَیهِالسَّلَامُ: «مَن زَارَ قَبرَ عَمَّتِی بِقُمَّ، فَلَهُ الجَنَّةُ».
💟 امام جواد علیهالسّلام فرمودند: هرکس مزار عمّهام (حضرت معصومه سلاماللهعلیها) را در قم زیارت کند، بهشت بر او واجب میشود.
✍️ وسائلالشیعه، ج 14، ص 576.
🌸💓 میلاد مبارکباد💓🌸
🔸 https://eitaa.com/ayeh_1 | گروه هنری آیه
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
بسم الله الرحمن الرحیم.
🔸مجموعه حکمرانی فرهنگی در سال ۱۴۰۰، سه ماه بعد از ایراد سخن رهبری با مسئله ی بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور توسط یک هسته ی سختِ کوچک اما معتقد به این امر ولی بوجود آمد. با بضاعت محدود و بدون اتصال به هر گونه دستگاه و فضای حاکمیتی_سازمانی، به صورت یک جمع پیشران توانستیم به ۳۴ پرونده پرداخت کنیم که در بعضی از پرونده ها به جمع بندی و در بعضی از موضوعات به منظومه جامعی نائل نشدیم.
🔹اکنون به اقتضای موقعیت های مهم تاریخی در نهاد های فرهنگی کشور و ضعف های موجود عزم کرده ایم تا به وسیله اندیشه ورزی و هم محفلی میان اصحاب حوزه فرهنگ، تنوعی از مسئله های فرهنگی مهم کشور را با یکدیگر به میان بگذاریم و این موضوعات را به دغدغه ی عمومی و نخبگانی برسانیم.
🔸تمرکز بر تولید محتوا، انتشار آثار نخبگانی و گفت و گو محوری، سه محور اقدامات این مجموعه می باشد که سویه های محتوایی و مسئله ها به مرور زمان به صورت پرونده های موضوعی به صورت تخصصی تر نشر داده خواهد شد.
🔹وقفه ما در این ایام به علت قوامیت بخشی به سه زیرمجموعه حکمرانی فرهنگی بود که توانستیم به حول الهی این پایگاه های محتوایی، مهارتی و رسانه ای را تا حدودی تنومند و مستحکم سازیم.
🌱کنشگری
(مرکز طراحی عملیات های انقلاب اسلامی)
🌱منادی
(مرکز معرفی و آموزش هوش مصنوعی)
🌱ژورسان
(مرکز روایتگری رسانه و تکنیک های شناختی)
اللهم عجل لولیک الفرج
7 رجب 1445
#حکمرانی_فرهنگی
🆔@cultural_governance
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
🌿اطلس حکمرانی فرهنگی
🗳معرفی مجموعه های محتوایی فرهنگی کشور
۱. مراکز داده، رصد و آمایش فرهنگی کشور
۲. مراکز مطالعات فرهنگی
۳. فصلنامه، ماهنامه، پرتال فرهنگی
۴. پژوهشگاه و اندیشکده های فرهنگی
۵. پایگاه های خبری حوزه فرهنگ
۶. مدرسه های فرهنگ پژوهی
۷. سکوهای مجازی اشراقِ محتوای فرهنگی
۸. دستگاه های فرهنگی کشور
۹. وزارت خانه های کشور
۱۰. اندیشمندان فرهنگی کشور_اقایان
۱۱. اقتصاد و صنایع فرهنگی
۱۲. اندیشمندان فرهنگی کشور_خانم
۱۳. مجموعه های مطالعات زنان
۱۴. الگوی پیشرفت مردمی
۱۵. رسانه های روشنگری فرهنگی_سیاسی
۱۶. درگاه اطلاع رسانی رویدادهای کشور
۱۷. مجموعه اموزش رسانه و علوم شناختی
۱۸. پایگاه های پشتیبانی کنشگری فرهنگی
۱۹. مجموعه های اجتماعی کشور
۲۰ اندیشکده های حکمرانی
۲۱. اندیشکده های فرهنگی_اجتماعی
۲۲. مجلات علمی وزارت علوم
۲۳. مکان یاب های فرهنگی کشور
۲۴. معرفی فعالان فرهنگی اجتماعی کشور
‼️اطلس در حال بروزرسانی است
#شبکه_سازی
#اطلس_فرهنگی
#حکمرانی_فرهنگی
🆔@cultural_governance
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لحظۀ جدایی ماهوارۀ ثریا از ماهوارهبر قائم
@Farsna
سوژه های گفتمان ساز شماره اول.pdf
1.12M
📝پیشنهادهایی برای سخنرانی با موضوع انتخابات
#انتخابات
#سکوت_ممنوع
🔶 جهت دریافت بیش ۶۰۰۰ محتوای تبلیغی به کانال زیر مراجعه فرمایید👇👇
💠 @mohtava_tab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 انتخابات| شبکه منوتو در کمتر از 2 دقیقه تبیین میکند که عدم مشارکت در انتخابات چه نتیجهای دارد
👆این فیلم را به هر کس که برای شرکت در انتخابات مردد است نشان دهید
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴تصاویر تازه منتشر شده از لحظه اصابت موشکهای سپاه پاسداران به مقر موساد در اربیل عراق
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از نجات
📜 فهرست مطالب کانال:
📦 بستههای عملیاتی:
✅ بسته انتخابات مجلس ۱۴۰۲ - عملیاتهای بهمنماه
🔹بسته عملیات گفتمانی نجات ۱۴۰۰
🔸بسته عملیات شورآفرینی نجات ۱۴۰۰
(شامل تمام فایلها و محتواهای کانال)
🔹بسته عملیاتی ید واحده اغتشاشات ۱۴۰۱
🔸بسته جشن صعود به جام جهانی
🎥 گزارشهای تصویری اجرای نجات ۱۴۰۰:
🔹معرفی بسته نجات
🔸نامه حاجقاسم
🔹فلش ماب
🔸شابلون
🔹اعلان شهری
🔸بروشور خلاق
🔹بازی خیابانی
🗂 فایلها:
🔹چکلیست عملیاتهای نجات
🔸فایل عملیات فلشماب
🔹فایل عملیات چهرهبهچهره
🔸فایل عملیات تماس با اقوام
🔹فایل عملیات تریبون آزاد
🔸فایل عملیات دهه کرامت
🔹فایل عملیات بازی خیابانی
🔸فایل عملیات شابلون
🔹عملیات در روستا
🔸قواعد گفتگوی چهره به چهره
🔹تیر آخر
🔸فایل شابلون: جستجوی هشتگ #شابلون_انتخاباتی
✍ گزارشهای دیگران از اجرای نجات:
✅ جستجوی هشتگ #بازخورد_مردمی
🗣 مشاهده نمونههایی از جملات چهرهبهچهره:
✅ جستجوی هشتگ #نمونه_گفتگو
[نجات ؛ نهضت جوانان انقلابِ تمدنساز]
@nejaatt_ir
https://eitaa.com/joinchat/3189309560C7e7ca20fab
⭕️«مادران میدان جمهوری» منتشر شد
🔻روایتی مادرانه از دعوت به انتخابات
🔷 «مادران میدان جمهوری»، تلاش جمعی از زنان و مادران سبزواری برای نمایش الگوی سوم زن در انقلاب اسلامی است.
🔰این کتاب در برگیرنده فعالیتهای انتخاباتی گروه «مادرانه سبزوار» است که در انتخابات سال ۱۴۰۰ با حضور در کوچهها، بوستانها، مساجد و سایر مکانهای عمومی مردم را برای حضور در پای صندوقهای رأی دعوت میکردند. این دعوت در قالبهای مختلفی از جمله گفتوگوهای چهره به چهره، تلفنی، فعالیتهای مجازی، تولید بروشور و... انجام می شد.
✅محقق و نویسنده: مریم برزویی
208 صفحه
85 هزار تومان
🔰 سفارش با تخفیف 15درصد و ارسال رایگان (بالای 200هزار تومان)
raheyarpub.ir
@raheyar97
💠 انتشارات راهیار؛ ناشر فرهنگ، اندیشه و تجربه انقلاب اسلامی
@Raheyarpub
حسینیه هنر سبزوار
@hoseinieh_honar_sabzevar
نجات
@nejaatt_ir
بسته عملیاتی مجلس - بخش اول.pdf
1.16M
📦 بسته عملیاتی «مشارکت حداکثری» ویژه انتخابات مجلس
🔹عملیاتهای بهمنماه
🔻شامل ریشهیابی عدم مشارکت و ارائه هشت راهکار عملیاتی فردی و جمعی
➕ همراه با شیوهنامه اجرایی با تمام جزئیات
[نجات ؛ نهضت جوانان انقلابِ تمدنساز]
@nejaatt_ir
https://eitaa.com/joinchat/3189309560C7e7ca20fab
🔰هشتمین نشست هماندیشی فعالان اخلاق و تربیت 4شنبه 4بهمن برگزار می گردد.
👈موضوع گفتگو:
نظامنامه اخلاق و تربیت در صحیفه سجادیه (مبانی و اصول، مسائل و روش ها)
👈سخنران میهمان :
استاد حجت الاسلام مرتضی وافی
صاحبنظران جهت شرکت و اطلاع از ساعت و مکان برنامه، با آقای حسن پور هماهنگ فرمایید:
@dostesadegh
09038102858
هدایت شده از | اندکی اندیشه |
💢چارچوب مسائل اخلاقیِ استفاده از هوش مصنوعی برای تحقیق و پژوهش
✍️گزارش یک نشست علمی
✅نشست علمی «اخلاق و هوش مصنوعی» روز دوشنبه ۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۰ در پژوهشگاه قرآن و حدیث با حضور برخی از مدرسان و محققان اخلاق برگزار گردید. در این نشست دکتر حسینعلی رحمتی درباره «هوش مصنوعی و اخلاق پژوهش»، دکترعبدالله عمادی درباره «شبیه سازی هوش مصنوعی، واقعیت یا مجاز؟»، دکتر سید باقر میرصانع درباره «فضیلت گرایی و عینک های VR» و دکتر محمد امین خوانساری درباره «مسئولیت زندگی نازیسته» به ارایه بحث پرداختند.
دکتر رحمتی هدف بحث خود را معرفی محورهای اصلی موضوع هوش مصنوعی و اخلاق پژوهش عنوان کرد و مخاطبان این بحث را اخلاق پژوهان هوش مصنوعی و کلیه افراد و نهادهایی که درباره هوش مصنوعی یا با استفاده از هوش مصنوعی تحقیق میکنند دانست و گفت طرح کلی حاضر زمینه ساز تحقیقات بیشتر خواهد در این زمینه خواهد شد.
✅این محقق اخلاق فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد برای ترسیم جغرافیای بحث اخلاقی درباره کارکردهای پژوهشی هوش مصنوعی باید موضوعات زیر مورد توجه و تامل قرار گیرد:
🔻۱. تعریف اخلاق پژوهش
🔻۲.تبیین ضرورت بررسی اخلاقی کارکردهای پژوهشی هوش مصنوعی
🔻۳. مسائل اخلاقی پژوهش و توسعه خودِ هوش مصنوعی
🔻4. مسائل اخلاقی استفاده از هوش مصنوعی برای پژوهش در عرصه های مختلف (با توجه به کارکردهای آن از قبیل گردآوری داده ها، پردازش و تحلیل داده ها، مستند و مستدل سازی داده ها، تولید محتوا و سامان دهی یافته های پژوهشی، منبع یابی و تلخیص منابع و انتشار محتوا)
🔻5. مشخص کردن وظایف اخلاقی هر یک از «مرتبطان» با پژوهش به وسیله هوش مصنوعی (از جمله طراحان و توسعه دهندگان هوش مصنوعی، ارایه دهندگان خدمات، نهادها و مراکز استفاده کننده از هوش مصنوعی برای پژوهش، نهادهای حاکمیتی مرتبط، مدرسان و محققان و مراکز اخلاق پژوه و کاربران عادی). موفقیت در مراعات اخلاق به وسیله هوش مصنوعی علاوه بر تبیین و تفکیک وظایف هر کدام از این مرتبطان، مستلزم همدلی، همفکری و همکاری این افراد و نهادها است.
🔻6. توجه به کارکرد دوگانه اخلاقی استفاده از هوش مصنوعی برای تحقیق و پژوهش. استفاده از هوش مصنوعی برای پژوهش هم دارای مزایا است هم چالش هایی را به همراه دارد. به عنوان مثال هوش مصنوعی هم می توان به کشف سرقت علمی کمک کند و هم موجب سرقت علمی شود.
🔻7. تبیین مزایای استفاده از هوش مصنوعی ناظر به عرصه پژوهش (از قبیل ۱.کمک به توسعه دانش و رشد پژوهش که منجر به خیر عمومی می شود، ۲. صرفه جویی در وقت و هزینه ها که منجر به فراهم شدن فرصت بیشتر برای محققان جهت خدمت بیشتر به جامعه می شود، ۳. کاهش آسیب ها و زیان های انسانی و حیوانی و محیط زیستی، ۴. افزایش دقت در تحلیل داده ها، ۵. ایجاد عدالت آموزشی و پژوهشی برای افراد و جوامع).
🔻8. مشخص کردن مسائل و چالش های اخلاقی استفاده پژوهشی از هوش مصنوعی (از جمله: ۱. سوگیری های ارزشی و هنجاری در پاسخگویی یا تحلیل داده ها، ۲. ارایه اطلاعات نادرست یا دروغ، ۳. نقض حریم خصوصی، ۴. کمک به جعل و تقلب و سرقت علمی (پلیجریزم) و تضعیف اعتماد به نهادهای علمی، ارتقا یافتن افراد بی صلاحیت، بی ارزش شدن کار افراد اخلاق مدار، ۵. نقض مالکیت معنوی، ۶ فریب دادن هوش مصنوعی توسط پژوهشگران).
🔻9. تدوین و تعیین اصول اخلاقی استفاده از هوش مصنوعی برای تحقیق و پژوهش درباره توسعه خود هوش مصنوعی، و استفاده از آن برای پژوهش های دیگر.
🔻10. مشخص کردن راهکارها و پیشنهادهایی برای استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی برای تحقیق. راهکارهایی چون جدی گرفتن اخلاق پژوهش برای مرتبطان، تبیین وظایف و مسوولیت های مرتبطان، نوشتن کدهای اخلاقی برای هر یک از مرتبطان، ملزم کردن طراحان و توسعه دهندگان به پیوست اخلاقی برای کارهای پژوهشی و محصولات خود، تولید اسناد بالادستی لازم، ایجاد یا مشارکت در رویدادهای جهانی مربوط به اخلاق پژوهش در هوش مصنوعی، و بهره گرفتن از هوش مصنوعی برای مبارزه با جعل و تحریف.
هدایت شده از صابرین نیــوز
شبکه افق چراغ خاموش یک کار نمایشی ساخته!
روی آنتن شبکه افق یک سریال اومده که شخصیت اصلیش یک روحانی مشاور هست و درباره مشکلات خانوادههاست.فکر کنم برای اولین باره که یک سریال در صداوسیما تولید میشه که داخلش داره آموزش میده در مواقع اختلافات خانوادگی و زن و شوهری چه کار باید بکنیم. کار خوبی بود فقط کاش بیشتر بهش بپردازند تا مردم از سریال شبکه افق خبردار بشن. درضمن اسمش سریال مشاوره هست./ اسکرینشات از تلوبیون گرفتم!
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official