هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
استاد دهقان 14000803.mp3
16.12M
🚨اخبارموسسه
📢معاونت فرهنگی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران برگزار می کند:
📃 به اطلاع کلیه طلاب سطح ۳ می رساند: جلسه فرهنگی دوشنبه سوم آبانماه در دو بخش و به صورت حضوری و آنلاین برگزار می گردد:
✅ بخش اول: جلسه اخلاق حرفهای
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین #دهقان
#جلسه_اول
🔸موضوع:
برنامه و زندگی نامتناسب با خلقت = محرومیت
📖 طلبه #عطار نیست #طبیب است!
⏱ دوشنبه سوم آبانماه ۱۴۰۰
مراحل:
شناخت #ترکیب_وجودی!
شناخت #ترکیب_قومیتی!
🔺ترکیب خلقتی خودت را بشناس این معیار است برای:
نوع عبادت
میزان عبادت
انتخاب نوع غذا
انتخاب نوع لباس
انتخاب نوع ماشین
انتخاب نوع رنگ خانه و ...
همه با #ترکیب خودت باید #هماهنگ باشد!
و الا دچار مشکل میشوید! و الا #تحمیلها توانت را تحلیل میبرد!
#تربیت_فرزند متناسب با ترکیب وجودی #فرزند
#همسرداری متناسب با ترکیب وجودی #همسر
#راهنمایی و #مشاورهدادن متناسب با ترکیب وجودی #مراجع
#خانواده_اسلامی
#مشاوره_خانواده_اسلامی
#فرهنگی
@razmahromiatha
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
استاد دهقان جلسه دوم 14000810.mp3
15.08M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🚨اخبارموسسه
📢معاونت فرهنگی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران برگزار می کند:
📃 به اطلاع کلیه طلاب سطح ۳ می رساند: جلسه فرهنگی دوشنبه سوم آبانماه در دو بخش و به صورت حضوری و آنلاین برگزار می گردد:
✅ بخش اول: جلسه اخلاق حرفهای با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین #دهقان
🔸موضوع:
برنامه و زندگی نامتناسب با قومیت = محرومیت
📖 طلبه #عطار نیست #طبیب است!
🔈 #صوت کامل #جلسه_دوم
📖 آثار و نتایج شناخت #ترکیب و ساختار خلقت و #قومیت خود
⏱ دوشنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰
🔺با شناخت ترکیب و ساختار خلقت خودت و با شناخت زیست بوم خودت که از چه قومیت؛ سرزمین و آب و هوایی هستی میتوانی
1⃣ تا حدودی #خودت را پیدا کنی
2⃣ اختلافات را بهتر مدیریت کنی
🔺 با شناخت ویژگیهای شخصیتی و قومیتی در دیگران
✅ میتوانی در تبلیغ؛ مشاوره؛ تربیت و مدیریتت موفق تر عمل کنی!
#ترکیب_شناسی و ساختار خلقت
✨هیچکس مثل دیگری نیست!
🔺برنامه برای #رشد مبتنی بر شناخت سرمایه و سیستم وجودی
🔺مسائلی که باید بررسی شود:
مرحله اول ریشه قومیتی و منطقهای است؟
دریا کویر کوه متفاوتند.
ریشه شما از کدام منطقه است؟
نسل مادری؟ یا پدری؟ ترکیبی است؟
سیستم شما دریایی است؟ یا کوهستانی؟ یا کویری؟ یا...
🔺اول وضعیت خودتو پیدا کن!!
#لسان قوم به معنای ساختار قومیت است
#وضعیت_شناسی
در مرحله دوم بررسی:
میزان بلوغ اقتصادی اجداد است!
رخدادی در نه ماه رحم؟
روش تربیت خانواده من چگونه بوده؟
🔺مراحل
#طبیعی
#تصرف
#تسلط
#خانواده_اسلامی
#مشاوره_خانواده_اسلامی
#فرهنگی
@razmahromiatha
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
211108_1111.mp3
14.91M
🚨اخبارموسسه
📢معاونت فرهنگی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران برگزار می کند:
📃 به اطلاع کلیه طلاب سطح ۳ می رساند: جلسه فرهنگی دوشنبه سوم آبانماه در دو بخش و به صورت حضوری و آنلاین برگزار می گردد:
✅ بخش سوم: جلسه اخلاق حرفهای
حجت الاسلام والمسلمین #دهقان
#جلسه_سوم
🔸موضوع:
برنامه و زندگی نامتناسب با خلقت = محرومیت
📖 طلبه #عطار نیست #طبیب است!
⏱ دوشنبه هفدهم آبانماه ۱۴۰۰
...
#تربیت_فرزند متناسب با ترکیب وجودی #فرزند
#همسرداری متناسب با ترکیب وجودی #همسر
#راهنمایی و #مشاورهدادن متناسب با ترکیب وجودی #مراجع
#خانواده_اسلامی
#مشاوره_خانواده_اسلامی
#فرهنگی
@razmahromiatha
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
حجت الاسلام والمسلمین #دهقان ج جهارم 24 آبان 1400.mp3
16.81M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🚨اخبارموسسه
📢معاونت فرهنگی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران برگزار می کند:
✅ جلسه اخلاق حرفهای با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین #دهقان
🔸موضوع:
برنامه رشد اخلاقی نامتناسب با وضعیت واقعی خود= محرومیت
📖 #خودمدیریتی و #خودمراقبتی خانمهای #موفق
🔈 #صوت کامل #جلسه_چهارم و پایانی
⏱ دوشنبه ۲۴ آبان ماه
🔺برنامه برای #رشد اخلاقی مبتنی بر شناخت صفات وراثتی
🔺#شناخت صفات وراثتی و #برنامه ریزی و #تبدیل
✨راهبردهای مقدماتی تا تحقق تبدیل:
اول: ۱- سکوت ۲- هیچ مؤمنی را تحقیر نکن
دوم: رفاقت با آدمهای شجاع؛ حلیم و سخاوتمند و..
✨ راهبردهای عملیاتی:
بررسی سیستم عصبی و شناخت نقطه جوش و...
✨تکنیکهای اعمال #مدیریت_خاموش
شیوه هوشمندانه مطرح خواستهها از همسر #قلب شوهرتو دستت بگیر نه #امور را
اهمیت شرایط #روحی #روانی #مادر در دوران حمل
تحمیل و عدم تناسب ظرفیت با کارها موجب پیری زودرس میشود.
✨تکنیکهای مدیریت امورخود:
سیستم عصبیت را خوب درک کن و در کارهایت از دیگران کمک بگیر! در میدانهای سخت و بیش از توانت حاضر نشو! ابراز ضعف نکن!
#پوست_مراقبتی
زن تمام زندگیش #پوستش است!
ناز خودت را برای مبادا ذخیره کن هزینه نکن!
#برنامه برای #کل_عمرت بریز!
#خانواده_اسلامی
#مشاوره_خانواده_اسلامی
#فرهنگی
@razmahromiatha
🌷🇮🇷🌷
12.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👌 کوتاه شنیدنی #راهبردی
✨نظرات حضرت آقا
در باب:
🔺جشنواره عمار
اهمیت #تربیت_نیرو
#علوم_انسانی هوای تنفس نخبگان است!
#تحول و #توسعه علوم انسانی
تقلید #ناقص و #عقبتر از جریان دنیا
حرفهای #کهنه ۴۰ سال پیش
#علم_عمومی
🔺اصلاح #پایههای_معرفتی راز نقد علوم غربی
رابطه #حوزه با #مجموعههای_هنری
🌷🇮🇷🌷
﷽؛
📌 فراخوان جذب اساتید سطح دو
حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
ویژه دانش آموختگان مقطع سطح سه و طلاب سطح چهار ،ساکن در استان اصفهان
با سلام و احترام
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در نظر دارد ، جهت تکمیل اساتید مورد نیاز برای تدریس دروسِ
« 🔖 فقه و اصول 🔖 اخلاق، 🔖 تفسیر 🔖تاریخ 🔖 زن در اسلام، 🔖 ادبیات عرب 🔖عقایدو کلام 🔖علوم حدیث، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، 🔖منطق و فلسفه 🔖 نظام سیاسی اسلام و دروس اقتضایی »
از بین دانش آموختگان مقطع سطح سه و طلاب سطح چهار در رشته های مرتبط از طریق تکمیل فرم زیر ، اقدام به ثبت نام نماید.
🔖شرایط ثبت نام:
🏷داشتن دانشنامه سطح سه در رشته مرتبط
🏷 دارابودن معدل کل ۱۶ به بالا
🏷در شرایط خاص(شهرستانهای دور از مرکز استان) طلبه سطح سه با گذراندن حداقل ۷۰ واحد درسی در مقطع سه
🏷حداکثر سن ۵۵ سال
🔖مراحل جذب پس از احراز شرایط اولیه:
🏷موفقیت در آزمون کتبی
🏷مصاحبه علمی و تست روانشناختی 🏷مصاحبه عمومی
🗓مهلت ثبت نام:فقط تا 22 اسفند ۱۴۰۰
🔖ثبت نام صرفا از طریق لینک
http://poll.whc.ir/833581
┄┅┅❅ 💎❅┅┅┄
معاونت آموزش استان اصفهان
هدایت شده از نظام فکری معرفتی و تربیت
8.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یک کلیپ دیدنی قابل توجه و قابل تفکر 👌✨
🔺کجایی؟
🔺دنبال چی هستی؟
✨دعای عدیله:
«...الْحُجَّةُ الْخَلَفُ الْقائِمُ الْمُنْتَظَرُ الْمَهْدِىُّ الْمُرْجَى الَّذِى بِبَقائِهِ بَقِيَتِ الدُّنْيا، وَبِيُمْنِهِ رُزِقَ الْوَرىٰ، وَبِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الْأَرْضُ وَالسَّماءُ..»
ولادت #امام_کائنات
#عظمت_هستی
#نیمه_شعبان
غروب_جمعه
🌷🇮🇷🌷
dr,heidari.1.m4a
38.58M
🎵 صوت جلسه اول کارگاه "مهارتهای ارتباط مؤثر با همسر"
استاد: "دکتر حیدری"
dr.heidari.2.mp3
18.46M
🎵🎵 صوت جلسه دوم کارگاه "مهارتهای ارتباط مؤثر با همسر"
استاد: "دکتر حیدری"
همزمان با سالگرد شهادت مفتح، کنفرانس بینالمللی «الهیات جهانی و رسالتهای عصری ما» در دانشکده الهیات دانشگاه تهران برگزار شد. محمود واعظی، رئیس دانشکده الهیات دانشگاه تهران در این همایش گفت: بزرگترین اندیشمندان جهان که امروز دارند آیندهنگری میکنند و از موج چهارم سخن میگویند اعتقادشان این است که معنویت و فرهنگ پارادایم آینده جهان است. این معنویت وجه مشترک همه ادیان است و همه ادیان مادیگریز و معنامحور هستند. حجتالاسلام محمدهادی مفتح، رئیس مرکز اسلامی هامبورگ هم در این همایش گفت: خیلی از این گفتوگوها استقبال نمیشود، یعنی نه یهودیان از گفتوگوهای الهیاتی استقبال میکنند، نه مسیحیان چون میگویند الآن جهان سکولار است و آن چیزی که مردم دنبالش هستند جنبههایی است که به زندگی مردم مربوط است و الآن مردم دنبال مباحث اعتقادی و الهیاتی نیستند و برایشان اهمیت ندارد. این پاسخ یهودیان و مسیحیان است لذا وارد مباحث الهیات نمیشوند. بنده یکبار با یک استاد یهودی صحبت میکردم میگفت الآن یهود و مسیحیت از دورانهای مختلفی گذشتند و به سکولاریسم رسیدند و مسلمانها عقب هستند. به هر حال چنین عدم استقبالی میان یهودیان و مسیحیان پروتستان وجود دارد، ولی کاتولیکها به گفتوگوهای الهیاتی علاقهمندند. در عصر ما باید به دنبال راهی برای ایجاد مسیر گفتوگو بود. پیشنهاد ما این است درباره همین مسائلی که مورد نیاز مردم است گفتوگو کنیم و همین مسائل روز زندگی مردم را از دید اسلام و سایر ادیان بررسی کنیم . البته به واسطه کرونا این مسئله با کندی مواجه شد ولی باید دنبال راههایی گشت که آنها را پای گفتوگوهای الهیاتی نشاند.
✨رییس شورای تحول در علوم انسانی:
برای تحقق تحول در علوم انسانی مقاله، سخنرانی و همایش کافی نیست
حداد عادل گفت: نوشتن مقاله، سخنرانی کردن، برگزاری همایش، تالیف کتاب مهم هستند اما برای تحقق تحول در علوم انسانی کافی نیست آنچه مهم است رسیدن از نظر به عمل و پرکردن فاصله میان نظر تا عمل است.
غلامعلی حداد عادل رییس شورای تحول در علوم انسانی در مراسم افتتاحیه این کنگره علوم انسانی اسلامی ضمن تشکر از برگزارکنندگان جلسه گفت: این اقدامات را نشانه اهمیت علوم انسانی و وجود حساسیت نسبت به علوم انسانی در انقلاب اسلامی و کشور ایران می دانم.
وی ادامه داد: ۱۲ سال است که مسئولیت شورای تحول علوم انسانی و ارتقای علوم انسانی با تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارم. مناسب دیدم که در اینجا به ارایه گزارشی کلی از آنچه که تاکنون صورت گرفته است را بیان و به بعضی از لوازم کار و بایستههای تحول تاکید کنم.
رییس شورای تحول خاطر نشان کرد: نوشتن مقاله، سخنرانی کردن، برگزاری همایش، تالیف کتاب مهم هستند اما برای تحقق تحول در علوم انسانی کافی نیست؛ آنچه مهم است رسیدن از نظر به عمل و پر کردن فاصله میان نظر تا عمل است و این موضوع احتیاج به مدیریت دارد.
وی ادامه داد: شورای تحول علوم انسانی در نیمه دوم سال ۸۸ به تصویب رسید و در اواخر همان سال با ترکیبی که شورای عالی انقلاب فرهنگی معین کرده بود و با اختیارات خوب کار خود را آغاز کرد. شورا در این ۱۲ سال تاکنون ۲۰۵ جلسه داشته است و هر دو هفته یکبار یک جلسه برگزار کرده است.
وی افزود: ما در آغاز به این نتیجه رسیدیم که تحول درعلوم انسانی را باید به دست استادان دانشگاهها که به علوم انسانی اسلامی اعتقاد دارند، بسپاریم یعنی یک شورای حداکثر ۲۰ نفری قادر نخواهد بود برای علوم اسلامی انسانی با این تنوع تصمیم بگیرد.این بود که در میان رشته های علوم انسانی به ۱۶ رشته اولویت دادیم و برای هر کدام یک کارگروه اختصاص دادیم و تک تک اعضای این گروه ها را با تصویب شورای تحول علوم انسانی که منتخب شورای عالی انقلاب فرهنگی بود انتخاب کردیم. پ
حدادعادل ادامه داد: در هر یک از کار گروه ها بین ۷ تا ۱۵ نفر عضویت دارند. یعنی بیش از ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر از استادان دانشگاه و حوزویان آشنا با این رشته عضویت دارند. این کارگروه ها هر کدام به نوبه خود گروه های فرعی دارند که اگر مجموعه آن افراد شاغل در گروه های فنی را نیز به حساب بیاوریم، بیش از ۴۰۰ نفر برای کار تحول در علوم انسانی مرتبط با شورا، مشغول به فعالیت هستند.
رییس شورای تحول در علوم انسانی یادآور شد: شانزده رشته ای که ما به آنها اولویت دادهایم حقوق، علوم اجتماعی، روانشناسی و علوم تربیتی، اقتصاد، تاریخ، مدیریت، ارتباطات، زبان های خارجه، مطالعات زنان، فلسفه، کلام جدید، مشاوره و راهنمایی، هنر و معماری است.
حداد عادل خاطر نشان کرد: ما برای تحول و ارتقای علوم انسانی، چهار موضوع را به عنوان چهار ستون اصلی تحول مهم دانسته ایم که شامل محتوای به روز، استاد، دانشگاه و چهارم پایان نامه ها و مجلات پژوهشی است.در ۱۲ سال گذشته کار ما عمدتاً متمرکز بر موضوع اول یعنی محتوای دروس بوده وگروههای ما بر تاسیس رشته، تدوین برنامه، تصویب برنامه و تالیف کتاب از دل برنامه بوده اند.
وی ادامه داد: ما تا کنون ۱۰۴ برنامه درسی را در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به تصویب رساندیم که بسیاری از آنها تاسیسی و بعضی دیگر نیز اصلاحات اساسی در برنامه های موجود بوده است.به عنوان یک مثال مشخص ۴ سال تمام سال تمام، گروهی از حوزویان آشنا با اقتصاد دانشگاهی و اقتصاد اسلامی با استادان دانشگاه در رشته اقتصاد کار کردهاند تا برنامه کارشناسی اقتصاد را در دانشگاهها از نو بنویسند.در این برنامه ریزی جدید ۴و جه نظر برای ما اساسی بوده است که اول اسلامی شدن، دوم بومی سازی، سوم روزآمدی و کارآمدی است.
رییس شورای تحول در علوم انسانی اضافه کرد: طی سی سال قبل برنامه های تحول در علوم انسانی تغییر نکرده است. ما دهها برنامه دیگر را علاوه بر ۱۰۴ برنامه دیگراصلاح کردیم و جلسات نقد و بررسی هم برای هر برنامه با استاد های مختلف به آن رشته برگزار میکنیم ضمن اینکه برنامه را قبل از اینکه به شورا بیاوریم به استادان می دهیم که نقد و اصلاح شود.
رییس شورای تحول در علوم انسانی یادآور شد: بهترین مصداق همکاری دانشگاه و حوزه در چهل سال بعد از انقلاب اسلامی در شورای تحول اتفاق افتاده است؛ به این معنا که ما در دبیرخانه شورا معاونتی به عنوان معاونت ارتباط با حوزه داریم و این معاونت دفتری در قم دارد و یک شورای حوزوی پشتیبان ما است. در حوزه علمیه به نسبت سال ۵۹ و سال ۶۰ که آغاز انقلاب فرهنگی بود تحول زیادی اتفاق افتاده است. یکی از تحولاتی که کاملاً به ما کمک می کند حضور روحانیونی است که هم درس دانشگاهی خواندهاند و هم درس حوزوی و میتوانند گفتگوی