هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
✅ضرورت برنامه ریزی
🔶استاد #علی_صفایی_حائری:
بهخاطر شتاب زياد و يا علاقه به كارى، نمىتوان از برنامهريزى چشم پوشيد و نمىتوان از نيازها و موانع كار، صورت نگرفت. آنجا كه بدون تقدير و ارزيابى قدم بر مىدارى، ناچار با كمبودها و كسرىها و با نيازها و مقدّمات كار و يا با موانع و مشكلات،برخورد مىنمايى و با اين هدايت و با اين برخوردها، كه ضعف برنامهريزى و تقدير تو را مشخص مىكنند، نمىتوان لجاجت كرد و به كار سابق ادامه داد؛ كه كار پيشرفتى نخواهد داشت و يا با سلامت و درستى به سامان نخواهد رسيد و به ماست مالى و خرابكارى خواهد انجاميد.
كسى كه شتاب دارد و يا علاقه به نتيجه دارد،به همين دليل،بايد همهى نيازها و همهى موانع و مشكلات را بررسى نمايد؛ چون كارى كه در جاى خود به سادگى و در زمان كم انجام مىشود، در ميان راه و در كوير مرگ،با سختى و با مشقّت و چه بسا با مرگ و گرفتارى هم سامان نيابد.
آن مقدار وقتى را كه براى سامان دادن و يا تأمين نيازها و مقدّمات مىگذارى، مىتوانى آن را از ساعت كار حساب كنى.
بسيار كسانى كه از راه تبليغ و يا از كار تربيت و يا از مبارزه و جهاد و يا خدمت و فداكارى چشم پوشيدند و بهخاطر شماتتها و يا وسوسهها به ذلّت نشستند و مسكين و زمينگير شدند؛ كسانى هستند كه زمينهها و ريشههاى كار خود را فراهم نكردند و بهخاطر شتاب و يا چشمپوشى و يا چشم و همچشمى،بدون برنامه و تقدير حركت كردند و در برخورد با واقعيتها و سختىها و يا در برابر وسوسهها و آرزوها،به آزادى،به «فكّ رقبة» و به آموزش و تعليم و اطعام روى نياوردند و ناچار در گردنههاى سنگين ماندند و از رفتن و از شتاب و اقتحام در رفتن محروم ماندند
📚 #نامه_های_بلوغ ص۱۸۴
🌿 @einsad
در مراسم افتتاحیه دوره « درس خارج و تحصیل موفق » مطرح شد:
✳️ الزامات تحصیل و تدریس طلاب در درس خارج از دیدگاه آیت الله شبزنده دار
◻️هر کسی که دنبال دانش است، دو رکن موفقیت در تحصیل است و این دو رکن از دعای حضرت امام عصر (عج) «و تفضل علی العلماء بالزهد و النصیحة و علی المتعلّمین بالجهد و الرغبه» استفاده می شود.
◻️ رغبت یعنی میل فراوان؛ عاشق علم بودن. این رکن اول موفقیت است؛ اگر این باشد، انسان از پای نمی ایستد حتی اگر استعداد و امکاناتش کم باشد.
◻️ جهد در این دعا به معنای سعی بلیغ است؛ سعی مجاهدانه است. در کنار آن علاقه ی وافر سعی بلیغ لازم است.
◻️ مدرّس باید دقیق و موشکافانه مباحث را بررسی کند تا اذهان را به عمیق فکر کردن، ارتباط مسئله با مسائل و مبانی مختلف وادار کند.
◻️ طلبه برای درس، باید دو فکر داشته باشد؛ فکر قبل از مسئله و فکر بعد از مسئله.
فکر قبل یعنی اینکه طلبه قبل از درس باید یک موقفی برای خود نسبت به مسئله اتخاذ کند ولو ظنا. اگر بنویسد بهتر است، اما فکر بعد از مسئله اولا برای حل ابهامات و سوالاتش که در فکر قبل از درس مطرح شده بود. ثانیا استدلال قبلی خودش را رصد می کند: یا تصحیح می کند یا اگر درست بوده است تصدیق می کند.
متن کامل:👇
https://hawzahnews.com/xb6Mk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 اسلام جامعه عالِم را میپسندد
majale rahtushe khaharan 1400.pdf
1.52M
📲فایل ره توشه ویژه خانواده رمضان 1442
🆔 @balagh_ir
MAJALLE Rahtooshe Ramezan1400.pdf
4.48M
📲فایل ره توشه عمومی ویژه ماه مبارک رمضان 1442
🆔 @balagh_ir
هدایت شده از موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران
🚨اخبار موسسه
📢نشریه «پژوهشهای روانشناسی اسلامی»
🔘صاحب امتیاز: گروه روان شناسی جامعة المصطفی العالمیة
🔘سردبیر: دکتر محمدمهدی صفورایی
🔘دبیر تخصصی: دکتر جعفر هوشیاری
🔻این نشریه در پی آن است که اندیشههای علمی اساتید و دانشپژوهان را با محوریت «مطالعات روانشناختی» مبتنی بر مبانی اندیشه اسلامی منتشر نماید.
همچنین با هدف گسترش و تولید علم در عرصه روانشناسی با رویکرد اسلامی از شیوههای نوین روشی در این زمینه استقبال میکند.
📌گرید مجله در حال حاضر تخصصی است و 4 شماره منتشر کرده اما برای دریافت رتبه علمی پژوهشی اقدام نموده است.
👈سامانه ارسال مقاله به نشریه: http://ri.journals.miu.ac.ir
#پژوهش
#کتابخانه
🌺🌺
🌴
@masoumiyeh
هدایت شده از موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران
🚨اخبار موسسه
📢کتابخانه علاءالدین
نخستین کتابخانه چندزبانی اینترتنی در جهان است که کتابهای خود را که برای نخستین بار بطور مجاز به زبانهای مختلف از جمله فارسی و عربی ترجمه میشوند، به رایگان به مشترکان محترم عرضه میکند.
میتوانید با یک ثبت نام ساده به کتابهای کتابخانه دسترسی پیدا کنید و بدون هیچ هزینهای تمامی کتاب را دانلود و یا به صورت آنلاین مطالعه نمایید. مشترکان کتابخانه همچنین میتوانند واژهها یا عبارات مطلوب را در هر کتابی جستجو کنند.
🌐http://www.aladdinlibrary.org
#پژوهش
#کتابخانه
#پایگاه_اطلاعاتی
🌺🌺
🌴
@masoumiyeh
هدایت شده از بهتر بنویسیم
💠 دوره یادداشتنویسی در فضای مجازی (۱۰ جلسه فشرده)
🔸️ویژه #فعالان_انقلابی فضای مجازی
🔸️با محوریت #عملیات_تبلیغی_انتخابات ریاست جمهوری
🔸️#رایگان به مناسبت ماه مبارک رمضان
📎برای آگاهی بیشتر از محتوای دوره و نامنویسی، در کانال تخصصی "بهتر بنویسیم" عضو شوید:
🌐 eitaa.com/behtarbenevisim
#اخبار_پژوهشی
🔔 فراخوان همایش ملی «فرهنگ انتظار و راهبرد مقاومت در مکتب شهید سلیمانی»
⏰ زمان ارسال چکیده مقالات: اول تیرماه ۱۴۰۰
🗓زمان ارسال اصل مقالات: دوم مردادماه ۱۴۰۰
🔗 سایت همایش:
http://isca.ac.ir/Portal/Home/
☎️ شماره تماس:
025-31156938
09124525304
✅@hawzah_khaharan_qom
حوزه علمیه خواهران استان قم
✳️ اولين همايش ملي علوم انساني و حكمت اسلامي
🔶 مهلت ارسال چكيده مقالات: 30 ارديبهشت
🔶 برگزاري پيشهمايشها: اول تا 16 تير
🔶 مهلت ارسال نسخه نهايي مقالات: 30 مرداد
🔶 برگزاري اختتاميه همايش: 26 آبان
🔷 تهران: انتهای بزرگراه شهيد ستاری (شمال)، بلوار شهدای حصارک، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت علوم انساني و هنر
☎️ تلفن دبيرخانه: 02147353617
🌐 نشاني سايت👇👇👇
🌐 hikmah.iau.ir
✅@hawzah_khaharan_qom
حوزه علمیه خواهران استان قم
هدایت شده از مدرسه علمیه نمونه
💢#مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه💢
🌺با بهره مندی از بیانات #مقام_معظم_رهبری دام ظله العالی 🌺
‼️ 7/1 . ضرورت کاهش سنوات تحصیلی ‼️
1️⃣#نظام_درسي در حوزه بايد #كوتاه و #كار_آمد_و #به_روز بشود.⏳
2️⃣من قبلاً هم راجع به مسأله ي #برنامه_هاي_درسي #حوزه عرض كرده ام كه بنده به هيچ وجه طرفدار #رقيق_كردن⛔️، #بي_عمق كردن⛔️ و #بي_سواد بار آوردن⛔️ #طلبه نيستم ؛ اشتباه نشود.🔍🔎
3️⃣من مي گويم اين دوره يي را كه ما طي مي كنيم، اين مي تواند با استفاده از #شيوه_هاي_جديد، فشرده تر بشود. 🗜
4️⃣#بزرگان_حوزه معتقدند نباید یک ساعت⏰ درس #طلبه یا #استاد، زائد و بی فایده و غیرناظر به آن نیازها باشد.😯🤔😯
👈👈👈مثلاً من #ادبيات را عرض كنم ؛ ادبياتي را كه ما در 📚#كتاب #مغني يا مختصر مغني يا #مطول يا مختصر مطول مي خوانيم، #ادبيات_استدلالي است؛ يعني راهي براي مجتهد شدن در ادبيات است؛ طلبه ي ما اين را لازم ندارد❌. 🤔
📢 بیانات #مقام_معظم_رهبری در اجتماع بزرگ اساتيد، فضلا و طلاب حوزه ي علميه ي قم - مدرسه فيضيه، 1379/07/14
🔴#مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه 🔴
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir
👌آدرس ثبت نام اینترنتی مدرسه علمیه نمونه👇
https://go2l.ir/V2n7C
هدایت شده از رادیو زیارت
14000125_40583_1281k.mp3
11.18M
🎙 صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در محفل انس با قرآن کریم در اولین روز ماه مبارک رمضان. ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
📥 دریافت صوت تلاوت قاریان:
https://farsi.khamenei.ir/audio-content?id=47708
به رادیو زیارت، صدای مهر و معرفت بپیوندید:
👇
@RadioZiyarat
هدایت شده از پژوهش حوزه علمیه خراسان
#نشست_علمی
موضوع نشست: انسان منهای آرمان(انتظار منجی و آرمان گرایی)
ارائه دهنده: جناب آقای مجتبی طالبی
برگزار کنندگان: واحد پژوهش مدارس علمیه فاطمه الزهرا و الزهرا سلام الله علیها آشخانه و گرمه
✍️چکیده نشست:
انسان در نگاه غرب به عنوان حیوان تکامل یافته ( نظریه داروینیسم )و حیوان ناطق شناخته شده است اما در نگاه قرآن و اسلام ، انسان موجودی تمدن ساز و فرهنگ آفرین است وکسی می تواند نام انسان را داشته باشد که حمد خدای را به جای آورد.علامه جوادی املی در این رابطه فرموده اند :" دعای اول صحیفه سجادیه میگوید اگر کسی حمد نکند و جامعهای که اهل حمد نیست از حدود انسانی خارج و به سمت حدود حیوانی رفته است. اگر از امام سجاد بپرسیم انسان چیست میفرماید «حی متاله حمید»..و اگر کسی خدا را حمد نکند دیگر انسان نیست. ". در قران کریم ، انسان جانشین خداوند بر زمین است "إِنِّی جاعِلٌ ِ فِی الْأرْضِ خَلِیفَةً"و گاهی از حیوان هم پست تر باشد "أُوْلَئِکَ کَالأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُوْلَئِکَ هُمُ الْغَافِلُونَ "
استاد طالبی در ادامه افزودند : انسان موجودی ست که با آرمان و آرزو پیوند خورده است .هر چه انسان بزرگتر باشد آرمان او نیز بزرگتر است. هر تفکری در درون خود به یک آرمان شهر -اتوپیا یا همان مدینه فاضله_ می اندیشد. در فرهنگ شیعه انسان با آرمان بلندش یا همان انتظار تعریف می شود. ایشان خاطر نشان کردند ؛ آرمان بزرگ ما دولت منجی موعود است.انسان بدون آرمان ،انسانی ناقص است و تعریف کاملی نخواهد داشت.
•┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
هدایت شده از دفتر فقه معاصر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 گزارش خبر ساعت ۲۱ سیما
از دروس #خارج_فقه_معاصر حوزه های علمیه 💯
✅ آخرین دستاوردهای علمی فقه معاصر حوزه های علمیه را از #کانال_رسمی دفتر فقه معاصر پیگیری نمایید:
https://eitaa.com/joinchat/835584018C53bfbd8554
هدایت شده از دفتر فقه معاصر
نامه اساتید و متخصصان دانشگاهی به مدیر حوزه های علمیه .pdf
168.9K
❌ متن نامه ۳۵ تن از اساتید و متخصصان مطرح ملی به آیت الله اعرافی در حمایت از دروس خارج فقه معاصر + اسامی امضاکنندگان👆
🆔 @fiqhci
هدایت شده از دفتر فقه معاصر
مصاحبه آیت الله شب زنده دار.جریان فقه معاصر در حوزه.pdf
1.75M
🎙️متن کامل مصاحبه با آیت الله شب زنده دار
✅ نظر مقام معظم رهبری و مراجع عظام درباره دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه و دستاوردهای آن
✅ تاریخی از جریان فقه معاصر در حوزه های علمیه
✅ اهداف و برنامه های حوزه های علمیه در موضوع فقه معاصر
🔗 لینک خبر از خبرگزاری حوزه های علمیه
http://ow.ly/SXky102xVyP
❌ آخرین دستاوردهای علمی فقه معاصر حوزه های علمیه را از #کانال_رسمی دفتر فقه معاصر پیگیری نمایید:
https://eitaa.com/joinchat/835584018C53bfbd8554
هدایت شده از دفتر فقه معاصر
❌❌ آیت الله شب زنده دار:
✅ من خودم کتاب های منتشر شده را خدمت رهبری دادم و ایشان فرمودند: «من این ها را مطالعه کردم» و خیلی خوشحال شدند، و فرمودند: «خیلی خوش سلیقه تنظیم شده است» و درباره مبحث تمسک به اطلاقات در موضوعات نوپیدا، خودشان فرمودند: «من هم در این جا حرف هایی دارم»
✅ بار اخیری که جناب آقای اعرافی کتاب رو خدمت ایشان تقدیم کردند که شاید چاپ دوم یا سوم بود که فرق هایی با چاپ اول داشت ایشان تا کتاب را گرفتند فرمودند: «این کارها کارهای حسابی است و این کارها باید انجام بشود»، و خیلی پسندیدند و فرمودند: «من دعا می کنم». (بخشی از مصاحبه آیت الله شب زنده دار).
❌لینک مصاحبه آیت الله شب زنده دار در مورد نظر رهبر معظم انقلاب در مورد دفتر فقه معاصر:
🔗 https://eitaa.com/fiqhci/501
❌لینک کتاب شرح الفائق فی الاصول:
🔗 https://eitaa.com/fiqhci/476
https://eitaa.com/joinchat/835584018C53bfbd8554
نشستهای علمی پیشنهادی گروه ا ت م برای بهار ۱۴۰۰
به معاونت پژوهش مؤسسه
رشته مشاوره:
۱- دانش مشاوره خانواده: ضرورت - محتوا-کارکرد-روش یادگیری" با حضور استاد ارجمند " حجه الاسلام و المسلمین دکتر مهکام» از طراحان رشته
اولویت دوم:
۲- «نظریه های اسلامی مشاوره خانواده»
گزارش؛ تحلیل و ارزیابی اجمالی
استاد پروفسور جانبزرگی یا آذربایجانی
رشته اخلاق:
۳- دانش اخلاق و تربیت: ضرورت - محتوا-کارکرد-روش یادگیری" با حضور استاد ارجمند " حجه الاسلام و المسلمین دکتر علیزاده» از طراحان رشته
رشته تربیت:
۴- «گزارش، تحلیل و ارزیابی اجمالی آثار اندیشمندان حوزوی در تربیت اسلامی با رویکرد وحیانی در پنج دهه اخیر، با تأکید بر تربیت اخلاقی»
با حضور استاد ارجمند " حجه الاسلام و المسلمین درودی» مدیر کارگروه تربیت اسلامی قطب تعمیق دفتر تبلیغات
🌷🇮🇷🌷
✨کارگاه های پژوهشی پیشنهادی گروه ا ت م برای بهار ۱۴۰۰
به معاونت پژوهش مؤسسه
یک کارگاه حداقل 8 یا 10ساعته برای هر کدام از سه رشته اخلاق، تربیت دینی و مشاوره خانواده
✨کارگاه «استعداد سنجی، تعیین جهت گیری تخصصی و موضوع پایان نامه نهایی متناسب با آن» ✨اساتید پیشنهادی اینکه همان اساتید نشستها هستند یا دیگران در حال بررسی است. و از پیشنهادات شما استقبال میشود.
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از مجتبی وافی
3.mp3
15.36M
✅❇️ شرح دعای ابوحمزه ثمالی
◀️ استاد هادی زاده
🔸️🔸️🔹️🔹️🔸️🔸️🔹️🔹️🔸️🔸️🔹️🔹️
جلسه 3️⃣
📿 #إِلَهِي_لا_تُؤَدِّبْنِي_بِعُقُوبَتِكَ
📿 #وَ_لا_تَمْكُرْ_بِي_فِي_حِيلَتِكَ
⚠️هرجا حرکت نکنیم، #عقوبت داریم...
⁉️ اولین عقاب برای ما چیست؟
❌ ما چشم هایمان تار شده که خدا را نمی بینیم!
‼️‼️به برخی حجاب ها عادت کرده ایم که این نوعی عقاب است
⁉️ عقاب سرگشتگی و حیرانی چیست؟
⁉️تادیب در دنیا چگونه است؟
❎رنج ها و خستگی ها علامتِ عقاب ها هستتد...
❎❎اگر ادب و قانون را رعایت نکنیم، عقوبت می شویم...
✅✅ وقتی دیگر چاره ای نداریم، چه کار کنیم؟
💯💯💯 انواع #تادیب چیست؟
💯 مکر چیست؟
💯💯💯 چرا رنج می بریم؟
🔷️🔶️🔷️ بلا را عاشقانه بچشیم...
⁉️ چگونه با بلاها اوج بگیریم و عاشق تر شویم؟
✅✅✅ #صفحه_محبت_خدا_برای_همه_باز_است
✅✅✅ شب ها اگر به مهمانی دعوت هم نیستی، خودت درب را بکوب...
⁉️زمینه های مکر خدا چیست؟
⁉️وقتی ما به خدا مکر می کنیم چه می شود؟
🌷🌸🌸🌸🌷🌸🌸🌸🌷
╭┅─────
🔰@mojtahedeqomi
╰┅───
هدایت شده از ✍️نویسندگان تربیتی
🌀 معلم موفق و واعظ موفق
🔸 معلم موفق آن کسی است که شما از کلاس درسش که بیرون میآئید، چیزهای جدیدی یاد گرفته اید. ذهن شما را انباری از معلومات تازه کرده است.
معلم موفق آن کسی است که در زمان کوتاه تری بتواند، انبوهی از مطالب جدید را به ذهن شما وارد کند.
🔹 مخاطب معلم، ذهن شاگرد است، اما #واعظ ابتدائاً با ذهن، کاری ندارد. اصراری ندارد که چیز جدیدی بیاموزد. واعظ با دل کار دارد. واعظ میخواهد برانگیزد، نه اینکه تنها بیاموزد.
البته ممکن است، چیزهای جدیدی هم بگوید که من و شما بلد نباشیم و ما بیاموزیم، اما اصل هدف او آموختن نیست، هدفش انگیختن است.
🔹 معلم موفق، کسی بود که سر درسش چیزهای زیادتری آموخته باشید و واعظ موفق، کسی است که پای منبرش، انگیزش بیشتری برایتان پدید آمده باشد. این واعظ، واعظ موفقی است؛
✅ و ما احتیاج به هر دو داریم، هم احتیاج به معلم داریم، هم احتیاج به واعظ. هم احتیاج به رفع جهل داریم، هم احتیاج به رفع غلفت:
«آدمی فربه شود از راه گوش»
🔹 این شنیدنها اثر دارد. بزرگان، حتی گفتهاند که فایدهای که در شنیدن هست، در دانستن نیست. خیلی وقتها، خیلی چیزها را میدانیم، اما باید برویم دنبال کسی بگردیم که همین چیزهایی را که ما میدانیم، برایمان دوباره بگوید. به نحو مؤثری بگوید، تا ما برای عملکردن به دانستههایمان انگیخته شویم و به آنها عمل کنیم.
🔹 به همین جهت، از #تکرار نباید دلآزرده و رنجیدهخاطر شد. باید برای حضور در #مجالس_ذکر برنامهریزی کرده و از مجالس موعظه استقبال کنیم.
✍ محمد عالم زاده نوری
📢 یادداشتهای متنوع تربیتی را از نویسندههای مختلف حوزه تعلیم و تربیت، در کانون نویسندگان تربیتی بخوانید:
http://eitaa.com/n_tarbiati
هدایت شده از روش تدبر در قرآن و سیره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 آیا وظیفه حوزویون فقط اصلاح مدّ ولاالضآلین روستایی هاست؟!!
💢 مسئولین دانشگاهی در شیلی (با ۴۰هزار دانشجو) به ما گفتند: ما حاضریم این دانشگاه را در اختیار شما قرار دهیم که ما را از فرهنگ فاسد آمریکایی نجات دهید!
ما حتی یک نفر هم نداشتیم که به آنجا بفرستیم! ...
💢 حالا آنها را مسلمان نکردیم هیچ؛ به احتمال قوی نسل آینده ما در معرض فسادهای عقیدتی و اخلاقی فراوانی هستند که طلیعهاش که ظاهر شده خیلی خطرناک است ...
_ علامه #مصباح_یزدی (رَحِمَهالله) ۹۸/۱۱/۱۴
#مهجوریت_تدبر_در_قرآن
#مهجوریت_تدبر_در_سیره
#مهجوریت_مسئولیت
#مهجوریت_رسالت
#رسالت_حوزه
@shagerd_Quran
هدایت شده از طرح «عریف»