هدایت شده از هادیانه ها
✅رهبر معظم انقلاب :
مسئله #تربیت و #اخلاق از دو بعد برای ما مهم است:
👈یکی بعد درون حوزهای. ما بالاخره میخواهیم روحانی باشیم، میخواهیم مبلغ باشیم. به همان دلایلی که گفتند، با همان وجوهی که ذکر کردند، بایستی اخلاق درستی داشته باشیم.
👈دوم، وجه برون حوزهای است؛ تصرف قلمروهای بسیار وسیعی است که ما جز با آشنایی و آگاهی با #مبانی_تربیتی و اخلاقی نمیتوانیم اینها را تصرف کنیم.
🔹ببینید، در کشور یک مزرعه وسیع سراسری پر محصولی وجود دارد به نام #آموزش_و_پرورش. ما اگر توی تلویزیون هم صحبت کنیم، اگر آن مستمع پای منبر ما در تلویزیون بنشیند، مگر چقدر مستمع داریم؟ اما آموزش و پرورش هر سال به شکل میلیونی مستمع پیدا می کند، مستمع ماندگاری که دوازده سال با آموزش و پرورش همراه است. از این کانال کشی بهتر؟ این کانال سیراب کردن دلها و ذهنها اینجور در آموزش و پرورش متمرکز است.
🔹ما در آموزش و پرورش چقدر سهم داریم؟ باید گفت هیچ. این که حالا یک روحانیای برود در یک مدرسه ای نماز جماعتی برپا کند یا صحبتی بکند، اصلا چیزی نیست؛ این هیچ است، هیچ محض است.
⭕️اگر ما در داخل حوزه #رشته_تعلیم_و_تربیت داشته باشیم، در زمینه ی تعلیم و تربیت #متخصص تربیت کنیم؛ بحث اخلاق و تعلیم و تربیت در حوزه جدی گرفته شود، آن وقت حوزه علمیه و روحانیت می تواند آموزش و پرورش را عرصه حضور خودش قرار دهد.
🔹نه اینکه ما برویم بشویم وزیر آموزش و پرورش؛ این اصلا کارساز نیست. بحث آموزش و پرورش، #کتاب_درسی است و ساختن معلم، #تربیت_معلم، تربیت دینی معلم و تولید #کتابهای_دینی و #کتابهای_غیردینی ؛ یعنی کتاب فیزیک یا کتاب ریاضیات هم می تواند درس توحید بدهد، میتواند انسانها را بی دین کند؛ هم میتواند توحید و تدین و تعبد را به دانش آموز القا کند، هم میتواند او را بی دین کند، به مبدأ و معاد بی اعتنا کند.
2.8.89
بیانات در دیدار جمعی از اساتید و فضلا و طلاب نخبه حوزه علمیه قم
#تربیتی
@hadianeha
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
aviny-22.mp3
340.7K
🎙 شیطان حکومت خویش را بر ضعفها و ترسهای ما بنا کرده است!
🔰 روایتگر: #شهید_آوینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یمنیها غوغا بهپا کردند/ جمعیت حیرتانگیز مردم یمن در مراسم ولادت پیامبر(ص)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارشناس روس: پهپادهای ایرانی کارآمدی بالای خود را در نبردهای مختلف در خاورمیانه ثابت کردهاند/این پهپادها از نظر معادلات فنی از پهپادهای ساخت ترکیه برتری دارند/وقتی 52 کشور اوکراین را تجهیز کردهاند چرا ما نتوانیم از ایران پهپاد بخریم؟
📍ژنرال بازنشسته مصری: جهان با سلاحی جدید و ویژه مواجه شده که موفقیت زیادی به دست آورده است/ایران به خوبی از پهپادها استفاده کرده و دیدیم چگونه به آرامکو حمله کردند/پهپادهای ایرانی متمایز بوده و روسیه چون این سطح از فناوری را در اختیار نداشته به سراغ ایران رفته است...
#عربی
🆔 @Kavoshmedia
هدایت شده از گوهرشاد | اخبار حجاب و بصیرتی
🔰 مهم | برنامه امشب (شنبه) جهان آرا
🔸 فرآیند انقلاب جنسی در دنیا و نسبت آشوب های ایران با این موضوع
🔸با حضور محسن آقایی
🔸کارگردان مستند ایکسونامی و پژوهشگر حوزه زنان و خانواده
🔸 امشب ساعت ۲۲ ، شبکه افق
🔸 تکرار؛ یکشنبه ساعت ۱۴.۳۰
🔹کانال اخبار عفاف و حجاب کشور
eitaa.com/goharshad1_ir
هدایت شده از مغز خاکستری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شفافسازی روایتهای متناقض جمعه سیاه
▪️حوادث زاهدان چگونه آغاز شد؟
🔹از «جمعه سیاه» زاهدان در طول هفته گذشته روایتهای متناقضی منتشر شد، اما در این فیلم از لحظه شروع حادثه و عوامل تحریککننده به خوبی مشخص شده است.
#زن_عفت_افتخار
#مرد_غیرت_اقتدار
🇮🇷 #اتحادیه_عماریون
🔺#همدلی
🔻#انقلابی_گری
@khakestary_amar
♦️سریالهای تلویزیونی زن بدحجاب را تحصیلکرده نشان می دهد و باحجابها را کم سواد
روزنامه جوان نوشت:
🔹طی یک پژوهش با محوریت ۴۰ سریال از پربینندهترین سریالهای تلویزیونی ایرانی، شاخصهای عفاف و حجاب با استفاده از روش تحلیل محتوای کمی در شخصیتهای زن تحصیلکرده این آثار توسط یک تیم کارشناسی مورد بررسی و پالایش قرار گرفته است.
🔹بر اساس این پژوهش ۶٣/۶ درصد پوشش زنان تحصیلکرده در آنها بیشتر مانتوی تنگ و کوتاه بوده و این در حالی است که ٨٣/٢ درصد شخصیتهای چادری این سریالها عمدتاً فاقد تحصیلات دانشگاهی نمایش داده شدهاند.
🔹بر اساس این تحقیق ٨۶/١ درصد از زنان تحصیلکرده دارای آرایش بوده، که ٢٢/٢ درصد از آنان دارای موی آشکار، ٣٠/۶ درصد از آنان دارای اندام آشکار و ۶١/۶ درصد از آنان دارای زینت آشکار در برابر نامحرم هستند و ۴٧/٢ درصد از آنان دارای پوشش نامتعارف و ٢٣/۶ درصد از آنان دارای ارتباط نامتعارف با نامحرم هستند.
🔹نکته قابل تأمل این است که شاخصهای عفاف و حجاب در افراد دارای تحصیلات دانشگاهی به گونهای معنی دار ضعیفتر از افراد فاقد تحصیلات دانشگاهی به نمایش درآمده است.
@deeh1kh
هدایت شده از موسسه مصاف
توییت «محسن مقصودی» مجری برنامه ثریا
🔹بنابر درخواستهای مکرر مخاطبان، انشاءالله یکشنبهشب ساعت ۲۳، در برنامه زنده «ثریا»، میزبان برادر عزیزم، آقای رائفیپور خواهیم بود و در خصوص اتفاقات اخیر صحبت خواهیم کرد. از آسیبشناسی و ریشهیابی شکلگیری ماجرا تا پشتصحنه طراحی اغتشاشات.
🔸باید با نوجوانها و جوانها بیشتر گفتوگو کنیم.
🆔 @Masaf
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
صدا ۰۱۱.mp3
5.34M
✅ دیشب یک اتاقی در کلاب هاوس توسط اصلاح طلبان رادیکال و خارج نشین برگزار شد؛ ۸ ساعت یک طرفه به تمام مخالفین رهبری میکروفن دادند تا یکی پس از دیگری نسخه براندازی را تجویز کند و یا از حرکت چند نوجوان گول خورده دفاع کنند و رهبری را تخریب کنند.
✅به نظرم خانم دکتر بهزادی را هم نمیشناختند چون کمتر سخن میگوید و به روی استیج بردند و نفر آخر به او میکروفن دادند ولی آنقدر زیبا به زبان خودشان هر چه در ۸ ساعت گفته بودند را پنبه کرد که خود من لذت بردم.
✅ در فضاهای براندازی این نوع کنشگری در بین مخاطب مفیدتر است و باید شما یک قدم عقب بیایی تا ده قدم بتوانی جلو بروی. به نظرم این ده دقیقه یک آموزش خوبی برای دوستان است و این نوع حرف زدن بیشتر به دل مخاطب امروزی مینشیند.
هدف شما این است بگویی روش خیابان غلط است و این را از راههای متعددی میتوانی اعلام کنی ولی این نوع ادبیات برای مخاطبی که مخالف است، کارکرد بیشتری دارد.
✅ برای پیوستن به کانال روی لینک بزنید👇
https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
✅ کانال #شیخ_فرهاد_فتحی
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
چگونه مارپیچ سکوت را بشکنیم؟
چند شب قبل در منزل داشتم شام می خوردم، یکباره صدای مبهم ولی ممتدی را شنیدم. دو سه دقیقه ای گذشت ولی صدا ادامه دارد بود. رفتم پنجره را باز کردم. صدا واضح تر شد. یک نفر از وسط کوچه فریاد می زد: «مرگ بر دیکتاتور»
کم کم یکی دو نفر دیگر هم با او همراهی کردند و شعار دادند: «زن، زندگی، آزادی» و «مرگ بر دیکتاتور»
با صدای بلند فریاد زدم: «مرگ بر منافق!»
چند ثانیه همه شان سکوت کردند:) طبیعتا انتظار شنیدن این شعار را نداشتند و تصور می کردند هرچقدر شعار خودشان را تکرار کنند، افراد بیشتری با آنها همراهی خواهند کرد.
لذا به محض اینکه دوباره شعارشان را تکرار کردند با صدای رسا تر فریاد زدم: «مرگ بر منافق»
چند ثانیه بعد این بار صداهای دیگری به گوش رسید: «مرگ بر ضدولایت فقیه»، «مرگ بر منافق» و...
چه اتفاقی افتاده بود؟ خیلی از ساکنین همان کوچه که مخالف شعارهای آنها بودند، احتمالا تا قبل از اینکه شعار «مرگ بر منافق» را بشنوند انگیزه ای برای شعار دادن در برابر آنها نداشتند. چرا؟ چون به اشتباه فکر می کردند اگر حرف خودشان را بزنند کسی همراهی نمی کند و در انزوا هستند. اما وقتی می بینند افراد دیگری هم هستند که با آنها همراهی کنند، ترس از انزوا از بین می رود و با خیال راحت حرف شان را می زنند.
لذا آن کسی که اولین بار شروع کرد «مرگ بر دیکتاتور» گفتن، احتمالا فهمید در کوچه خودش هم در اکثریت نیست، چه برسد به اینکه بخواهد نظام را عوض کند:) و جالب اینکه از فردایش دیگر هیچ شعاری ندادند.
نظریه «مارپیچ سکوت» همین است، یعنی در برابر «جو به ظاهر غالب» تسلیم نشوید و حرف خود را بزنید. اتفاقا در این ایام این کار ضرورت بیشتری دارد، چون جماعت برانداز که سواد و منطق درست و حسابی ندارد، فقط توهم اش زیاد است و اتفاقا باید همین توهم اش را شکست. شعار در برابر شعار، تجمع در برابر تجمع.
این جماعت نه تشکیلاتی تر از منافقین و حزب توده هستند و نه بدنه اجتماعی بیشتری از سال 88 دارند، چندی بعد نیز افسرده تر و منزوی تر خواهند شد. فقط چند روزی عرض خود میبرند و زحمت ما میدارند...
عضو شوید 🔻
https://eitaa.com/joinchat/1844903939C0e8d01846b
28.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 آیا اعتراضات وارد مرحله جدیدی میشود؟!
🔶️ دختری که پلیس به قتل و تجاوز به او اعتراف کرد!!
🔷️ خبری که این بار برخلاف مهسا امینی و نیکا شاکرمی کشته سازی نیست قتل و تجاوز به سارا توسط هیچ مقامی قابل انکار نیست.
✅ @safirfilm1
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۱۲ربیعالاول سال ۱ه.ق
🏳ورود پیامبر به مدینه
🏳جهت تشکیل حکومت
🏳وجوب نماز بر مسلمین/۸
💠رهبرانقلاب
‼️از نشانههای ایمان اقامه نماز است، اقامه نماز فقط دولا راست شدن نیست بلکه یک حقیقت بالاتر است، بعضی دلشان خوش است که نماز میخوانند در حالیکه جامعهشان از نماز رویگردان است، اقامه نماز یعنی جامعه را نماز خوان کردن و جامعه نماز خوان یعنی دائما یاد خدا بودن یعنی هرروز از سردمداران فساد تبری جستن! ۵۳/۶/۲۹
‼️حیات طیبه انسان در سایه حاکمیت دین خدا، وقتی حاصل خواهد شد که انسانها دل خود را با یاد خدا زنده نگهدارند و به کمک آن بتوانند با فساد مبارزه کنند وهمه بتها را بشکنند و دست تطاول شیطانهای درونی و برونی را از قطع کنند. این ذکر دایمی فقط با نماز حاصل میشود، نماز، پشتوانه مستحکم در مبارزهای است که آدمی با شیطان نفس خود و شیطانهای قدرت که با زر و زور، او را وادار به ذلت و تسلیم میکنند، همیشه و در همه حال دارد مردم ما و جامعه ما، و بخصوص جوانان ما که اکنون بار امانت سنگینی را بر دوش گرفتهاند باید نماز را منبع قدرتی لایزال بدانند و برابر جبهه فساد و بیعدالتی و کجروی که امروز بشریت را تهدید میکند، از نماز و یاد خدا نیرو بگیرند. میدان مبارزهای که امروز پیش روی ماست، ما را به تکیهگاه مستحکم ذکر خدا و امید و اعتماد به او، بیش از همیشه و بیش از همه، محتاج میسازد، و نماز آن سرچشمه جوشانی است که این امید و اعتماد و قدرت معنوی را به ما میبخشد. ۷۰/۷/۱۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
#سلام_صبحگاهی
ای دیدنت بهانه ترین خواهش دلم
فڪری بڪن برای من و آتش دلم
دست ادب به سینه ی بیتاب میزنم
صبحت بخیر حضرت آرامش دلم
السلام علیک یا صاحب الزمان
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
هدایت شده از مراکز حوزوی 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از مراکز حوزوی 🇮🇷
#اطلاعیه
✅به اطلاع مسئولان محترم مدارس و موسسات آموزشی می رساند چنانچه در مجموعه مربوطه نیاز به #استاد و #مربی دارید،
جهت انتشار بدون هزینه آگهی مربوطه به آیدی زیر مراجعه نمایید
🆔 @Admin_hh
📬این اطلاعیه را برای مسئولان محترم مدارس و موسسات آموزشی ارسال نمایید
------------------------
🇮🇷کانال مراکز حوزوی 👇
http://eitaa.com/joinchat/2242183168C097abb3ac9
هدایت شده از مراکز حوزوی 🇮🇷
#اطلاعیه
🛑مرکز خدمات حوزه های علمیه
معاونت معیشت و خانواده مرکز خدمات در راستای همکاری با دستگاهها و نهادهای پژوهشی، کامپیوتری و فرهنگی و به منظور عرضه خدمات نرمافزاری پژوهشی به طلاب سراسر کشور، با مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) قراردادی منعقد نموده است.
این قرارداد که در قالب ارائه خدمت حق اشتراک یک ساله سرویسهای محصولات نور از جمله؛
#نورمگز (پایگاه تخصصی مجلات نور)
#نورلایب (پایگاه کتابخانه دیجیتال نور)
#ابرنور (پیشخوان بر خط نرمافزارهای نور)
#سمیم_نور (سامانه مشابهت یاب متون نور) انجام شده است.
در راستای #اهداف معاونت معیشت و خانواده مبنی بر تسهیل در دستیابی به منابع و متون اصیل دینی و سرعت بخشیدن به امر پژوهش در حوزه علوم اسلامی با ارائه خدمات نرمافزارهای پژوهشی به طلاب محقق در حوزه علوم اسلامی میباشد.
🌐بر همین اساس طلاب برادر و خواهر سراسر کشور میتوانند با مراجعه به پنل شخصی خود در "سامانه سخا" (سخای جدید) و انتخاب گزینه #محصولات_نور از سرویسهای مذکور بهرهمند شوند.
http://service.csis.ir
------------------------
🇮🇷کانال مراکز حوزوی 👇
http://eitaa.com/joinchat/2242183168C097abb3ac9
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🎞 فیلم کامل | مستند " یک روز با آقای امام جمعه"
#حوزه/ رسانه رسمی حوزه های علمیه در قالب یک مستند، فعالیت های کاری حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان را با عنوان «یک روز با آقای امام جمعه» تصویربرداری نموده که تقدیم علاقمندان میگردد. 👇
https://hawzahnews.com/xbV29
@hawzahnews| حوزهنیوز
هدایت شده از هادیانه ها
🎾این گوی و این میدان🎾
#دنیای_طلبگی
✍تعطیلات است و بیدار شدن احساس نیاز به #مهارت_های_طلبگی
وقتی در ایام تعطیلات کتاب ها را می بندیم📚 و به دیار خود یا به جای دیگری مسافرت می کنیم، هنگام مواجهه با فامیل و اطرافیان و مسائل آن ها، به اقتضای رسالت #طلبگی خود به دنبال ایفای نقش #هدایت_گری هستیم
تاثیر آدم ها بر یکدیگر خیلی زیاد است مثل تاثیر یک جوان بر رفیقش _
ولی اثرگذاری برای کسی که در مسیر خاص هدایتگری است و از طرفی تا حدی دور از اجتماع بوده دچار برخی چالش ها است
1⃣ چالش اول برقراری یک #ارتباط_اجتماعی موفق است که بعضی از ما آن را خوب بلد نیستیم
2⃣مسأله دوم نداشتن محتوای آماده در برخوردهاست
مثلاً با جوانی که در اتوبوس همراه هستیم
یا کسی که به بهانه سوالی با ما ارتباطی برقرار میکند در حواشی این ارتباط و ...
دستمان از #محتوای_آماده ای که حرکتی ایجاد کند خالی است
خیلی می شود حرف زد ولی چه بگویم که لوث نشود و تاثیر داشته باشد
📌 ما دچار فقر ارتباط عمیق با آیات و روایات هستیم
📌ما برای برخورد هدایتی و تربیتی آماده نیستیم
👈نه فرمول کلی را بلدیم 🔗 نه حرف ها را 🔗 نه تناسب هر حرف با شرایط هر مخاطب را
⭕️هرکس در هر مرحله تحصیلش باید کاری بکند
یکی از پیشنهادها مطالعه بخش هنگام تربیت _ فصل ۶ کتاب مسئولیت و سازندگی حاج شیخ (شیخ علی صفائی) است و مطالعه روحیات در بخش نمونه های برخورد می تواند شروعی باشد _ مخصوصا #هنگام_تربیت را چندبار باید خواند
پ ن:
برداشتی از فرمایشات استاد هادیزاده در ابتدای کلاس خارج فقه تربیت (با کمی دخل و تصرف)
@hadianeha
هدایت شده از صریر
#مرواریدهای_مشکی6️⃣
🍭 از اینکه بر سر من و دوستانم روکشی نیست، تعجب نکنید. این تقصیر ما نیست. مدیریت کارخانهمان تصمیم گرفته که مدتی آبنباتهای چوبی کارخانه را بدون #روکش عرضه کند.
🍭 مدیران میگویند، این کار به خاطر جلب مشتریهایمان است. چون آبنبات بیشازحد در بازار زیاد شده است. طبیعتاً در این رقابت، تنها کارخانهای موفقتر است که بتواند سرعت رسیدن مشتری را به طعم خوشمزه آبنبات، بیشتر کند.
🍭 الآن من در قفسه یک فروشگاه و بافاصلهای مشخص از دوستانم، روی پایه خودم ایستادهام.
🍭 مشتری زیاد میآید و بیشترشان من و دوستانم را لیس میزنند و طعم ما را امتحان میکنند. البته تعداد کمی از آنها ما را میخرند.
🍭 همه ما تقریباً شبیه هم هستیم. چشم و بینی و گونههایمان، مثل هم است، ولی نمیدانم چرا این مشتریها اصرار دارند، طعم همه ما را امتحان کنند. این خیلی بده.
🍭 بدتر اینکه با هر بار لیسیدنِ این گرسنهها، هم عمر من کم میشود و هم شانس خریده شدنم.
🍭 جالب است! این روزها همه کارخانههای آبنباتسازی، محصولاتشان را بدون روکش عرضه میکنند. جالبتر اینکه همه ما، لیسیده میشویم؛ چه آن آبنباتهایی که مثل من، فقط در ویترین، برای جلبتوجه مشتریها، لیسیده میشوند و چه آبنباتهای دیگر داخل جعبه؛ چون برخی از مشتریها از لیسیدن آبنبات چند بار لیسیده شده، بدشان میآید، ترجیح میدهند که از داخل جعبه یکی را بردارند و طعم دلخواه خودشان را امتحان کنند.
🍭 افسوس! گاهی صاحب فروشگاه از یک پیرزن که آبنبات محلی درست میکند، محصولاتی میآورد. گاهی حسودیام میشود، بااینکه آن آبنباتها، قیافههای معمولی و گاه نامیزانی دارند، ولی پیرزن روکشدارشان میکند و این باعث شده، مشتریهایی که به پاکیزگی اهمیت میدهند، فقط آنها را بخرند.
🍭
پرحرفی بس است، فعلاً منتظر یک خریدار واقعیام.✍️علی فراهانی #زاویه_دید #جان_بخشی #چهار_خ_خلاقیت #آثار_و_نتایج_بودونبود_موضوع #نویسندگی_خلاق #حجاب #مرواریدهای_مشکی @Fanus_AliFarahani
هدایت شده از خانه طلاب جوان
✅ لیست مجموع جلسات دوره #مکتب_امام:
1⃣ جلسه اول: ضرورت و چرایی پرداختن به مکتب امام
2⃣ جلسه دوم: مغز، جوهره و اصل اساسی د مکتب امام
3⃣ جلسه سوم: معنویت در اندیشه امام خمینی
4⃣ جلسه چهارم: راهبرد تولید علم دینی 1⃣
5⃣ جلسه پنجم: راهبرد تولید علم دینی 2⃣
6⃣ جلسه ششم: نقش حوزه و دانشگاه
7⃣ جلسه هفتم: جهاد و مبارزه در مکتب امام 1⃣
8⃣ جلسه هشتم: جهاد و مبارزه در مکتب امام 2⃣
9⃣ جلسه نهم: جایگاه مردم در مکتب امام
🔟 جلسه دهم: محرومین در مکتب امام
🎙 با تدریس: استاد مهدیان
🔺 عزیزانی که اين جلسات را گوش داده و هر جلسه را #تقریرنویسی کنند، در پایان #مدرکِ_پایان_دوره، و به تقریرات برتر #هدایایی تقدیم میگردد.
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
37.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺برشهایی از مستند آموزندهی ایکسونامی 👌
#تربیت_جنسی_کودکونوجوان
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از مجله خردورزی
💠 چهاردهمین شماره مجله خردورزی بهزودی منتشر خواهد شد...
📌 ویژهنامه «مذهب و جهان معاصر»
📍کانال مجله خردورزی:
@kheradvarzi_ir
هدایت شده از ذکری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 به زودی میفهمی! مفت نداند نعمت ها را!
✳️ یه سوال ✳️
❓با نعمت هامون چه کردیم...
❓بهره ای برای مقصد نهایی امون گرفته ایم؟
🎙 عینصاد
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
کانال یادداشت های تربیتی ذکری
🆔 https://eitaa.com/zeekra