هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠هیچ امری واجبتر از دفاع با جان و مال در راه سربلندی اسلام نمیباشد.
🔸هنگامی که می بینید خون های برادران و خواهران بیگناه شما در سرزمین های مقدس #فلسطین جاریست و هنگامی که مشاهده می کنید که سرزمین های ما اشغال شده و خانه هایمان به دست #صهیونیست های تبهکار ویران گشته است، در این شرایط جز ادامه جهاد راهی نیست،
🔹 و بر همه مسلمانان واجب است که کمک های مادی و معنوی خود را در این پیکار مقدس بنمایند، و خداوند پشتیبان این اراده است؛ و الله من وراء القصد. ۱۳۴۷/۰۷/۱۹
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
نمودار درختی بیانات رهبر انقلاب.pdf
1.07M
📒 #نقشه_راه | نمودار درختی بیانات رهبر انقلاب در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی. ۱۴۰۳/۷/۱۱
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠یک وظیفهی مهمی امروز در کشور وجود دارد و آن خیزش جدید علمی است. ما چند سال قبل دیدیم که مسئلهی علم و پیگیری علم و عبور از مرزهای دانش و اینها مطرح شد، استقبال شد، دستگاهها دنبال کردند، دانشگاهها دنبال کردند، دانشمندان دنبال کردند و اثر کرد. گفتند سرعت رشد علمی کشور، چند مثلاً ۱۵ برابر، ۱۳ برابر، یادم نیست، ۱۴ برابر بیشتر از متوسط دنیاست. خیلی مهم است، سرعت پیشرفت اینقدر زیاد.
✏️ البته بنده همان وقت گفتم ما به این آمار مغرور نشویم؛ چون ما خیلی عقبیم. سرعتمان را باید به همین کیفیت حفظ کنیم. خب کمی افت کرد، به این شکل حفظ نشد. علم در دنیا تحولاتش خیلی سریع است؛ میبینید دیگر شما - خودتان همه اهل علمید – میبینید تحولات علمی دنیا چقدر سریع است.
ما یک خیزش جدید نیاز داریم، یک حرکت جدید نیاز داریم، یک نهضت جدید علمی نیاز داریم. این کار را چه کسی باید بکند؟ شما نخبگان.
✏️ البته دانشگاهها مسئولند، مراکز علمی گوناگون، پژوهشکدهها و امثال اینها همه مسئولند لکن عامل اصلی، فرد نخبه است.
دنبال خیزش علمی باشید و این جهاد شماست. البته من جلوی انواع دیگر جهاد شما را نمیگیرم؛ مثل جهاد مالی و امثال اینها، جهاد تبیینی، لکن جهاد عمدهی شما نخبگان عبارت است از همین حرکت علمی و خیزش جدید علمی و پیدا کردن تفوق علمی بر رقیبان و بدخواهان. ما باید تفوق علمی داشته باشیم، ما دشمن داریم. ۱۴۰۳/۰۷/۱۱
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🖼#لوح
▫️ شهید #سید_حسن_نصرالله:
🔸و بیننا و بینکم المیدان و الایام و اللیالي
💬میان ما و شما میدان، روزها و شبها
💬Between us and you are the battlefield the days, and the nights.
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🖼 #عکس_نوشت
💬«این تشکیل جلسه یک پیامی برای ما دارد و پیامش این است که ما گرچه در عزا هستیم اما عزای ما به معنی ماتم گرفتن و افسرده شدن و یک گوشه نشستن نیست. عزای ما جنسش از جنس عزای سیدالشهدا (ع) است. زنده و زندهکننده است. عزاداریم اما این عزا ما را به حرکت و پیشرفت و شوق بیشتر به کار وادار میکند»
🎙 بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان
🗓١۴٠٣/۰۷/۱۱
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🖼 #لوح | داغ انتقام
💬«رژیم خبیث به دست دلاورمردان ما، مجازات خواهد شد.»
🎙 بخشی از پیام رهبر انقلاب اسلامی در پی شهادت سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و همرزمانشان
🗓١۴٠٣/۰۱/۱۴
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
👌عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق ۲»
👈 همزمان با سال نو صهیونیستها
عید روش هوشانا، در این روز جادوگران جمع میشوند و حصار شیطانی برای محافظت از خودشون ایجاد میکنند...
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
۱۴۰۳۰۷۱۱_بیانات_رهبر_انقلاب_در_دیدار_نخبگان_و_استعدادهای_برتر_علمی.pdf
1.43M
📒 #جزوه | متن کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی. ۱۴۰۳/۷/۱۱
🔹لزوم پیگیری و دنبال کردن برای تحقّق کارها
🔹یافتن دستگاه مرتبط با پیشنهادات مطرح شده و پیگیری تحقق آن
🔹عزای سیدحسن نصرالله؛ حرکت آفرین مانند عزای سیدالشهدا
🔹سه نکته در مورد بحث نخبگان
🔹لزوم شناسایی توانایی های هوشی منجر به نخبگی در کشور
🔹بی اعتنائی به نخبگی و نخبه پروری قبل از انقلاب
🔹لزوم احساس اثرگذاری در کشور از سوی نخبگان
🔹فراهم کردن امکانات تحقیق و افزایش علم برای نخبگان
🔹تشکیل اندیشکده ها برای نقش آفرینی نخبگان
🔹بیشتر بودن مسئولیّت فرد نخبه نسبت به سایر مردم
🔹خیزش جدید علمی؛ وظیفه مهم امروز نخبگان
🔹لزوم افزایش تعداد شرکتهای دانش بنیان
🔹حضور آمریکایی ها و اروپایی ها، عامل اصلی مشکلات منطقه
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
♦️انضباط جنسى و
دموكراسى در اخلاق
🔹نقد و بررسی دیدگاه فلاسفه غرب در اخلاق نوین جنسی(26)
🔸ارزيابى اصول سيستم نوين جنسى (17)
3️⃣نقد اصل سوم «اصل روانی» ( قسمت سوم)
🔻- اینکه - در اخلاق نيز مانند سياست بايد اصول آزادى و دموكراسى حكمفرما باشد؛ مطلب صحيح و درستى است؛
يعنى انسان بايد با غرايز و تمايلات خود مانند يك حكومت عادل و دموكرات با توده مردم رفتار كند.
🔻ولى عده اى آنجا كه پاى مسائل اخلاقى در ميان مى آيد
يا آنجا كه انسان در مقابل خودش قرار گرفته و بايد درباره رفتار خودش با خودش قضاوت كند،
عمداً يا سهواً ، دموكراسى را با خودسرى و هرج و مرج و بى بندوبارى اشتباه مى كنند.
🔻اسلام درباره اخلاق جنسى همان را مى گويد كه جهان امروز درباره اخلاق سياسى و اخلاق اقتصادى پذيرفته است.
اخلاق سياسى به غريزه قدرت و برترى طلبى مربوط است
و اخلاق اقتصادى به حس افزون طلبى،
همچنان كه اخلاق جنسى مربوط است به غريزه جنسى.
🔻از نظر لزوم آزادى از يك طرف
و لزوم انضباط شديد از طرف ديگر،
هيچ تفاوتى ميان اين سه بخش اخلاق( اخلاق جنسی ، اخلاق سیاسی ،اخلاق اقتصادی) نيست.
**معلوم نيست چرا طرفداران اخلاق نوين جنسى اين گشاده دستى ها را تنها درباره اخلاق جنسى جايز مى شمارند؟!
ادامه دارد
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (اخلاق جنسى)، ج19، ص: 661-662-
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
♦️رابطه عشق و عفت
🔹نقد و بررسی دیدگاه فلاسفه غرب در اخلاق نوین جنسی(27)
🔸ارزيابى اصول سيستم نوين جنسى (18)
(بخش پایانی)
🔻آيا عشق به مفهوم عالى و مفيد خود، در محيطهاى به اصطلاح آزاد بهتر رشد مى يابد
و يا عشق عالى توأم با عفت اجتماعى است؛ محيطهايى كه در آنجا زن به حال ابتذال درآمده است كُشنده عشق عالى است؟
آيا آنجا كه يك سلسله مقررات اخلاقى به نام عفت و تقوا بر روح مرد و زن حكومت مى كند و زن به عنوان چيزى گرانبها دور از دسترس مرد است اين استعداد بهتر به فعليت مى رسد
يا آنجا كه احساس منعى به نام عفت و تقوا در روح آنها حكومت نمى كند و اساساً چنين مقرراتى وجود ندارد و زن در نهايت ابتذال در اختيار مرد است؟
🔻اتفاقاً مسأله اى كه غير قابل انكار است اين است كه محيط هاى به اصطلاح آزاد مانع پيدايش عشق هاى سوزان و عميق است.
در اين گونه محيطها كه زن به حال ابتذال درآمده است فقط زمينه براى پيدايش هوسهاى آنى و موقتى و هرجايى و هرزه شدن قلبها فراهم است.
اينچنين محيط ها محيط شهوت و هوس است
نه محيط عشق به مفهومى كه فيلسوفان و جامعه شناسان آن را محترم مى شناسند
🔻يعنى آن چيزى كه با فداكارى و ازخودگذشتگى و سوز و گداز توأم است،
هشياركننده است،
قواى نفسانى را در يك نقطه متمركز مى كند،
قوه خيال را پر و بال مى دهد
و معشوق را آنچنانكه مى خواهد در ذهن خود رسم مىكند نه آنچنانكه هست،
خلّاق و آفريننده نبوغها و هنرها و ابتكارها و افكار عالى است.
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (اخلاق جنسى)، ج19، ص: 666- 665- با تلخیص وویرایش-
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
♦️نقد و بررسی دیدگاه فلاسفه غرب در اخلاق نوین جنسی(25)
🔸ارزيابى اصول سيستم نوين جنسى (16)
3️⃣نقد اصل سوم «اصل روانی» ( قسمت دوم)
🔻...انسان چه در زمينه پول و اقتصاديات، چه در زمينه سياست و حكومت و تسلط بر ديگران و چه در زمينه امور جنسى اگر زمينه مساعدى براى پيشروى ببيند در هيچ حدى توقف نمى كند.
🔻- كسانى كه براى جلوگيرى از سركوبى غرايز و به منظور رشد استعدادها ، رژيم اخلاق آزاد را به اصطلاح پيشنهاد كردند - خيال كردند كه حاجت جنسى در وجود بشر فى المثل نظير حاجت طبيعى هر كسى به ادرار و خالى كردن مثانه است.
منع و حبس ادرار از نظر پزشكى مضرات فراوانى دارد،
اما خالى كردن آن حدود و شرايطى ندارد.
اگر فرضاً كسى قدم به قدم در كوچه ها و خيابان ها محل مناسب و پاكيزه و مجانى براى ادرار بيابد،
بيش از مقدار حاجت به آنها توجهى نخواهد كرد.
🔻نهايت جهالت است كه غريزه جنسى يا غريزه قدرت طلبى يا پول پرستى بشر را از اين قبيل بدانيم
و توجه خود را تنها به جنبه هاى محروميت و اشباع نشدن غريزه معطوف كنيم
و عوارض حيرت آور و پايان ناپذير جهت مخالف را ناديده بگريم.
🔻اگر انسان در اين زمينه ها مانند حيوانات ظرفيت محدود و پايان پذيرى مى داشت احتياجى نبود نه به مقررات سياسى و نه به مقررات اقتصادى و نه به مقررات جنسى؛
از نظر اخلاقى نيز نه نيازى به اخلاق سياسى و اجتماعى بود، نه به اخلاق اقتصادى و نه به اخلاق جنسى؛
همان ظرفيت محدود طبيعى همه مشكلات را حل مى كرد.
🔻اما همچنان كه از مقررات و اخلاق محدودكننده در روابط اجتماعى و امور اقتصادى و از عفت و تقواى سياسى و اجتماعى گريزى نيست،
از مقررات و اخلاق محدودكننده جنسى و از عفت و تقواى جنسى نيز گريزى نمى باشد.
ادامه دارد
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (اخلاق جنسى)، ج19، ص: 661- 660- با ویرایش-
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
♦️نقد و بررسی دیدگاه فلاسفه غرب در اخلاق نوین جنسی(24)
🔸ارزيابى اصول سيستم نوين جنسى (15)
3️⃣اصل سوم : رغبت بشر به يك چيز، در اثر اقناع و اشباع كاهش مى يابد و در اثر امساك و منع فزونى مى گيرد.
براى انصراف بشر از توجه دائم به امور جنسى و جلوگيرى از عوارض ناشى از آن، راه صحيح اين است كه هرگونه قيد و ممنوعيتى را در اين راه از جلو پايش برداريم.(اصل روانی)
🔸نقد اصل سوم اخلاق نوین جنسی (قسمت اول)
🔻يكى از مختصات و امتيازات انسان از حيوانات اين است كه دو نوع ميل و تمنا در بشر ممكن است پيدا شود:
تمناهاى صادق، تمناهاى كاذب.
تمناهاى صادق همانهاست كه مقتضاى طبيعت اصلى است.
در وجود هر انسانى طبيعتِ ميل به صيانت ذات، به قدرت و تسلط، به امور جنسى، به غذا خوردن و امثال اينها هست.
هريك از اين ميلها هدف و حكمتى دارد.
🔻بعلاوه، همه اينها محدودند
ولى همه اينها ممكن است زمينه يك تمناى كاذب واقع شوند.
اشتهاى كاذبى كه افراد در مورد خوردنيها پيدا مى كنند مشهور و معروف همه است.
🔻در بعضى از ميلها و غرايز (كه غريزه جنسى از آنهاست) اين تمنا غالباً به صورت يك عطش روحى درمى آيد،
يعنى قناعت و پايان پذيرى را در آن راه نيست.
غريزه طبيعى را مى توان اشباع كرد،
اما تمناى كاذب خصوصاً اگر شكل عطش روحى به خود بگيرد اشباع پذير نيست.
🔻اشتباه كسانى كه براى جلوگيرى از سركوبى غرايز و به منظور رشد استعدادها رژيم اخلاق آزاد را به اصطلاح پيشنهاد كردند ناشى از اين است كه اين تفاوت شگرف انسان و حيوان را ناديده گرفتند و به اين جهت توجه نكردند كه ميل به بى نهايت در سرشت انسان نهفته است.
ادامه دارد
🔻مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (اخلاق جنسى)، ج19، ص: 660- 359- با ویرایش-
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
♦️نقد و بررسی دیدگاه فلاسفه غرب در اخلاق نوین جنسی(23)
🔸ارزيابى اصول سيستم نوين جنسى (14)
🔹اصل«لزوم پرورش استعدادهاى طبيعى انسان» (8)
♦️اخلاق نوين جنسى بزرگترين عامل آشفتگى غرايز و مانع رشد طبيعى استعدادهاست(3)
🔻امروز پديده هاى اجتماعى خاصى و به عبارت ديگر مشكلات اجتماعى مخصوصى پيدا شده كه افكار علماى اجتماع را به خود مشغول داشته است.
🔻در جامعه امروز،
جوانان بطور محسوسى از ازدواج شانه خالى مى كنند،
حاملگى و زاييدن و بچه بزرگ كردن به صورت امر منفورى براى زنان درآمده است،
زنان به اداره امر خانه كمتر علاقه نشان مى دهند،
ازدواج هايى كه نمونه وحدت روح است جز در ميان طبقاتى كه به مقررات اخلاق كهن پابندند كمتر ديده مى شود،
جنگ اعصاب بيش از پيش رو به افزايش است
و بالأخره آشفتگى روحى عجيبى محسوس و مشهود است.
🔻گروهى مى خواهند اين عوارض را لازمه قهرى انقلاب صنعتى جديد بدانند و راه برگشت را بدين وسيله ببندند،
در صورتى كه اينها ربط زيادى به زندگى صنعتى و از ميان رفتن زندگى كشاورزى ندارد؛
اين عوارض ناشى از يك نوع به اصطلاح انقلاب فكرى است
و افراد خاصى هستند كه مسؤوليت عمده اين بدبختى بشريت را دارند.
🔻حقيقت اين است كه اشباع غريزه و سركوب نكردن آن يك مطلب است
و آزادى جنسى و رفع مقررات و موازين اخلاقى مطلب ديگر.
اشباع غريزه با رعايت اصل عفت و تقوا منافى نيست،
بلكه تنها در سايه عفت و تقواست كه مى توان غريزه را به حد كافى اشباع كرد و جلو هيجانهاى بيجا و ناراحتيها و احساس محروميتها و سركوب شدنهاى ناشى از آن هيجانها را گرفت.
به عبارت ديگر پرورش دادن استعدادها غير از پر دادن به هوسها و آرزوهاى پايان ناپذير است.
ادامه دارد
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (اخلاق جنسى)، ج19، ص: 659- 658- با تلخیص و ویرایش -
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
♦️نقد و بررسی دیدگاه فلاسفه غرب در اخلاق نوین جنسی(21)
🔸ارزيابى اصول سيستم نوين جنسى (12)
2️⃣اصل«لزوم پرورش استعدادهاى طبيعى انسان» (6)
♦️ اخلاق نوين جنسى بزرگترين عامل آشفتگى غرايز و مانع رشد طبيعى استعدادهاست(1)
🔻مسائل را يكجانبه ديدن و از جوانب ديگر غفلت كردن گاهى زيانهاى جبران ناپذيرى به دنبال خود مىآورد.
كاوشها و كشفيات روانى در يك قرن اخير ثابت كرد كه سركوبى غرايز و تمايلات و بالأخص غريزه جنسى مضرّات و ناراحتيهاى فراوانى به بار مىآورد؛
🔻معلوم شد اصلى كه مورد قبول شايد اكثريت مفكّرين قديم بود كه هر اندازه غرايز و تمايلات طبيعى ضعيفتر نگه داشته شوند ميدان براى غرايز و نيروهاى عالىتر مخصوصاً قوه عاقله بازتر و بىمانعتر مىشود اساسى ندارد؛
🔻غرايز سركوب شده و ارضاء نشده، پنهان از شعور ظاهر، جرياناتى را طى مىكنند كه چه از نظر فردى و چه از نظر اجتماعى فوقالعاده براى بشر گران تمام مىشود،
و براى اينكه تمايلات و غرايز طبيعى بهتر تحت حكومت عقل واقع شوند و آثار تخريبى به بار نياورند بايد تا حد امكان از سركوب شدن و زخمخوردگى و ارضاء نشدن آنها جلوگيرى كرد.
🔻روانشناسان ريشه بسيارى از عوارض ناراحت كننده عصبى و بيماريهاى روانى و اجتماعى را احساس محروميت خصوصاً در زمينه امور جنسى تشخيص دادند؛
ثابت كردند كه محروميتها مبدأ تشكيل عقدهها،
و عقدهها احياناً به صورت صفات خطرناك مانند ميل به ظلم و جنايت، كبر، حسادت، انزوا و گوشه گيرى، بدبينى و غيره تجلى مىكند.
🔻اصل بالا در موضوع زيانهاى سركوب كردن غرايز، از نوع كشفيات فوقالعاده باارزش روانى است و در رديف ارزندهترين موفقيتهاى بشر است.
🔻...بهطور مسلّم اثبات علمى اين حقيقت و كشف قوانين مربوط به آن از موفقيتهاى علمى قرن اخير است.
اكنون ببينيم اين اصل چگونه مورد استفاده قرار گرفت؟
آيا مانند كشفيات پزشكى مثلًا پنى سيلين مورد استفاده قرار گرفت؟
ادامه دارد
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (اخلاق جنسى)، ج19، ص: 657- 656- با تلخیص و ویرایش-
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷