1_7714226459.mp3
12.56M
#نقد_جریان_شکرگزاری
#روشنگری
🎙فایل صوتی ۲
▫️ حجتالاسلام محسن شریعتی
🌿 عنوان : به چه چیز نقد داریم ؟
آیا ما با شکر کردن نعمت های الهی مخالفیم ؟
مبانی و اهداف جریان شکرگزاری کاملا با آنچه در دین ما به نام شکرکردن مطرح است کاملا فرق دارد.
به چه چیز نقد داریم؟
به برگزاری دوره های مثل معجزه شکرگزاری، قدرت شکرگزاری، نقد داریم
اینکه باید از کائنات به شکل خاصی بخواهیم را غلط می دانیم
ادبیاتی که می گه فرکانس ذهن و حرف هایت را با کائنات هماهنگ کن تا هرچه بخواهید بشود، را غلط می دانیم.
#انتشار_حداکثری_با_شما
@SAboozar313
═══✼🍃🌹🍃✼═══
May 11
سعی کنیم هر شب برای جبران حق الناس ذخیره ای داشته باشیم
⛔️ ختم ویژه حق الناس و ردِ مظالم
(میتوانید حتی یک مورد را انجام دهید، هیچ اشکالی ندارد) :
🔹 ۱۴ مرتبه ذکر صلوات🌸
🔹 ۱۴ مرتبه ذکر اَستَغفِرُالله🤲
🔹 یک مرتبه آیت الکرسی❤
🔹 سه مرتبه سوره توحید 🥰
به نیت : 👇👇👇
حق الناسی که گردنمان هست، ثواب این اعمال را هدیه میکنیم به همه ی بزرگوارانی که ندانسته و یا ناخواسته، با انجام کاری یا حرفی یا عملی و یا .... باعث ناراحتیشان شده ایم، ان شاءالله که در این دنیا و آخرت از ما بگذرند و ما را ببخشند.
اَدای دِین کنیم تا بار سنگینی از حق الناس از روی دوشمان برداشته شود.
آمین یا رب العالمین🌸
#امام_زمان 💚
#طوفان_الاقصی 🌪
#حجاب 🧕
#انتشار_حداکثری_با_شما
@SAboozar313
May 11
20.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عجب دعای قشنگی.حتما بنویسید تو جانمازهاتون بزارین که هر روز بخونید.
خیلی برکت داره.
حتماً ببینید و برای عزیزانتون ارسال کنید!
#الّلهُمَّصَلِّعَلَیمُحَمَّدٍوَآلِمُحَمَّدٍوَعَجِّلْفرَجَ
🔝#انتشار_حداکثری_با_شما
@SAboozar313
May 11
7.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مشارکت یک چنین معجزهای میکند ....
🔻راه حلی برای رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی و سیاسی کشور
#رهبری
#انتخابات
#مشارکت
#انتشار_حداکثری_با_شما
@SAboozar313
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ چه کسی نمره ۴۰ از آیت الله مجتهدی گرفت؟
وقتی چنین شخصی آمدن امام زمان(عج) را به سخره می گیرد باید هم تأییدش کنید تا با این میزان از تربیت برای تعیین یا نظارت بر استمرار شرایط در نائب امام زمان تصمیم بگیرد.
#انتشار_حداکثری_با_شما
@SAboozar313
May 11
🔹اسلامیت نظام و انتخابات
🖌عبدالله گنجی
«جمهوریت و اسلامیت نظام هر دو به انتخابات وابسته است، چراکه تحقق جمهوریت و مردمسالاری و حاکمیت مردم در اداره کشور هیچ راهی جز برگزاری انتخابات ندارد». بعد از این بیان رهبر معظم انقلاب، افراد زیادی سؤال میکنند جمهوریت را متوجه هستیم، اما اسلامیت نظام که از ناحیه وحی است، چگونه با انتخابات گره میخورد.
طبیعی است که منظور رهبری محتوای اسلام نیست، بلکه تحقق حاکمیت اسلام است و امروزه که حکومت اسلامی نداریم با جمهوریت معنا مییابد. برای فهم این مهم باید از سه منظر به اسلامیت نظام نگریست تا سامان ذهنی پیوند اسلامیت و جمهوریت برقرار شود. اینجا وزندهی صورت نمیگیرد بلکه «امکان امر واقع» موضوعیت دارد.
🔸منظر اول: در اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) اسلامیت و جمهوریت از دو مسیر متفاوت به هم نمیپیوندد که در صورت لزوم بشود به امتزاج آنان پایان داد و به قول سکولارها و غربگراها به تفکیک دین و سیاست روی آورد. در اندیشه امام دین خود زایشگاه سیاست است و این سیاست از درون دین متولد میشود که مثال نمادین آن جمله معروف شهید مدرس است که «سیاست ما عین دیانت و دیانت ما عین سیاست ماست». مسائلی مانند جهاد، اجرای حدود قضایی و احکام اجتماعی اسلام صرفاً در صلاحیت نظام اسلامی است.
بنابراین، وحدت دین و سیاست امری تدبیری نیست؛ مقولهای ذاتی است که در ایران از سال ۹۰۷ هجری (شروع صفویه) تا کنون این مهم چنان در هم تنیده شده است که اسلام تشیع جزو عناصر اختصاصی هویتی ایرانیان محسوب میشود. حال آنکه اسلام اهل سنت خصوصیتی عام برای همه مسلمانان و همه کشورهای مسلمان است.
🔸منظر دوم: بالفعل شدن حاکمیت دین در عرصه سیاسی به اراده مردم بستگی دارد. حتی حکومت امیرالمؤمنین که طبق باور امامیه منصوب است، به واسطه به میدان نیامدن مردم بالقوه ماند. خود امام در بیعت عمومی سال ۳۵ هجری در مدینه نیز به نصب خود اشاره نمیکند، بلکه میفرماید:
«لولا حُضُورُ الحاضِرِ، و قِیامُ الحُجَّه بِوُجودِ الناصِرِ، و ما أخَذَ اللّه ُ عَلَى العُلَماءِ أن لا یُقارُّوا على کِظَّه ظالِمٍ، و لا سَغَبِ مَظلومٍ، لأَلقَیتُ حَبلَها على غاربِهِا؛ اگر نبود فراوانی بیعتکنندگان (اکثریت) و تمام شدن حجت با وجود یار و یاور، و اگر نبود که خداوند از علما (اسلامیت) پیمان گرفته است که به سیری ستمگران و گرسنگی ستمدیده رضایت ندهند، هر آینه مهار شتر خلافت را بر شانهاش میانداختم».
حکومت علی (ع) مشروع بود، اما بالفعل نبود و در سال ۳۵ با ۲۵ سال تأخیر بالفعل شد. آن یار و آن یاوری که امام اشاره میکند نقطه عطف برای بالفعل شدن حکومت است. اکنون نیز اینگونه است.
اینکه میگویند هر انتخابات یک رفراندوم به جمهوری اسلامی نیز است، یعنی همین، یعنی مردم فرد را برمیگزینند، اما این گزینش یعنی استمرار نظام جمهوری اسلامی و معنای والاتر آن یعنی استمرار ماهیت حقیقی آن در ساختار حقوقی، پس اگر مردم به میدان نیایند حاکمانی که اسلامیت را به پیش ببرند نیز وجود نخواهند داشت و اگر باشند و شایستگی هم داشته باشند بالقوه خواهند ماند.
🔸منظر سوم: رهبری نظام جمهوری اسلامی نگهبان و قبلهنمای اسلامیت نظام است. بالاترین مرجعیت صیانت از سیرت و صورت دین در جامعه اسلامی است و بالفعل شدن چنین رهبری در عصر حاضر با معماری بینظیر امام در نظامسازی، به انتخاب مردم سپرده شده است.
شخصاً از مرحوم آیتالله مصباح یزدی در دانشگاه تهران پرسیدم نسبت ولایت فقیه و جمهوریت را چگونه توجیه میکنید؟ و او دقیقاً چنین پاسخ داد «اگر مردم نخواهند، ولی فقیه وجود دارد، اما بالقوه میماند و حکومتش شکل نمیگیرد»؛ بنابراین انتخابات امسال از جهت انتخابات مجلس خبرگان نیز انتخاب اسلامیت است. نه اینکه اسلام وجود ندارد یا مردم محتوای دین را کم و زیاد میکنند بلکه مردم متولیان امر دین سیاسی و اجتماعی را انتخاب میکنند، تثبیت و استمرار میبخشند و این چفت و بست بومی و زیبا که مستقل از قرارداد اجتماعی غرب است مدیون معماری آن رهبر حکیم و بزرگ تاریخ معاصر ما یعنی امام خمینی (ره) است که هم دین را به میدان اجتماع و سیاست آورد و هم مردم را وارد صحنه کرد و هویت بخشید.
#انتشار_حداکثری_با_شما
@SAboozar313
May 11