eitaa logo
ابوذر ۳۱۳
1هزار دنبال‌کننده
10.4هزار عکس
7.7هزار ویدیو
928 فایل
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🎤همه وظیفه داریم در عرصه روشنگری و جهاد تبیین فعالیت کنیم. 📡این کانال به منظور روشنگری و بصیرت افزایی و جهاد تبیین ایجاد شده است. ✳️ #انتشارحداکثری_مطالب_با_شما ارتباط با ادمین @alimohammadi213
مشاهده در ایتا
دانلود
7.7M
💢 ♻️: توجه همه عزیزان خصوصا حامیان تجمعات و تحصن های غیرقانونی.... 🎙: سیدحسین رحیمی 🔻به سه دلیل این تجمعات به بهانه دفاع از حجاب، محکوم است: 1⃣ به دلیل شرعی چون هیچکدام از مراجع معظم تقلید موافق نبوده و نیستند 2⃣ به دلیل قانونی چون این تجمعات مجوز ندارد تمام مراجع ذیصلاح قوه قضائیه دولت نهاد های اطلاعاتی و امنیتی مخالف هستند. 3⃣ به دلیل سیاسی این تجمعات مقدمه اغتشاش است و مورد سو ء استفاده دشمنان قرار می گیرد ♦️ نصیحت ما به سران این تجمعات توبه و استغفار و عدم لجاجت با نظام اسلامی است و به متدین هایی که دغدغه حجاب دارند اینه که فریب جریان های انحرافی را نخورید. ✅ با مطالبات صحیح و قانونی موافقیم تجمعات غیرقانونی را محکوم می کنیم. 🇮🇷 سید حسین 🔝 @SAboozar313
1_7714226459.mp3
12.56M
🎙فایل صوتی ۲ ▫️ حجت‌الاسلام محسن شریعتی 🌿 عنوان : به چه چیز نقد داریم ؟ آیا ما با شکر کردن نعمت های الهی مخالفیم ؟ مبانی و اهداف جریان شکرگزاری کاملا با آنچه در دین ما به نام شکرکردن مطرح است کاملا فرق دارد. به چه چیز نقد داریم؟ به برگزاری دوره های مثل معجزه شکرگزاری، قدرت شکرگزاری، نقد داریم اینکه باید از کائنات به شکل خاصی بخواهیم را غلط می دانیم ادبیاتی که می گه فرکانس ذهن و حرف هایت را با کائنات هماهنگ کن تا هرچه بخواهید بشود، را غلط می دانیم. @SAboozar313 ═══✼🍃🌹🍃✼═══
سعی کنیم هر شب برای جبران حق الناس ذخیره ای داشته باشیم ⛔️ ختم ویژه حق الناس و ردِ مظالم (می‌توانید حتی یک مورد را انجام دهید، هیچ اشکالی ندارد) : 🔹 ۱۴ مرتبه ذکر صلوات🌸 🔹 ۱۴ مرتبه ذکر اَستَغفِرُالله🤲 🔹 یک مرتبه آیت الکرسی❤ 🔹 سه مرتبه سوره توحید 🥰 به نیت : 👇👇👇 حق الناسی که گردنمان هست، ثواب این اعمال را هدیه می‌کنیم به همه ی بزرگوارانی که ندانسته و یا ناخواسته، با انجام کاری یا حرفی یا عملی و یا .... باعث ناراحتیشان شده ایم، ان شاءالله که در این دنیا و آخرت از ما بگذرند و ما را ببخشند. اَدای دِین کنیم تا بار سنگینی از حق الناس از روی دوشمان برداشته شود. آمین یا رب العالمین🌸 💚 🌪 🧕 @SAboozar313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عجب دعای قشنگی.حتما بنویسید تو جانمازهاتون بزارین که هر روز بخونید. خیلی برکت داره. حتماً ببینید و برای عزیزانتون ارسال کنید! 🔝 @SAboozar313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مشارکت یک چنین معجزه‌ای می‌کند .... 🔻راه حلی برای رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی و سیاسی کشور @SAboozar313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ چه کسی نمره ۴۰ از آیت الله مجتهدی گرفت؟ وقتی چنین شخصی آمدن امام زمان(عج) را به سخره می گیرد باید هم تأییدش کنید تا با این میزان از تربیت برای تعیین یا نظارت بر استمرار شرایط در نائب امام زمان تصمیم بگیرد. @SAboozar313
🔹اسلامیت نظام و انتخابات 🖌عبدالله گنجی «جمهوریت و اسلامیت نظام هر دو به انتخابات وابسته است، چراکه تحقق جمهوریت و مردم‌سالاری و حاکمیت مردم در اداره کشور هیچ راهی جز برگزاری انتخابات ندارد». بعد از این بیان رهبر معظم انقلاب، افراد زیادی سؤال می‌کنند جمهوریت را متوجه هستیم، اما اسلامیت نظام که از ناحیه وحی است، چگونه با انتخابات گره می‌خورد. طبیعی است که منظور رهبری محتوای اسلام نیست، بلکه تحقق حاکمیت اسلام است و امروزه که حکومت اسلامی نداریم با جمهوریت معنا می‌یابد. برای فهم این مهم باید از سه منظر به اسلامیت نظام نگریست تا سامان ذهنی پیوند اسلامیت و جمهوریت برقرار شود. اینجا وزن‌دهی صورت نمی‌گیرد بلکه «امکان امر واقع» موضوعیت دارد. 🔸منظر اول: در اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) اسلامیت و جمهوریت از دو مسیر متفاوت به هم نمی‌پیوندد که در صورت لزوم بشود به امتزاج آنان پایان داد و به قول سکولار‌ها و غرب‌گرا‌ها به تفکیک دین و سیاست روی آورد. در اندیشه امام دین خود زایشگاه سیاست است و این سیاست از درون دین متولد می‌شود که مثال نمادین آن جمله معروف شهید مدرس است که «سیاست ما عین دیانت و دیانت ما عین سیاست ماست». مسائلی مانند جهاد، اجرای حدود قضایی و احکام اجتماعی اسلام صرفاً در صلاحیت نظام اسلامی است. بنابراین، وحدت دین و سیاست امری تدبیری نیست؛ مقوله‌ای ذاتی است که در ایران از سال ۹۰۷ هجری (شروع صفویه) تا کنون این مهم چنان در هم تنیده شده است که اسلام تشیع جزو عناصر اختصاصی هویتی ایرانیان محسوب می‌شود. حال آنکه اسلام اهل سنت خصوصیتی عام برای همه مسلمانان و همه کشور‌های مسلمان است. 🔸منظر دوم: بالفعل شدن حاکمیت دین در عرصه سیاسی به اراده مردم بستگی دارد. حتی حکومت امیرالمؤمنین که طبق باور امامیه منصوب است، به واسطه به میدان نیامدن مردم بالقوه ماند. خود امام در بیعت عمومی سال ۳۵ هجری در مدینه نیز به نصب خود اشاره نمی‌کند، بلکه می‌فرماید: «لولا حُضُورُ الحاضِرِ، و قِیامُ الحُجَّه بِوُجودِ الناصِرِ، و ما أخَذَ اللّه ُ عَلَى العُلَماءِ أن لا یُقارُّوا على کِظَّه ظالِمٍ، و لا سَغَبِ مَظلومٍ، لأَلقَیتُ حَبلَها على غاربِهِا؛ اگر نبود فراوانی بیعت‌کنندگان (اکثریت) و تمام شدن حجت با وجود یار و یاور، و اگر نبود که خداوند از علما (اسلامیت) پیمان گرفته است که به سیری ستمگران و گرسنگی ستمدیده رضایت ندهند، هر آینه مهار شتر خلافت را بر شانه‌اش می‌انداختم». حکومت علی (ع) مشروع بود، اما بالفعل نبود و در سال ۳۵ با ۲۵ سال تأخیر بالفعل شد. آن یار و آن یاوری که امام اشاره می‌کند نقطه عطف برای بالفعل شدن حکومت است. اکنون نیز این‌گونه است. اینکه می‌گویند هر انتخابات یک رفراندوم به جمهوری اسلامی نیز است، یعنی همین، یعنی مردم فرد را برمی‌گزینند، اما این گزینش یعنی استمرار نظام جمهوری اسلامی و معنای والاتر آن یعنی استمرار ماهیت حقیقی آن در ساختار حقوقی، پس اگر مردم به میدان نیایند حاکمانی که اسلامیت را به پیش ببرند نیز وجود نخواهند داشت و اگر باشند و شایستگی هم داشته باشند بالقوه خواهند ماند. 🔸منظر سوم: رهبری نظام جمهوری اسلامی نگهبان و قبله‌نمای اسلامیت نظام است. بالاترین مرجعیت صیانت از سیرت و صورت دین در جامعه اسلامی است و بالفعل شدن چنین رهبری در عصر حاضر با معماری بی‌نظیر امام در نظام‌سازی، به انتخاب مردم سپرده شده است. شخصاً از مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی در دانشگاه تهران پرسیدم نسبت ولایت فقیه و جمهوریت را چگونه توجیه می‌کنید؟ و او دقیقاً چنین پاسخ داد «اگر مردم نخواهند، ولی فقیه وجود دارد، اما بالقوه می‌ماند و حکومتش شکل نمی‌گیرد»؛ بنابراین انتخابات امسال از جهت انتخابات مجلس خبرگان نیز انتخاب اسلامیت است. نه اینکه اسلام وجود ندارد یا مردم محتوای دین را کم و زیاد می‌کنند بلکه مردم متولیان امر دین سیاسی و اجتماعی را انتخاب می‌کنند، تثبیت و استمرار می‌بخشند و این چفت و بست بومی و زیبا که مستقل از قرارداد اجتماعی غرب است مدیون معماری آن رهبر حکیم و بزرگ تاریخ معاصر ما یعنی امام خمینی (ره) است که هم دین را به میدان اجتماع و سیاست آورد و هم مردم را وارد صحنه کرد و هویت بخشید. @SAboozar313
1_7735760469.mp3
13.92M
🎙فایل صوتی ۳ ▫️ حجت‌الاسلام محسن شریعتی 🌿 عنوان : بازار داغ دوره های شکرگزاری چرا برخی به صورت مجانی دوره های شکرگزاری برگزار می کنند ؟ آقا چه اشکالی دارد که پول بگیرند؟ بابت کدام زحمت و تلاش و بابت کدام حرف خوب پول می گیرند؟ این افراد چه تخصص و مدرکی در حوزه روانشناسی دارند؟ ملاک و معیار برای تشخیص انحراف این جریان شکرگزاری چیست ؟ دو رکن جریان شکرگزاری ۱- تصور کردن خواسته ها ۲- برآورده کردن توسط کائنات 🔝 @SAboozar313 ═══✼🍃🌹🍃✼═══
رهبر انقلاب در دیدار خانواده شهید سلیمانی: مهم‌ترین نقش و خدمت این شهید بزرگوار، احیای جبهۀ مقاومت در منطقه بوده است 🔹گسترش بیش از پیش نام و یاد و خصوصیات این شهید ناشی از اخلاص شهید سلیمانی است مهمترین نقش و خدمت این شهید بزرگوار، احیای جبهه مقاومت در منطقه بوده است. 🔹مقاومتِ نزدیک به سه ماهه غزه به‌علت وجود جبهه مقاومت است، شهید سلیمانی برای احیای جبهه مقاومت تلاش بسیاری کرد و این کار را با همان اخلاص و با تدبیر و عقل و اخلاق به پیش بُرد. 🔹تلاش‌های سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه قابل تقدیر است. باید خط تقویت جبهۀ مقاومت همچنان ادامه یابد. ‌‌@SAboozar313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹🍃🌹🍃🔹 طراح تونل های غزه کیست⁉️ ⭕️احمد الهادی عضو جنبش حماس در لبنان: سلیمانی چند بار به غزه سفر کرد و طرح حفاری تونل های زیر زمینی به طول ۳۶۰ کیلومتر ،پیشنهاد حاج"سلیمانی"و "عماد مغنیه"بود. ‌‌@SAboozar313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 گلایه علامه حسن زاده آملی (ره) از وضعیت زنان و مردان در اجتماع پ.ن: 🔻علامه حسن زاده آملی(ره) کسی است که رهبر معظم انقلاب در پیام به مناسبت درگذشت ایشان، عبارت " سالک توحیدی " به کار بردند و فرمودند: " از جمله‌ی چهره‌های نادر و فاخری بود که نمونه‌های معدودی از آنان در هر دوره، چشم و دل آشنایان را می‌نوازد " همچنین در بیت رهبری بر پیکر ایشان نماز خواندند. 🔻ایشان از حکمایی هستند که در علوم مختلف صاحبنظر بوده و تالیفات گرانبهایی از خود به یادگار گذاشته اند. ⭕️ به نظر شما اگر ایشان وضعیت امروز زنان و دختران را در سطح جامعه می دیدند چه می گفتند؟! ⚠️ ای کاش همه مسئولین و خواص ما مانند این عالم دینی نسبت به ارزش های الهی غیرت داشتند. ‌‌@SAboozar313
🔴 از ساکتین فتنه ۸۸ تا ساکتین فتنه کشف حجاب و براندازی فرهنگی 🔻 این روزها مشاهده می کنیم که برخی افراد که در فتنه ۸۸ جزو ساکتین فتنه نبودند و از آن فتنه، سربلند بیرون آمدند، امروز در فتنه کشف و بی بند و باری، جزو ساکتین فتنه هستند! ⚠️ساکت فتنه، ساکت فتنه است؛ چه فتنه ۸۸ و چه فتنه امروز؛ به سهم خود در حمله به ارزش های دینی و مبانی انقلاب مقصر است. به سهم خود جاده صاف کن است و در پیاده شدن نقشه دشمن و مقصر است. ‌‌@SAboozar313
 🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔺عوامل گرايش نوجوان و جوان به فرهنگ بيگانه 🔺عوامل ظهور ناهنجاري ها در نوجوانان و جوانان تضاد در روش تربيتي 🔹تربيت در هر يك از محيط هاي خانواده، آموزشگاه و جامعه به گونه اي است كه جوان در گزينش هر يك از آن ها سرگردان مي شود. در روان شناسي بحثي به نام يادگيري هاي شرطي است كه بازتاب شرطي دارد. در اين مورد، دو صندوق همسان درست كردند؛ هريك دري داشت كه با چرخاندن دستگيره اي باز مي شد. در يكي از صندوق ها، مقداري گوشت قرار دادند و صندوق ديگر را به برق ضعيفي متّصل كردند. وقتي گربه اي را رها كردند كه به سراغ صندوق ها برود، گربه در تماس با صندوق برق دار، به دليل برق گرفتگي فرار كرد و به سوي صندوق ديگر رفت و با چرخاندن دستگيره، در آن را گشود و گوشت را خورد. اين عمل هر روز در ساعت معيّني انجام مي گرفت و گربه عادت كرد كه پياپي و هميشه به سراغ صندوقي برود كه گوشت دارد و گوشت هاي داخل آن را بخورد. روزي بدون اطّلاع گربه، جاي صندوق ها را عوض كردند. گربه به محض ورود، به عادت هميشگي، به سراغ صندوقچه اي رفت كه هر روز درون آن گوشت بود، ولي ناگهان دچار برق گرفتگي شد و فرار كرد. سپس مي خواست به سراغ صندوق ديگر برود، ولي چون از آن صندوق نيز از پيش خاطره بدي داشت، دچار هيجان و سردرگمي شد و راه فرار را در پيش گرفت. 🔸با استفاده از اين گونه آزمايش ها، درباره مسأله تربيت مي توان گفت: اگر انسان در انتخاب و يادگيري ها دچار تضاد شود، تعادل رواني اش را از دست مي دهد و به حالت هاي گيج كننده و ناهنجار روي مي آورد. ♻️ وقتي شيوه تربيت خانه، مدرسه و جامعه باهم متفاوت و متضاد باشد، افراد به ويژه نسل جوان، دچار ترديد و سردرگمي مي شوند. 🔺مثلاً اگر پدر و مادر در منزل همواره از مال و ثروت و تجمّلات صحبت كنند و آن ها را معيار بدانند و برعكس، آموزگاران در مدرسه از معنويات بگويند و ارزش را در فضيلت و تقوا بدانند نه مال و ثروت؛ چنين فردي به دليل اين كه به هر دو محيط علاقه مند است نمي تواند راه درست را انتخاب كند. در نتيجه، در حالت سردرگمي و گيجي، مي ماند كه وضع بسيار خطرناكي است. از اين رو، بايد كوشيد تا نظام پرورشي در محيط هاي خانه، مدرسه و جامعه يكسان عمل كنند و در يك جهت قرار گيرند. 4. فاصله طبقاتي 🔹اسلام، اقتصاد را زير بنا نمي داند و در اين مسأله نيز شكي نيست كه اخلاق، معنويات، علم، اراده و تصميمِ خود فرد است كه مي تواند زير بنا قرار گيرد، ولي در عين حال، نقش اقتصاد را نمي توان ناديده گرفت. اگر خانواده اي از كم ترين ميزان رفاه برخوردار نباشد، ممكن است فرزندان اين خانواده حالت سركشي، شورش، نگراني و ناهنجاري داشته باشند. در اين ميان، وظيفه ثروتمندان جامعه سنگين تر است. 🔸حضرت علي عليه السلام به جابر مي فرمايد: يا جابر! قِوامُ الدّين و الدُنيا بِأَربَعَةٍ: عالِمٍ مُسْتَعْمِلٍ عِلمَهُ و جاهِلٍ لا يَسْتنكِفُ اَنْ يَتَعَلَّمَ و جوادٍ لا يَبْخَلُ بمعرُوفِه و فقيرٍ لا يَبيعُ آخِرَتَهُ بدنياهُ.1 فاذا ضَيَّعَ العالِمُ عِلمَهُ استنكَفَ الجاهلُ اَن يَتَعَلَّمَ و اذا بَخَل الْغَنِي بِمَعروفه، باعَ الفقيرُ آخِرَتَهُ بِدُنياهُ. اي جابر! استواري دين و دنيا به چهار چيز است: دانشمندي كه به علم خود عمل كند؛ ناداني كه از يادگيري كوتاهي نكند؛ ثروت مندي كه در بذل و بخشش بخل نورزد؛ تهي دستي كه آخرتش را به دنيايش نفروشد. پس اگر عالِمي از بخشيدن علم خودداري كرد، جاهل ديگر در پي يادگيري نمي رود. اگر ثروتمند هم بخل بورزد و به تهي دستان كمك نكند، فقير و بي نوا [نيز براي رفع نياز زندگي]، آخرتش را به دنيايش خواهد فروخت. بنابراين، در مسايل اقتصادي، هر كس بايد در حدّ توان خود به ياري ديگران بشتابد تا آنان در دشواري هاي فقر و تنگ دستي، دچار بن بست نشوند و خداي ناكرده به شيوه هاي ناهنجار اخلاقي گرايش نيابند. 1. نهج البلاغه، قصارالحكم، ح 364. ‌‌@SAboozar313