eitaa logo
ابوذر ۳۱۳
1هزار دنبال‌کننده
10.4هزار عکس
7.7هزار ویدیو
928 فایل
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🎤همه وظیفه داریم در عرصه روشنگری و جهاد تبیین فعالیت کنیم. 📡این کانال به منظور روشنگری و بصیرت افزایی و جهاد تبیین ایجاد شده است. ✳️ #انتشارحداکثری_مطالب_با_شما ارتباط با ادمین @alimohammadi213
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 چرا ۹ دی ماندگار شد؟ 🔴 ایران در طول سالهای پس از انقلاب روزهای حساس و باشکوه زیادی به خود دیده ولی جنس بعضی از این ایام متفاوت و ماندگارتر است.نمونه بی‌بدیل آن یوم‌الله ۹ دی است که راز ماندگاری آن در کلام امام خامنه‌ای این گونه بیان شده است: 1⃣ حماسه نهم دی نشانگر حاکمیت روح دیانت بر دل مردم بود. یعنی همان روحی که حاکم بر اصل انقلاب ما و حضور عظیم بی‌نظیر تاریخی در سال ۵۷بود، در ۹ دی این روح به شکل بارزی نشان داده شد. 2⃣ نهم دی حاصل احساس وظیفه دینی و انجام عمل صالح بود. ایمان دینی آن معجزه‌گری است که قادر است همه مردم را بسیج کند و آنها را در صحنه نگه دارد و سختی ها را برای آنها آسان کند. هیچ ایمان دیگری این خصوصیت را ندارد. ۹ دی این را نشان داد. 3⃣ رد پای عاشورای ۵۷ در نهم دی ۸۸ در قضیه ۹دی هم؛باز پای امام حسین(ع) و عاشورا درمیان بود. اگر آن حرکات سخیف و گریه‌آور از سوی فتنه‌گران، در عاشورا پیش نمی‌آمد، این حرکت عظیم معلوم نبود به این شکل بوجود بیاید. اینجا هم پای عاشورا در میان بود. 4⃣ حضوری بی‌سابقه برای خنثی‌سازی چالش‌های فتنه‌انگیز دشمنان دشمنان امیدوار بودند که بتوانند با این فتنه، نظام را شکست بدهند؛ اما به عکس شد. در فتنه‌ ۸۸، دو روز بعد از حوادث عاشورا، آن قضیه‌ عظیم نهم دی به راه افتاد. همان وقت بعضی از ناظران خارجی که از نزدیک دیده بودند،گفتند آنچه در نهم دی در ایران پیش آمد، جز در تشییع جنازه‌ امام، چنین اجتماعی، چنین شوری دیده نشده بود. 5⃣ نهم دی نماد اعتماد مردم به نظام کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که اعتمادی را که مردم ایران نسبت به نظام جمهوری اسلامی دارند، نسبت به نظام حکومتی خود داشته باشند. اعتماد به نظام، از این بهتر و روشن‌تر نمی شود. این حضور، حضور بسیار پرمعنایی است. 6⃣حضور در نهم دی هنر مردم بود. بعد از آنکه باطن ها ظاهر شد، در روز قدس مردم دیدند که اینها حرف دلشان چیست، در روز عاشورا فهمیدند که اینها عمق خواسته‌هاشان تا کجاست، مردم عزیز ما به میدان آمدند و حماسه‌ی ۹ دی را به راه انداختند.این،هنر مردم است. درود به مردم ایران. 7⃣ نهم دی به معنای واقعی ایام الله بود. ۹ دی ایام‌اللَّه - به معنی حقیقی کلمه - بود. دلها دست خداست. خدای متعال این دلها را آورد وسط صحنه، ملت ایران عظمت خودش را نشان داد. 8⃣ ۹ دی تجلی احساس مسئولیت مردم همه باید این احساس مسئولیت دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را داشته باشیم. حالا یک نمونه‌ واضحش همین 9 دی بود. 9⃣ نهم دی اعلام حضور در صحنه بود. معنای حرکت ۹ دی این است که امروز جوانان ما که اکثریت قاطع ملت ما هستند و عموم ملت ما در همان جهت حرکت انقلاب اسلامی دارند پیش می روند. 🔟حماسه نهم دی قوی ترین و آخرین ضربه به دشمن. قوی‌ترین و آخرین ضربه را ملت در روز نهم دی وارد کرد. یکپارچگی ملت آشکار شد. همه‌ کسانی که در عرصه‌ سیاسی به هر نامزدی رأی داده بودند، وقتی دیدند دشمن در صحنه است، وقتی فهمیدند اهداف پلید دشمن چیست، نسبت به آن کسانی که قبلاً به آنها خوشبین هم بودند، تجدید نظر کردند. 1⃣1⃣حماسه نهم دی برخاسته از بصیرت مردم حماسه نهم دی برخاسته از بصیرت است، برگرفته از دشمن‌‌‌‌‌شناسی و وقت‌‌شناسی و حضور در عرصه مجاهدانه است. 2⃣1⃣ حماسه نهم دی نشانه قدرت الهی و روزی ماندگار حماسه مردم در ۹ دی کار بزرگی بود. هرچه انسان در اطراف این قضایا فکر می کند، دست خدای متعال را، دست قدرت را، روح ولایت را، روح حسین بن علی (علیه السّلام) را می‌‌‌بیند. این کارها کارهایی نیست که با اراده‌‌‌‌ امثال ما انجام بگیرد؛ این کار خداست، این دست قدرت الهی است. @SAboozar313
🔴 دردناک ترین تصویر غزه! 🔹 خواهر بزرگتر ماسک اکسیژن رو برای برادرش گرفته، ولی خودش در اون لحظه رفته تو آسمونا... 🔹 اسرائیل منفورتر از همیشه در چشم جهانیان! @SAboozar313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 خیابان بن بست 🔻کارشناسان مرکز سابان آشکارا انقلاب مخملی را برای آنچه «رژیم چِینج» می نامند پیشنهاد می دهند و می نویسند که «اين گزينه‌ي سياسي بهترين راه حل مشكلات آمريكا با ايران است كه كم‌ترين هزينه را در بر دارد.» طراحان امنیتی مرکز سابان پیشنهاد می دهند که باید به دنبال یک شریک مطمئن و یک رهبر قوی برای این انقلاب مخملی بود «آمريكا بايد از رهبراني در انقلاب مخملي حمايت كند كه توانمند باشند و توسط دستگاه امنيتي ايران خريداري نشوند.» کمی آن سوتر و در انتخابات ایران، برخی دانسته یا نادانسته لباس هنرپیشگی بر تن کرده و وارد سناریوی از پیش طراحی شده این اندیشکده ها می شوند. 🔝 @SAboozar313
7.7M
💢 ♻️: توجه همه عزیزان خصوصا حامیان تجمعات و تحصن های غیرقانونی.... 🎙: سیدحسین رحیمی 🔻به سه دلیل این تجمعات به بهانه دفاع از حجاب، محکوم است: 1⃣ به دلیل شرعی چون هیچکدام از مراجع معظم تقلید موافق نبوده و نیستند 2⃣ به دلیل قانونی چون این تجمعات مجوز ندارد تمام مراجع ذیصلاح قوه قضائیه دولت نهاد های اطلاعاتی و امنیتی مخالف هستند. 3⃣ به دلیل سیاسی این تجمعات مقدمه اغتشاش است و مورد سو ء استفاده دشمنان قرار می گیرد ♦️ نصیحت ما به سران این تجمعات توبه و استغفار و عدم لجاجت با نظام اسلامی است و به متدین هایی که دغدغه حجاب دارند اینه که فریب جریان های انحرافی را نخورید. ✅ با مطالبات صحیح و قانونی موافقیم تجمعات غیرقانونی را محکوم می کنیم. 🇮🇷 سید حسین 🔝 @SAboozar313
1_7714226459.mp3
12.56M
🎙فایل صوتی ۲ ▫️ حجت‌الاسلام محسن شریعتی 🌿 عنوان : به چه چیز نقد داریم ؟ آیا ما با شکر کردن نعمت های الهی مخالفیم ؟ مبانی و اهداف جریان شکرگزاری کاملا با آنچه در دین ما به نام شکرکردن مطرح است کاملا فرق دارد. به چه چیز نقد داریم؟ به برگزاری دوره های مثل معجزه شکرگزاری، قدرت شکرگزاری، نقد داریم اینکه باید از کائنات به شکل خاصی بخواهیم را غلط می دانیم ادبیاتی که می گه فرکانس ذهن و حرف هایت را با کائنات هماهنگ کن تا هرچه بخواهید بشود، را غلط می دانیم. @SAboozar313 ═══✼🍃🌹🍃✼═══
سعی کنیم هر شب برای جبران حق الناس ذخیره ای داشته باشیم ⛔️ ختم ویژه حق الناس و ردِ مظالم (می‌توانید حتی یک مورد را انجام دهید، هیچ اشکالی ندارد) : 🔹 ۱۴ مرتبه ذکر صلوات🌸 🔹 ۱۴ مرتبه ذکر اَستَغفِرُالله🤲 🔹 یک مرتبه آیت الکرسی❤ 🔹 سه مرتبه سوره توحید 🥰 به نیت : 👇👇👇 حق الناسی که گردنمان هست، ثواب این اعمال را هدیه می‌کنیم به همه ی بزرگوارانی که ندانسته و یا ناخواسته، با انجام کاری یا حرفی یا عملی و یا .... باعث ناراحتیشان شده ایم، ان شاءالله که در این دنیا و آخرت از ما بگذرند و ما را ببخشند. اَدای دِین کنیم تا بار سنگینی از حق الناس از روی دوشمان برداشته شود. آمین یا رب العالمین🌸 💚 🌪 🧕 @SAboozar313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عجب دعای قشنگی.حتما بنویسید تو جانمازهاتون بزارین که هر روز بخونید. خیلی برکت داره. حتماً ببینید و برای عزیزانتون ارسال کنید! 🔝 @SAboozar313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مشارکت یک چنین معجزه‌ای می‌کند .... 🔻راه حلی برای رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی و سیاسی کشور @SAboozar313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ چه کسی نمره ۴۰ از آیت الله مجتهدی گرفت؟ وقتی چنین شخصی آمدن امام زمان(عج) را به سخره می گیرد باید هم تأییدش کنید تا با این میزان از تربیت برای تعیین یا نظارت بر استمرار شرایط در نائب امام زمان تصمیم بگیرد. @SAboozar313
🔹اسلامیت نظام و انتخابات 🖌عبدالله گنجی «جمهوریت و اسلامیت نظام هر دو به انتخابات وابسته است، چراکه تحقق جمهوریت و مردم‌سالاری و حاکمیت مردم در اداره کشور هیچ راهی جز برگزاری انتخابات ندارد». بعد از این بیان رهبر معظم انقلاب، افراد زیادی سؤال می‌کنند جمهوریت را متوجه هستیم، اما اسلامیت نظام که از ناحیه وحی است، چگونه با انتخابات گره می‌خورد. طبیعی است که منظور رهبری محتوای اسلام نیست، بلکه تحقق حاکمیت اسلام است و امروزه که حکومت اسلامی نداریم با جمهوریت معنا می‌یابد. برای فهم این مهم باید از سه منظر به اسلامیت نظام نگریست تا سامان ذهنی پیوند اسلامیت و جمهوریت برقرار شود. اینجا وزن‌دهی صورت نمی‌گیرد بلکه «امکان امر واقع» موضوعیت دارد. 🔸منظر اول: در اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) اسلامیت و جمهوریت از دو مسیر متفاوت به هم نمی‌پیوندد که در صورت لزوم بشود به امتزاج آنان پایان داد و به قول سکولار‌ها و غرب‌گرا‌ها به تفکیک دین و سیاست روی آورد. در اندیشه امام دین خود زایشگاه سیاست است و این سیاست از درون دین متولد می‌شود که مثال نمادین آن جمله معروف شهید مدرس است که «سیاست ما عین دیانت و دیانت ما عین سیاست ماست». مسائلی مانند جهاد، اجرای حدود قضایی و احکام اجتماعی اسلام صرفاً در صلاحیت نظام اسلامی است. بنابراین، وحدت دین و سیاست امری تدبیری نیست؛ مقوله‌ای ذاتی است که در ایران از سال ۹۰۷ هجری (شروع صفویه) تا کنون این مهم چنان در هم تنیده شده است که اسلام تشیع جزو عناصر اختصاصی هویتی ایرانیان محسوب می‌شود. حال آنکه اسلام اهل سنت خصوصیتی عام برای همه مسلمانان و همه کشور‌های مسلمان است. 🔸منظر دوم: بالفعل شدن حاکمیت دین در عرصه سیاسی به اراده مردم بستگی دارد. حتی حکومت امیرالمؤمنین که طبق باور امامیه منصوب است، به واسطه به میدان نیامدن مردم بالقوه ماند. خود امام در بیعت عمومی سال ۳۵ هجری در مدینه نیز به نصب خود اشاره نمی‌کند، بلکه می‌فرماید: «لولا حُضُورُ الحاضِرِ، و قِیامُ الحُجَّه بِوُجودِ الناصِرِ، و ما أخَذَ اللّه ُ عَلَى العُلَماءِ أن لا یُقارُّوا على کِظَّه ظالِمٍ، و لا سَغَبِ مَظلومٍ، لأَلقَیتُ حَبلَها على غاربِهِا؛ اگر نبود فراوانی بیعت‌کنندگان (اکثریت) و تمام شدن حجت با وجود یار و یاور، و اگر نبود که خداوند از علما (اسلامیت) پیمان گرفته است که به سیری ستمگران و گرسنگی ستمدیده رضایت ندهند، هر آینه مهار شتر خلافت را بر شانه‌اش می‌انداختم». حکومت علی (ع) مشروع بود، اما بالفعل نبود و در سال ۳۵ با ۲۵ سال تأخیر بالفعل شد. آن یار و آن یاوری که امام اشاره می‌کند نقطه عطف برای بالفعل شدن حکومت است. اکنون نیز این‌گونه است. اینکه می‌گویند هر انتخابات یک رفراندوم به جمهوری اسلامی نیز است، یعنی همین، یعنی مردم فرد را برمی‌گزینند، اما این گزینش یعنی استمرار نظام جمهوری اسلامی و معنای والاتر آن یعنی استمرار ماهیت حقیقی آن در ساختار حقوقی، پس اگر مردم به میدان نیایند حاکمانی که اسلامیت را به پیش ببرند نیز وجود نخواهند داشت و اگر باشند و شایستگی هم داشته باشند بالقوه خواهند ماند. 🔸منظر سوم: رهبری نظام جمهوری اسلامی نگهبان و قبله‌نمای اسلامیت نظام است. بالاترین مرجعیت صیانت از سیرت و صورت دین در جامعه اسلامی است و بالفعل شدن چنین رهبری در عصر حاضر با معماری بی‌نظیر امام در نظام‌سازی، به انتخاب مردم سپرده شده است. شخصاً از مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی در دانشگاه تهران پرسیدم نسبت ولایت فقیه و جمهوریت را چگونه توجیه می‌کنید؟ و او دقیقاً چنین پاسخ داد «اگر مردم نخواهند، ولی فقیه وجود دارد، اما بالقوه می‌ماند و حکومتش شکل نمی‌گیرد»؛ بنابراین انتخابات امسال از جهت انتخابات مجلس خبرگان نیز انتخاب اسلامیت است. نه اینکه اسلام وجود ندارد یا مردم محتوای دین را کم و زیاد می‌کنند بلکه مردم متولیان امر دین سیاسی و اجتماعی را انتخاب می‌کنند، تثبیت و استمرار می‌بخشند و این چفت و بست بومی و زیبا که مستقل از قرارداد اجتماعی غرب است مدیون معماری آن رهبر حکیم و بزرگ تاریخ معاصر ما یعنی امام خمینی (ره) است که هم دین را به میدان اجتماع و سیاست آورد و هم مردم را وارد صحنه کرد و هویت بخشید. @SAboozar313