هدایت شده از زمانه
#تحلیل
🔴 یمن ؛ توافقی #مهم اما #شکننده!!
💠 مذاکرات دشوار و پیچیده انصارالله با نمایندگان ائتلاف سعودی _ اماراتی و دولت خودخوانده منصور هادی و تحت نظارت سازمان ملل در سوئد، نهایتا به نتایجی مهم، اما شکننده رسید.
✳️ در این زمینه ، نکاتی گفتنی است:
🔻۱. شاید مهم ترین موفقیت این توافق ، بعد #سیاسی آن باشد. زیرا همه طرف های مقابل اعم از ائتلاف سعودی _ اماراتی ، منصور هادی و مزدوران وابسته و حتی سازمان ملل که تا چند روز پیش انصارالله را #کودتاچی می نامیدند ، رسما این گروه را به عنوان نماینده بخش قابل توجهی از مردم پذیرفته و وارد پروسه گفتگو با انصارالله شدند. این دستاورد بزرگی در عرصه سیاسی داخلی و بین المللی است.
🔻۲. پیش نویس توافق دارای شش مرحله است. در این مرحله از مذاکرات ، صرفا پیرامون مرحله سوم آن یعنی #تبادل_اسراء توافق کتبی حاصل شده است و قرار است تا ۴۰ روز آینده ۱۵ هزار اسیر مبادله شوند. مبادله هشت هزار اسیر از مزدوران و ائتلاف متجاوز با هفت هزار اسیر انصارالله.
🔻۳. در خصوص آتش بس در الحدیده و نحوه کنترل و مدیربت بندر راهبردی آن، چگونگی پروازها به صنعا و ... هرچند توافق شفاهی صورت پذیرفته اما اجرا و پیشرفت آن به میزان پای بندی ائتلاف سعودی _ اماراتی بستگی دارد که البته تا این لحظه علی رغم ادعاهای تبلیغاتی و دروغ های رسانه ای، به هیچ عنوان پای بند نبوده اند. عملیاتی شدن توافق الحدیده ، ابعاد انسانی بسیار مهمی دارد و تا حدود زیادی از فشارهای غذایی و دارویی مردم مظلوم یمن خواهد کاست.
🔻۴. در مجموع ، تا این لحظه، مذاکرات به نفع انصارالله و به ضرر #سعودی ها و بخصوص #اماراتی ها، پیش رفته است از همین رو بعید نیست که طی روزها و هفته های آتی، ائتلاف سعودی _ اماراتی و مزدوران وابسته، با بهانه های مختلف، این توافق را نقض کنند.
📚 #تبیین
👌 #زمانه= آنچه نخبگان باید بدانند
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
🔻کانال تحلیلی زمانه را دنبال کنید:
#تلگرام👇
https://t.me/joinchat/AAAAAEOsJgWAqXvCnsxz-w
#ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd
#سروش👇
@zamanehh
🔴 #جامع_ترین_کانال_تحلیلی
در جستجوی خضر فرخ پی ع (21)
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀❤️🍀🍀🍀🍀🍀
لزوم پیروی استاد از دیدگاه علامه بحرالعلوم رحمه الله
کسی که بر طلب برآید و غافل و ذاهل نباشد، اول چیزی که بر آن است، آن است که دامن طلب بر میان زند و در تفحص و تجسس ادیان و مذاهب به قدر استعداد خود برآید و به نظر و تتبع در شواهد و آیات بینات و قرائن و امارات حسیه و عقلیه و ذوقیه و حدسیه جهد کند و غایت سعی خود را به قدر میسور به ظهور آورد تا یگانگی خدا و حقیقت راهنمائی او را پی برد، اگرچه به ادنی مرتبه علم یقین باشد بلکه در این مقام مجرد گمان و رجحان نیز به کار او می آید و بعد از حصول این تصدیق علمی یا رجحانی از عالم کفر خارج و به اسلام و ایمان اصغرین(کوچکتر) داخل و این دو مرحله را طی کرده است...
چون این دو مرحله (اسلام و ایمان کوچکتر) را پشت سر انداخت دامن طلب اسلام و ایمان اکبرین(برتر) را بر میان ببندد.
اولین چیزی که در این مرحله لازم است علم به احکام و آداب و وظایف و شرائع راهنمایی است که به اعتماد خود جسته و به شنیدن آنها از خود راهنما یا از خلیفه و نائب آن یا فهمیدن از کلام آن اگر اهلیت آن را داشته باشد یا به متابعت کسی که اهل باشد که او را در شریعت ما فقیه خوانند باید درجه فدرجه بالا رفت تا جمیع اعضاء و جوارح را از حظ آنها از این ایمان عطاء کرد و هیچ عضوی نماند که از حظ خود بی نصیب ماند. و رساند کار را به جائی که جمیع حظوظ هر عضوی از اعضاء ظاهره و باطنه از ایمان به او اعطاء شود از اوامر و نواهی حتمیه و تزیهیه که با اهمال جزئی از آنها به همان قدر از ایمان ناقص است و با وجود قصور ایمان به قدر رأس ابره قدم در عالم بالاتر از آن نتواند نهاد. چه گذشت که عوالم سلوک به راه خدا مشابه ساعات است تا بالمره متقدم طی نشود متاخر را در نیابد... .
و چون جمیع اعضاء و جوارح را از نصیب آنها از ایمان محفوظ و آنها را به حظوظ خود معتاد و از سرکشی محفوظ ساخت به عالم مجاهده پردازد و از مرافقت ابناء زمان و اولیاء شیطان و مقتضیات و هم و شهوت و غضب و عادات و رسوم به مقتضای لا یخافون فی الله لومه لائم (54 / مائده) رحلت هجرت، و به عالم عقل پیوندد و عساکر آن را با خود یار نماید و به محاربه(جنگ) حزب هوی و هوس و جندابالسه(لشکر شیاطین) آغازد.
و در این مرحله نه چنان است که بالکلیه موخر از جمیع مراحل سابقه باشد چه بسا از آثار ایمان جوارح به صلاح باطن منوط و بسی از لوازم و آثار ایمان نفس به اعمال جوارح مربوط است. بلکه این دو مرحله دست در گردن یکدیگر دارند و فعلیت تمام از برای هر دو در یک دفعه حاصل می شود.
بیان علامه بحرالعلوم ادامه دارد
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺✅🌺🌺🌺🌺🌺
23 آذر 97
سید کمال الدین عمادی
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سوال بیجواب فرانسه
🔹چرا فرانسویها با وجود عقبنشینی دولت آرام نمیگیرند؟
🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
کمال الدین
🎥 سوال بیجواب فرانسه 🔹چرا فرانسویها با وجود عقبنشینی دولت آرام نمیگیرند؟ 🔴به کمپین #بیداری_م
میدانید چرا با وجود وعده های دولت فرانسه مردم آرام نگرفتند آنان یک پیام به دولت تدبیر و امید دارند
ما به دولت کشور خود اعتماد نداریم شما چگونه به وعده های پوچ دولت فرانسه و دیگر دولت اروپا اعتماد میکنید
در جستجوی خضر فرخ پی ع (22)
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀❤️🍀🍀🍀🍀🍀
ادامه بیان علامه بحر العلوم ره
و بالجمله چون قدم در این مرحله نهاد، اول چیزی که او را لازم است، علم به احکام طب روحانی است که مصالح و مفاسد و فضائل و رذائل و دقائق و حیل و مکاید نفس و سایر جنود ابلیس را بداند و این فقه نفس است چنانکه فروع احکام فقه جوارح است و معلم فقه نفس عقل است چنانکه معلم فقه جوارح فقیه، العقل دلیل المؤمن.
و حدیث (ان لله علی الناس حجتین حجه ظاهره و حجه باطنه اما الظاهره فالرسل و الانبیاء و الائمه و اما الباطنه فالعقول) (کافی ج1 ص16) به این دال (دلیل) است.
لکن چون اکثر عقول به واسطه دخول در عالم طبیعت و مکاوحت جنود و هم و غضب و شهوت، مکدر و از درک دقائق مکائد جند شیطان و طریق غلبه بر ایشان قاصر، لهذا در این مرحله رجوع به شرع و قواعد مقرره در آن چنانکه فرموده اند:
بعثت لاتمم مکارم الاخلاق(کنزالعمال رقم ح5217) ناچار است.
پس طالب در این مرحله نیز از رجوع به راهنما یا خلیفه یا نائب آن یا فهم از کلمات آن چاره ای نیست.
و چون استنباط این مرحله و استخراج دقائق آن و شناختن امراض نفسانیه و معالجات آن و مصالح و مفاسد و مقدار دوای هر شخصی و ترتیب معالجه آن بخصوصه چنانکه در انجام آن ضروری است، چون که امری است بس خفی و دقیق. صاحب این استنباط را باید عقلی تام و نظری ثاقب و قوه ای قویه و ملکه ای قدسیه و علمی غزیر و سعی کثیر و به این سبب حصول این علم قبل از عمل آن امری است متعسر بلکه متعذر. لهذا طالب را چاره ای جزء از رجوع به راهنما یا قائم مقام او که تعبیر از او به استاد یا شیخ می شود، نیست.
و همچنان که از برای استاد فقه جوارح شرائطی است مقرره و رجوع به آن قبل از معرفت آن جائز نه و بدون آن عمل باطل است، همچنین در فقه نفس و طب روحانی نیز چنین است و معرفت استاد در این فن أصعب و شرائط آن اکثر است...
فرق دیگری است میان استاد فقه جسمانی که فقیهش خوانند و استاد فقه روحانی که شیخش گویند و آن این است که: راه فقه جوارح جلی و ظاهر و راه همه کس واحد و دزدان و قاطعان راه خدا در آن قلیل و ظاهرند.
پس استاد این فقه را نمودن راه و شناسانیدن فریبندگان کافی است به خلاف راه فقه نفس و طب روحانی که راه هر کس متفاوت و مرض هر شخصی مختلف و معرفت قدر مرض غیر مقدور و مقدار دوا غیر مضبوط و شناختن مرض هر شخص مشکل و ترتیب علاج صعب و عقبات راه بی حد و گریوه راه بی نهایت و دزدان پنهان بی غایت و شناختن ایشان متعصب.
چه بسا از ایشان به لباس درویش ملبسند پس چاره ای از همراهی استاد و شیخ و مراقبت آن در همه احوال نیست و عرض حال بر او در هر عقبه لازم است و از این است که سالکان راه مدت ها متمادیه در خدمت اوستاد سر برده اند و دقیقه ای از حضرت او غائب نشده اند...
(رساله سیر و سلوک منسوب به علامه بحر العلوم ص 128_113).
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺✅🌺🌺🌺🌺🌺
24 آذر 97
سید کمال الدین عمادی
اعتراف 12
این روزها اعتراف نخبه گان!! اصلاح طلبان بقدری زیاد شد که دیگر لزومی نمیبینم اطلاع رسانی کنم دیگر همه فهمیدند
فقط عالی جناب سرخ پوش!!! با اینکه عملا برگشت به همان دولت زمستانی بهار!!! ولی در بیان قصد ندارد از دلواپسان آن همه اهانت کرد و متهم به نادانی و نفهمی کرده عذر خواهی کند نکند به جنهم عذر خواهی او برای مردم نان نمیشود ولی همینکه برگشته اگر کاملا برگردد جای خوشبختی است حال نگاه کنید از زیباکلام
مشرق 24 آذر 97
«صادق زیباکلام» در یادداشتی در روزنامه سازندگی با عنوان «پاسخ به حجاریان» نوشت: «چه بخواهیم و چه نخواهیم سرنوشت جریان اصلاحات به سرنوشت آقای روحانی گره خورده است...به همین دلیل عملکرد آقای روحانی و تصویری که از ایشان در یک سال گذشته به وجود آمده است، عملاً به پای اصلاح طلبان نوشته میشود. بخشهایی از جامعه هم نه تنها از وی گلایه دارند بلکه فکر میکنند که اصلاً نباید به حرف اصلاح طلبان گوش میدادند.»
زیباکلام در ادامه نوشت: «برخی از اصلاح طلبان با توجه به عملکرد دولت قصد دارند تا به هر نحوی که شده تقصیر را متوجه خودشان ندانند. کسانی مثل آقای حجاریان و علوی تبار می گویند ما اگر میدانستیم که اینطور میشود به روحانی رأی نمیدادیم...شاید بهتر باشد به جای اینکه از زیر بار مسئولیتمان فرار کنیم با مردم صادقانه برخورد کنیم...باید به مردم بگوییم که انتقادها را قبول میکنیم و شریک آقای روحانی هستیم».
👇👇👇👇👇👇👇
اگر دولت در این سالهای پیش رو جبران خرابی های به بار آورده نکنند و ما را حداقل به حد ته دره ای خودشان گفته اند بالا نیاورد میترسم مردم ستم دیده مجددا به دام احمدی نژاد ها گرفتار شوند
ای کاش مردم و مسئولان همه باهم به رعایت مصلحت اشخاص و احزاب کمی به فکر مصالح و منافع ملی و دینی بودند.
هدایت شده از معالم دین
ميلاد مسعود امام حسن عسكرى (ع)
(هشتم ربيع الثّانى،سال 232 هجرى قمرى)
شیعیان مژده كه از پرده برون یار آمد/ عسكرى پورنقى مظهر دادار آمد
گشت از كان كرم گوهر پاكى ظاهر/ ز صدف آن دُر تابنده به بازار آمد
شد تولد ز سلیل آن مه تابنده حق/ سامره از قدمش جنت الانهار آمد
بهر مولود حسن پورنقى از دل عرش/ تهنیت باد ز خلاق، جهاندار آمد
ابومحمد، امام حسن بن على بن محمد(ع)، كه شيعيان وى را "امام حسن عسكرى(ع)" مى نامند، در روز جمعه، مصادف با هشتم ربيع الثانى سال 232 هجری قمرى، در مدينه منوّره ديده به جهان گشود. (1)
وى، امام يازدهم شيعيان و پدر ارجمند امام زمان حضرت مهدی(عج) است و نَسَب شریفش بدین گونه با هشت واسطه به امیرمومنان امام علی بن ابی طالب(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) دختر رسول خدا(ص) می رسد: حسن بن علی بن محمد بن علی بن موسی بن جعفر بن محمد بن علی بن حسین بن علی بن ابی طالب(ع).
نیاکان آن حضرت همگی از طایفه خوشنام«بنی هاشم» و از نوادگان و بستگان نزدیک پیامبراکرم(ص) بودند. ائمه اطهار(ع) ادامه دهندگان راه رسالت و سیره جدشان حضرت محمد(ص) بوده و مردم به سبب ولایت و پیروی از آنان راه هدایت را پیموده و خود را از مهلکه ضلالت نجات می دهند. امام امیرمومنان(ع) در باره مقام و فضیلت امامان معصوم(ع) فرمود: وَ إِنَّمَا الْأَئِمَّةُ قُوَّامُ اللَّهِ عَلَى خَلْقِهِ وَ عُرَفَاؤُهُ عَلَى عِبَادِهِ لَا يَدْخُلُ الْجَنَّةَ إِلَّا مَنْ عَرَفَهُمْ وَ عَرَفُوهُ وَ لَا يَدْخُلُ النَّارَ إِلَّا مَنْ أَنْكَرَهُمْ وَ أَنْكَرُوهُ.(2) یعنی: همانا، امامان(معصوم) از سوی خدا سرپرست و پشتیبان خلق و کارگزاران او بر بندگانش هستند. کسی وارد بهشت نمی گردد، مگر آن که به حقوق آنان معرفت داشته باشد و آنان را به صفتشان بشناسد و کسی داخل دوزخ(جهنم) نمی گردد، مگر آن که حقشان را منکر گردد و امامان نیز از وی روی بر تابند.
امام حسن عسکری(ع) و پدران معصومش از همین بزرگان و شاخص هایی هستند که در روایت علوی(ع) بدان اشاره شده است.
نام مادرش، "حُديث" است و براى اين بانوى پرهيزكار و شايسته، نامهاى ديگرى چون "سليل"، "سوسن" و "جدّه" نيز گفته شده است. وی از بانوان اهل صلاح، تقوی و ورع بود و با انتساب به خاندان پیامبر(ص) ، شرافت مضاعفی یافت و در دامن مهر انگیز خویش وجود امام یازدهم شیعیان را پرورانید و پس از شهادت امام حسن عسکری(ع) با درایت و تدبیر کم نظیری بازماندگان آن حضرت، از جمله فرزند خردسال وی، یعنی حضرت مهدی حجت بن الحسن(عج) را به مدینه بر گردانید و کفالت آنان را بر عهده گرفت.(3)
به هر روی، با تولد امام حسن عسكرى(ع) ، در مدينه منوّره شور و شعف ويژه اى در خاندان پيامبر(ص) و دوستداران اهل بيت(ع) به وجود آمد و حرم اهل بيت (ع) را غرق در شادى و شادمانى نمود.
درباره تاريخ روز تولدش، روزهاى ديگرى چون چهارم و دهم ربيع الثّانى نيز گفته شده است. وليكن قول مشهور علما و مورخان شيعه، هشتم ربیع الثانی.(4)
تولد امام حسن عسكرى(ع) در مدينه منوّره، مقارن بود با خلافت"متوكل عباسى"(دهمين خليفه سلسله عباسيان).
متوكل، كه از خلفا و حاكمان ستمگر تاريخ و از دشمنان سرسخت خاندان پيامبر(ص) بود، نسبت به عموم علويان، به ويژه "امام على النقّى (ع)" و فرزندش "امام حسن عسكرى(ع)" ، تضييقات و فشارهاى زيادى اعمال نمود و در سال 236 قمرى، آنان را از مدينه منوره به سامرا در شمال غربی عراق فراخواند و از نزديك آن بزرگواران را تحت نظر و مراقبت خويش قرار داد.(5)
سرانجام، در سال 260 قمرى، امام حسن عسكرى(ع) از سوى "معتمد عباسى" (پانزدهمين خليفه سلسله عباسيان) مسموم و پس از چند روزى بيمارى ،در هشتم ربيع الاوّل به شهادت رسيد.
--------------------------
منابع:
1- الارشاد، ص 650؛ منتهى الآمال، ج 2، ص 392
2- نهج البلاغه ،خطبه 152
3- کمال الدین و تمام النعمة، ج 2 ، ص 473
4- منتهى الآمال، ج 2، ص 392؛ مسار الشيعه(از مجموعه نفيس)، ص 30
5- منتهى الآمال، ج2، ص 393
سالروز ولادت امام حسن عسگری علیه السلام مبارکباد
پاکی می بارد از نگاهش ، لطف خانه دارد در دلش، سخاوت زانو زده در برابرش،
نور می تابد از جبینش، مهربانی طلوع می کند از مشرق چشمانش...
سرتا قدم همه حُسن است.
نامش حسن است و مرامش احسان ، کلامش أَحْسَن است و محبتش حسنه.
فَتَبَارَكَ اللَّـهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ
حسن خویش حسن رویش حسن بویش حسن مویش
تمام حسن پیدا شد امام عسگری آمد
چنان پیچید در صبح ازل گلبوی لبخندش
که عقل از شوق، شیدا شد امام عسگری آمد
امروز شرافت یافته است به ولادت یازدهمین پیشوای پرهیزکاران امام حسن عسکری(ع).
شادباش دوستانش این کلام نور آفرین امام باشد که فرمود: ما تَرَکَ الْحَقَّ عَزیزٌ إلاّ ذَلَّ، وَلا أخَذَ بِهِ ذَلیلٌ إلاّ عَزَّ
هيچ عزيزى حق را ترك نكرد، مگر اين كه ذليل شد و هيچ ذليلى به حق عمل نكرد مگر اين كه عزيز شد.
هدایت شده از شبکه ادیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این #پرفسور_اسرائیلی با حرفهای که درباره اسلام و پیامبر زد، کشور اسرائیل را در شوک و بُهت فرو برد! صحبتهایی از استاد برجسته یهودی که #یهودیان را غافلگیر کرد! خوب گوش کنید و برای بقیه هم بفرستید!
#اسلام
#صهیونیست
🌐 @adyan8
در جستجوی خضر فرخ پی ع (23)
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀❤️🍀🍀🍀🍀🍀
لزوم استاد از دیدگاه شارح لاهیجی
همه عارفان و سالکان و اصل خطر گمراهی که در سر راه سالکان بدون شیخ قرار داد متذکر شده اند و مرحوم شمس الدین لاهیجی شارح گلشن راز در این باره می نویسد:
... چون حصول این معانی موقوف به مقدمات و اسباب چند است: اول آن که طلب راهنمایی کند که به ارشاد کاملی سلوک راه حق چنانچه وظیفه ارباب طریقت است، نموده باشد و به مراتب کمالات معنویه که اجمالا گفته شد، وصول یافته و آن کامل بنابر اشارت الهی اجازت نموده باشد که آن سالک، ارشاد طالبان حق بفرماید و آن کامل باز از کاملی دیگر مجاز باشد همچنین معنعن(سند متصل) تا به حضرت رسالت علیه الصلوه و السلام.
راه دور است و پر آفت ای پسر
راهرو را می بباید راهبر
گر تو بی رهبر فرود آیی به راه
گر همه شیری فرو افتی به چاه
کور هرگز کی تواند رفت راست
بی عصاکش کور را رفتن خطا است
گر تو گوئی نیست پیری آشکار
تو طلب کن در هزار اندر هزار
زآنکه گر پیری نباشد در جهان
نه زمین بر جای ماند و نه مکان
(شرح گلشن راز ص 122)
حافظ در این باره گوید:
قطع این مرحله بی همرهی خضر مکن
ظلمات است بترس از خطر گمراهی
(دیوان حافظ )
همو گوید:
سعی نابرده در این ره به جایی نرسی
مزد اگر می طلبی طاعت اوستاد ببر
(دیوان حافظ)
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺✅🌺🌺🌺🌺🌺
25 آذر 97
سید کمال الدین عمادی
هدایت شده از شاخص
«حسام الدین آشنا»، مشاور رئیس جمهور:
🔹برجام بعد از خروج آمریکا آسیب دیده و حتی شاید به خاطر عدم پایبندی سایر کشورها بیشتر آسیب ببیند.
🔹اما هر اتفاقی بیفتد برجام توانست داغ ننگ تسلیحات هستهای را از پیشانی ایران بردارد!
fna.ir/bq9x52
☝️☝️😳😳😳☝️☝️
کی چنین داغی ننگی بر پیشانی ایران بود و این داغ ننگ چگونه پدید آمد آیا فراموش شده ای کاش جناب آشنا که آشنا به عوامل دخیل چنین داغ ننگی هست بیان میکرد چگونه عده ای برای پیروزی حزب و جناح خود به این ملت خیانت کردند روسای که عرضه نداشتند اطرافیان نفوذی خود را بشناسند سبب خیانت به این ملت شدند
اما من عرض کنم جناب آشنا شما برای برداشتن داغ ننگ توهمی داغ ننگی بر این ملت زده اید هر اتفاقی بیافتد به نشود
فراموش نکردیم که هر روز شاهد تیتر برجام آفتاب تابان بودیم
در همین ایام دوست و همکار شیفته برجامی شما حاج آقا مجید گفته نباید تمام تخم مرغ ها را در یک سبد میریختیم
در حالی که هم ایشون در آن ایام که توهم آفتاب گونه برای برجام داشتند میگفتند چون تمام تخم مرغ ها را در یک سبد نریخته ایم ضرری ندارد
بالاخره ما نمیدانیم این آقایان با این چنین خطاء فاحش در کارشناسی هنوز میتوانند به عنوان کارشناسی سخن بگویند
اگر امروز شما پی برده اید تمام تخم مرغ ها را در یک سبد تقدیم گاو دیوانه ای به نام اوباما و ترامپ کرده اید پس چرا این همه اهانت به دلواپسان روا داشته اید
و هنوز هم رئیس جمهور زبان دان مورد حمایت بی دریغ شما دست از اهانت بر نمی دارد هنوز مخالفان خود را نادان و نفهم میخواند همین دلیل روشنی از میزان فهم و دانایی ایشان هست
خدا عاقبت این مردم را با وجود چنین مسئولین به خیر کند.
هدایت شده از شبکه ادیان
عاقبت حضرت معصومه(س) به مشهد نرسید
که اویس قرنی هم به محمد (ص) نرسید
ماند تا آینه ی مادر دنیا باشد
حرم او حرم حضرت زهرا(س) باشد..
🏴رحلت غریبانه شفیعه محشر، کریمه اهل بیت(ع) حضرت #فاطمه_معصومه سلام الله علیها را به دوستداران و ارادتمندان اهل بیت پیامبر علیهم السلام و مجاوران حرم حضرتش تسلیت می گوئیم.
#مناسبت
🏴 @adyan8
در جستجوی خضر فرخ پی ع (24)
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀❤️🍀🍀🍀🍀🍀
اقسام استاد سلوک الی الله تعالی
علامه بحرالعلوم رحمه الله در مقام بیان تفصیلی در طریقه سلوک الی الله می فرماید:
لوازم سلوک الی الله عبارتند از:
اول: ترک عادت و رسوم و تعارفات
دوم: عزم
سوم: رفق و مدارا
چهارم: وفا
پنجم: ثبات و دوام
ششم: مراقبه
هفتم: محاسبه
هشتم: مؤاخذه
نهم: مسارعت
دهم: ارادت
یازدهم: حفظ ادب نسبت به جناب مقدس باری و رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) و خلفای او (علیه السلام)
داوزدهم: نیت
سیزدهم: صمت
چهاردهم: جوع و کم خوری
پانزدهم: خلوت
شانزدهم: سهر
هفدهم: دوام طهارت
هیجدهم: مبالغه در تضرع و ذلت و مسکنت و خاکساری در درگاه رب العزه
نوزدهم: احتراز از شطحیات به قدر استطاعت
بیستم: کتمان سر
✅بیست و یکم: شیخ و استاد🍀
بیست و دوم: ورد
بیست و سوم: نفی خواطر
بیست و چهارم: فکر
بیست و پنجم: ذکر
سپس ایشان در لزوم استاد و اقسام آن می نویسد:
و این(استاد) بر دو گونه است: استاد خاص و استاد عام.
استاد خاص آن است که بخصوصه منصوص به اشاره و هدایت است که نبی (صلی الله علیه و آله و سلم) و خلفای خاصه (علیه السلام).
و استاد عام آن بود که به خصوص مأمور به هدایت نباشد ولکن داخل در عموم( فأسلوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون) (43/ نحل) باشد
و سالک را در هیچ حالی چاره ای نیست از استاد خاص اگر چه به وطن مقصود رسیده باشد چه آداب وطن را نیز او می آموزد و والی آن مملکت نیز اوست.
و ضرورت عام در حال سلوک است، بلکه در اواخر سلوک که حصول تجلیات ذاتیه و صفاتیه شد نیز همراهی او در کار، و آنچه از ارباب سلوک در باب آداب و ارادت خدمت شیخ ذکر کرده اند مراد استاد خاص است اگرچه در عام نیز به واسطه قیام او در هدایت مقام خاص به حسب تفاوت مراتب ملاحظه ادب و ارادت لازم است و آنچه اکثر می فهمند از توقف سلوک بر شیخ آن است که طلب سلوک بی راهنمائی شیخ و استاد و متابعت او صورت نبندد. و این اگر چه چنین است ولکن مرحله دیگر نیز هست از این بالاتر، چه موافقت استاد خاص در جمیع احوال بر ترتیب مظاهر، چنانچه رمزی از آن باید، از اهم شرائط واعظم لوازم است و موافقت استاد عام نیز سیما از برای مبتدی اولی و انسب، و معرفت استاد خاص در بدو امر به طریقی است که در تحصیل ایمان اصغر گذشت و در آخر خود را شناساند(سیر و سلوک.. ص166تا 168)
.
در این فراز نکته بسیار ظریف و عمیقی است که طالبان حق و حقیقت را دانستن آن بسیار لازم و مغتنم است تا به بهانه ارادت به استاد عام از دائره شریعت خارج نگردند (دقت کنید) بویژه آنکه چنین امر مهمی از زبان عارفی و اصل و فقیهی کامل چون علامه بحرالعلوم رضوان الله تعالی علیه صادر شده است.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺✅🌺🌺🌺🌺🌺
26 آذر 97
سید کمال الدین عمادی
در جستجوی خضر فرخ پی ع (25)
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀❤️🍀🍀🍀🍀🍀
زمین خالی از استاد خاص نیست
دانسته شد در راه سلوک الهی بدون پیر نمیتوان وارد خرابات شد و لزوم استاد روشن است
حال جای این پرسش است که آیا چنین استاد که دست سالک بگیرد راه را بنماید وجود دارد
امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) در این باره می فرماید:
اللهم بلی لاتخلوا الارض من قائم لله بحجه اما ظاهرا مشهورا و اما خائفا مغمورا لئلا تبطل حجج الله و بیناته و کم ذا و این اولئک؟ اولئک و الله الاقلون عددا و الاعظمون عندالله قدرا یحفظ الله بهم حججه و بیناته حتی یودعوها نظراءهم و یزرعوها فی قلوب اشباههم هجم بهم العلم علی حقیقه البصیره و باشروا روح الیقین و استلانوا ما استعوره المترفون و آنسوا بما استوحش منه الجاهلون و صحبوا الدنیا بابدان ارواحها معلقه بالمحل الاعلی اولئک خلفاء الله فی ارضه و الدعاه الی دینه آه آه شوقا الی رویتهم(نهج البلاغه حکمت 147).
آری (خداوندا) زمین هرگز از قیام کننده برای خدا با برهان روشن خالی نیست یا اینکه آشکار و شناخته شد و یا بیمناک و پنهان تا اینکه برهان خداوند باطل نشود و نشانه های آن از میان نرود. تعدادشان چقدر است و در کجایند؟ به خدا سوگند که تعدادشان اندک ولی نزد خداوند از عظمت بهره مند هستند که خداوند به وسیله آنها نشانه های خود را نگه می دارد تا به همانند خودشان بسپارند و در دل های آنها بکارند. آن ها که دانش نور حقیقت بر آنها هجوم آورد و به روح یقین راه یافته اند آنچه را خوشگذرانان بر خود ننگ و عار پنداشتند، آسان گرفته اند و آنچه را که ناآگاهان از آن وحشت داشتند، انس گرفته اند در دنیا با بدنهایی زندگی می کنند که ارواح آنها به جهان بالا پیوند خورده است. آنان جانشینان خداوند در زمین و دعوت کنندگان مردم به دین خدایند. آه آه که چقدر مشتاق دیدار آنهایم.
گر تو گوئی نیست پیری آشکار
- تو طلب کن هزار اندر هزار
زآنکه گر پیری نباشد در جهان
- نه زمین بر جای ماند نه مکان
گر نباشد در زمین قطب جهان
- کی تواند گشت بی قطب آسمان
گر تو را درد است پیر آید پدید
- قفل دردت را پدید آید کلید
(شرح گلشن راز ص122)
پس دانسته میشود که مقام پیر و استاد الهی تا کجاست که علی (علیه السلام) صاحب مقام اعظم استادی با آنکه خود به دانش آنان نیازی ندارد چگونه در شوق دیدارشان دردمندانه آه میکشد و می فرماید:
آه آه شوقا الی رویتهم
(نهج البلاغه حکمت 147).
پس می توانی درک نمائی که چرا موسی کلیم (علیه السلام) برای دیدار خضر با آن که از او در جهت دیگر برتر بود آن قدر مشتاق بود که حاضر شد عمر درازی را برای دیدار خضر سفر نماید.
زیرا دیدن اولیاء الهی و شنیدن کلام الهی از آنها برای ولی خدا شیرین است. در این وادی برتری، مانع از التذاذ روحی این ملاقات و تلمذ و تعلم نیست
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺✅🌺🌺🌺🌺🌺
27 آذر 97
سید کمال الدین عمادی
هدایت شده از طلاب و فضلای ساروی مقیم قم
در سوگ کریمه اهلبیت (سلام الله علیها)
نقل دو خاطره ای شیرین
بنام پروردگار بصیر و دوستدار اهل بصیرت. اگرچه یکی از بزرگان، در درستی تاریخ های شهرت یافته در مورد ولادت و نیز وفات (بلکه شهادت) حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) خدشه نمود، و حتی تاریخ های مذکور را، امری مجعول دانسته است (نک: شبیری زنجانی سید موسی، جرعهای از دریا، ، ج۲، ص ۵۱۶) ولی قطعا اختصاص دادن روزی به گرامیداشت حادثه رحلت بلکه شهادت کریمه اهل بیت (علیهم السّلام)، اقدامی بسیار ارزشمند محسوب می شود؛ و با استفاده مناسب از این فرصت طلائی، می توان بیشتر با منزلت والای این محبوبه در درگاه الهی آشنا شد، و در جهت نشر فضائل آن بزرگوار قدم برداشت. اینجانب ضمن عرض تسلیت به محضر حضرت صاحب الزمان (علیه السّلام) وهمه ارادتمندان به کریمه اهلبیت (سلام الله علیها)، به ذکر خاطره ای کوتاه در این راستا بسنده می نمایم:
جناب آقای انصاریان (ابو الشهید و خطیب خوش آوازه در زمان ما) می فرمود: «زمانیکه بنده بدست مبارک معلّم اخلاق، مرحوم آیت الله حاج شیخ عباس طهرانی (متوفای 1345ش) معمم شدم؛ ایشان به بندهفرمود: «برخیز، همین الان به حرم مشرف شو، و با واسطه قرار دادن حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) به خداوند بگو: « َلا تَسْلُبْ مِنِّي مَا أَنَا فِيهِ».
توصیه این استاد فرهیخته اخلاق گویای این است که منزلت حضرت معصومه (سلام الله علیها) در پیشگاه خداوند بسیار بالا است؛ بدین جهت می توان با واسطه قرارد ادنش به درگاه الهی، به حاجات خویش دست یافت؛ آرزومندم خداوند به آبرومندی آن بزرگوار مارا در باقی ماندن بر زیّ زیبای روحانیت اصیل شیعه، ثابت قدم گرداند. ان شاء الله.
ضمنا در بخشی از خاطرات آیت الله ری شهری، در مورد آینده نگری مرحوم آیت الله حاج شیخ عباس طهرانی نسبت به حضرت امام خمینی (ره) و آینده انقلاب اسلامی، چنین می خوانیم:
«فاضل ارجمند جناب حجت الاسلام و المسلمین سید موسی موسوی (نماینده سابق ولی فقیه در استان کردستان) نقل کرد: در اواخر سال ۱۳۴۲ و یا اوایل ۱۳۴۳ شمسی و اوان تبعید حضرت امام ـ قدس سره ـ به نجف اشرف و اوج دستگیری های گسترده شاگردان و یاران اولیه ی حضرت امام… یک روز جمعه در سال مزبور جمعی از دوستان اهل معنی از جمله دو نفر از دوستان مهذّب بنده: حجج اسلام میرشمسی و معتمدی، که هر دو اهل سلوک و مقامات بالای عرفانی هستند، پس از مراسم دعا و درس اخلاق به منزل مرحوم آیت الله حاج شیخ عباس تهرانی (درگذشت: ۱۳۴۵ ش) [در محلّۀ عشقعلی در قم] رفتند که بنده متأسفانه با این که مصمّم به رفتن بودم، محروم شدم. آیت الله محمدی ری شهری وقتی دوستان برگشتند گفتند: به جهت نگرانی شدیدی که از آیندۀ امام و انقلاب بود، از ایشان راجع به وضعیت آینده سؤال کردیم. ایشان با اطمینان خاصی لبخند زدند و فرمودند: نگران نباشید. خداوند منّان اراده فرموده حاج آقا روح الله سالم به ایران برگردد؛ ولی نه به این نزدیکی. این هجرت حدود پانزده سال طول می کشد و ایشان در شرایطی با عزّت به ایران برمی گردد که شاه را قبلاً بیرون رانده و خدا اراده کرده به دست ایشان ـ که از نسل حضرت فاطمه علیها السلام است ـ پس از قرن ها تشکیل حکومت اسلامی بدهد و این پرچم در دست نسل حضرت فاطمه ـ علیها السلام ـ می ماند تا تحویل صاحب اصلی اش حضرت بقیه الله ـ ارواحنا فداه ـ شود». (خاطره های آموزنده، محمّد محمّدی ری شهری، قم، دارالحدیث، چاپ اول، ۱۳۹۱ ش، ص ۱۰۲ ـ ۱۰۳).
(حوزه علمیه قم: سید حسین شفیعی دارابی، روز سه شنبه 27 آذرماه 1397ش= 10 ربیع الثانی 1440ق)
هدایت شده از قرارگاه فرهنگی مه شکن
#صابر_خراسانی
زِ هر دلشورهای دل را به دریای تو باید زد
که قدر اشک از امواج ساحل میشود پیدا
@Gharargah_mehshekan
در جستجوی خضر فرخ پی ع (26)
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀❤️🍀🍀🍀🍀🍀
فصل اول به پایان رسید اکنون وارد فصل دوم کتاب شدیم
فصل دوم:
موسی در جستجوی پیر جاوید
((و ان لو استقاموا علی الطریقه لأسقیناهم ماء غدقا)) (16 / جن)
و اگر (مردم) بر طریقت پایداری ورزند قطعا بر آنان آب گوارایی می نوشانیم.
روندگان طریقت ره بلا سپرند
رفیق عشق چه غم دارد از نشیب و فراز
(دیوان حافظ)
در این فصل از نشانه های شگفت انگیز پیر بحث و بررسی می شود.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺✅🌺🌺🌺🌺🌺
28 آذر 97
سید کمال الدین عمادی
هدایت شده از بیداری ملت
❣ #سلام_امام_زمانم❣
#تو آمدی تا به انسانها نور دهی
⚡️اما ابرها محاصره ات کردند⛅️
و #شیعیان راضی شدند به این هوای ابری☁️
و ما #سالهاست رنگ خورشید را ندیده ایم...😔
و بی صبرانه #ندبه میکنیم:
☀️"اَيْنَ الشُّمُوسُ الطّالِعَةُ"☀️
🌹🍃🌹🍃
🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
نشانه های اندیشه ورزی درست
☘️امام صادق عليه السلام فرمود
🔸 ثلاثَةٌ يُستَدَلُّ بِها عَلى إصابَةِ الرَّأيِ: حُسنُ اللِّقاءِ، وحُسنُ الاِستِماعِ، وحُسنُ الجَوابِ
سه چیز نشانه درست اندیشیدن است
برخورد شایسته
گوش سپاری شایسته
پاسخی شایسته
📙تحف العقول ص 323 چاپ نور