eitaa logo
کمال الدین
104 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
2.5هزار ویدیو
59 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حبل الله
اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا ولِىَّ اللَّهِ وَابْنَ وَلِيِّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللَّهِ وَابْنَ حُجَّتِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا صَفِىَّ اللَّهِ وَابْنَ صَفِيِّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَمينَ اللَّهِ وَابْنَ اَمينِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا نُورَ اللَّهِ فى ظُلُماتِ الْأَرْضِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اِمامَ الْهُدى، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَلَمَ الدّينِ وَالتُّقى، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا خازِنَ عِلْمِ النَّبِيّينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا خازِنَ عِلْمِ الْمُرْسَلينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا نآئِبَ الْأَوْصِيآءِ السَّابِقينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مَعْدِنَ الْوَحْىِ الْمُبينِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا صاحِبَ الْعِلْمِ الْيَقينِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْبَةَ عِلْمِ الْمُرْسَلينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْأِمامُ الصَّالِحُ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْأِمامُ الزَّاهِدُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْأِمامُ الْعابِدُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْأِمامُ السَّيِّدُ الرَّشيدُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْمَقْتُولُ الشَّهيدُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ رَسُولِ اللَّهِ وَابْنَ وَصِيِّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مَوْلاىَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ، وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكاتُهُ اَشْهَدُ اَ نَّكَ قَدْ بَلَّغْتَ عَنِ اللَّهِ ما حَمَّلَكَ، وَحَفِظْتَ مَا اسْتَوْدَعَكَ، وَحَلَّلْتَ حَلالَ اللَّهِ، وَحَرَّمْتَ حَرامَ اللَّهِ، وَاَقَمْتَ اَحْكامَ اللَّهِ، وَتَلَوْتَ كِتابَ اللَّهِ ...
هدایت شده از قم آنلاین
30.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ابراز پشیمانی فردی که هنگام بستن درب حرم حضرت معصومه سلام الله علیها کلیپی از وی منتشر شد که درحال تماس با دوستانش برای تجمع و جلوگیری از بستن حرم بود و آن سخنان سوژه رسانه‌های معاند شد. http://eitaa.com/joinchat/3298492416Cc8880c401c 🕌‌بزرگترین کانال قمی‌ها در ایتا🔝
پیام سال نو تقارن تحول جهانی که خورشید محور آن است و شهادت امامی که او خورشید عالم است این تقارن که شادی و غم و تبریک و تسلیت را به هم آمیخته است، تصادفی نیست؛ زیرا هر سال که نو می شد همه درخواست کامیابی و خوشی و وفور نعمت را از همدیگر داشتند ولی امسال همگی دفع بلایی را می خواهند که منشأش معلوم نیست به شکلی که دنیا را به اضطرار رسانده است و حتی آنهایی که با خدا کاری ندارند و در برابر او ایستاده اند و فریاد أَنَا رَبُّكُمُ الْأَعْلى‏، سر می دهند و متهم هستند، دست به دعا برداشته اند وأَمَّنْ يُجيبُ ... می خوانند، شیعه که وجه ممتازش همراهی و انس با دعاست و به تعبیر استاد در یک مرحله دعا را وسيله‏اى هنگام شكستن وسيله‏ها و كليدى پس از به كار گرفتن و از كار افتادن كليدهاى ديگر می داند، حال که می بیند نه حرارت خورشید دنیا این ویروس را می سوزاند و نه نورش او را نشانه می روند و همه وسیله ها را ناکارآمد می یابد به نور خدا در زمین وَ سِراج مُنِير آسمان ولایت متذکر می شود تا در شهادت جانسوزش به شناختی و شهودی برسد و او را وسلیه قرار دهد که از حسن القضا هم باب الحوائج است و هم همه ما جیره خوار خوان نعمت پسر و دخترش در ایران هستیم همان وجودی که اینگونه به ما می آموزد و می فرماید: «ما مِنْ شَئٍ تَراهُ‏ عَينُكَ‏ الَّا و فيهِ مَوْعِظَةٌ»؛ و اینگونه استاد این حکمت نورانی امام را شرح می دهند که بهترین هدیه در چنین سال نویی برای دوستان است گوش جان بسپارید:با يكى از دوستان خوبم بر سر سفره نشسته بوديم، او به پياز علاقه داشت و به خوردن آن مشغول بود. كودكى كه در آن‏جا بود مقدارى از آن‏ پياز را در دهان گذاشت، اشكش سرازير شد و زبانش سوخت و آن را رها كرد. دوستم خنديد، خنده‏اى پربار و پر از برداشت؛ كه عده‏اى به خاطر جهتى از چيزهايى مى‏گذرند اما عده ديگر، همان چيز را به همان خاطر مى‏خواهند. آن تيزى و تندى كه كودك را فرارى كرده، مرا به سوى خود كشانده است. و سپس ادامه داد: در برابر سختى‏ها و ناراحتى‏ها عده‏اى به همان خاطر كه ما فرار مى‏كنيم به استقبال مى‏روند و از سختى‏ها بهره مى‏گيرند. همان دردها و فشارها كه ما را از پاى در مى‏آورد، همان‏ها به عنوان پا، عامل حركت و پيشرفت و ورزيدگى عده‏اى مى‏شود. و راستى همان است كه امام كاظم مى‏فرمود: «ما مِنْ شَئٍ تَراهُ‏ عَينُكَ‏ الَّا و فيهِ مَوْعِظَةٌ»؛ آنچه چشم تو آن را مى‏يابد، در آن درس‏ها و پندهايى است. و همين است كه روح‏هاى بيدار از هيچ صحنه‏اى به سادگى نمى‏گذرند و با تصادف توجيهش نمى‏كنند؛ چون آنچه در چشم ما تصادف است و در نظر ما ناگهانى است، در چشم‏هاى ديگر و نظرهاى ديگر با نقشه‏هاى دقيقى همراه است و حتى قابل پيش‏بينى است. هنگامى كه يك مؤسّسه دو نفر از كارمندانش را كه برادر هم هستند براى لحظه‏اى و يا ساعتى در جايى مى‏خواهد و آن دو، بى‏خبر از يكديگر به هم مى‏رسند، چه بسا در اين برخورد تعجب كنند و با تصادف توجيهش كنند، در حالى كه همين تصادف با نقشه‏هايى همراه بوده و در نظر رئيس‏ مؤسّسه قابل پيش بينى. بر اساس اين توجه، ديگر هر تصادف و هر صحنه‏اى پيامى دارد و حرفى دارد و مغزى و تو نمى‏توانى از اين پيام و از اين حرف و از اين مغز به زودى بگذرى بلكه آن را زير و رو مى‏كنى و در آن تدبر مى‏كنى و آن را ارزيابى مى‏نمايى. و اين ارزيابى‏هاى وسيع و مرتب به سازمان فكرى وسيعى منتهى مى‏شود و در درون تو چشمه‏هايى را مى‏كارد. و در اين‏جاست كه هر دلى حرفى دارد و هر مغزى كشف تازه‏اى و هر زبانى پيام زنده‏اى. ارسال از جناب استاد آقای فلسفیان.
سلام و تحیت محضر شریف مهمانان محترم و فرهیخته کانال کمال الدین ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت باب الحوایج الی الله، امام هفتم موسی بن جعفر علیهما السلام محضر شریف امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب بر حق او مقام معظم رهبری دامت برکاته، از خدای منان برای همه شما و خانواده محترمتان سالی سراسر خیر و برکت مسئلت دارم در این ساعات روز جمعه برای همه پژشکان و پرستاران خط مقدم این جهاد سلامت همچنین نیروهای نظامی و انتظامی حافظ امنیت آرزوی سلامت و عافیت کامل دارم برای کسانی در این دفاع مقدس سلامت جان خود در راه نجات مردم تقدیم کردند حشر با شهیدان کربلا را آرزو دارم در همین مقام از آن دسته از مردم فهیم و شریف ایران با اقدام های جهادی جهت تولید مایحتاج عرصه بهداشت و درمان وارد میدان شدند همچنین طلبکاران و صاحبان واحد تجاری و خانه که با نیکوکاری خود توانستند عطر شرف و انسانیت در این فضا غم آلود منتشر کنند و از آلام مردم غمدیده بکاهند برای همه آنان صحت و سلامتی توام با عافیت و رستگاری و حشر همیشگی با قرآن و اهل بیت علیهم السلام را خواستارم امیدواریم ملت شریف ایران با صبوری و شکیبایی توام با علم و درایت و برنامه ریزی و دعا و توسل، جهت تامین سلامت خود و دیگران از این بحران کروناویروس رهایی یافته و با قلبی آکنده از نور امید به جبران آسیب های پدیده بپردازند
مجلس روضه در منزل این حقیر در 25 رجب سالروز شهادت حضرت امام موسی بن جعفر علیهما السلام در اولین روز سال 99 شمسی به سبب قرنطینه خانگی توفیق دعوت از دوستان و همسایگان نبود
هدایت شده از مـعارف حـدیث | 🔅
🔳 سخنان برگزيده 🔅وجَدْتُ عِلْمَ النّاسِ فى ارْبَعٍ: اوَّلُها انْ تَعْرِفَ رَبَّكَ، وَ الثّانِيَةُ انْ تَعْرِفَ ما صَنَعَ بِكَ، وَ الثّالِثَةُ انْ تَعْرِفَ ما ارادَ مِنْكَ، وَ الرّبِعَةُ انْ تَعْرِفَ ما يُخْرِجُكَ عَنْ دينِكَ. 🔸 تمام علوم جامعه را در چهار مورد شناسائى كرده‌ام : اوّلين آن‌ها اين كه پروردگار و خود را بشناسى . دوّم، آنچه را كه براي تو ساخته و مهيا شده را بشناسي . سوّم، بدانى كه براى چه آفريده شده‌اى. چهارم، آنچه تو را از دين و اعتقاداتت منحرف مي‌كند را بشناسي. ▫️كافى : ج ۱، ص ۵۰، ح ۱۱ 🔅رحِمَ اللّهُ عَبْدا تَفَقَّهَ، عَرَفَ النّاسَ وَلا يَعْرِفُونَهُ. 🔸خداوند متعال رحمت كند بنده‌اى را كه - در مسائل دينى و اجتماعى و سياسى و ...- فقيه و عالم باشد و نسبت به مردم شناخت پيدا كند، گرچه مردم او را نشناسند و قدر و منزلت او را ندانند. ▫️نزهة النّاظر : ص ۱۲۲، ح ۲. 🔅ما قُسِّمَ بَيْنَ الْعِبادِ افْضَلُ مِنَ الْعَقْلِ، نَوْمُ الْعاقِلِ افْضَلُ مِنْ سَهَرِ الْجاهِلِ. 🔸 چيزى با فضيلت‌تر و بهتر از عقل بين بندگان توزيع نشده است، تا جائى كه خواب عاقل - هوشمند - بهتر از شب زنده‌دارى جاهل بى‌خرد است . ▫️تحف العقول: ص ۲۱۳ 🔅 إنَّ اهْلَ الاْرْضِ مَرْحُومُونَ ما يَخافُونَ، وَ ادُّوا الاْمانَةَ، وَ عَمِلُوا بِالْحَقِّ. 🔸 اهل زمين مورد رحمت - و بركت الهى- هستند، مادامى كه خوف و ترس - از گناه و معصيت داشته باشند- ، و اداى امانت نمايند و حقّ را دريابند و مورد عمل قرار دهند. ▫️تهذيب الا حكام : ج ۶، ص ۳۵۰، ح ۹۹۱ 🔅بئْسَ الْعَبْدُ يَكُونُ ذا وَجْهَيْنِ وَ ذا لِسانَيْنِ. 🔸 بدتري بنده كسي است كه داراى دو چهره و دو زبان مى‌باشد، - كه در پيش رو چيزى گويد و پشت سر چيز ديگر -. ▫️تحف العقول : ص ۲۹۱ 🔅الْمَغْبُونُ مَنْ غَبِنَ عُمْرَهُ ساعَةً. 🔸 ورشكسته كسى است كه عُمْر خود را هر چند به مقدار يك ساعت هم كه باشد بيهوده تلف كرده باشد. ▫️نزهة الناظر : ص ۱۲۳، ح ۶. 🔅منِ اسْتَشارَ لَمْ يَعْدِمْ عِنْدَ الصَّوابِ مادِحا، وَ عِنْدَ الْخَطإ عاذِرا. 🔸 كسى كه در امور زندگى خود با اهل معرفت مشورت كند، چنانچه درست و صحيح عمل كرده باشد مورد تعريف و تمجيد قرار مى‌گيرد و اگر خطا و اشتباه كند عذرش پذيرفته است . ▫️نزهة الناظر : ص ۱۲۳، ح ۱۳ 🔅 منْ لَمْ يَكُنْ لَهُ مِنْ نَفْسِهِ واعِظٌ تَمَكَّنَ مِنْهُ عَدُوُّهُ يعني الشّيطان. 🔸 هر كه از سوي خودش موعظه‌گري – كه از درون تذكرش دهد- نداشته باشد دشمنش كه همان شيطان باشد بر او چيره گردد. ▫️نزهة الناظر : ص ۱۲۴، ح ۱۵ 🔅 لو كانَ فيكُم عِدّةُ أهلِ بَدرٍ لَقامَ قائمُنا 🔸 اگر در ميان شما به تعداد اهل بدر وجود داشت قائم ما قيام مى كرد . ▫️مشكاة الأنوار : ۶۳ 🔅 لن تَكونوا مؤمنينَ حتّى تَعُدّوا البلاءَ نِعمَةً والرَّخاءَ مُصيبَةً ، وذلكَ أنَّ الصَّبرَ عِند البلاءِ أعظَمُ مِن الغَفلةِ عندَ الرَّخاءِ 🔸شما هرگز مؤمن نباشيد مگر آن كه بلا را نعمت شماريد و آسايش و رفاه را مصيبت ؛ زيرا صبر بر بلا و گرفتارى ارزشمندتر است از غفلت در هنگام آسايش و خوشى . ▫️جامع الأخبار ص ۳۱۳ ح ۸۷۰ ▪️@hadithnet
سلام و تحیت محضر شریف همه فرزانگان و فرهیختگان این روزها( 27/12/98) نامه جناب استاد دکتر محقق داماد در فضای مجازی منتشر شد ما به متن آن نقدی داشتیم که این نامه عزتمندانه نبود اگرچه لازم بود👇 ر نامه آیت‌الله سید مصطفی محقق داماد به پاپ فرانسیس در اعتراض به اقدامات خصمانه آمریکا علیه ملت ایران آمده است:   حضرت عالیجناب پاپ فرانسیس تا آن‌جا که ما از تعلیمات حضرت مسیح(س) پیامبر بزرگ خداوند اطلاع داریم، مسیحیت با خدمت به انسان‌ها آمیخته است. بنابراین از آن مقام مقدس به عنوان پیشوای مسیحیان جهان انتظار می‌رود که نسبت به ستمی که از سوی رئیس یک کشور بزرگ مسیحی بر ملت ایران می‌رود، بی‌تفاوت نباشند. عالیجنابا! دولت ایران به نمایندگی از ملت، قراردادی با رئیس وقت دولت آمریکا منعقد کرد. این قرارداد مورد تصویب نمایندگان مردم در مجلس شورا قرار گرفت. به گواهی سازمان جهانی انرژی اتمی از سوی ایران هیچ‌گونه تخلفی در پای‌بندی به این پیمان دیده نشده است اما با کمال تأسف رئیس‌جمهور فعلی کشور آمریکا یک‌جانبه مرتکب عهدشکنی شده است. اصل وفای به عهد اصلی است که مورد احترام و تأکید همه ادیان و خردمندان جهان است. علاوه بر عهدشکنی تصمیمات حادی علیه ایران که مستقیماً سخنی آن‌ها متوجه ملت و مردم ایران می‌گردد، اتخاذ نموده است. رنجی که مردم ایران از ناحیه تحریم‌ها متحمل خواهند شد، بر هیچ‌کس پوشیده نمی‌باشد و صرفاً محدود به غذا و دارو نمی‌گردد و بر سراسر زندگی روزمره مردم مؤثر است. کدام وجدان انسانی می‌پذیرد و می‌تواند تحمل کند که کودکان، سالخوردگان، مستمندان، زنان باردار و بسیاری گروه‌های مشابه ضعیف و ناتوان که از نظر موازین انسان‌دوستانه همواره باید مورد محبت دیگر انسان‌ها قرار گیرند، در این‌گونه تصمیمات غیرانسانی دچار سختی شوند و شاید به علت کمبود وسائل و امکانات جان خود را از دست بدهند؟ با کمال تأسف این تصمیمات از سوی رئیس کشوری انجام می‌گیرد که اکثریت قاطع مردم آن مفتخر به پیروی از عیسی مسیح (ص)، پیامبر صلح، دوستی و مبشر محبت و عشق به انسان‌ها می‌باشند. تأسف بالاتر آن‌که این تصمیمات تلخ و ناگوار در زمانی صورت می‌گیرد که شخصی مانند حضرتعالی پیشوایی مسیحیان جهان را بر عهده دارید و مورد احترام پیروان سایر ادیان نیز می‌باشید. عالیجنابا! اینجانب به عنوان یکی از معلمین دینی که مفتخر به همکاری با آن‌جناب در پژوهش‌های گوناگون هستم، از پیشگاه آن مقام مقدس استدعا دارم که به هر طریق ممکن در این امر مداخله و ارشادات لازم را مبذول فرمایید. با احترام سید مصطفی محقق داماد رئیس بخش مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران 👇اکنون نقد آن را در ذیل بخوانید
مناقشه برخی از محققان حقوق دان به اشکال ما به جناب استاد محقق داماد👇 حضرت استاد عزیز. با کمال اعتذار این نوع محاورات و مکاتبات در عرف بین الملل و گفتگوی ادیان و تمدن ها معمول است. و هرگز به معنی اعتراف نیست. کما اینکه در تقریب مذاهب هر کس عقیده خود را دارد و ادیان بر مسئله ای که روح مشترک دارد، توافق می نمایند. لذا نقد جناب خزعلی از جهت اظهار عجز و لابه استاد محقق داماد نیز وارد به نظر نمی رسد. ایشان در مقام تظلم خواهی از حقوق مردم ایران این مرقومه را انگاشته اند. و تظلم خواهی در محکمه و یا مجامع جهانی به معنی اظهار عجز نیست بلکه نوعی ابتکار عمل جهت اثبات حق و تهییج احساسات طرف مقابل است. پاسخ دفاعیه از محقق داماد 👇 حضرت استاد... ما مامور نیستیم در گفتگو بین الملل عرف اسلامی را رها با عرف سیاسی که نوعی کذب در آن راه دارد وارد شویم عرض کردم مساله احترام غیر تقدیس است اگر من کسی را مقدس نمیدانم بگویم ای مقدس این کذب مخبری است اگر طرف مقابل مقدس نباشد کذب خبری است لذا اگر حضرت استاد محقق داماد ایشان را مقدس نمی داند پس گرفتار دو کذب خبری و مخبری هر دو شده این خیلی جالب نیست ایشان از جایگاه یک حقوق دان صرف سخن نگفت او از جایگاه یک معلم دین سخن گفت فقیه نباید چنین اشتباه کند اگر به سخنان امام راحل رضوان الله تعالی علیه به مسیحیان ایران هم توجه کنید امام ندیدم سلام کند احترام بدون سلام دارد زیرا نه نص قرآن دعا برای آنان جایز نیست احترام و نیکی جایز بلکه دارای پاداش است اگرچه دوست نداشتم بیش از حد بشکافم چون پرسش فرمودی عرض کردم ای کاش دوستان که با استاد بزرگوار جناب آقای محقق داماد ارتباط دارند این نقدها را ارسال کنند شاید با بیانات ایشان سوء برداشت ما از متن مرتفع گردد
سلام وتبریک مجدد جناب استاد عمادی از کجای نامه استفاده می شود که ایشان ایران را مقصر می داند ویا عزت ایرانی رعایت نشده جواب پرسش👇 سلام و درود توام ادب و احترام محضر محقق ارزشمند و فرهیخته جناب آقای.... دامت افاضاته برای اینکه درک این نکته که نامه حضرت استاد محقق داماد به گمان این حقیر حاکی از موضع عزت نبود نیازمند مقدمه ای است رعایت اصل عزت در تعامل بین الادیانی و بین المللی يَقُولُونَ لَئِن رَّجَعْنَا إِلَى الْمَدِينَةِ لَيُخْرِجَنَّ الْأَعَزُّ مِنْهَا الْأَذَلَّ وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِينَ وَلَٰكِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَا يَعْلَمُونَ(منافقون 78) وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ(آل عمران /139) فَلَا تَهِنُوا وَتَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَأَنتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَاللَّهُ مَعَكُمْ وَلَن يَتِرَكُمْ أَعْمَالَكُمْ (محمد /35) قرآن مومن را از منظر عزت از غیر مومن برتر میداند اگر چه در میان مومنان مساله به تواضع و فروتنی بدل میشود در برابر دیگران اصل عزت از اصول تعامل بین المللی اسلام است البته به معنای عدم رعایت ادب و احترام نیست ولی خود را در مقابل غیر مومنان تحقیر و انان را بالابردن نوعی نادیده گرفتن اصل قرآنی یادشده است اکنون با توجه به این اصل متن حضرت استاد محقق داماد را توجه کنید👇👇 عالیجنابا! اینجانب به عنوان یکی از معلمین دینی که مفتخر به همکاری با آن‌جناب در پژوهش‌های گوناگون هستم، از پیشگاه آن مقام مقدس استدعا دارم که به هر طریق ممکن در این امر مداخله و ارشادات لازم را مبذول فرمایید. با احترام سید مصطفی محقق داماد رئیس بخش مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران ☝️☝️ ایشان در قسمت پایانی نامه خود را به عنوان یک معلم دینی تقلیل داد در مقابل پاپ را به مقام مقدس رفعت داد سوای این اعتراف به تقدس پاپ خلاف تعالیم اسلام است بررسی همه سطور نامه نیازمند وقت زیادی اهل خرد را همین اشاره کافی است مجددا تاکید میکنم احترام به دیگران و غیر مسلمان غیر از ابراز عظمت یک غیر مسلمان است امیدوارم توانسته باشم مقصود خود را رسانده باشم البته این قسمتی از نامه قبلی ایشان است در نامه جدید هم به عنوان پطرس مقدس تصریح کرده است
هدایت شده از نصوری .
در قرآن کریم می خوانیم؛ ﺁﮔﺎﻩ ﺑﺎﺷﻴﺪ؛ ﻳﻘﻴﻨﺎ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺧﺪﺍ ﻧﻪ ﺑﻴﻤﻰ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﻪ ﺍﻧﺪﻭﻫﮕﻴﻦ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ . ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﭘﺮﻫﻴﺰﻛﺎﺭﻯ ﺩﺍﺭﻧﺪ . و در ادامه می خوانیم: لَهُمُ الْبُشْرَىٰ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَفِي الْآخِرَةِ (یونس، آیات۶۲_ ۶۴) ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﻰ ﺩﻧﻴﺎ ﻭﺁﺧﺮﺕ ﻣﮋﺩﻩ ﻭ ﺑﺸﺎﺭﺕ ﺍﺳﺖ. دوستان خداوند در پناه قدرت او در امنیت و آسایش روحی و روانی به سر می برند.  آنان دو ویژگی مهم دارند. یکی ایمان به خدا و دومی تقوای همیشگی یعنی در طول زندگی، واجب های پروردگار را انجام  و حرام های او را ترک می کنند. اینان دو بشارت دارند. بشارتی در زندگی دنیا و بشارتی درباره سرای آخرت. ابوعبیده حذاء از امام محمد باقر علیه السلام نقل می کند که درباره بیان آیه فرمود: و الامام یبشرهم بقیام القائم و بظهوره و بقتل اعدائهم  و بالنجاه فی الآخره و الورود علی محمد صلی الله علی محمد و آله الصادقین علی الحوض. امام بشارت قیام حضرت مهدی و ظهور او و کشتن دشمنان آنان را(در زندگانی دنیا) می دهد. و بشارت نجات در آخرت و بشارت وارد شدن بر محمد صلی الله علی محمد و آله الصادقین، کنار حوض (کوثر) را می دهد. الکافی، ج۱، ص۴۲۹، ح۸۳. روایت معتبر است. در روایت دیگری درباره بشارت ظهور  می خوانیم؛ برید بن معاویه گوید: شنیدم امام جعفر صادق علیه السلام می فرمود: آگاه باشید روز ها و شب ها به پایان نمی رسد تا اینکه خدا مردگان (مومن، آنانی که می خواهند) را زنده می کند و زندگان (دشمنان اهل بیت) را می میراند و حق را به اهلش باز می گرداند و دینی که مورد رضایت خود و پیامبرش است، را بر پا می کند. پس بشارت بر شما باد پس بشارت بر شما باد پس بشارت بر شما باد به خدا سوگند حقی جز آنکه پیش شما وجود دارد، نیست. تهذیب الاحکام، ج۴، ص۹۶، باب۲۹، ح۸.
بمناسبت ۲۶ ماه رجب،رحلت مومن قریش وپدر بزرگوار امام علی صلوات الله علیه،یار ویاورومدافع پیامبر گرامی اسلام ،(حضرت ابوطالب علیه السلام) ◾ 👈ایمان حضرت ابوطالب علیه السلام :✔️ 1️⃣حضرت امام صادق «علیه السلام» فرمودند:  اگر ايمان ابوطالب را در يک کفه ترازو و ايمان اين مردم را در کفه ديگر قرار دهند ايمان ابوطالب فزوني خواهد داشت.  بحارالانوار.ج۳۵ ،ص ۱۱۲ 2️⃣حضرت امام باقر «علیه السلام» فرمودند:   اميرمؤمنان علیه السلام دستور مي داد از طرف ابوطالب حج به جا آورند.   بحارالانوار.ج۳۵ ،ص ۱۱۲ 3️⃣اصبغ بن نباته مي گويد: أميرالمؤمنين (علیه السلام ) فرمودند: «بخدا قسم هرگز پدرم و جدم عبدالمطلب و هاشم و عبد مناف عبادت بت نکرده اند.» گفتند: «پس چه را عبادت مي کردند؟ فرمودند: به سوي کعبه نماز مي خواندند و بر دين ابراهيم و به آن متمسک بودند. (کما ل الدين ،ج1 ،ص174-175) 4️⃣از اشعار معروف ابوطالب که دلالت بر ايمان او به اسلام دارد، قصيده هاي «لاميه» و «ميمنه» او مي باشد: لعمري لقد كلفت وجدا بأحمد *** و أحببته حب‏ الحبيب‏ المواصل‏ وجدت بنفسي دونه و حميته *** و دارأت عنه بالذرا و الكلاكل‏ فأيده رب العباد بنصره‏ *** و أظهر دينا حقه غير باطل به جان خودم! به قدري به واسطه وجود احمد صلي الله عليه و آله در وجد و سرور غوطه ورم که وجد را به زحمت آورده ام؛ زيرا او را به قدري دوست مي دارم مانند کسي که دوست خود را به سينه گرفته باشد. جان خود را نثار او کنم و حمايت از او نمايم به اعضاي رئيسه و غير رئيسه خود. خداوند او را پاينده بدارد که جمال اهل دنيا است و نقمت دشمنان و زينت هر کوي و محفل است. پروردگار بندگان او را با توفيقات خود تأييد و ياري نمود و ظاهر و محقق کرد دين حقي را که باطل در او راه نداشت. (كنز الفوائد ؛ ج‏1 ؛ ص179)
هدایت شده از بیداری ملت
❌برخی از کادر پزشکی بیمارستان UCSD در سن دیگو کالیفرنیا در #آمریکا کنار در ورودی این بیمارستان پلاکاردی به دست گرفته اند که روی آن نوشته: لطفا به دزدیدن ماسک های ما پایان دهید و مایع های ضد عفونی😔😔 ❌ در متن گزارش می افزاید که نیروهای امنیتی در بیمارستان های آمریکا مستقر شده اند که جلوی دزدی مایع های ضدعفونی کننده توسط مردم را بگیرند. ❌بسیار از کاربران کامنت های متعددی در تایید این خبر گذاشتند و از تجربه خود سخن می گویند: 🔰یکی نوشته همینطور است. منم پرستارم و دقیقا دیدم یکی دوید داخل درمانگاه، یه مشت ماسک برداشت و دوید بیرون. 🔰یکی دیگر می نویسد که در درمانگاهی که توش کار می کنم مجبور شدیم مایع ضد عفونی را با بست به دیوار ببندیم. 🔰یکی نوشت اینجا هم همینطور است. خیلی از بیمارستان ها کمبود لوازم بهداشتی دارند. بعد برخی مردم این ها را در خیابان به قیمت بالاتر می فروشند. ❌پس از آنکه دولت آمریکا هیچ اقدامی برای تامین مایحتاج عمومی و بهداشتی مردم انجام نداد نوبت دزدی رسیده 😔 #فقر_فرهنگی #فقر #ناکارآمدی_دولت #حکومت_ناکارآمد #خارج_بدون_فیلتر #کرونا منبع: https://bit.ly/2UlFyfa @bidariymelat
هدایت شده از حبل الله
پرسش: سلام علیکم رسول خدا ص فرمود الصلوه عمود الدین ان قبلت قبل سواها ان ردت رد ماسواها حالا فکر کن صحرای محشر است. آیا کسانی که اعمال صالح زیادی انجام دادند. داروها و ابزار سعادت مادی بشر را کشف و اختراع کردند. کارهای بزرگ خیریه اقدامات عظیم برای صلح و آرامش بشر انجام می دهند.چی؟ قسیسین و احبار که که اذا ذکرالله وجلت قلوبهم چی؟ کسانی که قصور ذاتی دارند و اصلا نماز نمی دانند.چی؟ کسانی که فرصت نماز نداشتند. در جنگ خیبر چوپانی ایمان آورد و بلافاصله پس از شهادتین به جنگ دشمن رفت و شهید شد.این چی؟ تفسیر آیه ولواهل الکتاب آمنوا و عملوا الصالحون....چی؟ ذَٰلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ پاستور و ادیسون و کانت چی؟ یعنی همه جهنم می روند؟بعد داعشی ها و خوارج و مهاجمین حرم در مشهد و قم به بهشت؟ پاسخ: سلام علیکم باید توجه داشت که نماز در همه ادیان و شرایع الهی بود و اختصاص به شریعتی خاص ندارد. هدف از این حدیث شریف، بیان اهمیت نماز نزد خدای متعال است و بر اساس آن کسانی که نماز را سبک بشمارند و به آن اهمیت ندهند سایر اعمالشان نیز برایشان سودی نداشته و موجب رشد و تکامل و سعادت آنان نمیشود زیرا مهم‌ترین عامل سعادت و کمال انسانها، داشتن رابطه عبودی با خدای سبحان است که بزرگترین نماد آن نماز است و اگر کسی به نماز اهمیت ندهد در واقع در ایمانش مشکل دارد. اما مستضعفان و کسانی که حقیقت اسلام و دین به آنان نرسیده یا به هر دلیلی توان درک حقانیت دین و لزوم نماز را ندارند قطعا چنین کسانی دچار عذاب الهی نمیشوند و خدای متعال به اندازه عقل و درک آنان از ایشان بازخواست خواهد کرد و اگر هم اصلاً عقلی نداشته باشند هیچ تکلیفی نیز نخواهند داشت: إِلاَّ ٱلْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ ٱلرِّجَالِ وَ ٱلنِّسَآءِ وَ ٱلْوِلْدَٰنِ لاَ يَسْتَطِيعُونَ حِيلَةً وَ لاَ يَهْتَدُونَ سَبِيلا (نساء/۹۸) قسیسین و رهبان و پیروان سایر ادیان الهی نیز اگر پیش از آمدن اسلام از دنیا رفته باشند با آنان بر اساس شریعت خودشان برخورد خواهد شد و باید به نمازی که در شریعتشان بود اهمیت میدادند: إِنَّ ٱلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ وَ ٱلَّذِينَ هَادُوا۟ وَ ٱلنَّصَٰرَیٰ وَ ٱلصَّٰبِـِٔينَ مَنْ ءَامَنَ بِٱللَّهِ وَ ٱلْيَوْمِ ٱلْأَخِرِ وَ عَمِلَ صَٰلِحًا فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَ لاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لاَ هُمْ يَحْزَنُونَ (بقره/۶۲) ولی بعد از آمدن اسلام، سایر شرایع منسوخ شد و لازم است همه بر اساس اسلام عمل کنند. البته اگر کسانی باشند که حقانیت اسلام برایشان روشن نشده باشد و خودشان هم کوتاهی نکرده باشند، آنان نیز در حکم مستضعفان هستند و به میزان عمل به شریعت خودشان پاداش داده خواهند شد. در ضمن آیه: إِذَا ذُكِرَ ٱللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ ربطی به قسیسین و رهبان ندارد و درباره مؤمنان به اسلام است. کسانی که ایمان آوردند و فرصت نماز خواندن پیدا نکردند قطعا گناهانشان بخشیده شده و وارد بهشت میشوند زیرا آنچه هدف اصلی از این روایت است یعنی ایمان را دارند و اگر زنده میماندند حتما به نماز نیز اهمیت میدادند و همین کافی است. آیه: وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ ٱلْكِتَٰبِ ءَامَنُوا۟ وَ ٱتَّقَوْا۟ لَكَفَّرْنَا عَنْهُمْ سَيِّـَٔاتِهِمْ وَ لَأَدْخَلْنَٰهُمْ جَنَّٰتِ ٱلنَّعِيمِ (مائده/۶۵) نیز منافاتی با روایت فوق ندارد زیرا نماز در همه شرایع بود و لازمه ایمان و تقوا، اهمیت دادن به نماز است چنانکه لازمه ایمان و تقوا در این زمان، رها کردن سایر شرایع و گرویدن به شریعت اسلام است. درباره کسانی که خدماتی مادی برای بشر انجام داده ولی اهل نماز نبودند؛ چنین کسانی اگر نسبت به دین از مستضعفان بودند و حقانیت دین به آنان نرسیده بود با آنان مانند مسضعفان برخورد شده و در برابر اعمال خوب و خدماتشان پاداش خواهند گرفت ولی اگر حقانیت دین برایشان آشکار شده بود و در عین حال عناد و لجاجت ورزیده و به آن ایمان نیاوردند، چنین کسانی حقّ ورود به بهشت را ندارند و داخل جهنم میشوند گرچه ممکن است خدماتشان موجب شود در دوزخ در عذاب آنان تخفیف داده شود. اما داعشیان و خوارج و مانند آنان چون اسلام حقیقی و صحیح را نپذیرفتند نمازشان و نیز سایر اعمالشان پذیرفته نمیشود و جای آنان در دوزخ است مگر اینکه برخی از آنان نیز مستضعف باشند. احمد جمالی کانال حبل الله: https://eitaa.com/hablallah
‏فیلم از طرف سیدکمال الدین عمادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کار عالمانه همراه با دقت در مسئله انتظار کلامی از مقام معظم رهبری
شرح فرازي از دعاي شب مبعث؛ محمد(ص) مصداق عيني «تجلي اعظم» در خلقت مبعث، احياء نهان خفته انسان و پيوند دوباره او با عرشيان است، نوري که تجلي کننده نام «اعظم الهي» بر بندگان است، نور هدايت بر انسان مي‌تاباند و نهاد او را گرمايي از عشق و سوز مي‌بخشد. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از مركز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي طباطبائي فرازهايي از دعاي شب 27 رجب را شرح داده است كه به ميمنت بعثت حضرت خاتم‌الرسل تقديم مي‌گردد. در دعاي شب بيست و هفتم ماه رجب آمده است؛ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِالتَّجَلِّي [بِالنَّجْلِ‏] الْأَعْظَمِ فِي هَذِهِ اللَّيْلَةِ مِنَ الشَّهْرِ الْمُعَظَّمِ وَ الْمُرْسَلِ الْمُكَرَّمِ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَنْ تَغْفِرَ لَنَا مَا أَنْتَ بِهِ مِنَّا أَعْلَمُ يَا مَنْ يَعْلَمُ وَ لَا نَعْلَمُ اللَّهُمَّ بَارِكْ لَنَا فِي لَيْلَتِنَا هَذِهِ الَّتِي بِشَرَفِ الرِّسَالَةِ فَضَّلْتَهَاو... (مفاتيح الجنان، در اين دعاي عظيم الشان، خدا را به تجلي اعظم قسم مي‌دهيم، که بر اساس اين دعاي شريف، مصداق عيني «تجلي اعظم» وجود مبارک خاتم انبياء (صلي الله عليه و آله) ياد شده است.) براي تبيين اين مطلب چند نکته قابل توجه است؛ نکته اول اين است که در فرهنگ متعالي دين اسلام و در فرهنگ نهج‌البلاغه علوي، که مبيّن حقايق ناب اسلام است، «خلقت» که از اوصاف فعلي خداي سبحان است، عبارت است از «تجلي خالق در چهره مخلوق‌هاي گوناگون»، لذا وجود مبارک اميرالمومنين(ع) در خطبه 108 نهج‌البلاغه مي‌فرمايد «الْحَمْدُ لِلَّهِ الْمُتَجَلِّي لِخَلْقِهِ بِخَلْقِه»[1] سراسر جهان جلوه‌گاه فيض الهي است و همه موجودات، تجلي الهي هستند و خداي سبحان در خلقش تجلي پيدا کرده است، لذا سراسر عالم تجلي‌گاه فيض الهي مي‌شود، پس در تعبير نهج‌البلاغه سراسر عالم تجلي الهي است. اميرالمومنين (عليه السلام) در نهج‌البلاغه به صورت خاص، قرآن کريم را تجلي الهي معرفي کرده‌اند[2] و آنجا که فرمود « الْحَمْدُ لِلَّهِ الْمُتَجَلِّي لِخَلْقِهِ بِخَلْقِه» اشاره به تجلي عام خدا است و همه خلقت و نظام آفرينش تجلي خالق است. * تعريف «تجلي» و تفاوت آن با «تجافي» نکته دوم: عنوان «تجلي» از لطيف‌ترين تعابير عرفاني است که قرآن و عترت از آن ياد کرده‌اند و سالکان دورانديش، جذب اين تعبير شده‌اند. «تجلي» به معني تابش و تابيدن است، تابش نور را تجلي مي‌گويند؛ در بحث «نزول» قرآن کريم، مطرح شده است که نزول حقايق و اشيا به دو نحو است، گاهي به نحو «تجلي» است و گاهي به نحو «تجافي» است، معاني اين دو واژه بايد روشن شود و بدون آشنايي با مفهوم اين دو واژه به حقيقت مطلب نمي‌توان رسيد. فرق «تجلي» با «تجافي» در اين است که «تجلي» نوعاً در معارف و حقايق و مجردات به کار مي‌رود و «تجافي» در ماديات و امور طبيعي استعمال مي‌شود «تجافي» در قرآن درباره اهل نماز شب، وارد شده است که آنها «تجافي» دارند «تَتَجافي جُنُوبُهُمْ عَنِ الْمَضاجِعِ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ خَوْفاً وَ طَمَعا»[3] تجافي به معناي کنده شدن و جدا شدن است، قرآن درباره اهل نماز شب مي‌گويد: ايشان بدن‌هايشان را از مضجع و خوابگاه مي‌کَنند. نزول به نحو تجافي به اين معني است که يک حقيقتي در يک موطن و جايگاهي است و از آن موطن جدا مي‌شود و به موطن ديگر مي‌رود، مثلاً نزول قطرات باران به نحو «تجافي» است، يک قطره باران وقتي در بالا است در پايين نيست و اگر آن قطره به پايين آمد، ديگر در بالا نيست؛ پس «تجافي» به معناي «جدا شدن» از مکان اولي است و در هر مرحله‌اي، اگر موجودي از آن مرحله جدا شد و به جاي ديگر رفت، مي‌گويند «تجافي» يافت؛ يعني از آنجا جدا شد و به جاي ديگر رفت، اما «تجلي» اين‌گونه نيست، «تجلي» به معناي «تابيدن» است، اگر امري، اصل و حقيقت در يک موضع خاصي باشد، آن موجود در عين حالي که در موطن خود هست در مواطن ديگر نيز مي‌تابد و «تجلي» مي‌کند، مثلاً نزول آفتاب به نحو «تجلي» است، آفتاب از محلي که حضور دارد حرکت نمي‌کند، بلکه در عين حالي که آنجاست شعاع او حرکت مي‌کند و همه جا را فرا مي‌گيرد اين نحوه تابش را تجلي مي‌گويند، پس در «تجلي» شي، در عين حالي که در محل خودش محفوظ است در عوالم ديگر هم رقيقه‌اي از او مي‌تابد و مي‌درخشد و وجود و اثر دارد در عين حالي که حقيقت او در آن مکان نيست. «خلقت» که از اوصاف خداست عبارت است از: «تجلي خالق در چهره مخلوقات گوناگون»؛ يعني اين که عالم، تجلي خداست و نور الهي است که متجلي شده است؛ عالم حقيقت و وجودي دارد که از خداست و ماهيتي دارد که از خود اوست؛ ماهيت از خدا نيست، بلکه وجود از آن خداست، مثلا وقتي آفتاب به ديواري مي‌تابد و ديوار را روشن مي‌کند؛ سايه از ديوار است نه از آفتاب، عالمِ خلقت، تجلي خداست و خلقت از خدا جدا نيست و خداي متعال با اسم شريف «فاطر» جلوه کرده است و همه «منفطر»
از او هستند، همه تجلي او مي‌باشند و همه مي‌گويند: «خدا». در دعاي کميل حضرت امير(ع) به ما آموخت که اينگونه خدا را بخوانيم «و بِأسمائک التي مَلأتْ أرکانَ کلَ شي‌ءٍ»[4] «اسما» از «وسم» است «وسم» به معناي «نشانه»، ما در اين دعا خطاب به حضرت حق مي‌گوييم : خدايا اسما و نشان‌هاي تو، ارکان وجود عالم را پر کرده است؛ يعني همه تجلي او هستند اگر بحث «تجلي»، به خوبي تشريح شود مي‌بينيم که اين همان حرف عارف کامل امام رضوان الله تعالي عليه است که در يک جمله فرمود: «عالم محضر خداست»[5] يعني عالم تجلي اوست و اين حرف بلندي است، يعني از هر ذره‌اي که مي‌بينيم پي به حقيقت عالم مي‌بريم چون اين وجود يک وجود بريده نيست، در متن عالم، تجافي راه ندارد و يک ذره از حقيقت عالم را نمي‌يابيد که از تمام جهت از حقيقتش خارج شده باشد. * تجلي حق مراتب گوناگون دارد نکته دوم: تجلي حق؛ مقول به تشکيک است، يعني داراي مراتب گوناگوني است. عالم تجلي خداست، اما اين تجلي مراتبي دارد، به اين بيان که «تشکيک و تعدد مراتب که در درجات تجلي، مشهود است به مراتب ظهور بر مي‌گردد» اين مراتب تجلي که همان مراتب ظهور حق تعالي است، آن قدر اوج مي‌گيرد تا به «تجلي اعظم» مي‌رسد پس همه عالم تجلي خداست و اين مراتب تجلي ناظر به مراتب ظهور است و اين تجليات، در نهايت به حقيقتي مي‌رسد که از آن تعبير به «تجلي اعظم» مي‌شود، چراکه او عالي‌ترين مرحله از مراتبي است که تجلي حضرت حق در اوست. حقيقت ختمي‌مرتبت در سير صعودي و ارتقا وجودي‌اش به مرحله‌اي رسيده است که با صادر نخستين پيوند وجودي پيدا کرده است و «صادر نخستين» که «رق منشور»[6] نظام هستي است، تمام کلمات بر او منقش است و از آن جايي که وجود مبارک خاتم‌الانبياء عالي‌ترين مرتبه ظهور حق را داراست، تجلي اعظم حق تعالي است، هر چند ديگر موجودات هم تجلي خدا هستند، اما اين وجود مبارک به خاطر شدت قرب و سعه وجوديش به اين مقام راه يافته است، قرآن فرموده است «وَ أَنَّ إِلي رَبِّکَ الْمُنْتَهي»[7] همه وجودات عالم امکان به منزله رود و جوي‌هايي هستند که به رود نظام هستي که وجود خاتم انبياست متصل مي‌شوند، به پيامبر(ص) خطاب مي‌کند که همه اين «سير حُبي» نظام هستي به سوي رب توست، رب تو يعني «رود نيل» نظام هستي پس وجود مبارک ختمي مرتبت به بارگاهي رسيده است که عالي‌ترين مرتبه ظهور حق را داراست به اين جهت او تجلي اعظم شده است.
کفعمی در بلد الامین فرموده که در شب مبعث این دعا را بخوانند: اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِالتَّجَلِّی الْأَعْظَمِ فِی هَذِهِ اللَّیْلَةِ مِنَ الشَّهْرِ الْمُعَظَّمِ وَ الْمُرْسَلِ الْمُکَرَّمِ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَنْ تَغْفِرَ لَنَا مَا أَنْتَ بِهِ مِنَّا أَعْلَمُ یَا مَنْ یَعْلَمُ وَ لا نَعْلَمُ...... اللَّهُمَّ فَإِنَّا نَسْأَلُکَ بِالْمَبْعَثِ الشَّرِیفِ وَ السَّیِّدِ اللَّطِیفِ وَ الْعُنْصُرِ الْعَفِیفِ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَنْ تَجْعَلَ أَعْمَالَنَا فِی هَذِهِ اللَّیْلَةِ وَ فِی سَائِرِ اللَّیَالِی مَقْبُولَةً وَ ذُنُوبَنَا مَغْفُورَةً وَ حَسَنَاتِنَا مَشْکُورَةً وَ سَیِّئَاتِنَا مَسْتُورَةً وَ قُلُوبَنَا بِحُسْنِ الْقَوْلِ مَسْرُورَةً وَ أَرْزَاقَنَا مِنْ لَدُنْکَ بِالْیُسْرِ مَدْرُورَةً....... اللَّهُمَّ إِنَّا نَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الْعَظِیمِ وَ مُلْکِکَ الْقَدِیمِ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَغْفِرَ لَنَا الذَّنْبَ الْعَظِیمَ إِنَّهُ لا یَغْفِرُ الْعَظِیمَ إِلا الْعَظِیمُ...........فَأَسْأَلُکَ بِهِ وَ بِاسْمِکَ الْأَعْظَمِ الْأَعْظَمِ الْأَعْظَمِ الْأَجَلِّ الْأَکْرَمِ الَّذِی خَلَقْتَهُ فَاسْتَقَرَّ فِی ظِلِّکَ فَلا یَخْرُجُ مِنْکَ إِلَی غَیْرِکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَیْتِهِ الطَّاهِرِینَ وَ أَنْ تَجْعَلَنَا مِنَ الْعَامِلِینَ فِیهِ بِطَاعَتِکَ وَ الْآمِلِینَ فِیهِ لِشَفَاعَتِکَ...... عید مبعث بر همه شما ارادتمندان به رسول اکرم صلی الله علیه و اله وسلم مبارک باشد