eitaa logo
کمال الدین
103 دنبال‌کننده
2هزار عکس
2.8هزار ویدیو
59 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
بسمه تعالی در پی اهانت برخی از مخالفان فلسفه و عرفان، به حضرت استاد آیت الله العظمی علامه جوادی آملی دامت برکاته به بهانه دفاع از مرحوم آخوند خراسانی صاحب کفایه الاصول ره مقالات و سخنان فراوانی از اساتید و شاگردان و ارادتمندان حضرت علامه جوادی در دفاع از ایشان انتشار یافت از جمله جناب حجت‌الاسلام والمسلمین استاد سیدمحمد شفیعی مازندرانی دامت افاضاته از علماء مازندران و از شاگردان آیات عظام آقامیرزا هاشم آملی و فاضل لنکرانی رضوان الله تعالی علیهما که از این دو استاد بزرگوار خود، موفق به دریافت اجتهاد نیز شده اند همچنین از شاگردان فلسفه و عرفان آیتین و علمین استاد علامه جوادی آملی و استاد علامه حسن زاده آملی دامت برکاتهما هست که با سرودن شعری زیبا به دفاع از مقام شامخ حضرت استاد علامه جوادی آملی دامت برکاته پرداخت در ذیل مشاهده بفرمایید 👇👇🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀👇👇 ابراز ارادتمندی به حضرت استاد آیت الله العظمی جوادی آملی دامت 👇👇🌺🌺🌺🌺🌺🌺👇👇 قال رسول الله صلی الله علیه و اله وسلم : الا و من اهان عالما فقد اهاننی .... الاو من اکرم عالما فقد اکرمنی ( جامع الاخبار – فصل بیستم ص 109) هرکس به عالمی اهانت کند به من اهانت کرده هر کس عالمی را گرامی دارد مرا گرامی داشته است. « جوادی آملی» ، مهر جهان است نگهبان حریم آسمان است همه تسنیم ریزد از کلامش به فقه آل حق ، شرح و بیان است فقیه اعلم و سیاس احکم بهاور نایب یار نهان است به جمهوری اسلامی ، گر ان یار به رهبر ، یاورِ سرکاروان است نصیحت گوی فرزندان قرآن دراین در، خیر خواه راستان است بشیر است و نذیراست و طبیب است پیمبر گونه ، حق را پاسبان است دمادم در پی تقریر اسلام به سوق حوزه ها گوهر فشان است زبان حق ستا تلخ است گاهی چه شیرین در چم لب تشنگان است پدر، فرزند را گاهی نوازد نهیبش نیز عرشی آرمان است چه ایران و چه افغان و دگر سو ی به چشمش ، جمله عالم ، حق نشان است کفایه ، لطف آن فرزانه آخوند به دیدش محفل آرای جهان است دلم گوید : « جوادی » ، قرن ما را ز مهر ِ عرش ، یکتا ارمغان است هر آن کس خورده گیرد بر کلامش یکی بیگانه یا از خفتگان است شفیعی ،حکم او ، معیارِ زمزم گران تفسیر منشور جنان است –16 – 10- 1397 – سید محمد شفیعی مازندرانی 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 17 دی ماه 97 سید کمال الدین عمادی http://eitaa.com/joinchat/2718302210C0f9dfd519c
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
5.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #فیلم| توضیح آیت الله جوادی آملی راجع به جمله‌ای که در مورد «افغانی بودن آخوند خراسانی» بیان کرده بود: آنچه در آن جلسه گفته شد منظور این بود که یک طلبه‌ی ساده برخاست و حالا ۱۰۰ سال است تمام #حوزه های_شیعه را تحت سلطنت خود قرار داد. ما چرا اینجور نشویم؟ بپیوندید #پدرفتنه👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3253993472C49609b6f21
هو الهادی در جستجوی خضر فرخ پی ع(38) 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀❤️🍀🍀🍀🍀🍀 ادب جستجوی پیر (استاد) وَإِذْ قَالَ مُوسَىٰ لِفَتَاهُ لَا أَبْرَحُ حَتَّىٰ أَبْلُغَ مَجْمَعَ الْبَحْرَيْنِ أَوْ أَمْضِيَ حُقُبًا(کهف/ 60) ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﺭﺍ ﻛﻪ ﻣﻮﺳﻲ ﺑﻪ ﺟﻮﺍﻥ ﺧﻮﺩﮔﻔﺖ : ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﻣﻰ ﺭﻭم ﺗﺎ ﺑﻪ ﻣﺤﻞ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﺁﻥ ﺩﻭ ﺩﺭﻳﺎ ﺑﺮﺳﻢ [ ﭼﻪﺍﻳﻨﻜﻪ ﺯﻭﺩ ﺑﺮﺳﻢ ] ﻳﺎ ﺭﻭﺯﮔﺎﺭﻱ ﻃﻮﻟﺎﻧﻲ ﺑﻪ ﺳﻔﺮم ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﻫﻢ ، دانسته شد یک سالک برای نیل به هدف که همان یافتن استاد و پیر طریقت است باید در چهار محور شناخت داشته باشد بدون شناخت و آگاهی حرکت تعالی بخش و رشد آفرین میسر نخواهد بود امور چهارگانه عبارت است از: شناخت مقصود شناخت مقصد شناخت طریق شناخت طریقت در فایل های پیشین شناخت مقصد و مقصود بیان شد اکنون سخن از شناخت طریق است 🔹3. شناخت طریق مراد از طریق همان راهی است که به مقصد منتهی میگردد ولی مساله شناخت راه بعد از شناخت مقصود و مقصد است زیرا تا مقصد معین نباشد راه های وصول به آن نیز قابل شناخت نیست پس سالک باید بداند مقصدش کجاست و اکنون در کجاست در ماجرای موسی کلیم و جناب خضر علیهما السلام موسی ع در سرزمین مصر بود پس مبدا حرکت و سلوکش مصر بود اما مقصد او مجمع البحرین بود ولی اینکه از مصر تا مجمع البحرین از چه راهی باید میرفت در قرآن بیان نشد فقط میفرماید موسی ع میدانست باید به مقصدی به نام مجمع البحرین برود که راه دوری بود لذا ره توشه مناسب راهی که در پیش داشت گرفت همین مقدار میفهماند او به مشکلات راهش آشنایی داشت مهم همین است که سالک به راه و طریق منتهی به مقصد و مشکلات آنرا بداند این پیام قرآن به همه سالکان است اما اگر علم به مقصد نداشته باشد گرفتار سرگردانی و حیرت میشود لذا امام صادق علیه السلام فرمود ان العامل بغیر علم کالسایر علی غیر طریق فلایزیده بعده عن الطریق الواضح الا بعدا من حاجته.. نهج‌البلاغه خطبه 154 همانا سالک بدون آگاهی از مقصد و طریق آن همانند رونده ای است که بیراهه میرود پس هر شتاب کند از مقصد خویش دورتر میشود بنابر شناخت طریق و راه نیل به مقصد و مقصود امری ضروری است البته همیشه راه و طریق زمینی نیست بلکه گاهی با تعیین یک مقصد تعالی و کمال حرکت به سوی آن نیز مکانی و سیر افقی نیست بلکه با طی مراحل و رفتارهایی است که مقدمات نیل به آن مقصد را فراهم میکند مانند مقصد بودن ورود به دانشگاه که راه ورود به آن تحصیل و تحقیق و شرکت در امتحانات ورودی به دانشگاه است. 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺✅🌺🌺🌺🌺🌺 17 دی ماه 97 سید کمال الدین عمادی http://eitaa.com/joinchat/2718302210C0f9dfd519c
هدایت شده از کلاس چرا حجاب
چگونه زنان را درباره حجاب متقاعد کرد؟👇 وارطان داویدیان، خبرنگار ارمنی دوران درباره یکی از دیدارهایش با شهید بهشتی: خاطرم هست که به عنوان خبرنگار رفته بودم سراغ شهید بهشتی که رئیس دیوان عالی عدالت بودند و جمعی از زنان ارامنه اعتراض داشتنتد که ما نمی توانیم داشته باشیم و خب اصلا در احکام دینی ما این اجبار وجود ندارد؛ ایشان که سال ها در آلمان زندگی کرده بودند حرف بسیار جالبی زدند. شهید بهشتی در جواب ارامنه گفتند:👇 بروید یک عکس از بیاورید که ایشان در آن عکس حجاب ندارند! اگر یک چنین تصویری از حضرت مریم وجود دارد و شما به آن معتقدید من هم می گویم که بروید هر کار دلتان می خواهد در مورد وضعیت پوششی خودتان بکنید! این حرف برای من خیلی جالب بود؛ دیدم ایشان درست می گوید ولی خب پذیرش این موضوع قدری سخت است برای ارامنه، چون همه در سراسر دنیا به عنوان یک عرف نانوشته وضعیت پوششی آزادانه ای دارند، هر چند که به قول ایشان دارای کامل بوده اند و ما به این موضوع ایمان داریم.. 🌺 eitaa.com/Kelasecherahejab
هدایت شده از زمانه
🔴 دیوانه نیستند اما احمق های درجه یکی هستند 🔻رهبر انقلاب، صبح امروز: 🔹در دهم دی‌ماه ۵۶ رئیس‌جمهور آمریکا به تهران آمد و یک نطق قرّائی در تمجید دروغ‌آمیز از محمدرضا کرد. در این نطق گفت ایران «جزیره‌ی ثبات» است؛ یعنی خیال آمریکا از «رژیم نوکرمآب» آسوده است. 🔹اما ۱۰ روز نشد که مردم قم علیه آن رژیم وابسته قیام کردند و با جان خود به میدان آمدند. بعد هم مردم تبریز حرکتی طوفانی کردند و حرکت‌های بعدی باعث نابودی رژیم سرسپرده شد. 🔹این دستگاه محاسباتی آمریکاست؛ آمریکایی‌ها به این «تحلیل محاسباتی» و آینده‌نگری خود می‌بالند! اینجا هم یک عده غرب‌زده پُز قدرت آمریکا را می‌دهند. 🔹چندی پیش هم یکی از دولتمردان آمریکایی در جمع یک مُشت تروریست و اوباش گفت امیدوار است که جشن کریسمس ۲۰۱۹ را در تهران بگیرد. جشن ۲۰۱۹ چند روز پیش بود. 🔸بعضی سران آمریکا وانمود می‌کنند دیوانه‌اند که البته من این را قبول ندارم اما احمق‌های درجه یکی هستند. ۹۷/۱۰/۱۹ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 🔻کانال تحلیلی زمانه را دنبال کنید: 👇 👇 👇 @zamanehh 🔴
در سایه سار حرم مطهر رضوی (قسمت اول) بنام پروردگار بصیر و دوستدار اهل بصیرت. سلام علیکم. خدا را سپاسی وافر گویم که تقدیرش بر این تعلق گرفت تا در سال جاری، بار دیگر توفیق زیارت حرم مطهر رضوی نصیبم گردد، و هنگامه سحر دومین شب از ماه پرفضیلت جمادی الأول، وارد مشهد الرضا (علیه السلام) شوم؛ و پس از انجام پاره ای از آداب مقدماتی زیارت، وارد بقعه مبارک رضوی گردم، و همچون هزاران زائر عاشق و دلداده به حضرتش، برابر ضریح مطهر قرار گیرم، و با تمام وجودم به روح مطهر وشاهد و ناظرش عرض سلام و تشکر نمایم؛ آرزویم اینست: این امام رئوف، به روسیاهیم نگاه نکرده و پاسخ سلامم را داده باشد؛ اگرچه از نشنیدن آن سخت محزونم؛ ولی خوشحال و شاکرم که خدای متعال، لذت مناجات و نجوای با حضرتش را نصیبم فرمود؛ همانگونه که در فرازی از اذن دخول به حرم مطهر رضوی (علیه السلام) می خوانیم: «وَاَعْلَمُ اَنَّ رَسُولَک وَخُلَفائَک عَلَیهِمُ السَّلامُ اَحْیاءٌ عِنْدَک یرْزَقُونَ یرَوْنَ مَقامی وَیسْمَعُونَ کلامی وَ یرُدُّونَ سَلامی وَاَنَّک حَجَبْتَ عَنْ سَمْعی کلامَهُمْ وَفَتَحْتَ بابَ فَهْمی بِلَذیذِمُناجاتِهِمْ»:«(پروردگارا) معتقد هستم و یقین دارم که پیامبرت و خلفای گرامت زنده‌اند واز روزی و نعمتهای نزد تو بهره مند هستند. و مرا می‌بینند و کلام مرا می‌شنوند و جواب سلام مرا می‌دهند و مرا (بخاطرعدم شایستگی) از شنیدن کلام آنان محروم ساخته‌ای و لذت مناجات آنان را بر من چشانده‌ای». بنا داشتم، در قالب این نوشته، بخشی از اولین سخنرانیم در این سفر معنوی در جمع زائران ارجمند حرم با صفای رضوی را بازگونمایم؛ ولی در حال تهیه و تنظیم و تدوین مطالب مورد نظر، توفیق مطالعه بخشی از سخنان بلند مرحوم آیت الله العظمی بهجت در باب زیارت امام رضا (علیه السّلام) رفیق راهم گردید؛ احساس کردم نقل گفتارعارفانه این عبد صالح الهی در این راستا، سودمند تر خواهد بود؛ البته چون زمینه درج همه آنها در قالب این نوشته فراهم نبود، به درج دو بند پیش روی بسنده می نمایم؛ 1- تحول قلب؛ اذن دخول حرم ثامن‌الحجج (علیه السلام)!!! «زیارتتان قلبی باشد. در موقع ورود اذن دخول بخواهید، اگر حال داشتید به حرم بروید. هنگامی که از حضرت رضا (علیه السلام) اذن دخول می‌طلبید و می‌گویید: «أأدخل یا حجة الله: ای حجت خدا، آیا وارد شوم؟» به قلبتان مراجعه کنید و ببینید آیا تحولی در آن به وجود آمده و تغییر یافته است یا نه؟ اگر تغییر حال در شما بود، حضرت (علیه السلام) به شما اجازه داده است. اذن دخول حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) گریه است، اگر اشک آمد امام حسین (علیه السلام) اذن دخول داده‌اند و وارد شوید... اگر هیچ تغییری در دل شما به‌وجود نیامد و دیدید حالتان مساعد نیست، بهتر است به کار مستحبی دیگری بپردازید. سه روز، روزه بگیرید و غسل کنید و بعد به حرم بروید و دوباره از حضرت اجازه ورود بخواهید»؛ 2- سلامی که توسط امام رضا(علیه السلام) پاسخ داده شد!!! «در منطقه جاسب قم گروهی از کشاورزان در زمان گذشته با شتر و قاطر به زیارت حضرت ثامن الحجج علیهم السلام مشرف می‌شوند و هنگام مراجعت و وارد شدن در محدوده جاسب پیرمردی از اهل محل را می‌بینند که در گرمای روز کوله‌باری از علف به دوش کشیده و با مشقت بسیار به خانه می‌رود، مسافرین مشهد مقدس که او را می‌بینند زبان به شماتت و سرزنش می‌گشایند: «پیرمرد، زحمت دنیا را ول‌کن نیستی، آخر بیا تو هم لااقل یک بار به مشهد مقدس سفر کن». و این سخن را تکرار و او را بسیار توبیخ می‌کنند. پیرمرد خسته و پاک‌دل زبان می‌گشاید و می‌گوید: شما که به زیارت آقا رفتید و به آقا سلام دادید، جواب گرفتید یا نه؟ می‌گویند: پیرمرد، این چه حرفی است که می‌زنی؟ مگر آقا زنده است سلام ما را جواب بدهد؟! پیرمرد می‌گوید: عزیزان، امام که زنده و مرده ندارد، ما را می‌بیند و سخنان ما را می‌شنود، زیارت که یک‌طرفه نمی‌شود. آنان می‌گویند: آیا تو این عُرضه را داری؟ وی می‌گوید: آری، و از همان جا رو به‌سمت مشهد مقدس می‌کند و می‌گوید: «السلام علیک یا امام هشتم» و همه با کمال صراحت می‌شنوند که به آن پیرمرد به نام خطاب می‌شود: «علیکم السلام آقای فلانی» و بدین ترتیب زائران همگی خجالت کشیده پشیمان می‌شوند که چرا سبب دل‌شکستگی این مرد نورانی شدند». آرزو مندم همین بخش کوتاه از سخنان حضرت آیت الله العظمی بهجت، چراغ راهمان گردد؛ اهل دل گویند: « در خانه اگر کس است، يک حرف بس است». (سفر زیارتی مشهد الرضا علیه السلام، سید حسین شفیعی دارابی، شب پنجشنبه 19 دیماه 1397ش= سومین شب ماه جمادی الأوّل 144- ق). http://eitaa.com/joinchat/2718302210C0f9dfd519c
» 🌿 علامه طباطبایـــــــے (ره) : کسی ‌که میخواهد اهل‌ معـــــرفت شود باید معاشرتش را مخصوصا با اهــل غفلت و اهــل دنیا کم کند. ↬ @YekJoreMarefat
» ❤️قال امام ســجاد علیه‌السلام: عمــه جان تو بحمدلله #عالمــه‌ای هستی بدون اینڪه مـعلم داشـته باشی و تـــو #فهمــیده‌ای هـستی بی‌آنڪه ڪسی مـــطالب را به تو یاد داده باشد. 🌸 #ولادت با ســعادت حضـرت زینب سلام الله بر شما مبارک باد 🌸 ⇩⇩⇩ http://eitaa.com/joinchat/1273167872C3b5cc0b4b0
هدایت شده از سیره علما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶علامه حسن زاده آملی حفظه الله تعالی: حرف بشنوید...دنیا شما را شکار نکند. @sireolama
هو الهادی در جستجوی خضر فرخ پی ع(39) 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀❤️🍀🍀🍀🍀🍀 ادب جستجوی پیر (استاد) 🔹4.شناخت طریقت وَإِذْ قَالَ مُوسَىٰ لِفَتَاهُ لَا أَبْرَحُ حَتَّىٰ أَبْلُغَ مَجْمَعَ الْبَحْرَيْنِ أَوْ أَمْضِيَ حُقُبًا(کهف/ 60) ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﺭﺍ ﻛﻪ ﻣﻮﺳﻲ ﺑﻪ ﺟﻮﺍﻥ ﺧﻮﺩﮔﻔﺖ : ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﻣﻰ ﺭﻭم ﺗﺎ ﺑﻪ ﻣﺤﻞ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﺁﻥ ﺩﻭ ﺩﺭﻳﺎ ﺑﺮﺳﻢ [ ﭼﻪﺍﻳﻨﻜﻪ ﺯﻭﺩ ﺑﺮﺳﻢ ] ﻳﺎ ﺭﻭﺯﮔﺎﺭﻱ ﻃﻮﻟﺎﻧﻲ ﺑﻪ ﺳﻔﺮم ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﻫﻢ ، دانسته شد یک سالک برای نیل به هدف که همان یافتن استاد و پیر طریقت است نیاز به چهار ادب اصلی دارد که بدون شناخت و آگاهی و عمل به آنها نیل به هدف میسر نخواهد بود امور چهارگانه عبارت است از: شناخت مقصود شناخت مقصد شناخت طریق شناخت طریقت در فایل های پیشین شناخت مقصد و مقصود و طریق به اجمال بیان شد اکنون سخن از شناخت طریقت وصول است. در این مقام یاد آوری یک نکته لازم است و اینکه آداب سه گانه شناخت مقصود و مقصد و طریق تنها از مقوله علم و نظری است اما ادب چهارم علمی و عملی است لذا به دو بخش شریعت و فقه طی طریق و اخلاق طی طریق تقسیم میگردد امام علی علیه السلام فرمود ان العامل بغیر علم کالسایر علی غیر طریق فلایزیده بعده عن الطریق الواضح الا بعدا من حاجته.. نهج‌البلاغه خطبه 154 همانا سالک بدون آگاهی از مقصد و طریق آن همانند رونده ای است که بیراهه میرود پس هر شتاب کند از مقصد خویش دورتر میشود ✅البته لازم است از اشتباه در تایب فایل قبلی عذر خواهی کنم که به جای نام مبارک امیر مومنان علیه السلام نام شریف امام صادق علیه السلام نوشته شد اگر چه در واقع فرقی ندارد اگر چه این حدیث نورانی در ادب سوم بیان شد لکن شامل این مقام نیز است زیرا که اول باید ادب طریقت آموخت و عالم به طریقت شد سپس آنرا عملی کرد و بدون علم به آن ادب، طریقت محقق نخواهد شد این طریقت گاهی بقدری مهم است که در شناخت مقصد و طریق هم اثرگذار است زیرا قرآن کریم در این مقام فرمود وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحسنينَ (عنکبوت /69) ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ در راه ﻣﺎ ﻛﻮﺷﻴﺪﻧﺪ ، ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﺍﻩ ﻫﺎﻱ ﺧﻮﺩ [ ﺭﺍﻩ ﺭﺷﺪ ، هدایت ] ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﻳﻲ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﻢ ; ﻭﻳﻘﻴﻨﺎً ﺧﺪﺍ ﺑﺎ ﻧﻴﻜﻮﻛﺎﺭﺍﻥ ﺍﺳﺖ پس با کوشش در طریقت مقصد نامعلوم نیز معلوم گردد از این منظر شناخت طریقت گاهی اوقات مقدم بر شناخت طریق است اما گاهی انسان بدون زحمت و مجاهدت، لطف خدا یار شده و به مقصود و مقصد و طریق آگاه میشود آنگاه باید به شناخت طریقت وصول اقدام کند در فایل بعدی علاوه بر ارتباط آیه صدر کلام با این مقام به آداب طریقت نیز میپردازیم. 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺✅🌺🌺🌺🌺🌺 21 دی ماه 97 سید کمال الدین عمادی http://eitaa.com/joinchat/2718302210C0f9dfd519c