با سلام و عرض ادب🌹
با توجه به درخواست های مکرر دوستان و مخاطبین عزیز، مبنی بر بارگذاری مجموعه پاسخ به شبهات و افکار انحرافی
#سید_حسنآقامیری
توسط
#استاد_پورآقایی
که در کشور بازتاب بسیار گسترده ای داشته و به لطف خدا موجبات رسوایی این افکار غلط را فراهم کرده اند، لذا از امروز این مجموعه سه قسمتی را در کانال بارگذاری خواهیم کرد و امیدواریم که قدمی باشد در راه روشنگری و دفاع از حریم خدا و قرآن و اهل بیت(علیهم السلام)
✅قرارگاه سایبری ثائر
@saeer_ir
دفاع از داعش و اهانت به قرآندفاع از داعش و اهانت به قرآن.mp3
زمان:
حجم:
4.78M
🔥دفاع از داعش و اهانت به قرآن و مدافعین حرم
🎤بیان انحرافات سید حسن آقامیری تا دقیقه 4:17 و بعد از اون هم پاسخ استاد پورآقایی
✅قسمت اول
@saeer_ir
همانا خداوند: دنیا را جایگاه بلاها ، امتحانات و مشکلات قرار داد و آخرت را جایگاه نتیجه گیری زحمات
🌺 #امام_هادی (ع)
روز را #احادیث شروع کنیم
🆔 @saeer_ir
👌 #اعجاز_علمی_قرآن_کریم
#حركت_زمين 🌍
🍃 قرآن کریم در سوره #طه آیه ۵۳ می فرماید :
☘ الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ مَهْداً
«خداوندى كه #زمين 🌏 را براى شما #گهواره 🛏 قرار داد».
💡 #نکته_علمی 💡
يكى از #اسرار_علمى 📜 كه قرآن از روى آن پرده برداشته #حركت_زمين است كه پس از قرن ها اين #راز_هستى 🌌 روشن گرديد.
✍ قرآن در توصيف زمين لفظ #مهد (گهواره) را به كار برده و آن را به گهواره كودك تشبيه نموده است . #زمين براى #بشر 👤 آفريده شده كه حركت #وضعى و #انتقالى آن 🌐 ، بسان حركت گهواره كاملا نرم و آرام مى باشد .
✅همان طور كه حركت گاهواره 🛏 براى پرورش كودك 👶 و استراحت او انجام مى گيرد ، همچنين منظور از حركت روزانه و سالانه زمين، تربيت انسان بلكه كليه موجودات روى زمين ( اعم از جاندار🐑 و گياه🌳 و نبات🌾 ) مى باشد.
📚 منبع : مرزهاي اعجاز/ بقلم ابوالقاسم خوئي؛ ترجمه جعفر سبحاني
#مبانی_علمی_اسلام
@saeer_ir
3.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 ببینید| قیام مردم آمریکا علیه فیلم های مستهجن❗️
🔰 بخشی از مستند بازگشت گامورا
🔰 آزادی همیشه به معنای رفاه روحی و جسمی نیست
#خارج_بدون_رتوش
@saeer_ir
🌙 دوباره #رمضان و هلال ماه.
⭕️ آخه چطوریه که یه بحث ساده دیدن هلال ماه، این همه اختلافی باشه؟ باور کنید اینقدر جابجا شده این اول و آخر ماه که معلوم نیست اصلا الان رمضان هست یا نه...
✅ پاسخ به شبهه:
🔺اولا باید توجه داشت که رؤیت هلال یک فعل خارجی است و از قبیل تشخیص موضوع احکام است که هر فرد مکلفی (حتی اگر در مسائل فقهی مجتهد هم نباشد) می تواند شخصاً به تشخیص آن اقدام کند و به علم خود عمل نماید و نیازی به تقلید در این مسئله نیست. اما چون غالب مردم خود موفق به رؤیت هلال نمی شوند، از آنجا که به مرجع تقلید خود اطمینان کامل دارند در این مسأله بنا بر نظر ایشان عمل می کنند و همین باعث شده است که تصور شود که در این مسأله نیز حتماً باید از مرجع تقلید خود اطاعت کنند، در حالی که در چنین مسائلی نیاز به تقلید نیست و اگر از هر یک از راه های بیان شده برای انسان یقین حاصل شود که ماه رؤیت شده است، کافی است.
🔺 نکته مهم بعدی این است که
فقهای شیعه خود را مطیع قرآن، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) می دانند و در زمان غیبت امام زمان (عج) با دقت در روایات و آیات، آنچه در توان دارند به کار می گیرند تا بتوانند احکام فقهی را از منابع موجود استخراج کنند. طبیعی است گاهی به دلیل عدم صراحت آیات و روایاتی، نتایجی که در این مسیر دشوار، حاصل شده با هم متفاوت باشد. علاوه بر این فقهای شیعه در ایران بر خلاف بسیاری از کشور های اسلامی، مستقل از حکومت به ابراز نظر فقهی خود می پردازند و خود را در مقابل خدا ملزم به رعایت آن می دانند و مقلدین آنها هم به تبع هر فقیهی، خود را ملزم به رعایت آنچه او از منابع به دست آورده است می دانند. بنا بر این در مواردی ممکن است بین فتاوای فقها اختلاف پیش آید که احادیث و آیات ما صراحتاً در آن مسئله اظهار نظر نکرده اند یا شرایط آن مسئله در روزگار ما عوض شده است. از جمله این موارد حکم رؤیت هلال اول ماه است که البته این تفاوت فتوا مختص به علمای شیعه نیست و در بین فقهای اهل سنت نیز اختلافاتی وجود دارد.
✍نگاه کنید به اتحاد و اختلاف فقها، مجله فقه، شماره 2،دی ماه 1373
🔺از نظر فقه شیعه، اول ماه از چند راه ثابت می شود:
1. این که انسان خود ماه را ببیند.
2. به هر واسطه ای برای او یقین حاصل شود.
3. دو مرد عادل بگویند که ماه را دیده اند.
4. سی روز از اول ماه قبلی بگذرد.
5. حاکم شرع حکم به اول ماه بودن کند.
🔺اما تفاوت هایی که گاهی در فتوای فقها در رؤیت هلال دیده می شود ناشی از این است که:
1. آیا دیدن ماه باید حتماً با چشم غیر مسلح باشد یا دیدن با چشم مسلح مثلاً با تلسکوپ و دوربین هم کفایت می کند؟ بعضی از فقها ء مقید هستند که رؤیت حتماً باید با چشم غیر مسلح باشد، اما بعضی دیگر رؤیت با دوربین و تلسکوپ و دیگر وسائل را نیز کافی می دانند.
2. در چه صورت به گزارش های رسیده درباره رؤیت هلال می توان اعتماد کرد؟
3. اگر در شهر یا منطقه ای ماه دیده شد برای چه شهر ها و مناطقی اول ماه ثابت می شود؟
🔺بعضی از مراجع تقلید بر این عقیده اند که اگر ماه در شهری دیده شود تنها در آن شهر و شهرهایی که هم افق با آن باشند اول ماه ثابت می شود.
✔️مثل آیت الله بهجت و سیستانی
🔺بعضی دیگر بر آنند که اگر در شهری ماه دیده شود در تمام شهرهایی که در شب با این شهر مشترک هستند (یعنی اول شب یکی آخر شب دیگری است) اول ماه ثابت می شود.
✔️مثل آیت الله تبریزی و خویی
🔚در بین علمای شیعه بعضی حکم حاکم را برای اثبات اول ماه کافی می دانند و بعضی آن را کافی نمی دانند.
البته مقصود علمای شیعه از حاکم، مجتهد جامع الشرایط است نه سلطان کشور اسلامی. با این وجود در زمان کنونی که حکومت ایران زیر نظر مجتهد جامع الشرایط اداره می شود کمتر اتفاق می افتد که ولی فقیه به اول ماه بودن روزی حکم کند. و این به دلیل تمام نشدن حجت شرعی بر ایشان است. بله در صورتی که از راه دلیل شرعی بر ایشان مسلم شود که باید حکم کنند حتماً حکم خواهند کرد.
⚠️تاکید می کنیم، اثبات اول ماه، تقلیدی نیست.
♨️ پاسخ به #شبهات_بدعتها_خرافات خود را در ثائر بخوانید:
@saeer_ir