👆👆👆👆
📒🔊 خلاصه مطالب ارائه شده در صوت دکتر حسین صمصامی در اردوی پژوهشی «نبرد اقتصادی» (2)
🔥 ازدیاد نقدینگی و عدم اجرای اقتصاد مقاومتی و عدم توجه به تحول علوم انسانی، سه ضعف بزرگ دولت است.
✴️صاحبان نقدینگی پول به دنبال چه هستند؟ نباید بگوییم که همه این ها وابسته اند و عنصر آمریکا هستند. اکثر اینها به دنبال منفعت مادی خودشان هستند و لذا همین که شرایطی خاص اتفاق افتاد، نقدینگی را به سمت ارز و سکه برد.
❌⛔️ متاسفانه عامل رشد نقدینگی در کشور «بانکها» هستند و توسعه بانکداری خصوصی در ایران ضربات زیادی بر ما زده است و باید جمع و جور شود. عامل اصلی رشد نقدینگی در جامعه سیستم بانکی است. 80 تا 90 درصد نقدینگی که در جامعه ما ایجاد میشود توسط سیستم بانکی است. پول خلق میکند، بانک مرکزی سکه و اسکناس تولید میکند ولی عامل اصلی سیستم بانکی است. یکی از عوامل اصلی تورم نقدینگی است و عامل اصلی نقدینگی بانکها هستند.
✅ نقدینگی الان اقتصاد را ویران کرده است و عاملی که باعث شد تا در سال 90 این اتفاقات بیفتد، مانند سیستم بانکداری و دستان مافیا و... الان هم در همان اوضاع است.
💦 سوال: آیا در برههای که رشد نقدینگی دو برابر بشود، نرخ سکه و ارز بالا میرود؟ خیر! شرایط فرق دارد. وقتی در تحریم هستی و جلوی تولید و واردات و فروش نفت گرفته میشود و همه از تولید ناامید میشوند، معلوم است که نقدینگی به سمت دیگری می رود.
🍅 در گزارشی میخواندم که میگویند بحث اقتصاد مقاومتی راهی است که اقتصاد کشور متلاشی نشود. در آن کتاب نوشتند که رهبر ایران استراتژی طراحی کرده است تحت عنوان اقتصاد مقاومتی و این باعث شد تا از فروپاشی جمهوری اسلامی جلوگیری شود.
🍩 دشمن و مافیای داخلی در جنگ اقتصادی توفیقاتی داشته اند؛ مثلاً پراید 7 میلیونی، 20 میلیون شد و الان هم روی سی میلیون و چهل میلیون میرود و همین یعنی این که موفق شدند وباید هوشیار باشیم و چاره ای بیندیشیم.
🚼 اجرای صوری اقتصاد مقاومتی با چه هدفی
در حوزه اقتصاد مقاومتی اگر چه ممکن است در گوشه و کنار به صورت جزئی کارهایی انجام شده باشد؛ ولی در کلان جامعه به صورت یک برنامه جامع و هماهنگ که به صورت یک برنامه منسجم توسط دولت و بخش خصوصی بخواهد اجرا شود، نبوده و ببینید چه بلایی بر سرش آوردهاند.
🏓 هجدهم و نوزدهم مردادماه سال 95 برنامههای اجرایی اقتصاد مقاومتی را مصوب میکنند، 96 هدف و 181 سیاست اجرایی و 687 برنامه عملیاتی مینویسند و در دو روز شورای اقتصاد همه را مصوب میکنند و میگویند گزارش 324 صفحه است و مجموعه برنامه سیاست شورای اقتصاد را نوشتند.
🎯 بانکها از 63 هزار میلیارد تومان وام، 60 درصد معوقات بوده و نتوانسته تسویه کند و دوباره همه را وام جدید حساب کردند، 60 درصد این ها! الباقی 40 درصد را بکشنید مشخص میشود که به چه کسانی دادند و واقعا سهمهای تولید و بخشهای اقتصادی خیلی پائین بوده است و این در مخالفت با سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
🚨 اگر از دریچه اسلام نگاه کنیم و عدم تحول جدی در علوم انسانی را در آسیب شناسی بیاوریم، یکی از دستاوردهایمان این است که باید سبک زندگی مان را درست کنیم تا اقتصاد مقاومتی به دست بیاید، اگر میخواهید اقتصاد مقاومتی را ترویج کنید، سبک زندگی اسلامی را باید ترویج کنید.
✍️ درسگفتارها، جزوات، تحلیلها و اخبار مدرسه اقتصاد را پیگیر باشید:
🆔 @schoolofeconomics
دکتر منوچهر محمدی - نقش شرکت نفت انگلیس در ایران.mp3
1.43M
🔊 صوت دکتر منوچهر محمدی، استاد تمام دانشگاه
🎧 نقش جاسوسی شرکت نفت انگلیس و مزدوران سیاسیـ اقتصادی آن در دزدی نفت ایران
💦کار شرکت نفت انگلیس، تنها تولید و دزدی نفت ایران نبود؛ بلکه جاسوسخانه هم بود، در شرکت نفت، خیلی ها حقوق از حق مردم ایران میگرفتند ولی جاسوسی برای اجنبی میکردند. همین شاپور بختیاری از کسانی بود که از شرکت نفت حقوق میگرفت و با همه مزایا و جاسوسی میکرد.
💎 آقای دکتر متین دفتری، داماد دکتر مصدق از شرکت نفت حقوق میگرفت و برایشان خدمت میکرد که اسنادش از خانه سدان (آخرین رئیس شرکت نفت) درآمده است.
🆔 @darseenghelab
#تاریخ_اقتصاد #اقتصاد_سیاسی #اقتصاد_ایران #نفت #اقتصاد_انرژی
آیا اکنون چنین نیست؟ آیا برخی نفوذیهای در وزارت نفت، چنین نیستند؟ واقعا قراردادهای IPC و ظلمهایی که به مردم در آن قراردادها رفت را میتوان به راحتی فراموش کرد؟
لازم است بدین وسیله با انتشار جزوهای که دو سال قبل جمعی از طلاب و اساتید اقتصادی حوزه علمیه قم و دانشگاه امام صادق علیه السلام درباره ایرادات وارد بر قراردادهای IPC نوشتند را در پست بعدی منتشر کنیم.
https://eitaa.com/SchoolofEconomics/182
🆔 @schoolofeconomics
naft finalتکاثرصهیونی با کوثر انفال- بحث نفت.pdf
3.72M
**انتشار #اختصاصی مدرسه اقتصاد
✅✴️ بخشی از #جزوه: #نفت و #گاز، از منظر فقه اسلامی، از انفال محسوب میشود که اختیار آن بایستی در ید امام مسلمین باشد؛ اما درست در نقطه مقابل، اکنون اختیار بعضی اجزای این منابع عظیمِ امامت، در دست مهمترین دشمنان اسلام یعنی شرکتهای وابسته به یهودیت و صهیونیزم بینالملل مانند توتال و شل است و منافع میلیاردی از قبل قراردادهای سستی که با انها بسته شده است، دارند سود میبرند و البته بد شریکانی هستند و زود زیر قول خود می زنند.
✳️ مدرسه اقتصاد، حامی تفکر مقاومت در اقتصاد ایران خصوصاً در حوزه انرژی و نفت و گاز است و نمیگذارد مافیای متصل به انگلیس و امریکا، ثروت مردم را با خیال راحت تاراج کنند. جزوه بالا را لطفا با دقت بخوانید.
#تاریخ_اقتصاد #اقتصاد_سیاسی #اقتصاد_ایران #نفت #اقتصاد_انرژی #IPC #زنگنه
✍️ درسگفتارها، جزوات، تحلیلها و اخبار مدرسه اقتصاد را پیگیر باشید:
🆔 @schoolofeconomics
تأثیرگذاری مستعمره هند در انقلاب صنعتی انگلیس - عادل صادقی.pdf
842.7K
✅ معرفی #پایاننامه ارشد، عادل صادقی؛1391
✴️تأثیرگذاری مستعمرههنددرانقلابصنعتی انگلیس
✴️دانشکده ادبیات وعلوم انسانی دانشگاه تبریز
🏓 چکیده: آمد و شد اروپاییان به ویژه انگلیسیها به سرزمین هند از زمان مغولان،به تدریج باعث تهاجم، سلطه و بسط قدرت انگلیسیها در هند شد که به دنبال آن مراودههای تحمیلی یکسویه تجاری و انعقاد پیمانهای بازرگانی- تجاری را درپیداشت.
💦 این شرکتهای کوچک بعداً همه در کمپانی هند شرقی انگلیس ادغام شدند. سوء استفاده تدریجی سران #کمپانی_هند_شرقی و بعضی از دولتمردان و #اشراف انگلیس، که از سهامداران کمپانی بودند، موجبات تسلط #انگلستان را بر تجارت، بازرگانی و ثروت ملی هند فراهم آوردکه نتیجه آن خروج ثروت ومواد اولیه از کشور هند، به کشور مادر(انگلستان) شد. این امر درکنار عوامل دیگر، نهایتاً باعث دگرگونی در زیر ساختهای کشاورزی، اقتصادی، تجاری و حتی اجتماعی و فرهنگی انگلیس شد.
💦 نتایج و پیامدهای این تغیرات تدریجاً در پیشرفت و تحرک ماشین صنعتی انگلیس نمایان شد و در کنار دیگر عوامل داخلی و خارجی در پیدایش انقلاب صنعتی انگلیس (1760-1830م) موثر واقع گردید. بررسی نقش استعمار هند در انقلاب صنعتی انگلستان، مسألهای است که در پژوهش حاضر با روش توصیفی - تحلیلی وکمی و به استناد منابع و تحقیقات موجود مورد بررسی قرار میگیرد. دراین پژوهش تلاش شده است میزان تأثیرگذاری این فرآیند در ادوار انقلاب صنعتی انگلیس به لحاظ کمی و کیفی مورد بررسی قرار گیرد.
#تاریخ_اقتصاد #انگلیس #هند #کمپانی
✍️ درسگفتارها، جزوات، تحلیلها و اخبار مدرسه اقتصاد را پیگیر باشید:
🆔 @schoolofeconomics
✳️تأثیرگذاری مستعمره هند در انقلاب صنعتی انگلیس(1) تعریف استعمار:
✅ #انقلاب_صنعتی معلول #استعمار بود!
💧چکیده: انگليس بعد از تسلط بر منابع مالی کشور هند و بعد از اینكه نبض اقتصادي هند را به دست گرفت ثروت هندوستان را روانه انگليس نمود و به نظر میرسد که این ثروت در پيشبرد اهداف اقتصادي انگليس موثر واقع شد.
💧استعمار کلمهاي با معناي مثبت است که به مرور زمان بار معنایی منفی را به خود گرفته است. کشورهاي قدرتمند از گذشته تا به حال به بهانه آبادانی وارد سرزمينی میشوند، اما با تسلط برآن سرزمين شروع به غارت ثروت آن کشور میکنند. بدینخاطر است که استعمار بارمنفی پيدا کرده است.
💧#استعمار معرف نوعی از روابط سلطه جویانه و طولی است که ميان برخی از کشورهاي قدرتمند و توسعه طلب اروپایی، با بخش عظيمی از کشورهاي ضعيف برقرار شد. پدیدهاي که هم اینک نيز به نحوي از انحاء وجود دارد. استعمار به ویژه در عرف سياسی- اجتماعی کشورهاي مستعمره با مجموعهاي از اوصاف منفی مقارنت یافته است.
💧استعمار مانند بعضی از وقایع تاریخی – اجتماعی مهم و پرگستره، تحت تأثير علل، شرایط و زمينههاي مختلف داخلی و خارجی به وقوع پيوسته و استمرار دارد و پيامدهاي متنوعی را در سطوح مختلف فرهنگی، اجتماعی، سياسی،اقتصادي، مذهبی و ارتباطاتی براي کشورهاي مستعمره به صورت منفی و کشورهاي استعمارگر به صورت مثبت موجب شده است.
✅عواملی در ایجاد پدیده استعمار
💧درباره اینكه چه عواملی در ایجاد پدیده استعمار، ترغيب اروپایيان به استعمارگري و پذیرش استعمار نقش داشته، آراء متفاوتی وجود دارد. عدهاي از تحليلگران استعمار را بيشتر ناشی از تصادف تاریخی و قرار گرفتن در یک وضعيت غير قابل پيش بينی میدانند. یعنی: ارائه یک ارزیابی عينی از پدیده استعمار غير ممكن است، زیرا این ارزیابی به آن ملاکی وابسته است که پذیرفته میشود.
💧بر اساس معيارهاي امروزي که بر تقدس حق تعيين سرنوشت ملتها مبتنی است، استعمار از نظر اخلاقی پدیدهاي غير قابل دفاع است؛ زیرا جامعهاي، جامعه دیگر را زیر سلطه خود درآورده است. ولی این ملاک از نظر تاریخی نا معتبر است. همه نظامهاي استعماري در اثر جبر فرآیند تاریخ و بدون طراحی پيشين به وجود آمدهاند. استعمار به عنوان یک واقعيت تاریخی را باید از دیدگاه اخلاقی به عنوان بخشی از یک نظم جهانی ارزیابی نمود؛ نظمی که هر چند قرن یک بار دگرگون میشود.
🍅پایاننامه کارشناسی ارشد نویسنده درباره همین موضوع:
https://eitaa.com/SchoolofEconomics/184
#تاریخ_اقتصاد #انگلیس #هند #کمپانی_هند_شرقی #استعمار_اقتصادی
بقیه مطلب در پست بعدی: 👇👇👇👇
✍️ درسگفتارها، جزوات، تحلیلها و اخبار مدرسه اقتصاد را پیگیر باشید:
🆔 @schoolofeconomics
👆👆👆ادامه مطلب قبلی:
✳️تأثیرگذاری مستعمره هند در انقلاب صنعتی انگلیس (2): استعمار هند، باعث رشد انگلیس:
✅ انقلاب صنعتی معلول استعمار بود!
💧#انقلاب_صنعتی (۰۳۸۱-۰۶۷۱م.) که رخدادي بزرگ در تاریخ تحولات غرب به شمار میآید، تاحدي معلول استعمار بود. زیرا در تحولات ناشی از استعمار و از جمله برتري کشورهاي غربی بر دیگر نقاط و همچنين تغيير در نوع استعمار و گذار از استعمار کلاسيک به استعمار نو موثر بود.
💧شواهدي وجود دارد که اثبات میکند، بریتانيا با چپاول ثروتهاي سرزمينهاي مختلف و به خصوص هند، در کنار عوامل دیگر به انقلاب صنعتی دست یافت. پس این دوران تاریخی مهمی میباشد و میتوان گفت که ثروت هند در این زمان در کنار دیگر عوامل، در پيدایش انقلاب صنعتی
موثر بوده است.
💧انگليس بعد از تسلط بر منابع مالی و در کل بر کشور هندوستان و بعد از اینكه نبض اقتصادي هند را به دست گرفت ثروت هندوستان را روانه انگليس نمود و به نظر میرسد که این ثروت در پيشبرد اهداف اقتصادي انگليس موثر واقع شد.
💧از آنجایی که #هندوستان کشور غنی از نظر منابع، مواد اوليه و در کل کشوري ثروتمند بوده و هست، پس ثروت هند میتوانست در تحكيم اوضاعداخلی انگليس و تحكيم زیرساختهاي آن کشور موثر واقع شود.[۱]
✅ عادل صادقی/ پایگاه #صهیونپژوهی #خیبر https://kheybar.net/
✴️منابع:
[۱] برگرفته از پایان نامه آقای عادل صادقی، عنوان: تأثیرگذاری مستعمره هند در انقلاب صنعتی انگلیس
آبرکرامبی، نيكلاس و دیگران، (۱۳۶۷)فرهنگ جامعهشناسی، ترجمه حسن پویان، تهران، نشرچاپخش، چاپ اول.
اتوتایل، ژئاروید و دیگران، (۱۳۸۰) اندیشههاى ژئوپلیتیک در قرن بیستم، ترجمه محمّدرضا حافظ نيا و هاشم نصيرى، تهران، دفتر مطالعات سياسى و بينالمللى
ناردو، دان، ( ۱۳۸۶) عصر استعمارگری، ترجمه مهدي حقيقت خواه، تهران، انتشارات ققنوس.
قبلا در همین کانال قسمت اول این مطلب آمده بود:
https://eitaa.com/SchoolofEconomics/185
#تاریخ_اقتصاد #انگلیس #هند #کمپانی_هند_شرقی #استعمار_اقتصادی
✍️ درسگفتارها، جزوات، تحلیلها و اخبار مدرسه اقتصاد را پیگیر باشید:
🆔 @schoolofeconomics
🔹🔵 نقد و تحلیل #سریال معمایی پلیسی #گاندو درباره #جنگ_اقتصادی
🔹🔵 یک منتقد سینما و تلویزیون معتقد است: سوژههای گاندو از منظر محتوا، ملی بوده و بدون غلتیدن در دام جدالها و تسویه حسابهای سیاسی نوشته و ساخته شدهاند. متن کامل در: 👇👇👇👇
http://fna.ir/da8vrm
✍️ درسگفتارها، جزوات، تحلیلها و اخبار مدرسه اقتصاد را پیگیر باشید:
🆔 @schoolofeconomics
✳️ نقد و تحلیل #سریال معمایی پلیسی #گاندو درباره #جنگ_اقتصادی
✳️سوژههای «گاندو»ملی است؛سریالی که تسویهحساب شخصی ندارد.
🔹«جبار آذین»: گرچه چندین سال است، جای سریالهای فاخر و درجه یک در تلویزیون انحصاری و اسپانسری کشور خالی است و بخشی از سریالهای آنتن پرکن زیر متوسط آن توسط کوتولههای هزار فامیل سیما تولید میشود، با این همه در میان مجموعهسازان تلویزیون، طیفی هم فعالیت دارند که تواناییها و قابلیتها و هنرهایشان، آنها را از سایرین متمایز میکند.
🔹سریالسازان کاربلدی مانند جواد افشار، محمدرضا آهنج و ... از چهرههای شناخته شده گروه اخیر هستند.کارنامه متنوع و قابل دفاع تلویزیونی جواد افشار، او را هنرمندی توانا و اخلاقگرا که مسیر تکامل هنری را طی میکند، نشان میدهد. از او این روزها، سریال دیدنی و خوش ساخت پلیسی امنیتی «گاندو» در حال پخش است.
🔷 گاندو در کل، فیلمنامهای جمع وجور وسوژههایی به روز دارد و در ادامه تعلقات سلیقهای آرش قادری به آثار اکشن و حادثهای نگارش یافته است. تاکنون سریالهای پلیسی متعددی در تلویزیون ساخته شده که اغلب آثاری بد و ضعیف بوده و در فرم و محتوا حرفی جز تقلید و شعار نداشتهاند و کمتر مجموعههایی مانند «هوش سیاه» توانستهاند، نظر قشرهایی از مخاطبان سیما را جلب کنند؛
🔵 اما گاندو، افزون بر کارگردانی خوب، فضاسازیهای مناسب و بازیهای درست هدایت شده یکدست بازیگران جوان و حرفهایها، شخصیتپردازیهای باورپذیر و جذابیتهای موضوعی و تصویری، به مضامین جدید که ریشه در مسایل و رخدادهای واقعی دارند، پرداخته است.
🔵 پردازش نقش آقازادهها و مفسدان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، پولشویان و وطن فروشان در ایجاد نابسامانی و ناامنی در کشور و کوشش نیروهای امنیتی و انتظامی برای حفظ امنیت و آرامش جامعه، از جمله موضوعهای این سریال و مسایل روز اجتماعی است. در واقع سوژههای گاندو از منظر محتوا، ملی بوده و بدون غلتیدن در دام جدالها و تسویه حسابهای سیاسی نوشته و ساخته شدهاند.
💦 هنرنماییهای افشار و همکاران هنری و فنیاش از فیلمنامه پر چالش قادری، مجموعهای سرگرم کننده، دیدنی، آگاهی بخش و هشدار دهنده ساخته است. گاندو خوب شروع شده و ادامه دارد،امیدکه به خوبی و جذابیت تداوم یابد و باپایانی مناسب و باورپذیر،مخاطب را راضی کند و امتیازی دیگر در کارنامه هنری جواد افشار نشاند. خبرگزاری فارس.
✍️ درسگفتارها، جزوات، تحلیلها و اخبار مدرسه اقتصاد را پیگیر باشید:
🆔 @schoolofeconomics
🛎سومین نشست تشکل های ملی مردم بنیاد
✅در سه عرصه علمی، فرهنگی و عملیاتی
در راستای تشکیل جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی
🔸به میزبانی بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور
⏰زمان:پنج شنبه(30 خرداد سال رونق تولید)
🏫مکان: کرج، جهانشهر، مجتمع میلاد
✍️ثبت نام اولیه: با ارسال نام و نام خانوادگی+نام تشکل به:
📱3000253350
🔹دبیرخانه جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی
🆔 @eghtesad_mardomi
🆔 @schoolofeconomics
🔵💦 پاسخ به یک #شبهه ناجوانمردانه از برخی آشنایان: مروری اجمالی بر #بودجه #حوزههای علمیه کشور در مقایسه با بودجه دانشگاهها و سایر مراکز آموزش عالی کشور / حقیقتاً #کارایی #حوزه در قیاس با این #بودجه_اندک، بسیار ستودنی است.
🔵 اکنون، حوزههای علمیه شیعه، با حدود سیصد کارویژه در حال خدماترسانی به عموم مردم ونخبگان در وجوه مختلف علمی، تمدنی، فرهنگی، پژوهشی، آموزشی، دینی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و خدماتی به مردم هستند. حوزههای علمیه بدلیل نگاه فعال و انتقادی به تمدن ناکارای غرب مدرن، توانستهاند حتی در عرصه هایی چون رسانه، طب، تغذیه و اقتصاد هم پاسخگوی خوبی برای مردم مسلمان و غیرمسلمان باشند. در شرایط بحران علم مدرن (به گفته اندیشمندان اروپایی مانند هوسرل و هیدگر و نیچه و...) و فهم دقیق این مطلب توسط عموم مردم، کارایی علوم حوزوی، بیشتر بر ای مردم نمایانده شده است.
💦 حوزههای علمیه شیعه، نه فقط در ایران که حداقل در صد و هشت کشور جهان، به صورت مستقیم و در بسیاری از کشورها به صورت غیرمستقیم، در حال ارائه خدمات مختلف به مردم جهان (اعم از مسلمان و غیرمسلمان) هستند.
💧 لازم است تهاجم شبکه نفاق داخلی به حوزهها پایان یابد که دیگر حنای آنها برای مردم رنگی ندارد و بودجه متناسب با مقدار خدمات و نیروهای کارای حوزه، بدان اختصاصیابد تا عمق استراتژیک ایراناسلامی در جهان توسعه یابد و شالوده قدرت و پیشرفت، بصورت مستحکمتری در ایران جدید پایهگذاری شود.
🔵 مطلب مرتبط در اندیشکده برهان
🌐 http://www.borhan.ir/3005
https://eitaa.com/SchoolofEconomics/191
✍️ مدرسه اقتصاد
🆔 @schoolofeconomics
❌ پاسخ به شبههای ناجوانمردانه که توسط ستاد عملیات روانی طرح شد
✅ مروری اعجاب برانگیز و باورنکردنی بر #بودجه بسیار کم حوزههای علمیه در مقایسه با سایر نهادهای آموزش عالی کشور
🔵 بودجههای پیشنهادی مربوط به #حوزههای_علمیه در سالهای اخیر مورد مناقشهی برخی جریانات خاص قرار گرفته است. در این میان برخی که روند سکولاریزه شدن دولت را در قالب مسئولیت نداشتن او در امور دینی و فرهنگی دنبال میکنند، معتقدند میزان بودجهی دریافتی حوزههای علمیه بسیار زیاد است و اساساً نباید چنین هزینهای برای چنین مراکزی صورت بگیرد.
😳😬 در پاسخ، ذکر چند نکته ضروری است:
🔷 1. #حوزه_علمیه همانند #دانشگاه یک مرکز علمی محسوب میشود و بالاتر از آن، خاستگاه #انقلاب_اسلامی و تداوم ایدهی #جمهوری_اسلامی است. این مرکز علمی در واقع #مزیت_نسبی ایران نسبت به سایر مراکز علمی کشورهای دیگر است. همچنین حوزه فقط مرکز علمی نیست و کارویژههای بسیاری علاوه بر کارویژههای دانشگاه نیز دارد و مردم از ان انتظارات زیادتری حتی در بحث علمی دارند.
🔷 2. حوزهی علمیه یک مرکز اختصاصی برای طبقهای خاص از جامعه نیست و برای آحاد مردم امکان ورود در آن فراهم است.
🔷 3. کل بودجهی پیشنهادی #مرکز_خدمات_حوزههای_علمیه در سال ۹۸ با بیش از ۲۶۰ هزار طلبه و کارمند در سراسر کشور، رقمی معادل ۶۹۶ میلیارد تومان و کمی بیشتر از #بودجه_دانشگاه_تهران با حدود ۶۰۳ میلیارد تومان است. علاوه بر اینکه این مبلغ صرف بیمهی طلابِ غیرشاغل شده و در امور دیگر هزینه نمیشود. بنابراین به سادگی میتوان پیشبینی کرد که بخش قابل توجهی از این مبلغ، مجدداً به حساب دولت (بیمههای دولتی) بازمیگردد.
🔷 4. بودجهی #شورای_عالی_حوزه_علمیه (برادران و خواهران کل کشور) با ۲۶۰ هزار طلبه، رقمی در حدود ۵۶۳ میلیارد تومان است که کمتر از بودجهی ۷۷۵ میلیاردی دو دانشگاه شهید بهشتی و فردوسی مشهد با جمع حدوداً ۴۰ هزار دانشجو است.
🔷 5. در این خصوص معاون حوزههای علمیه کشور معتقد است: «گاهی ۵۰ % بودجهی مصوب حوزه علمیه، تخصیص داده میشود. در دولت طاغوت بسیاری از موقوفات حوزوی به زور تملک شده است؛ اگر عایدات حوزه از موقوفات خودش به شکل کامل تأمین شود، هیچ نیازی به بودجه حمایتی هم ندارد؛ برای کل حوزههای علمیه سراسر کشور اگر نصف بودجه یک دانشگاه مثل دانشگاه تهران ارائه شود، حاضر به گرفتن هیچ کمکی نیستیم.»[۱]
🔷 6. گزارش #مرکز_پژوهشهای_مجلس نشان میدهد حوزههای علمیه تنها ۱.۳ درصد از اعتبارات #آموزش_عالی را در کشور دریافت میکنند و ۹۸.۷ درصد دیگر متعلق به مراکز دانشگاهی است.[۲]
📚 مراجع:
۱. https://www.asriran.com/fa/news/581609
۲. http://rc.majlis.ir/fa/report/download/1103577
👤مرتضی خانجانی، اندیشکده برهان:
🌐 http://www.borhan.ir/3005
🌐 @Peirovir
✍️ مطلب قبلی مدرسه اقتصاد درباره #بودجه_حوزه ببینید:
https://eitaa.com/SchoolofEconomics/190
درسگفتارها، جزوات و تحلیلهای مدرسه اقتصاد را پیگیر باشید:
🆔 @schoolofeconomics
🔹نماینده رهبر انقلاب در وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به کیهان مطرح کرد
سهم ناچیز ایران از بازار چند هزار میلیارد دلاری غذای حلال در جهان:
http://kayhan.ir/fa/news/162683
🔥🔥 مطلب مهم از مدرسه اقتصاد:
🔥🔥امید که بتوانیم با همت مردم و مسئولین به این بازرا جهانی برسیم؛ ولی شاید یکی از دلایل جدی عدم توجه به صنعت غذای حلال در ایران، نفوذیهایی باشند که با همراهی مافیای غذا و دارو بیوتروریسم در برخی نهادهای رسمی ایران فعلی در حال توطئه چینی هستند تا مردم ایران را حتی از غذای سالم و طبیعی و ارگانیک داخلی هم محروم کنند. افرادی چون عیسی.ک و ... که خیانت های جدی در واردات تراریخته به ایران در شش سال اخیر دولت روحانی داشته اند.
درسگفتارها، جزوات و تحلیلهای مدرسه اقتصاد را پیگیر باشید:
🆔 @schoolofeconomics
🔥⛔️ عجله دولت برای اجرای برنامه اقدام FATF
🔥⛔️ در اقدامی عجیب از سوی دولت مدعی قانون،مصوبه دولت جایگزین لایحه دو فوریتی شد!!
🔥به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در آستانه برگزاری نشست جدید گروه ویژه اقدام مالی FATF، دولت گام جدیدی در راستای اجرای برنامه اقدام این نهاد بین الدولی برداشت و یکی دیگر از بخش های این برنامه به تصویب دولت رسید و توسط معاون اول رئیس جمهور به نهادهای ذیربط ابلاغ گردید.
⛔️ لایحه دوفوریتیای که تبدیل به مصوبه دولت شد!
نکته جالب درباره این اقدام دولت این است که این مصوبه دولت همان لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده 6 قانون مبارزه با پولشویی است که در جلسه 30 دی ماه 97 هیئت دولت به تصویب رسیده و در تاریخ 1 بهمن ماه همان سال برای مجلس ارسال شده بود و نهایتان یک فوریت آن در جلسه علنی مجلس در تاریخ 31 اردیبهشت ماه امسال به تصویب رسیده بود.
⛔️ متن مصوبه جدید دولت (مصوبه شماره 33852/ت 56650 ه ابلاغی در تاریخ 25 خردادماه 98) و متن لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده 6 قانون مبارزه با پولشویی در تصویر بالا آمده است. ادامه متن و اسناد و شواهد:
http://fna.ir/da8v6y
🔥⛔️ مدرسه اقتصاد، به سهم خود، اعتراض به دولت را حق قانونی و طبیعی مردمی میداند که این قبیل اعمال سلیقهای و یا شاید تعمدی دولت، آنها را در جنگ اقتصادی علیه دشمن، ضعیفتر میکند. این اقدام دولت در راستای برنامهریزی آمریکاییهاست که نگذارند نهادهای انقلابی تحریمها را دور بزنند و دولت هر چه زودتر باید این ابلاغیه را باطل کند.
🆔 @schoolofeconomics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پخش سند احتکار گسترده ایران خودرو در تاریخ 24 خرداد98 در صدا و سیما، برنامه پایش...
#مافیای_خودرو #ایران_خودرو #سایپا #دولت_ضعیف
✍️ درسگفتارها، جزوات و تحلیلهای مدرسه اقتصاد را پیگیر باشید:
🆔 @schoolofeconomics
🔹🔹 امام خمینی(ره): ضد انقلاب کسی است که در کاری که مشغول است، سستی کند. دوازدهم دیماه 1358
🔹🔹 حقیقتا چه شعاری میتواند از این گفته عمیق امام خمینی در پیشبرد اقتصادی و فکری و استحکام و ثبات مردم و تولید محصول با کیفیت، مؤثر باشد؟ این جمله عصارهای است بر #اقتصاد_مقاومتی که اگر کارگران و کارفرمایان و دولتیها آن را اجرایی کنند، کشورمان سرافراز میشود و میتوانیم بازار بیش از ششصد میلیون نفر از مردم منطقه و همسایگان پانزدهگانه خود را مملو از کالای با کیفیت و مستحکم ایرانی کنیم.
✍️ درسگفتارها، جزوات و تحلیلهای مدرسه اقتصاد را پیگیر باشید:
🆔 @schoolofeconomics
🔴 چهار راه مخفی برای فروش نفت ایران:
🔹الجزیره در گزارشی به گمانهزنی درباره روشهای فروش نفت ایران در سایه شدیدترین تحریمهای آمریکا پرداخته است:
1️⃣ فروش نفت در بورسهای خارج از سیطره آمریکا که از دلار استفاده نمیکنند مانند بورس شانگهای (یوان)
2️⃣ تحویل نفت ایران به شخصیتهای حقوقی یا شرکتهای خصوصی از طریق بورس تهران؛به گونهای که دولت در فرآیند فروش خارجی نفت نقشی نداشته باشد
3️⃣ انتقال نفت ایران به کشورهای دیگر و فروش به نام این کشورها، نه به نام ایران
4️⃣ استفاده از کشتیهای ناشناس برای انتقال نفت به مقاصد نامعلوم
📝 #سیاوش_فلاح پور کارشناس مسائل منطقه/ عقیق
✍️ درسگفتارها، جزوات و تحلیلهای مدرسه اقتصاد را پیگیر باشید:
🆔 @schoolofeconomics
✳️✨آیا واردات، لزوما باعث کاهش قیمت میشود؟
🔵🔹تورم یا افزایش قیمت یک کالا، میتواند به دو دلیل رخ دهد:
۱.افزایش تقاضا برای یک کالا یا کاهش عرضه آن (یعنی زمانی که یک کالا در بازار کم میشود و پاسخگوی تقاضای مردم نیست)
۲.افزایش هزینه تولید یا کاهش ارزش پول ملی(یعنی زمانی که کالا در بازار هست، اما گران است).
🔵🔹هنگامی که ریشه تورم، در کمبود کالا در بازار است، میتوان در صورت وجود منابع ارزی، با افزایش عرضه کالا از محل واردات، در بازار مداخله کرد و قیمت را به تعادل قبلی بازگرداند. در این حالت، اقداماتی نظیر تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی جهت جبران کاهش عرضه توجیه دارد.
🔵🔹اما زمانی که تورم از ناحیه افزایش هزینه تولید باشد یا دلیل گرانی، کاهش ارزش پول ملی باشد، تخصیص ارز برای واردات با هدف کنترل تورم و تنظیم بازار، اتلاف منابع ارزی و آب در هاون کوبیدن است. اتفاقی که معالاسف در کشور ما رویه شده و ضمن خسارت زدن به داراییهای ارزی کشور، سود سرشاری عاید واردکنندگان سودجو میکند.
🔵🔹به این مثال واقعی توجه کنید: حدود ۹۰ درصد گوشت قرمز مصرفی کشور در داخل تولید میشود و صرفا ۱۰ درصد واردات داریم که حتی توقف کامل آن، تاثیر کمی روی قیمت گوشت خواهد داشت. در ماههایی اخیر که قیمت گوشت افزایش یافت، نه مصرف مردم افزایش یافته بود و نه تولید گوشت کاهش. آنچه اتفاق افتاد، کاهش ارزش پول ملی و افزایش هزینه واردات خوراک دام بود. اما دولت تصمیم گرفت از محل واردات، قیمت را کاهش دهد.
💦تخصیص ارز ۴۲۰۰ به واردکنندگان گوشت به همین دلیل انجام شد، اما این واردات، تاثیری در کاهش قیمت گوشت نداشت. توقف تخصیص ارز یارانهای به واردات گوشت نیز موجب افزایش قیمت گوشت نشد، چرا که مشکل به هیچ وجه در کاهش عرضه تولیدکنندگان یا افزایش تقاضای مردم نبود. وقتی تورم از ناحیه افزایش هزینه تولید یا کاهش ارزش پول ملی رخ میدهد، اتفاقا به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، تقاضا کاهش پیدا میکند و اثر کاهنده روی قیمت دارد.
🔵🔹وقتی تورم به دلیل افزایش هزینه تولید یا کاهش ارزش پول ملی رخ میدهد، سیاستی که باید از سوی دولت اتخاذ شود، تقویت ارزش پول ملی از طریق رونق دادن به تولید داخلی، و تحت کنترل کامل گرفتن منابع و مصارف ارزی برای هدایت این منابع در جهت تقویت تولید است. روی آوردن به واردات، موجب هدر رفتن منابع ارزی بدون هیچ آوردهای در زمینه کاهش تورم خواهد شد. برای اقشار ضعیف نیز که از ناحیه تورم مصرفشان آسیب دیده است، باید هم دولت و هم مردم، اقدام به کمک کنند. بحمدلله طبق گزارشات کمیته امداد، مردم ما در سال گذشته با افزایش ۲۰ درصدی کمکهای خود به این کمیته، وظیفهشان را به خوبی انجام دادهاند. امیدواریم دولت نیز مسیر درست و سیاست درست را در این زمینه اتخاد کند.
@syjebraily
✍️ درسگفتارها، جزوات و تحلیلهای مدرسه اقتصاد را پیگیر باشید:
🆔 @schoolofeconomics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تاریخ #جنگ_اقتصادی #انگلیس علیه مردم ایران
✅ #موشن_گرافی زمینهها و علل و چگونگی #قحطی_بزرگ انگلیسی علیه ایرانیان و #نسل_کشی بزرگ ایرانیان (کشتار نیمی از جمعیت ایران) توسط #استعمار_انگلیس و #بریتانیای صغیر!
✍️ درسگفتارها، جزوات و تحلیلها و کلیپهای مدرسه اقتصاد را پیگیر باشید:
🆔 @schoolofeconomics
✅✴️ یک مقایسه جالب ولی مستند!
🚨 ایران گرسنه تر است یا آمریکا❓
به آمارهای زیر توجه کنید👇👇
💠 طبق گزارش سازمان ملل در سال ۲۰۱۸، ایران طی ۳۰ سال گذشته توانسته است تا میزان ۸۵ درصد از جمعیت فقرای خود را بکاهد.
🔰 ایران با وجود تمام مشکلات و گرانیها در رده بیست و دومین کشور دنیا به لحاظ درآمد قرار دارد👌
mshrgh.ir/934256
🔵 تهران ارزان ترین شهر در میان کلانشهرهای ارزان غرب آسیا قرار دارد.
khabaronline.ir/news/1239895
⛔️ مهمتر از تمام این آمارها نیز، گزارش رسمی GHI (Global Hunger Index) در سال ۲۰۱۸ است که نشان میدهد که ایران اسلامی در شاخص گرسنگی، از بین ۱۱۹ کشور در 👈 رتبه ۲۴ جهان قرار دارد و با نمره ۷.۳ خود در جایگاه کشورهای با 👈«پایینترین حدّ گرسنگی» قرار گرفته است.
در گزارش GHI همچنین میخوانیم که جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۰۰ تاکنون در تمام شاخصهای معضل گرسنگی، شاهد کاهش بوده تا به رتبه «پایینترین حدّ گرسنگی» فعلی رسیده است.
5_https://www.globalhungerindex.org/iran.html
🚨 با اینهمه، آمریکا یکی از بزرگترین کشورهای گرسنه جهان است.☠️
mshrgh.ir/944980
💠 در آمریکا 17 میلیون کودک هرروز گرسنه به مدرسه می روند.
📗 مانیفست فقر، ناویس اسمیلی، ص 167.
🔻 اگر دولت آمریکا بخواهد ما می توانیم مبالغی را در نمازجمعه ها و فطریه ها و صدقات ایرانیان را برای کمک به یانکی ها جمع آوری کنیم. باشد که هیچ آمریکایی از گرسنگی نمیرد.🙏
🆔 @darseenghelab
🆔 @secret_file
🆔 @schoolofeconomics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🙄 انحصارطلبی مادهگرایانه برخی صاحبان #مشاغل شبه مافیایی، (که اصطلاحا در اقتصاد به نام #مونوپولی معروف است) در بازارهای خدماتی مانند #پزشکی، #دندانپزشکی، #وکالت، #سردفتری و ... موجب دسترسی کم مردم به این خدمات و #نجومی شدن دستمزدهای طلبشده از طرف این اصناف شده است.
🔔😬 اگر دولت پاکدست و مردمی و مجلس مردمی با رای مردم سرکار بیاید، از طریق انحصارشکنی در همین پنج شغل حداقل یک میلیون ودویست هزار شغل جدید در کشور با دستمزد مناسب ایجاد خواهد شد و گردش مالی و عدالت اجتماعی بیشتر خواهد شد و مونوپولی ظالمانه در این شغلها کم خواهد شد. اگر اکنون دولت روحانی و مجلس لاریجانی در این عرصه کار جدی نمیکند، مقصر اصلی مردمی هستند که علیرغم تذکر دلسوزان انقلابی، فریب وعدهها را خوردند و به این #لیبرالهای طرفدار #سرمایهداری رای دادند. از ماست که بر ماست؛ و مردم فریبخورده در پیشگاه الهی هم باید پاسخگو باشند.
💦😬 یکی از شروط اصلی #اقتصاد_مقاومتی مردمی شدن اقتصاد و شکستن انحصارها و مونوپولی در اقتصاد است. کانال مدرسه اقتصاد، از برنامه #پایش سپاسگزار است. حتما کلیپ بالا از برنامه ارزشمند پایش را ببینید.
✍️ درسگفتارها، جزوات و تحلیلها و کلیپهای مدرسه اقتصاد را پیگیر باشید:
🆔 @schoolofeconomics
❌بیتوجهی حسن روحانی به وظیفه در شرایط سخت #جنگ_اقتصادی
🔻با اینکه هنوز به صورت رسمی مجوزی به تولیدکنندگان لبنیات در افزایش قیمتها داده نشده، اما به صورت چراغ خاموش قیمت محصولات خود را گران کردهاند و مردم را بیشتر در فشار ظالمانه قرار دادهاند و مسئولان دولتی پیگیر تصویب قرارداد خائنانه FATF و پالرمو هستند! واقعا ننگ بر چنین افرادی که به جای خدمات رسانی به مردم در شرایط فشار اقتصادی، به فکر خدمت رسانی به مدیران آمریکایی مسئول تحریم مردم ایران در وزارت خزانه داری آمریکا هستند که همانها مسبب تحریم ها هم هستند. مردم این بار نباید فریب تبلیغات #لیبرالها را بخورند.
🔻روحانى (دیروز): اینکه میگویند "دولت کشور را رها کرده" ناپسند است! بله درسته جناب پرزیدنت؛ دو تا گوش هم داریم!
✍️ مدرسه اقتصاد، پیگیر فشارهای اقتصادی و #خودتحریمیهای داخلی در جنگ اقتصادی است؛ بدان بپیوندید:
🆔 @schoolofeconomics
♦️♦️در #جنگ_اقتصادی کنونی باید به چه فکر کرد؟ مبارزه با تکنیکهای دشمن در شناسایی نیروهای خودی یا طرد دشمن مردم؟
🔹اعلام آمادگی حجه الاسلام ذوالنوری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس و از دلسوزان مردمی، برای مناظره با شخص حسن روحانی یا محمد جواد ظریف در موضوع لوایح مرتبط با FATF
🔹ریاست محترم صداوسیما شرایط برگزاری این مناظره را فراهم نماید.
🔹یکبار کلاه گشاد برجام درس عبرت آقایان نشده است، دوباره به دنبال خسارت محض دیگری به نام FATF هستند.
🔹حق مردم است، بدانند چه کسانی #امنیت_اقتصادی و ملی کشور را هدف قرار دادهاند و تحت لوای امنیت ملی به دنبال اهداف سیاسی خویش هستند.
✍️ مدرسه اقتصاد، پیگیر فشارهای اقتصادی و #خودتحریمیهای داخلی در جنگ اقتصادی است؛ بدان بپیوندید:
🆔 @schoolofeconomics
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️♦️در #جنگ_اقتصادی و با ناکارآمدی #تحریمها، ایرانیها خودشون باید خودشونرو فلج کنند!
✅ در حالی که حامیان FATF با وقاحت تمام مانند برجام ادعا میکنند باید حتما این لایحه را تصویب کنیم تا مشکلمان حل شود! اما ببینید دکتر #حجتالله #عبدالملکی چه میگوید تا به خیانت مجدد این جماعت پی ببرید! که چطور در کشور حامی منافع دشمنان خبیث از جمله آمریکا شدهاند!
دکتر حجتالله عبدالملکی؛ وقتی غربیها فهمیدند که با تحریمهای اونها ایران دچار مشکل نمیشه، به این نتیجه رسیدن که مسئولین ایرانی، خودشون باید خودشونرو #تحریم کنن و فلج کنند، در نتیجه #FATF مطرح شد! حقیقتا این قراردادها نوعی #خودتحریمی است.
✍️ مدرسه اقتصاد، پیگیر فشارهای اقتصادی و #خودتحریمیهای داخلی در جنگ اقتصادی است؛ بدان بپیوندید:
🆔 @schoolofeconomics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 افشاگری دو نماینده انقلابی و مردمی از در پشتیِ مجلسِ لاریجانی و دولت روحانی
♦️بدون اینکه در مجلس تصویب شده باشد، یک خط به قانون افزایش حقوق افزودهاند که براساس آن، #حقوق افراد زیر خط فقر ۴۰۰ هزار تومان و حقوق مدیران با درآمد بیش از ۱۰ میلیون، ۵ میلیون تومان اضافه شده است! این تخلف است! #حقوق_نجومی زائیده چنین بیقانونی هایی است.
✍️ مدرسه اقتصاد، پیگیر فشارهای اقتصادی و #خودتحریمیهای داخلی در جنگ اقتصادی است؛ بدان بپیوندید:
🆔 @schoolofeconomics
شبهات اقتصادی و سیاسی مردمي - ويرايش سوم.pdf
1.43M
↙️پیشنهاد دانلود #جزوه
✅ویرایش سوم با آخرین تغییرات:
پاسخ به سوالات و #شبهات_اقتصادی و سیاسی مردمی با موضوع #عملکرد و #کارآییهای نظام اسلامی
✌️با تشکر از کانال ارزشمند دفتر فرهنگی ۵۷:
🔺eitaa.com/farhangy57
🔺sapp.ir/farhangy57
✍️ مدرسه اقتصاد، مروج کانالها و جزوات مفید جبهه انقلاب اسلامی در زمینه اقتصاد میباشد. پیگیر باشید:
🆔 @schoolofeconomics