مشاوران طبیب جان
۵ بسم الله هر آدمی علاوه بر مزاج که همون تغییر و تحولات روزانه آدمهاست، یک طبع هم داره طبع یعنی س
۶
بعضی اخلاقها از بدن شروع میشن
یعنی چی؟👇
یعنی همیشه نباید هر بیحوصلگی، عصبانیت، زودرنجی، افسردگی، ترس، بدبینی یا بیحالی رو فقط اخلاقی و روانی ببینیم
گاهی ریشه اش از بدن روشن میشه
آدمی که خوابش خرابه، زودتر از کوره درمیره
آدمی که معدهاش ضعیفه و هضمش خرابه، هم فکرش سنگینتر میشه، هم خلقش بههم میریزه.
آدمی که یبوست مزمن داره، اخلاط فاسد و بخارات بد در بدنش بیشتر میشه و همین میتونه روی فکر، حوصله، آرامش و حتی بدبینی اثر بذاره
آدمی که قوه بدنش ضعیفه، خیلی وقتها بیحوصله و کم طاقت میشه
آدمی که بدنش پر از حرارت شده، ممکنه زودتر تند بشه، زودتر جواب بده و زودتر پشیمون بشه.
خب حالا از خودت بپرس👇
خوابت چطوره؟
هضمت چطوره؟
یبوست داری یا نه؟
غذاهات چیه؟
بدنت گرمه یا سرد؟
قوای بدنت قویه یا ضعیفه؟
اعصابت آرومه یا زود به هم میریزی؟
خیلی وقتها ما به خودمون یا بقیه میگیم:
صبور باش، کنترل کن، مهربانتر باش، کمتر عصبانی شو
این خیلی خوبه، اما گاهی قبلش باید بدن رو هم روبراه کرد.
چون وقتی بدن بههم ریخته باشه، اخلاق هم سخت تر تربیت میشه.
البته باز هم این بهانه نیست☝️
کسی حق نداره بگه چون معدهم خرابه، پس میتونم بداخلاقی کنم
اصل ششم: گاهی برای اصلاح اخلاق، باید از اصلاح بدن شروع کرد. چون جسم و جان از هم جدا نیستن
#آدم_شناسی
#شخصیت_شناسی
#ریشه_شناسی_صفات
https://eitaa.com/joinchat/2113142802C183c5374ea
مشاوران طبیب جان
۶ بعضی اخلاقها از بدن شروع میشن یعنی چی؟👇 یعنی همیشه نباید هر بیحوصلگی، عصبانیت، زودرنجی، افسردگ
.
سعی کردم خیلی روان و ساده بگم
.
.
یک نکته ای عرض کنم این موقع شب
قبلا هم گفتم اما بازهم تاکید میکنم
مشاوران مجموعه مون رو طی مراحل مختلف که ازشون تست گرفتیم و امتحان گرفتیم و... در قسمت مشاوره طبیب جان استخدام کردیم
نکته بعد اینکه اگر کسی رو تایید میکنیم برای مشاوره دادن، بدین معنی نیست که در همه ابعاد و افکار و رفتارها، الی یوم القیامة، صد در صد تایید هست. نه! ملاک حال افراد هست
و نکته مهم تر اینکه ما هرازگاهی مشاوران رو بازرسی مجازی میکنیم و اگر تاییدیه های لازم رو نداشتند از قسمت مشاوره حذف میکنیم. مثلا چندسال پیش یکی از مشاوران مجموعه مون که خیلی هم خوب بودن، بعد از مدتی دیدم وارد عرصه جادو و جنبل و دعانویسی و... شدند و مدعی هستند. همین باعث شد ایشون رو کنار بگذاریم!
پس حتما حتما اگر از یک مشاوری که مثلا چندماه پیش نوبت گرفتین و میخواهید دوباره نوبت بگیرید، مجدداً استعلام بگیرید که مورد تایید هستند یا نه
ارسال نظرات:
@Rahnama_javaher
مشاوران طبیب جان
۵ بسم الله هر آدمی علاوه بر مزاج که همون تغییر و تحولات روزانه آدمهاست، یک طبع هم داره طبع یعنی س
.
امشب پست ۵ و ۶ رو گذاشتم. بخونید👆
.
هدایت شده از طبیبِ جان 🏴
سیگار، اثمها اکبر من نفعها هست. شرکت هایی که سیگار تولید میکنند براشون جنبه تجاری مهمتر است از سلامتی و... مخصوصا سیگارهای داخل ایران که اکثرا بدکیفیت و مضر هستند
.
مشاوران طبیب جان
سیگار، اثمها اکبر من نفعها هست. شرکت هایی که سیگار تولید میکنند براشون جنبه تجاری مهمتر است از سلام
.
سال ۱۰۰۰ قمری، اروپایی ها بالخصوص پرتغالی ها از راه دریایی خلیج فارس چپق رو وارد ایران کردند. اون زمان دوران پادشاهی صفویه، شاه عباس اول بود
توتون و تنباکو داخل چپق گذاشته میشد و به اصطلاح کشیده میشد
یعنی قرن دهم هجری دخانیات و آلات و ابزار دخانی وارد ایران شد، اما علمای طبی ما مثل زکریای رازی و ابن سینا در قرن سوم و چهارم هجری بودن. پس تو کتب طبی مرجع، چیزی درباره اینها نیست
.
.
قلیان هم میگن همون سالها از هندی ها یا مسلمانان تو اروپا وارد ایران شد. ابوالفتح گیلانی که پزشک دربار پادشاه هند بوده، قلیان رو وارد ایران کرده. شاه عباس مخالف قلیان بود اما متأسفانه جذابیت این ابزار به قدری بالا بود که خیلی زود جزء سبک زندگی ایرانیان شد!
.
.
سیگار به این شکل کاغذ پیچ، اوائل قرن نوزدهم توسط بازرگانان روسی و عثمانی(ترک) و از مرز آذربایجان وارد ایران شد. در سال ۱۸۶۹، حدودا ۳۵۰ فروشگاه سیگار در تبریز وجود داشته. کتب تاریخی میگن آغاز کشت خانگی توتون در ایران مربوط به گیلان بوده. سال ۱۹۰۰ عملا سیگار خیلی رایج شد
.
.
اما امان از افیون. برخلاف تنباکو و سیگار و قلیان، افیون و مشتقات آن مثل تریاک و خشخاش و... در کتب طبی کهن وجود داره. کلا تریاک سابقه طولانی داره و علما و حکمای طبی درباره ش صحبت کردند
تریاق رو میگن عربی هست به معنای پادزهر، تریاک فارسی هست. تریاق یا تریاقات یه باب مفصلی هست برای خودش در کتب طبی که انواع پادزهر رو برای دفع سموم آموزش میدن. اما تریاک که امروزه بین مردم رایج هست فقط یک بویی از تریاق برده و پر از ضرر و خسارت هست
#تحلیل_طبی
خب حالا بریم سراغ تحلیل طبیِ افیون، تریاک، خشخاش، بنگ، حشیش و بذرالبنج. متاسفانه یک اشتباه بزرگ بین مردم رایج هست، بعضیها همین که میشنوند فلان ماده در کتب طبی قدیم آمده، خیال میکنند پس مصرف عمومی، روزانه، تفریحی ش خوب بوده. در حالی که اصلاً اینطور نیست.
در طب اصیل، خیلی از مواد قوی و حتی خطرناک در کتابها اومده اما نه برای اینکه مردم مثل نقل و نبات مصرف کنند، بلکه برای اینکه طبیب حاذق، در جای خودش، با مقدار دقیق، با مصلح مناسب، با شناخت مزاج بیمار، با توجه به قوت و ضعف بدن، و برای ضرورت خاص از اونها استفاده کنه
#تحلیل_طبی
.
.
افیون، تریاک، بنگ و بذرالبنج در نگاه حکما از داروهای ساده و معمولی نیستند. اینها از جنس موادی هستند که مستقیماً با دماغ، اعصاب، حس، حرکت، خواب، درد، خیال، قوه هاضمه، قوه دافعه و نفس حیوانی کار دارند. یعنی اگر درست و دقیق مصرف شوند، ممکن است در نسخه خاصی اثر درمانی بدهند. اما اگر بیجا، زیاد، مکرر و به صورت عادت روزانه مصرف شوند، بدن و نفس را از ریشه ضعیف میکنند.
خشخاش اسم گیاه است.
افیون شیره غلیظ و خشک شده گرز خشخاش هست. همان مادهای که در منابع قدیم با نامهایی مثل لبنالخشخاش، مرقّد، مسبّت و گاهی تریاک آمده است
تریاک در زبان امروزی مردم، غالباً همان افیون است. یعنی ماده مخدر گرفتهشده از خشخاش
#تحلیل_طبی
.
تریاق کلا یه چیز دیگه ست. تریاق در اصطلاح طبی یعنی پادزهر یا معجون ضد سم. مثل تریاق فاروق، تریاق کبیر و تریاقات مختلف که در قرابادینها باب مفصل دارند. ممکن هست در بعضی تریاقات، افیون هم به مقدار بسیار دقیق اومده باشه. اما تریاک امروزی مساوی تریاق نیست.
بنگ بیشتر به گیاه شاهدانه و فرآوردههای آن نزدیک هست و در منابع با اسم هایی مثل بنج، سکران و قنب هم بحث شده است.
حشیش از فرآوردههای قویتر شاهدانه است و بیشتر روی دماغ، خیال، ادراک، اراده و حالت روانی اثر میگذارد.
بذرالبنج تخم بنگدانه یا گیاهی از جنس مواد مخدر و مدهوشکننده است. با بنگ شاهدانه فرق داره. این یکی از مواد بسیار حساس و خطرناک طبی است که مصرفش بدون تجویز میتونه آسیب جدی به دماغ، قلب، اعصاب، هوشیاری و حتی حیات بزنه و منجر به مرگ میشه
#تحلیل_طبی