14842-fa-ahkam-nanvaeiy.pdf
1.34M
احكام نان و نانوايی
مجتبی خواجه مند عابدینی
#حدیث #نان_سالم #کتابشناسی #مطالب_طبی
یادداشت های سید جمال
@SeyyedJamalHosseini
ویرایش-نهایی-دانش-و-هنر-نانوایی-3.pdf
13.88M
دانش و هنر نانوایی
دکتر پروانه خضرائی نیا
#مطالب_طبی #نان_سالم #حدیث #کتابشناسی
یادداشت های سید جمال
@SeyyedJamalHosseini
🔺بوی گناه🔺
119 النحل: ثُمَّ إِنَّ رَبَّكَ لِلَّذينَ عَمِلُوا السُّوءَ بِجَهالَةٍ ثُمَّ تابُوا مِنْ بَعْدِ ذلِكَ وَ أَصْلَحُوا إِنَّ رَبَّكَ مِنْ بَعْدِها لَغَفُورٌ رَحيمٌ
آن گاه پروردگارت به کسانی که از روی نادانی کار زشت مرتکب شدند، و بعد از آن توبه کردند و [مفاسد خود را] اصلاح نمودند، [لطف و عنایت دارد] زیرا پروردگارت پس از آن [توبه و اصلاح] بسیار آمرزنده و مهربان است.
الأمالي للشيخ الطوسي بِإِسْنَادِ أَخِي دِعْبِلٍ عَنِ الرِّضَا عَنْ آبَائِهِ ع قَالَ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلَامُ تَعَطَّرُوا بِالاسْتِغْفَارِ لَا تَفْضَحْكُمْ رَوَائِحُ الذُّنُوبِ.
امام رضا علیه السلام از پدرانشان نقل کرده اند که امیر المومومنین فرمودند: با استغفار کردن، خود را معطّر و خوشبو کنيد تا رائحه ی (متعفن) گناه، شما را مفتضح ننمايد!
📗الأمالي (للطوسي) ص 372
#توبه_استغفار #حدیث #عطر_رائحه #آیات_قرآن
یادداشت های سید جمال
@SeyyedJamalHosseini
غالی همتای ناصبی.pdf
8.38M
📗کتاب غالی همتای ناصبی
استاد مهدی صدر
متنی بسیار ساده و وروان
#کتابشناسی #فرق_باطنی_غلات_و_صوفیان
یادداشت های سید جمال
@SeyyedJamalHosseini
📗غالی همتای ناصبی و بدتر از کفار و مشرکین (مفهوم غلو، افکار، عقاید و روش های غالیان و بیزاری معصومین عليهم السلام از آنان)
📝 مهدی صدری
🔹 چاپ اول، وزیری، شومیز، ۲۵۶ صفحه
🔰 غالی گرفته شده از غلو و به معنای گذشتن از حد و زیاده روی است و شایع ترین اصطلاح آن بدان معناست که کسی را از رتبه بندگی، عبودیت، مخلوقیت و فقر ذاتی (نیاز به پروردگار) به رتبه خدایی، معبودیت، خالقیت و غنای ذاتی (بی نیازی از پروردگار) برساند.
🔰 شاید تصور این باشد که غلو و غالی فقط در اسلام ظهور و بروز داشته اما باید توجه داشت که در امت های گذشته – پیروان ادیان الهی و غیر الهی – غلو و غالی وجود داشته است!
🔰 انگیزه های گوناگون در رویکرد افراد مختلف به جریان غلو تاثیر گذار بوده از جمله جاه طلبی، ثروت اندوزی، اباحی گری، دشمنی با اهل بیت عليهم السلام و شیعیان، جهل و نادانی، بینش سطحی و انحطاط فکری.
🔰 استاد صدری با توجه به اهمیت این مبحث، کتاب «غالی همتای ناصبی» را اینگونه تدوین کرده است:
1. کلیات بحث غلو
2. افکار غالیان و واکنش معصومین عليهم السلام در برابر آنها
3. اموری که غلو نیست و غلو دانسته شده
4. روش های غالیان
5. اذیت و آزار غالیان به اهل بیت عليهم السلام
6. بیزاری معصومین عليهم السلام از غالیان
7. نهی معصومین عليهم السلام از معاشرت و دوستی با غالیان
🔰 این کتاب به تبیین موضع صریح اهل بیت عليهم السلام در برابر غالیان پرداخته و مواضع صریح در مقابل این انحراف عقیدتی را شرح داده و پاسخگوی شبهات مطرح شده در هیئات مذهبی می باشد.
#کتابشناسی #فرق_باطنی_غلات_و_صوفیان
یادداشت های سید جمال
@SeyyedJamalHosseini
معرفی نان سالم اصفهان نان کدخدا
آقای ابراهیم جان قربان ، مهندسی صنایع
از سال 87 در حوزه ی نان فعالیت خودشون رو شروع کردند
از سال 99 فعالیت خودشون رو در نان سالم با آرد کامل شروع کردند
سه شعبه های فعال در استان اصفهان
شعبه اول: اصفهان_آتشگاه خیابان مظاهری_نان کدخدا
شماره تماس ثابت 03137738034
شعبه دوم: اصفهان_میدان ارتش_ خیابان وحید_ نبش کوچه 34
شماره تماس ثابت :
03137763120
شعبه سوم: اصفهان _ سه راه سیمین _ خیابان سهروردی _ رو به روی کوچه باغ زیار در دست احداث
تمام محصولات مناسب برای همه همه ی مردم به خصوص افرادی که درگیر این موارد هستند:
دیابت ، رفلاکس معده ، یبوست ، اضافه وزن و ریزه خواری
محصئولات قابل ارائه:
نان خشک سه غله ، نان تافتون با آرد کامل ، نان نیمه حجیم گندم و جو ، نان شیر مال
شماره تماس:
آقای جانقربان مدیریت: 09131699827
اینستگرام nanekadkhoda.ir
سایت wwww.nanekadkhoda.ir
دارای سیب سلامت شناسانه و تاییده از غذا و دارو
آماده همکاری با پخش کنندگان و فروشگاه های مواد غذایی
#نان_سالم
مجموعه ی تولید نان سلامت محور سمن نان
تولید نان گندم و جوی محلی خشک
گندم و جو آسیاب شده بدون سبوس گیری و اضافه کردن مواد نگه دارنده و .... )
نان خشک گندم و جو محلی تولید میکنیم .
فرآیند تخمیر نان بوسیله ی خمیر ترش صورت میگیره
تنور پخت چدنی هست و مدت زمان پخت نان داخل تنور طولانیه ،
و نان وقتی از تنور خارج میشه هم کامل پخته شده و هم خشک شده
این امر باعث میشه که مصرف کننده ها با خیال راحت تا ۵ الی۶ ماه نان رو بدون دغدغه و شرایط خاصی نگه داری کنند و مصرف کنند .
🚛ارسال به سراسر کشور
کانال سمن نان:
@samannaan
تماس با سمن نان:
09055901159
غرفه باسلام سمن نان:
https://basalam.com/samannan
ثبت سفارشات سمن نان:
@saman_nan
#نان_سالم
نان سالم امیری
آقای قاسم امیری صاحب چهار شعبه در نان سالم با آرد کامل
شعبه اول خیابان بزرگمهر _ چهار راه نور باران _ نبش بن بست 21 مجتمع نان
شماره تماس: 09394249811
شعبه دوم: اصفهان _ خیابان ابوالحسن اصفهانی _ نبش کوچه شاه سید علی
شماره تماس: 09130967551
شعبه سوم: اصفهان_ خیابان هشت بهشت شرقی کوچه 29 شهید قاسمی روبه روی درب حسینیه رضوی
شماره تماس:
03132660729
شعبه چهارم: اصفهان_ خیابان بزرگمهر_ رو به روی مجتمع شهر همراه
شماره تماس: 09916336476
تمام مجوزات تکمیل
شماره تماس مدیریت آقای امیری 09130358410
شماره مدیر فروش 09130358410 آقای اسرافینی
محصولات:
نان تافتون ، تان سنگک ، نان بربری ، نان نیمه حجیم سه غله ، نان خشک سه غله
نان جو ، نان صمون ، نان سادویچی سنتی ، نان همبرگر سنتی ، نان تیری
فعال دیجی کالا
#نان_سالم
يَا سَيِّدِي وَ إِلَهِي وَ مَوْلَايَ أَ تُسَلِّطُ النَّارَ عَلَى وُجُوهٍ خَرَّتْ لِعَظَمَتِكَ سَاجِدَةً
🔺مکاتب طبی
ابن هندو متوفی 420 ه . ق مکاتب طبی را تبیین می کند که در فهم مبانی طب موثر است
اصحاب قیاس و اصحاب تجربه و اصحاب حیَل
⭕️الباب السادس في فرق الطب:
باب ششم در گروه های طبی:
اعلم أن الأطباء قد أجمعوا على غاية الطب، وهي إفادة الصحة، غير أنهم اختلفوا في الطريقة التي بها يستخرجون الأشياء المفيدة للصحة.
بدان که پزشکان بر هدف نهایی طب اجماع دارند و آن، تأمین سلامتی است، اما در راهی که باید برای استخراج چیزهای مفید برای سلامتی طی شود، اختلاف نظر دارند.
فبعضهم قال: إنّها تستخرج بالتجربة وحدها.
برخی میگویند: این کار تنها با تجربه انجام میشود.
وأبرز ممثلي هذا الرأي أفرن من أهل مقدونية، وأبلونيوس من أهل لونية، وإسربيون الإسكندري، وسنجنجس.
مشهورترین نمایندگان این نظر افرن از مقدونیه، ابلونیوس اهل لونی، اسرابيون اسکندری و سنجنجس هستند.
وهؤلاء يسمّون أصحاب التجربة لأنهم يعوّلون عليها ويكتفون بها.
و آنها را “اصحاب تجربه” مینامند زیرا به تجربه اعتماد دارند و تنها به آن بسنده میکنند.
وبعضهم قال: إنّ التجربة على انفرادها غير كافية، بل ينبغي أن تتعاضد التجربة والقياس معًا.
برخی دیگر میگویند: تجربه به تنهایی کافی نیست، بلکه باید تجربه و قیاس بهطور همزمان استفاده شوند.
والممثلون لهذا الرأي هم بقراط، ودياقورس، وإفراكساغورس، وأرسطو طاليس، وإسقليبيادوس، وجالينوس.
کسانی که این نظر را دارند، به نام “اصحاب قیاس” شناخته میشوند و نمایندگان مشهور آنها بقراط، دياقورس، افراکساغورس، ارسطو، اسقلیبیادوس و جالینوس هستند.
وظهرت في القديم فرقة أخرى تُسمى أصحاب الحيل.
در گذشته، گروه دیگری به نام “اصحاب حیل” نیز ظهور کردند.
وهم يزعمون أنهم يستعملون التجربة والقياس معًا، ولكن بينهم وبين القياس أبعد البعد.
آنها ادعا میکنند که از هر دو روش، یعنی تجربه و قیاس، استفاده میکنند و بین این دو فاصله زیادی وجود دارد.
وإنما هو قول يخرج من أفواههم من غير أن يبيّن على صفحات أحوالهم.
و این فقط گفتاری است که از زبان آنها بیرون میآید بدون اینکه در صفحات احوالشان بیان شود.
ورؤساءهم ثانونيوس الأروفى وثاوسلس.
رهبران این گروه ثانونيوس الاروفی و ثاوسلس هستند.
وسُمّوا فرقة الحيل لأنهم بزعمهم قد احتالوا في اختصار الطب وحذف فضوله التي تشتغل بها أصحاب التجربة وأصحاب القياس.
و آنها را “فرقه حیل” مینامند زیرا به زعم خود، در اختصار علم طب و حذف اضافات آن موفق بودهاند.
📗مفتاح الطب و منهاج الطلاب ص 34
#مطالب_طبی
یادداشت های سید جمال
@SeyyedJamalHosseini
🔺یادداشت استاد جعفریان در مورد پنج مکتب طبی قدیمی
دوست دارم، شرح مختصری از پنج مکتب طبی قدیمی ارائه دهم:
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
https://B2n.ir/p32616
#مطالب_طبی #جن_جادو
یادداشت های سید جمال
@SeyyedJamalHosseini