eitaa logo
سیاست و فرهنگ. شعبانی سارویی
1.2هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
5.8هزار ویدیو
717 فایل
کانال سیاست و فرهنگ به ارائه چالش ها و ظرفیت های دو حوزه سیاست و فرهنگ می پردازد. ارتباط با ادمین: @Shabaniesaroui
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌حالا معلوم می شود چرا نماینده شجاع، باسواد و حافظ منافع کشور در برابر وحوشِ دیکتاتور غربی و مذاکره کنندگان ذلت پذیر ایرانی ،افراطی، پایداری چی! و...خوانده می شود.تأسف اینکه اینها بجای بازخواست ملت و‌محاکمه قضایی دوباره در انتخابات برای فریب و تطمیع به میان ملت گسیل شدند و از قضاموفق هم شدند.
📌اصلاح طلبها می گویند مردم به جناح مقابل نه گفتند. اولا فقط۲۶.۶٪از مردم به گزینه شما رأی دادند یعنی ۷۳.۴٪ از مردم به شما رای ندادند.۲۳.۰۳٪ هم در انتخابات شرکت کرده و به گزینه شما نه گفتند.‌پس اینقدر مردم‌مردم نکنیدو حدخودتان را نگه دارید. ثانیا رای اول انتخابات ۵۰.۳۲٪ بود که به هر دو گزینه، نه گفتند. پس هر دو‌جناح بجای پریدن به هم هریک بروند در اتاق بنشینند و فکر کنند ببینند چرا در انتخابات، اول نشدند؟
🔴دفاع رشیدپور از قالیباف: عامل اصلی آبروداری جبهه انقلاب قالیباف است
❗️در هوای گرم این وسایل را در خودرو رها نکنید!
✅ به شایعات درباره اشعه فرابنفش توجه نکنید/ تکذیب شکستن رکورد دمایی پایتخت 🔹 رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: گرچه طی دو روز آینده دمای تهران بین یک تا ۲ درجه افزایش می‌یابد، چنین گرمایی در گذشته نیز سابقه داشته و مردم به شایعات در خصوص اشعه فرابنفش توجه نکنند.
سطح حفاظت امنیتی " عباس عراقچی " افزایش پیدا کرده . گویا انتخاب ایشان بعنوان به قطعیت رسیده است. وزارت خارجه از وزارت خانه هایی است که وزیر آن باید به تائید رهبری هم برسد. باید دید با وجود ترکیب فعلی مجلس آیا ایشان رأی می آورد یا خیر...
📵 مراقب هک حساب کاربری‌تان در ایتا باشید 🛑به‌تازگی برخی افراد کلاهبردار با تغییر نام و تصویر، حساب کاربری خودشان را شبیه حساب رسمی ایتا می‌کنند و با هشدار اینکه «با ۲ دستگاه از یک حساب کاربری استفاده می‌کنید...» از شما می‌خواهند کد ۵ رقمی که از ایتا دریافت کردید را اعلام کنید. 🔹در واقع این روشی برای هک حساب کاربری شماست. این کلاهبرداران شمارۀ موبایل شما را می‌دانند و به‌وسیلۀ آن برای دریافت کد ورود به ایتا اقدام می‌کنند اما چون سیم‌کارت شما در اختیار آن‌ها نیست با این روش می‌خواهند کد ورود را از خودتان بگیرند. 🔸اگر شما هم چنین پیامی دریافت کردید بدون دستپاچگی و ارسال اطلاعات، بررسی کنید که حسابی که به شما پیام فرستاده تیک آبی دارد و تایید شده است یا خیر. اگر نداشت مطمئن باشید که پیام از سوی ایتا نیست و کار یک کلاهبردار است.
📣فردا؛ پخش زنده تنفیذ چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری 🔸مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری آقای مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب از جانب رهبر انقلاب اسلامی، فردا ساعت ۱۰ صبح (۷ مرداد)، در حسینیه امام خمینی(ره) و با حضور مقامات کشوری و لشکری، رؤسا و اساتید حوزه و دانشگاه، نمایندگان اصناف مختلف، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و سفرای مقیم در تهران برگزار خواهد شد. 🔹این مراسم به‌طور زنده از شبکه یک سیما و شبکه خبر و رادیو ایران و همچنین شبکه‌های برون‌مرزی صداوسیما پخش خواهد شد. 🔸مراسم تنفیذ حکم چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری همچنین بصورت زنده از وبسایت‌های khamenei.ir و leader.ir پخش خواهد شد.
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🖼 | وصیت نامه شهدا در مورد حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام 🍃🌹🍃 |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🎥 | تولد در پاریس، شهادت در مرصاد 🍃🌹🍃 🔹می‌دانید تنها شهید اروپایی دفاع مقدس کیست و مزارش کجاست؟ |
🔰 مقصد خراسان است نه میدان خراسان! 👤 🔸آن روزها برخی از اتوبوس‌ها که قصد مسافرت به مشهد مقدس را داشتند به علت خرابی جاده‌ها و طولانی بودن راه، یکی از افرادی را که با راه و جاده آشنا بود ‌، به عنوان بَلد- راهنما- با خود می‌بردند. مشهدی عبدالله از جمله این بلدها بود... 🔸نیمه‌های شب بود که اتوبوس به میدان یک شهر رسید و راننده، مشهدی عبدالله را که روی صندلی عقب اتوبوس به خواب عمیقی فرو رفته بود، بیدار کرد. مشهدی عبدالله نگاهی به میدان ‌انداخت و گفت این‌جا گرمسار است و بعداز نشان دادن مسیر بعدی دوباره به عقب اتوبوس رفت و خوابید. چند ساعت بعد، هوا گرگ ومیش شده بود که اتوبوس به میدان بعدی رسید. این میدان، برخلاف میدان گرمسار، خالی از رفت و آمد نبود. راننده پیاده شد و از رهگذری پرسید؛ این‌جا کجاست؟ و جواب شنید؛ میدان خراسان! با تعجب پرسید کدام میدان خراسان؟ و رهگذر گفت: مگر چند تا میدان خراسان داریم؟!... میدان خراسان تهران! 🔸این دفعه مشهدی عبدالله را که هنوز خواب بود، با ملامت بیدار کردند ولی دیگر کار از کار گذشته بود و راننده زیر لب غُرغُر می‌کرد که بعد از آن همه دنده صدمن یک‌غاز‌، تازه رسیده‌ایم به جای اولمون‌»! 🔸ین روزها همه جا سخن درباره ترکیب کابینه ریاست جمهوری چهاردهم است و این که قرار است آقای دکتر پزشکیان، چه کسانی را به عنوان اعضای کابینه خود به مجلس معرفی کند؟ 🔻آنچه در این میان نگران‌کننده است و به دغدغه جدی دلسوزان تبدیل شده است، تفاوت در حد و اندازه تناقض میان دیدگاه‌ها و بینش اعلام شده رئیس‌جمهور محترم و رئیس و اعضای شورای موسوم به «شورای راهبری‌» است که ظاهراً -‌و نه قطعاً- از سوی جناب دکتر پزشکیان برای ارزیابی و معرفی اعضای کابینه ایشان انتخاب شده‌اند... 🔸با توجه به نگاه متفاوت اکثریت اعضای شورای راهبری و کمیته‌های زیر مجموعه آن با دیدگاه و بینش اسلامی و انقلابی جناب پزشکیان، باید نگران بود که گزینه‌های این شورا و کمیته‌های یاد شده برای تصدی وزارت و پست‌های حساس و کلیدی با آنچه رئیس‌جمهور محترم درپی آن است فاصله‌ای پُر‌ناشدنی داشته باشد -که نمونه‌های آن از هم‌اکنون قابل دیدن است- و بیم آن می‌رود که بار دیگر دولتی شبیه دولت موسوم به تدبیر و امید! و تکرار خسارت‌های فراوان پیشین را شاهد باشیم!... و اتوبوس، آقای پزشکیان را به جای خراسان و مشهد مقدس که مقصد و خواسته رئیس‌جمهور منتخب است، به میدان خراسان بکشانند! و زحمات ایشان را برباد دهند !...
📝 | چه کسی باید میدان‌دار باشد؟ 👈 دوازده معیار رهبر انقلاب برای تعیین کابینه‌ی دولت چهاردهم 🔹کمتر از دو ماه پس از حادثه‌ی دل‌خراشی که منجر به شهادت رئیس‌جمهور فقید و همراهانش شد، انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری طیّ دو مرحله برگزار شده و منتخب مردم برای مسؤولیت ریاست جمهوری مشخّص شد. مهم‌ترین مسئله‌ای که در حال حاضر فضای کشور درگیر آن است، انتخاب اعضای کابینه‌ و آغاز دولت چهاردهم است. رئیس‌جمهور منتخب، پس از مراسم ــ طبق بند نهم از اصل یکصدودهم قانون اساسی ــ و به دست گرفتن رسمی سکّان ریاست جمهوری، باید اعضای پیشنهادی خود را برای به دست گرفتن مدیریّت نوزده وزارتخانه‌ی دولت به مجلس شورای اسلامی معرّفی کند. 🔹دو اصل قانون اساسی به طور مشخّص به مسئولیّت رئیس‌جمهور در پیشنهاد وزیران و مسئولیّت مجلس در بررسی و رأی اعتماد به وزیران پیشنهادی پرداخته است. 👈 در اصل هشتادوهفتم قانون اساسی آمده است: «رئیس‌جمهور برای هیئت وزیران، پس از تشكیل و پیش از هر اقدام دیگر، باید از مجلس رأی اعتماد بگیرد. در دوران تصدّی نیز در مورد مسائل مهم و مورد اختلاف می‏تواند از مجلس برای هیئت وزیران تقاضای رأی اعتماد كند.» 👈 و در ادامه، در اصل یكصدوسی‌وسوّم تأکید شده: «وزرا توسّط رئیس‌جمهور تعیین‏ و برای‏ گرفتن‏ رأی‏ اعتماد به‏ مجلس‏ معرّفی‏ می‌‏شوند. با تغییر مجلس‏، گرفتن‏ رأی‏ اعتماد جدید برای‏ وزرا لازم‏ نیست. تعداد وزیران‏ و حدود اختیارات‏ هر یک‏ از آنان‏ را قانون‏ معیّن‏ می‌کند.»
📌این آقای افراطی که دولت شهید خدمت را به خر لنگ تشبیه کرده همانست که در غوغای اصلاح طلبان در دهه هفتاد می گفت می توان علیه خدا هم تظاهرات کرد.آقای ببیند چه کسانی مدعی حمایت از او هستند و اگر می خواهد نماینده یک جناح نباشد این آدمهای بی ربط را از خود دور کند
*🔺آخرین ترکیب کابینه پزشکیان* وزیر آموزش‌وپرورش: فاطمه مهاجرانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ستار هاشمی وزیر اطلاعات: مصطفی پورمحمدی وزیر اقتصاد و امور دارایی: عبدالناصر همتی وزیر امور خارجه: سید عباس عراقچی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: محمد ظفرقندی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: احمد میدری وزیر جهاد کشاورزی: عبدالمهدی بخشنده وزیر دادگستری: میرهادی قره سیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح: شهرام ایرانی یا حبیب الله سیاری وزیر راه و شهرسازی: فرزانه صادق مالواجرد وزیر صنعت معدن و تجارت: خداداد غریب پور وزیر علوم تحقیقات و فناوری: سورنا ستاری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: احمد مسجدجامعی وزیر کشور: مجید انصاری وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری: علیرضا تابش وزیر نفت: بهروز نعمتی وزیر نیرو: عباس علی‌آبادی وزیر ورزش و جوانان: محمد مهدی تندگویان همچنین سایر همکاران مسعود پزشکیان در دولت چهاردهم که برای آغاز فعالیت نیازی به رای مجلس ندارند به شرح زیر است: معاون اول ریاست جمهوری: علی طیب‌نیا دبیر شورای عالی امنیت ملی: علی لاریجانی رئیس دفتر رئیس جمهوری: نورالدین آهی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه: شاپور محمدی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی:ابراهیم شیخ معاون پارلمانی رئیس جمهور: محمدرضا میرتاج‌الدینی 💠 *ویژه اخبار ریاست‌جمهوری؛*