eitaa logo
شمیم افق
1.1هزار دنبال‌کننده
19.8هزار عکس
6.6هزار ویدیو
2.5هزار فایل
﷽ ارتباط با ما @mahdiar_14
مشاهده در ایتا
دانلود
شنا در عمق یک متری بچه های ده دوازده ساله به قسمت های عمیق استخر می رفتند و شیرجه می زدند، در مدت کوتاهی طول استخر را شنا می کردند و خود را به قسمت های کم عمق می رساندند؛ همان جایی که بهمن بیچاره، داخل آب این طرف و آن طرف می رفت. او گاهی خودش را به آب می زد و سر و تنش را زیر آب می برد و کمی آب استخر را به کام ریه هایش می ریخت. بعد همان طور که سرفه می کرد، سرش را به زور از آب بیرون می آورد. او با قد تقریباً دومتری اش می ترسید در همان عمق یک متری غرق شود؛ برای همین خیلی زود سرپا می ایستاد و نفس نفس می زد. تقریباً 45 دقیقه ای به همین نحو تلاش کرد، ولی جز خستگی برایش نتیجه ای نداشت. اینکه شنا بلد نبود، خیلی بد بود، اما بدتر از آن، تمسخر برخی دوستانش بود. این وضعیت برایش سخت بود و نمی خواست این گونه ادامه دهد. در حال خروج از آب بود که یکی از شناگران، با مهربانی دست او را گرفت و گفت: عزیز جان! اگر می خواهی خوب شنا کنی، باید روشش را یاد بگیری؛ وگرنه از استخر آمدن کمترین لذت را می بری. در قدم اول، نقاط ضعف و قوّت خودت را در شنا کردن پیدا کن. زندگی انسان هم به چنین شناختی نیاز دارد. انسان ها باید تلاش کنند ضعف و قوّت های خود را بشناسند؛ چراکه خودشناسی برای هر انسانی لازم است. اگر آدمی بداند چه زمان هایی با صبوری می تواند گره از مشکلات دوستان و همسایگان باز کند یا چه وقت هایی بدون دلیل عصبانی می شود یا ... آن وقت بهتر می تواند خود را مدیریت کند. احتمال موفقیت برای کسانی که نقاط ضعف و قوّت خود را می شناسند بسیار زیاد است، چون این شناخت مفیدترین شناخت هاست. برای به دست آوردن این شناخت کار های زیر را می توان انجام داد: 1- وضعیت موجود خود را بررسی و یادداشت کنیم؛ مثلاً: من از نظر جسمی چه مشکلاتی دارم؟ و چه توانایی هایی دارم؟ من از نظر روحی چه مشکلاتی دارم؟ و چه توانایی هایی دارم؟ همچنین ضعف ها و قوّت های خود را در عقاید، اخلاق، رفتار و ... یادداشت کنیم. 2- برای شناخت ضعف ها و قوّت ها، معیار درستی داشته باشیم. ممکن است یک مسئله بر اساس یک معیار، ضعف و بر اساس معیار دیگری نقطه قوّت باشد. مثلاً اگر کسی تصمیم گرفته است زندگی دینی داشته باشد، باید معیارهای الهی را ملاک بداند و وضعیت موجود خود را با آن معیارها بسنجد. هر ویژگی که او را به هدفش نزدیک تر می کند، قوّت محسوب می شود و هرکدام او را دورتر می سازد، ضعف قلمداد می گردد. 3- بسیاری از ما انسان ها، هنرها، ابتکارات، خلاقیت ها و استعدادهای کشف نشده ای داریم، گاه ورود در عرصه های جدید و تجربه های نو، این داشته ها را برایمان کشف می کند. پس خودمان را در معرض تجربه های جدید قرار دهیم. 4- گاه در درون روح و روانمان لایه هایی از اخلاق منفی وجود دارد: حسودیم و خود نمی دانیم، مغروریم و خود اطلاع نداریم و... پس ویژگی هایی که نشانه هایش را در خود می بینیم، فهرست کنیم، سپس در شرایطی که احتمال بروز این ویژگی های منفی وجود دارد، رفتار، گفتار و حالات درونی خود را رصد نماییم. اگر نشانه ها در این شرایط تشدید شدند، معلوم است که ما از همان ویژگی برخوردار هستیم. 5- هر شب قبل از خواب رفتار های روزانه خود را محاسبه کرده، ضعف ها و قوّت های آنها را بیابیم، سپس برای تقویت قوّت ها و مدیریت یا برطرف کردن ضعف ها برنامه ریزی کنیم. 🆔 @ShamimeOfoq
شهادت طلبی تعبیر امام حسین علیه السلام از اینكه اگر ناچار، مرگ برای همگان حتمی است، پس چه بهتر كه به صورت شهادت باشد «فَاِنْ تَكُنِ الاْبْدانُ لِلْمَوْتِ اُنشِاءَتْ، فَقَتْلُ امْرِءٍ بِالسَّیْفِ فِی اللّهِ اَفْضَلُ» [بحارالانوار، ج 44، ص 374] شاهد دیگری از این روحیه در امام است. پس از برخورد با حرّ و ممانعت او از رفتن حضرت به كوفه، با استشهاد به شعری چنین اظهار كرد: «سَاَمْضی وَ ما بِالْمَوْتِ عارٌ عَلَی الْفَتی اِذا مانَوی خیرا وَ جاهَدَ مُسْلِما؛ پیش می روم و مرگ، برای یك جوانمرد ننگ نیست، وقتی كه انگیزه خیر داشته باشد و مسلمانانه جهاد كند.» [موسوعة كلمات الامام الحسین، ص 358]. در نقل دیگری آمده است كه پس از اشاره به آن اشعار، ضمن آسان شمردن مرگ در راه عزّت و احیای حق، فرمود: «آیا مرا از مرگ می ترسانی؟ تیرت به خطا رفته و گمانت بیهوده است. توان شما بیش از این نیست كه مرا بكشید، آفرین به مرگ در راه خدا؛ ... مَرْحَبا بِالْقَتْلِ فی سَبیلِ اللّهِ» [اعیان الشیعه، ج 1، ص 581] شعار جاودانه «لا اَرَی الْموْتَ اِلاّ سَعادَةً» [مناقب، ابن شهر آشوب، ج 4، ص 68] نیز كلام نورانی سیدالشهدا علیه السلام است. 🆔 @ShamimeOfoq
😊😊دوستان خال خالی توی خانه من گربه کوچیکه هستم. هر روز به مدرسه می روم. دیروز بغل دستی ام به آن یکی بغل دستی ام میو میو خندید و مسخره اش کرد. آن یکی گفت: میو میو پااااف. یعنی از کارت خیلی ناراحت شدم. بغل دستی ام گفت: ها ها میووو، یعنی دمت اصلا قشنگ نیست چون خال خالیه من نمی دانستم چه کار کنم . دلم نمی خواست دوستانم با هم دعوا کنند. نگاه کردم و دیدم گوش ان یکی بغل دستی ام خال دارد. جلو رفتم و گفتم: میوووو... یعنی دوست داری من هم به گوش خال خالی تو بخندم؟ هر دو ساکت شدند. آن یکی بغل دستی ام گفت: میو میو. یعنی نمی دانستم من که تا حالا گوش خودم را ندیده بودم. بعد رفت جلوی آینه و گفت: راست می گویی. 😊😊حالا تو بگو تا حالا کسی را مسخره کرده ای؟ تا حالا کسی تو را مسخره کرده است؟ اگر دوستت مسخره ات کند به او می گویی که ناراحت شده ای؟ ✍🏻شاهده شفیعی 🆔 @ShamimeOfoq
👕👚🩳👖شستن لباس خوب و تمیز نگهدار/ لباس های تنت را با آب شور همیشه/ شلوار و پیرهنت را ☘️☘️حضرت محمد(ص): لباسی را که دارید پاکیزه نگه دارید. 📚زنگ بهداشت/نشرجمال 🆔 @ShamimeOfoq
☘️☘️ آبروداری درآمد آقا رضا به اندازه هزینه های زندگی او نیست. کار آقا رضا نگهبانی در یک انبار است. صاحب انبار پول زیادی به اقا رضا نمی دهد. برای همین او همیشه در بی پولی به سر می برد. با این حال هیچ وقت آقا رضا خود را فقیر نشان نمی دهد و به خاطر مشکلات مالی شکایت نمی کند. او اسرار زندگی اش را به مردم نمی گوید و آبرویش را حفظ می کند. البته او به دنبال شغل پر درآمدتری است و اگر خدا بخواهد به زودی از این مشکلات رها می شود. ولی تا آن موقع لازم نمی بیند به شخصیت خودش لطمه بزند و از فقر خودش با کسی حرف بزند. 😍😍 پیامبر(ص): خدای تعالی مومن فقیری را که خویشتن دار است و آبروی خود را حفظ می کند دوست دارد. 📚حدیث زندگی/نشرجمال 🆔 @ShamimeOfoq
⁉️⁉️آیا بهتر نیست نماز را فرادا بخوانیم تا از آن بیشتر لذت ببریم؟ ✅نماز یک عبادت چند منظوره است. اگر هدف نماز تنها ذکر و معرفت و ایجاد حالت های معنوی بود شاید فرادا خواندن آن صحیح به نظر می رسید. اما با توجه به دیگر اهداف نماز به تنهایی نماز خواندن درست نیست. اسلام از ما خواسته است نمازمان را به جماعت بخوانیم تا علاوه بر تقویت معنویت ما روحیه اجتماعی مان هم تقویت و پیوندهای برادری مومنان روز به روز محکم تر شود. در نماز جماعت مومنان با مشکلات هم آشنا می شوند و فرصتی می یابند تا با همفکری و یاری هم آن مشکلات را برطرف کنند. نماز فرادا شاید برای برخی از ما لذت بخش تر باشد اما هرگز نمی تواند مثل نماز جماعت هم بستگی مومنان را زیاد کند و ما را از خودخواهی هایمان بیرون بیاورد و نسبت به سرنوشت بقیه مومنان حساسمان کند. ✍🏻غلامرضا حیدری ابهری/نشرقدیانی 🆔 @ShamimeOfoq
❓حکم استفاده و خرید و فروش ماهواره چیست؟ ✅ به طور کلی استفاده ی حرام از ماهواره مطلقاً جایز نیست؛ و استفاده حلال هم تابع قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی است. و همچنین خرید و فروش جهت استفاده ی حلال، تابع قوانین و مقررات است. 🆔 @ShamimeOfoq
شهادت طلبی استقبال از مرگ در راه عقیده و آرمان، نزد همه ملّت ها ارزشمند و ستودنی است و مردم آزاده چنین مرگی را تقدیس و تمجید می كنند و آن را برتر از زندگی مذلّت بار و زیر بار ستم و همراه با ننگ و پستی می شمارند. مرگ سرخ، نوع كمال یافته تری از حیات است و شهدا زندگان جاویدند. حسین بن علی علیه السلام آگاهانه به استقبال این مرگ سرخ رفت. یارانش نیز مانند خود او شهادت طلب بودند. اگر در اظهارات یاران امام حسین علیه السلام در شب عاشورا دقّت شود، این روحیّه در گفتارشان موج می زند و هر یك برخاسته، عشق خود را به كشته شدن در راه خدا و در حمایت از فرزند پیامبر و مبارزه با ظالمان ابراز می كردند. با آنكه حضرت بیعت خویش را از آنان برداشت كه هر كه می خواهد برود، اما سخنشان چنین بود: «اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذی اَكْرَمَنا بِنَصْرِكَ وَ شَرَّفَنا بِالْقَتْلِ مَعَكَ؛ سپاس خدایی را كه با یاری كردن تو ما را گرامی داشت و با كشته شدن همراه تو، ما را شرافت بخشید.» [موسوعة كلمات الامام الحسین، ص 402]. حتی نوجوانی چون حضرت قاسم نیز مرگ را شیرین تر از عسل می دانست و از آن استقبال می كرد. امام نیز آنان را همین گونه می شناخت. وقتی احساس كرد خواهرش زینب در شب عاشورا اندكی ناآرام است و در پایداری یاران تردید دارد، امام حسین علیه السلام فرمود: «به خدا سوگند آنان را آزموده و امتحان كرده ام، اینان شهادت طلبانی هستند كه به مرگ انس گرفته اند، همان گونه كه كودك، به پستان مادرش مأنوس است.» [همان، ص 407]. 🆔 @ShamimeOfoq