eitaa logo
■ توحید تشیع ■
10.5هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
249 ویدیو
18 فایل
آثار چندرسانه‌ای از اساتید معظم اخلاق به‌ویژه عالِم فرزانه آیت‌الله استاد مؤیدی حفظه‌الله از شاگردان مرحوم آیت‌الله پهلوانی سعادت‌پرور ‎ادمین و تبادل: @ST_A01 ‎نقشه کانال: eitaa.com/ShiaTowhid/7 گفت‌وگوهای معنوی: eitaa.com/joinchat/753140449Cbf6aca715d
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چهارم؛ «حقایقی فراتر از عالَم دنیا» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه سوم | دقیقه ششم ~ 4 دقیقه | 10 مگابایت نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1280 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
همچنان که به لطف وسعت رزقی که خداوند عطایمان فرموده، بر سر سفره افطار و در کنار خانواده روزه خود را افطار می‌کنیم، حتماً نگران کوچکی سفره افطار آنان که شرمنده همسر و فرزندان خود هستند، خواهیم بود. اطلاعات پویش را پست ریپلاید ببینید. 👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استاد عزیز؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤیدی! بعد از سلام و تحیت؛ بدین‌وسیله وفات ابوالزوجه محترم حضرتعالی را تسلیت عرض کرده و از حضرت حق، غفرانِ و رحمت الهی را برای آن مرحوم و صبر و سعه و اطمینان قلبی را برای همه بازماندگان مسئلت می‌داریم. ‌‎از طرف همه اعضای توحید تشیع
05_Makarem04-06321042_مراقبت از نور فطرت.mp3
4.93M
پنجم؛ «مراقبت از نور فطرت» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه چهارم | دقیقه ششم ~ 4 دقیقه | 5 مگابایت نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1291 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
نکاتی از مواعظ استاد در ویدیوکلیپ «مراقبت از نور فطرت» یکم؛ گناهان هر شخص متناسب با جهان‌بینی و درک آن از توحید است. برخی، گناهان یقینی (مثل خوردن مشروب و زنا) مرتکب می‌شوند؛ گناهان برخی نیز این است که نمی‌توانند حقانیت طرف مقابل خود را بپذیرند؛ حتی اگر خود باطل بگویند! حتی برخی لطیف‌ترند؛ گناه اینان آن است که مثلاً در مجادله‌ای که حق در آن با ایشان است، برای اتمام مجادله و بگومگو‌ها، کوتاه نیامده و بر خطای دیگری چشم نمی‌پوشند. (البته این یک ضابطه کلی نیست؛ بلکه در مواقعی مطرح می‌شود که طرف مقابل در نزاع، همسر، والدین، فرزند، اهل خانواده و بستگان، دوست، همسایه، همکار و ... است. اما در تقابل با دشمن دین، باید با همه وجود برای دفاع از حق و اثبات آن پایدار بود). این ظرافت‌ها و ریزبینی‌ها نیز برای جویندگان علم نیز متفاوت است؛ گناه آنان این است که رنج تحصیل، تدریس و تبلیغ را برای رسیدن به آوازه و دیگر منافع مادی به جان بخرند. دوم؛ اگر انسان هنوز به عصمت اکتسابی (از مراتب عالی توحیدی) نرسیده است، باید در درون خود این واقعیت را بپذیرد که در هر روز از عمر سپری ‌ده، امکان خطاکاری را داشته است. حتی اگر گناهِ قطعیِ شرعی نبوده باشد. باید این خطاهای پنهان را در محاسبه‌ها جست‌وجو، پیدا و برای آن استغفار کرد. سوم؛ محاسبه‌گری اعمال باعث ایجاد حال ندامت و پشیمانی دل می‌شود. حال پشیمانی هم از خاموش شدن نور نفْس لَوّامه (وجدانِ ملامت‌گر) جلوگیری می‌کند. چهارم؛ غفلت از محاسبه، سبب غفلت از مراقبه و پرهیزکاری از گناهان می‌شود؛ در نتیجه نفس لَوّامه نیز کم‌فروغ می‌گردد. در این حالت، انسان به خطا، گناه و بدی بی‌اعتنا شده و حتی گاه با طلب‌کاری از خداوند خطاهای خود را توجیه می‌کند. پنجم؛ نور فطرت در چنین شخصیتی، خاموش و در حجاب‌های تاریک و شدید پنهان می‌گردد. دیگر هیچ نوری از چنین فطرت خاموش‌شده‌ای که در هنگامه سختی‌ها و ابتلائات باید فریادرسی کند، در دل نمی‌تابد. ششم؛ این‌چنین، باید از نور ایمان فطری که هر انسانی از آن برخوردار است، مراقبت کرد. نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1291 نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1289 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پنجم؛ «مراقبت از نور فطرت» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه چهارم | دقیقه ششم ~ 4 دقیقه | 10 مگابایت نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1289 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
06_Makarem04-17102204_تقابل هوای نفس با صدق و راستی~1.mp3
2.43M
ششم؛ «تقابل هوای نفْس با صدق و راستی» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه چهارم | دقیقه هفدهم ~ 5 دقیقه | 2 مگابایت نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1300 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
نکاتی از مواعظ استاد در ویدیوکلیپ «تقابل هوای نفْس با صدق و راستی» یکم؛ هیچ‌گاه حق و مظاهر آن (عدل، صدق، پاکی، درستی و ...) با تمایلات نفسانی که رنگ دنیادوستی دارد، سازگار نیست. دوم؛ پرهیزکاران که همیشه آخرت‌‌مداری می‌کنند، با دنیا آن‌چنان که زندگیِ ابدیِ اخروی اقتضا می‌کند، در آمیخته، از برخی منافع بهره برده و برخی منافعِ در دسترسِ غیرمشروع را به‌راحتی فرو می‌گذارند. تا جایی که در نگاه دوست‌داران دنیا، زندگی آخرت‌باوران، بی‌معنا و دور از قاعده به نظر می‌رسد. برای مثال، «حاج‌قاسم» در بیابان‌ها دنبال چه بود؟ دنیادوستان او را خارج از منطق خود می‌دانستند؛ در حالی که شدت ایمان و باور او به آخرت، دلیل شیفتگی‌اش به جهاد و شهادت بود. سوم؛ اگر افراد، با فراگیری علوم دینی و دانش‌های وحیانی و نیز عمل به آن، در مسیر حق پیش روند، از عالمان ربانی خواهند شد که خود، «حاج‌قاسم‌ها» تربیت می‌کنند. چهارم؛ انسان در ابتدا بیش‌تر به ایمان فطری خود بی‌توجه است. اما با رشد و ارتقای ایمان، توجهی حقیقی در انسان به آن شکل می‌گیرد. پنجم؛ کسانی که ایمانی رشدیافته دارند، در پله دوم نردبان ایمان، به این حقیقت می‌رسند که باید حق را بپذیرند؛ هر چند در ظاهر به زیان آنان باشد. نیز از باطل صرف نظر کنند؛ هر چند در ظاهر به نفع‌شان باشد. ششم؛ انسان باید تلاش کند تا این امر پُراهمیت (اخذِ حقِ زیان‌بار و انصراف از باطل سودمند) را در خود ملکه و پایدار نماید. هفتم؛ گاهی انسان در برهه‌ای، از حال خوش برخوردار و سراسر شوق به معنویت و «سلوک الی الله» است. اما از آنجا که پیروی از حقّ زیان‌بار و پرهیز از باطلِ پُرمنفعت را در خود ملکه نکرده است، در هنگامه مواجهه با طوفان‌هایی از حوادث مختلف (غضبی، شهوی، رقابتی و ...) توان استقامت نداشته، در هم شکسته و احوال خوش معنوی خود را یک‌باره از دست می‌دهد. هشتم؛ انسان باید برای تمرین تزکیه نفْس ــ که از رهگذر حق‌مداری و باطل‌گریزی می‌گذرد، ــ از کم و اندک آغاز کند. زندگی خانوادگی (تعامل با والدین، همسر و فرزندان) یکی از بهترین محیط‌ها برای تمرین تزکیه نفْس است. آدمی در دشمنی کردن با دشمنان اسلام، باید شدیدترین جلوه‌های غضب‌ها را از خود بروز دهد. اما به‌راستی چرا در تعامل با همسر که خود، شیعه و قلبی به رنگ ایمان دارد، باید درشتی کرد؟ تزکیه نفْس را باید از همین بزنگاه‌ها آغاز کرد. نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1300 نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1297 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ششم؛ «تقابل هوای نفْس با صدق و راستی» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه چهارم | دقیقه هفدهم ~ 5 دقیقه | 12 مگابایت نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1297 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
برای بهتر شدن کیفی ویدیوکلیپ‌های «رمضانیه 1401» صمیمانه درخواست می‌شود تا صاحبان نظر، تجربه و ایده، انتقادها و پیشنهادهای خود را برای ادمین (@ST_A01) ارسال فرمایند. پیشاپیش از هم‌افزایی حامیانه‌تان تشکر می‌کنم. ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
07_Makarem05-01330537_ایمان، یقین و معادباوری.mp3
3.75M
هفتم؛ «ایمان، یقین و معادباوری» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه پنجم | دقیقه یکم ~ 4 دقیقه | 4 مگابایت نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1307 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
نکاتی از مواعظ استاد در ویدیوکلیپ «ایمان، یقین و معادباوری» یکم؛ ایمان و یقین نوری است که در قلب (حرم الهی) می‌تابد و با نورانیت این دو حقیقت، توجه به مبدأ و معاد در آن ایجاد می‌شود. دوم؛ بیشتر افراد با انواع اشیا سر و کار دارند؛ در حالی که به مبدأ و معاد هیچ‌یک از آن‌ها توجه ندارند. این موضوع، درباره دانش‌های مختلف عقلی و تجربی نیز حاکم است. سوم؛ بی‌توجهی به مبدأ و معاد در هر بُعد از ابعاد، هر شأن از شئون و هر شیء از اشیای این آفرینش، با تعالیم آیات قرآنی و انبیاء الهی در مخالفت است. چهارم؛ فرعون مظهر طاغوت، خودخواهی و خودپرستی است. انسان در زندگی یا در پی فرعون می‌رود یا در پی موسای نبی علیه‌السلام. پنجم؛ اگر انسان از خط الهی پیروی کرده و از انبیا و اهل‌بیت علیهم‌السلام تبعیت کند، خواهد دید که خودخواهی‌ها و انانیٌت‌های او (مثل خودخواهی‌های نژادی، نسبی، مالی، جنسیتی، علمی، عبادی، شغلی) به‌تدریج غروب می‌کند؛ تا جایی که دیگر هیچ یک از این وسوسه‌ها توان نفوذ به قلب او و ایجاد انگیزه‌های پوشالی را ندارد. در مقابل، توجه به الله تبارک‌و‌تعالی که مبدأ و سرچشمه آفرینش است در قلب وی پدیدار می‌شود؛ تا جایی که او وابستگی همیشگی و هرآنیِ همه آفریدگان را به خداوند درک می‌کند. ششم؛ در وجود فردی که همواره خود را با مبدأ و معاد خلقت هماهنگ می‌کند، انگیزه‌ها و نیت‌های پاک و خالصی جریان می‌یابد؛ «صِبۡغَةَ ٱللَّهِ وَ مَنۡ أَحۡسَنُ مِنَ ٱللَّهِ صِبۡغَةࣰ»! هفتم؛ بهترین نیت‌ها، خداخواهی و جلب رضایت الهی است. این مهم، از رهگذر درک مبدأ و معاد به ارمغان می‌آید. آیا چنین فردی با چنین مرتبه‌ای از ایمان و یقین که توجهی تام را به مبدأ و معاد برایش ایجاد کرده است، می‌تواند به هیاهوهای پوچ دنیوی دل‌خوش باشد؟ نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1307 نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1305 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هفتم؛ «ایمان، یقین و معادباوری» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه پنجم | دقیقه یکم ~ 4 دقیقه | 10 مگابایت نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1305 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
‌ در این ویدیوکلیپ یکی از اصلی‌ترین دست‌آویزهای سلوک را خواهید شنید ... ‌
08_Makarem05-08411223_بندگی صادقانه در پیشگاه خدا.mp3
3.47M
هشتم؛ «بندگی صادقانه در پیشگاه خدا» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه پنجم | دقیقه هشتم ~ 3 دقیقه | 4 مگابایت نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1312 ‎━━━━━━━━━━━━━━ ‎«تــوحــیــد تــشــیّــع» ■ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
نکاتی از مواعظ استاد در ویدیوکلیپ «بندگی صادقانه در پیشگاه خدا» یکم؛ تعالیم قرآنی، سیره اهل‌بیت و انبیای الهی علیهم‌السلام این پیام را دارد که انسان باید از درون پاک و زلال شود. دوم؛ سوال این است که انسان چگونه می‌تواند از درون و باطن پاک و زلال باشد؟! در پاسخ باید گفت که اگر آنچه که انسان به درون خود می‌ریزد، پاک و طیب باشد، از باطنی پاکیزه برخوردار خواهد بود. سوم؛ «یَـٰۤأَیُّهَا ٱلرُّسُلُ كُلُوا۟ مِنَ ٱلطَّیِّبَـٰتِ وَ ٱعۡمَلُوا۟ صَـٰلِحًا»؛ یعنی اگر آنچه را که انسان به نور وجودی خود می‌سپارد، پاک و طیب باشد، به اعمال صالح توفیق خواهد یافت. چهارم؛ «اکل طیب»، هم درباره جسم مطرح است و هم درباره جان! «اکل طیب جسمانی» یعنی تقیّد به لقمه حلال و فرار از هر گونه حرام‌خوری! از آنجا نیز که چشم و گوش مجرای ورودی روح‌اند، «اکل طیب روحانی» هم به دیدنی‌ها و شنیده‌ها مربوط است. پنجم: امروز فضای مجازی، ولنگاری‌های آن و غفلت‌های افراد در استفاده از آن، مشکلات پیچیده‌تری را ایجاد کرده است. ششم؛ با زلالی سرّ و سریره و طیّب و قدسی شدنِ جان، «افضل الاعمال» از انسان سر خواهد زد. به بیان دیگر، بهترین اعمال هم در رابطه با خدا پدیدار می‌شود و هم در ارتباط با خلق خدا! شخصی که چنین شده باشد، خدا را صادقانه بندگی خواهد کرد؛ در تعامل با مردم نیز خیرخواهی پیشه کرده و همواره در پیِ نیکی کردن به آن‌هاست؛ حتی درباره کفار نیز خیرخواهانه تعامل می‌کند. چنانکه رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله نیز درباره کفار می‌فرمودند: «ما می‌خواهیم آنان را به بهشت بریم، اما آنان نمی‌آیند.» هفتم؛ دلی که ارتباطی با خدا برقرار نکرده، هرگز روی آرامش را نخواهد دید. دلی با چنین وضعیتی، مدام خود را با سرگرمی‌های پوشالی مشغول می‌کند؛ با این خیال که با این سرگرمی‌ها به آرامش می‌رسد! نشان، آنکه در لحظه‌های تنهایی که شخص به درون خود متوجه است، درمی‌یابد که جهنمی شعله‌ور در درون روشن است. هشتم؛ کدورت‌ها، بدبینی‌ها، بدخواهی‌ها و سوءظن‌‌ها که در حقیقت همان جهنم شعله‌ور است، همه به این دلیل است که انسان، نفْس را همچون خدا در کانون توجهات خود قرار داده و از مطالبات او پیروی می‌کند. نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1312 نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1310 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشتم؛ «بندگی صادقانه در پیشگاه خدا» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه پنجم | دقیقه هشتم ~ 3 دقیقه | 8 مگابایت نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1310 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
09_Makarem05-12471620_اعمال صالح؛ کمیّت یا کیفیّت؟.mp3
3.33M
نُهم؛ «اعمال صالح؛ کمیّت یا کیفیّت؟» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه پنجم | دقیقه دوازدهم ~ 3 دقیقه | 4 مگابایت نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1316 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
نکاتی از مواعظ استاد در ویدیوکلیپ «اعمال صالح، کمیّت یا کیفیّت؟» یکم؛ عمل اندک دائمی که برخاسته از یقین است، از عمل بسیار فراوانی که با شک و تردید همراه است، برتر است. دوم؛ دور بودن از یقین یعنی دچار شدن به انواع شک‌ها، تردیدها، وسوسه‌ها. دچار بودن به این تاریکی‌ها نیز دلیل گرایش به‌سوی عُجب، ریا و سُمعه است. سوم؛ دامنه این تاریکی‌ها مادیات را پشت سر نهاده و تا علم و دانش دینی و حتی عبادات و پرهیزکاری می‌رسد. این یعنی، دوری از یقین و رشد تردیدها، باعث شده «من» و «انانیّت» وجود انسان را پُر کند. چهارم؛ با تقویت نور معرفت به خداوند متعال و درخشش یقین، خودبینی‌ها فرو می‌ریزد. در این صورت، نور یقین حقایق را روشن ساخته و انسان را به این باور می‌رساند که از خود هیچ ندارد. حتی توفیقات خود را در اعمال صالح و عبادات از خداوند می‌بیند. پنجم؛ نباید به کمیت‌ها توجه داشت. آنچه اهمیت دارد کیفیت‌هاست. باید انگیزه‌ها و نیت‌ها را مورد بررسی قرار داد. باید دید که اعمال صالح تنها برای خداوند به‌جا آورده شده یا انگیزه یا انگیزه‌هایی دیگر در میان بوده است؟ ششم؛ گاهی انسان «سلوک الی الله» را با چله‌نشینی‌های سنگین برابر می‌داند؛ تکرار هزار باره یک ذکر، روزه‌داری‌های پی‌در‌پی، سجده‌های طولانی و ...! در حالی که تعالیم دینی ابتدا به کیفیت توجه داده و آن را مهم می‌خواند. باید برای کسب یقین و نور معرفت الهی تلاش کرد. هفتم؛ آمیختگی نور یقین و معرفت الهی با اعمال صالح، سبب می‌شود تا اعمال انسان همانند «لیلةالقدر» فراوان گردند؛ ممکن است «لیلةالقدر» در یک لحظه رخ دهد؛ اما از هزار ماه برتر است! نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1316 نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1314 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نُهم؛ «اعمال صالح؛ کمیّت یا کیفیّت؟» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه پنجم | دقیقه دوازدهم ~ 3 دقیقه | 8 مگابایت نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1314 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
‌ سلام علیکم بعد از پایان یافتن و و تجمیع حمایت‌های مالی شما بزرگواران، از امروز، تهیه اقلام خوراکی و غذایی آغاز خواهد شد. از این رو، آن دسته از عزیزانی که تجربه‌ای از تهیه تخفیفی و بی‌واسطه مواد غذایی از تولیدکنندگان خیِر دارند، محبت فرموده و مراتب مشورت‌های خود را با ادمین توحید تشیع (@ST_A01) در میان بگذارند. پرواضح است که اگر اقلام خوراکی و غذایی مطلوب با هزینه نهایی کمتر تأمین شود، تعداد خانوارهای دریافت‌کننده افزایش پیدا خواهد کرد. ‌
10_Makarem05-24443127_سه مهمِ جاری در زندگی.mp3
6.17M
دهم؛ «سه مهمِ جاری در زندگی» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه پنجم | دقیقه بیست‌و‌چهارم ~ 6 دقیقه | 6 مگابایت نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1322 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
نکاتی از مواعظ استاد در ویدیوکلیپ «سه مهمِ جاری در زندگی» یکم؛ «اللَّهُمَّ وَفِّرْ بِلُطْفِکَ نِیَّتِى»؛ باید از خداوند متعال درخواست کرد تا به لطف خود نیت‌ها و انگیزه‌های پاک، نورانی و الهی بنده‌اش را فزون فرماید. برخی در رسیدن به نیت‌های الهی توفیق بیش‌تری دارند. اما برخی دیگر حتی با گذشت هفته‌ها، هیچ نیت الهی و پاکی در وجودشان پدیدار نمی‌گردد. دوم؛ انگیزه‌های الهی مراتبی دارد؛ هراس از دوزخ و اشتیاق به بهشت نیز از مصادیق نیت‌های الهی و مورد تأیید خداوند است. اما آنچه برترین نیت و انگیزه است، به‌جا آوردن اعمال صالح و پرهیز از مَنْهیّات (امور نهی‌شده)، تنها برای رضای الهی است؛ چه بهشت و دوزخ (دنیوی و اخروی) در کار باشد و چه نباشد! سوم؛ با این وصف، هر فرد باید در خود ببیند که چنین انگیزه‌هایی، تا چه اندازه در او جریان دارد؟! اگر جریان نیت‌های الهی اندک است، بهتر است دعای «اللَّهُمَّ وَفِّرْ بِلُطْفِکَ نِیَّتِى» حفظ و پیوسته در نمازها و در قنوت‌ها خوانده شود. چهارم؛ افزایش انگیزه‌های الهی و نورانی، سبب می‌شود تا به‌صورت ملکه و یک خو درآید. به‌گونه‌ای که جریان آن، تمام زندگی را پُر کرده و دوری از آن برای فرد بسیار سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود. پنجم؛ «اللَّهُمَّ … وَ صَحِّحْ بِمَا عِنْدَکَ یَقِینِى»؛ باید از پروردگار مسئلت کرد تا با قدرت مطلقه خود، یقینِ فرد را صحت (کیفیت) و شدت (کمیت) بخشد. با وجود یقین، انگیزه‌ها و نیت‌های الهی و نورانی خواهند شد. البته با ترکیب دیگر این عبارت، می‌توان معنای دیگری برداشت کرد؛ خدایا! یقین مرا به آنچه که نزد توست، کامل فرما! این معنا درست به حقیقتِ قرآنیِ «مَا عِندَكُمۡ یَنفَدُ وَ مَا عِندَ ٱللَّهِ بَاقࣲ» (فناپذیری هر آنچه جز نزد خداست» و «لَاۤ أُحِبُّ ٱلۡـَٔافِلِینَ» (روی‌گردانی از هر آنچه فناپذیر است)، اشاره دارد. ششم؛ «اللَّهُمَّ … وَ اسْتَصْلِحْ بِقُدْرَتِکَ مَا فَسَدَ مِنِّى»؛ باید از خداوند تقاضا کرد تا گذشته سیاه، پُرخطا و پُرگناه را جبران و اصلاح فرموده و راه را برای ورود به پیشگاه طاعت خداوندی و پیروی از پیامبران و اهل‌بیت علیهم‌السلام هموار نماید. نکته قابل توجه آن که اگر خاطره گناهان گذشته مدام در ذهن خطور می‌کند، باید این فراز را پیوسته در سجده‌ها و قنوت‌ها زمزمه کرد. هفتم؛ پشیمانی از گناه، تصمیم به جبران و همت‌ورزی در پرهیز از ارتکاب دوباره، طبق تعالیم قرآنی، سبب بخشش و تبدیل گناهان به حسنات است. نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1322 نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1320 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ