🔴 مرد صلح یا سایه جنگ؟!
✍️ #محمد_ایمانی
1️⃣ وقتی سایه جنگ بالای سر کشور نبود، یک آقایی مدعی شد؛ آمده تا سایه جنگ را دور کند. بعد هم با این توجیه که می خواهد آن سایه موهوم را دور کند، کلی امتیاز به دشمن داد.
2️⃣ چند سال سپری شد و وعده ها وارونه از آب در آمد. حالا همین آقا برای توجیه سوء مدیریت خود می گوید: کشور قبل از من، در شرایط "تحریم اقتصادی" بود، اما اکنون در وضعیت "جنگ اقتصادی" است. با شنیدن این سخن، فکر می کنید او عبرت آموخته و می خواهد مهیای مقاومت شود. اما متاسفانه خوش بینی شما واقعیت ندارد.
3️⃣ او اصطلاحا بازی خود را کرده و ظاهرا نوبت پرسشگری مردم و کارشناسان است: چرا به اسم صلح، موجب افزایش تهدیدها شدید؟ چه معامله ای کردید و چه پالس اشتباهی فرستادید که دشمن، به دشمنی بیشتر تشجیع شد؟!
4️⃣ او منتظر پرسش مردم نمی ماند. اصلا خود را مسئول و پاسخگو نمی داند. در اوج بی تدبیری، ژست عقلانیت می گیرد و با مصادره به مطلوب تاریخ (حذف خیانت خواص) می گوید: "امام حسن(ع)، امام صلح بود... اگر در روز صلح، جنگیدیم و در روز جنگ، صلح کردیم، هر دو اشتباه است. به موقع باید بایستیم و بجنگیم و به موقع باید صلح کنیم".
5️⃣ شما بگویید. رصد گران اطلاعاتی دشمن، باید چه برداشتی از این ساختار ذهنی پریشان، بکنند؟ او آماده جنگیدن است، یا نجنگیده، آماده تسلیم شدن است؟ دشمن با شنیدن این سخنان، به چه نتیجه ای می رسد؛ این که برآورد خودش درباره ناکامی فشارها درست است و باید تغییر مسیر دهد؟ یا این که فشار موثر بوده و باید ادامه پیدا کند؟! آیا دامنه خسارات این پالس غلط، قابل محاسبه است؟
6️⃣ خوش بین و سهل اندیش اگر باشیم، باید بگوییم این صغرا کبرا کردن های پر غلط، از سر تصلب ذهن و عجز در عبرت آموزی است. اما یک احتمال هم هست که نفوذی های چنبره زده در اطراف وی، اجازه آزاد اندیشی و درک صلاح از فساد، و خدمت از خیانت را نمی دهند.
7️⃣ صاحبان چنین روحیاتی، خودشان "سایه جنگ" هستند. اشعث بن قیس سردسته سازش طلبانی بود که جنگ پیروز صفین را به صلح تحمیلی و شکست کشاند. امیر مؤمنان (ع) پس از جنگ، او را در زمره کسانی معرفی کرد که شمشیر دشمن را به سوی قوم شان می کشانند.
8️⃣ ابوموسی اشعری حین مذاکرات حکمیت در جنگ صفین، نامهای به محضر امیر مؤمنان (ع) فرستاد. امام در پاسخ، هشدار داد؛ «أِنّ الشَّقی مَن حُرِمَ نَفعَ ما اوتی مِن العَقلَ و التَّجرِبهًْ. همانا بدبخت کسی است که از سود عقل و تجربه داده شده به او، محروم بماند». (نامه ۷۸ نهج البلاغه)
🇮🇷 @nohoomeday
سیاست نیوز
بسم رب الحسین
.
#معیارهای_عاشورایی
.
#گفتارپنجاه_وهشتم: بی تکلف
.
آه ای برادر! اگر هنگامی که مسئولیتی را بر عهده گرفتی، بیش از کفاف کار و برای تفاخر، به تشریفات و اسباب تجمّل گرایش پیدا کردی و برای خود از بیت المال، خانه و خودرو و دارایی را روا دانستی و کسر شأن خود یافتی که مانند کارکنان عادی در اتاقی ساده و با وسایلی متعارف کار کنی، یقین داشته باش که به سنت پیامبری پشت کردهای که چون در جمعی مینشست، چنان ساده و بی تکلّف بود که وقتی غریبهای وارد میشد، تشخیص خاتمالانبیاء(ص) از سایر مسلمانان برایش مقدور نبود و با پرسش از جمع، پیامبر(ص) را میشناخت!
.
بدان ای عزیز: روی آوردن به تشریفات و تجملات، سنت امویانی است که در رویای پیامبر بوزینگانی بودند که از منبر او بالا و پایین می رفتند و به بهای ریختن خون پاک حسن(ع) و حسین(ع)، این دو سرور جوانان اهل بهشت بدان دست یافتند!
.
شاید زمانه، برخی از ملزومات و تجهیزات را برای اجرای مسئولیت ضروری نموده باشد، امّا هرگز پذیرفتنی نیست که در حکومتی که شاخه ی نورسته ای از شجره ی طیبه ی مبارکه ی حکومت پیامبر خاتم(ص) است، بر مسندی بنشینی و به سنت نبوی و عدل علوی پشت نمایی و سیاق سلطنتی امویان و یهودیان و کافرین قریش، این شاخه های ناپاک شجره ی ملعونه ی خبیثه را در پیش بگیری!
.
سجاد رستمعلی (تهمتن) – 1395 هجری شمسی
🇮🇷@nohoomeday
هدایت شده از خط حزب الله
🔔 شمارهی جدید نشریهی #خط_حزبالله منتشر شد:
♨️ #سخن_هفته | رهبر انقلاب در تازهترین سخنرانی شان به حقیقت مهمی درباره دستگاه محاسباتی #اسلام_انقلابی اشاره کردند؛ عاقلها نمیترسند
🏴 #گزیده_بیانات | مروری بر نحوهی حکومتداری پیامبر اعظم(ص)؛ مثل مردم
🔹 #دولت_جوان_انقلابی | اگر #مدیریت_فعال ، پرنشاط و خستهنشو سرِ کار بیاید...
🔻#انسان_۲۵۰ساله| گسترش #تفکر_ولایت در #دوران_امامت علیبنموسیالرضا (ع)
@Khattehezbollah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درود به شرفت اقای رجبی دوانی
اقای ظریف و اقای رییس گوش کنید با شماست
کمی هم تاریخ بشنویم برای همه مان خوب است🔻
video | أخٌفيالله
@RetweetBot
☀️چگونه میشود از حرف حق، علیه جبهۀ حق استفاده کرد؟
🔸اگر از صلح امامحسن(ع) بگوییم اما از خیانت یارانش نگوییم، خیانت کردهایم
🔻 آنقدر که با حرف صحیح میشود علیه حق قیام کرد، با حرف غلط نمیشود. آنقدر که انسان با اطلاعات صحیح و ظاهراً سالم، میتواند ظلم کند، با حرف دروغ و غلط، نمیتواند ظلم کند، بهویژه در جامعۀ دینی، از متن دین بیشتر میشود علیه دین سوءاستفاده کرد.
🔻 امیرالمؤمنین(ع) دربارۀ حرف صحیحی که علیه جبهۀ حق از آن استفاده میشود، فرمود: «کَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا الْبَاطِلُ» اما چگونه میشود از حرف حق، علیه جبهۀ حق استفاده کرد؟ یک ترفند این است که بعضی از حرفهای صحیح را بیان کنند بدون ذکر حرفهای صحیح دیگری که باید در کنارش بگویند.
🔻 مثلاً میگویند: «پیامبر(ص) اهل تحمل و مدارا و عفو بود.» یا «امیرالمؤمنین(ع) به حرف مردم گوش کرد و کوتاه آمد» یا «امامحسن(ع) صلح کرد و سخن مردم را شنید» به چنین کسی باید گفت: این حرفها درست است اما ناقص است، همهاش را بگو! وقتی نصفش را نمیگویی، معلوم میشود یک قصد و غرضی پشت سرش هست.
🔻 بله، پیامبر(ص) در مقابل منافقین جامعه، مدارا میکرد، اما چارهای نداشت جز اینکه در مقابل آنها کوتاه بیاید، چون مردم زمان ایشان، سطح فهم و ظرفیت لازم را نداشتند که ایشان بتواند با برخی از منافقین برخورد محکمتری کند.
🔻 چرا پیامبر(ص) و علی(ع) و امامحسن(ع) در برخی موارد کوتاه آمدند؟ بهخاطر وجود منافقینی که موجب انحراف افکار عمومی بودند، و بهخاطر وجود مؤمنین ضعیفی که موجب تحمیل اقدام ناصحیح به ایشان شدند.
🔻 میگویند «ببینید امامحسن(ع) صلح کرد!» خُب بقیهاش را هم بگویید که یارانش خیانت کردند و ایشان را تنها گذاشتند و همین خیانتها بود که حضرت را وادار به صلح کرد. کسی که از صلح امامحسن(ع) حرف بزند اما از خیانت یاران امامحسن(ع) حرف نزند، خائن است؛ همهاش را بگو! گفتنِ یک قسمتی از حق و نگفتن بقیۀ حق، بدتر از گفتن سخن باطل است.
🔻 کسی مخالف صلح نیست، اما صلح حقیقی نه صلح تحمیلی! صلح تحمیلی هم مثل جنگ تحمیلی بد است. صلح تحمیلی ناپایدار است و به دنبالش قتل عام جبهه حق است؛ همانطور که در کربلا شاهد بودیم.
✍️استاد پناهیان
🇮🇷 @nohoomeday
هدایت شده از KHAMENEI.IR
پروردگارا ما را از امت پیغمبر قرار بده.mp3
381.6K
🎙بشنوید| رهبرانقلاب: پروردگارا زیارت چهرهی پیامبر در قیامت را نصیب ما بفرما
▪️او را به معنای واقعی کلمه اسوه ما قرار بده...
☑️ @Khamenei_ir
17.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔊«گره گشا»
پیشکشی به آستان امام الرئوف
علی بن موسی الرضا علیه السلام
🎤با نوای: محمد پورعباسیان
🖋سراینده: جواد پورعباسیان
🎛تنظیم: مهدی شکارچی
🎬ضبط و تدوین: استودیو نوریاس
صفر المظفر 1442-1399
🇮🇷 @nohoomeday
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#جریان_تحریف برای رسیدن به مقاصد خود تاریخ را هم تحریف می کند!
🇮🇷 @nohoomeday
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استوری بماسبت شهادت امام رضا علیهالسلام
🇮🇷 @nohoomeday