🍃🍃🍃🍃
با همه بی سر و سامانی ام
باز به دنبال پریشانی ام
طاقت فرسودگی ام هیچ نیست
در پی ویران شدنی آنی ام
آمده ام بلکه نگاهم کنی
عاشق آن لحظه توفانی ام
دلخوش گرمای کسی نیستم
آماده ام تا تو بسوزانی ام
آمده ام با عطش سال ها
تا تو کمی عشق بنوشانی ام
ماهی برگشته ز دریا شدم
تا که بگیری و بمیرانی ام
خوب ترین حادثه میدانمت
خوب ترین حادثه می دانی ام
حرف بزن ابر مرا باز کن
دیر زمانی است که بارانی ام
حرف بزن حرف بزن سال هاست
تشنه یک صحبت طولانی ام
ها... به کجا می کشی ام خوب من؟
ها... نکشانی به پشیمانی ام
📚 #محمدعلی_بهمنی
@TAMASHAGAH
1_5380408730.mp3
7.28M
🍃
این عمارتهای شیرینِ تو را،
معمار کیست؟
جان فدای طبعش
این معمار شیرینکار کیست...؟!
#وحشی_بافقی
@TAMASHAGAH
6.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
من چه گویم که تو را نازکی طبع لطیف
تا به حدیست که آهسته دعا نتوان کرد
بجز ابروی تو محراب دل حافظ نیست
طاعت غیر تو در مذهب ما نتوان کرد
#حضرت_حافظ
@TAMASHAGAH
و گفت:«خدایا!
مرا زاهدی نمیباید و قرّائی نمیباید و عالِمی نمیباید. اگرم از اهل چیزی خواهی گردانید، اهل شمهای از اسرارِ خود گردان و به درجهی دوستان خود برسان».
#تذکرة_الأولیاء
#ذکر_بایزید_بسطامی
@TAMASHAGAH
از حال دل مپرس که با اهل عقل چیست
دیوانهای میانهٔ طفلان نشسته است
صائب تبریزی🍃
@TAMASHAGAH
🔅شرحی بر نیایش پیامبر(ص):
"اللّهُم اَحیِنی مِسکِینَاً وَ اَمِتنِی
مِسکِینَاً وَاحشُرنِی فِی زُمرَةِ المَساکِینَ"
خداوندا...مرا مسکین زنده بدار!
و مسکین بمیران!
و در زمرهی مساکین محشور گردان
"#مسکین" به معنای فقیر و بیچاره نیست
معنای درماندگی نمیدهد.
"مسکین" در مفهوم باطنیاش
به معنای کسی است که در آنچه خداوند
به او داده "ساکن" گشته
و توجه از غیر بریده است و
"بیخواهش" شده است.
در رضایت از ربّش "سکنیٰ" گزیده است
"مسکین" بودن یک مقام والا در سلوک است
و هر کس را بدان راه نیست.
آن که در این کیفیت متعالی زنده شود
در واقع به زندگی حقیقی دست یافته،
و چون در همین کیفیت موتَش حاصل شود،
با روحهای بزرگ همنشین گشته است.
این نیایش پیامبر (ص)،
یک طریقتِ تامّه است،
کلاس آموزش است.
فهم آن، دریافت یک تعلیم بزرگ
و سلوک با آن، عین رستگاری است.
✍ #مسعود_ریاعی
@TAMASHAGAH
🔅زبان، عضوی است با صفت دوگانهٔ خیر و شر . هم جهانساز است هم جهانسوز، هم زخم است و هم مرهم، هم گلشن و هم گلخن. زبان، کشّاف ضمیر و نمایانگر درون است.
از آنرو امام علی(ع) میفرماید: "سخن بگویید تا شناخته شوید زیرا آدمی در زیر زبان خود پنهان است.
از امام صادق(ع) نیز آمده است: " سخن آشکارگرِ نهانیهای دل است همچون تیرگی و دانایی و نادانی"
از نظر حضرت مولانا زبان، آشکارکنندهٔ درون است:
آدمی مخفی است در زیرِ زبان
این زبان پرده است بر درگاهِ جان
چون که بادی پرده را درهم کشید
سرّ صحنِ خانه شد بر ما پدید
کاندر آن خانه، گُهر یا گندم است؟
گنجِ زر یا جمله مار و کژدم است
یا در او گنج است ماری بر کران
زان که نبْوَد گنجِ زر، بیپاسبان
#شرح_موضوعی_مثنوی_معنوی
#دکتر_کریم_زمانی
@TAMASHAGAH