eitaa logo
تربیت مهدوی زیر ۷سال🌹
314 دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
2.3هزار ویدیو
32 فایل
tarbiatmahdavi
مشاهده در ایتا
دانلود
 💐اے آشنا همیشہ ڪنے عزم آمدن 🍃رفتار ما دوباره نهان مےڪند تو را 💐پرونده هاےما ڪہ بہ ‌دسٺ تو مےرسد 🍃گریان ز ڪار آدمیان‌ مےڪند تو را 💐اوراق را صفحہ ‌بہ ‌صفحہ ورق مزن 🍃اعمال هفتہ ام نگران مےڪند تو را @Tarbiatmahdav
سنگ فرش، موکت و قالي  در دعاي عهد مي گويم: «عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَيْعَةً» يعني اول بايد با امام زمان «تعهد» کنم، بعد تعهدم را «عقد» نمايم (يعني گِرِه بزنم) سپس عَقدم را تبديل به «بيعت» کنم...  مثل اينکه ميگويند "اينجا را سنگ فرش کن، بعد موکت و سپس قالي بينداز..." اين نشانه ي محکم کاري و کيفيت بهتر است. @Tarbiatmahdav
✨حضرت محمد (ص) :✨ 💕 قرآن ( برای بشر ) راهنمائی است از گمراهی 💕و نشان دهنده است از نابینایی 💕و موجب گذشت از لغزش است 💕نوری است ( رهاننده ) از تاریکی 💕 و روشن کننده حوادث و بدعتها است 💕و نگاهدارنده از هلاکت و ارشاد کننده در گمراهی و سرگردانی استِ 💕 و بیان کننده فتنه ها است و رساننده ( انسان ) از دنیا به سوی ( سعادت ) آخرت است 💕 و کمال دین شما در آنست و هیچکس از قرآن رو گردان نشد مگر اینکه به سوی دوزخ رفت. 📚اصول کافی جلد 4 کتاب فضل القرآن حدیث 8 @Tarbiatmahdav
💐پیامبر اکرم (ص): هر کس می‌خواهد به سفر برود دو طرف چارچوب در را بگیرد و ۱۱ بار سوره توحید را بخواند خداوند پاسبان او خواهد بود تا به منزلش برگردد. @Tarbiatmahdav
میگوینـد...؛ هرگاه به هرامامۍ"سلام"دهید... خود آن امام جوابـــــ سلام‌تان را میدهد! ولۍاگرکسۍ بگوید: "السلام‌علیڪ‌یا‌فاطمه‌الزهرا‌س🌹" همه‌ۍ امامان جوابش را میدهند ... مۍگوینـــــد: ڪه این فرد نام مادرمان را برده است !؟ [ السلام‌علیک‌یا‌فاطمة‌الزهراس] @Tarbiatmahdav
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اعجاز علمی قرآن سوره مبارکه اعراف آیه﴿۵۷﴾: و او کسی است که بادها را بشارت دهنده در پیشاپیش باران رحمتش می فرستد تا ابرهاى سنگین بار را بر دوش کشند … ● طبق آخرین تحقیقات هواشناسی روز دنیا:  ابرها بویژه ابرهای باران زا دارای وزن های بسیار زیاد و حتی وزنی بین صد تا سیصد هزار تن می باشند . ⇲که این تاییدیست بر حقیقت علمی قرآن کریم درمورد سنگینی ابرها در آیات ۱۲ سوره رعد و ۵۷ سوره اعراف.⇱ @Tarbiatmahdav
⁉️ شبهه 👇👇👇 *رهبر عزیزم جناب آقای خامنه ایی مد ظله العالی . انقلاب درست . دین درست . نظام درست . همه جای خودش شما بفرمایید که ما دقیقاً بر سر چه آرمانی باید ایستادگی و مقاومت کنیم؟* ۴۰۰۰ دزدزاده در انگلیس زندگی می‌کنند و ایران بزرگترین وارد کنندهٔ *پورشه* (ماشین دزدزاده‌ها) در خاورمیانه ا‌ست ! طی ۳ ماه *۳۰ میلیارد دلار* از کشور خارج شده که قطعاً «مردمِ عادی» این پول را خارج نکرده‌اند . هزاران میلیارد *اختلاس* شده، امّا با غارتگران مثل *تاجِ سر* رفتار می‌شود ! حالا صحبت از *مقاومت* در برابرِ *«جنگِ سرد»* می‌شود! از خطر سلطهٔ *«استکبارِ جهانی»* گفته می‌شود، آیا با این ساختارِ فاسد چنین مقاومتی ممکن است؟ مردم وقتی *محمدساشاها و عیسی هاشمی* ها (فرزند ابتکار) و *ویلای لواسانِ سردار فیروآبادی‌ها و پرادو سواریِ امام جمعه‌ها* را می‌بینند ، از خودشان می‌پرسند *چرا من باید برای آرمانی که نیست، جان بدهم ؟* مردم وقتی می‌بینند برادرانِ تمامیِ اعضای *ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی*، پروندهٔ *« فساد اقتصادی »* دارند ، از خود می‌پرسند *ما دقیقاً بر سر چه آرمانی باید ایستادگی کنیم؟ .... مردم وقتی می‌بینند با آمدنِ *زلزله*، تمامِ دَم و دستگاهِ حاکمیّت، تنها کاری که از دستش برمی‌آید *توصیه به خواندن آیات الکرسی* است! .... مردمِ ایران عاشق آمریکا نبودند، جمهوری اسلامی آنها را عاشقِ آمریکا کرد، مردم عاشقِ رضا پهلوی نبودند، جمهوری اسلامی آنها را عاشق *خاطرهٔ پهلوی‌ها* کرد..... (متن خلاصه شده است) ✅ پاسخ 👇👇👇 @mobahesegroup 🔹 همانند اکثر شبهات، این متن مخلوطی از راست و دروغ است؛ « ۴۰۰۰ دزدزاده در انگلیس، بزرگترین وارد کننده پورشه، خروج ۳۰ میلیارد دلار از کشور، ورود مازراتی و بنز و پورشه با ارز دولتی، سفارش به خواندن آیت‌الکرسی هنگام زلزله، عشق مردم ایران به آمریکا و....» از جملات دروغ، بدون سند و مدرک این نوشته است که سعی شده با همراه کردن برخی اتفاقات ناگوار مشهور در کشور مانند قضیه بابک زنجانی، ویلاهای برخی آقازاده ها در لواسان و...، آن ادعاهای دروغ را موجه و حقیقت نشان دهند. حقیقت این است که در کشور ما به دلایل گوناگون مشکلات و مفاسدی وجود دارد، اما آنچه در این متن و نوشته‌های مشابه القاء می‌شود، این است که در این کشور بزرگ، پهناور و پر جمعیت همه چیز و همه جا غرق فساد است در حالیکه همه‌ی مثالهای آنها برای مدعای خود ، چند مورد محدود نیز بیش نیست. قطعاً هرگونه فسادی از جمله فساد اقتصادی، ناپسند است و حتی کم آن نیز زیاد است، اما چرا این انتظار ایجاد می‌شود که مسئولان جمهوری اسلامی باید معصوم باشند و امکان خطا نداشته باشند؟ مگر فقط این مشکلات و مفاسد در ایران ما اتفاق می‌افتد؟ در پیشرفته ترین کشورها که امکانات نظارتی زیاد و پیچیده‌ای دارند هم دائماً دزدی و اختلاس در سطوح مختلف تکرار می‌شود، چه برسد به نظام اداری و قضایی کشور ما که چنان پوسیده و مربوط به سالها قبل است که علی‌القاعده ارقام و تعداد مشکلات باید صدها و هزاران برابر بیشتر بوده باشد. 🔹 آیا این مطالب به این معناست که پس فساد در کشور اشکالی ندارد یا حتی آن را بیشتر کنیم؟ هرگز!! آنچه لازم است بدانیم اینکه 1⃣ اگر در کشور در برابر مشکلات سکوت می‌شد و اختلاس گران محاکمه و مجازات نمی‌شدند، این سوال که چرا انقلاب کردیم جا داشت، اما وقتی چنان است که هاضمه‌ی نظام این مفاسد را نمی‌پذیرد و با آشکار شدن یک فساد با آن مقابله می‌شود، نشان از مسیر درست انقلاب است 2⃣ نباید با بزرگنمایی مشکلات و همه را به یک چشم دیدن، ذهن و روان مردم را آشفته کرد. 3⃣ القای اینکه «مردم بریده اند و از مقاومت در برابر استکبار یا تلاش برای رسیدن به آرمانهای انقلابی خسته شده‌اند» از نوع قیاس به نفس است یعنی کافر همه را به کیش خود پندارد. 4⃣مردم برای طی کردن مسیر طولانی و دشوار برقراری یک کشور مطلوب و پیشرفته به رهبر پاک، ساده زیست و باتقوا نگاه کرده و چند آقازاده بریده و دنیا زده را ملاک خود قرار نداده و نمی‌دهند.
🔻به این سوالات فکر کنید و اگر برایشان پاسخی نیافتید یعنی به بازنگری در نحوه استفاده‌تان از رسانه نیاز دارید وگرنه در امواج خروشان رسانه‌ای غرق می‌شوید. 👇👇 🔸 آیا رسانه خود را انتخاب کرده اید یا هر چه پیش آید خوش آید؟ 🔹 آیا برای استفاده از رسانه برنامه ریزی دارید؟ 🔸 آیا تا به حال دقت کرده‌اید پیام‌هایی که برای شما ارسال شده اند تا چه میزان توانسته اند نظرتان را تغییر داده و رفتار جدیدی در شما ایجاد کنند؟ این تغییرات چه تعداد بوده‌اند؟ 🔹 شما چه فاکتورهایی را برای انتخاب رسانه‌تان در نظر می‌گیرید؟ 🔸 آیا تا به حال دقت کرده اید تلویزیون خانه یا دستگاه پخش ماشینتان را از روی روشن می‌کنید یا از روی ؟ ✅ نباید ما را به هر سو که می‌خواهد بکشاند. ما باید از رسانه و استفاده کنیم. ✍️ @Tarbiatmahdav 🌹
🤔 ❔در مورد آیه الکرسی مشکل داشتم که نظریات روحانیون در آن مختلف بود که آیا آیه الکرسی تا هم فیها خالدون است یا تا هو العلی العظیم ❗️ 💠💠 👌در اهميت و فضيلت آیه الکرسی همين بس كه از پيامبر گرامى اسلام نقل شده است كه از ابى بن كعب سؤال كرد و فرمود: كدام آيه برترين آيه كتاب اللَّه است؟ عرض كرد: اللَّهُ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ، پيامبر ص دست بر سينه او زد و فرمود: دانش بر تو گوارا باد، سوگند به كسى كه جان محمد ص در دست او است اين آيه داراى دو زبان و دو لب است كه در پايه الهى تسبيح و تقديس خدا مى‏ گويد. ❕در حديث ديگرى از على ع از پيامبر ص مى‏ خوانيم كه فرمود ؛ « برگزيده قرآن سوره بقره و برگزيده ، آية الكرسى است، در آن پنجاه كلمه است و در هر كلمه ‏اى پنجاه بركت است » 👌و در حديث ديگرى از امام باقر علیه السلام آمده است ؛ « هر كس آية الكرسى را يك بار بخواند، خداوند هزار امر ناخوش آيند از امور ناخوش آيند دنيا، و هزار امر ناخوش آيند از آخرت را از او بر طرف مى‏ كند كه ‏ترين ناخوش آيند دنيا، فقر، و آسان‏ترين ناخوش آيند آخرت، عذاب قبر است » 📚مجمع البیان ج 1 و 2 ص 360 ❔حال پرسش اینجاست که آیا آية الكرسى فقط يك آيه است كه از اللَّهُ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ شروع مى ‏شود، و به وَ هُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ ختم مى‏ گردد، يا اينكه دو آيه بعد نيز جزء آن است، بنا بر اين اگر در جايى مثل ليلة الدفن دستور داده شده آية الكرسى بخوانند، بايد هر سه آيه خوانده شود. 💠قرائنى در دست است كه نشان مى ‏دهد، همان آيه است ؛ 1⃣تمام رواياتى كه در فضيلت آن وارد شده و از آن تعبير به آية الكرسى كرده همه نشان مى‏ دهد كه يك آيه بيش نيست. 2⃣تعبير به فقط در همان آيه اول است و نام‏گذارى به آية الكرسى نيز مربوط به همين آيه است. 3⃣ در بعضى از احاديث به همين معنى تصريح شده مانند حديثى كه در امالى شيخ از امير مؤمنان على نقل شده است كه ضمن بيان آية الكرسى از اللَّهُ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ شروع فرمود تا وَ هُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ. 4⃣در مستدرك سفينة البحار، از مجمع نقل مى‏ كند ؛ « آية الكرسى معروف است و آن تا وَ هُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ است » 📚مستدرک سفینه البحار ج 9 ص 97 5⃣در حديثى از امام على بن الحسين مى‏ خوانيم كه پيامبر اكرم فرمود ؛ «كسى كه چهار آيه از اول سوره بقره و آية الكرسى و دو آيه بعد از آن و سه آيه از آخر بقره را بخواند، هرگز ناخوشايندى در و مالش نمى‏ بيند و شيطان به او نزديك نمى‏ شود، و قرآن را فراموش نمى‏ كند » 📚بحار الانوار، جلد 89 صفحه 265. 👌از اين تعبير نيز استفاده مى‏ شود كه آية الكرسى يك آيه است. 6⃣در بعضى از روايات وارد شده كه آية الكرسى كلمه است و در هر كلمه‏ اى پنجاه بركت است . 📚مجمع البیان ج 1 و 2 ص 361 👌 شمارش كلمات آيه نيز نشان مى‏ دهد كه تا وَ هُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ پنجاه كلمه است. ❕آرى در بعضى از روايات دستور داده شده است كه تا هُمْ فِيها خالِدُونَ بخواند، بى آنكه عنوان آية الكرسى، مطرح باشد.به هر حال آنچه از بالا استفاده مى ‏شود اين است كه آية الكرسى يك آيه بيشتر نيست. 📚تفسیر نمونه ج 2 ص 276 🍁🌳 @Tarbiatmahdav 🌳🍁
🤔 ❔آیا جمله « من علمنی حرفا فقد صیرنی عبدا » « هرکس یک حرف به من بیاموزد مرا عبد خود کرده است » روایت امام است ❗️برخی می گویند این حدیث جعلی است ❕❕ 💠💠 👌در جوامع حدیثی ما جمله مذکور « من علمنی حرفا فقد صیرنی عبدا » به عنوان روایت از علی علیه السلام نقل نشده است و جمله مذکور از مشهوراتی است که مستند روایی ندارد . ❕اما مضمون آن در برخی روایات مورد اشاره قرار گرفته است . 👌از پیامبر گرامی نقل شده است که فرمود ؛ « از هر کس یک بیاموزی بنده اش شده ای » 📚بحار الانوار ج77 ص165 📚عوالی اللالی ج1 ص292 👌در نقل دیگری آمده است که فرمود ؛ «هر کس به شخصی یک مساله بیاموزد مالک او شده است ، گفته شد آیا می تواند او را بفروشد و بخرد فرمود خیر بلکه می تواند به او امر و نهی کند » 📚منیه المرید ، شهید ثانی ،ص243 ❕به هر حال مضمون جمله مذکور والای استاد و معلم را نشان می دهد که در برابر شاگرد حق امر و نهی دارد و در مقابل شاگرد نیز باید همچون مولای خود ، استاد و معلم را مورد احترام قرار دهد ، چنان که در روایتی از امام علیه السلام مصادیق این احترام چنین بیان شده است ؛ « حق عالم بر تو این است که از او زیاد سوال نکنی و لباس او را نگیری ، و اگر بر مجلس عالم وارد شدی و نزد او عده ای بودند سلام بر همه آنها کن و سلام و درود ویژه خود را به آن عالم تقدیم نما ، و برای نشستن جایگاهی را در برابر او انتخاب کن و پشت سر او منشین و با گوشه چشم به او نظر میفکن و با دست خود به او اشاره نکن ( که بی احترامی به او است ) و زیاد نگو فلانی و فلانی بر عکس قول شما گفته اند و با زیاد صحبت کردن او را ناراحت نکن زیرا مثل عالم و دانشمند مثل درخت خرمایی است که انتظار کشیده می شود چه موقعی از آن رطبی فرو ریزد » 📚 الکافی ج1 ص37 🍁🌳 @Tarbiatmahdav 🌳🍁
🤔 ❔برخی می گویند اگر هدف امام حسین واقعا قیام در راه خدا بوده است چرا وقتی خبر شهادت به ایشان رسید می خواست برگردد و به کوفه نرود و یا چرا به حر گفت بگذار برگردم و وارد کوفه نمیشوم ❗️❗️ 💠💠 👌این که هدف امام علیه السلام از مخالفت با یزید و رفتن به سوی کوفه قیام در برابر حکومت ظالم و فاسد یزید و نجات دین از چنگال و انحراف بوده است قابل شک و تردید نیست چنان که خود امام حسین علیه السلام می فرمود ؛ « من تنها به انگيزه اصلاح در امّت جدّم بپا خاستم، مى ‏خواهم امر به معروف و نهى از منكر كنم و به جدّم و پدرم على بن ابى طالب عليه السلام رفتار نمايم!» 📚فتوح ابن اعثم، ج 5، ص 33 و بحارالانوار، ج 44، ص 329 👌هنگامى كه امام عليه السلام با سپاهِ «حرّ» رو به رو گشت و بى‏ وفايى كوفيان آشكار شد و امام عليه السلام خود را با شهادت مواجه ديد در ميان اصحاب خويش برخواست و طىّ چنين فرمود ؛ « آيا نمى ‏بينيد به حق عمل نمى ‏شود و از باطل جلوگيرى نمى ‏گردد، در چنين شرايطى بر مؤمن لازم است (قيام كند و) شيفته ملاقات پروردگار (و شهادت) باشد». 📚بحارالانوار، ج 44، ص 381؛ تاريخ طبرى، ج 4، ص 305 و مقتل الحسين خوارزمى، ج 1، ص 237. 👌و در نامه ای به بزرگان نوشت ؛ « شما مى ‏دانيد پيامبر خدا در زمان حياتش فرمود هر كس سلطان ستمگرى را ببيند كه حرام خدا را حلال شمرده و پيمان خدا را شكسته، با سنّت پيامبر مخالفت مى ‏ورزد و در ميان بندگان خدا به ظلم و ستم رفتار مى ‏كند ولى با او به مبارزه‏ عملى و گفتارى برنخيزد، سزاوار است كه او را در جايگاه آن سلطان ستمگر (جهنّم) وارد كند » 📚فتوح ‏ابن ‏اعثم، ج 5، ص 143؛ مقتل الحسين خوارزمى، ج 1، ص 234 و بحارالانوار، ج 44، ص 381. ❕و در خطبه‏ اى با هدف از تلاش و تكاپوى خويش را چنين بيان مى‏ كند ؛ « خداوندا! تو مى ‏دانى كه آنچه از ما (در طريق تلاش براى بسيج مردم) صورت گرفت، به خاطر رقابت در امر زمامدارى و يا به چنگ آوردن ثروت و مال نبود، بلكه هدف ما آن است كه نشانه ‏هاى دين تو را آشكار سازيم و اصلاح و درستى را در همه بلاد بر ملا كنيم تا بندگان آسوده باشند و فرايض و سنّت‏ها و احكامت مورد عمل قرار گيرد» 📚تحف العقول، ص 170 و بحارالانوار، ج 97، ص 79. 👌حال ادعایی شده است که وقتی امام حسین علیه السلام خبر شهادت مسلم را شنید قصد باز گشت را داشت در حالی که تاریخ خلاف آن را نقل کرده است ‌. ❕هنگامى كه امام عليه السلام به منزلگاه «زباله» رسيد، خبر شهادت برادر رضاع ى‏اش- عبداللَّه بن يقطر (علاوه بر شهادت مسلم و هانى)- را شنيد، نوشته ‏ايى را بيرون آورد و براى مردم خواند: « به نام خداوند بخشنده مهربان، امّا بعد! خبر ناگوار شهادت مسلم بن عقيل و هانى بن عروه و عبداللَّه بن يقطر به ما رسید ... پس هر كس از بخواهد برگردد مى‏ تواند. هيچ بيعتى از ما بر عهده او نيست». 🔸به دنبال اين سخنان، مردم از چپ و راست از اطراف امام پراكنده شدند، تنها همان‏ عدّه از ياران آن حضرت كه از مدينه با او همراه بودند، باقى ماندند. اين سخن را بدان جهت فرمود كه عدّه‏ اى مى‏ كردند امام عليه السلام به شهرى وارد مى‏ شود كه مردم آن سامان همه مطيع فرمان او هستند و امام زمام حكومت را به دست خواهد گرفت و آنها بهره مادّى خواهند برد! ولى هنگامى كه ديدند مردم بى وفاى كوفه دست از يارى امام كشيدند و قاعدتاً راهى جز شهادت براى امام و يارانش نيست از گرد آن حضرت پراكنده شدند. 📚تاريخ طبرى، ج 4، ص 300- 301؛ ارشاد مفيد، ص 424 و بحارالانوار، ج 44، ص 374 (با مختصر تفاوت). 👌 اين سخنان به خوبى نشان مى‏ دهد كه امام عليه السلام رسالت و مأموريّت خاصّى در اين سفر خطرناك براى خويش مى‏ دید، و گرنه بعد از علم و اطّلاع از پيمان شكنى مردم كوفه و شهادت «مسلم» و «هانى» و «عبداللَّه بن يقطر» مى ‏بايست به مكّه، يا مدينه باز گردد و ترديدى به خود راه ندهد، نه اين كه به سوى كوفه كه ابن زياد بر آن تسلّط كامل كرده بود برود، به خصوص اين كه بيعت را از همه همراهان بر مى ‏دارد و با صراحت مى‏گويد ما به سوى خطر پيش مى ‏رويم آنها كه غير از اين گمان مى ‏كردند آزادند، بازگردند. 🔸دانشمند معروف اهل سنّت «قندوزى» نقل مى‏ كند كه امام عليه السلام در منزلگاه «زباله» پس از شنيدن خبر شهادت مسلم بن و بى ‏وفايى كوفيان، رو به همراهانش كرد و چنين فرمود ؛ « اى مردم! هر كس از شما در برابر تيزى شمشير و زخم نيزه‏ها بردبار است، با ما بماند و الّا از ما جدا شود» 📚ینابیع الموده ص 406 🔸 👇