پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله:
سه خصلت است که در هر کس باشد آثارش به خود او باز می گردد:
ظلم کردن
فریب دادن
و تخلف از وعده.
#حدیث
👇👇
@Taammolate_talabegi
‼️نجس شدن پارچه مرطوب
🔷س 5438: اشیایی مانند لباس و امثال آن – درحالی که مرطوب باشد - اگر یک قسمت از آن نجس شود، آیا نجاست به تمام آن سرایت میکند، یا فقط همان قسمت نجس است؟
✅ج: فقط همان قسمت نجس می شود و بقیۀ آن پاک است.
📣 توجه توجه 📣
🌷ضمن تشکر از همراهی مخاطبین عزیز
🔍 درخواست می کنیم برای هرچه بهتر شدن روند کانال و مورد استفاده قرار گرفتن مطالب توسط شما مخاطبین عزیز در نظر سنجی زیر شرکت نمایید.
⁉️ نظرتان نسبت به روند کانال و پیام های بارگذاری شده(که بین۷_۹ پیامه) چیست؟
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
EitaaBot.ir/poll/kfu2?eitaafly
وجوه اعجاز قرآن.pdf
280.4K
✅ مقاله ای مختصر و مفید
🔰 مطالب اصلی مقاله:
🔹 کتابهایی که در سه قرن اولیه اسلامی درباره شگفتی های قرآن نگاشته شده به اعجاز اشاره ای ندارد!!
🔹روایات کدام وجهه اعجاز قرآن را مطرح می کنند؟
🔹روایتی از معصومین در اعجاز بلاغی قران وارد شده است؟
🔹روایت مشهور کافی در بیان اعجاز بلاغی نیست!!
🔹 آیات تحدی در مقام بلاغت و فصاحت هستند یا جنبه ای دیگر مقصود از تحدی است؟؟
#اعجاز_قرآن
#معرفی_مقاله
👇👇
@Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سی ثانیه با آیت الله یوسفی غروی
🔹 عبارت وضع خده علی خده ( از روضه های مشهور شهادت حضرت علی اکبر ) سندی ندارد !!!
#نقد_مشهورات
#جعلیات
#تأمل
#یوسفی_غروی
#اخبار_جعلی
👇👇
@Taammolate_talabegi
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله:
در تمام کارها نیت صالح داشته باش
حتی برای خواب و خوراک.
#حدیث
👇👇
@Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 عبادت را از فرهنگ فاطمیه یاد بگیریم.
🔹استاد رفیعی
#مذهبی
👇👇
@Taammolate_talabegi
49.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جوابیه جناب آقای #جباری(از اساتید تاریخ اسلام حوزه) به کلیپ بیت الاحزان جناب آقای یوسفی غروی
#یوسفی_غروی
#تاریخ
#بیت_الاحزان
👇👇
@Taammolate_talabegi
Figh_162_99.10.30.mp3
11.21M
🔹جوابیه جناب آقای #احمدی_شاهرودی از اساتید درس خارج حوزه قم به کلیپ جناب آقای #یوسفی_غروی
⭕️حاشیه روزنه
در این سخنان که حتما با انگیزه خالص و به قصد دفاع از ساحت مقدس حضرت صدیقه سلام الله علیها صورت گرفته نکات علمی قابل استفاده و مهمی وجود دارد اما؛
مع الاسف ادبیات ناقد محترم که از نحله #نجفیهای_حوزه_قم محسوب میشوند، به هیچ وجه قابل دفاع نیست؛ ایشان یک استاد تاریخ اسلام که از قضا درس آموخته حوزه نجف و از فضلاست را با تعابیری مانند بی سواد، نفهم، بیشعور، لقمه حرام خور، خبیث و جاهل و... نامیده است!(اگرچه در سخنرانی اسمی نیامده اما با قرائن عامه معلوم است منظور کیست)
این تعابیر نه با سیره و منطق فاطمی تناسب دارد و نه با مسلک بزرگان شیعه. ضمن اینکه ممکن است برخی از این نسبت ها در فقه و قانون مشمول مجازات حد یا تعزیر شود.(ماده ۶۰۷ و ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی)
اگرچه #غیرت_دینی فضلای حوزه یک اصل ستودنی و ضامن صیانت از حریم تشیع است اما حرکت بر مدار منطق فاطمی و علوی نیز یک اصل ثابت است. #خطبه_فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها که در آن شرایط اسفبار و بعد از آنهمه ظلم صادر گردیده، الگوی خوبی در این جهت است.
آقای احمدی در بخشی از سخنان خود از ضرورت استفاده از #چماق #تکفیر توسط مراجع شیعه و برای دفاع از ارزشهای دینی سخن میگوید که در جای خود قابل بحث و بررسی جدی است.
در گذشته نمونه های مشابهی از این مباحث در حوزه مطرح شده، از جمله؛ دیدگاه های چالشی آقای #منتظری پیرامون #فدک در دهه ۵۰ که موجب شد برخی به وی نسبت #وهابیگری بدهند.