eitaa logo
تدبر حسینی
240 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.3هزار ویدیو
115 فایل
مباحث تدبر استادضرابی "تدبردر کلمات قصار امام حسین علیه السلام _ " محرم ۱۴۴۲ "وتدبر در کلمات ائمه اطهار علیهم السلام" جلسات تدبر در قران استادضرابی که بین سالهای ۷۹ تا ۹۹ ضبط شده و به لطف الهی ادامه دارد ... ارتباط با ادمین : @z_ziaie
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🥀✨✨✨✨✨✨✨ ☄مروری بر کتاب شریف سرالصلاة امام خمینی قدس سره ۱۸ ✨« سرّ اجمالی نماز اهل معرفت و اهل الله » 3⃣ ⚜سعادت و شقاوت روح مجرد انسان شرح: بازگشت همه شقاوت‌هایی که در برابر وجود و کمالات آن می‌شود (جهل‌های مرکب ، باورهای فاسد و اوهام و ملکات رذیله...)، به عدم و نقصان است؛ امام‌خمینی همانند دیگر حکما، پایه سعادت را ادراک می‌داند(۱) به نحوی که هرچه ادراک‌ قوی‌تر باشد، سعادت قوی‌تر و بیشتر است. بنابراین سعادت دنیایی و حسی، مرتبه پایین سعادت برای انسان است و بالاترین مرتبه، ادراک و معرفت حق‌تعالی است، (خصوصا در نماز) که نسبت به افراد، گوناگون است و برای موجودات مجرد در بالاترین درجه می‌باشد.(۲) ا📘 ۲[ امام‌خمینی، تقریرات، ۳/۴۵۱–۴۵۲.] ۱[امام‌خمینی، تقریرات، ۳/۴۵۰] ✨⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️ گفت پیغمبر رکوع است و سجود                            بر در حق، کوفتن حلقه وجود حلقه آن در هر آن کو می‌زند                                بهر او دولت سری بیرون کند گفت پیغمبر که چون کوبی دری                            عاقبت زآن در برون آید سری  🔸شرح استاد ضرابی /آبان ۱۴۰۳     @tadaborehussaini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🥀✨✨✨✨✨✨✨ ☄مروری بر کتاب شریف سرالصلاة امام خمینی قدس سره ۱۸ ✨« سرّ اجمالی نماز اهل معرفت و اهل الله » 4⃣ .....از آنجاکه همه موجودات (بنابر برخی آیات مانند [اسراء، ۴۴.] ادراک و نطق دارند، دارای سعادت و شقاوت‌اند.۱ در این میان، انسان با برخوردار بودن از نشئه‌ها و قوای گوناکونی ، ادراکات ویژه خود را دارد. بر اساس حرکت جوهری ، نفس انسان در سیر خود، به سوی تکامل و تجرد است و رتبه وجودی او قوت یافته و کمال‌های جدیدی واجد می‌شود؛ از آنجاکه ملاک و معیار سعادت هر موجودی، کمال نفس ناطقه است،۲ هرچه رتبه این نفس و ادراک‌های او بالا رود، سعادت او نیز بالاتر می‌رود.۳ امام‌خمینی(قدس‌سره) کمال عقلی را یکی از مراتب بالای سعادت ویژه انسان (چه در جنبه نظری و چه در جنبه عملی)، می‌داند که از آن به «سعادت عقلی تام» تعبیر می‌کند.۴ ا🔰 ۱[ امام‌خمینی، تفسیر حمد، ۹۹.] ۲[ امام‌خمینی، تقریرات، ‏۳/۱۸۲] ۳[ امام‌خمینی، تقریرات، ۳/۴۵۳.] ۴[ امام‌خمینی، آداب الصلاة، ۱۴۳.] 🔰🔆🔰🔆🔰🔆🔰 گر تن خاکی غلیظ و تیره است                          صیقلش کن، ز آنکه صیقل گیره است صیقل عقلت به آن داده است حق                        که بدو روشن شود دل را ورق  🔸شرح استاد ضرابی /آبان ۱۴۰۳     @tadaborehussaini ادامه دارد....
خدا همیشه در صحنه حاضر است اگرچه همه خوبان شهید شوند ......     @tadaborehussaini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا