#وکادو
یک مقاومت داینامیک را شکسته و بدان پولبک زده است. می تواند تا ۲۰۰۰ و ۲۱۴۰ بالا بیاید. حد ضرر ۱۵۷۰
#پرویز_جلیلی
لیست بالاترین سود شرکت ها در سال آینده👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1584136340Cc1f93f763b
#مفاخر توصیه به بررسی با حد ضرر زیر 700
صرف نظر شخصی
#پرویز_خالقی
#گاز_طبیعی #خوراک
تابستان سال 1400 قیمت هر مترمکعب گاز طبیعی 3200 تومان و دلار نیمایی 228هزار ريال بوده لذا هر مترمکعب گاز طبیعی برای صنعت پتروشیمی 14سنت محاسبه شده است.
پاییز سال 1400 قیمت هر مترمکعب گاز طبیعی 6000 تومان و دلار نیمایی 233هزار ريال بوده لذا هر مترمکعب گاز طبیعی برای صنعت پتروشیمی 25سنت محاسبه شده است.
همکنون قیمت ها در Dutch TTF Natural Gas مشابه مرداد ماه سال 1400 است و در آمریکا 30درصد پایین تر است.
همکنون قیمت گاز آلبرتا 7.5سنت، هنری هاب 8.4سنت، ان.بی.پی 53سنت، تی.تی.اف 57سنت است لذا متوسط قیمت گاز 31.5سنت است.
ازین زاویه قیمت گاز طبیعی برای خوراک پتروشیمی ها در محدوده 4600تومان در هر متر مکعب قرار دارد. این داده با مقایسه نرخ گاز فعلی در بازه ماه 8-12 سال 2021 همخوانی دارد و به عبارتی گاز همکنون 16-17 سنت برای پتروشیمی ها با نرخ دلار 28.500 تومان می باشد.
#ولید_هلالات
مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه خبر داد:
⭕️انتشار اوراق اختیار خرید و اختیار فروش روی ۲۰ نماد
🔹قادر معصومی خانقاه گفت: طبق مصوبه هیئت مدیره صندوق توسعه بازار سرمایه قرار است روی ۲۰ نماد، اوراق اختیار خرید و اختیار فروش منتشر کرده و فعال باشیم.
🔹این ۲۰ نماد شامل "وبملت"، "وتجارت" و "وبصادر" از گروه بانکی؛ "خساپا"، "خودرو"، "خگستر" و "خبهمن" از گروه خودرویی؛ "شتران"، "شپنا" و "شبندر" از گروه فرآوردههای نفتی؛ "بورس"، "فرابورس" و "کالا" (اصطلاحا فراکابها) از گروه نهادهای مالی واسط؛ "فولاد"، "فملی"، "ذوب" و "ومعادن" از گروه فلزات اساسی و استخراج کانههای فلزی؛ و همچنین نمادهای "شستا"، "فارس" و "حکشتی" از هلدینگهای بزرگ حاضر در بازار، میشود.
🔹تلاش میکنیم تا قبل از پایان سال جاری مجوزهای لازم جهت انتشار و عرضه اوراق اختیار خرید و اختیار فروش از شرکت بورس یا شرکت فرابورس و نیز سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ شود. | سنا
@Tahlilgaran_Bartar
«اصلاح قیمت خوراک پتروشیمی» اولویت حوزه صنایع در بودجه ۱۴۰۲ است
جدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
دولت مبلغی را برای صنایع اضافه کرده بود که در کمیسیون به دنبال این هستیم تا افزایش قیمتی که در بخش گاز مصرفی صنایع به عنوان سوخت ایجاد شده را بتوانیم اصلاح کنیم.
#بهنام_صمدی
۳.۵ میلیون نفر تا پایان سال سهام عدالت میگیرند
سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت:
🔷حدود ۱۶ میلیون نفر از جاماندگان این سهام هستند که شرایط دریافت آن را دارند اما طبق تکلیف قانونی دولت در بودجه ۱۴۰۱ و همچنین اولویتبندی انجامشده، حدود ۳.۵ میلیون نفر تحت پوششین نهادهای حمایتی در اولویت تخصیص تا پایان سال ۱۴۰۱ قرار دارند./تسنیم
@Tahlilgaran_Bartar
طرح مالیات بر عایدی سرمایه، مختص سرمایهداران
«حجتالله فیروزی» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
در طرح مالیات بر عایدی سرمایه، هدف کسانی هستند که سرمایههای کلانی را وارد بازارها میکنند و بالغ بر ۹۵ درصد از مردم، مشمول این نوع مالیات نمیشوند.
فاصله طبقاتی در کشور ما طی ۱۵ سال اخیر بسیار زیاد شده. این نوع مالیات، میتواند فاصله طبقاتی را در آینده کاهش دهد./تسنیم
@Tahlilgaran_Bartar
رویترز: ایران نوسازی بزرگترین مجتمع پالایشگاهی ونزوئلا را آغاز میکند
◾️رویترز گزارش داد: شرکتهای دولتی ایران و ونزوئلا در هفتههای آینده نوسازی ۱۰۰ روزه بزرگترین مجتمع پالایشگاهی این کشور را برای افزایش ظرفیت پالایش نفت خام و تولید سوخت این کشور آغاز خواهند کرد.
@Tahlilgaran_Bartar
دستور العمل شورای رقابت افشا شد:
-خودرو رو کالایی انحصاری تشخیص دادن پس شامل قیمتگذاری دستوری می شود
-صحبتی از بورس کالا نشده، و گفته که فروش از طریق سامانه یکپارچه باید شود
-نرخهای جدید باید از طریق سازمان حمایت اعلام و از طریق شورای رقابت تأیید و به خودروساز ابلاغ می شود.
-هر فردی پلاک انتظامی داشته باشد نمی تواند خودرو خرید کند. داشتن گواهینامه ضرورت دارد.
-هنگام خرید، تا ۵۰ درصد از قیمت خودرو در فروش فوقالعاده و پیشفروش باید در حساب وکالتی خریدار موجود باشد.
#پرویز_جلیلی
ظاهرا فرمولهای قیمت گذاری و اینکه هیچ حرفی از بورس کالا بمیان نیامده نشون میده داستان قیمت گذاری و روال قبلی میخاد ادامه پیدا کنه
نهایت بی تدبیری مسئولین که صورتجلسه چند روز قبل رو کوچکترین اطلاع رسانی نکرده و نگهداشتن وسط تایم بازار منتشر کردن
کمترین وظیفه سازمان بستن نمادهای خودرویی است .تا اطلاع رسانی رسمی انجام و بازار بتونه تحلیل کنه .
#پرویز_خالقی
#تحلیل_بازار
پایان رویای بورس کالا
1) بالاخره شورای رقابت دستورالعمل مدنظرش برای بازار خودرو را منتشر کرد. خلاصه ی این دستورالعمل چند نکته داشت. نکته ی اول قیمت پایه خودرو توسط این شورا تایید و تعیین خواهد شد و دامنه ی فرمول به قدری باز است که تقریبا می توان گفت مثلا پراید از 150 میلیون تا 300 میلیون تومان قابل تعیین است. نکته دوم شورای رقابت گفته خودرو انحصاری است و همه اموراتش را من باید تعیین کنم. و نکته ی سوم عرضه خودروهای سواری که در این دستورالعمل در مورد آنها صحبت می شود در مورد همه ی انواع آن از طریق سامانه یکپارچه ی فروش صورت می گیرد. به این ترتیب رویای بورس کالا و نجات این صنعت از ورشکستگی خیلی زود رنگ باخت و تمام شد. احتمالا با افزایش نرخ فروش کارخانه کمی وضعیت صنعت بهتر می شود و از آنجائیکه امورات در اختیار شورای رقابت است و اگر به عملکرد 10 سال گذشته ی این شورا نگاه کنیم نمی توانیم انتظار تحول در سواری سازها را داشته باشیم. یکی از دلایل تحول بخش تجاری و حل شدن مشکل مردم در خرید خودروی تجاری عدم دخالت این شورا در حوزه ماشین های تجاری بود. وضعیت خاور، خدیزل، خزامیا که متحول شده اند موید نقش مخرب این شوراست که هر شرکتی از چنگ ایشان آزاد شد رستگار گردید.
2) حالا سازمان چه کار می تواند بکند. طبیعتا امکان پیگیری تجدید نظر در مورد این دستورالعمل و رای به انحصاری تلقی کردن خودروهای سواری از مراجع ذیصلاح قابل انجام است و احتمالا سازمان هم این موضوع را پیگیری کند. اما نکته ی دوم عدم امکان خروج خودرو و خساپا از شرایط ورشکستگی با این دستورالعمل است. لذا به نظر می رسد بهترین کاری که سازمان بورس می تواند بکند، اخراج این دو شرکت از بورس و انتقال آنها به بازار پایه است. هر زمان مدیران این شرکت ها و متولیان دولتی بالاسر راه حلی برای نجات شرکت ها پیدا کردند، آن موقع می توانند مجدد در بورس پذیرش بگیرند.
3) بقیه صنایع هم به آتش این بی اعتمادی ایجاد شده سوختند. البته شدت واکنش در سهم های که این چند وقت رشد نرخ فروش و رشد درآمد داشتند کمتر بود. بسیاری از فلزی ها و پتروشیمی ها در محدوده ی نزدیک به صفر تابلو معامله می شدند. به نظر می رسد پرونده ی جنجالی خودرو را فعلا باید بسته شده تلقی کنیم و قبول کنیم این بی اعتمادی باعث ایجاد یک رکود موقت یک تا سه ماهه خواهد شد. البته ممکن است اتفاقاتی مثل تغییرات در قواعد بودجه، تغییر نرخ فروش دلار برای پتروشیمی ها و اتفاقات مشابه باعث بازگشت رونق شود ولی فعلا با این وضعیت نمی تواند انتظار داشت هیجان خرید بوجود بیاد. اما این سهم های بنیادی که نرخ فروش رشدی داشتند و درآمدشان خوب شده و پی به ای فوروارد محدوده 4 دارند، تا مجمع بازده خواهند داد. فارغ از اینکه چه بلایی سر خودرو و بقیه بیاید.
4) احتمالا این روزها به دنبال استراتژی مناسب برای فعالیت در بورس هستیم. از آنجائیکه چشم انداز رشد درامد و سود شرکت های برای سال بعد بسیار قابل توجه است، ارزش اکثر سهم بسیار بالاتر از قیمت فعلی تابلو به نظر می رسد. همین مساله هم باعث شده با راحتی نتوان این بازار را بوسید و کنار گذاشت. به نظر می رسد داشتن سهم های تدافعی و نگهداری بخشی از پول به صورت نقد فعلا استراتژی بدی نباشد. البته برخی معتقد هستند در شرایط رکودی و نزولی بهتر است کلا نقد شد و خارج شد. اما همین امروز هم دیدیم برخی سهم ها چندان منفی نخوردن. من سهم های تدافعی خودم را نگه می دارم و بخشی از قدرت خریدم هم را نقد نگه می دارم. چون ممکن است همین سهم ها یا سهم های دیگر را مجددا بازار بسیار ارزان فروشی کند.
1401/11/16
#حسن_کاظمزاده
اخبار سراسری شبکه یک ساعت 14 :
با دستورالعمل جدید شورای رقابت، امکان واگذاری سهام خودروسازان محقق نخواهد شد!
قیمت گذای دستوری، باعث افزایش زیان انباشته خودروسازان و فرار سرمایه گذاران از خرید سهام بلوک خودرویی خواهد شد.
@Tahlilgaran_Bartar
فوری/ یک منبع آگاه در سازمان بورس:
در پی مصوبه ی شورای رقابت، سازمان بورس در راستای حفظ منافع سهامداران اقدامات زیر را پیگیری خواهد کرد:
1️⃣استفسار از مجلس بابت اختیارات شورای رقابت
2️⃣پیگیری ابطال مصوبه ی شورای رقابت در مرجع تجدید نظر
3️⃣پیگیری توقف و ابطال مصوبه شورای رقابت در دیوان عدالت اداری
#بهنام_صمدی
در اینکه این روش فروش خودرو چه به صورت قرعه کشی و چه به صورت روش جاری در بورس کالا اشتباه هست، شکی نیست. در اینکه شورای رقابت متوجه این موضوع است که مافیا و پرستوهای خودروسازها در حال مدیریت بازار خودرو و تابلوی معاملات بورس کالا و نمادهای خودرویی و قطعه ای در بورس هستند شکی نیست. شورای رقابت آنچه اشتباه است را تشخیص داده است، اما متاسفانه قدرتی در جلوگیری از تکرار اشتباهات ندارد. خودروسازها با میلیاردها تومان پول و رشوه، رسانه ها را می خرند، نمادها را در بورس صف فروش می کنند، بورس کالا را دستکاری می کنند، مدیران نفوذی در بدنه دولت و مجلس و نهادهای بالادستی اجیر می کنند، معاملات بلوکی فیک راه می اندازند، مکانیسم خصوصی سازی را منحرف می کنند، تا درست از غلط تشخیص داده نشود.
این بالا بردن نمادهای خودرویی و خالی کردن آنها در سقف اخیر، این خبرهای ضدو نقیض، این تصمیمات متناقض مدیران اجیر شده، این فروش چند برابری قیمت تمام شده در بورس کالا، همه این ها نقشه مافیای خودرو است.
به نظر شورای رقابت آخرین قربانی مافیای خودرو نبوده و نخواهد بود، البته که سهامدار خرد همیشه اولین قربانی مافیای خودرو بوده است.
دود این آتش بازی ابتدا به چشم سهامدار خرد خواهد رفت، سپس مصرف کننده در حسرت خودروی آشغال ایرانی و چینی خواهد بود و در نهایت نهادی چون شورای رقابت قربانی بازی پیچیده مافیای خودرو خواهد شد.
#پرویز_جلیلی
بورس | تحلیلگران برتر
فراخوان تامین مالی جمعی برای کمک به زلزله زدگان خوی از طریق سامانه معاملاتی در نماد #زلزله-خوی۰۱ شر
#یادآوری
شروع پذیره نویسی کمک به زلزلهزدگان خوی
نماد "زلزله خوی۰۱" را سرچ کنید
هموطنان آسیب دیده خود را فراموش نکنیم 🙏
ایران خودرو
در پنج سال اخیری که به بهانه حمایت از صنعت خودرو ممنوعیت واردات انجام دادند و زمام نرخ گذاری را دست شورای رقابت سپردند، ایران خودرو زیان انباشته ش در همین 5 سال به بالای 40 هزار میلیارد تومان رسید.
اگر مسیری اشتباه است و پنج سال اصرار بر انجامش داریم، قطعاً این اسمش خیانت است! خیانت به حقوق سهامدار، خیانت به اقتصاد کشور و .... آمارها گویا هستند.
جای اصرار بر اشتباهات گذشته، طرحی نو در اندازید
#نیما_آزادی
عضو ناظر مجلس در شورای رقابت عنوان کرد؛
🔺اعضای ناظر مجلس، مخالف مصوبه شورای رقابت/باید قانون مربوط به شورای رقابت در مجلس اصلاح شود
🔹مهدی طغیانی گفت: اعضای ناظر مجلس در شورای رقابت مخالف شدید مصوبه این شورا در خصوص دستورالعمل عرضه خودرو بوده و مبانی این تصمیم را قابل قبول نمیدانند.
🔹مبانی نظری این مصوبه محل ایراد است و باید درباره چگونگی اعمال اصلاحات و یا اعتراض نسبت به این مصوبه، قانون را اصلاح و یا استفساریه دهیم؛ باید قانون مربوط به شورای رقابت در مجلس اصلاح شود.
#بهنام_صمدی
ارزش معاملات #خرد (سهام+حق تقدم) امروز بازار مورخ 16 بهمن ماه 1401، مبلغ 5477 میلیارد تومان بود.
در نمودار فوق روند ارزش معاملات روزهای اخیر قابل مشاهده است
#خساپا
📌آثار و تبعات مالي مفاد مصوبه شوراي رقابت در دست بررسي بوده که در اسرع وقت به استحضار سهامداران محترم خواهد رسيد
تخفیفهای مالیاتی برای شرکتهای بورسی
داوود منظور؛ رییس سازمان مالیاتی:
🔹پیش بینی کرده ایم برای سال آینده چنانچه شرکتهای بورسی درآمدهای مالیاتی را صرف توسعه کنند مشمول معافیت شوند.
🔹همچنین پیش بینی شده شرکتهای بورسی معافیت ۱۰ درصد و در شرایطی ۲۰ درصد را شامل شوند.
@Tahlilgaran_Bartar
درسته راه حل پیچیده شده و سهامدار خرد و مصرف کننده دارند تاوان می دهند اما موضوع خیلی ساده است: صنعت خودرو در ایران شدیدا انحصاری است، نباید گول مافیای خودرو را خورد و صورت مسئله رو فراموش کرد. راه حل نابودی انحصارگر است.
#پرویز_جلیلی