آیتالله #بهجت رحمةالّله علیه : حال توجه و دعا، راحتی و رَوح است که: وفی مُناجاتِکَ اُنسی و راحَتی[ و در مناجات تو، آرامش و راحتی من است.]
@Tahzibe_Nafs
استاد علیپور: نشانه وجود منیت این است که در یك جایی که اشتباه کردم و حیثیت شخص و قومی را لکه دار کردم، حالا عارم می آید بروم از او حلالیت بخواهم، این نشان میدهد که من هنوز، منیت دارم.
📌 تمام اینها، به آن میزان است که برای خودم، اصالت ومالکیت قائلم وشخصیت کاذبی را برای خودم قائل شدهام.
✨ اینکه در زیارت میفرماید: «أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ أَقَمْتَ الصَّلاةَ، وَآتَيْتَ الزَّكَاةَ» در آن صحرای کربلا که کشمش و گوسفند نبود که امام حسین (علیه السلام) زکاتشان را بدهند؛ اما امام (علیه السلام) کاری کرد که همه عالم را تکان داد وعدم احساس منیت را دیدند،
📍 یعنی اگر تمام حرکات حضرت را ببینیم، همه، مالکیت خدا بود. حضرت، از خود هیچ مالکیتی احساس نمیکرد.
👈 یعنی اگر در آن وضعیت، یك هزارم، احساس مالکیت ومنیت بود، همان اندازه نمی گذاشت این حوادث به این صورت تحقق پیدا کند.
🔹 حضرت، هیچ مالکیتی برای خود قائل نشد واثر آن این بود که هرچه از وابستگی های خودش را می داد، انفاق و زکات بود. این غیر از آن بود که یك انسان برا ی خودش مالکیت قائل شود.
🍃 البته از آثار و برکات آن این بود که نمازها و زکاتها مخصوصا برای شیعیان پر رونق شد.
@Tahzibe_Nafs
12.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸مسکین فرستاده خداست
🔹حجت الاسلام فرحزاد
@Tahzibe_Nafs
400-12-03 shabzendehdar akhlagh~1.mp3
7.82M
🔹درس اخلاق
🔸 آیت الله شب زنده دار
@Tahzibe_Nafs
🔰 امیرالمؤمنین علیهالسّلام:
🔸 اندیشیدن در فرجام کارها، انسان را از ناخوشیها و حوادث ناگوار ایمن میدارد.
🖇 غررالحکم، باب الفکر
@Tahzibe_Nafs
5.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌در محضر امام خمینی (ره)
🌿جوانی و فرصت تهذیب
@Tahzibe_Nafs
جلسه دوم رساله حقوق.mp3
13.19M
📌اهل معرفت و حقالناس
🌿انواع عبادت
☘عبادت خدا و شیطان
🌿عمری مرا پرستیده است‼️
#رساله_حقوق
@Tahzibe_Nafs
مکاشفه آيۀ الله سید جمان گلپايگانى با حوريان بهشتى
و ميفرمودند:روزى نشسته بودم،ناگاه وارد باغى شدم كه بسيار مجلّل و با شكوه بود و مناظر دلفريبى داشت.ريگهاى زمين آن بسيار دلربا بود،و درختها بسيار باطراوت و خرّم،و نسيمهاى جانفزا از لابلاى آنها جارى بود.
من وارد شدم و يكسره به وسط باغ رفتم،ديدم حوضى است بسيار بزرگ و مملوّ از آب صاف و درخشان،بطورى كه ريگهاى كف آن ديده مىشد.
اين حوض لبهاى داشت و دختران زيبائى كه چشم آنها را نديده،با بدنهاى عريان دور تا دور اين حوض نشسته و به لبه و ديوارۀ حوض يك دست خود را انداخته و با آب بازى مىكنند،و با دست آبهاى حوض را بروى لبه و حاشيه مىريزند.
و آنها يك رئيس دارند كه از آنها مجلّلتر و زيباتر و بزرگتر بود،و او شعر ميخواند و اين دختران همه با هم ردّ او را مىگفتند و جواب ميدادند.
او با آواز بلند يك قصيدۀ طولانى را بندبند ميخواند،و هر بندش خطاب به خدا بود كه به چه جهت قوم عاد را هلاك كردى،و قوم ثمود را هلاك كردى،و فرعونيان را غرق دريا كردى،و و و...؟
و چون هر بند كه راجع به قوم خاصّى بود تمام مىشد اين دختران همه با هم مىگفتند:به چه حسابى به چه كتابى؟
و همينطور آن دخترِ رئيس اعتراضات خود را بيان ميكرد و اينها همه تأييداً و تأكيداً پاسخ ميدادند. من وارد شدم،ولى ديدم اينها همه با من نامحرمند،لذا يك دور استخر كه حركت كردم از همان راهى كه آمده بودم به بيرون باغ رهسپار شدم.
معاد شناسی ج1 ص146
#مکاشفات
📌در محضر شیخ جعفر ناصری
🌿راهی جز اصلاح نفس نیست ...
💯همه چیز خود به خود درست نمیشود...
@Tahzibe_Nafs