eitaa logo
«طـلـبـه نـوشـت»
262 دنبال‌کننده
369 عکس
39 ویدیو
2 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم ✍️حدیث، رجال، فقه، تاریخ، عقاید، سیاست، فکاهیات و... ✉️ناشناس: https://harfeto.timefriend.net/17368738011123
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از نردبان فقاهت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️ حالات مرحوم آیت الله خویی(ره) در هنگام عزاداری 🔹 ایشان معروف به «بکاء» بود 🔸 با صدای بلند گریه می‌کرد 🔹 عمامه از سر ایشان می‌افتاد 🔸 مانند یک «صغيرِ مضروب» گریه می‌کرد 🔸 مجلس هفتگی داشت و به خطیب می‌گفت که مصائب و روضه اهل‌بیت (علیهم‌السلام) را بخواند @Nardebane_feghahat
🔍‼️تحریف و سانسور ⚠️ ⬅️مومنین توجه داشته باشند که ترجمه ای که توسط مترجم شیاد نامرد 🔥سید غریب عساکره مجد🔥 برای کتاب شریف «مدینة معاجز الائمه علیهم السلام علامه بحرانی» صورت گرفته تحریفات و سانسور های زیادی صورت گرفته بطوری که این کتاب عربی و ترجمه آن هم از جهت مجلدات هم صفحات بخاطر سانسور و حذفیات زیاد خیلی تفاوت پیدا کرده است. ✂️من جمله از این تحریفات و سانسور ها و به تعبیر اصحّ «بیشرفی ها» تحریفی است که روی روایت ازدواج حضرت قاسم علیه السلام صورت گرفته و مترجم پلید (علیه ما علیه) کاملا آن بخش را حذف کرده و در ترجمه نیاورده است و یا دیگر روایات در فضائل و معجزات امیرالمومنین علیه الصلاة والسلام که حذف شده است!!! 🔻کتب حدیثی ترجمه شده که میخرید خیلی دقت داشته باشید به هر مترجم شیادی و هر انتشاراتی اعتماد نکنید. @Talabeh_nevesht110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ترجمه غلط از روایت 🔍📝اگر به مصدر روایت نگاه شود می بینیم حضرت از پوشیدن «نعل سوداء» نهی فرمودند و ترجمه نعل به کفش اشتباه است! بلکه در عربی از کفش به «خفّ» تعبیر می شود. فلذا پوشیدن نعلین سیاه نهی شده است، اما پوشیدن کفش سیاه به هیچ وجه نهی نشده، بلکه با نگاه به کتب حدیثی می بینیم به پوشیدن کفش سیاه رنگ توصیه نیز شده است.(کافی ج ۶ ص ۴۶۶ ح ۴ بَابُ الْخُفِ) و شیخ حرّ عاملی در کتاب شریف وسائل الشیعه بابی با عنوان استحباب پوشیدن کفش سیاه رنگ دارد.(وسائل الشیعه ج ۵ باب ۴۲ استحباب لبس الخف الاسود). ❎❗️حالا کاری نداریم که استاد مدعی طب اسلامی که نام نمی بریم هم در دروس خارج طبی که دارد مرتکب این ترجمه غلط شده و نتیجه گیری کرده که پوشیدن کفش سیاه رنگ برای سلامت انسان ضرر دارد... @Talabeh_nevesht110
🔍مدعیات کانال علم الحدیث علیه ما و جوابیه آن 1⃣ما را متهم کرده به اینکه در مباحث خودمان در رابطه با معنای ناصبی به کلمات قدماء و محدثین رجوعی نکردیم! 2⃣متهم کرده به اینکه بر اساس یک حدیث حکم صادر کردیم! 3⃣در رابطه با حدیث و سند آن تلاش کرده زیر سوال ببرد. @Talabeh_nevesht110
«طـلـبـه نـوشـت»
📝جوابیه اتهامات کانال علم الحدیث 1⃣پاسخ به اتهام اول ❇️ای کاش همان مباحث ناصبی شناسی ما را نویسنده این مطالب کامل می خواند تا میدید یا میفهمید و در کله اش فرو می رفت که ما بیشتر از همه به کلمات علماء از متقدمین و متأخرین بهاء دادیم و روش بحث کردیم و به عنوان مؤید آوردیم: 🌐https://eitaa.com/mohadesin_marefat_110/2783 🔻در ثانی محدثین و اعلام تنها در دو نفر بنام شیخ صدوق و شیخ طوسی رحمة الله علیهما منحصر نیست، بلکه باید تمامی نظرات علمای شیعه را بررسی کرد و چه بسا از متأخرین مثل علامه حلی رحمة الله علیه در مسأله توانسته صحیح استنباط کند و سخنش اصحّ و اقوی و اشبه و اظهر از سخن و ادله شیخ صدوق رحمة الله علیه باشد فلذا اصل در این مسائل بررسی ادله است که ببینیم کدام یک دارای قوت بیشتری اند. 2⃣پاسخ به اتهام دوم ❇️این نیز ادعای دروغ و بهتان است و طرف از روی تنبلی وقت نکرده ادله ای که برای ناصبی بودن مخالفین آوردیم مطالعه کند چنین ادعایی کرده! اگر روایاتی که آوردیم را می خواند در کله اش فرو می رفت که بر اساس یک حدیث حکم صادر نکردیم (هر چند مدعای شما ها مبنی بر اینکه «فقط کسی که معلن به عدوات اهل بیت است ناصبی می باشد» برایش عرضه ندارید یک حدیث ضعیف السند و ناقص الدلاله بیاورید). 3⃣پاسخ به اتهام سوم ❇️در پاسخ به سند حدیث گویم: اولا: ابن ادریس در مستطرفات روایاتی که مشایخ متقدم و روات صاحب کتاب و اصل نقل کرده اند آورده است. ثانیا: این روایت شریفه (ناصبی بودن مقدم کننده جبت و طاغوت) را محمد بن علی بن عیسی اشعری قمی در کتاب مسائل خود نقل کرده است و از متقدمین اشعریین و قمیین است! لذا مأخذ و منبع محکم و متقدم دارد. ثالثا: بعض علماء چون آیت الله صافی و از معاصرین استاد شهیدی و داوری مراسیل این کتاب را در حکم مسانید می دانند. رابعا: سند این حدیث مستغنی از بررسی سندی است چرا که مضمون آن حداقل در حد استفاضه است و به تعابیر مختلف اما با وحدت معنی «مقدم کننده و تفضیل دهنده غیر بر امیرالمومنین و قائل به امامت و ولایت غیر اهل بیت، ناصبی و عدو و مبغض» معرفی شده است و برای نمونه به چند روایت اشاره می نمایم: ۱. إِنَّ مِنْ عَلَامَةِ بُغْضِهِمْ لَهُ تَفْضِیلَهُمْ مَنْ هُوَ دُونَهُ عَلَیْهِ (امالی شیخ طوسی ص ۱۰۵ ، مجلس الرابع) ۲. هَؤُلَاءِ النُّصَّابِ الَّذِینَ أَخَذُوا الْأَنْدَادَ مِنْ دُونِ مُحَمَّدٍ وَ عَلِیٍّ وَ مِنْ دُونِ خُلَفَائِهِمْ (تفسير الإمام العسكري ص ۵۷۹) ۳. قُلْتُ ناصِبَةٌ قَالَ نَصَبَتْ غَیْرَ وُلَاةِ الْأَمْرِ (کافی ج ۸ ص ۵۰) ۴. وَ اللَّهِ لَا یَدَعُ أَحَدٌ اتِّبَاعَنَا أَبَداً إِلَّا أَبْغَضَنَا (کافی ج ۸ ص ۴۰۸) @Talabeh_nevesht110
📍تحدی به کانال علم الحدیث و مدیریت آن 💯 ⬅️از مدیریت کانال علم الحدیث و گردانندگان آن که بسیار ادعاء حدیث و روایت و محدث بودن دارند خواستاریم: تنها تنها تنها یک روایت! فقط یک روایت! و لو ضعیف السند! ولو مرسل! بیاورند برای اثبات مدعایشان که می گویند ناصبی فقط فقط فقط در تعریف اهل بیت علیهم السلام کسانی است که با اهل بیت دشمنی کنند یا به جنگ بپردازند. تنها یک روایت اگر می توانند برای این ادعا و تعریف مشهور علمای متأخر که بی سند است بیاورند. ⬅️اگر آوردند ما قول می دهیم تمامی مطالب و مباحث ناصبی شناسی خودمان را پاک کنیم! اگر نیاورند این یعنی اسم کانال را دیگر عوض کنند و حرف از حدیث نزنند که نمی توانند برای تعریف مشهور از ناصبی یک دلیل روایی بیاورند که اهل بیت در تعریف ناصبی فرموده باشند ناصبی فقط فقط معلن به عدوات اهل بیت یا مبغض اهل بیت است. @Talabeh_nevesht110