eitaa logo
تنبیه الأمة
2.4هزار دنبال‌کننده
167 عکس
70 ویدیو
19 فایل
تنبیه الأمة، #جهادی است در راستای #تبیین حقایق، کوششی در دفاع از حریم دین و مقابله با انحرافاتی که به نام دین رقم می‌خورد. مدیر کانال: @MohamadMahdi63
مشاهده در ایتا
دانلود
14 Shaban 1415.MP3.m4a
9.04M
❇️ تبیین معنای «اضطرار» به امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) 🎙مرجع تقلید شیعه، حضرت آیت الله حاج شيخ حسين وحيد خراسانى (سلّمه الله) 📆 ١٤ شعبان ١٤١٥/ ٢٦ دى ١٣٧٣ https://eitaa.com/Tanbiholomah
❇️همه‌پرسی برای مردم‌سالاری یا برای گروکشی جناحی؟ 🖋حسین محمودزاده 🔹همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (موسوم به برگزیت) تبدیل به تجربه‌ای عبرت‌آموز و محل بحث در علوم سیاسی گردید. برای برخی نظریه‌پردازان و تحلیل‌گران سیاسی، این پدیده به نوعی‌ مرز میان دموکراسی سازگار با تخصص‌گرایی را با دموکراسی عوام‌فریبانه‌ی تخصص‌ستیز،‌ که معمولا مرزی خاکستری و نامشخص است، به وضوح نشان داد. همچنین از نظر برخی دیگر از پژوهشگران، مرز میان رفراندوم حقیقی در کارکرد درستش -که مبتنی بر نیازهای واقعی‌ست- و رفراندوم جعلی -که ابزار جناحی بازیگران سیاسی عرصه‌ی حاکمیت است- در فرایند انجام و نتیجه‌ی این همه‌پرسی مشخص شد.* کوتاه سخن، عبرتی که جلوی چشم همه قرار گرفت این بود اگر رفراندوم به جای کارکرد درست خود، تبدیل به ابزار گروکشی سیاسی و جناحی برای غوغاسالاران شود، اتفاقا می‌تواند از بدترین موانع مردم‌سالاری حقیقی به شمار رود. 🔹اخیرا رهبری معظم انقلاب با بیان چند پرسش ساده در مورد همه‌پرسی، لزوم تخصص‌گرایی در امور کلان کشور و پرهیز از غوغاسالاری و عوام‌زدگی را یادآوری کردند؛ از قدیم هم گفته‌اند که انبر را به آتش بگذار تا گنهکار خود را رسوا کند! طبیعی‌ست غوغاسالاران از این پرسش‌ها برآشفتند، و با آب و تاب مغلطه‌ها بافتند. ⁉️ اما سخن ساده بود و پرسش‌ها صریح: آیا امور گوناگون کشورداری تخصصی هستند یا غیرتخصصی؟ 🔹 اگر کسی اعتقاد دارد بزرگ و کوچک امور کشور غیرتخصصی هستند و رای همگان در تمام آن‌ها از ارزش مساوی برخوردار است، چه بسا واقعا جایی برای صحبت با چنین شخصی باقی نمی‌ماند. اما اگر قبول داریم امور گوناگون کشورداری تخصصی هستند، آیا بهترین راه حل جمع بین نظر اکثریت و تخصص‌محوری، این نیست که مردم متخصصین مورد اعتماد خویش را برای تمشیت امور گوناگون و گسترده در دوره‌های مشخص انتخاب کنند، چنان‌که در نظام پارلمانی و رفت و آمد دولت‌ها در تمامی کشورهای مدرن شاهد هستیم؟ ⁉️پرسش دوم نیز ساده‌تر از پرسش اول: غوغاسالارنی که ساعت به ساعت بر طبل رفراندوم می‌کوبند و با انگیزه‌های جناحی، عوام‌گرایی و تخصص‌ستیزی را به جای مردم‌سالاری بر مردم عادی قالب می‌کنند، بگویند کدام کشور توسعه یافته تا به حال چنین روشی انتخاب کرده؟ کدام یک از قبله‌های آمال این جماعت، سیاست‌های کلان استراتژیک و فراقوه‌ای و فراجناحی خویش را، از جنگ سرد گرفته یا قبلش، تا بعدش و تاکنون به رای عمومی گذاشته است؟ برای مثال آیا خطوط کلی سیاست‌ خارجی آمریکا -که در هیچ دولتی تغییر نکرده- تا به حال به رای عمومی مردم گذاشته شده؟ آیا آحاد مردم امریکا در چند دهه‌ی اخیر - چه در همان انتخابات‌های ریاست جمهوری و چه همه‌پرسی مجزا- گزینه‌ای کاملا متفاوت و جدید در سیاست خارجی کشورشان برای انتخاب داشته‌اند؟ ✅هوچی‌گری‌های عده‌ای پس از سخنان رهبری کاملا قابل درک است؛ پرسش‌های ساده، غوغاسالاران را عصبی کرده. * - https://blogs.lse.ac.uk/politicsandpolicy/what-was-wrong-with-the-brexit-referendum-and-what-would-be-wrong-with-a-second/ https://eitaa.com/Tanbiholomah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹استاد میرباقری: ما نیز ضربه‌های کاری وارد کرده‌ایم... https://eitaa.com/Tanbiholomah
❇️تحفه‌ای اصفهانی اندر باب بی‌حجابی (۱) 🖋 علی محمدی 🔹الان که در حدود ساعت 4 بامداد در حال خستگی این مطلب را می‌نویسم، چند ساعتی است که از یک سفر حدود 50 ساعته از اصفهان برگشته‌ام. سفری خانوادگی که در آن باغ پرندگان، سی و سه پل، زینبیه، اکواریم، پارک جنگلی ناژوان را قریب به 25 ساعت از نزدیک مشاهده کرده‌ام. 🔹 و اما گزارشی از این سفر: ➖در اماکنی که ذکر شد (به جز پارک جنگلی ناژوان که تعداد کمتر بود)، تقریبا بین 15 درصد سر برهنه (بی‌حجاب) به چشم می‌آمد. ➖تقریبا به همین مقدار هم محجبه دیده می‌شد. (این تعداد در پارک جنگلی ناژوان بیشتر بود که شاید علت آن این بود که اماکن دیگری که ذکر شد، توریستی‌تر محسوب می‌شوند.) ➖تقریبا اکثر قریب به اتفاق جامعه مذهبی، تذکر لسانی هم نمی‌دهند و با تعدادی از آنها که صحبت کردم قائل بودند: «ما مردم نمی‌توانیم درگیر شویم و این کار حاکمیت است و ما حداکثر بتوانیم به لطافت تمام تذکر لسانی بدهیم». بگذریم که همین ها هم اکثر تذکر لسانی لطیف و لیّن هم نمی‌دادند. ➖به جز بخش «آکواریم»، در بقیه مکانهایی که گفته شد، هیچ تذکر و یا هشداری از توسط متولیان اداره و بخش حراست به مراجعه کنندگان داده نمی‌شد و البته این بار هم یک بنر بزرگ بر سر در همه این اماکن زده بودند که «از دادن خدمات به افراد بی‌حجاب معذوریم و ... و طبق ماده فلانِ قانونِ فلان کسانی که کار حرامی را در سطح عموم جامعه انجام دهند، تا فلان تومان جریمه می‌شوند یا تا فلان تعداد شلاق می‌خورند. ➖ در بخش آکواریوم، چند جوان تقریبا شیک پوش امروزی که ازانتظامات آنجا بودند و هر چند دقیقه یکبار فریاد می‌زدند: «عکسبرداری و فیلمبرداری از ماهیها با فلش ممنوع است»، با دیدن خانومی که شال و روسری به سر نداشت، نه خیلی آهسته و نه خیلی بلند می‌گفتند: «لطفا روسری و شالتان را روی سرتان بیندازید!». این تقریبا مؤثرترین کاری بود که درباره حجاب در این چند روز دیده‌ام. ➖البته بودند افراد مذهبی که هنوزهم به صورت خودجوش پیگیر تذکر زبانی به بی‌حجابها بودند و عرصه را خالی نکرده بودند. در مواردی هم بعضا لااقل به صورت کوتاه، تأثیری هم می‌گذاشتند، ولی با دور شدنشان معمولاً دوباره شالها و روسری ها به وضع قبلی برمی گشت. البته برداشت من این است که در موارد اثرگذاری هم اینکه مخاطب نمی‌دانست اینها مسئولیتی دارند یا بدون داشتن مسئولیت رسمی اقدام به تذکر کرده اند، بی تأثیر نبود. مسئول انتظامات بودن، یکی از وجوه تأثیرگذاری تذکرات لسانی بود. به نظرم می‌رسد که «تذکر لسانی» در نظام معنایی عموم مردم، کاری حاکمیتی است نه عمومی (کاری به اینکه این تلقی درست است یا نه، ندارم.) ➖حدود 3 الی 4 درصد، پا را از بی‌حجابی فراتر گذاشته بودند و برخی با شلوارهای شکاف خورده و برخی با لباسهای کوتاهِ نیم تنه و برخی با پیرهن و دامن و برخی با آرایشهای وحشتناک و برخی با دوچرخه سواری و ...، سعی در افق‌گشایی در عرصه بی‌حجابی داشتند و به قول برخی دوستان، داشتند برای آینده، تصویرسازی و افق‌پردازی می‌کردند. ادامه در فرسته بعد👇 https://eitaa.com/Tanbiholomah
❇️تحفه‌ای اصفهانی اندر باب بی‌حجابی (2) 🖋علی محمدی ➖چند نکته راهبردی را کوتاه و البته صریح عرض می‌کنم: 1️⃣ ایده تذکر لسانی عمومی به این معنا که همه متدینین راه بیفتند و خودجوش تذکر لسانی بدهند، به علت عدم آموزش و مهارت لازم عموم مردم و همچنین به علت به دنبال بهانه بودن دشمن، بسیار پرهزینه است و منتهی به شکاف بیشتر و بیشتر اجتماعی می‌گردد. 2️⃣ بهترین و مطمئن‌ترین راه کوتاه مدت برای کنترل گسترش بی‌حجابی را باید در تذکر لسانی مهربانانه و البته مقتدرانه به سربرهنگان و البته برخورد قاهرانه‌تر با 3 الی 4 درصد هنجارشکنان (بخوانید تن‌نماها)، توسط کادر حراست و انتظامات اماکن جستجو کرد. رسمیت قانونی که به دنبال خود نوعی اقتدار حکومتی را نمایندگی می‌کند، موضعی است که در موارد متعددی که شاهد بودم، طرف منازعه و معارضه قرار نمی‌گیرد؛ بر خلاف امر به معروف و نهی از منکرهای فردی و خودجوش. باید توجه کرد که در حال حاضر بخش زیادی از بی‌حجابان در حال مزه مزه کردن است و هنوز آنقدر بر ادامه این مسیر تصمیم قاطعی نگرفته است، لذا رها کردن فضا و حساسیت‌زدایی از آن بسیار خطرناک است و باعث تقویت موضع ایشان می‌گردد. 3️⃣ البته آنچه گفته شد، اصلا به این معنا نیست که ما نباید «مردمی‌سازی مبارزه با بی‌حجابی» را دنبال کنیم. اساساً راه حل اصلی رفع مشکلات اجتماعی را باید در مردمسالاری دینی جستجو کرد، ولی ـ همانطور که بارها این مسئله محل اختلاف با دوستان عزیزم بوده است ـ ، به جدّ معتقدم که نگاه توده‌ای به حضور و مشارکت مردمی، جز اتلاف انرژی و اصطکاک‌های پرهزینه و فرصت سوز عایدی نخواهد داشت و مرد‌م‌سالاری زمانی امکان تحقق می‌یابد که با هدایت و رهبری دینی صورت گیرد وگرنه آنچه که اتفاق می‌افتد، مردم‌سالاری نخواهد بود، بلکه وضعیت به وضعیت«مردم علیه مردم» تبدیل خواهد شد. مدعای بنده این است که برای ایجاد موقعیت «مردم‌سالاری دینی» در هر پدیده‌ای، باید آن پدیده را به پدیده‌ای سیاسی ـ ملی تبدیل کرد. این مدعا را قدری توضیح می‌دهم: برداشت من این است که هم جریان بی‌حجاب و هم جریان مذهبی در حال وزن کشی و شرایط سنجی است. امروز جریان بی‌حجابی در کشور، در حال تست و در حال ایجاد نمونه‌های موفق همبستگی اجتماعی از طریق بی‌حجابی به عنوان مهمترین فناوری اجتماعی بروز اعتراضات سیاسی خود است و لذاست که بی‌حجابی امروز نه یک پدیده صرفا فرهنگی که اساساً یک اکت و کنش پرقدرت سیاسی است که اگر هزینه‌های این نزاع سیاسی واضح نشود، امکان پیوستن خیل عظیمی از بدنه شل حجاب به بی‌حجابان و یا بی‌حجابان به تن‌نمایان دور از انتظار نخواهد بود. صریحاً عرض می‌کنم امروز نابودکننده ترین راهبرد برای مواجهه با بی‌حجابی، از این پدیده و فروکاهیدن آن به مثابه یک عارضه فرهنگی و اجتماعی است؛ همانطور که در طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی (هم طرح زیست عفیفانه و هم طرح اقدام مشترک) به وضوح قابل مشاهده بود. سیاسی بودن یک فعل، یعنی اینکه مسئله، مسئله‌ی مرگ و زندگی است؛ یعنی مسئله‌ی بقا و عدم بقای یک ملت است؛ یعنی مسئله، حساستر از یک تصمیم شخصی و یا گروهی و یا صنفی است؛ یعنی مسئله، یک مسئله ملی است! سیاست‌زدایی از پدیده بی‌حجابی، نه تنها شرایط پیوستن قشر شل حجاب به بی‌حجاب و بی‌حجاب به تن‌نمایان را فراهم می‌کند، بلکه بالاتر، امکان فعال‌سازی انرژی پنهان و عظیم جریان مذهبی در کشور را هم از دست می‌دهد. سیاست‌زدایی، به معنای این است که مسئله هجمه به هویت ملی در کار نیست و لذا ظرفیت انگیزش و برانگیختن قدرت واقعی مردم متدین ایران به عنوان بزرگترین نیروی اجتماعی دویست سال گذشته ایران را نخواهد داشت. مخدوش شدن هویت ملی، بزرگترین سرمایه انگیزشی ایجاد عزم ملی برای ویرایشها و اصلاحها بزرگ در کشور ایران است که سیاست‌زدایی و فرهنگ‌مالی کردن امور تمدنی، آن را نفی می‌کند و تقلیل می‌دهد. ادامه در فرسته بعد 👇 https://eitaa.com/Tanbiholomah
❇️تحفه‌ای اصفهانی اندر باب بی‌حجابی (3) 🖋علی محمدی فرهنگ برهنگی، آشکارترین نقطه تلاقی فرهنگی تمدن دینی با تمدن غرب است و این یعنی تیزترین و سیاسی ترین لبه نزاع فرهنگی. ولی مشکل جایی است که در ادبیات حکمرانی ما سالهاست، تا صحبت از مقوله سیاست می‌شود، بلافاصله «حاکمیتی بودن»، «از بالا به پایین بودن»، «غیرمردمی بودن»، «اجباری قانونی بودن»، «غیرمشارکتی بودن» و «اختصاصی بودن» به ذهن می‌آید، در حالی‌که منطق انقلاب اسلامی اساسا‌ً بر توأمان بودن امر سیاسی با امر مردمی استوار است و هنر حضرت امام خمینی ره این بود که با آگاهی بخشی و ایجاد بسترِ به میدان آمدن مردم، سیاسی‌ترین پدیده‌ها مانند ترورها، تجزیه‌طلبی‌ها، کودتاها، جنگ مستقیم نظامی و ... را به صورت مردمی حل و فصل می‌کرد .... در پدیده بی‌حجاب و این نزاعِ تمدنی هم، بزرگترین اشتباه راهبردی این است که گمان کنیم با سیاست‌زدایی و فرهنگی اعلام کردن ماجرا، می‌توانیم حرکت عمومی و مردمی ایجاد کنیم؛ کسی که چنین گمانی دارد، به گمان من اساساً منطق انقلاب را نفهمیده است ... اگر می‌خواهیم در مقابل بزرگترین نماد فرهنگی توسعه مدرن و تمدن ضدانسانی غرب، عزم ملی ایجاد کنیم، باید بر روی این حرف بایستیم که تن‌نمایی و بی‌حجابی، ایستادن در صف یزدیان زمان و در حکم شمشیر کشیدن بر پیکر بی‌جان سیدالشهداء علیه السلام است؛ بی‌حجابی امروز ایستادن در مقابل توحید و تقویت جبهه کفر و الحاد است ... نمی‌دانم چگونه می‌توانم از کژتابی‌های این حرف جلوگیری کنم. واضح است به هیچوجه مراد من این نیست که امروز بی‌حجابی که در خیابانهای اصفهان و تهران و قم می‌بینیم، یزیدی است و کافر و محارب؛ استغفرالله! بی آبرویی مانند من را چه به این برچسب‌زنی‌ها! حرف من این است که تا وجه سیاسی یک عمل خُرد در مقیاس درگیری تمدنی مشخص نشود، امکان عزم ملی و مشارکت عمومی مردم تا بن دندان مؤمن ایران را نخواهیم داشت؛ فقط در چنین صورتی است که می‌توانیم هویت اسلامی انقلابیِ فروکش کرده‌ی بعد از جنگ را دوباره احیاء کنیم. احیاء هویت ملی ـ تمدنی مردم ایران، آن باطل السحری است که همه ترفندها و دسیسه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تمدن رقیب ما را می‌تواند خنثی و در خود هضم کند. نمی‌توان مردم بزرگ ایران را با فرآیندهای نظام سازی مدرن، به مردمانی رام و مطیع نسبت به ساختار و قانون تبدیل کنیم. اگر چنین تقلیل گرایی و فروکاستنی را در دستور کار قرار دهیم و بخواهیم از مردم ایران، مردمانی میان‌مایه و نرمالیزه شده بسازیم، دیر یا زود با واکنش تند هویتی مردم ایران مواجه خواهیم شد 4️⃣ به صورت کوتاه مدت، باید بازیابی هویت جمعی و قدرت کنشگری اجتماعی قشر محجبه و مذهبی شود. تذکر لسانی فردی و بروز تنشهای متعددی که در این سالها اخبارش از گوشه و کنار به گوش رسیده است، تردید زیادی در ثمربخش بودن یا نبودن این شیوه امر به معروف و نهی از منکر ایجاد کرده است. در یک منطق ساده، گفته می‌شود که اگر ده نفر در یک خیابان به یک بی‌حجاب تذکر دهند، حتما اثرگذار است، ولی همین منطق ساده، معمولا به سادگی پیش نمی‌آید و امروز دست نیافتنی‌ترهم شده است. حلقه‌های میانی و جریان‌های حاکمیتی ـ مردمی باید به سازماندهی این نیروی مظلوم کف میدان و البته متحیر کمک کنند؛ این نیروهای پرانرژی و مسئولیت‌پذیر باید یاد بگیرند که قبل از تذکر لسانی، با نحوه حضور قدرتمند و الهام بخش خود، اثرگذاری محیطی داشته باشند؛ باید حتی اگر لازم باشد، برای جلوگیری از تعرض و درگیری در پرتو حضور نیروهای انتظامی در اماکن مورد نظر خود حاضر شوند؛ باید یاد بگیرند که تذکر لسانی را باید به نیروهای رسمی حراستها و انتظامات واگذار کنند، و خود بیشتر وظیفه «تبیین» و «گفت‌وگو» را به عهده بگیرند و با منطقی ساده و البته استوار، پیامدها و لوازم بی‌حجابی و برهنگی را در مقیاس نزاع تمدنی با غرب به تفاهم بگذارند. 5️⃣ بارها گفته ام، عامل اصلی رواج بی‌حجابی در غرب را نه تبلیغات و رسانه و فضای مجازی که تصمیمات غلط حاکمیت در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی می‌دانم. امضای نسخه‌های توسعه غربی در بخشهای متعدد حاکمیتی و عدول از شعار جوهری انقلاب اسلامی یعنی شعار«نه شرقی؛ نه غربی»، در بسیاری از موارد موجب گسست پیوندهای دینی جامعه شده است.... در یک جمله اگر بخواهم بگویم، غفلت حاکمیت از الزامات رویکرد پیشرفت اسلامی ـ ایرانی و عدم مرزگذاری آن با الزامات رویکرد توسعه غربی، امروز آن چیزی است که ضرورت ساختن «دولت اسلامی» به مثابه گام سوم حرکت تمدنی انقلاب اسلامی را دو چندان کرده است... (تفصیلش بماند برای مجالی دیگر) https://eitaa.com/Tanbiholomah
14020209_43424_16k (Trimmed).mp3
1.61M
❇️ اعتراضی که کمک به نظام است 🎙امام خامنه‌ای ♨️ با دشمن مرزبندی کرد و نگذاشت دشمن از این اعتراضات استفاده کند. ♨️ جامعه کارگری در عین همراهی و رفاقت با نظام، اعتراضات بحقش را مطرح کرد. @Tanbiholomah
🌀 حکومت و حق الزام به حجاب 📝 پژوهشی مستدل و فقهی 🔢 قسمت اول 1⃣ وظیفه حکومت دینی در اقامه دین 2⃣ حکومت دینی و الزام 📌 مطالعه تحقیق: https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
Hijab 01.pdf
3.84M
🌀 حکومت و حق الزام به حجاب 📝 پژوهشی مستدل و فقهی 🔢 قسمت اول 1⃣ وظیفه حکومت دینی در اقامه دین 2⃣ حکومت دینی و الزام پژوهش: کانال نخبگانی تنبیه‌الأمة تهیه و تنظیم: رسانه حوزوی مناهج https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
🌀 حکومت و حق الزام به حجاب 📝 پژوهشی مستدل و فقهی 🔢 قسمت دوم ♨️ ادله‌ی مشروعیت الزام حکومت به حجاب 📌 مطالعه‌ی تحقیق: https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
Hijab 02.pdf
6.21M
🌀 حکومت و حق الزام به حجاب 📝 پژوهشی مستدل و فقهی 🔢 قسمت دوم ♨️ ادله‌ی مشروعیت الزام حکومت به حجاب پژوهش: کانال نخبگانی تنبیه‌الأمة تهیه و تنظیم: رسانه حوزوی مناهج https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
🌀 حکومت و حق الزام به حجاب 📝 پژوهشی مستدل و فقهی 🔢 قسمت سوم 1️⃣ الزام به حجاب و سیره صدر اسلام 2️⃣ حکم حجاب کنیزان 3️⃣ ارتباط الزام به حجاب با رضایت مردم 4️⃣ الزام به حجاب و تزاحمات 📌 مطالعه تحقیق: https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
Hijab 03.pdf
4.11M
🌀 حکومت و حق الزام به حجاب 📝 پژوهشی مستدل و فقهی 🔢 قسمت سوم 1️⃣ الزام به حجاب و سیره صدر اسلام 2️⃣ حکم حجاب کنیزان 3️⃣ ارتباط الزام به حجاب با رضایت مردم 4️⃣ الزام به حجاب و تزاحمات پژوهش: کانال نخبگانی تنبیه‌الأمة تهیه و تنظیم: رسانه حوزوی مناهج https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
🎙 | امام صادق علیه‌السلام و داعیه تشکیل حکومت اسلامی 🎧 بشنوید👇
❇️لطفا ذائقه دوستداران اهل بیت (علیهم السلام) را تغییر ندهید 🖋 مرتضی صادقی 🔹چند سال قبل از این، وقتی ورود اشعار و سبکهای دور از شأن اهل بیت (علیهم السلام) به مداحی‌ها دلگیرمان میکرد، فکرش را نمیکردیم به زودی موسیقی به صورت گسترده وارد فضای تولید و انتشار مداحی شود. مدتی بعد از آن، وقتی کم‌کم موسیقی‌های ملایم وارد کلیپهای مداحی شد درد آور بود پیش بینی کنیم که موسیقی‌های نسبتا تند و ضرب‌دار در کنار ذکر اهل بیت (علیهم السلام) قرار بگیرند. 🔹هنوز زمان زیادی از محقق شدن آن پیش‌بینی نمیگذرد و در حالی که غصه این فقره در دلمان هنوز تازه است، خبر میرسد به مناسبت بزرگداشت اسوه عفت و حیا فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در شهر مقدسش جلسه مولودی برگزار می‌کنند و دختران و زنان با چادر مقابل مداح مرد جوان هلهله میکنند و بالا و پایین میپرند و دست میزنند و از صدا و سیما هم این دستاورد بزرگ پخش می‌شود. ⁉️آیا راه و رسم تبلیغ دین این است؟ آیا شیوه ترویج سبک زندگی فاطمه زهرا (سلام الله علیها) اینگونه است؟ آیا روش بالا نگه‌داشتن پرچم عفت و حیایی که زینب کبری (سلام الله علیها) تا پای جان برای برافراشته ماندنش جنگید، اینچنین است؟ آیا مسیر تربیت دختران طبق الگوی زندگی فاطمه معصومه (سلام الله علیها) از این مجالس عبور میکند؟ ♨️ برادر و خواهری که دغدغه تبلیغ دین و حفظ انقلاب را داری! حجاب بدون حس درونی حیا و بدون رفتار عفیفانه، مثل چوبی است که گرچه در ظاهر محکم است ولی در باطن موریانه آن را میخورد و درحال پوک شدن است. خالی کردن مجالس ذکر اهل بیت (علیهم السلام) از سبک زندگی آنان یعنی سم مهلک برای دینداری مردم، یعنی آلوده کردن پاکترین آب حیات بخش و کج کردن مستقیم‌ترین مسیر هدایت. شهد شیرین مرام اهل بیت (علیهم السلام) بدون یک کلمه کم یا زیاد برای تولید عسلی که به ذائقه مخاطب گوارا باشد، کافی است و نیاز به اختلاط و التقاط و تقلید از راه و روش این و آن ندارد. ✅پس لطفا ذائقه دوستداران اهل بیت (علیهم السلام) را تغییر ندهید. https://eitaa.com/Tanbiholomah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خرمشهر را خدا آزاد کرد. ❇️آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) خرمشهرها در پیش است.... https://eitaa.com/Tanbiholomah
🔻ولادت پربرکت امام رافت و مهربانی حضرت رضا علیه السلام بر امام زمان و همه محبین مبارک باد. https://eitaa.com/Tanbiholomah
❇️اندیشه «حکومت اسلامی» 🖋 صالح رحمتی 🔹در روزهای تبعید، پرسشهای متنوعی از امام راحل صورت گرفته و ایشان پاسخهایی مهم و قابل توجهی داده اند. بخشی از این پرسشها، ناظر بر طرح ایشان بعد از براندازی رژیم پهلوی است. در این یادداشت، نمونه‌هایی از این پرسشها و پاسخها گزارش میشود: ⁉️پرسش اول [برنامه سياسى شما چيست؟ آيا میخواهيد كه رژيم را سرنگون سازيد؟ به جاى اين رژيم، چه نوع رژيمى را برقرار خواهيد كرد؟] - كمال مطلوب ما ايجاد يك دولت و حكومت اسلامى است؛ مع ذلك نخستين اشتغال حاضر ما سرنگون كردن اين رژيم خودسر و خودكامه است. در مرحله اول بايستى قدرتى به وجود آوريم كه به احتياجات اساسى مردم پاسخ دهد. [مقصودتان از حكومت اسلامى چيست؟ آنچه از اين تعبير، خود به خود، به ذهن مى‏آيد امپراتورى عثمانى و يا عربستان سعودى است‏] - تنها مرجع استناد براى ما، زمان پيغمبر و زمان امام على است.(۱) ⁉️پرسش دوم سؤال: [هفته گذشته كه من و ديويد پرمن، به پاريس رفتيم، آيت الله خمينى در مصاحبه‏اى براى بخش فارسى بى. بى. سى. توضيحات بيشترى در اين باره داد] جواب: بايد اين رژيم برچيده بشود و پس از آن، با يك رفراندم عمومى، شخصى روى كار بيايد براى حكومت موقت؛ و به آراى عمومى رجوع بشود براى تشكيل يك مجلس؛ و تمام احكامى كه از مجلس بگذرد و تمام مسائلى كه در مجلس بگذرد، آن مسائل مطابق با اتكاى به ملت است. و تغيير، يك تغيير طبيعى است از يك حكومت و سلطنت غير قانونى به يك حكومت و رژيم قانونى. [آقا ممكن است توضيح بفرماييد كه مقصود از حكومت اسلامى جمهورى اسلامى چيست؟ و عده زيادى در ايران گفتند كه مى‏خواهيم برگرديم به قانون اساسى ايران؛ در اين مورد ممكن است توضيحاتى لطف بفرماييد؟] - برگشت به قانون اساسى، همان برگشت به رژيم سلطنتى منحط است كه امرى است كهنه شده و ارتجاعى؛ و اين قابل برگشت نيست. و اشخاصى كه مى‏گويند مى‏خواهيم برگرديم در اقليت واقع هستند؛ و تمام ملت از سرتاسر كشور فرياد مى‏زنند كه ما حكومت اسلامى مى‏خواهيم. و اما رژيم اسلامى و جمهورى اسلامى، يك رژيمى است متكى بر آراى‏ عمومى و رفراندم عمومى و قانون اساسى‏ اش قانون اسلام و بايد منطبق بر قانون اسلام باشد؛ و قانون اسلام مترقى ترين قوانين است، و قانون اساسى آن مقدار كه مطابق با اين قانون مترقى است آنها بر جاى خود باقى مى‏ماند و آن مقدار كه مخالف با اين است- به حكم خود قانون اساسى- قانونيت ندارد؛ و بسيارى موادش، موادى بوده است كه با سرنيزه تحميل شده است و آنها بايد ساقط بشود.(۲) ⁉️پرسش سوم [حضرت آيت الله خواهان سرنگونى رژيم سلطنتى موجود و جانشين شدن يك جمهورى هستيد. چه نوع جمهورى در نظر داريد؟ مثل سيستم امريكايى يا فرانسوى.] - ما خواهان استقرار يك جمهورى اسلامى هستيم و آن حكومتى است متكى به آراى عمومى. شكل نهايى حكومت با توجه به شرايط و مقتضيات كنونى جامعه ما، توسط خود مردم تعيين خواهد شد.(۳) ⁉️پرسش چهارم [دولت پيشنهادى شما چگونه خواهد بود و چه كسى آن را اداره خواهد كرد؟] - راجع به چگونگى دولت و رژيم، پيشنهاد ما جمهورى اسلامى است و چون ملت، ملت مسلم است و ما را هم خدمتگزار خود مى‏داند، از اين جهت حدس مى‏زنيم به پيشنهاد ما رأى دهد. ما از طريق رفراندم با ملت، يك جمهورى اسلامى تشكيل مى‏دهيم. و اما شخص؛ اين تابع آراى مردم است و الآن شخص معينى در نظر نيست.(۴) ادامه در فرسته بعد👇👇👇
ادامه از فرسته قبل 👆👆👆 ✅جمع بندی مواردی که حکایت از طرح و برنامه حضرت امام برای آینده انقلاب مردم ایران باشد، متعدد است. در این موارد، به وضوح ایشان از «حکومت اسلامی» سخن میگویند؛ حکومتی با هدف تحقق احکام الهی و باتکیه بر آراء مردم مسلمان ایران شکل. امام راحل تصریح دارد که، چون مردم ایران مسلمان هستند، پس بعد از سرنگونی رژیم پهلوی، حکومت اسلامی یا جمهوری اسلامی را خواهند ساخت. فلذا، طرح تشکیل حکومت اسلامی بر دو پایه استوار است: هدایت از ناحیه امام و همراهی مردم، و این حکومت، تحمیل از بالا به پایین نیست. برای بقاء حکومت اسلامی به همین معنا، باید دو عنصر هدایت امام جامعه و همراهی مردم با او، استمرار پیدا کند. و این امر، نیاز به آن دارد که فضای عمومی جامعه، فضایی دینی و اسلامی باشد تا؛ مقتضی برای هدایت امام جامعه فراهم گردد و مردم مسلمانی هم باشند که متمایل به اسلام و حکومت اسلامی باشند. و از همین موقف روشن میشود که؛ چرا برخی اصرار دارند تا به هر صورتی که شده، رویگردانی مردم از دین را اثبات نمایند؟ ------------------- ۱.مصاحبه [با لوسين ژرژ درباره مسائل سياسى و اجتماعى ايران‏]. ۴ ارديبهشت ۱۳۵۷/ ۱۶جمادى الاول ۱۳۹۸ ۲.مصاحبه [با خبرنگاران درباره آينده حكومت اسلامى‏]. ۲۰ مهر ۱۳۵۷/ ۹ ذى القعدة ۱۳۹۸ ۳.مصاحبه [با خانم اليزابت تارگود درباره وضع سلطنت‏]. ۱۰ آبان ۱۳۵۷/ ۲۹ذى القعدة ۱۳۹۸ ۴.مصاحبه [با تلويزيون «سى. بى. اس» امريكا درباره سخنرانى شاه و تغيير دولت‏]. ۱۵آبان ۱۳۵۷/ ۵ذى الحجه ۱۳۹۸ https://eitaa.com/Tanbiholomah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠پاسخ آیت الله شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی به شش سوال درباره مبانی حکومتی حضرت امام خمینی(ره) 1️⃣حکومت از منظر امام خمینی...؟ 2️⃣مبنای امام راحل درباره حکومت چه آثاری دارد؟ 3️⃣آیا دین از منظر امام راحل در عرض حکومت است...؟ 4️⃣حقیقت غدیر و ولایت از نگاه امام خمینی...؟ 5️⃣جوهر، حقیقت و روح حکومت از منظر امام خمینی...؟ 6️⃣اسلام بدون حکومت از منظر امام راحل....؟ 🌐کانال دیدگاه‌ها و اندیشه‌های آیت الله فاضل لنکرانی @j_fazel_lankarani https://eitaa.com/Tanbiholomah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حقیقت انقلاب اسلامی.... https://eitaa.com/Tanbiholomah