eitaa logo
تنبیه الأمة
2.6هزار دنبال‌کننده
175 عکس
81 ویدیو
22 فایل
تنبیه الأمة، #جهادی است در راستای #تبیین حقایق، کوششی در دفاع از حریم دین و مقابله با انحرافاتی که به نام دین رقم می‌خورد. مدیر کانال: @saleh63
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ پاسخی به ادعای دکتر خدایاری فرد برای آزادگذاشتن حجاب ۲ 🖋 جلال الدین احمدی 5️⃣ اما نکته آخر و مهمترین نکته؛ مراد از سلامت روان چیست و چه مرجعی صلاحیت این تشخیص را دارد که سلامت روانی جامعه چگونه تضمین می شود؟ اگر ما انسانها با عقل خود و به قطع نظر از دین الهی و وحی می توانستیم تشخیص دهیم که چه رفتارهایی سبب سلامت روانی ماست وچه رفتارهایی مضر به آن، دیگر چه نیازی به دین بود؟ مسلمانی چه معنایی داشت؟ 🔺 استاد عزیز؛ شما مسلمانید و اساس اسلام بر تسلیم است چنانچه در کلام نورانی امیرالمؤمنین علیه السلام آمده است (الکافی 2/45) و تسلیم یعنی اینکه علم خداوند را بر فهم خود ترجیح دادن و مطیع دستور او بودن، زیرا او عالِم به همه امور و همه پیچیدگیهای وجودی انسان است و گذشته و آینده را می بیند، اگر او دستور به حجاب داده است (سوره احزاب آیه 52 و سوره نور آیه 31 و ...) و به حاکم اسلامی دستور داده است که آن را در جامعه محقق کند و نگذارد دستورات دین معطل و مطرود بمانند، (مطالعه) یعنی اینکه او به عنوان خالق ما و خدای ارحم الراحمین سلامت روانی جامعه ما را در این امر می بیند. اگر در مغرب زمین، بر اساس انحرافات و تحریفاتی که در دینشان رخ داده و عملا دستشان از منبع زلال وحی کوتاه شده است و به دامن علوم انسانی پناه برده اند و خواسته اند مشکلات خود را خود و با تجربه خود حل کنند دلیل خوبی نیست که ما با داشتن دینی کامل و قرآنی متقن این منبع معرفتی را کنار گذاشته و تنها به یافته های تجربی بشر و فرضیه ها یا نظریات غیر مسلم بشری بسنده کنیم. 🔻 البته مسلما هیچ انسان فهمیده ای برخوردهای بی منطق و خشن و دور از قانون را در برابر هیچ متخلف و مجرمی نمی پذیرد اما الزام حکومت اسلامی به عمل به دستورات نورانی اسلام از جمله حجاب، خود بر گرفته از دین و منطق و عقل است. @Tanbiholomah
نقد علمی بیانات آقای علوی بروجردی در مورد بهائیت.mp3
15.03M
🌀 بیانات استاد نجم الدین طبسی در نقد علمی استاد علوی بروجردی درباره بهائیت 🎙 این فقه و فقاهت نیست ❓[آقای علوی بروجردی!] شما بهائیت -که اکثرا جاسوس اسرائیل هستند و قبح بی‌حجابی و فساد و افساد را ترویج می‌دهند- را با ایزدی‌ها مقایسه می‌کنید؟ شما کسانی که مورد ظلم داعش قرار گرفتند را با افرادی مقایسه می‌کنید که خودشان داعش هستند؟ ✅ خدا رحمت کند آیت الله العظمی بروجردی فقیه علی الاطلاق، فتوای قطع ارتباط و تحریم بهائیان از ایشان است. ♨️ من مطمئنم سبق لسان شده و [آقای علوی بروجردی] برمی‌گردند و از مردم می‌کنند. این مسأله‌ای نیست که قابل تحمل باشد. ❓[آقای علوی] شما به قرآن اعتراض دارید؟ مخاطب «کالانعام بل أضل» یا «کمثل الحمار» چه کسانی هستند؟ شما به پیامبر که آنگونه با بنی قریظه برخورد کردند اعتراض دارید! 🔺 آن روز که قدرتی نداشتند جد بزرگوار شما موضع گرفت؛ امروز که تا دندان مسلح‌اند و یاد می‌دهند چگونه با مسلمین بجنگند؛ حرف از حقوق این‌ها می‌زنید؟ 🔺 تو را به خدا همان‌قدر که برای بهائیان دل می‌سوزانید یک مقدار برای مذهبی‌ها دل بسوزانید. ⁉️ کی ما به اینها توهین کردیم؟ نکند منظور شما توهین به رژیم جعلی است؟ ♨️ فقهی که یاد گرفتیم این نیست؛ فقه نجف و قم این نیست. این مواضع سر از در می‌آورد. @Tanbiholomah
❇️ جزوه «تأملی در رابطه دین و آزادی» 📝 پژوهشی مستدل و فقهی ✅ پاسخ به برخی شبهاتی که پیرامون آزادی در دین مطرح می‌شود: 1⃣ آیا الزامات حکومت نسبت به امور دینی، سلب حق آزادی مردم و ظلم به آنهاست؟ 2⃣ آیا الزامات حکومتی با کرامت و ارزش انسان منافات دارد؟ 3⃣ آیا آیات قرآن، نافی الزامات حکومتی در امور دینی هستند؟ 📌 دانلود در کانال نخبگانی «تنبیه‌الأمة»:👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
تأملی در رابطه دین و آزادی.pdf
1.31M
❇️ جزوه «تأملی در رابطه دین و آزادی» 📝 پژوهشی مستدل و فقهی ✅ پاسخ به برخی شبهاتی که پیرامون آزادی در دین مطرح می‌شود: 1⃣ آیا الزامات حکومت نسبت به امور دینی، سلب حق آزادی مردم و ظلم به آنهاست؟ 2⃣ آیا الزامات حکومتی با کرامت و ارزش انسان منافات دارد؟ 3⃣ آیا آیات قرآن، نافی الزامات حکومتی در امور دینی هستند؟ https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
❇️ اگر شراب‌خوار را حد نمی‌زنید لااقل از بیت المال هزینه نکنید 🖋 حسین محمودزاده 📗 «همانا شراب و قمار و... پلید و از عمل شیطان است؛ از آن‌ها دوری کنید تا رستگار شوید.» (قرآن کریم؛ سوره مائده‌؛ آیه‌ ۹۰) 💠 امام رضا علیه‌السلام:‌ «هرگز خداوند پیامبری را نفرستاد مگر این‌که حرام شمردن شراب بخشی از آئین او بود» (عیون اخبارالرضا، ج۲، ص۱۴) ♨️ هر از چند گاهی، خبر مرگ یا بستری‌شدن عده‌ای به دلیل مصرف مشروبات الکی در رسانه‌ها منتشر می‌شود و در کنار همه‌ی عوارض و حواشی،‌ فرصتی نیز برای تحلیل‌ها و آسیب‌شناسی‌ها و ... فراهم می‌آید. 🔺 از میان همه‌ی این تحلیل‌ها، شاید مضحک‌ترین و مغالطه‌آمیزترین تحلیل، از آن عده‌ای است که چنین سوانحی را ناشی از ممنوعیت مشروبات الکلی در ایران می‌شمرند و این را بهانه خود برای اعلام مخالفت با آن می شمرند!! ♨️ جالب این‌که این افراد با این سطح آگاهی از جرم‌شناسی و روان‌شناسی اجتماعی، هرگز - برای مثال- تلفات ناشی از سوء‌مصرف مواد روانگردان و توهم‌زا در غرب را ناشی از قوانین ممنوع کننده‌ی آن‌ها در آن کشورها نمی‌دانند. یا توضیح نمی‌دهند چرا در عین آزادی کامل مشروبات الکلی در ایالات متحده، طبق آمار رسمی دولتی، سالانه ۱۴۰ هزار نفر به خاطر مصرف مشروبات الکلی به کام مرگ می‌روند؟ چه تضمینی وجود دارد که اگر در کشور اسلامی ایران این حرام قطعی الهی قانونی و عادی بشود، آمار چنین مرگ‌های تأسف‌انگیزی کمتر شود؟ یا اصلا به مفاسد اجتماعی مترتب بر آزادی مشروبات الکلی که هم در متون دینی ذکر شده‌اند هم تجربه آن را تأیید می‌کنند، فکر کرده‌اند؟ 🔻 همه این مسائل شاهد بر آن است که صاحبان تحلیل‌های پیش گفته، دغدغه‌ی جان انسان‌ها را ندارند و اغراض دیگری را از این به اصطلاح تحلیل‌ها پیگیری می‌کنند. ⛔️ نافرمانی حکم مسلّم قرآن و داشتن این رفتارهای پرخطر، هزینه‌های مادی مختلفی را بر نظام سلامت کشور تحمیل می‌کند که بخشی از این هزینه‌ها به شکل مستقیم در قالب حق بیمه از شهروندان دیگر گرفته می‌شود و بخش دیگر نیز از بیت المال مسلمین و بودجه‌ی عمومی کشور پرداخت می‌شود. برای هر فرد مسلمان و مؤمن به قرآن، این سنگین است که ببیند علاوه بر ارتکاب محرمات الهی و عدم برخورد شرعی -تعزیر- با خاطیان، از سرمایه‌های عمومی نیز برای جبران خسارت گناهکاری این افراد هزینه شود؛ و همچنین عده‌ای قلم به دست با ژست دروغین دلسوزی برای جان افراد، نعل وارونه زده و پروژه‌ی عادی‌سازی منکری مانند شرابخواری -که خود عامل مرگ سالانه هزاران نفر در جهان است- را پیگیری کنند. ✅ پیشنهاد ما این است که همان‌طور که هزینه‌ی درمان جراحات ناشی از اقدام به خودکشی، یا نزاع‌های خیابانی مشمول تعهد برخی بیمه‌ها نمی‌شود، به همان شکل، هزینه‌ی درمان و جبران خسارات بدمستی و عیاشی عده‌ای معدود نیز از محل بیت المال و حق بیمه‌ای که ماهانه از دسترنج کارگر و کارمند مسلمان کسر می‌شود، پرداخت نگردد. به این افراد خدمات اورژانس و درمان ارائه شود، اما با هزینه‌ی آزاد و شخصی خودشان. @Tanbiholomah
❇️ آیا بهائیان ملاک‌های شهروندی را دارند؟ 📝 پرسشی از استاد علوی بروجردی 🖋 ابوالحسن حسنی 🔸 «شهروندی» یک مفهوم پیچیده و چندوجهی است که تحت تأثیر طیف وسیعی از عوامل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی قرار دارد. 🔺 چهار معیار «تعلق، همبستگی با مردم، همذات‌پنداری با جامعه، و وفاداری»، نشان‌دهنده‌ی درونی‌شدن موقعیت و عضویت فرد به عنوان یک شهروند است. 🔻 معیارها‌ی یادشده بر اهمیت نگرش‌های ذهنی و پیوندهای روان‌شناختی، جامعه‌شناسی و سیاسی در اعطاء شهروندی تأکید می‌کنند. در واقع این ملاک‌ها، همسویی درونی با جامعه‌ی ملی و سیاسی اعطای حقوق شهروندی را به اعضای آن توجیه می‌کند. ✅ بنابر این، اگر شهروندی بر اساس این چهار پایه باشد، حقوق شهروندی کاملاً معنی دار و پایدار خواهد بود. 🔺 توجه به این نکته ضروری است که نظام‌های سیاسی و ایدئولوژی‌های مختلف ممکن است این معیارها را به طور متفاوتی در اولویت قرار دهند. 🔻 همچنین، باید توجه داشت در قوانین کشورهای مختلف ملاک‌هایی مانند تولد، اصل و نسب، پیوندهای فرهنگی، اقامت طولانی‌مدت، انجام خدمت سربازی و ... برای اعطای تابعیت آمده است. اما مبنای همه‌ی این عناوین جز همان چهار معیار مذکور نیست. ♨️ در ضمن، این ملاک‌ها وجودی‌اند، نه عدمی. بنابر این، در موارد مشکوک نیاز به احراز دارند. ⁉️ حال پرسش این است: آیا‌ بهائیان واجد این ملاک‌ها هستند؟ @Tanbiholomah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹استاد میرباقری (دام عزه): روز عید، روز رجوع به امام است... https://eitaa.com/Tanbiholomah
12.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹آیت الله جوادی آملی(دام ظله): از وجود مبارک رسول الله پرسیدند، چرا از علی نگفتی؟ حضرت جواب داد: شما از صحابی پرسیدید... https://eitaa.com/Tanbiholomah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️سقیفه، منشا سکولاریسم در دنیای اسلام آیت‌الله مصباح یزدی (رضوان الله علیه) ☀️روایات فراوان در شأن امیرالمؤمنین(علیه السلام) 🔹از پیامبر اكرم(صلى الله علیه وآله) روایات فراوانى نقل شده است كه در آنها تعبیراتى از قبیل خلیفه، ولىّ، مولا و تعابیر دیگرى شبیه آنها در شأن امیرالمؤمنین(علیه السلام) صادر شده است. بسیارى از این روایات را اهل تسنن نیز نقل كرده اند. بعضى از این تعبیرات به قدرى صریح است كه اگر شخصى بدون غرض آنها را مطالعه كند، هیچ شك و شبهه‌اى در مورد ولایت و خلافت حضرت على(علیه السلام) براى او باقى نخواهد ماند. به همین علت بعضى از علماى اهل تسنن كه این گونه احادیث را جمع آورى كرده و در این زمینه آثارى را تألیف كرده اند، به جهت اهتمام نسبت به گردآورى روایات پیرامون مدح امیرالمؤمنین(علیه السلام) و یا اثبات ولایت و خلافت ایشان، متهم به تشیع شده اند. این گونه روایات فراوان است و در كتب متعددى ثبت شده است، كه علاقه مندان مى‌توانند به آنها مراجعه كنند. 🚫شبهه در روایات 🔹 نكته مهم در این میان، تشكیكى است كه درباره مضمون این روایات صورت مى‌پذیرد. از صدر اسلام افرادى كه در مقام بحث و جدل مغلوب شده و بر آنها ثابت مى‌شد كه این تعبیرات از پیغمبر اكرم(صلى الله علیه وآله) صادر شده و معنایى جز خلافت حضرت على(علیه السلام) ندارد، متعصبانه با طرح شبهه‌هاى شیطانى، به تحریف معنوى این روایات دست مى‌زدند. از جمله این شبهات این است كه: مى پذیریم كه بعد از وفات پیغمبر(صلى الله علیه وآله) وظیفه‌اى كه بر عهده ایشان بوده به حضرت على(علیه السلام) منتقل شده است. اما كار پیغمبر(صلى الله علیه وآله) ابلاغ رسالت و دین خدا بود و وظیفه دیگرى نداشت؛ از این رو وظیفه حضرت على(علیه السلام) بعد از پیغمبر(صلى الله علیه وآله) ، به عنوان خلیفه آن حضرت، تبلیغ دین خدا است و وظیفه دیگرى بر عهده آن حضرت نیست! ❌ سکولاریسم بر اساس شبهاتى از این قبیل، منشأ سكولاریزم، یعنى تفكیك دیانت از سیاست، از صدر اسلام پیدا شد. از همان ابتدا كسانى مى‌گفتند مسأله ریاست بر امت و به تعبیر دیگر «امامت»، مربوط به زندگى دنیا و اداره امور آن است و ربطى به «رسالت» ندارد. پیغمبر اكرم(صلى الله علیه وآله) ، رسول خدا و مأمور ابلاغ پیام‌هاى خدا به مردم بود، اما امامت و حكومت بر مردم و وجوب اطاعت مردم از آن حضرت در امور دنیا ثابت نشده است! از این رو درباره حضرت على(علیه السلام) نیز كه خلیفه آن حضرت است، ثابت نیست. بنابراین گرچه حضرت على(علیه السلام) خلیفه پیغمبر(صلى الله علیه وآله) است، لكن چون بر پیامبر(صلى الله علیه وآله) تنها «ابلاغ» پیام‌هاى خداوند واجب بوده است، به همین دلیل براى حضرت على(علیه السلام) نیز به عنوان خلیفه پیغمبر(صلى الله علیه وآله) امرى بیش از این ـ تبلیغ دین ـ ثابت نیست! خلاصه، مسأله حكومت از مسأله تبلیغ دین جدا است و خلافت امیرالمؤمنین(علیه السلام) از پیامبر(صلى الله علیه وآله) كه در روایات آمده فقط در امر تبلیغ دین است! شاید تعجب كنید كه چگونه ممكن است در صدر اسلام چنین مسأله‌اى مطرح شده باشد؟! اما واقعیت این است كه اتفاقاً پایه و اساس ماجراى سقیفه بر همین نظریه استوار بود. هنوز پیكر مبارك پیغمبر اكرم(صلى الله علیه وآله) به خاك سپرده نشده بود كه عده‌اى در سقیفه جمع شدند تا براى امت، خلیفه و امام تعیین كنند. معنى این كار آن بود كه خدا و پیامبر فقط در امر دین دخالت مى‌كنند و مسأله رهبرى جامعه و حكومت چون مربوط به دین نیست، از این رو خدا و پیامبر نیز چیزى در مورد آن نفرموده‌اند و ما خود باید در این باره تصمیم بگیریم! معناى این كار، تفكیك دین از سیاست بود و نطفه این نظریه در سقیفه بسته شد. 📚 در پرتو ولایت، ص۹۴   https://eitaa.com/Tanbiholomah
☀️بزرگترین جشن عید غدیر در تاریخ 🖋محمدحسین جمالزاده جشن غدیر از مهمونی ده کیلومتری تهران گرفته تا موکب‌های کوچک روستاها، ثابت کرد این اسلام انقلابی است که می‌تواند غدیر را از مهجوریت بیرون سازد، نه اسلام‌های تقلبی و حداقلیِ انجمنی و سکولار. https://eitaa.com/Tanbiholomah