eitaa logo
تربیت مربی کشوری
1.9هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
622 ویدیو
363 فایل
﷽ عمودانا مجرے صحنہ/تخصصے کودک مدیر و موسس دپارتمان‌آموزشیےنشاط ودانایےتهران مجرے طرح ارتقاے مهارت مربیان کودک ازسال ۹۵ با مجوز رسمےواعطاے گواهینامه معتبرمربیگرے نماینده مادرشهرتان باشید👇 📲 09361365667 🆔 @Amoodana ادمین کانال @Admin_amoodana
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌈 به وقت بازی سرعت عمل و هماهنگی حرکتی و تمرکز پردازش ذهن دیداری ࿐჻ᭂ⸙🍃🌺🍃⸙჻ᭂ࿐ ‎‎‌‌‎‎‌‌‎‎‌‍‎‌‌‎ 🍁 👇 ------------------------------ 🆔 @Tarbiyat_Morabi 🌸🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باسلام همکاران گرامی درصورت صلاحدید در گروههای مدارس ارسال نمایید . *توصیه به اساتید در هنگام تدریس* ۱- *بهترین وضعیت  یک دبیر در هنگام تدریس، قرار گرفتن پای تخته کلاس است.* *میزان تحرک و جابه‌جایی بهتر است مختصر، آرام و در محدوده‌ی تخته کلاسی باشد.* *این که مدام قدم بزنیم  و یا در عرض و طول کلاس جابه‌جا بشویم، تمرکز شاگردان را بر هم زده و به‌تدریج  حرکت بیش از حد ما، برای دانش آموزان خسته‌کننده می‌شود.* ۲- *بهترین حجم صدا هنگام تدریس، حجمی متوسط، توام با آرامش و بیان شمرده‌ی کلمات است.* *جالب نیست  دانش‌آموز تذکر دهد: لطفا بلندتر* *و نیز اشتباه است فکر کنیم با فریاد کشیدن مطالب را بهتر به شاگردان فهمانده‌ایم.* *فریاد زدن به هنگام تدریس  تدریجا گوش و ذهن آن‌ها را خسته می‌کند و انرژی معلم را نیز تحلیل می‌برد.* *اگر درس را با فریاد زدن شروع کنیم، دیگر تا انتها  باید داد بزنیم؛ چون دانش‌آموزان عادت کرده  و دیگر به صدای آهسته‌ی  ما توجه نخواهند کرد.* *حجم متوسط صدا بهترین است و آن گاه می‌توان گاهی با بالا بردن یا پایین آوردن صدا، توجه بیشتری را ایجاد نماییم....* ۳- *نگاه دبیر باید بر روی صورت تمام دانش آموزان حرکت کند.* *در هنگام تدریس فقط بعضی نفرات را نگاه کردن، و یا فقط به در و دیوار کلاس چشم دوختن، اثر منفی داشته  و عده‌ای از شاگردان با این احساس که در دایره توجه قرار ندارند، کم‌کم از دنبال کردن صحبت‌های ما دور خواهند شد.* ۴- *از یاد نبریم دانش‌آموز بیش از آن که به مقدار پیشرفت درس در هر جلسه کلاس توجه کند، به محتوای مطالب گفته شده دقت می کند.* *به عبارت دیگر قبل از آن که از خود بپرسد در یک جلسه  چند صفحه کتاب تدریس شده، از خود می پرسد چه مطالبی را خوب و عمیق یاد گرفته است.* *کیفیت آن چه تدریس می‌کنیم مهم‌تر از کمیت مطالب گفته شده است.* *سریع و تند درس دادن مطالب درسی، معمولا دانش آموز را دچار اضطراب می‌کند.* *این مطلب به‌ویژه در جلسه‌های اول شروع برنامه‌ی کلاس‌ها مهم‌تر است.* ۵- *بیش از نود درصد دانش‌آموزان ، تخته‌ای باصفا و زیبا را می‌پسندند.* *از رنگ‌های متنوع استفاده کنیم.* *تا جایی که ممکن است مرتب و منظم و خوش‌خط بنویسیم.* *حتی المقدور از یک سمت تخته شروع کرده و به‌تدریج و منظم کل تخته را پر کنیم.* ۶- *اخلاق خود را برای شاگردان توضیح ندهیم.* *کل توضیحاتی که در باره‌ی اخلاق و کاراکتر  و انتظارات خودتان می‌دهید، نهایتا نیم ساعت به یاد شاگردان می ماند.* *آن‌ها باید اخلاق و منش شما را از روی رفتارتان بفهمند و به‌خاطر بسپارند.* *به عبارت دیگر آن چه را که مستقیم یا غیرمستقیم از رفتار و حرکات  شما ببینند، به خاطر خواهند سپرد.* ۷- *دو چیز باعث تمکین، نظم و با اخلاق بودن دانش‌آموزان در کلاس یک دبیر می‌شود :* *اول : علاقه‌ای که به آن دبیر دارند.* *دوم : میزان احترامی که برای شخصیت آن دبیر قائل هستند.* *هیچ یک از دو مورد بالا با زور و اجبار ایجاد نخواهد شد.* *دانش آموزان را دوست بدارید تا شما را دوست داشته باشند.* *هر قدر دبیر رفتار موقرتری داشته باشد، دانش‌آموزان نیز ناگزیر بیشتر به او احترام می‌گذارند.* ۸- *بدترین اتفاقی که می‌تواند برای یک معلم بیفتد ، خشمگین شدن...فریاد زدن...و خدای ناکرده  کلمات نامناسب بر زبان راندن است.* *از نظر دانش آموزان معلمی که نتواند خودش را کنترل کند، قدرت کنترل کلاس را نیز نخواهد داشت.* *خشمگین شدن و فریاد زدن، شخصیت یک معلم را در نظر کلاس فرو خواهد ریخت.* ۹- *با دانش آموز جر و بحث نکنیم.* *بحث  کردن با نوجوانان بیش از آن که آن‌ها را قانع کند، از شخصیت و اعتبار دبیر می‌کاهد.* *خود را درگیر بحث نکنید.* *اگر نظری راجع به روش تدریس و یا روش اداره کلاس می‌دهند، به نظرشان احترام بگذارید. با جملات منطقی اما نه خیلی طولانی، جواب‌هایی هوشمندانه  بدهید. نگذارید بحث طولانی شود.* ۱۰- *در مقابل خطاهای دانش‌آموزان، بیش از حد حساس نشده و عکس‌العمل شدید نشان ندهیم.* *گاهی یک نگاه معنادار کافی‌ست.* *گاهی یک تذکر دوستانه، اما جدی و بصورت انفرادی،  مشکل را حل می کند.* *گاهی  جابه‌جا کردن و تغییر  دادن محل نشستن یک دانش آموز، آرامش و سکوت را به کلاس برمی‌گرداند.* ۱۱- *هر قدر با مطالعه‌ی بیشتر و دست پرتر به سر کلاس برویم، از احترام بیشتری برخوردار می‌شویم.* *هنر زیبا  درس دادن اگر با توان علمی بالا همراه شود، معجزه می‌کند.* ۱۲- *از مهمترین نکات مثبت شغل ما، سر و کار داشتن با جوانان پر انرژی، بانشاط، و سرشار از حس زندگی است.* *همراه جوانان بودن، ما را جوان نگه می‌دارد* *قدر این موضوع را بدانیم* *مسلما اساتید با تجربه، خود صاحب مهارت‌های ویژه می‌باشند* با آرزوی بهترین ها ‎‎‌‌‎‎‌‌‎‎‌‍‎‌‌‎ 🍁 👇 ------------------------------ 🆔 @Tarbiyat_Morabi 🌸🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ اختلالات نوشتاری در کودکان را بدانیم و درمان کنیم: 🌿 بدخطی یا نارسانویسی✏️ اختلال یادگیری شکل‌های گوناگونی دارد و بر اساس آن با علائم متفاوتی تظاهر پیدا می‌کند. یکی از علائم اختلال نوشتن است. دانش‌آموز مبتلا توان نوشتاری و دست‌خط خوبی ندارد، املای او پر از غلط است و نقطه‌گذاری و دستور زبان‌ او مشکل دارد. توانایی برقراری ارتباط با جملاتی که می‌نویسد، ندارد چون نمی‌تواند کلمات و جملات را درست به هم مرتبط کند. ساختار نوشتار این کودکان ضعیف است و نمی‌توانند آنچه در ذهنشان است را با نوشته به دیگران انتقال دهند. نوشته‌های این گروه افراد پراکنده و گسسته است و خواننده توانایی درک مطلب را نخواهد داشت. 🌿 فاصله‌نویسی بین حروف و کلمات✏️ از جمله علل بروز این حالت سرعت زیاد قلم هنگام نوشتن، حرکت بیش از حد و سریع جانبی و بی‌توجهی به هماهنگی لازم برای نوشتن است. برای رفع این مشکل والدین یا معلم باید کلمه‌های یک جمله را به‌صورت کمرنگ یا نقطه‌چین بنویسند تا دانش‌آموز ضمن کامل کردن به فاصله‌ها هم توجه داشته باشد. همچنین می‌توان از چوب کبریت به شکل عمودی به‌عنوان حد فاصل استفاده کرد تا دانش‌آموز پس از نوشتن یک کلمه چوب کبریت را قرار دهد سپس کلمه بعدی را بنویسد 🌿 اختلال در گذاشتن سرکش و نقطه✏️ بچه‌هایی که نقطه و سرکش کم و زیاد می‌گذارند، نیاز به تقویت دقت دیداری و دقت و تمرکز دارند. اگر در سال اول دقت دانش‌آموز را افزایش ندهید در سال‌های بعد مشکل او بیشتر به چشم می‌آید و بی‌دقتی او به سایر دروسش منتقل خواهد شد. تمریناتی مانند اختلاف تصویر را پیدا کن، بگرد و پیدا کن، کارهای نقطه‌چین، شباهت را پیدا کن، بازی‌های دقتی و... می‌تواند دقت دانش‌آموز را افزایش دهد. 🌿 کج‌نویسی✏️ از جمله علل بروز این اختلال سفت در دست گرفتن مداد و فشار زیاد انگشت شست به آن یا در جهت درست قرار ندادن دفتر یا کاغذ و قرار نگرفتن درست مداد بین انگشتان است. برای درمان کافی است از کودک بخواهید هنگام نوشتن بازو را به بدن بچسباند تا دست انعطاف زیادی نداشته باشد. 🌿 نامرتب‌نویسی✏️ علت نامرتب‌نویسی حرکت بسیار کند دست، محکم گرفتن مداد بین انگشتان و نبودن آزادی حرکت و انعطاف پایین دست، همچنین نادرست بودن وضعیت نشستن و قرار دادن کاغذ است. برای درمان ابتدا قوانینی را در نظر می‌گیریم، مثلا از ابتدای خط شروع به نوشتن می‌کنیم. از خط منحرف نمی‌شویم. از پاک‌کن استفاده نمی‌کنیم. نوک مداد هنگام نوشتن باید تیز باشد و... همچنین می‌توانید از کپی کردن استفاده کنید. 🌿 پررنگ‌نویسی✏️ وقتی دانش‌آموز روی دفتر یا کتاب می‌نویسد، بیش از حد مداد را فشار می‌دهد پس به جای دفتر یا کتاب از یک کاغذ استفاده کنید و آن را روی فرش یا بالش قرار دهید تا بنویسد، به شرط اینکه به اندازه‌ای فشار دهد که کاغذ سوراخ نشود. بعد از مدتی تمرین مشاهده می‌کنید مداد را زیاد فشار نمی‌دهد یا از مداد رسم که نوک آن زود می‌شکند استفاده‌کنید تا مجبور شود زیاد مداد را فشار ندهد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌╭━━⊰❀•❀🌼❀•❀⊱━━╮ ‎‎‌‌‎‎‌‌‎‎‌‍‎‌‌‎ 🍁 👇 ------------------------------ 🆔 @Tarbiyat_Morabi 🌸🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: ✨خودت رو باور کن. به توانایی‌های خودت ایمان داشته باش . اعتماد به نفس داشته باش از پسش برمیای... ✨وقتی دیدی سخته بیخیال نشو تلاشت رو بیشتر کن، بیشتر زحمت بکش. وقتی میبینی باید زمان بگذره تا حل بشه؛ صبرت رو زیاد کن به هدفت و اینکه بهش میرسی باور داشته باش. ✨حس پیروزی رو تو چهره‌ات نشون بده. بذار بقیه هم با دیدن تو قانع شن که تو میتونی و تو لایق بهترین‌هایی... ✨من پر انرژی و قدرتمند هستم. 💚خداوندا سپاسگزارم‌💚 ‎‎‌‌‎‎‌‌‎‎‌‍‎‌‌‎ 🍁 👇 ------------------------------ 🆔 @Tarbiyat_Morabi 🌸🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دانش_آموزان در دوران مدرسه مخصوصاً ابتدایی بعضی کودکان هستند که همیشه کندتر از دیگر دانش آموزان می‌نویسند و این مسئله باعث می‌شود تا کودک هم اعتماد به نفس خود را از دست بدهد , هم درسش ضعیف شود. ?دلیل اصلی کند نویسی دانش آموزان، آموزش غلط یا عدم نظارت در قلم به دست گرفتن توسط معلم و والدین می‌باشد . البته کند نویسی دلایل متعدد دیگری هم دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم . با ما همراه باشید . ? دلایل کند نویسی دانش آموزان: ?ضعف عضلات انگشتان ?بد گرفتن مداد ?کوتاه بودن مداد ? بد نشستن و ارتفاع نامناسب صندلی ?بد گذاشتن کاغذ روی میز ?گذاشتن سر روی میز و نزدیک دفتر و کتاب هنگام نوشتن ?برتری چپ چشمی و برتری راستی ? نارسایی بینایی و ضعف بینایی چشم ?سرعت عمل پایین در انجام کارهای ظریف مثل لباس پوشیدن و دکمه بستن و… ?زیاد بودن مطالب درسی ?انجام تکالیف توسط والدین ?فقدان انگیزه برای یادگیری ?سرکوفت زدن به دست خط و عدم دادن پاداش متناسب با تلاش کودک. ?شروع زودتر از موعد مقرر آموزش نوشتن , مثل پیش دبستانی یا آموزش خط نستعلیق و شکسته نستعلیق قبل از ۹ سالگی. ?آموزش غلط یا عدم نظارت صحیح بر مداد دست گرفتن کودک در کلاس توسط معلم , و در منزل توسط والدین . در ادامه راهکار هایی برای کندنویسی کودکان را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت . ?خطوط دفتر کودک را یکی در میان با رنگ های مختلف پررنگ کنید , مثلاً یک خط زمینه سبز باشد و خط بعدی آن قرمز باشد. ?خمیر بازی و چنگ زدن به خمیر و ورز دادن آن با دو انگشت سبابه و اشاره. ?نوشتن از روی الگوی کلمات (نقطه چین) . می توانید برای این کار زمان بگیرید و سعی کنید زمان هر مرتبه کمتر شود . ? جستجوی اشیاء ریز مثل تیله، نخود, و … در داخل کیسه پراز ماسه و نمک یا چوب اره شده با انگشتان دستی که کودک مداد را با آن به دست می‌گیرد. ?غلت دادن گوی در داخل نمک و ماسه با انگشتی که کودک مداد را با آن به دست می‌گیرد. ?انداختن کش اسکناس به دور انگشتان دستی که کودک با آن می‌نویسد و سپس باز کردن انگشتان تا کش به شکل النگو در مچ بیفتد. ?انجام ورزش های انگشتان مثل حرکت انگشتان و باز و بسته کردن آن ها . ? بهتر است کودک به خط نسخ بنویسد نه شکسته نستعلیق (نه زیبا نویسی) و پس از یادگیری درست نویسی به زیبا نویسی پرداخته شود . ?کودک با دستی که قلم را در آن می گیرد از روی زمین چوب کبریت های پخش شده را یکی یکی جمع کند. ?چنگ زدن و فشردن توپ پلاستیکی یا تویپ چرخ ماشین و دوچرخه با انگشتان دستی که کودک قلم را با آن به دست می‌گیرد. ?بلند کردن وزنه های سبک به وسیله ی کش با دستی که مداد را با آن می گیرد . ?ریش ریش کردن نخ کاموا با انگشتان دستی که قلم را با آن به دست می‌گیرد. ?باز و بسته کردن درب بطری، پیچ و مهره و قفل در با کلید در سایزها و اندازه‌ های مختلف در زمان مشخص با انگشتان دستی که با آن می‌نویسد . ?شمارش اسکناس با دو انگشتی که مداد را با آن ها به دست می گیرد . ورق زدن کتاب نیز با دوانگشت مفید است. ? جمع کردن سوزن ته گرد از روی آیینه با دوانگشت اشاره و سبابه که قلم را با آن ها بدست می‌گیرد. ‎‎‌‌‎‎‌‌‎‎‌‍‎‌‌‎ 🍁 👇 ------------------------------ 🆔 @Tarbiyat_Morabi 🌸🌼
❓اختلال یادگیری در چه نشانه هایی دارد؟ 💥 مشکل یادگیری، اختلال در خواندن است.  یعنی اگر دانش آموزی به این مشکل دچار باشد، به احتمال در سایر زمینه ها هم دچار اشکال خواهد بود. 💥 مهارت در خواندن، باعث درک بهتر مسائل می شود و در و هم کمک کننده است 🔥 انواع مشکلات خواندن 👇 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 مشکلات خواندن پایه: که شامل در درک روابط، صداها، حروف و کلمات می شود. 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 مشکلات روانی خواندن: که شامل خواندن با مناسب ، دقیق خواندن و طرز درست می شود. 🌱🌱🌱🌱🌱🌱 مشکلات درک خواندن: که نوعی ناتوانی در معنی کلمات، عبارات و پاراگراف (بندها است؛ یعنی کلمات را پشت سرهم می‌خواند و نظم توقف و شروع ندارد و فقط می‌خواند. 🌱🌱🌱🌱🌱 مشکل در مهارتهای اساسی خواندن؛ کردن و نکات مهم بچه های با مشکل خواندن بیشتر این مشکلات را دارند مشکل در یادآوری صدای حروف مثلا وقتی حرف «ق» را می‌بیند، صدای آن را به خاطر نمی‌آورد و درست تلفظ نمی کند. 🌱🌱🌱🌱 مشکل در صداکشی کردن واژه‌ها و ترکیب صداها: برای   کلمه مثلا با حروف ب - ا - ر - ا - ن»، نمی‌تواند کلمه «باران» را بسازد و بگوید. 🌱🌱🌱🌱 مشکل در واژه‌هایی که شبیه هم هستند : ممکن است واژه «رفته»، «رفت» خوانده شود یا واژه «سنگ»، «سگ» خوانده شود. 🌱🌱🌱 جابه جا خواندن در کلمه مثلاً واژه «دور»، «رود» خوانده می شود. 🌱🌱 خیلی آهسته و کند خواندن، ‎‎‌‌‎‎‌‌‎‎‌‍‎‌‌‎ 🍁 👇 ------------------------------ 🆔 @Tarbiyat_Morabi 🌸🌼