یک سلول مغزی انسان می تواند اطلاعاتی به حجم پنج برابر دایرة المعارف بریتانیکا را در خود ذخیره کند. دانشمندان هنوز به نتیجه قطعی نرسیده اند، ولی ظرفیت مغز انسان معادل 3 تا 1000 ترابایت ( هر ترابایت 1000 گیگابایت است ) است. آرشیو ملی انگلیس که اطلاعات مربوط به 900 سال را در خود دارد، فقط 70 ترابایت حجم دارد که کمتر از میزان ظرفیت مغز ما مغز ما در شب و هنگام خواب بسیار فعال تر از روز و بیداری است.
کانال👇
#ترجمه_کلمات_قرآن
#آموزش_روخوانی
#آموزش_تجوید
#دائره_المعارف
@Targomeh
#وسعـت_رزق
☘️ امام صادق (علیه السلام) :
🌷هرڪس سوره #ذاریات را تلاوت
نماید ، (حداقل یڪ بار در روز) ثروت
حلال برای او رسد و روزی اش فرآوان گردد.
کانال👇
#ترجمه_کلمات_قرآن
#آموزش_روخوانی
#آموزش_تجوید
#دائره_المعارف
@Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃❤️🎼📹یکی از زیباترین کلیپهای اسماءالله ؛
🍃❤️ فرح بخش ترین آوا برای شروعِ یه روزِ عالی و مملو از عشقِ بخوبیها.
🍃💙کاری از نوجوانِ خوش صدا و خوش ذوقِ
کانال👇
#ترجمه_کلمات_قرآن
#آموزش_روخوانی
#آموزش_تجوید
#دائره_المعارف
@Targomeh
........ادامه
🌟 #آفرینش_آسمان🌟
🔹ب : آسمانها طبقه های به هم پیوسته بودند و خداوند آنها را فتق ( جدا ) کرد و به شکل هفت آسمان پدید آورد ، زمین نیز چنین است .
🔸 امام علی علیه السلام در داستان آغاز آفرینش به این موضوع تصریح می کند :
🔹 خداوند، آسمان را به طبقه ها تبدیل کرد و طبقه ها را از هم گشود و آن را هفت آسمان ساخت ؛ پس از آن که به یکدیگر بسته و به فرمان او ، چنگ در یکدیگر نهاده بودند .
🔸ج . آسمانها رتق بودند؛ یعنی محکم بودند و خلل و فُرَجی در آنها نبود و خداوند آنها را با باران گشود و این معنای * و السماء ذات الرّجع * ( طارق / ۱۱ ) است.
🔹 زمین نیز رتق و محکم بود و آمادگی رویش گیاهان را نداشت و خداوند آن را فتق کرد و برای روییدن گیاهان آماده ساخت . * و الارض ذات الصّدع * ( طارق / ۱۲ )
🔸 امام صادق علیه السلام در تفسیر رتق و فتق در آیه ۳۰ انبیا میگوید :
آسمان به رنگ آب سبز و زمین خشک و به رنگ آب زلال و هر دو مرتوق بودند و در نداشتند .
🔹 زمین دارای در ( منفذ )ی که محل رویش گیاهان است ، نبود و آسمان بر زمین می بارید تا از آن گیاه بروید ،
پس خداوند آسمان را با باران و زمین را با رویش گیاهان گشود .
🔸د : آسمانها و زمین رتق یعنی تاریک بودند و موجودات آنها دیده نمی شدند .
🔹 خداوند آنها را با اجرام نورانی ، فتق ( روشن ) کرد .
🔸ه : آسمانها و زمین تق کرده بودند ، یعنی موجود نبودند و با فتق وجود یافتند .
🔹فخررازی تفسیر اول دوم و سوم را به ترتیب راجح دانسته و سوم را به بیشتر مفسران نسبت داده است .
🔸 الفرقان ، میان آرای پیشین چنین جمع کرده * رتقا * که به صورت مصدر و مفرد آمده دلیل بر آن است که آن دو در آغاز یکی بودند و زمین و آسمان وجود نداشت بلکه هر دو ماده واحد نخستین بودند که از آن به ماء تعبیر میشود و در این ماده به هم پیوسته بودند .
🔹 سپس ماء فتق و به دخان سماء و زبد ارض تقسیم شد .
🔸در آیه ۱۱ و ۱۲ فصلت رتق و فتق دوم بیان شده * ثمّ استوی الی السماء و هی دخان .... *
فقضهنّ سبع سماوات ..... *
🔹 پس دخان آسمان اصل دوم آسمانها است که از * ماء * فتق ( جدا ) سپس به هفت آسمان فتق شد ؛ چنانکه زبد ارض ، برای ارضین سبع ، اصل بود و فتق شد ؛ سپس فتق سوم صورت گرفت و زمین با رویش گیاهان و آسمان با نزول باران فتق شد :
🔸* و السّماء ذات الرجع * و الارض ذات الصّده = سوگند به آسمان پر باران و سوگند به زمین پر شکاف ( طارق / ۱۱ و ۱۲ )
🔹علامه طباطبایی ، جدا شدن ترکیبات زمینی و هوایی را از یک دیگر، از جمله گیاهان از زمین ، حیوان از حیوان و انسان از انسان و پدید آمدن ترکیبات و ویژگی های تازه را رتق و فتق در جهان مادی میداند که در آسمانها و زمین و کواکب نیز جاری است و تکرار آن در این جهان دلیل بر آن است که روزی همه آنها رتق ( به هم پیوسته ) بودند.
🔸 وی یافتههای علمی را نیز موید این نظر دانسته ؛ زیرا اجرامی که در دید ما هستند از عناصر مشترک معینی تشکیل شدهاند و هرکدام عمری محدود دارند .
🔹تورات نیز درباره آغاز آفرینش آسمانها عباراتی دارد که رتق و فتق آسمانها به اجمال از آن برداشت میشود :
🔸و خداوند گفت : فلکی باشد در میان آب ها و آبها را از آب ها جدا کند و خدا فلک را بساخت و آبهای زیر فلک را از آبهای بالای فلک جدا کرد و چنین شد .
کانال👇
#ترجمه_کلمات_قرآن
#آموزش_روخوانی
#آموزش_تجوید
#دائره_المعارف
@Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐᪥✧﷽ ✧᪥࿐
🎞#فیلم_آموزشی
🔺ترجمه و توضیح کوتاه تصویری صفحه28 #قرآن_کریم
معنی لغات و کلمات + شرح کوتاه صوتی و تصویری
🔻#صفحه28 قرآن کریم
آیات 182 تا 186 سوره بقره
📌تفسیر_قطره ای
📖#قرآن_کریم
#عثمان_طه
#سوره_بقره
°❈※☆═🎶═☆※❈°
کانال👇
#ترجمه_کلمات_قرآن
#آموزش_روخوانی
#آموزش_تجوید
#دائره_المعارف
@Targomeh
يوسف - حلمي جمل.mp3
2.77M
💢 #فراز ماندگار
🔸از سوره یوسف
🔸با صدای استاد #حلمی_جمل
🔸در نغمه بیات
🔸اجرای استودیویی - متعلق به دوره جوانی استاد
🔸مدت : 5.46 دقیقه
🔸حجم: 2.64 مگابایت
🔹يا صَاحِبَيِ السِّجْنِ أَأَرْبَابٌ مُّتَفَرِّقُونَ خَيْرٌ أَمِ اللّهُ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ (39) مَا تَعْبُدُونَ مِن دُونِهِ إِلاَّ أَسْمَاء سَمَّيْتُمُوهَا أَنتُمْ وَآبَآؤُكُم مَّا أَنزَلَ اللّهُ بِهَا مِن سُلْطَانٍ إِنِ الْحُكْمُ إِلاَّ لِلّهِ أَمَرَ أَلاَّ تَعْبُدُواْ إِلاَّ إِيَّاهُ ذَلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ (40) يَا صَاحِبَيِ السِّجْنِ أَمَّا أَحَدُكُمَا فَيَسْقِي رَبَّهُ خَمْراً وَأَمَّا الآخَرُ فَيُصْلَبُ فَتَأْكُلُ الطَّيْرُ مِن رَّأْسِهِ قُضِيَ الأَمْرُ الَّذِي فِيهِ تَسْتَفْتِيَانِ (41) وَقَالَ لِلَّذِي ظَنَّ أَنَّهُ نَاجٍ مِّنْهُمَا اذْكُرْنِي عِندَ رَبِّكَ فَأَنسَاهُ الشَّيْطَانُ ذِكْرَ رَبِّهِ فَلَبِثَ فِي السِّجْنِ بِضْعَ سِنِينَ (42) وَقَالَ الْمَلِكُ إِنِّي أَرَى سَبْعَ بَقَرَاتٍ سِمَانٍ يَأْكُلُهُنَّ سَبْعٌ عِجَافٌ وَسَبْعَ سُنبُلاَتٍ خُضْرٍ وَأُخَرَ يَابِسَاتٍ يَا أَيُّهَا الْمَلأُ أَفْتُونِي فِي رُؤْيَايَ إِن كُنتُمْ لِلرُّؤْيَا تَعْبُرُونَ (43) قَالُواْ أَضْغَاثُ أَحْلاَمٍ وَمَا نَحْنُ بِتَأْوِيلِ الأَحْلاَمِ بِعَالِمِينَ (44) وَقَالَ الَّذِي نَجَا مِنْهُمَا وَادَّكَرَ بَعْدَ أُمَّةٍ أَنَاْ أُنَبِّئُكُم بِتَأْوِيلِهِ فَأَرْسِلُونِ (45)
💞اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج💞
کانال👇
#ترجمه_کلمات_قرآن
#آموزش_روخوانی
#آموزش_تجوید
#دائره_المعارف
✅ از حکیمی پرسیدند:
✔کسی که قرآن می خواند و نمی داند که چه می خواند، آیا هیچ اثری دارد؟
گفت: کسی که دارو می خورد و نمی داند که چه می خورد، اثر می کند، چگونه قرآن اثر نکند! بلکه قطعا اثر می کند؛
پس چگونه خواهد بود، اگر بداند که چه می خواند ؟!
کانال👇
#ترجمه_کلمات_قرآن
#آموزش_روخوانی
#آموزش_تجوید
#دائره_المعارف
@Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تلاوت_قرآن
🎙 قاری استاد عبدالباسط عبدالصمد
📖 تلاوت مجلسی با کیفیت از سوره مبارکه جمعه (1)
کانال👇
#ترجمه_کلمات_قرآن
#آموزش_روخوانی
#آموزش_تجوید
#دائره_المعارف
@Targomeh
🌳آیات عزت وپایداری🌳
#درس2
يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا بِطانَةً مِنْ دُونِكُمْ لا يَأْلُونَكُمْ خَبالًا وَدُّوا ما عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضاءُ مِنْ أَفْواهِهِمْ وَ ما تُخْفِي صُدُورُهُمْ اَکبَر
آل عمران_۱۱۸
اى كسانى كه ايمان آوردهايد! از غير خودتان همراز نگيريد.آنان درتباهى شما كوتاهى نمىكنند آنها رنج بردن شمارا دوست دارند۰همانا كينه و دشمنى از (گفتار)دهانشان پيداست و آنچه دلشان در بردارد، بزرگتر است.
🌳🌺••نکته ها••🌺🌳
- دشمنان با شگردهاى گوناگون با ما برخورد مىكنند: 1. فساد. «لا يَأْلُونَكُمْ خَبالًا» 2. فشار. «وَدُّوا ما عَنِتُّمْ» 3. نفاق. «ما تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ»
دشمنان خود را بشناسيد و هشيار باشيد، آنان ذرّهاى در توطئه و فتنه عليه شما كوتاهى نمىكنند.
روابط صميمى با دشمنِ توطئهگر، نشانهى بىعقلى است. برخورد صميمانه، با افراد بىصفا، كم عقلى است.
📚#استادقرائتی
کانال👇
#ترجمه_کلمات_قرآن
#آموزش_روخوانی
#آموزش_تجوید
#دائره_المعارف
@Targomeh
هدایت شده از تبادلات لیستی بینش
اگه کانال مفیدی پیدا نمیکنی 🤔
میتونی اینجا هر کانالی رو پیدا کنی 👇
🔰 @Tab_binesh
✅ کانال ها مطمئن و تائید شده هستند
👇_______________ بینش _____ 👇
🔶🔶 کانال هومن ایرانمنش
🍂🍂 eitaa.com/joinchat/2873950210C4bfb26edf8
____________________________
📌 زندگے بہ سبڪ شهــــــــــدا
🥀 eitaa.com/joinchat/1355481134Ccb5b9764bd
______________________
📌 استیکرهای ناب
🥀 eitaa.com/joinchat/841089042Ce22cffafb1
________________________
📌 رمان طوری
🥀 eitaa.com/joinchat/4277207089C2aca80ed6a
____________________________
📌 بیو، پروفایل، استوری...
🥀 eitaa.com/joinchat/1804927047C7691d27672
____________________________
📌 شهید مهدی نوروزی
🥀 eitaa.com/joinchat/3178364994C7b0ee62c38
____________________________
📌 رمان های صوتی مفید
🥀 eitaa.com/joinchat/1794965554C892364c06d
____________________________
📌 پاتوق یزدیا
🥀 eitaa.com/joinchat/3264610355C84c9d2d842
____________________________
📌 لباس کودک نازم
🥀 eitaa.com/joinchat/4274651195C80143b16cb
____________________________
📌 ترجمه کلمات .روخوانی .تجوید .دائره المعارف قرآن
🥀 eitaa.com/joinchat/1167261741C09c387ded9
____________________________
📌 فروش عروسکهای محجبه
🥀 eitaa.com/joinchat/1909063716C2215145678
____________________________
🔶🔶 کانال حضرت علی اصغر(ع)
🍂🍂 eitaa.com/joinchat/2417688638Ca546edfbf1
________________________
کانال تبادلات لیستی بینش 🦄
eitaa.com/joinchat/1602420796Ccb44bfa26b
۱۳۹۹/۰۸/۳۰
#جایگاه_پست_آزاد
❤️دائره المعارف قرآن کریم❤️
🌟🌍 #ترتیب_آفرینش_آسمانها_و_زمین 🌍🌟
🔸از ظاهر برخى آیات استفاده مىشود که آفرینش آسمان پس از زمین بوده است:
« هُوَ الَّذِى خَلَقَ لَکُم ما فِى الأرض جَمیعاً ثُمَّ استَوى إلى السَّماءِ فَسَوّهنَّ سَبعَ سموتٍ ». ( بقره/ ۲۹) و نیز ( فصلت / ۹ تا ۱۲)
🔹طبق ظاهر این آیات خداوند پس از آفرینش زمین و موجودات آن قصد آفرینش آسمانها را نموده و آنها را آفرید ؛ زیرا قصد آفرینش آسمان ها با * ثمَّ * که بیانگر ترتیب است بر آفرینش موجودات زمین عطف شده .
🔸در دو آیه ، آفرینش آسمان پیش از زمین دانسته شده است : * ءَاَنتم اشدّ خلقا ام السّماء بنها * ( نازعات / ۲۷ ) * والارض بعد ذالک دحئها * ( نازعات / ۳۰ )
🔹بیان مفسران درباره ترتیب آفرینش آسمان و زمین به سبب اختلاف در ظاهر این دو دسته آیات - در صورتی که گسترانیدن زمین ( دحو الارض ) با آفرینش آن یکی بوده باشد - چهار گونه است که در برخی از آنها صرفاً به اظهار نظر بسنده شده
🔸و در برخی دیگر جمع بین آیات نیز ذکر شده است :
الف : بیشتر مفسران برآنند که آسمان پیش از زمین آفریده شده زیرا در آیه ۳۰ نازعات پس از بیان آفرینش آسمان گسترانیدن زمین را بیان می کند . * و الارض بعد ذالک دحئها *
🔹 و درایه * ثمَّ استوی الی السّماء * ( فصلت / ۱۱ )
از ظاهر کلمه * ثمّ * به دست می آید که خداوند آسمانها را پس از زمین آفریده ولی این ترتیب و تعهد در بیان است نه در آفرینش و واقع .
🔸 علامه طباطبایی گسترش زمین ( دحوالارض) را که در آیات ۳۰ و ۳۳ سوره نازعات پس از آسمان آمده ، از آفرینش آن به همان شکل کروی جدا نمی داند و بر آن است که خلقت و گسترش زمین یکی بوده و پس از آفرینش آسمان اتفاق افتاده است .
🔹 افزون بر این در این آیات پس از بیان گستردن زمین به اخراج آب و چراگاه و ریشه دار کردن کوهها اشاره شده و این همان چیزی است که در آیات ۹ و ۱۰ فصلت آمده است .
🔸* قل ائنّکم لتکفرون بالّذی خلق الارض فی یومین ... * * و جعل فیها رواسی من فوقها و بارک فیها و قدر فیها اقواتها.....*
🔹 در این آیات قرار دادن کوه ها در زمین و برکت دادن به آن و تقدیر ارزاق که این امور یک مرحله دیگر است ، با آفرینش زمین یک جا آمده و آفرینش آسمان را با * ثمّ * بدان عطف کرده است ؛
🔸بنابراین * ثمّ * به معنای بعدیت زمانی نیست بلکه بعدیت در ذکر و خبر است و ظهور * بعد ذالک * در تاخّر زمانی در آیات سوره نازعات که خلقت زمین را پس از آسمان ها میداند از ظهور * ثمّ * روشن تر و قوی تر است که آفرینش آسمان را پس از زمین می داند .
🔹ب . دستهای دیگر از جمله مجاهد حسن بصری و ابن عباس با استدلال به آیه ۲۹ بقره و ۹ و ۱۱ فصلت آفرینش آسمان را پس از زمین می دانند .
🔸ج . برخی تعارض میان آیه سوره فصلت و آیات سوره نازعات را اینگونه برطرف می کنند : آسمانها پس از مرحله * دخان * دو بنا داشتهاند :
🔹 بنای اول همان است که در این آیات آمده : * رفع سمکها فسوّئها * *و اغطش لیلها و اخرج ضحاها * ( نازعات ۲۸ و ۲۹ )
🔸و بنای دوم ، هفت گانه کردن آن بوده ؛
پس آیات سوره نازعات بنای اول را بیان میکند زیرا هفتگانه کردن در آنها نیامده
و آیات سوره فصلت هر دو بنا را بیان می کند * ثمّ استوی الی السّماء و هی دخان فقال لها للارض ائتیا ...... *
🔹و گسترش زمین ( دحوالارض ) و اخراج آب و چراغ گاه و ارساء کوه ها در زمین ، در فاصله دو بنای آسمان صورت گرفته است .
🔸د . گروهی از مفسران از جمله طبرسی میان دو دسته آیات مذکور چنین جمع کرده اند :
🔹خداوند جرم زمین را پیش از آسمان خلق کرد ولی آن را گسترش نداد ، سپس آسمان را آفرید و پس از آن زمین را گسترانید .
* و الارض بعد ذالک دحئها * ( نازعات / ۳۰ )
🔸 با بررسی آیات به این نتیجه می رسد که قرآن ، ترتیبی را در آفرینش آسمان و زمین بیان نکرده و کاربرد واژه های * واو * * ثمّ * و * بعد * هنگام بیان آفرینش آسمان و زمین فقط برای ارتباط کلام و جمله ها است .
ادامه دارد .....
کانال👇
#ترجمه_کلمات_قرآن
#آموزش_روخوانی
#آموزش_تجوید
#دائره_المعارف
@Targomeh
39.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
࿐᪥✧﷽ ✧᪥࿐
🎞#فیلم_آموزشی
🔺ترجمه و توضیح کوتاه تصویری صفحه29 #قرآن_کریم
معنی لغات و کلمات + شرح کوتاه صوتی و تصویری
🔻#صفحه29 قرآن کریم
آیات 187 تا 190 سوره بقره
📌تفسیر_قطره ای
📖#قرآن_کریم
#عثمان_طه
#سوره_بقره
°❈※☆═🎶═☆※❈°
🏫 آثار باستانی در قرآن 🏫
1⃣ سد ذوالقرنین 🛡
قَالُوا يَا ذَا الْقَرْنَيْنِ إِنَّ يَأْجُوجَ وَمَأْجُوجَ مُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ فَهَلْ نَجْعَلُ لَكَ خَرْجًا عَلَىٰ أَن تَجْعَلَ بَيْنَنَا وَبَيْنَهُمْ سَدًّا
ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﺍﻱ ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﻴﻦ ! ﻳﺎﺟﻮﺝ ﻭ ﻣﺎﺟﻮﺝ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺳﺮﺯﻣﻴﻦ ﻓﺴﺎﺩ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ; ﺁﻳﺎ ﻣﻰ ﭘﺬﻳﺮﻱ ﻛﻪ ﻣﺎ ﻣﺰﺩﻱ ﺑﺮﺍﻳﺖ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﻴﻢ ﺗﺎ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﺎ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺳﺪّﻱ ﺑﺴﺎﺯﻱ ؟(کهف٩٤)
2⃣ جسد فرعون ⚰
فَالْيَوْمَ نُنَجِّيكَ بِبَدَنِكَ لِتَكُونَ لِمَنْ خَلْفَكَ آيَةً
ﭘﺲ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺑﺪﻥ ﺑﻲ ﺟﺎﻧﺖ ﻧﺠﺎﺕ ﻣﻰ ﺩﻫﻢ ﺗﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻳﻨﺪﮔﺎﻧﺖ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺍﻱ باشد.(یونس٩٢)
3⃣ کعبه 🕋
إِنَّ أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِي بِبَكَّةَ مُبَارَكًا وَهُدًى لِّلْعَالَمِينَ
ﻳﻘﻴﻨﺎً ﻧﺨﺴﺘﻴﻦ ﺧﺎﻧﻪ ﺍﻱ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ [ ﻧﻴﺎﻳﺶ ﻭ ﻋﺒﺎﺩﺕ ] ﻣﺮﺩم ﻧﻬﺎﺩﻩ ﺷﺪ ، ﻫﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻣﻜﻪ ﺍﺳﺖ.(آل عمران٩٦)
4⃣ مسجد الحرام 🕋
وَمِنْ حَيْثُ خَرَجْتَ فَوَلِّ وَجْهَكَ شَطْرَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ
ﺍﺯ ﻫﺮ ﺟﺎ [ ﺑﺮﺍﻱ ﺳﻔﺮ ﻳﺎ ﻛﺎﺭ ﺩﻳﮕﺮ ]ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺷﺪﻱ ، ﺭﻭﻳﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﻣﺴﺠﺪ ﺍﻟﺤﺮﺍم ﺑﮕﺮﺩﺍﻥ.(بقره ١٤٩)
5⃣ مسجد الاقصی 🕌
سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ
ﻣﻨﺰّﻩ ﻭ ﭘﺎﻙ ﺍﺳﺖ ﺁﻥ [ ﺧﺪﺍﻳﻲ ] ﻛﻪ ﺷﺒﻲ ﺑﻨﺪﻩ ﺍﺵ(پیامبر)ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﺴﺠﺪﺍﻟﺤﺮﺍم ﺑﻪ ﻣﺴﺠﺪ ﺍﻟﺎﻗﺼﻲ ﻛﻪ ﭘﻴﺮﺍﻣﻮﻧﺶ ﺭﺍ ﺑﺮﻛﺖ ﺩﺍﺩﻳﻢ ، ﺳﻴﺮ ﺩﺍﺩ.(اسراء١)
کانال👇
#ترجمه_کلمات_قرآن
#آموزش_روخوانی
#آموزش_تجوید
#دائره_المعارف
@Targomeh
هود 56 تا 62.mp3
3.04M
💢 #تحقیق_آموزشی
🔸از سوره هود (آیات ۵۶ تا ۶۲)
🔸با نوای استاد عبدالباسط
🔸اجرای استودیویی
🔹مدت : 6.19 دقیقه
🔹حجم: 2.89 مگابایت
🔹إنِّي تَوَكَّلْتُ عَلَى اللّهِ رَبِّي وَرَبِّكُم مَّا مِن دَآبَّةٍ إِلاَّ هُوَ آخِذٌ بِنَاصِيَتِهَا إِنَّ رَبِّي عَلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ (56) فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقَدْ أَبْلَغْتُكُم مَّا أُرْسِلْتُ بِهِ إِلَيْكُمْ وَيَسْتَخْلِفُ رَبِّي قَوْماً غَيْرَكُمْ وَلاَ تَضُرُّونَهُ شَيْئاً إِنَّ رَبِّي عَلَىَ كُلِّ شَيْءٍ حَفِيظٌ (57) وَلَمَّا جَاء أَمْرُنَا نَجَّيْنَا هُوداً وَالَّذِينَ آمَنُواْ مَعَهُ بِرَحْمَةٍ مِّنَّا وَنَجَّيْنَاهُم مِّنْ عَذَابٍ غَلِيظٍ (58) وَتِلْكَ عَادٌ جَحَدُواْ بِآيَاتِ رَبِّهِمْ وَعَصَوْاْ رُسُلَهُ وَاتَّبَعُواْ أَمْرَ كُلِّ جَبَّارٍ عَنِيدٍ (59) وَأُتْبِعُواْ فِي هَـذِهِ الدُّنْيَا لَعْنَةً وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ أَلا إِنَّ عَاداً كَفَرُواْ رَبَّهُمْ أَلاَ بُعْداً لِّعَادٍ قَوْمِ هُودٍ (60) وَإِلَى ثَمُودَ أَخَاهُمْ صَالِحاً قَالَ يَا قَوْمِ اعْبُدُواْ اللّهَ مَا لَكُم مِّنْ إِلَـهٍ غَيْرُهُ هُوَ أَنشَأَكُم مِّنَ الأَرْضِ وَاسْتَعْمَرَكُمْ فِيهَا فَاسْتَغْفِرُوهُ ثُمَّ تُوبُواْ إِلَيْهِ إِنَّ رَبِّي قَرِيبٌ مُّجِيبٌ (61) قَالُواْ يَا صَالِحُ قَدْ كُنتَ فِينَا مَرْجُوّاً قَبْلَ هَـذَا أَتَنْهَانَا أَن نَّعْبُدَ مَا يَعْبُدُ آبَاؤُنَا وَإِنَّنَا لَفِي شَكٍّ مِّمَّا تَدْعُونَا إِلَيْهِ مُرِيبٍ (62)
کانال👇
#ترجمه_کلمات_قرآن
#آموزش_روخوانی
#آموزش_تجوید
#دائره_المعارف
@Targomeh
📖 #درمحضرقرآن
🕋 ولَنَبلُوَنَّكُم بِشَیءٍ مِنَ الخَوفِ والجوعِ ونَقصٍ منَ الأَموالِ والأَنفُسِ والثَّمَراتِ (بقره/۱۵۵)
☝️همه شما را با چیزهای مختلفی مانند ترس، فقر، زیان مالی و جانی آزمایش میکنیم. پس صابران را مژده و بشارت بده
کانال👇
#ترجمه_کلمات_قرآن
#آموزش_روخوانی
#آموزش_تجوید
#دائره_المعارف
@Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تلاوت_قرآن
🎥 ببینید : فرازی بسیار زیبا از سوره شورا
🎤توسط #استاد_متولی_عبدالعال
کانال👇
#ترجمه_کلمات_قرآن
#آموزش_روخوانی
#آموزش_تجوید
#دائره_المعارف
@Targomeh
✍تفاوت پاداشهای قران
🌲بعضی کارها پاداش دوبرابر دارد
"ضعفین"(بقره ۲۶۵)
🌲بعضی کارها پاداش چندبرابردارد
"اضعافا"(بقره ۲۴۵)
🌲بعضی کارها پاداش ده برابر دارد
"فله عشر امثالها"(انعام ۱۶۰)
🌲بعضی کارها پاداش هفتصدبرابرپاداش دارند"کمثل حبة انبتت سبع ..."(بقره ۲۶۱)
🌲بعضی کارها پاداشی دارد که هیچ کس جز خدا آن را نمی داند
"فلاتعلم نفس مااخفی لهم"(سجده۱۷)
👍توجه: نکته اصلی این است که این تفاوتها بر اساس تفاوت نیت ونوع کار است .
کانال👇
#ترجمه_کلمات_قرآن
#آموزش_روخوانی
#آموزش_تجوید
#دائره_المعارف
@Targomeh